Magic Circle Festival, 7 juli, met Manowar
Magic Circle Festival, 7 juli, met Manowar
Op 7 juli, tegelijkertijd met Waldrock, zal in Bad Arolsen in Centraal Duitsland (op circa 2 1/2 uur rijden van Venlo) het Magic Circle Festival plaatsvinden. Headliner: MANOWAR. Andere bevestigde bands: MAJESTY, MESSIAH'S KISS en HOLYHELL. Toegangsprijs: 10 euro (!). Meer bands en informatie zullen binnenkort volgen.
Tonnie's enthousiaste recensie van Manowar's huidige toernee vind je hier: http://www.metalfan.nl/concertreviews.php?id=314.
Tonnie's enthousiaste recensie van Manowar's huidige toernee vind je hier: http://www.metalfan.nl/concertreviews.php?id=314.
Laatst gewijzigd door Gilbert op ma apr 30, 2007 1:27 am, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- fetuskiller
- Contacteer:
-
Er is (nog?) geen site voor dit festival, alleen op de websites van Manowar en hun platenlabel Magic Circle Music is begin april een bericht geplaatst. Daar staat in dat op die websites binnenkort meer informatie volgt over de tickets en het programma. Verder staat op de website van Messiah's Kiss het volgende bericht:
Edit: Holyhell bevestigt inmiddels op hun website dat ze komen!
Die band bevestigt dus dat tickets echt maar 10 euro zullen kosten, en dat er nog flink wat bands aan het programma zullen worden toegevoegd! Dat Holyhell ook optreedt op dit festival lijkt me trouwens logisch, maar ik heb daar nog nergens een bevestiging van gezien.“Magic Circle Festival” on July 7, 2007
On July 7, 2007 Messiah’s Kiss will re-enter the boards that mean the world! At the “Magic Circle Festival” in the heart of Germany, Bad Arolsen, which takes place for the very first time, they will play live on stage at last.
“We will rock it!” The short, unambiguous statement from the band.
Besides the already confirmed headliner MANOWAR, many other bands will take care about finest festival sentiment for all the fans! Unbelievable but true: the festival price! Just 10 EUR for a ticket. No true “metal-head” should miss this outstanding event!
Edit: Holyhell bevestigt inmiddels op hun website dat ze komen!
Ook MAJESTY is bevestigd voor het Magic Circle Festival. Dat geeft voorlopig:
MANOWAR
MAJESTY
MESSIAH'S KISS
HOLYHELL
Tevens is er nu een website geopend voor het festival: http://www.magiccirclefestival.com/. Meer info volgt.
MANOWAR
MAJESTY
MESSIAH'S KISS
HOLYHELL
Tevens is er nu een website geopend voor het festival: http://www.magiccirclefestival.com/. Meer info volgt.
- vengeancefan
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
www.magiccirclemusic.com
beetje Googelen doet wonderen....
beetje Googelen doet wonderen....
-
- Contacteer:
Re: Magic Circle Festival, 7 juli, met Manowar
Hier die autoplek, als hij nog vrij is! Ik probeerde zelf al te plannen, maar ik geloof niet dat ik de auto nogmaals meekrijg naar Duitsland, moet ook nog naar Wacken.Gilbert schreef:Op 7 juli, tegelijkertijd met Waldrock, zal in Bad Arolsen in Centraal Duitsland (op circa 2 1/2 uur rijden van Venlo) het Magic Circle Festival plaatsvinden. Headliner: MANOWAR. Toegangsprijs: 10 euro (!). Meer informatie zal binnenkort volgen.
Tonnie's enthousiaste recensie van Manowar's huidige toernee vind je hier: http://www.metalfan.nl/concertreviews.php?id=314. Mocht het allemaal doorgaan, dan heb ik nog 1 plek vrij in mijn auto.
Want verdorie, ik wil Manowar echt graag een keer zien zeg!
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
-
Nieuwe bands zijn Gamma Ray en DSG (David Shankle Group)ex-Manowargitaarspeler.
