Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » zo mei 13, 2007 5:03 pm

Zeg Geert, bestaat Nibdem eigenlijk nog, of hoe zit dat?
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Bericht door NIBDEM » zo mei 13, 2007 5:26 pm

jeps bestaat nog, druk bezig met album op te nemen, zal later dit jaar via eerie art records uitkomen.

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » zo mei 13, 2007 5:59 pm

Goed bezig, ik draai je demo nog regelmatig.
Die cjb-site leek redelijk dood, vandaar de vraag.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Bericht door NIBDEM » zo mei 13, 2007 6:02 pm


Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8441
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » zo mei 13, 2007 6:24 pm

Klinkt erg goed, ik ben zeer benieuwd naar de full-length.
לֹא אעבוד

sammath
Berichten: 863
Lid geworden op: do mei 22, 2003 1:18 pm
Contacteer:

Bericht door sammath » zo mei 13, 2007 6:46 pm

dat nummer my "heart bleeds black" is echt erg goed, geweldige sfeer, zang,

hails!!
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Bericht door NIBDEM » zo mei 13, 2007 7:09 pm

danke :) zojuist ff nieuw nummer online gezet op myspace Glemt, cover van Nortt

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo mei 13, 2007 9:07 pm

Klinkt weer goed Geert.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » zo mei 13, 2007 10:02 pm

sammath schreef:dat nummer my "heart bleeds black" is echt erg goed, geweldige sfeer, zang,

hails!!
Precies, tof nummer, draai ik nog regelmatig.
De rest zal ik ook eens beluisteren.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » zo mei 13, 2007 10:05 pm

klinkt inderdaad erg goed,ik ben erg nieuwsgierig geworden :twisted:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Asitis
Berichten: 188
Lid geworden op: ma apr 02, 2007 7:41 pm
Locatie: St Michielsgestel
Contacteer:

Bericht door Asitis » ma mei 14, 2007 10:55 am

Ik vond die mcd altijd erg goed, maar dat Forgotten Silence is nog beter :D
[url=http://www.last.fm/user/Forlornson/?chartstyle=Bones][img]http://imagegen.last.fm/Bones/recenttracks/4/Forlornson.gif[/img][/url]
En ik ben een eikel die MSN smileys te pas en onpas gebruikt.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma mei 14, 2007 11:27 am

NIBDEM schreef:jeps bestaat nog, druk bezig met album op te nemen, zal later dit jaar via eerie art records uitkomen.
Ahaa een full-lenght. Ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » di mei 15, 2007 3:43 pm

Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe Thunderbolt, Apocalyptic Doom? Ik moet zeggen dat die plaat momenteel erg hoog in mijn voorlopige jaarlijstje staat.

Hier staat de recensie:

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3632
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

sammath
Berichten: 863
Lid geworden op: do mei 22, 2003 1:18 pm
Contacteer:

Bericht door sammath » di mei 15, 2007 4:59 pm

Draconian schreef:Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe Thunderbolt, Apocalyptic Doom? Ik moet zeggen dat die plaat momenteel erg hoog in mijn voorlopige jaarlijstje staat.

Hier staat de recensie:

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3632
geweldige cd, meer van dit, vooral Inhuman Ritual Massmurder”
is erg goed, agonia brengt altijd vet spul uit lijkt wel, vooral stargazer.
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » di mei 15, 2007 5:03 pm

Peste Noire maakt toch eigenlijk wel erg goede muziek. Zo op het eerste gehoor deed "La Sanie Des Siecles..." me niet zo veel, maar nu vind ik het een van de betere black metal albums van vorig jaar. Heerlijk gitaarwerk en geweldige vocalen. De demo's klinken ook op zich wel aardig, maar doen me (nog) niet heel veel - o.a. door de productie. Hoewel ik de versie van "Phalenes Et Pestilence" op de "Lorraine Rehearsal LP" wel erg sterk vind.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » di mei 15, 2007 6:16 pm

Draconian schreef:Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe Thunderbolt, Apocalyptic Doom? Ik moet zeggen dat die plaat momenteel erg hoog in mijn voorlopige jaarlijstje staat.

Hier staat de recensie:

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3632
Zijn die samples op hun site representatief voor de rest van het album?

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » di mei 15, 2007 7:45 pm

Draconian schreef:Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe Thunderbolt, Apocalyptic Doom? Ik moet zeggen dat die plaat momenteel erg hoog in mijn voorlopige jaarlijstje staat.

