Wie gaat de nieuwe Metallica kopen?

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Heer Petomaan

Bericht door Heer Petomaan » ma jul 07, 2003 10:54 pm

Ja en die klinken gewoon klote. Ik heb de cd nu 3x geluisterd, en ik heb al sinds de dag dat ie uitkwam, maar hij is en blijft gewoon slecht en :gay:

Ik ben een Metallica fan in hart en nieren, maar deze cd heeft me een slecht gevoel over MIJN band gegeven.

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » ma jul 07, 2003 10:57 pm

zelfde geldt voor mij

Heer Petomaan

Bericht door Heer Petomaan » ma jul 07, 2003 10:58 pm

Sad But :trui:

Sephtis
Contacteer:

Bericht door Sephtis » ma jul 07, 2003 11:35 pm

ja t zijn de drums heh? what the fuck hebben ze daarmee gedaan?!...

t is nie dat ik deze cd niet niet goed WIL vinden...ik KAN t gewoon niet...

naar mijn mening teveel moderne invloeden...

Jammer maar Waar :p

Heer Petomaan

Bericht door Heer Petomaan » ma jul 07, 2003 11:37 pm

sephtis schreef:ja t zijn de drums heh? what the fuck hebben ze daarmee gedaan?!...

t is nie dat ik deze cd niet niet goed WIL vinden...ik KAN t gewoon niet...

naar mijn mening teveel moderne invloeden...

Jammer maar Waar :p
Je hebt helemaal gelijk!!

Laus
Contacteer:

Bericht door Laus » di jul 08, 2003 1:40 am

ach... ook zij moesten maar eens een jaar of 5 stoppen.

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » di jul 08, 2003 11:29 am

toffe_ellende schreef:[..]

de metallica biografieën: Metallica - Losgeslagen en Goden van de Metal in dit geval :)
Super objectief natuurlijk zo'n biografie, maar daar gaat het niet om, ik vind megadeth overall gezien toch meer metal dan wat metallica eruit heeft gewrongen in de jaren '90.
Megadeth blijft bij hun leest
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Weichy
Contacteer:

Bericht door Weichy » di jul 08, 2003 11:35 am

bedoel je niet 'subjectief'?
Dan breekt de storm boven Melanies hoofd los
En moet zij alles op alles zetten
Om zich staande te houden tegenover Grand Pendleton
Een man die nog nooit een gevecht verloren heeft

Daeminion

Bericht door Daeminion » di jul 08, 2003 1:08 pm

Misschien sarcastisch bedoeld

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » di jul 08, 2003 1:20 pm

ik koop de cd niet
ik krijg mijn bierviltjes altijd gratis
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Daeminion

Bericht door Daeminion » di jul 08, 2003 1:26 pm

Ik heb de cd nu een aantal keer gehoord,maar daar hou ik et ook bij. Kopen doe ik niet.

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » di jul 08, 2003 5:10 pm

Dominion schreef:Misschien sarcastisch bedoeld
idd had beter een sarcastisch emoticon kunnen bijvoegen....
"Do is die Bahnhof!!"

Equinox
Contacteer:

Bericht door Equinox » di jul 08, 2003 5:14 pm

METALLICA IS :gay: !!!!
vroeger was t beter... snik.....
:(
waarom
WAAROM!!!!

na ...And Justice For All hadden ze gewoon moeten kappen of doodgaan ofzo
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

verwoesting

Bericht door verwoesting » di jul 08, 2003 5:15 pm

je kan het ook overdrijven

Equinox
Contacteer:

Bericht door Equinox » di jul 08, 2003 5:17 pm

okee aleen doodgaan dan......
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » di jul 08, 2003 7:36 pm

Equinox schreef:METALLICA IS :gay: !!!!
vroeger was t beter... snik.....
:(
waarom
WAAROM!!!!

na ...And Justice For All hadden ze gewoon moeten kappen of doodgaan ofzo
had je maar naar werchter moeten gaan, wat een show! Alleen maar oude nummers met 2 St anger liederen die overigens best goed klonken!

