Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
D.

Bericht door D. » za mei 19, 2007 9:13 pm

Eigenlijk zie ik nu de link naar die Myspace pas... Ik luister binnenkort zelf wel even.

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » za mei 19, 2007 9:14 pm

Ik heb zelf geen albums van Koldbrann, maar daar gaat zeker verandering in komen. Ik vond ze in het voorprogramma van Taake een tijdje terug toch wel sterk.

Plaag

Bericht door Plaag » za mei 19, 2007 9:15 pm

sanguis schreef:Ik heb zelf geen albums van Koldbrann, maar daar gaat zeker verandering in komen. Ik vond ze in het voorprogramma van Taake een tijdje terug toch wel sterk.
Een goed streven. Koldbrann mag eigenlijk niet ontbreken, als je een beetje gevoel hebt voor goede black.
Kop dicht, Thorko

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » za mei 19, 2007 9:16 pm

DORSTIG schreef:Wat is er kansloos aan? Na jaren van goregrind en deathmetal wil ik me eens gaan verdiepen in blackmetal. Daar is toch niks mis mee. De bands die ik noemde zijn alleen richtlijnen om mee te beginnen.

Het enige wat ik vraag is een tip (of enkele)
Ik zou eerst maar eens zelf op zoek gaan en om tips vragen als je een beetje een idee hebt wat je leuk vindt. Daar heb je uiteindelijk veel meer aan.
Plaag schreef:Mag ik niet Koldbrann zeggen? Ik draai nu Nekrotisk Inkvisition. Een lekker rauwe plaat is dat. Ik begin te geloven dat ik deze net iets beter vind dan het ook al niet misselijke Moribund.

http://www.myspace.com/koldbrann
Tuurlijk, jij wel. Nekrotisk Inkvisition moet ik zelf ook maar weer eens proberen. Die nummers bevielen me de laatste keren live erg goed.

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » zo mei 20, 2007 1:42 am

@ DOPRSTIG: Omdat ik het nogal geniaal vind: The Ruins of Beverast.

Al kan je mss wel moeite hebben met de lengte van de meeste nummers. Voor de rest is het heerlijke lang uitgesponnen beklemmende black metal.
Faustian Spirit of the Earth

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo mei 20, 2007 2:24 am

Zo, gruismolen-op-cd Til Avsky For Livet draait hier de laatste dagen na een pauze weer regelmatig z'n rondjes en ondanks veelvoudig luisteren blijft het toch goed overeind als een boeiende schijf die voor mij eigenlijk nog sterker is geworden dan toen 'ie pas uitkwam. Normaal ben ik niet zo van dat doorrossen, de overslaande vonk is daarin maar voor een select aantal albums weggelegd. En dit is er een van, intens tot en met!

Intens, ja, dat vind ik wel het goede woord... Precies goed zelfs.

En daarvoor is niet eens zozeer het oudbakken trucje van extreme snelheid nodig, tempowisselingen te over. Het blijkt doodsimpel weer eens een kwestie van een hoop riffs spelen die bijblijven, dat drumstel op de juiste momenten helemaal naar de kloten rammen maar ook weten wanneer het genoeg is, het gaspedaal intrappen wanneer het moet en anders gewoon niet, vervolgens nog een passend lomp geluid eroverheen en wat je dan krijgt is een ongenadige muur van goddeloze klereherrie, gespeend van verdere infantiele zooi of industrial shit eromheen om een indruk te forceren. Steekt meestal uitstekend in mekaar, luistert ook nog eens opvallend prettig weg en verveeld ook niet, de tijd vliegt voorbij. En dan zet je 'm nog eens op. Die Noren van Ljå hebben het goed begrepen.

Hee, Dorstig, iets voor jou?
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Plaag

Bericht door Plaag » zo mei 20, 2007 9:43 am

Meltdown schreef:Zo, gruismolen-op-cd Til Avsky For Livet draait hier de laatste dagen na een pauze weer regelmatig z'n rondjes en ondanks veelvoudig luisteren blijft het toch goed overeind als een boeiende schijf die voor mij eigenlijk nog sterker is geworden dan toen 'ie pas uitkwam. Normaal ben ik niet zo van dat doorrossen, de overslaande vonk is daarin maar voor een select aantal albums weggelegd. En dit is er een van, intens tot en met!

