Death Metal VII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Daeminion

Bericht door Daeminion » zo apr 08, 2007 1:14 pm

Dat blikken snare-geluid wat VR altijd had hebben ze nu in ieder geval niet meer, dankzij die moddervette productie van Rutan. Met name de bass-drums klinken snoeihard. Qua variatie ligt Icons Of Evil verder op dezelfde lijn als Dechristianize

Alleen ben ik niet echt enthousiast over Malmsteen's cover 'Disciples Of Hell'. Die hadden ze van mij achterwege kunnen laten.

Audiophile

Bericht door Audiophile » zo apr 08, 2007 9:48 pm

http://www.myspace.com/hymirband

Om hier ook maar eens te spammen, dit is black/death. Soms denk ik wel eens wat -core invloeden te horen. In ieder geval lekkere landelijke poep.
[quote="Black No. 1"][..]

Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » vr apr 13, 2007 8:55 pm

Ik heb die naam ooit al eens laten vallen en ik doe het nog maar een keer: de Russische Morrah.

Lompe, donkere, brute en redelijk technische DM uit het Oosten. In mijn opinie is Morrah één van de betere Russische DM-bands en de cd "Expriment In Blood" is een leuk werkstukje dat u even zoet weet te houden.

Morrah heeft wel een redelijk typische Russische sound, oftewel alles moet wel zo heavy mogelijk. Maar in tegenstelling tot een hoop andere Russische DM-bands weet Morrah wat mij betreft binnen de marges van het leuke te blijven en maken ze de muziek niet onmogelijk en overbruut, wat mij het luisterplezier aanzienlijk bevordert.

Doet u maar zelf even luisteren.

http://www.myspace.com/morrah
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Jesper

Bericht door Jesper » vr apr 13, 2007 11:16 pm

Mee eens! Ook al ken ik niet veel van Morrah, hetgeen wat ik ken klinkt beter dan de meeste Russische DM bands waar ik iets van heb gehoord. Hetzelfde geldt voor Fetal Decay. Wat mij betreft de Russische versie van Dying Fetus, en dat klinkt zeker niet verkeerd! In 2006 is hun full-length uitgekomen, die ken ik helaas nog niet. Alleen hun promo uit 2005 heb ik op mp3.
Heus.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » za apr 14, 2007 9:05 am

Gods Puke schreef:Mee eens! Ook al ken ik niet veel van Morrah, hetgeen wat ik ken klinkt beter dan de meeste Russische DM bands waar ik iets van heb gehoord. Hetzelfde geldt voor Fetal Decay. Wat mij betreft de Russische versie van Dying Fetus, en dat klinkt zeker niet verkeerd! In 2006 is hun full-length uitgekomen, die ken ik helaas nog niet. Alleen hun promo uit 2005 heb ik op mp3.
Agreed, Fetal Decay doet prima zaken.
Overigens wordt Dying Fetus ook wel bij hun invloedrijke bands vermeld, dus dat kan goed kloppen. De band klinkt in ieder geval wel behoorlijk vet.

Kijk anders op hun MySpace, misschien dat er nog een nummer staat dat jij niet hebt:

http://www.myspace.com/fetaldecay1

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

DORSTIG
Contacteer:

Bericht door DORSTIG » zo apr 15, 2007 5:12 pm

Nog even terug komen op ''moker-translating the pain .

Man, wat is dit een lekker schijfje. regelmatig doet het me denken aan bands aan malevolent creation maar dan in een modern jasje.

elke keer als ik hem luister word tie beter en beter. klasseband!!
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die

Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.

Cranial

Bericht door Cranial » zo apr 15, 2007 7:20 pm

Inherit Disease !!
net pas gehoord,maar wat een enorm vette band zeg !!!
heb meteen de debuut cd en shirt besteld en ik adviseer de fans van USDM hetzelfde te doen !
USDM in de stijl van Decrepit Birth en Disgorge !!
Tullepetoanum Metallius

Victor

Bericht door Victor » zo apr 15, 2007 10:03 pm

Inherit Disease is inderdaad heel erg vet!!
Het was meer geluk dan mazzel

Cranial

Bericht door Cranial » zo apr 15, 2007 10:20 pm

gelukkig,ben ik niet alleen! :lol:
Tullepetoanum Metallius

Audiophile

Bericht door Audiophile » zo apr 15, 2007 10:23 pm

Waarin onderschijt Inherit Disease zich van de grote lading aan poepbands in de USDM? Voordat ik weer bandbreedte ga verspillen aan zo'n net niet bandje...
[quote="Black No. 1"][..]

Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » zo apr 15, 2007 10:31 pm

Gebruik hier wat bandbreedte voor en beslis dan of je de band onderschijt, of dat de band zich onderscheid:
http://www.myspace.com/inheritdisease

Fetal Decay klinkt interessant en ga ik beter beluisteren.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Cranial

Bericht door Cranial » zo apr 15, 2007 11:16 pm

Audiophile schreef:Waarin onderschijt Inherit Disease zich van de grote lading aan poepbands in de USDM? Voordat ik weer bandbreedte ga verspillen aan zo'n net niet bandje...
omdat ze zich onderscheiden van de poepbands binnen USDM?
Tullepetoanum Metallius

Tox

Bericht door Tox » ma apr 16, 2007 12:52 am

Inherit Disease heeft veel meer variatie dan de gemiddelde brutal death metal band denk ik, in ieder geval zeker waard om es te luisteren, ik heb em ook al een tijdje.
NOT MY FUCKING TEMPO

Jesper

Bericht door Jesper » ma apr 16, 2007 10:49 am

Gr. Dracula schreef:[..]

Agreed, Fetal Decay doet prima zaken.
Overigens wordt Dying Fetus ook wel bij hun invloedrijke bands vermeld, dus dat kan goed kloppen. De band klinkt in ieder geval wel behoorlijk vet.

Kijk anders op hun MySpace, misschien dat er nog een nummer staat dat jij niet hebt:

http://www.myspace.com/fetaldecay1
Helaas, voor mij staat er niets nieuws tussen. Desalniettemin luister ik ze gewoon nog een keer :)
Heus.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za apr 21, 2007 10:26 am

Daeminion schreef:Dat blikken snare-geluid wat VR altijd had hebben ze nu in ieder geval niet meer, dankzij die moddervette productie van Rutan. Met name de bass-drums klinken snoeihard. Qua variatie ligt Icons Of Evil verder op dezelfde lijn als Dechristianize

Alleen ben ik niet echt enthousiast over Malmsteen's cover 'Disciples Of Hell'. Die hadden ze van mij achterwege kunnen laten.
ja, de productie is super

en de muziek blijft erg vet, ook is het cool dat de songs tenminste langer dan vier minuten duren bij deze band, hou wel van dat epische aspect

VR blijft voor mij een van de beste DM bands
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo apr 25, 2007 5:32 pm

review van weinig verrassende, maar wel heel lekkere nieuwe VR plaat

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3569
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo mei 02, 2007 11:40 pm

Zojuist heb ik het eerste officiëel uitgelekte nummer van Insisions nieuwe album "Ikon" gehoord.

Ik ben in tweestrijd, inzake mijn mening over dit nummer. Heel vervelend. Aan de ene kant hoor ik een behoorlijk goed deathmetalnummer waar ik opzich best blij van kan worden, maar aan de andere kant hoor ik duidelijk dat één van mijn favoriete DM-bands toch koers is gaan zetten richting de oorden waarvan ik hoopte dat de band er weg zou blijven, namelijk het typische Zweedse DM-geluid, die zogeheten "Stockholm-sound". Daar is opzich niets mis mee en bands als Kaamos en Dismember kunnen mij daar nog altijd mee vermaken. Maar Insision was voor mij juist een Zweedse parel omdat de band zich een stempelloos geluid had aangemeten. Goed, vleugjes Zweden hoorde je er wel in terug maar voor de rest was Insision gewoon een retevette, compromisloze en extreme band die de zaakjes dik voor elkaar had.