Hier staat de recensie:

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3632
Ik denk niet dat ie in mijn top-10 jaarlijstje gaat verschijnen. Ik ben er ietsjes minder enthousiast over dan jij, maar wel een sterk album. Van mij heeft ie een 7,9 ontvangen.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » di mei 15, 2007 8:02 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


Zijn die samples op hun site representatief voor de rest van het album?
Op zich wel ja, de nummers liggen qua stijl niet erg ver uit elkaar.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » di mei 15, 2007 11:15 pm

sanguis schreef:[..]


Ik denk niet dat ie in mijn top-10 jaarlijstje gaat verschijnen. Ik ben er ietsjes minder enthousiast over dan jij, maar wel een sterk album. Van mij heeft ie een 7,9 ontvangen.
En van mij een 8. Best een bruut album maar ik denk niet dat ie in mijn top-10 komt. De vooruitzichten zijn goed dit jaar.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » wo mei 16, 2007 11:27 am

Iemand enig idee wat die nieuwe VAN-GBR release (Sol - "Let There Be A Massacre") voor meuk is?
En wat vinden we hier eigenlijk van de nieuwe Verdunkeln?
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » wo mei 16, 2007 12:23 pm

V. schreef:En wat vinden we hier eigenlijk van de nieuwe Verdunkeln?
Ik vind de nieuwe Verdunkeln een erg goed album, maar hij haalt het denk ik niet bij het vorige album. Vooral het nummer Der Herrscher vind ik heel goed, die springt er echt uit.

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » wo mei 16, 2007 1:55 pm

Ik heb hier nu de relatief nieuwe 10" split van Nastrond en Myrkr aanstaan. Nastrond vind ik nomarlerwijs wel een tof bandje. Al ben ik met hun full-length's niet echt bekend, die zijn nogal onvindbaar. Ik heb zelf de twee compilatie albums 'From a black Funeral Coffin' en 'Conquering the Ages', hun split 7" met Nocternity en de eerder genoemde split.
Maar op deze split met Myrkr valt Nastrond mij toch wat tegen. Het is niet smerig, het beukt voor geen meter, het is geen herrie. De muziek is vrij soft en lijkt wat ingehouden en episch. De Myrkr kant daarentegen ben ik zeer over te spreken. Lekkere bak duistere onderground black. Niet te hard niet te snel maar er zit wel een lekker tempo in. Gave rifjes en melodielijnen. Ja, die band is tof.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo mei 16, 2007 4:26 pm

V. schreef:Iemand enig idee wat die nieuwe VAN-GBR release (Sol - "Let There Be A Massacre") voor meuk is?
En wat vinden we hier eigenlijk van de nieuwe Verdunkeln?
Funeral Doom. Ik geloof dat via de website van Van een nummertje te beluisteren is.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » wo mei 16, 2007 5:37 pm

V. schreef:Iemand enig idee wat die nieuwe VAN-GBR release (Sol - "Let There Be A Massacre") voor meuk is?
En wat vinden we hier eigenlijk van de nieuwe Verdunkeln?
Van Sol is er ooit een sampletje gepost. Misschien dat hij nog op de site staat. Het is funeral doom, niet echt mijn stijl maar toch wel aardig. Leuk dat er in een nummer een accordeon bespeeld wordt. En de outro is voor de verandering echt gaaf door het gebruik van weer die accordeon, een klarinet en een banjo. Ik vind het jammer dat deze instrumenten niet vaker gebruikt worden want ze zorgen voor een vreemd soort van sarcastisch gevoel dat je niet vaak hoort.
De nieuwe Verdunkeln is gaaf. Op zich ligt het redelijk in het verlengde van hun eerste werk maar er wordt iets strakker gespeeld en de productie is een stuk beter. Nu hoor je tenminste de gitaren nog als de drums iets versnellen... Mede door de productie heeft het af en toe wel wat weg van TroB. Alleen de echo op de zang had wel wat minder gemogen.
Zoals Blood&Ashes al zegt is Der Herrscher toch wel het beste nummer. Als je het eerste album goed vindt en de sample die gepost is; waar wacht je nog op?
Alleen van dat 3e nummer, ik kom zo even niet op de naam, ben ik niet zo weg. Het eerste dat bij me opkwam was het idee dat de mannen iets te veel naar de eerste Urfaust geluisterd hebben. Het is niet de 'heldere' zang die me stoort, want het laatste nummer is wel erg goed. Wat denken andere bezitters van dit album daarvan?