Intens, ja, dat vind ik wel het goede woord... Precies goed zelfs.

En daarvoor is niet eens zozeer het oudbakken trucje van extreme snelheid nodig, tempowisselingen te over. Het blijkt doodsimpel weer eens een kwestie van een hoop riffs spelen die bijblijven, dat drumstel op de juiste momenten helemaal naar de kloten rammen maar ook weten wanneer het genoeg is, het gaspedaal intrappen wanneer het moet en anders gewoon niet, vervolgens nog een passend lomp geluid eroverheen en wat je dan krijgt is een ongenadige muur van goddeloze klereherrie, gespeend van verdere infantiele zooi of industrial shit eromheen om een indruk te forceren. Steekt meestal uitstekend in mekaar, luistert ook nog eens opvallend prettig weg en verveeld ook niet, de tijd vliegt voorbij. En dan zet je 'm nog eens op. Die Noren van Ljå hebben het goed begrepen.

Hee, Dorstig, iets voor jou?
De Noren van Ljå hebben het inderdaad goed begrepen. Ze hebben tevens goed begrepen dat als je plaat hier en daar flink doet denken aan de eerste van Borknagar, je hoge ogen scoort dankzij het feest van herkenning. Niks ergs daaraan, want ze doen het allemaal vol overtuiging.
Kop dicht, Thorko

NIBDEM

Bericht door NIBDEM » zo mei 20, 2007 11:52 am

Trond van Lja en Mannevond van Koldbrann zijn samen een nieuw project begonnen onder de naam Nettlecarrier. binnekort verschijnt de eerste demo, liefhebbers van zowel Lja als Koldbrann moeten dit zeker in de gaten houden, niets vernieuwds maar wel heerlijke smerige old school black metal.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo mei 20, 2007 1:04 pm

Draconian schreef:Ik heb vandaag nog maar eens een album van enkele jaren terug uit de kast getrokken: Werewolf Training van het Zweedse Bloodline:

Meningen?
Ik vind dit een geweldig album. Ongelovelijk duister en sinister. Wat mij betreft het beste waar Nattefrost aan meegewerkt heeft.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Plaag

Bericht door Plaag » zo mei 20, 2007 8:27 pm

NIBDEM schreef:Trond van Lja en Mannevond van Koldbrann zijn samen een nieuw project begonnen onder de naam Nettlecarrier. binnekort verschijnt de eerste demo, liefhebbers van zowel Lja als Koldbrann moeten dit zeker in de gaten houden, niets vernieuwds maar wel heerlijke smerige old school black metal.
Elke dag schijten is ook nagenoeg hetzelfde, maar o zo lekker.
Kop dicht, Thorko

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma mei 21, 2007 6:22 pm

Ik zat laast weer eens door mijn Taake werk te neuzen en kwam uit bij Ragnarok's Blackdoor Miracle. Wat een gave schijf is dit toch.

Aangezien deze plaat alweer van 2004 is, zou het weer tijd worden voor nieuw werk van deze heren (of zou hoest het nog te druk hebben met Taake?)

Ik zag trouwens ook dat er nog momenteel nog maar 2 leden over zijn van de line-up.
Laatst gewijzigd door sanguis op ma mei 21, 2007 7:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mei 21, 2007 6:42 pm

Ik heb niet het idee dat een vaste waarde als Ragnarok snel verdwijnt. Ik heb ze eigenlijk vanaf Arising Realm nooit meer op een misser kunnen betrappen.
Heerlijke rauwe black metal met uitstekende toevoeging van melodie en sfeervolle passages.
Voor mij is Diabolical Age nog altijd het hoogtepunt, maar elk ander album is ook goed te doen.

Nattferd is eigenlijk het album wat me nog niet bijster veel gedaan heeft, maar ik heb het album dan ook nog niet in huis. Toch maar eens aanschaffen, aangezien de sfeer op het album wel okay is.

