Dat nummer op de 'Hail Terror' split is wel heeel erg vet ja.Blood&Ashes schreef:Weet iemand eigenlijk iets over Diabolicum? Er heeft een hele tijd op metal-archives gestaan dat ze in 2006 een EP uit zouden brengen, getiteld The Church Of Moloch. Nooit iets van gehoord. Hun website staat ook al een hele tijd op zwart.
Na die laatste release van ze, heb ik gigantisch zin in een nieuw album.
Black Metal
[quote="KoenM"][..]
Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.
Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.
Met je snor!
Godver.[/quote]
Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.
Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.
Met je snor!
Godver.[/quote]
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik werd zojuist hiermee geconfronteerd:
http://www.myspace.com/wolversveen
Wolversveen, een pot zware en door-rossende BM, met duidelijk niet voor niets Control Human Delete in hun vriendjes lijst.
Het is niet zo drastisch gelukkig, want 2 CHD's zou zeker teveel zijn. Maar heeft wel gave keyboard shit erbij gegooid.
Vermakelijk, vermakelijk.
Link openen en eerste nummer gelijk luisteren!
EDIT: En geef het de tijd om op te bouwen
http://www.myspace.com/wolversveen
Wolversveen, een pot zware en door-rossende BM, met duidelijk niet voor niets Control Human Delete in hun vriendjes lijst.
Het is niet zo drastisch gelukkig, want 2 CHD's zou zeker teveel zijn. Maar heeft wel gave keyboard shit erbij gegooid.
Vermakelijk, vermakelijk.
Link openen en eerste nummer gelijk luisteren!
EDIT: En geef het de tijd om op te bouwen

- XnegativeX
- Contacteer:
- Blood&Ashes
Ik heb ook eens één van die albums geprobeerd, na een tip van TTT, maar ik kon er niets mee. Het is me niet eens gelukt ze uit te luisteren en dat heb ik bijna nooit. Verder dan twee à drie nummers kom ik niet. Wat Striborg betreft deel ik de mening van Xneg.Draconian schreef:Dan ga maar eens snel Spiritual Catharsis en vooral Mysterious Semblance luisteren!
Lijken al die album eigenlijk op elkaar?
- Draconian
- Lult over cdtjes
Nee, totaal niet. De eerste albums en demo's lijken op een nóg slechter geproduceerde versie van rammelende Ildjarn black metal. De twee albums die ik noemde, doen meer denken aan een mengeling van Xasthur en Leviathan, maar met een zwakkere productie en uitzonderlijk griezelig ingezette keyboards. Eigenlijk haast niet te omschrijven. Dat Embittered Darkness schijnt nieuw materiaal te zijn, maar Isle de Mors (die dus ook daarbij staat), is een van de eerste demo's. Compleet verschillend materiaal dus, en een beetje raar dat die op één album zijn gezet.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Embittered Darkness is heerlijk traag en slepend. De roestigge, rotte sound die de plaat heeft is echt meesterlijk. Isle de Morts is een demo uit 97. De productie is wel erg brak en van de meeste nummers van niet zoveel te maken. Op zich niet echt heel interessant.
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. It's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor … and surviving
LURKER OF CHALICE - "Perverse Calculus" CD/LP.
The brand new full-length record from Wrest (Leviathan / Twilight). "Perverse Calculus" picks up where the amazing s/t album left off, combining raging black metal with dark and moody bleak soundscapes. A true masterpiece. BKR will be splitting the North American CD and LP release with AJNA, and French label END ALL LIFE will be handling the release (CD and vinyl) in the European territories. Art work and release date to be posted shortly.
PLAAT VAN HET JAAR
The brand new full-length record from Wrest (Leviathan / Twilight). "Perverse Calculus" picks up where the amazing s/t album left off, combining raging black metal with dark and moody bleak soundscapes. A true masterpiece. BKR will be splitting the North American CD and LP release with AJNA, and French label END ALL LIFE will be handling the release (CD and vinyl) in the European territories. Art work and release date to be posted shortly.
PLAAT VAN HET JAAR
- Blood&Ashes
-
Nou, ik kan er ook niet veel mee. De muziek vind ik niet echt interessant en de tekst is te cheesy, waardoor de verstaanbaarheid van de zang ook een minpunt wordt...Alwin schreef:Niemand Wolversveen?
Verder wilde ik net dat LoC berichtje posten, ben ik dus te laat mee. Het is in ieder geval wel een plaat die ik ga halen!
En Striborg is kut. Ik kan het nog niet opbrengen om de paar nummers die ik ooit eens gedownload heb af te luisteren. Al is het wel lang geleden dat ik het geprobeerd heb.
- the true Thorko
- Blood&Ashes
Ik kom net wat leuke samples tegen van het Runenblut - No Solution for Your Life... Just Suicide album. Lekkere snelle, catchy, Duitse black, zo te horen, maar met een stevige punch. Als ik op die samples af mag gaan, is het nog vrij afwisselend ook. De tweede sample doet me op sommige momenten wat aan Zarathustra denken.