Tickets te koop aan 11 euro bij www.nuclearblast.de
Tickets te koop aan 11 euro bij www.nuclearblast.de
-
- Draconian
- Lult over cdtjes
Nou nou, niet overdrijven. Als er één band bedreven is in het geld uit de zakken van fans kloppen, dan is het Manowar wel.manowarrior schreef:[..]
kunnen fields of rock en graspop nog iets van opsteken ipv de fans hun geld uit hun "zakken" te halen
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Als je rechtstreeks bij Magic Circle Music bestelt, kost een kaartje wel gewoon 10 euro hoor. Zie http://www.mcm-metalmall.com/. Wel zijn de verzendkosten bij Magic Circle hoger. Daar betaal je per bestelling voor Nederland of België 10 euro, en bij Nuclear Blast 7,50 euro verzendkosten. Ik neem aan dat aan de dagkassa een kaartje gewoon 10 euro zal kosten, als het niet uitverkocht raakt. Dus Manowar houdt zich ditmaal aan zijn woord.Draconian schreef:Kijk kijk, daar gaat de prijs al
Al heb ik niet de indruk dat jij persoonlijk interesse hebt om te gaan.

Ik ben sowieso aanwezig, nog even kaartjes bestellen. Heb er nu al zin in, Manowar lijkt me super.
De website is er trouwens ook: http://www.magiccirclefestival.com
Dianne jij hier?dianne schreef:Ik ben sowieso aanwezig, nog even kaartjes bestellen. Heb er nu al zin in, Manowar lijkt me super.
Ik ben er zeer waarschijnlijk ook. Moet alleen nog even vervoer regelen. De kaarten worden zo snel mogelijk besteld?
Kun je er niet toevallig een paar bijbestellen?
-
www.magiccirclefestival.com is gelanceerd
-
STORMWARRIOR Confirmed for the Magic Circle Festival
German band STORMWARRIOR has been officially added to the lineup of the Magic Circle Festival set to take place on July 7th, 2007 in Bad Arolsen, Germany.
STORMWARRIOR will not be performing only their own material but will also feature GAMMA RAY's Kai Hansen on the vocals during a very special set which will include many of HELLOWEEN's classics from their eponymous Mini-LP and from "Walls Of Jericho".
German band STORMWARRIOR has been officially added to the lineup of the Magic Circle Festival set to take place on July 7th, 2007 in Bad Arolsen, Germany.
STORMWARRIOR will not be performing only their own material but will also feature GAMMA RAY's Kai Hansen on the vocals during a very special set which will include many of HELLOWEEN's classics from their eponymous Mini-LP and from "Walls Of Jericho".
-
- Contacteer:
Dat klinkt gaaf, het festival wordt beter en beter zo!manowarrior schreef:STORMWARRIOR Confirmed for the Magic Circle Festival
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
LION'S SHARE:
"Emotional Coma"
After a six-year break, Swedish Melodic Metal masters LION'S SHARE have returned with their finest effort to date, "Emotional Coma". The revamped outfit, which now features singer Patrik Johansson (ASTRAL DOORS, WUTHERING HEIGHTS) and bassist Sampo Axelsson (GLENN HUGHES) alongside band mastermind Lars Chriss (guitar) and session/non-touring drummer Richard Evensand (ex-CHIMAIRA, SOILWORK, THERION), continues to produce modern-sounding Heavy Metal that revolves around Chriss' thick, power-packed riffs while showcasing Johansson's hauntingly melodic delivery. Songtitles such as "The Edge Of A Razor", "Bloodstained Soil" and "The Arsonist" pull few punches, highlighting the band's heavier, more aggressive approach without sacrificing the traditional elements which made their earlier efforts such cult favorites. Explains Chriss: "The philosophy of the band is to write great songs from the heart that we are proud of no matter what trends are happening around us. The new album is more uptempo, energic and to the point. Gone are the keyboards, big background vocals, and the progressive stuff."
HEAVENLYFrom the very second French band HEAVENLY entered the world of power metal (Paris, 1994), their passion was evident; to play to their strengths not denying their influences; Gamma Ray and Helloween, but also to take their influences forward building on them and taking them to their natural conclusion.
Their debut album "Coming From The Sky” came in 2000. HEAVENLY had earned their record contract by leaving literally hundreds of other bands behind them in the online-competition 'Be Your Own Label Boss', the aim to let music fans vote for he band that should be signed by a company, but no one could believe that Heavenly would be so bold and so confident. Noise Records dutifully released the album, which was produced by Piet Sielck (Iron Savior) and which also featured a guest appearance by Kai Hansen of Gamma Ray / Helloween - the ultimate vote of confidence for a band that had grown up listening to his music.
Ken ze niet, maar zal het wel zien in Duitsland !!
Heb er best zin in.
edit; heb alleen het idee dat Helloween de bands regelt

Alle bands zijn gerelateerd aan Helloween of Gamma Ray . Hoop dat er wel wat variatie komt.