Toch wel één van m'n favoriete black metal bands, denk ik.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » di mei 22, 2007 7:46 pm

sanguis schreef:Ik zat laast weer eens door mijn Taake werk te neuzen en kwam uit bij Ragnarok's Blackdoor Miracle. Wat een gave schijf is dit toch.

Aangezien deze plaat alweer van 2004 is, zou het weer tijd worden voor nieuw werk van deze heren (of zou hoest het nog te druk hebben met Taake?)

Ik zag trouwens ook dat er nog momenteel nog maar 2 leden over zijn van de line-up.
En óf Blackdoor Miracle een gave schijf is! Agressief, een knallende productie, (redelijk) goede teksten en vooral de capaciteit om die elementen om te smeden in ijzersterke nummers, die blijven hangen en toch ook na meerdere luisterbeurten niet vervelen. Een opvolger wordt zeer gewenst!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Meltdown

Bericht door Meltdown » di mei 22, 2007 9:10 pm

She folded her lips around my weapon *klikklak* and took the shot! *ke pow*

Hoe dubbel wil je een tekst hebben? :lol:

Nogal typische muziek verder, ik zou het haast norsecore gaan noemen (maar ik doe het niet, want dat is een vrij dommige term), maar het is me wel aardig bijgebleven en Høst laat horen ook in het Engels goed uit de voeten te kunnen, dus okee wat mij betreft. Arising Realm vond ik trouwens nog een stukje beter, zoiets kan ik me in ieder geval herinneren.

Parabellum

Bericht door Parabellum » vr mei 25, 2007 1:17 am

Vinyl-nerd vraag: ik keek net op cultmetal naar de split tussen Paysage d'hiver en Vinterriket, en daar staat 'handnumbered to 500 copies'. Ik heb mijn exemplaar erbij gehaald en tig keer onderzocht maar ik vind dus nergens een nummer terug. Ook op de foto's op cultmetal zie ik nergens een nummer. Foutje van de ingever?

Lord Leuber
Contacteer:

Bericht door Lord Leuber » vr mei 25, 2007 6:25 am

Bij mijn exemplaar staat het nummer met zilverkleurige stift geschreven op de zwarte innersleeve van de LP.

Adsullata

Bericht door Adsullata » vr mei 25, 2007 8:51 am

Debemur Morti Productions is proud to announce an unholy pact with Dutch duo URFAUST for their forthcoming mini album. Comprising exclusive-to-this-release material, the evil collection will contain "around 20 minutes of unholy synthesizer ultra doom in the most morbid and twisted vein". Recordings are expected to be ready within 2 months and the sickness will be unleashed in both digital and analog form. More information soon. Expect nothing but the purest essence of iniquity...

http://www.debemur-morti.com

Parabellum

Bericht door Parabellum » vr mei 25, 2007 9:11 pm

Lord Leuber schreef:Bij mijn exemplaar staat het nummer met zilverkleurige stift geschreven op de zwarte innersleeve van de LP.
Raar, ik heb ook zo'n zwarte innersleeve maar geen nummer.

Plaag

Bericht door Plaag » vr mei 25, 2007 9:14 pm

Waarschijnlijk zijn er gewoon meer dan 500 gemaakt. Die na nr 500 zijn dan niet genummerd. Dat gebeurt vaker. Van de split van Lunar Aurora en Paysage d'Hiver zijn er ook meer dan 500.
Kop dicht, Thorko

Meltdown

Bericht door Meltdown » vr mei 25, 2007 11:32 pm

Ik heb het ook even nagekeken, en mijn innersleeve heeft inderdaad een nummer met zilveren stift.

Vreemder is m'n Lunar Aurora / Paysage split, daar staat in de binnenkant van het boekje (het Paysage-gedeelte) ook een handnummering, maar er staat dus letterlijk MAÄK/500. Wat de fuk betekent MAÄK?

Plaag

Bericht door Plaag » vr mei 25, 2007 11:53 pm

Kan het niet zijn dat je voornaam daar staat, maar dan misschien een beetje raar geschreven?
Kop dicht, Thorko

Meltdown

Bericht door Meltdown » za mei 26, 2007 2:10 am

Daar zat ik ook aan te denken, ja. Een R met een A met trema erop verwarren is apart, maar het zou kunnen.