Master, Masterrrrrrah :twisted:
"Do is die Bahnhof!!"

verwoesting

Bericht door verwoesting » di jul 08, 2003 7:37 pm

De hedendaagse Metallica klinkt klote. maar de optredens die ze nu doen zijn idd wel heel mooi. van wat ik heb gezien.

Creeping Death

Bericht door Creeping Death » di jul 08, 2003 8:26 pm

Ik vond het album in het begin ook zwaar sucken, maar nu ben ik er echt verliefd op geworden. De drums mogen dan wel anders zijn en even wennen, maar dat maakt het album toch niet slecht. Vette riffs en fucking heavy vocals, de drumkwaliteit zit ook zeer goed, klinkt volgens jullie misschien niet goed, maar wat hij daar allemaal uitspookt op z'n groen monster is niet velen gegeven. Ik blijf erbij dat dit album echt wel goed is, als je het maar een kans geeft. Indien je niet overtuigd geraakt, dan maar uitkijken naar het volgend album, want Metallica kennende, denk ik niet dat ze zich kopiëren, dat doen ze trouwens nooit. Dus probably heeft het volgende album een "gewone" drumsound en een "gewone" gitaarsound en een "gewone" mix, misschien kan het jullie dan boeien. Voor mij mag het ook zoals op Stanger hoor, tis enkel iets dat moet wennen en iets dat niet herhaald moet/mag worden.
[b]Mirror Stares Back Hard
Kill It's Such A Friendly Word
It Seems The Only Way
For Reaching Out Again![/b]

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » di jul 08, 2003 8:53 pm

Heer Petomaan schreef:[..]

Mensen die in geen geval op jou lijken!!!
soort zoekt soort
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Ronald

Bericht door Ronald » di jul 08, 2003 8:53 pm

Amen Creeping Death !!!

Was zeer benieuwd naar de nieuwe Metallica. Vooral na die shit van Load en Reload. Vind ik dus veel te commercieel en totally NOT Metallica.

Heb eerst drie nummers van St. Anger via streaming audio gehoord en vond het maar niks. Totdat ik per ongeluk eigenlijk de clip van St. Anger gedownload had (MTV Premiere, de CD was nog niet uit).
De stijl was even wennen, maar stukken beter dan Load en Reload. Toch maar even de hele CD gedownload en een paar keer beluisterd. De nummers gingen stuk voor stuk veel bekender en beter klinken.

Ik heb besloten om St. Anger toch maar te kopen want hij hoort nu eenmaal bij de totale collectie, nietwaar. Daarnaast zit er een gratis DVD bij en dat is ook nooit weg.

St. Anger gaat echt steeds beter klinken wanneer je hem maar vaak genoeg draait. Je gaat ook steeds meer "Metallica trekjes" ontdekken.

Wat mij betreft zijn ze weer op de goede weg. En wees eerlijk : wie zit er nu op een kopie van MOP of AJFA te wachten ?
Till Next Time,

Ronald

"Vengeance Is Mine"

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » di jul 08, 2003 8:57 pm

Lone Starr schreef:[..]

Super objectief natuurlijk zo'n biografie, maar daar gaat het niet om, ik vind megadeth overall gezien toch meer metal dan wat metallica eruit heeft gewrongen in de jaren '90.
Megadeth blijft bij hun leest
Nou ja, ik zie het zo: Metallica gaf begin jaren negentig door finaal door te breken een nieuwe impuls aan de metal. Samen de zogenaamde grunge werd ervoor gezorgd dat het weer inhoud kreeg (Metallica had sinds 1984 al inhoud). Megadeth profiteerde (door 3 miljoen exemplaren te verkopen van Countdown to Extinction) van de nieuwe hype. Megadeth pastte ook een klein beetje hun geluid aan: commercieler en trager dan Rust in Peace.
Youthanasia en de twee daarop volgende platen zijn wel degelijk het bewijs dat Megadeth ook bevangen was door het Metallica-syndroom. Zeker Risk want die cd is gewoon een popcd. Of hij nu goed is of slecht is.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Rascul