Op de website staat wel "and many more bands " maar dat moeten we dan maar ff afwachten.

-
-
- Contacteer:
-
Aan de line-up van de vrijdag zijn Saidian en Imperia toegevoegd. Het voorlopige tijdschema is:
Friday, July 6, 2007
01:30 - 02:00 pm tba
02:15 - 02:45 pm tba
03:00 - 03:30 pm tba
03:45 - 04:15 pm SAIDIAN
04:30 - 05:00 pm IMPERIA
05:15 - 06:00 pm DSG
06:15 - 07:00 pm MESSIAH'S KISS
07:15 - 08:00 pm MAJESTY
08:15 - 09:00 pm HOLYHELL
09:30 - 11:30 pm MANOWAR
Saturday, July 7, 2007
11:45 - 12:15 pm HEAVENLY
12:30 - 01:00 pm tba
01:15 - 02:00 pm LION'S SHARE
02:15 - 03:00 pm DSG
03:15 - 04:00 pm MESSIAH'S KISS
04:15 - 05:00 pm HOLYHELL
05:15 - 06:15 pm STORMWARRIOR
06:30 - 07:30 pm MAJESTY
07:45 - 09:00 pm GAMMA RAY
Wij gaan alleen de zaterdag, maar als ik naar het programma kijk is het ook niet de bedoeling dat je 2 dagen gaat, aangezien er veel overlap is. Dit is net zoiets als een band die 2 dagen achter elkaar in Ahoy speelt, die hoef je ook niet beide dagen te zien, ook al verschilt de setlist. Wellicht zijn er voor de zaterdag al zoveel kaartjes verkocht dat ze daarom een extra dag hebben toegevoegd, of misschien doen ze dit omdat er op 7 juli ook veel andere evenementen zijn? Hoe dan ook, ik verheug me er al erg op.
Friday, July 6, 2007
Saturday, July 7, 2007
Wij gaan alleen de zaterdag, maar als ik naar het programma kijk is het ook niet de bedoeling dat je 2 dagen gaat, aangezien er veel overlap is. Dit is net zoiets als een band die 2 dagen achter elkaar in Ahoy speelt, die hoef je ook niet beide dagen te zien, ook al verschilt de setlist. Wellicht zijn er voor de zaterdag al zoveel kaartjes verkocht dat ze daarom een extra dag hebben toegevoegd, of misschien doen ze dit omdat er op 7 juli ook veel andere evenementen zijn? Hoe dan ook, ik verheug me er al erg op.

-
Wij gaan in ieder geval 2 dagen.Gilbert schreef:Aan de line-up van de vrijdag zijn Saidian en Imperia toegevoegd. Het voorlopige tijdschema is:
Friday, July 6, 2007
Saturday, July 7, 2007
Manowar kan men niet genoeg zien
Hail & Kill
- the true Thorko
Jammer, ik ga wel 2 dagen en moet eerst de hond naar mijn ouders in Rijswijk brengen. Dan had het wel handig geweest.Gilbert schreef:Omdat wat mensen helaas zijn afgehaakt, heb ik nog 2 plaatsen vrij in de auto. We gaan alleen de zaterdag en vertrekken vanuit de regio Arnhem/Nijmegen. Is er nog iemand die mee wil rijden? Stuur me dan even een PM.
Ik ga alleen want mijn vriend moet werken helaas !!! Hij heeft ze al zo vaak gezien, maar ik nog nooit dus dan maar alleen.

Zo, na 800 km gereden te hebben, gruwelijk verbrand te zijn en last van ongeveer al mn spieren in mn poten en mn rug te hebben, dacht ik eens een reactie te geven op het eerste Magic Circle Music festival.
Het was gaaf, dat is mijn overheersende gevoel, maar dat kwam vooral door Manowar. Want jonge jonge, wat gaven die een show zeg, met een halve film op groot scherm achter de band (Gods of War verhaal, leek bijna Lord of the Rings) een gigantische Drakhar, vechtende Vikingen, knetterveel vuur en vlammen en vuurwerk en een strak gespeelde set, zonder al teveel geouwehoer. Ik heb Manowar in 2002 in de Ijsselhallen eens gezien, dat viel toen tegen vond ik, maar nu maakten ze het dubbel en dwars waar. Erg gaaf.
Tweede gave band was natuurlijk Gamma Ray. Helaas ging ongeveer alles wat fout kon gaan op technisch gebied, fout. Waardoor de show enigszins in het water viel. Toch was het een gave show.
