Wave Gotik Treffen 2007 - Leipzig

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Beautevil
Berichten: 102
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 2:31 am

Wave Gotik Treffen 2007 - Leipzig

Bericht door Beautevil » zo apr 01, 2007 3:07 pm

Vrienden van de duisternis,

De volgende Wave-Gotik-Treffen (de16e!) zal zoals elk jaar met Pinksteren weer plaats vinden in Leipzig / Duitsland. Dit jaar is dit van 25 tot en met 28 mei.
Al jaren vieren we het Treffen als een groot familiefeest voor de Gothic/ dark music familie. Het is de grootste bijeenkomst in zijn soort in de wereld.

Over de hele stad, op ongeveer twintig podia, spelen meer dan 150 bands, projecten en solo artiesten. Ze spelen onder andere in de sombere oude filmtheater UT Connewitz, in de geweldige koepel hal van het Volkspalast en de crypt van de Völkerschlachtdenkmal, een bekend monument uit de oorlog van 1813, en in een groot aantal concerthallen. Weer zal een breed aanbod van Gothic muziek aan bod komen, van Electro-Pop tot Goth-Metal, van EBM tot Neofolk, van middeleeuwse muziek tot Industrial.

Maar al vanaf zijn begindagen is het Wave Gotik Treffen echter veel meer geweest dan een muziekfestival:
Onze gasten zullen een middeleeuwse markt en een pagan dorp vinden, maar er zal ook voorgelezen worden door auteurs, er zijn artistieke uitvoeringen en er worden films vertoond. Één van de grote hallen van de Agra-jaarbeurs (dé locatie voor de Duitse landbouw cultuur) zal het grootste Gothic warenhuis van de wereld worden voor vier dagen.

Op deze plek bij de Agra-hallen is ook de Treffen-camping te vinden. Met de obsorge kaart kun je gebruik maken van de camping. Deze obsorge kaart is ook inclusief het telkens weer indrukwekkende WGT programma boek met CD waarop enkele van de optreden bands vertegenwoordigt zijn. Met de toegangskaart kun je ook dit jaar weer gratis gebruik maken van het openbaar vervoer naar alle Treffen-locaties.

De bewoners van Leipzig zijn na 15 jaar behoorlijk gewend aan het Treffen en je zult dus zeker welkom geheten worden.

Het meest fascinerende tijdens het Wave Gotik Treffen is de unieke sfeer. Goths van over de hele wereld vieren vreedzaam en met smaak hun samenzijn. Één keer per jaar komen zo’n twintigduizend Goths thuis: op het Wave Gotik Treffen.

We zouden zeer blij zijn als we jullie ook mogen verwelkomen in Leipzig.
Bezoek het Treffen – al je vrienden van over de hele wereld zijn al hier!

Tot op het Treffen!

Het Treffen-Team

Als je jezelf opgeeft voor de nieuwsbrief http://www.wave-gotik-treffen.de/english/ dan zul altijd geïnformeerd zijn over de nieuwe bevestigde artiesten.