Bericht door Rascul » di jul 08, 2003 9:03 pm

Megadeth anno een jaar geleden was ook totaal niets meer van hun oorspronkelijke kwaliteit, terwijl Metallica 2003 toch nog steeds echt geen slechte band is
Makkers staakt uw wild geraas

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » di jul 08, 2003 9:39 pm

Nou ja, ik zie het zo: Metallica gaf begin jaren negentig door finaal door te breken een nieuwe impuls aan de metal. Samen de zogenaamde grunge werd ervoor gezorgd dat het weer inhoud kreeg (Metallica had sinds 1984 al inhoud). Megadeth profiteerde (door 3 miljoen exemplaren te verkopen van Countdown to Extinction) van de nieuwe hype. Megadeth pastte ook een klein beetje hun geluid aan: commercieler en trager dan Rust in Peace.
Youthanasia en de twee daarop volgende platen zijn wel degelijk het bewijs dat Megadeth ook bevangen was door het Metallica-syndroom. Zeker Risk want die cd is gewoon een popcd. Of hij nu goed is of slecht is.
er zijn wel meer bands met inhoud dan metallica, ja ook in de jaren '80 had je die. Trouwens de teksten van Megadeth liggen toch wel ongeveer op 1 lijn met die van Metallica
"Do is die Bahnhof!!"

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » di jul 08, 2003 9:47 pm

vind het trouwens wel erg goedkoop om te zeggen dat Megadeth "meelift". En de rest van de Metalscene dan? Zit daar niemand van waarde tussen? Judas Priest (Painkiller) Maiden, Jag Panzer en Slayer waren zeker minkukels tegenover Metallica. Alsof Metallica dmv wat clipjes en poppy nummertjes de metal uit de sloot trekt. Dat hebben ze toch allemaal zelf gedaan...en dat was zonder the four horsemen ook wel gelukt (niet dat ik daar niet blij om ben).
"Do is die Bahnhof!!"

Nevo

Bericht door Nevo » di jul 08, 2003 9:49 pm

Ik heb hem 1 keer geluisterd in de winkel en vond het direct SLECHT...
Niet iets waar ik me geld aan ga verspilllen...

In dat gezeur dat je hem vaker moet luisteren geloof ik niet in.... als het bij muziek alleen maar om herkenning zou gaan dan raad ik je aan trance ofzo te gaan luisteren ;)

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » di jul 08, 2003 10:00 pm

grunge en inhoud, laat me niet lachen
zelfmoord drugs en wapens, voer voor het MTV publiek en daar is de Metal mee geholpen?
"Do is die Bahnhof!!"

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » di jul 08, 2003 10:02 pm

welke metal band zou begin jaren negentig zonder veel radioairplay tientallen miljoenen platen verkocht hebben? Op dat moment was Metallica de enige die daarin staat was.

En je moet nu oorzaak en gevolg niet door elkaar halen. Doordat metallica finaal doorbrak (en daardoor veel nieuwe metalfans geboren werden) ontdekte deze fans ook bands als Pantera en Sepultura (twee andere bands die belangrijk waren in de 90's).

In een klap waren we af (ook dankzij Kurt Cobain en zijn kompanen) van alle glamrock en foute jarentachtig lipstickmetal. Metallica had een cool imago dat daarna talloos is gekopieerd.

Ik vind het anders wel heel toevallig dat bands als Megadeth, Iced Earth en Sepultura pas na het succes van Metallica echt doorbraken.

De invloed van Guns n Roses mag ook niet onderschat worden. Vergeet niet: er gebeurde veel tegelijkertijd.

