Baldurs Tod schreef:Iemand bekend met Morrigan? Ik luister nu naar hun laatste album "The Damned"; een concept album over de Spaanse inquisitie - tevens mijn eerste kennismaking. Duitse epische black/viking metal die me soms doet denken aan de oude Bathory. Een erg goed album.
Sample:
http://www.undercover-records.de/sample ... arcult.mp3
Een band die soms doet denken aan Bathory? Morrigan is pure Bathory verering, al hebben ze hun muziek wel een eigen draai weten te geven. Hun eerste vijf albums heb ik hier liggen, met de laatste wacht ik nog wel even, want ik heb Welcome to Samhain nog niet eens fatsoenlijk kunnen beluisteren.
Al met al een hele gave band, vooral de albums Plague, Waste and Death (thrashy en toch vrij episch, een beetje zoals op Blood Fire Death) en Celts (die weer een stuk epischer een meer uitgesponnen is) zijn geweldig.
Nog beter is Mayhemic Truth, zo heetten ze voordat ze hun naam in Morrigan veranderden. Vooral de compilatie "In Memoram" is aan te raden. Ik heb "R.I.P." ook van ze, maar die is een stukje minder.
Edit: Voor degenen die bekend zijn met alle Morrigan albums; hoe is de laatste ten opzichte van alle andere albums? Ik vond Welcome to Samhain namelijk een stukje minder dan de rest, al heb ik dit album nog niet écht de tijd kunnen geven.