Aan dit ene nummer van "Ikon" te oordelen levert Insision behoorlijk wat van die violente compromisloosheid in en gaat in zee met stukken technischer spel, een ritmischer geluid, meer ballans in de nummers ( dit nummer iig) en de kenmerkende Zweedse riffs. Het extreme ebt toch wel beetje bij beetje weg. Die geweldige furie van knuppelend geweld maakt plaats voor een solide geluid waar alles (te) op zijn plaats lijkt te nestelen waardoor de voorspelbaarheid sneaky dichterbij kruipt.

Het is net of je in plaats van een dolle wolf, waar je hard voor moet waken, waar je voor wegrent als je `m aan de horizon ziet draven, waar je angst, ontzag en bewondering voor koestert, een gemoedelijke bruine beer ziet komen. En je blijft staan, je vindt hem leuk en als hij mazzel heeft steek je `m nog een toffee toe.

Kortom, dit nummer is net een weerzien met een oude bekende. Hallo Zweedse herkenbaarheid.

Nou, het zal mij benieuwen wat de rest van het album doet. Ik sla de tissues echter alvast maar in. Mochten ze wonder boven wonder niet nodig blijken te zijn, dan veeg ik m`n reet er wel mee af als de katten met de laatste rol pleepapier gaan jongleren.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do mei 03, 2007 3:59 pm

Ik vind Insision eigenlijk per album minder worden. Op Beneath the folds of flesh vond ik ze nog erg lekker, Revealed And Worshipped was nog wel goed maar toch minder dan Beneath... en Ikon is weer een stapje minder. Erg jammer eigenlijk.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do mei 03, 2007 4:08 pm

Even weer een deur intrappen voor een hele fijne death metal band uit de UK. Ik heb het al vaker over Desecration gehad maar ze hebben een nieuw album uit dus ik haal maar eens wat oude koeien uit de sloot.

Desecration is eigenlijk maar een vreemde band. Ze zijn niet super technisch, niet origineel en ze doen niets nieuws. Maar ze zijn LEKKER! Hun death metal is lomp met een monsterlijke stoomwals-groove. Een beetje als Six feet under maar in tegenstelling tot SFU weten deze britten wel waar het gaspedaal zich bevindt. Want de dikke groove wordt regelmatig afgewisseld met lekkere snelle ram passages.

Check:
http://www.myspace.com/desecrationuk
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » vr mei 04, 2007 1:38 pm

Even een paar vraagjes.

Ik ben mij vandaag een beetje aan het verdiepen in het Duitse Debauchery. Ik vind het allemaal best aardig klinken, maar 't is niet iets wat mij voor een langere tijd kan boeien. Tenminste, tot ik het nummer Cult Of Gore hoorde (van Torture Pit). Wat springt dat nummer er op een geweldige manier uit zeg! Ook het daarop volgende nummer Decadent Depravity Of The Dead bevalt me wel. Hebben ze meer materiaal in deze stijl?

Hiernaast ben ik op zoek naar een leuke death metalband met interessante black-invloeden, zoals op Panzerchrist's Battalion Beast, dus geen 1:1 verhouding. Heeft iemand een leuke tip?

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » vr mei 04, 2007 1:43 pm

Blood&Ashes schreef:Even een paar vraagjes.

Ik ben mij vandaag een beetje aan het verdiepen in het Duitse Debauchery. Ik vind het allemaal best aardig klinken, maar 't is niet iets wat mij voor een langere tijd kan boeien. Tenminste, tot ik het nummer Cult Of Gore hoorde (van Torture Pit). Wat springt dat nummer er op een geweldige manier uit zeg! Ook het daarop volgende nummer Decadent Depravity Of The Dead bevalt me wel. Hebben ze meer materiaal in deze stijl?

Hiernaast ben ik op zoek naar een leuke death metalband met interessante black-invloeden, zoals op Panzerchrist's Battalion Beast, dus geen 1:1 verhouding. Heeft iemand een leuke tip?
Akercocke? Arkhon Infaustus?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » vr mei 04, 2007 1:44 pm

Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Ik zoek iets wat overwegend death metal is, maar waarin je af en toe subtiele black-elementen hoort. Iets minder subtiel mag ook, maar voornamelijk death. Bovendien ben ik lichtelijk allergisch voor bands die 'progressive' huppeldehup spelen.