Momenteel bevestigde namen:
45 Grave (USA) - :Golgatha: (D) Bühnenpremiere - Absolute Body Control (B) nach 23 Jahren vereinigt zur Deutschlandpremiere - Absurd Minds (D) - Adam (I) - Amatris (D) - Amorphis (FIN) - Angels & Agony (NL) - Angelspit (AUS) Europapremiere - Architect (D) - ASP (D) akustisches Zusatzkonzert - Bella Donna (D) - Beloved Enemy (D) - Big Boy (S) - Breathe (D) - Cinema Strange (USA) - Conetik (N) - Coppelius (D) - Crematory (D) - Cruachan (IRL) - De / Vision (D) - Der Fluch (D) - Dernière Volontè (F) - Dismantled (USA) - Dive (B) - Dolor (D) - Dope Stars Inc. (I) - Dornenreich (A) Akustikkonzert - Eisbrecher (D) - Elegant Machinery (S) - Elster Silberflug (D) die Legende aus den 70iger Jahren - Elusive (N) - Emilie Autumn (USA) - Felsenreich (D) - Fetisch:Mensch (D) Projekt von Oswald Henke - Fixmer / McCarthy (F/UK) - Frank The Baptist (USA) - Frankenstein (USA) - Front 242 (B) - Haggard (D) - Heimataerde (D) Bühnenpremiere - Heimstatt Yipotash (D) - I:Scintilla (USA) Deutschlandpremiere - In Strict Confidence (D) - Jesus & The Gurus (CH) - Kiew (D) - Kosmic Horrör (D) - Krypteria (D) - Les Anges De La Nuit (USA) Europapremiere - Liquid Divine (D) - Lycosia (F) - Müllér Of Death (D) - Merlons Lichter (D) - Midge Ure (UK) die legendäre Stimme von ULTRAVOX - Midnattsol (D/N) - Moonspell (P) - New Skin (UK) - Nim Vind (CDN) - Northern Lite (D) - Nvmph (S) - Obscenity Trial (D) - Occculture (D) - Orange Sector (D) - Plastique Noir (BR) - Poisonblack (FIN) - Potentia Animi (D) - Pre.Emptive Strike 0.1 (GR) - Pride & Fall (S) - Primordial (IRL) - Proceed (D) - Psyclon Nine (USA) - Punto Omega (RA) - Pzychobitch (D) - Qntal (D) einmalige Darbietung mit Estampie und Gästen - Rabia Sorda (MEX) - Reflexion (FIN) - Reliquary (USA) - Remember Twilight (D) - Rosa Crux (F) - Rotersand (D) - Seabound (D) - Secret Discovery (D) - Seelenfunken (D) - Shadow Reichenstein (USA) - Soman (D) - Subway To Sally (D) - Suicide Commando (B) - Suidakra (D) - Tamtrum (F) - Terminal Choice (D) - The Cassandra Complex (UK) - The Crimson Ghosts (D) - The Deep Eynde (D) - The Illusion Fades (GR) - The Killerheels (UK) - The Last Days Of Jesus (SK) - The Levellers (UK) - The Lovecrave (I) - The Promise (D) - The Pussybats (D) - The Retrosic (D) Weltpremiere - The Superheroines (USA) Europapremiere - This Morn` Omina (B) - Unter Null (D) - Unterart (D) - Untoten (D) akustisch - Vive La Fete (B) - Wolfenmond (D) - Zadera (D) - Zeraphine (D) - Zombina & The Skeletons (UK) -

PS: Rome geeft, via CMI, zelf ook aan bevestigd te zijn!!! Dus CMI podium dit jaar? Of iig nog meer CMI bands?

Gegroet, Beau
namens het WGT!!!

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo apr 01, 2007 3:13 pm

Jezus! Wat een berg bands!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Sister September
Berichten: 1286
Lid geworden op: do feb 10, 2005 9:53 pm

Bericht door Sister September » zo apr 01, 2007 5:29 pm

Ik zou er wel een keer heen willen.

Beautevil
Berichten: 102
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 2:31 am

Bericht door Beautevil » wo apr 04, 2007 12:27 pm

Het mooiste is dat er nog wel wat bands bijkomen ook :D

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo jun 10, 2007 12:08 pm

iemand hier nu heen geweest?

hoe was het?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » zo jun 10, 2007 1:00 pm

fetuskiller schreef:Jezus! Wat een berg bands!
Meer dan de helft valt gewoonlijk af omdat ze in de tussentijd zelfmoord plegen... :' )
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Nobucta
Berichten: 4406
Lid geworden op: vr dec 21, 2001 11:51 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door Nobucta » zo jun 10, 2007 1:50 pm

Kriestof schreef:iemand hier nu heen geweest?

hoe was het?
Ik ben er geweest. Heel weinig bands gezien, aangezien sommige locaties vrij ver uit elkaar lagen. Wel gaaf verder, duitsers zijn poepchagarijning en ga volgend jaar weer, denk ik.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo jun 10, 2007 1:52 pm

Nobucta schreef:[..]


Ik ben er geweest. Heel weinig bands gezien, aangezien sommige locaties vrij ver uit elkaar lagen. Wel gaaf verder, duitsers zijn poepchagarijning en ga volgend jaar weer, denk ik.
hahaha

leuk verslag!
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Nobucta
Berichten: 4406
Lid geworden op: vr dec 21, 2001 11:51 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door Nobucta » zo jun 10, 2007 10:42 pm

Meer valt er eigenlijk niet te melden. Ja, het bier was goed, maar daarvoor hief je niet naar Duitsland. Was gewoon gezellig en jolig en mijn eerste vakantie die ik wel leuk vond.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma jun 11, 2007 12:10 am

Desalniettemin vind ik het treurig dat The Levellers hier worden genoemd als een onderdeel van 'breed aanbod van gothic muziek'.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie