Thin Lizzy is legendarische Ierse rockband rond zwarte zanger /bassist Phil Lynott. Deze band wist als heavy rockband een brug te slaan tussen zware gitaren, folk, funk en melancholie. Hun gitaarsound was van invloed op hele generaties rock en metalbands.
Scott Gorham en John Sykes hebben enige jaren geleden de naam Thin Lizzy nieuw leven ingeblazen en toeren nu af en toe onder die naam met op Tommy Aldridge (Whitesnake) drums en Marco Mendoza (Whitesnake) op bas. Het gitaarspel van Scott en John blijft onovertroffen. Sykes neemt ook nog de zang voor zijn rekening. Lynott verliet Thin Lizzy namelijk in 1983, toen de band officieel ophielt te bestaan.Twee jaar later overleed de zanger die even beroemd als berucht was.
In de huidige bezetting weet Thin Lizzy nog steeds te overtuigen. Aan liefhebbers van hedendaagse metal zou een bezoekje aan een concert van Thin Lizzy eigenlijk verplicht moeten worden gesteld. De invloed van het werk van de groep is nog steeds voelbaar.
Het voorprogramma NoRush, speelt stevige rock van Hollandse bodem. Een aanrader!
www.boerderij.org
1 juli: Thin Lizzy @ Zoetermeer
Spelen Tommy Aldrige en Marco Mendoza eigenlijk nog wel mee?
Anyway, ik ga ze wel zien op Arrow Rock. Lijkt me nog steeds een goede band, althans, zo klinken ze wel op het in 1999 verschenen live-album. Maar het is eigenlijk natuurlijk geen echte Thin Lizzy.
Anyway, ik ga ze wel zien op Arrow Rock. Lijkt me nog steeds een goede band, althans, zo klinken ze wel op het in 1999 verschenen live-album. Maar het is eigenlijk natuurlijk geen echte Thin Lizzy.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]