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » di jul 08, 2003 10:06 pm

grunge en inhoud, laat me niet lachen
zelfmoord drugs en wapens, voer voor het MTV publiek en daar is de Metal mee geholpen?
verdiep jij je eerst eens in grunge voordat je zo'n stompzinnige opmerking maakt. Vind het een schande dat er nog altijd mensen zijn die denken dat grunge bij Nirvana stopt.

En ja, grunge is wel degelijk een motivator geweest voor metalbands. Kijk maar naar Machine Head. Robb Flynn heeft zijn liefde voor pearl jam, nirvana, soundgarden en alice in chains nooit onder stoelen en banken gestoken. En waar haalt Katatonia tegenwoordig de mostert?

Zonder grunge, metallca en guns 'n rose zag het er nu een stuk minder rooskleuriger uit ben ik bang. Maar wie kan het controleren?

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » di jul 08, 2003 10:09 pm

toffe_ellende schreef:welke metal band zou begin jaren negentig zonder veel radioairplay tientallen miljoenen platen verkocht hebben? Op dat moment was Metallica de enige die daarin staat was.

En je moet nu oorzaak en gevolg niet door elkaar halen. Doordat metallica finaal doorbrak (en daardoor veel nieuwe metalfans geboren werden) ontdekte deze fans ook bands als Pantera en Sepultura (twee andere bands die belangrijk waren in de 90's).

In een klap waren we af (ook dankzij Kurt Cobain en zijn kompanen) van alle glamrock en foute jarentachtig lipstickmetal. Metallica had een cool imago dat daarna talloos is gekopieerd.

Ik vind het anders wel heel toevallig dat bands als Megadeth, Iced Earth en Sepultura pas na het succes van Metallica echt doorbraken.

De invloed van Guns n Roses mag ook niet onderschat worden. Vergeet niet: er gebeurde veel tegelijkertijd.
ooit van queensryche gehoord, trouwens commercieel succes staat niet in verband met kwaliteit iig niet in het MTV wereldje, in de echte metalscene ligt dat anders daar worden cd's gekocht om de muziek en niet het imago. De meeste bands zijn op hun best vlak VOOR hun al dan niet (commerciele)doorbraak, kijk maar naar Sepultura met beneath the remains.
"Do is die Bahnhof!!"

Heer Petomaan

Bericht door Heer Petomaan » di jul 08, 2003 10:10 pm

Hmm het gebeurt niet vaak toffe_ellende, maar ik ben het met je eens man!!

Waar zou Korn en Limp Bizkit zijn zonder de drie bovengenoemde bands??

Kijk maar eens naar MTV Icon: Metallica!!!!

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » di jul 08, 2003 10:13 pm

verdiep jij je eerst eens in grunge voordat je zo'n stompzinnige opmerking maakt. Vind het een schande dat er nog altijd mensen zijn die denken dat grunge bij Nirvana stopt.

En ja, grunge is wel degelijk een motivator geweest voor metalbands. Kijk maar naar Machine Head. Robb Flynn heeft zijn liefde voor pearl jam, nirvana, soundgarden en alice in chains nooit onder stoelen en banken gestoken. En waar haalt Katatonia tegenwoordig de mostert?

Zonder grunge, metallca en guns 'n rose zag het er nu een stuk minder rooskleuriger uit ben ik bang. Maar wie kan het controleren?
motivator voor metalbands? Kan weinig grunge invloeden herkennen in de metal-meesterwerkjes van de jaren negentig. Of het moet de afwezigheid van melodische lijnen zijn in het gros van de uitgebrachte cd's.
"Do is die Bahnhof!!"