Baldurs Tod

Bericht door Baldurs Tod » za mei 26, 2007 1:58 pm

Dit jaar is "Sketches of Reality", het tweede album van Nae'blis op Northern Silence uitgekomen. Atmosferische, depressieve black metal uit Zweden. Ik ken het oudere werk niet maar dat zal ik zeker eens checken, want dit klinkt goed. Een sample van het nummer "Purpose In Life" staat hier.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

D.

Bericht door D. » za mei 26, 2007 2:21 pm

Meltdown schreef:Daar zat ik ook aan te denken, ja. Een R met een A met trema erop verwarren is apart, maar het zou kunnen.
Dat is het waarschijnlijk wel. Dat is er ook een van die extra exemplaren... Sommige labels houden die achter om de limitatie echt op 500 te houden, anderen verkopen de extra exemplaren gewoon als promo's. MAÄK stelt, indien je Mark heet, je naam voor zodat je er niet zelf een nummer op kunt zetten of op ebay verkopen...
Heb eens op die van mij gekeken, daar staat gewoon 179.

Net eindelijk binnen: Lunar Aurora - Seelenfeuer op Voices Productions. Nu alleen nog de split met Secrets of the Moon en de verzameling is (op de demo's en die twee compilatie LP's na) compleet. Hij ziet er alleen wel érg netjes (gewoon nieuw) uit voor een toch al redelijk oude uitgave. Weet iemand of er bootlegs van in omloop zijn? Of kan iemand het matrixnummer van zijn/haar exemplaar posten?

Parabellum

Bericht door Parabellum » za mei 26, 2007 3:11 pm

Plaag schreef:Waarschijnlijk zijn er gewoon meer dan 500 gemaakt. Die na nr 500 zijn dan niet genummerd. Dat gebeurt vaker. Van de split van Lunar Aurora en Paysage d'Hiver zijn er ook meer dan 500.
Dat zal het wel zijn. Hoewel de meesten gewoon lustig verdernummeren, ik heb hier een 7" van Painiac met nummer 535 van 500 bijvoorbeeld.
Als ik hem PdH/Vinterriket op ebay smijt schrijf ik er gewoon zelf nummer 3 op die hoes, verdubbeling van de prijs :lol:

Lafawijn
Contacteer:

Bericht door Lafawijn » za mei 26, 2007 5:25 pm

Parabellum schreef:[..]

Als ik hem PdH/Vinterriket op ebay smijt :

als je die ooit nog eens wilt verkopen denk dan even aan mij...

ik zoek die al heel lang!!
http://www.Lafawijn-records.tk

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » za mei 26, 2007 5:32 pm

Lafawijn schreef:[..]

als je die ooit nog eens wilt verkopen denk dan even aan mij...

Is ie op tape dan?

:' )
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Lafawijn
Contacteer:

Bericht door Lafawijn » za mei 26, 2007 6:06 pm

Ik heb naast heel veel tapes ook heel veel LP's

ik zoek deze dus op LP

Meltdown

Bericht door Meltdown » za mei 26, 2007 7:16 pm

Ruilen tegen je complete voorraad Terdor en Karehgod tapes?

Lafawijn
Contacteer:

Bericht door Lafawijn » zo mei 27, 2007 4:04 pm

graag... ik heb nog 1 terdor tape en 3 karehgod tapes.... dan zijn ze allebij uitverkocht... dus mwa voor 4 tapes doe ik het wel hoor

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo mei 27, 2007 5:00 pm

Hmmm, nee, laat maar, dan is het voor de wereld al te laat. Was er nou eerder mee gekomen!

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » zo mei 27, 2007 5:54 pm

Het ziet ernaar uit dat Deathspell Omega dit jaar met een nieuw volledig album komt, getiteld F.A.S.. Geen idee waar het voor staat. De nieuwe Lurker Of Chalice komt er dit jaar ook aan.

D.