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » wo mei 16, 2007 8:00 pm

Overigens: op het gebied van folk black metal, hoe is Folkearth eigenlijk? Waarmee kan het vergeleken worden en welk album is eventueel aan te raden?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » wo mei 16, 2007 9:15 pm

Het debuut "A Nordic Poem" was een grote tegenvaller voor me, zeker als je kijkt naar de line-up. Ik heb het wel een kans gegeven, maar het doet me echt niks. Op het tweede album ("By The Sword of My Father") staan wel wat aardige nummers, en is ook wat afwisselender, maar erg bijzonder is het ook weer niet. Maar het is op zich wel een leuk album om zo af en toe eens te draaien. De nummers met Forefather leden vind ik sowieso wel geslaagd, aangezien ik Forefather gewoon een erg goede band vind. Het heeft trouwens vrij weinig met black metal te maken. Als de nummers van de officiele site je bevallen kan je het misschien eens uitproberen. Edit: ik zie nu ook dat er een nieuw album aankomt dit jaar.

En de nieuwe Verdunkeln klinkt zo op het eerste gehoor weer goed, kan er verder niet veel over zeggen.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » wo mei 16, 2007 9:20 pm

Draconian schreef:Overigens: op het gebied van folk black metal, hoe is Folkearth eigenlijk? Waarmee kan het vergeleken worden en welk album is eventueel aan te raden?
Wat ik ervan ken is inspiratieloze bagger. Oppervlakkige, blije, huppel pagan metal.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » do mei 17, 2007 3:39 pm

Voor de geïnteresseerden:
Afbeelding

Blasphemy “Fallen Angel of Doom….” CD
ANTI-GOTH 069

At last the most bestial and sadistic black metal record ever created has been resurrected from the grave where it has been resting for the last 17 years. Over five years in the making, this re-issue is intended to honor the legacy of the legendary black metal skinheads, Blasphemy, and their magnum opus “Fallen Angel of Doom….” In addition to paying ultimate tribute to Blasphemy, NWN! hopes to provide the definitive version of this album and allow metal fanatics all over the world the opportunity to bow their heads once more at the altar of the Ross Bay Cult.

Trades will be limited for this first pressing to expedite the royalty payment to the band. Wholesale is available from Ebullition in about one week.
Te verkrijgen bij NWN!. Volgende maand zal waarschijnlijk ook de vinyl versie uit zijn.

Trouwens, wat zijn goede albums van Impiety? Ik heb de live LP op HMSS, en die bevalt me errug goed.

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » do mei 17, 2007 8:13 pm

Hellhammer schreef:Trouwens, wat zijn goede albums van Impiety? Ik heb de live LP op HMSS, en die bevalt me errug goed.
Hun beste is, met voorsprong, Skullfucking armageddon. Heel erg goede mix van thrash en death metal, het enige grote nadeel aan dat album is de productie. Veel te dof geluid, zou best eens remastered mogen worden.
Maar aangezien je die live LP goedvindt zal je zeker ook wel Paramount evil en Kaos kommand 696 goed vinden. Persoonlijk vind ik die iets minder omdat het net wat te veel overhelt naar brutale death metal.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » do mei 17, 2007 8:15 pm

Paramount Evil is inderdaad niet verkeerd.
Die eerste van ze, Asateerul Awaleen rammelt daarentegen aan alle kanten. Die cd is puur black.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do mei 17, 2007 10:38 pm

Plaag schreef:Die eerste van ze, Asateerul Awaleen rammelt daarentegen aan alle kanten. Die cd is puur black.
Gaaf man! 8)
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » vr mei 18, 2007 2:40 pm

Ik zat net een beetje te zoeken of iemand Osculum Infame's "Dor-Nu-Fauglith" eens ergens te koop aan het bieden was en opeens krijg ik links naar verschillende (bekende) webshops. Blijkt dat Firestorm Records dat album dit jaar opnieuw heeft uitgebracht (of nog zal uitbrengen?). Nu heeft dat label geen site en verder kan ik eigenlijk geen duidelijke informatie vinden. Iemand die hier meer vanaf weet? De weinige informatie die ik heb verschilt nogal.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11742
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » vr mei 18, 2007 2:44 pm

Hahaha, die Blasphemy cd´s, ´oeh ja, laten we ze in de vorm van een omgedraaid kruis leggen, dan verkopen we er vast meer´. Nekro, kvlt, grimm en frostbitten!
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » za mei 19, 2007 11:42 am

Baldurs Tod schreef:Ik zat net een beetje te zoeken of iemand Osculum Infame's "Dor-Nu-Fauglith" eens ergens te koop aan het bieden was en opeens krijg ik links naar verschillende (bekende) webshops. Blijkt dat Firestorm Records dat album dit jaar opnieuw heeft uitgebracht (of nog zal uitbrengen?). Nu heeft dat label geen site en verder kan ik eigenlijk geen duidelijke informatie vinden. Iemand die hier meer vanaf weet? De weinige informatie die ik heb verschilt nogal.
Hehe, die CD die hier al jaren stof hapt maar lekker toch niet weggaat, hehe. :lol:
Ik vind overigens 'The Black Theology' veel en veel beter. Wat een sfeertje heeft die schijf.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » za mei 19, 2007 4:26 pm

