Graspop Metal Meeting 2007
- innuendo
- Lult over cdtjes
Tja, Hardcore, niet mijn ding en ik weet niet hoeveel festivals er omtrent dit genre zijn, maar ik vind dat metal en hardcore niet bijzonder goed bij elkaar passen.
En betreft de folk/vikingbands ben ik het helemaal met KoenM eens. Beetje belachelijk dat het er zoveel zijn, terwijl er op het hele festival slechts ÉÉN thrashmetalband. Nou weet ik niet welke bands er op dat moment allemaal touren, maar dit is wel heel erg mager.
Maargoed, volgend jaar beter (en hopelijk eens een andere headliner dan Maiden.)
En betreft de folk/vikingbands ben ik het helemaal met KoenM eens. Beetje belachelijk dat het er zoveel zijn, terwijl er op het hele festival slechts ÉÉN thrashmetalband. Nou weet ik niet welke bands er op dat moment allemaal touren, maar dit is wel heel erg mager.
Maargoed, volgend jaar beter (en hopelijk eens een andere headliner dan Maiden.)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- puking luke
In Duitsland heb je ongeveer net zoveel hardcore festivals als metal festivals, maar misschien dat ze net iets meer metal hebben. En ik vind metal en hardcore erg goed samengaan op een festival. Gelukkig word dit ook gerealiseerd door vele festivals, en zie je bijvoorbeeld op Hellfest ook een groot aandeel in hardcore bands wat mij erg blij maakt. Aangezien ik naast een groot metal, ook een erg groot hardcore fan ben.
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
- cataclysm child
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
wat een hokjesgeest
hardcore en alle soorten metal liggen toch zeer dicht bij elkaar???
bas, gitaar, zang, drums,...mensen moeten maar wat meer open minded worden..en een festival draait toch om variatie? om nieuwe dingen te leren kennen?
zo ben ik dankzij graspop jaren terug (en ik ben absoluut niet de enige) in contact gekomen met hardcore...en daar ben ik zeer blij om
hardcore en alle soorten metal liggen toch zeer dicht bij elkaar???
bas, gitaar, zang, drums,...mensen moeten maar wat meer open minded worden..en een festival draait toch om variatie? om nieuwe dingen te leren kennen?
zo ben ik dankzij graspop jaren terug (en ik ben absoluut niet de enige) in contact gekomen met hardcore...en daar ben ik zeer blij om
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
Dit jaar dus anders ja?KoenM schreef:"Vroegah" had je gewoon een hoofdpodium met hardrock/heavy metal/speed/thrash/populaire dingen/nu metal. En dan 1 hardcore/punk marquee en 1 black/death/thrash/speed marquee. Zo was het ongeveer. En dan gebeurde het quasi nooit dat er dingen overlapten.
Lang niet meer geweest naar Graspop, wellicht volgend jaar weer keertje.
- Eru Iluvatar
Ik vind harcore prima op een metalfestival passen. Zoals KoenM al had gezegd: beide genre's worden gekenmerkt door harde gitaarmuziek. Sinds eind jaren zeventig hebben metal, punk, hardcore aan een voortdurende kruisbestuiving gedaan. Waarschijnlijk had het ene genre zelfs niet zonder het andere genre kunnen bestaan.
'Metal' vind ik overigens ook maar een vage term, met het belachelijke grote aantal subgenre's. Klote terminologie. Veel thrashbands klinken meer als hardcorebands dan als blackmetalbands. Sommige NWOBHM-bands klinken als punk en bepaalde jaren tachtig heavymetalbands klinken als hardrock. Veel metalbands klinken meer als bands die tot een genre behoren waar simpelweg niet '-metal' is achter geplakt dan dat ze klinken als een band uit een genre waar wél '-metal' achter wordt geplakt. In feite behoren alle subgenre's tot één grote familie van harde gitaarmuziek. Verschillende soorten bands uit deze familie kunnen prima samen op één festival spelen, gezien de smaak van de festivalgangers toch niet beperkt blijft tot één subgenre.
'Metal' vind ik overigens ook maar een vage term, met het belachelijke grote aantal subgenre's. Klote terminologie. Veel thrashbands klinken meer als hardcorebands dan als blackmetalbands. Sommige NWOBHM-bands klinken als punk en bepaalde jaren tachtig heavymetalbands klinken als hardrock. Veel metalbands klinken meer als bands die tot een genre behoren waar simpelweg niet '-metal' is achter geplakt dan dat ze klinken als een band uit een genre waar wél '-metal' achter wordt geplakt. In feite behoren alle subgenre's tot één grote familie van harde gitaarmuziek. Verschillende soorten bands uit deze familie kunnen prima samen op één festival spelen, gezien de smaak van de festivalgangers toch niet beperkt blijft tot één subgenre.
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
- KoenM
- Contacteer:
Megadeth kun je wel op je buik schrijven. Eoa rukfestival genaamd 'Schwung' met allemaal ouwelullenbands heeft de exclusiviteit van Megadeth in Belgie dit jaar. En 60 euri voor Megadeth als enige interessante band vertik ik.
Testament is wel iets te klein om die plaats op te vullen vermoed ik, of ze moeten de hele zwik doorschuiven. Immortal zou wel ideaal zijn ja!
Testament is wel iets te klein om die plaats op te vullen vermoed ik, of ze moeten de hele zwik doorschuiven. Immortal zou wel ideaal zijn ja!
- cataclysm child
Even op andere reacties.... Ik vind het wel goed dat er verschillende soorten metal op GMM verschijnen. Zo had ik nog nooity van Korpiklaani gehoord. Nu heb ik er even naar geluisterd en ik moet toegeven: als je een stuk in je kraag hebt en je een geinig feestje wilt bouwen.......... 
Ik ben er nog eentje van de oude stempel: Maiden, Ozzy, Saxon, Motörhead, Megadeth, Slayer etc. etc. Maar het op deze manier plannen van festivals vind ik wel OK.
Vorig jaar waren 36Crazyfists en Bloodsimple zeer aangename verrassingen.
En of het nou Hardcore, Heavy-, Death-, Black-, Speed-, Thrash-, en meer van dat soor Metal is maakt me eigenlijk niet veel uit. Als het maar goed is. Zelfs Hardrock is voor mij welkom......

Ik ben er nog eentje van de oude stempel: Maiden, Ozzy, Saxon, Motörhead, Megadeth, Slayer etc. etc. Maar het op deze manier plannen van festivals vind ik wel OK.
Vorig jaar waren 36Crazyfists en Bloodsimple zeer aangename verrassingen.
En of het nou Hardcore, Heavy-, Death-, Black-, Speed-, Thrash-, en meer van dat soor Metal is maakt me eigenlijk niet veel uit. Als het maar goed is. Zelfs Hardrock is voor mij welkom......
[url=http://www.metalconcerten.com/][img]http://www.metalconcerten.com/images/banner2.gif[/img][/url]
-
- Contacteer:
Golden Earring en REO Speedwagon zijn ook wel de moeite waard hoor. Maar ja de prijs ligt inderdaad vrij hoog gezien het geringe aantal bands.KoenM schreef:Megadeth kun je wel op je buik schrijven. Eoa rukfestival genaamd 'Schwung' met allemaal ouwelullenbands heeft de exclusiviteit van Megadeth in Belgie dit jaar. En 60 euri voor Megadeth als enige interessante band vertik ik.
- EmptySkies
- Contacteer:
- EmptySkies
- Contacteer:
ik vind er geen ruk aan. sommige nummertjes zijn leuk, en die Zuiderwijk is ook zwaar overgewaardeerd. zo.Krimhild schreef:[..]
Maar ze zijn dan ook geniaal, dus dat maakt helemaal niets uit. Een beetje respect voor de oudste rockband ter wereld, ja!
[url=http://www.myspace.com/concept02band]Concept 0.2 Myspace[/url]
- Krimhild
- Altijd welkom
Klopt. Een appeltaart van tien jaar oud is ook niet aan te bevelen.yowannuzz schreef:Het feit dat ze het langst bestaan zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van het geleverde.
Moet kunnen, ieder z'n ding. En van drummers heb ik geen verstand oh.EmptySkies schreef:ik vind er geen ruk aan. sommige nummertjes zijn leuk, en die Zuiderwijk is ook zwaar overgewaardeerd. zo.
Mediteren kun je leren!
- cataclysm child
- EmptySkies
- Contacteer:
Dit werd gemeld op het graspopforum en zij hebben het van de officiële reunie-site van Cynic.KoenM schreef:[..]
Waar heb jij dat vandaan jongeman?
Als dat zo is, heb ik trouwens helemaal geen spijt meer dat ik niet naar 013 ga.
zal het nog eventjes snel zelf controleren
EDIT
en het staat effectief op de myspace-pagina van Cynic.
http://www.myspace.com/cynicreunion