Plaag

Bericht door Plaag » vr mei 04, 2007 1:49 pm

Blood&Ashes schreef:
Hiernaast ben ik op zoek naar een leuke death metalband met interessante black-invloeden (zoals op Panzerchrist's Battalion Beast), dus geen 1:1 verhouding. Heeft iemand een leuke tip?
Blood Ritual wellicht? Hoewel ze qua muziek niet makkelijk te vergelijken zijn. De rauwere benadering van Blood Ritual bevalt mij beter dan het "moderne" geluid van Panzerchrist. Bands als Blood Ritual verenigen de twee stijlen ook, maar het klinkt allemaal veel grimmiger.
Meer in dezelfde straat als Panzerchrist is misschien Loss uit Zweden.
Kop dicht, Thorko

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » vr mei 04, 2007 1:52 pm

Plaag schreef:Blood Ritual wellicht? Hoewel ze qua muziek niet makkelijk te vergelijken zijn. De rauwere benadering van Blood Ritual bevalt mij beter dan het "moderne" geluid van Panzerchrist. Bands als Blood Ritual verenigen de twee stijlen ook, maar het klinkt allemaal veel grimmiger.
Meer in dezelfde straat als Panzerchrist is misschien Loss uit Zweden.
Dank je. Ik zal beide bands eens proberen. Heb je nog een albumtip voor Blood Ritual?

Plaag

Bericht door Plaag » vr mei 04, 2007 1:53 pm

Blood&Ashes schreef:[..]

Dank je. Ik zal beide bands eens proberen. Heb je nog een albumtip voor Blood Ritual?
Black Grimoire(!)
Kop dicht, Thorko

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » vr mei 04, 2007 1:53 pm

Plaag schreef:Black Grimoire(!)
Wat een enthousiasme, die ga ik maar snel luisteren dan. :) Bedankt.
Laatst gewijzigd door Blood&Ashes op vr mei 04, 2007 1:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaag

Bericht door Plaag » vr mei 04, 2007 1:57 pm

En ook al is het niet helemaal wat je bedoelt, je zal er geen spijt van krijgen.
Kop dicht, Thorko

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » vr mei 04, 2007 2:01 pm

Luister Molested!

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » vr mei 04, 2007 2:02 pm

Gr. Dracula schreef:Luister Molested!
Die heb ik na het lezen van jouw enthousiaste Molested-topic maar eens geluisterd. Meteen aangeschaft ook, want hij beviel (en bevalt nog steeds) erg goed!

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » vr mei 04, 2007 2:18 pm

Kijk aan, goede zaak.

Molested mag eigenlijk bij niemand in den huis ontbreken.

Verder: Debauchery kun je laten liggen want het grootste deel van die muziek (ongeveer 98%) is de deathmetal die jou niet zo aanspreekt.

Als je wilt lachen kan ik je wel "Back In Blood" aanraden, maar dit is om te lachen en te swingen, voor de rest zou ik er niet te veel achter zoeken en niet te veel van verwachten.

Verder kan ik je zo 1-2-3 uit het blote hoofd de volgende bands aanraden: Shadow Cut, Cutthroat, Goatwhore, Shaarimoth en Psychopathic Terror aan. En "Abducted" van Hypocrisy en "Karma.Bloody.Karma" van Cattle Decapitation. Verder noemt Plaag terecht Blood Ritual.

Het is misschien niet helemaal wat je bedoelt, maar ik denk dat je met sommige bands wel wat leuks kan. Het is iig geen doorsnee deathmetal met her en der een blekkie tint.

Verder is er nog een band die ik ken die erg op Belphegor lijkt, maar ik kan even niet op de naam komen.

Deze band zijn wellicht niet helemaal wat je bedoelt, maar ik denk dat je met sommige wellicht wel wat kunt. het is igg geen doorsnee deathmetal met her en der een leuke blekkie tint.

Amibor

Bericht door Amibor » vr mei 04, 2007 2:21 pm

Ha, toevallig, net vanmiddag Shaarimoth zitten downloaden, stond al een poos op een lijstje ergens, erg gave death met een mystiek sfeertje, en leden van Disiplin.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » vr mei 04, 2007 2:24 pm

Gr. Dracula schreef:Kijk aan, goede zaak.

Molested mag eigenlijk bij niemand in den huis ontbreken.

Verder: Debauchery kun je laten liggen want het grootste deel van die muziek (ongeveer 98%) is de deathmetal die jou niet zo aanspreekt.

Als je wilt lachen kan ik je wel "Back In Blood" aanraden, maar dit is om te lachen en te swingen, voor de rest zou ik er niet te veel achter zoeken en niet te veel van verwachten.

Verder kan ik je zo 1-2-3 uit het blote hoofd de volgende bands aanraden: Shadow Cut, Cutthroat, Goatwhore, Shaarimoth en Psychopathic Terror aan. En "Abducted" van Hypocrisy en "Karma.Bloody.Karma" van Cattle Decapitation. Verder noemt Plaag terecht Blood Ritual.

Het is misschien niet helemaal wat je bedoelt, maar ik denk dat je met sommige bands wel wat leuks kan. Het is iig geen doorsnee deathmetal met her en der een blekkie tint.

Verder is er nog een band die ik ken die erg op Belphegor lijkt, maar ik kan even niet op de naam komen.

Deze band zijn wellicht niet helemaal wat je bedoelt, maar ik denk dat je met sommige wellicht wel wat kunt. het is igg geen doorsnee deathmetal met her en der een leuke blekkie tint.
Karma.Bloody.Karma heb ik één of twee keer geluisterd, maar hij is me niet echt bijgebleven. Ik zal hem nog eens opzetten. Shaarimoth ken ik ook en die beviel wel. De rest is mij onbekend, dus ik zal het snel gaan proberen, maar eerst even de albums die Plaag noemde. Bedankt voor je tips.

Mocht je trouwens nog op de naam van die band die op Belphegor lijkt komen, zou je het dan willen posten? Belphegor bevalt me namelijk erg goed.

Amibor

Bericht door Amibor » vr mei 04, 2007 2:26 pm

Impiety mag overigens ook niet in dat lijstje ontbreken, dat rost ook als een stel dikke betepelde tieten.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » vr mei 04, 2007 2:28 pm

Mocht je trouwens nog op de naam van die band die op Belphegor lijkt komen, zou je het dan willen posten? Belphegor bevalt me namelijk erg goed.
Dat komt wel goed. Ik heb er thuis een cd van liggen dus dat is een kwestie van opzoeken.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » vr mei 04, 2007 6:17 pm

Plaag, ik vind Loss een geweldige tip. Dit is precies wat ik bedoelde. Blood Ritual bevalt me ook erg goed, maar die moet ik nog even wat vaker luisteren.

Nu eens zien of ik wat van de tips van de Graaf te pakken kan krijgen...

:edit:
Ik was er geloof ik niet helemaal met mijn aandacht bij toen ik Blood Ritual voor het eerst hoorde. Het dringt nu pas goed door. Erg gaaf!

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » vr mei 04, 2007 11:58 pm

Blood&Ashes schreef:Mocht je trouwens nog op de naam van die band die op Belphegor lijkt komen, zou je het dan willen posten? Belphegor bevalt me namelijk erg goed.
Goed, dat was dus Asmodeus.

Maar ik vind Belphegor beter. Veel beter. Ik weet niet wat je van die band kent maar ik kan je echt álles aanraden (hoewel ik Goatreich - Fleshcult toch stiekem wel het minste album vind). En hoe verder je terug in de tijd gaat hoe blackeriger het wordt.

Verder is Alfa Eridano Akhernar eigenlijk ook wel een leuke tip. Daar zit ook wel wat black in, maar zeker niet op de manier van Panzerchrist ofzo. Die muziek heeft echt een historische, Mexicaanse sfeer. Dat is dus heel anders, maar góed!
Laat de search er maar eens op los, mocht je geinteresseerd zijn, ik heb een hoop over de band geschreven.

Laast heb ik "The Time Before Time" van Imperator gehoord en dat is ook een plaat apart. Ook death en black ( en een beethe thrash), maar weer op een hele andere manier - de oude Poolse sound. Wel geinig.