Bericht door D. » zo mei 27, 2007 6:40 pm

Als DSO verder gaat met waar ze vanaf Kenose mee bezig zijn kan ik niet zeggen dat ik er echt op zit te wachten. SMRC is naar mijn mening eigenlijk het enige echt geniale werk van ze. De split met Clandestine Blaze en Inquisitors of Satan zijn beide goed, standaard en niet meer dan dat. Aan Kenose en al het werk op die splits ben ik me een beetje gaan ergeren.

Meer mensen die het huidige DSO een beetje zat zijn? In het begin was ik vrij enthousiast maar dat enthousiasme is langzaam maar zeker plaats gaan maken voor ergernis.

Is er trouwens al wel wat concreets bekend of is dit gebaseerd op dat ene bericht dat op de Southern Lord site staat, zonder enige verdere informatie?

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » zo mei 27, 2007 7:30 pm

D. schreef:Als DSO verder gaat met waar ze vanaf Kenose mee bezig zijn kan ik niet zeggen dat ik er echt op zit te wachten. SMRC is naar mijn mening eigenlijk het enige echt geniale werk van ze. De split met Clandestine Blaze en Inquisitors of Satan zijn beide goed, standaard en niet meer dan dat. Aan Kenose en al het werk op die splits ben ik me een beetje gaan ergeren.

Meer mensen die het huidige DSO een beetje zat zijn? In het begin was ik vrij enthousiast maar dat enthousiasme is langzaam maar zeker plaats gaan maken voor ergernis.

Is er trouwens al wel wat concreets bekend of is dit gebaseerd op dat ene bericht dat op de Southern Lord site staat, zonder enige verdere informatie?
Ik heb het van het Southern Lord forum geplukt. Het is inmiddels ook bevestigd door een bandlid en door Ajna.

Waaraan ben je je gaan ergeren in DsO? Ik vind hun echt met elke release beter worden, al is er nog geen release geweest die Si... in zijn geheel kan overtreffen.

D.

Bericht door D. » zo mei 27, 2007 7:58 pm

Blood&Ashes schreef:[..]
Waaraan ben je je gaan ergeren in DsO?
Moeilijk te zeggen eigenlijk... In het begin vond ik Kenose helemaal geweldig maar na wat luisterbeurten begon het steeds minder te worden. Het komt een beetje.... geforceerd over denk ik. Wat pretentieus.
Ik herinner me Kenose niet eens zo goed meer, het is alweer een jaar of anderhalf geleden dat ik ernaar geluisterd heb, maar het laatste nummer vond ik het ergst. De eerste twee minuten niet, maar daarna... Wat het precies was ben ik even kwijt, maar ik zal het album binnenkort nog eens opzetten.
Het nummer op die Crushing the Holy Trinity set doet me ook niet echt iets.
Bovendien is het belachelijk dat men dit 'orthodox black metal' noemt... Maar dat heeft er verder niets mee te maken.

samson
zonder Gert

Bericht door samson » zo mei 27, 2007 8:06 pm

Weet iemand trouwens hoe het zit met de nieuwe van Leviathan? Die zou in mei uitkomen.
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. It's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor … and surviving

Parabellum

Bericht door Parabellum » zo mei 27, 2007 10:54 pm

Lafawijn schreef:[..]als je die ooit nog eens wilt verkopen denk dan even aan mij...

Dat ebay gedoe was maar een grapje, ben nog niet direct van plan die LP te verkopen. Maar wie weet, als ik deze zomer nog wat geld nodig heb om op vakantie te gaan.
D. schreef:Meer mensen die het huidige DSO een beetje zat zijn? In het begin was ik vrij enthousiast maar dat enthousiasme is langzaam maar zeker plaats gaan maken voor ergernis.
Ik kan moeilijk om met het imago dat ze zich sinds SMRS hebben aangemeten. Daarvoor was het een gewone band, sindsdien is het een en al pseudo-intellectualisme wat de klok slaat. Dan vraag ik me af in hoeverre dat een natuurlijke interne ontwikkeling is. Puur muzikaal is het best nog goed, maar alles wat erbij komt hoeft voor mij niet. Ik laat al dat 'orthodox' gedoe aan mij voorbijgaan.