Majesty was gaaf! Een kleiner broertje van Manowar vond ik, lekker cliché, maar goeie muzikanten en een gave show. Van genoten.
Stormwarrior, tja... het eerste deel van hun set met eigen nummers vond ik geen klap aan. Saai en ook een slecht geluid, wat het ook niet beter maakte. Toen Kai Hansen echter op t podium kwam en ze alleen maar oude Helloween gingen spelen, toen werd het pas gaaf. Heerlijk om die klassiekers weer eens te horen, dat was erg gaaf.
Messiah's Kiss. Gave band, ook weer vrij standaard powermetal, maar met een goeie zanger. Maar nondeju, wat is die kerel gay... en daar heb ik op zich niks op tegen, maar als je op t podium je nichterigheid zo duidelijk laat merken, dan gaat dat toch n beetje tegenstaan. Dat was jammer.
Lion's Share... alleen gehoord, niet gezien. Beetje standaard maar ook hier weer een knettergoeie zanger, deed me soms flink aan Dio denken. De band was ook wel interessant, maar niet interessant genoeg om tussen t publiek te gaan staan.
Holy Hell... nondeju, wat een ongelooflijke aanfluiting was dat zeg. Ik heb Joe Stump al een paar keer solo gezien met zn Yngwie Malmsteen jatpraktijken, maar toch was dat altijd nog wel redelijk. Maar dit is echt een ongelooflijke kutband. Een zangeres die alleen maar mooi staat te zijn en nummers die saai zijn en geen eigen sound hebben. Alles wat ze doen is gejat. Als je dan ook nog een cover van Malmsteen speelt, tja... wat doe je dan op zo'n festival. Het enige wat wel erg gaaf was, was dat ze de Phantom of the Opera speelde (musical versie) samen met Eric Adams, dat was gaaf. Maar voor de rest, wat een kutband.
DSG... zelfde verhaal eigenlijk. David Shankle die een beetje staat te egotrippen met zn prutssolo's, verder oninteressant en saai.
Algemene indrukken van het festival: Goed georganiseerd, wachttijden tussen de bands waren minimaal (met uitzondering van Manowar, maar dat is logisch), voldoende sanitaire mogelijkheden, hoewel Dixie's toch kut zijn, vooral als je moet schijten. Geluid was bijzonder slecht, eigenlijk bij alle bands behalve Majesty en Manowar. Dit was echt jammer. Prijzen... 4,50 euro voor een hamburger en 2,80 voor een drankje vind ik wat al te enthousiast. De entree was natuurlijk wel hartstikke goedkoop, 10 euro... waar maak je dat nog mee. Maar de prijzen voor eten en drank waren daarentegen toch wel aan de hoge kant.
Kortom, met wat verbeteringen hier en daar kan dit een heel vet festival gaan worden voor de toekomst. Joey kondigde al aan dat het volgend jaar 3 dagen gaat duren, waar Manowar 2 dagen headlined en 20.000 gratis biertjes voor het publiek gaat verzorgen! Daarnaast gaan ze hun hele backcatalogue spelen, 3 albums per avond integraal! Dus dat wordt wel heel gaaf.
Kortom, het was een erg gaaf festival, maar wel alleen als je voor Manowar kwam. Een aantal betere bands volgend jaar en wat verbeteringen die ik al genoemd heb, en dan zijn we er zeker weer bij!
Het was gaaf, dat is mijn overheersende gevoel, maar dat kwam vooral door Manowar. Want jonge jonge, wat gaven die een show zeg, met een halve film op groot scherm achter de band (Gods of War verhaal, leek bijna Lord of the Rings) een gigantische Drakhar, vechtende Vikingen, knetterveel vuur en vlammen en vuurwerk en een strak gespeelde set, zonder al teveel geouwehoer. Ik heb Manowar in 2002 in de Ijsselhallen eens gezien, dat viel toen tegen vond ik, maar nu maakten ze het dubbel en dwars waar. Erg gaaf.
Tweede gave band was natuurlijk Gamma Ray. Helaas ging ongeveer alles wat fout kon gaan op technisch gebied, fout. Waardoor de show enigszins in het water viel. Toch was het een gave show.
Majesty was gaaf! Een kleiner broertje van Manowar vond ik, lekker cliché, maar goeie muzikanten en een gave show. Van genoten.