En verder is het goed van Neggie om Desecration even aan te halen. Ik slinger "Pathway To Deviance" maar even aan.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » za mei 05, 2007 12:07 am

En voor wie Shaarimoth wat vond is Ajdath wellicht een leuke tip. Dat is een Jordaanse band die deathmetal a-la Vile speelt maar de muziek tevens met wat oosterse invloeden verrijkt.

Iets anders maar ook wel de moeite waard is Rudra uit Singapoer. Deathmetal met een lichte black-tintje en eveneens wat inheemse invloeden.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » za mei 05, 2007 12:18 am

Gr. Dracula schreef:Goed, dat was dus Asmodeus.

Maar ik vind Belphegor beter. Veel beter. Ik weet niet wat je van die band kent maar ik kan je echt álles aanraden (hoewel ik Goatreich - Fleshcult toch stiekem wel het minste album vind). En hoe verder je terug in de tijd gaat hoe blackeriger het wordt.

Verder is Alfa Eridano Akhernar eigenlijk ook wel een leuke tip. Daar zit ook wel wat black in, maar zeker niet op de manier van Panzerchrist ofzo. Die muziek heeft echt een historische, Mexicaanse sfeer. Dat is dus heel anders, maar góed!
Laat de search er maar eens op los, mocht je geinteresseerd zijn, ik heb een hoop over de band geschreven.

Laast heb ik "The Time Before Time" van Imperator gehoord en dat is ook een plaat apart. Ook death en black ( en een beethe thrash), maar weer op een hele andere manier - de oude Poolse sound. Wel geinig.

En verder is het goed van Neggie om Desecration even aan te halen. Ik slinger "Pathway To Deviance" maar even aan.
Dank je, ik zal hem snel eens proberen. Van Belphegor ben ik bekend met de laatste vier volledige albums. Ik ben er nooit zo van onder de indruk geweest (maar ik heb de albums in het verleden slechts oppervlakkig beluisterd), maar Pestapokalypse VI bracht daar verandering in. Ik wil de eerste albums nog eens uitproberen, maar heb er tot nu toe nog geen tijd voor gehad (en gezien al jouw tips zal het ook nog wel even duren :)). Asmodeus neem ik dan ook wel mee.

Alfa Eridano Akhernar is mij volledig onbekend, maar als ik jouw recensie van The Magnificent Rebirth Of A Mighty Old Empire lees, dan is dat geloof ik iets wat ik niet mag missen. Hoe denk je over het tweede album?

Maar voor dit alles eerst even Cutthroat's Morbid Mental Disorder. Die was nog best lastig om te vinden...

Plaag

Bericht door Plaag » za mei 05, 2007 11:24 am

Dank je, ik zal hem snel eens proberen. Van Belphegor ben ik bekend met de laatste vier volledige albums. Ik ben er nooit zo van onder de indruk geweest (maar ik heb de albums in het verleden slechts oppervlakkig beluisterd), maar Pestapokalypse VI bracht daar verandering in. Ik wil de eerste albums nog eens uitproberen, maar heb er tot nu toe nog geen tijd voor gehad (en gezien al jouw tips zal het ook nog wel even duren :)). Asmodeus neem ik dan ook wel mee.
Ik wil niet veel zeggen, maar dat Asmodeus is je reinste rommel. Een Belphegor-kloon. Het lijkt er zo erg op dat ik me daar kapot aan erger.
Kop dicht, Thorko

Darth Vader

Bericht door Darth Vader » za mei 05, 2007 12:43 pm

Heeft iemand al de nieuwe Deafeated Sanity al gehoord? Wat ik er tot nu toe van gehoord heb vinds ik erg vet, alleen is het soms wel een grote brei van geluid (maar dat kan ook aan m'n klote PC liggen). Ik heb alleen nog maar wat losse nummertjes van de vorige plaat gehoord, maar die vond ik toch wel wat beter. Hoe dan ook, ik kijk erg uit naar hun optreden op Neurotic Deathfest!

iscariah

Bericht door iscariah » za mei 05, 2007 12:47 pm

Ik luister niet zoveel Death Metal meer tegenwoordig maar ik ben dol op Portal!

http://www.myspace.com/portalxiii

clip:
http://www.youtube.com/watch?v=hGZrOrBoadQ

Moordend spul.