D.

Bericht door D. » ma mei 28, 2007 1:33 pm

Parabellum schreef:[..]

Ik kan moeilijk om met het imago dat ze zich sinds SMRS hebben aangemeten. Daarvoor was het een gewone band, sindsdien is het een en al pseudo-intellectualisme wat de klok slaat. Dan vraag ik me af in hoeverre dat een natuurlijke interne ontwikkeling is. Puur muzikaal is het best nog goed, maar alles wat erbij komt hoeft voor mij niet. Ik laat al dat 'orthodox' gedoe aan mij voorbijgaan.
Dat is inderdaad deels veroorzaker van dat geforceerde gevoel dat het me geeft. Alleen heb ik daar bij SMRC nog geen last van.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » ma mei 28, 2007 5:41 pm

samson schreef:Weet iemand trouwens hoe het zit met de nieuwe van Leviathan? Die zou in mei uitkomen.
Volgens mij komt ie pas na de zomer uit.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma mei 28, 2007 5:50 pm

Net trouwens een heel aardige EP gehoord: Krypt - I Am God. Een band van twee ex-leden van Tsjuder (Nag en Desecrator). Beetje old school black, zoals Tsjuder dat ook speelt. Aardig tempo, vol vuur en speelse melodietjes. De twee nummers op deze EP laten twee zijden van de band zien. Aan de ene kant duister en agressieve kant van de band, met aan de andere kant een meer luchtige aanpak.

Deze zomer beginnen de opnames voor het eerste volledige album.

http://krypt.tsjuder.com/
http://www.metal-archives.com/band.php?id=91924

Cranial

Bericht door Cranial » ma mei 28, 2007 5:58 pm

Blood&Ashes schreef:Net trouwens een heel aardige EP gehoord: Krypt - I Am God. Een band van twee ex-leden van Tsjuder (Nag en Desecrator). Beetje old school black, zoals Tsjuder dat ook speelt. Aardig tempo, vol vuur en speelse melodietjes. De twee nummers op deze EP laten twee zijden van de band zien. Aan de ene kant duister en agressieve kant van de band, met aan de andere kant een meer luchtige aanpak.

Deze zomer beginnen de opnames voor het eerste volledige album.

http://krypt.tsjuder.com/
http://www.metal-archives.com/band.php?id=91924
heeft het net iets teveel raakvlakken met tjuder of niet,khoef geen nieuwe tjuder kloon,maar als het niet al te erg is...
Tullepetoanum Metallius

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma mei 28, 2007 6:30 pm

dubbel
Laatst gewijzigd door Blood&Ashes op ma mei 28, 2007 6:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma mei 28, 2007 6:32 pm

Het heeft wel raakvlakken met Tsjuder (duidelijk!), maar een kloon vind ik het niet. Veel valt er ook nog niet over te zeggen, want deze EP heeft slechts twee nummers. Luister hem eens en vorm je eigen mening, zou ik zeggen, of wacht het volledige album af.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mei 29, 2007 1:10 am

Laatste weken weer eens even verdiept in dit nog altijd heerlijke genre.
En eigenlijk pas sinds kort Vàn bands als Kermania en Verdunkeln op het spoor gekomen.

Kermania had ik al eens gedraaid in de winkel een tijdje geleden, maar vanwege het lage volume had de plaat weinig impact.
Hoe anders is dat nu. Na een nummertje of 2 vandaag op volle sterkte te hebben horen langsdenderen ben ik om. Uitermate sferisch werkstuk. Voor de donkere nachten zullen we maar zeggen.