1. Code:Search and Destroy
2. Piss on Christianity
3. Holocaust of Winter
1. Code:Search and Destroy
2. Piss on Christianity
3. Holocaust of Winter
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Prima band inderdaad. Lekker vlot en pakkend zoals je zegt.
Goede snelle black metal met een gezonde injectie thrash invloeden.
Niet zo vakkundig en knallend als Zarathustra dat kan, maar toch absoluut een band die gehoord mag worden.
Goede snelle black metal met een gezonde injectie thrash invloeden.
Niet zo vakkundig en knallend als Zarathustra dat kan, maar toch absoluut een band die gehoord mag worden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Blood&Ashes
weet niet of ik al geplaatst had, nieuwe cd van
Todtgelichter is bijna uit.
nieuw nummer:
http://www.todtgelichter.de/download.ph ... tstern.mp3
nieuw nummer:
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com
- Blood&Ashes
Hehe, ik kom net een Iraanse NSBM-band tegen, die de naam Aryan Spirits draagt.
Dat klinkt goed, daar ga ik eens even een album van proberen. Volgens m-a moet die nieuwe al uit zijn.sammath schreef:weet niet of ik al geplaatst had, nieuwe cd van
nieuw nummer:
-
Wilde deze band nog een keer checken (een heel album), maar dit nummer klinkt behoorlijk saai. De samples van eerdere albums die ik gehoord waren het ook net niet.sammath schreef:weet niet of ik al geplaatst had, nieuwe cd van
nieuw nummer:
Blood&Ashes schreef:Hehe, ik kom net een Iraanse NSBM-band tegen, die de naam Aryan Spirits draagt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ari%C3%ABrs
Eerste zin.
- Blood&Ashes
dit nummer valt me eigenlijk een beetje tegen, hun demo vond ik zeer sterk, 'was bliebt' is ook een erg aardig album, maar ik vrees dat ik als de rest v/d cd ook zo klinkt ik toch zal afhaken...sammath schreef:weet niet of ik al geplaatst had, nieuwe cd van
nieuw nummer:
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
ik meende dat deze (overigens niet erg boeiende) band zich meer focuste op de oud-Perzische geschiedenis van Iran en dan met name op een tijdperk dat de naam Aryana voor het rijk zou zijn gebruikt.Blood&Ashes schreef:[..]
Derde zin voor jou, Sherlock, daar gaat het om. Ik zei toch dat het een NSBM-band is.
Een beetje dezelfde insteek als Achaemenid ookal gebruikte.
Best interessant, maar met deze muzikale rommel komt het maar bar weinig over.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Dit is goed nieuws. Ik ben in ieder geval al erg benieuwd.Endstille website schreef: 04.06.2007
Long time, no hear....
We decided to part ways with our label twilight-vertrieb.
Now we are looking for an international acting label which will releaseour new album "Endstilles Reich" worldwide. And when we say worldwide we mean it!
The recordings are finished and the album will contain 10 tracks with a running time about 50 minutes. We will publish the coverartwork and the songtitles in the music section the next days.
- Draconian
- Lult over cdtjes
Ik heb destijds het album Human Primordial Instinct gesproken, dat mij prima beviel. Misschien is mijn score uiteindelijk iets te hoog, maar het was in ieder geval een goed album:sanguis schreef:Ik zit momenteel Disguise - Late te beluisteren en het stevige doch melodieuze black metal van deze Italianen klinkt helemaal niet verkeerd.
Zanger met een wat zwaardere strot en de muziek heeft ondanks de melodische partijen een aardig duister randje.
Meer mensen hier bekend mee?
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=1087
We're particles in motion, we can't accept we've no control
- Blood&Ashes
- Blood&Ashes
- Blood&Ashes
Nou, ik heb hem inmiddels gehoord, maar ik heb er nog niet écht een duidelijke mening over. Het roer lijkt op Odpadni Galerie compleet omgegooid te zijn. Van de oude vertrouwde spontaniteit is weinig meer over. Dit klinkt veel meer beheerst en op veel momenten ook meer doordacht. Het tempo ligt veel lager; hoge snelheden worden nauwelijks gehaald. Ook wordt er op dit album meer geëxperimenteerd met elementen die tot nu toe nog niet eerder op de Stíny Plamenů albums te horen zijn geweest, zoals een klassieke vrouwenstem en andere leuke dingen. Inderdaad, leuk. Het is even wennen, als je Železo Krvácí gewend bent, maar dit mag er ook wel zijn. Železo Krvácí evenaren doet hij echter bij lange na niet; dit is té beheerst, na al dat enthousiasme op dat album.Blood&Ashes schreef:De nieuwe Stíny Plamenů is ook uit. Heeft iemand hem al gehoord? Hoe bevalt hij?
Van Stíny Plamenu (Ik ga de u met rondje niet opzoeken) heb ik alleen het tweede album Rány Cerným Kovem. Wel een aardig album, maar totaal niets spectaculairs. Dat is tenminste wat ik me ervan herinner. Wat ik me ook herinner is de drumcomputer, die me best ergert.
Misschien komt het ook wel door die stijlverandering doe jij opnoemt, dat de band nu bij een ander label zit.