Heer Petomaan

Bericht door Heer Petomaan » di jul 08, 2003 10:16 pm

ooit van queensryche gehoord, trouwens commercieel succes staat niet in verband met kwaliteit iig niet in het MTV wereldje, in de echte metalscene ligt dat anders daar worden cd's gekocht om de muziek en niet het imago. De meeste bands zijn op hun best vlak VOOR hun al dan niet (commerciele)doorbraak, kijk maar naar Sepultura met beneath the remains.
En jij bent op je best als je je smoel houdt!!! :evil:

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » di jul 08, 2003 10:17 pm

Heer Petomaan schreef:[..]

En jij bent op je best als je je smoel houdt!!! :evil:
kom dan zelf met een tegenargument
"Do is die Bahnhof!!"

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » di jul 08, 2003 10:18 pm

Queensryche heeft 1 hit gehad en twee klassieke albums afgeleverd. (men kan dat goed zien op allmusic.com) En heeft waarschijnlijk 10 x zoweinig cd;s verkocht. Goede bands en van groot belang voor de progmetal maar de band heeft na 1990 geen potten meer kunnen breken.

Als je interviews leest met beginnende bands (of bands die al langer bezig zijn en hun invloeden ten toon spreiden) dan wordt toch 9 van de 10 keer metallica genoemd. Maakt niet uit welk genre de bands uitkomen. Maar heb jij ooit van een blackmetalmuzikant gelezen die als invloed Queensryche had?

En van een prog band kun je ook stellen dat ze zelden Slayer als voorbeeld hadden. En dat is het verschil.

Heer Petomaan

Bericht door Heer Petomaan » di jul 08, 2003 10:19 pm

kom dan zelf met een tegenargument
Nee, ik ben het volledig met toffe_ellende eens!!!

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » di jul 08, 2003 10:22 pm

motivator voor metalbands? Kan weinig grunge invloeden herkennen in de metal-meesterwerkjes van de jaren negentig. Of het moet de afwezigheid van melodische lijnen zijn in het gros van de uitgebrachte cd's.
De grunge heeft zelfs Metallica beinvloed. Kijk maar naar Load. En we mogen Nu-metal (tis niet te negeren meer of het nu leuk is of niet) zeker ook niet vergeten. Luister naar Godsmack dan hoor je gewoon Alice in Chains. Ook de songstructuren zijn typisch Nirvanaachtig.

De invloed van Soundgarden is wel onduidelijk. Maar van zo'n legendarisch band (en geluid) moet je ook met je fikken van afblijven.

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » di jul 08, 2003 10:24 pm

Queensryche heeft 1 hit gehad en twee klassieke albums afgeleverd. (men kan dat goed zien op allmusic.com) En heeft waarschijnlijk 10 x zoweinig cd;s verkocht. Goede bands en van groot belang voor de progmetal maar de band heeft na 1990 geen potten meer kunnen breken.

Als je interviews leest met beginnende bands (of bands die al langer bezig zijn en hun invloeden ten toon spreiden) dan wordt toch 9 van de 10 keer metallica genoemd. Maakt niet uit welk genre de bands uitkomen. Maar heb jij ooit van een blackmetalmuzikant gelezen die als invloed Queensryche had?

En van een prog band kun je ook stellen dat ze zelden Slayer als voorbeeld hadden. En dat is het verschil.
en metallica heeft NA 90 aan de lopende band metalklassiekers uitgebracht zeker? Ja, volgens verkoopcijfers zijn het klassiekers, omdat iedere debiel die nothing else matters goed vond de cd kocht en als je ze vraagt wat ze van puppets vinden zeggen ze: ik vind alleen de rustige nummers goed... wat heeft de metal daaraan? 50% van dit forum zegt dat ze hard achteruitgingen in de jaren 90 en jij zegt dat ze een revolutie in de metal teweeg hebben gebracht in datzelfde era
"Do is die Bahnhof!!"

Heer Petomaan

Bericht door Heer Petomaan » di jul 08, 2003 10:25 pm

Check!!!