Stormwarrior, tja... het eerste deel van hun set met eigen nummers vond ik geen klap aan. Saai en ook een slecht geluid, wat het ook niet beter maakte. Toen Kai Hansen echter op t podium kwam en ze alleen maar oude Helloween gingen spelen, toen werd het pas gaaf. Heerlijk om die klassiekers weer eens te horen, dat was erg gaaf.
Messiah's Kiss. Gave band, ook weer vrij standaard powermetal, maar met een goeie zanger. Maar nondeju, wat is die kerel gay... en daar heb ik op zich niks op tegen, maar als je op t podium je nichterigheid zo duidelijk laat merken, dan gaat dat toch n beetje tegenstaan. Dat was jammer.
Lion's Share... alleen gehoord, niet gezien. Beetje standaard maar ook hier weer een knettergoeie zanger, deed me soms flink aan Dio denken. De band was ook wel interessant, maar niet interessant genoeg om tussen t publiek te gaan staan.
Holy Hell... nondeju, wat een ongelooflijke aanfluiting was dat zeg. Ik heb Joe Stump al een paar keer solo gezien met zn Yngwie Malmsteen jatpraktijken, maar toch was dat altijd nog wel redelijk. Maar dit is echt een ongelooflijke kutband. Een zangeres die alleen maar mooi staat te zijn en nummers die saai zijn en geen eigen sound hebben. Alles wat ze doen is gejat. Als je dan ook nog een cover van Malmsteen speelt, tja... wat doe je dan op zo'n festival. Het enige wat wel erg gaaf was, was dat ze de Phantom of the Opera speelde (musical versie) samen met Eric Adams, dat was gaaf. Maar voor de rest, wat een kutband.
DSG... zelfde verhaal eigenlijk. David Shankle die een beetje staat te egotrippen met zn prutssolo's, verder oninteressant en saai.
Algemene indrukken van het festival: Goed georganiseerd, wachttijden tussen de bands waren minimaal (met uitzondering van Manowar, maar dat is logisch), voldoende sanitaire mogelijkheden, hoewel Dixie's toch kut zijn, vooral als je moet schijten. Geluid was bijzonder slecht, eigenlijk bij alle bands behalve Majesty en Manowar. Dit was echt jammer. Prijzen... 4,50 euro voor een hamburger en 2,80 voor een drankje vind ik wat al te enthousiast. De entree was natuurlijk wel hartstikke goedkoop, 10 euro... waar maak je dat nog mee. Maar de prijzen voor eten en drank waren daarentegen toch wel aan de hoge kant.
Kortom, met wat verbeteringen hier en daar kan dit een heel vet festival gaan worden voor de toekomst. Joey kondigde al aan dat het volgend jaar 3 dagen gaat duren, waar Manowar 2 dagen headlined en 20.000 gratis biertjes voor het publiek gaat verzorgen! Daarnaast gaan ze hun hele backcatalogue spelen, 3 albums per avond integraal! Dus dat wordt wel heel gaaf.
Kortom, het was een erg gaaf festival, maar wel alleen als je voor Manowar kwam. Een aantal betere bands volgend jaar en wat verbeteringen die ik al genoemd heb, en dan zijn we er zeker weer bij!
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
Voor de rest ben ik het helemaal eens met de beoordeling van de bands die Argarath hierboven geeft. Daarnaast traden Heavenly op (dat ik alleen van buiten het festivalterrein even heb gehoord en klonk als een behoorlijke Gamma Ray imitatie) en Mob Rules. Laatstgenoemde maakte een zeer goede indruk op mij. Daar ga ik eens wat cd's van beluisteren.
Wat de editie van volgend jaar betreft, zei Joey DeMaio ook nog dat er 20.000 exemplaren van de nieuwe single zullen worden uitgedeeld en dat op de eerste avond een Hell On Earth film zal worden vertoond. De tweede avond zullen ze Battle Hymns, Into Glory Ride en Hail To England integraal spelen, de derde avond Sign Of The Hammer, Fighting The World en Kings Of Metal. Bovendien zullen de vier Harleys van de bandleden worden verloot onder de bezoekers van het festival!

Wat de editie van volgend jaar betreft, zei Joey DeMaio ook nog dat er 20.000 exemplaren van de nieuwe single zullen worden uitgedeeld en dat op de eerste avond een Hell On Earth film zal worden vertoond. De tweede avond zullen ze Battle Hymns, Into Glory Ride en Hail To England integraal spelen, de derde avond Sign Of The Hammer, Fighting The World en Kings Of Metal. Bovendien zullen de vier Harleys van de bandleden worden verloot onder de bezoekers van het festival!