Plaag

Bericht door Plaag » za mei 05, 2007 1:20 pm

iscariah schreef:Ik luister niet zoveel Death Metal meer tegenwoordig maar ik ben dol op Portal!

clip:

Moordend spul.
En terecht, jongen, terecht.
Kop dicht, Thorko

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » za mei 05, 2007 8:55 pm

iscariah schreef:Ik luister niet zoveel Death Metal meer tegenwoordig maar ik ben dol op Portal!

clip:

Moordend spul.
Ja, Seepia is echt geweldig. Die split met Rites Of Thy Degringolade ook trouwens. Beide bands. Die clip van Metal for the Brain 2005 ziet er erg apart uit, ik zou ze graag live zien. Mij benieuwd of ze een zaal vol weten te houden, want tijdens dat optreden is een groot deel van het publiek er vandoor gegaan.

Zijn ze eigenlijk nog bezig met een nieuw album?

iscariah

Bericht door iscariah » ma mei 07, 2007 7:20 pm

Geen idee.

Iemand die nog van dit type DM kent?

Plaag

Bericht door Plaag » ma mei 07, 2007 11:11 pm

Blood&Ashes schreef:

Zijn ze eigenlijk nog bezig met een nieuw album?
Er zou toch eens een nieuw album moeten zijn. Vorig jaar september zei Illogium dat ze in januari dit jaar wilden beginnen met de opnames. Aangezien het nu mei is, zou je toch denken dat er vorderingen moeten zijn.

Maar met bands weet je nooit.

iscariah schreef:Geen idee.

Iemand die nog van dit type DM kent?
Voor zover je het niet gedaan hebt: Molested proberen. Ik vind met regelmaat dat Portal daar dingen van heeft.
Kop dicht, Thorko

Cranial

Bericht door Cranial » di mei 08, 2007 10:03 pm

de nieuwe dying fetus raad ik ook iedereen aan ! wat een geweldige plaat is dat zeg ! :D
Tullepetoanum Metallius

Victor

Bericht door Victor » wo mei 09, 2007 8:49 am

Cranial schreef:de nieuwe dying fetus raad ik ook iedereen aan ! wat een geweldige plaat is dat zeg ! :D
Groot gelijk, dat is echt een dijk van een plaat geworden!
Het was meer geluk dan mazzel

Cranial

Bericht door Cranial » wo mei 09, 2007 4:49 pm

vind de nieuwe zanger/bassist ook een echte toevoeging.. 8) ,kheb al zin in 20 mei..
Tullepetoanum Metallius

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr mei 11, 2007 12:32 pm

De nieuwe Dying fetus is inderdaad erg goed. Ze zitten weer op het niveau van Killing on adrenaline en Destroy the opposition. Wat ik beide geniale albums vind.

Gisteren heb ik het nieuwe album van Immolation binnen gekregen.
Draconian schreef:[..]
En, hoe is ie?
Ik vind hem erg goed. Op dit moment vind ik hem nog niet zo geniaal als Unholy cult maar ik vind hem daarintegen weer beter dan Harnessing ruin.

Harnessing ruin miste, in mijn ogen, wat ballen. Er werd teveel naar de techniek gekeken en te weinig geramt. Dat is op Shadows in the light wel anders. Dit album knalt weer lekker maar de techniek en de sfeer worden ook niet uit het oog verloren. Maar persoonlijk vond ik Unholy cult wat donkerder. Daarom heeft dat album mijn voorkeur. Maar Shadows in the light is zeker een goede tweede.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » vr mei 11, 2007 12:46 pm

Klinkt goed! Ik vind Harnessing Ruin nu juist weer een geweldig album eerlijk gezegd...op de een of andere manier draai ik die veel vaker dan UNholy Cult. Nou ja, tijd om UC nog maar eens op te zetten dan (en als ik weer eens wat geld ter beschikking heb die nieuwe aan te schaffen).
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gesloten