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » di jul 08, 2003 10:31 pm

Wat een gemier om Metallica en dat terwijl in September het nieuwe album uitkomt van Maiden...
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

nightwing

Bericht door nightwing » di jul 08, 2003 10:31 pm

ja maar maiden is kut
www.last.fm/user/robenroll

Heer Petomaan

Bericht door Heer Petomaan » di jul 08, 2003 10:32 pm

Niet!!!

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » di jul 08, 2003 10:32 pm

De grunge heeft zelfs Metallica beinvloed. Kijk maar naar Load. En we mogen Nu-metal (tis niet te negeren meer of het nu leuk is of niet) zeker ook niet vergeten. Luister naar Godsmack dan hoor je gewoon Alice in Chains. Ook de songstructuren zijn typisch Nirvanaachtig.

De invloed van Soundgarden is wel onduidelijk. Maar van zo'n legendarisch band (en geluid) moet je ook met je fikken van afblijven.
hadden nirvana-songs structuur dan? :wink:
"Do is die Bahnhof!!"

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » di jul 08, 2003 10:32 pm

nightwing schreef:ja maar maiden is kut
pas op he! :x
"Do is die Bahnhof!!"

nightwing

Bericht door nightwing » di jul 08, 2003 10:33 pm

Heer Petomaan schreef:Niet!!!
mooi dat is al 1 die hapt wie volgt :twisted:

kutband geen goede zanger

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » di jul 08, 2003 10:33 pm

en metallica heeft NA 90 aan de lopende band metalklassiekers uitgebracht zeker? Ja, volgens verkoopcijfers zijn het klassiekers, omdat iedere debiel die nothing else matters goed vond de cd kocht en als je ze vraagt wat ze van puppets vinden zeggen ze: ik vind alleen de rustige nummers goed... wat heeft de metal daaraan? 50% van dit forum zegt dat ze hard achteruitgingen in de jaren 90 en jij zegt dat ze een revolutie in de metal teweeg hebben gebracht in datzelfde era
Ik vind Load een geweldige cd maar er staan 4 mindere nummers op (cure, poor twisted me, 2 by 4 en ronnie)

Metallica heeft er met Load voor gezorgd dat metal van die verdomde cliches afkwam. Niet dat dat lukt want ze hadden moeten weten dat Metalfans vrij conservatief zijn in veranderingen.
Paradise Lost heeft dat opgepikt en zorgde voor die trend in Europa denk ik.

En inderdaad, ik moet ze gelijk geven (ongeacht hoe hun muziek klonk) wat moeten we met al die cliches zoals Lang haar en zwarte outfit?

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » di jul 08, 2003 10:33 pm

nightwing schreef:ja maar maiden is kut
Dat is jouw mening.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » di jul 08, 2003 10:34 pm

Ik vind Load een geweldige cd maar er staan 4 mindere nummers op (cure, poor twisted me, 2 by 4 en ronnie)

Metallica heeft er met Load voor gezorgd dat metal van die verdomde cliches afkwam. Niet dat dat lukt want ze hadden moeten weten dat Metalfans vrij conservatief zijn in veranderingen.
Paradise Lost heeft dat opgepikt en zorgde voor die trend in Europa denk ik.

En inderdaad, ik moet ze gelijk geven (ongeacht hoe hun muziek klonk) wat moeten we met al die cliches zoals Lang haar en zwarte outfit?
ManOwar: Fakes and Poseurs, leave the hall!
"Do is die Bahnhof!!"

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » di jul 08, 2003 10:36 pm

tja Manowar is natuurlijk de band. Manowie? zullen ze over een paar jaar zeggen.

nightwing

Bericht door nightwing » di jul 08, 2003 10:36 pm

manowie?

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » di jul 08, 2003 10:37 pm

toffe_ellende schreef:tja Manowar is natuurlijk de band. Manowie? zullen ze over een paar jaar zeggen.
Nee joh zulke cliches vergeet je niet :trui:
"Do is die Bahnhof!!"

Plaats reactie