Ik zet hem zometeen nog maar eens op. Nu eerst Sacramentary Abolishment - River of Corticone afluisteren. Volgens mij is dit het begin van de 'War metal' die Conqueror, Black Witchery, etc. spelen. En wát een begin is dit. Een van de betere platen in deze stijl naar mijn mening.
De band is na een tweede album verder gegaan als Axis of Advance (wel bekend hoop ik), maar met een andere drummer. De drummer van SA is Rites of thy Degringolade begonnen en speelt nu ook in Gloria Diaboli (wat ik hier laatst eens langs zag komen) en andere bands.
Misschien komt het ook wel door die stijlverandering doe jij opnoemt, dat de band nu bij een ander label zit.
Ik zet hem zometeen nog maar eens op. Nu eerst Sacramentary Abolishment - River of Corticone afluisteren. Volgens mij is dit het begin van de 'War metal' die Conqueror, Black Witchery, etc. spelen. En wát een begin is dit. Een van de betere platen in deze stijl naar mijn mening.
De band is na een tweede album verder gegaan als Axis of Advance (wel bekend hoop ik), maar met een andere drummer. De drummer van SA is Rites of thy Degringolade begonnen en speelt nu ook in Gloria Diaboli (wat ik hier laatst eens langs zag komen) en andere bands.
- Blood&Ashes
Als ik je een tip mag geven: probeer Železo Krvácí eens. Dat album is wél spectaculair (Rány Cernym Kovem is het enige album dat ik niet ken, maar als het in de lijn ligt van Ve Spine Je Pravda, kan ik me voorstellen dat je hem niet spectaculair vindt). Een drumcomputer wordt daarin ook gebruikt, maar niet op een manier die ik als ergerlijk ervaren heb. Sterker nog: ik vind het eigenlijk nauwelijks opvallen. Železo Krvácí is echt heel goed, ik heb zelden zo'n enthousiasme in een album meegemaakt.D. schreef:Van Stíny Plamenu (Ik ga de u met rondje niet opzoeken) heb ik alleen het tweede album Rány Cerným Kovem. Wel een aardig album, maar totaal niets spectaculairs. Dat is tenminste wat ik me ervan herinner. Wat ik me ook herinner is de drumcomputer, die me best ergert.
Ik zet hem zometeen nog maar eens op.
De twee nummers die ik gehoord heb (Tejemstvi Sedi A Rzi en Images of Brickworked Sewers) klinken inderdaad al beter dan de nummers op het tweede album. Dat enthousiasme dat je noemt hoor ik wel, maar ik kan helaas niet veel met hetgeen er gepresenteerd wordt. Ik heb hier ook nog een album van Trollech liggen, waar meneer Morbivod ook in speelt, en hiermee heb ik precies hetzelfde. Luister ik ook nooit.
Ik denk dat beide wel op de ruillijst kunnen...
- Blood&Ashes
Ik zou eerst maar eens wat meer dan twee nummers luisteren, voor je dat doet. Misschien bedenk je je.D. schreef:De twee nummers die ik gehoord heb (Tejemstvi Sedi A Rzi en Images of Brickworked Sewers) klinken inderdaad al beter dan de nummers op het tweede album. Dat enthousiasme dat je noemt hoor ik wel, maar ik kan helaas niet veel met hetgeen er gepresenteerd wordt. Ik heb hier ook nog een album van Trollech liggen, waar meneer Morbivod ook in speelt, en hiermee heb ik precies hetzelfde. Luister ik ook nooit.

Wat moet ik me bij Trollech voorstellen?
De twee nummers waar ik het over heb staan op een album dat ik niet heb. Dat andere album (dat ik wel heb), heb ik al vrij veel kansen gegeven de afgelopen twee jaar. Doe mij maar een willekeurige andere band op Barbarian Wrath; Countess, Gravewürm, Anael, Morrigan, Sithlord, Tearstained, etc. Prachtbands allemaal.
Trollech is wel vergelijkbaar met Stíny Plamenu. Het is wat epischer en het thema verschilt (bos ipv riool) en af en toe wordt er wat heldere zang gebruikt.
Trollech is wel vergelijkbaar met Stíny Plamenu. Het is wat epischer en het thema verschilt (bos ipv riool) en af en toe wordt er wat heldere zang gebruikt.
- Scream filled Silence
Hoehoe!!
Endstille komt nadat ze een gedegen label gevonden hebben weer met een nieuw album op de proppen, genaamd Endstilles Reich, ik ben benieuwd of ze er weer net zulk briesend materiaal op hebben staan als de twee vorige platen. Wannneer de release zal zijn, geen idee. In ieder geval binnenkort al wat te luisteren op hun site.
Endstille komt nadat ze een gedegen label gevonden hebben weer met een nieuw album op de proppen, genaamd Endstilles Reich, ik ben benieuwd of ze er weer net zulk briesend materiaal op hebben staan als de twee vorige platen. Wannneer de release zal zijn, geen idee. In ieder geval binnenkort al wat te luisteren op hun site.
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]