Tevens de laatste schijf van Peste Noire, die hakt er ook wel in zeg. Fantastisch. Dat zelfde geldt voor Reinigende Feuer van Orlog.
Van nsbm bands als Xenophobia en Wodulf verwachtte ik eigenlijk maar weinig, maar ik werd positief verrast. Xenophobia heeft namelijk met 'Reclaiming Celtic Glory' een prima visitekaartje afgeleverd dat ergens tussen de rauwere Ad Hominem en sferische Bathory in ligt. Jammer van de drumcomputer, maar een paar riffs zijn niet meer uit de kop te branden. Wodulf is vooral erg sfeervol dankzij de naargeestig galmende riffs.
Ook Triumph of the Will van Branikald maar eens binnengehaald en hoewel het best wel weer aardig klinkt, is het niet het meest spectaculaire schijfje van deze man. Productioneel nogal krachteloos en qua zang stelt men af en toe teleur. Welja, voor de verzameling best een leuk item.

Naast nog wel meer spul op cd ook weer eens een paar tapes erbij. Normaal ben ik niet meer zo van de tapes, maar aangezien het vooral tape versies zijn van Lp's (ik heb geen platenspeler) moet het kunnen.
Vooral omdat de laatste ep release van Totenburg wel enorm hard rost. Lekker vuige strot, door merg en been gaande riffs, vlot, heerlijk.
Tevens de Stutthof release 'Towards thy Astral Path' op tape maar binnen gehaald. Cd komt nog wel een keer. Tot dan is het hiermee prima uit te houden. Goede ruwe doch atmosferische black metal met intrigerende esoterische thema's.

Ik kan dus weer fijn even vooruit. Heerlijke gedachte is dat om de komende tijd weer op te gaan in duistere kille muziek.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Meltdown

Bericht door Meltdown » di mei 29, 2007 7:53 am

Wat is dat toch met NSBM bandjes en dat 'astrale' gezemel? Ik zie de verbinding niet helemaal. Dat Stutthof bevat zeker ook weer van die "nachtelijke astrale hemel" Casio-interludes? Want dat doen ze ook al allemaal, echt!

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » di mei 29, 2007 9:53 am

Is iemand bekend met de band Avichi?

Afbeelding

Op Displeased wordt het omschreven als "cryptic orthodox black metal like Ondskapt & Mortuus ! Ex Nachtmystium!" Dat klinkt natuurlijk niet verkeerd. Ik kan alleen nergens een sample vinden...

Lafawijn
Contacteer:

Bericht door Lafawijn » di mei 29, 2007 12:06 pm

Jeroen schreef: Tevens de Stutthof release 'Towards thy Astral Path' op tape maar binnen gehaald. Cd komt nog wel een keer. Tot dan is het hiermee prima uit te houden. Goede ruwe doch atmosferische black metal met intrigerende esoterische thema's.
je moet and cosmos from ashes to dust hebben... dat is pas een goed album van Stutthof!!

zal je niet tegen vallen... dat album staat trouwens ook op de Devotion to the black arts tape!

Lafawijn
Contacteer:

Bericht door Lafawijn » di mei 29, 2007 12:07 pm

Jeroen schreef: Tevens de Stutthof release 'Towards thy Astral Path' op tape maar binnen gehaald. Cd komt nog wel een keer. Tot dan is het hiermee prima uit te houden. Goede ruwe doch atmosferische black metal met intrigerende esoterische thema's.
je moet and cosmos from ashes to dust hebben... dat is pas een goed album van Stutthof!!

zal je niet tegen vallen... dat album staat trouwens ook op de Devotion to the black arts tape!

NIBDEM

Bericht door NIBDEM » di mei 29, 2007 12:08 pm

Draconian schreef:Is iemand bekend met de band Avichi?

Afbeelding

Op Displeased wordt het omschreven als "cryptic orthodox black metal like Ondskapt & Mortuus ! Ex Nachtmystium!" Dat klinkt natuurlijk niet verkeerd. Ik kan alleen nergens een sample vinden...
dat klinkt inderdaad interessant, maar eens in de gaten houden.

Misere Nobis

Bericht door Misere Nobis » di mei 29, 2007 12:23 pm

Op de site van een brits label staan samples van Avichi (kan me alleen niet meer herinneren welk label precies). Ik heb de cd overigens een tijdje geleden gedownload. Het heeft inderdaad wel een beetje de Noevdia bands achtige sound maar het kan niet tippen aan Ondskapt imo. Mortuus ook niet trouwens.

Gesloten