Heeft iemand de nieuwe Furze (UTD) al gehoord? Dit album wist me behoorlijk te verrassen. Met het vorige album Necromanzee Cogent kon ik niet bijzonder veel. 't Was best aardig, maar mij te langdradig en te saai om vaak naar te luisteren. Maar UTD is andere koek. Hoogst origineel, experimenteel en verrassend. Reaper probeert je op dit album op alle mogelijke manieren van de wijs te brengen en dat lukt. Veel vervormingen, dissonantie, rare uitspattingen en 1001 verschillende stemmen van dezelfde zanger. Abstractie in het extreme. Hoe dit album me op de lange termijn zal kunnen blijven boeien is de vraag, maar op het moment bevalt het. 't Is alleen geen album dat je zomaar even opzet, als je ook nog andere dingen aan het doen bent.

Gebruikersavatar
Chucknorris
Berichten: 2314
Lid geworden op: za apr 16, 2005 1:37 pm
Locatie: WELL Favoriete standje:1t/m69

Bericht door Chucknorris » za mei 19, 2007 4:44 pm

Over five years in the making,
ok, 5 jaar over een re-issue? Luie Blackmetalnegers..

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » za mei 19, 2007 4:49 pm

Wat een verrassing, Chucknorris weet het bandsforum te vinden. Ga je ons nogmaals verrassen door iets nuttigs te posten of blijft ons dat bespaard?

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » za mei 19, 2007 6:03 pm

Blood&Ashes schreef:Heeft iemand de nieuwe Furze (UTD) al gehoord?
Nee, maar goed dat je het zegt, want dat was wel mijn bedoeling.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » za mei 19, 2007 6:36 pm

Ik heb vandaag nog maar eens een album van enkele jaren terug uit de kast getrokken: Werewolf Training van het Zweedse Bloodline:

Afbeelding

Dit is een project met leden van Ondskapt, Diabolicum, Watain en Aborym. Daardoor wist dit album dan ook mijn interesse te wekken. Eens te meer omdat Nattefrost van Carpathian Forest de vocalen voor zijn rekening neemt. De man mag dan een eersteklas clown zijn, feit blijft wel dat hij een van de meest karakteristieke en venijnige stemmen in het genre heeft.

Werewolf Training is een apart album geworden, dat vrijwel voortdurend weet te intrigeren. De eerste twee nummers zijn erg lang en doen af en toe - logischerwijs - wel enigszins aan Carpathian Forest denken, maar worden aangevuld met allerhande samples, vage keyboardmelodieën en fragementarische industrial-achtige intermezzo's. Met name de nummers Retaliation en het geniale While the City Sleeps laten het talent van deze band horen.

Echt goed te plaatsen is deze band niet, maar dit debuutalbum mag zeker nog eens onder aandacht gebracht worden. Behalve Carpathian Forest komen van alle bovengenoemde bands wel enkele elementen terug, waardoor dit een erg veelzijdig schijfje is geworden.

Overigens schijnt er een nieuw album aan te komen, getiteld Transmissions of Power. Helaas zonder Nattefrost, maar toch ben ik er wel erg benieuwd naar.

Meningen?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Bericht door NIBDEM » za mei 19, 2007 7:22 pm

Draconian schreef:
Echt goed te plaatsen is deze band niet, maar dit debuutalbum mag zeker nog eens onder aandacht gebracht worden.

Meningen?
Bloodline lijkt me behoorlijk geinspireerd door het oude katatonia en het heeft ook wel raakvlakken met forgotten tomb (die zich ook niet schuwen om af en toe wat bij katatonia af te kijken).

verders vind ik het, op een paar sterke momenten na, maar een middelmatig album, tijdje terug van de hand gedaan voor het meesterlijke Grotesque Autumnal Weepings van Third Moon.

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » za mei 19, 2007 7:45 pm

Draconian schreef:Overigens schijnt er een nieuw album aan te komen, getiteld Transmissions of Power. Helaas zonder Nattefrost, maar toch ben ik er wel erg benieuwd naar.

Meningen?
Dat eerste Bloodline album is briljant, ja, staat hier nog vrij regelmatig op. LP komt binnenkort uit via een nader bekend te maken label.

Heb wat tracks gehoord van de nieuwe en dat is nog een stuk beter dan het debuutalbum. Nattefrost is weg, en is vervangen door Ondskapt-zanger Wredhe, wat een heel andere dimensie aan het geluid toevoegt. Verder klinkt het een stuk 'volwassener' en wat meer uitgedacht, zonder die mechanische, industriële feeling te verwaarlozen. Gebaseerd om het halve uur aan nieuwe tracks die ik gehoord heb kan ik al concluderen dat het nieuwe album tot de beste platen van 2007 of 2008 behoren gaat.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za mei 19, 2007 8:21 pm

net eens even het interview met Kvarforth van Shining gelezen in de Aardschok.
Wat een raar manneke.

Vraag me af of ie het erom doet, of dat zijn intenties eens werkelijk zo gestoord zijn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
DORSTIG
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 7:55 pm
Locatie: achtmaal
Contacteer:

Bericht door DORSTIG » za mei 19, 2007 8:24 pm

dat interview heb ik ook gelezen. hij legt het er een beetje te dik bovenop.

net zoals here nodtveid???(spelling) een paar keer eerder deed
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die


Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za mei 19, 2007 8:28 pm

nu maar hopen dat deze knakker niet die verkeerde kant op gaat, aangezien de laatste Shining in tegenstelling tot de laatste Dissection (ookal heeft het muzikaal niet veel met elkaar te maken natuurlijk) wel een fantastisch album is.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
DORSTIG
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 7:55 pm
Locatie: achtmaal
Contacteer:

Bericht door DORSTIG » za mei 19, 2007 8:38 pm

kan iemand eens wat goede tips geven qua blackmetal.
ik ben zeker geen kenner op dit gebied.
maar ik heb recentelijk opus IV en verwustung van abigor gehoord en dit kon ik zeker waarderen. ook kan ik taake en marduk(ten tijde van heaven.... en nightwing) waarderen

dus als iemand wat tips wil geven? bij voorbaat dank
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die


Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » za mei 19, 2007 8:42 pm

DORSTIG schreef:kan iemand eens wat goede tips geven qua blackmetal.
ik ben zeker geen kenner op dit gebied.
maar ik heb recentelijk opus IV en verwustung van abigor gehoord en dit kon ik zeker waarderen. ook kan ik taake en marduk(ten tijde van heaven.... en nightwing) waarderen

dus als iemand wat tips wil geven? bij voorbaat dank
Heb je nu nog niet geleerd dat je aan zo'n algemene vraag niets hebt? Nu gaat iedere kansloze, die anders nooit in het bm-topic te vinden is, zijn lijstje favoriete bands opnoemen (wat waarschijnlijk niet verder komt dan Dimmu en Immortal ofzo), met als resultaat dat je een waslijst van 100 bands moet doorspitten, waarvan er één of twee nuttig zijn.

Gebruikersavatar
DORSTIG
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 7:55 pm
Locatie: achtmaal
Contacteer:

Bericht door DORSTIG » za mei 19, 2007 8:50 pm

Wat is er kansloos aan? Na jaren van goregrind en deathmetal wil ik me eens gaan verdiepen in blackmetal. Daar is toch niks mis mee. De bands die ik noemde zijn alleen richtlijnen om mee te beginnen.

Het enige wat ik vraag is een tip (of enkele)
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die


Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » za mei 19, 2007 8:53 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


Heb je nu nog niet geleerd dat je aan zo'n algemene vraag niets hebt? Nu gaat iedere kansloze, die anders nooit in het bm-topic te vinden is, zijn lijstje favoriete bands opnoemen (wat waarschijnlijk niet verder komt dan Dimmu en Immortal ofzo), met als resultaat dat je een waslijst van 100 bands moet doorspitten, waarvan er één of twee nuttig zijn.
Mag ik niet Koldbrann zeggen? Ik draai nu Nekrotisk Inkvisition. Een lekker rauwe plaat is dat. Ik begin te geloven dat ik deze net iets beter vind dan het ook al niet misselijke Moribund.

http://www.myspace.com/koldbrann
Kop dicht, Thorko

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » za mei 19, 2007 9:07 pm

Ik heb van Koldbrann alleen het nummer Pogrom Pestilent die op de split 7" met Faustcoven staat en kan er niet zo veel mee. Is dat nummer een beetje representatief voor de albums? Gelukkig is dat Faustcoven nummer, Orgy in Sodom, wél wat.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » za mei 19, 2007 9:09 pm

Ik zou het niet weten. Ik kan me dat nummer niet voor de geest halen.
Kop dicht, Thorko

Gesloten