Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
-
Metal79
Bericht
door Metal79 » wo mei 23, 2007 10:15 pm
Zions Abyss, anyone?
Deze Canadese band telde vier leden en bracht in 1991/'92 hun eerste en meteen laatste 'plaat' uitsluitend uit op cassette (hoe verzin je het). De twaalf supernummers op 'Tales' zullen een ontdekking zijn voor US-metalfans die dachten dat ze alles van overzee al kenden. Ja, US-metal, want deze door Steel Legacy eindelijk op cd (en gelimiteerde LP) uitgebrachte plaat ligt qua stijl helemaal in het verlengde van 'Programmed' (Lethal), 'The warning' (QR), 'Wicked generation' (Sacred Warrior) en 'Target: Earth' (Screamer). En wat meer is: dit staat op hetzelfde hoge niveau. Super dramatische melodieën, wereldriffs, spanningsopbouw en een loepzuivere zanger - US-metal-perfectie.
Vier jaar na het uitbrengen van 'Tales' overleed gitarist/componist Andy Waitkus en dat was het einde van Zions Abyss - helaas, helaas.
Tot dusver is dit mijn nummer 1 van 2007, re-release of niet.
Iemand bekend met deze formatie?
-
Eru Iluvatar
Bericht
door Eru Iluvatar » do mei 24, 2007 12:19 am
Nounou, dat maakt me wel erg nieuwsgierig! Nog nooit van deze band, maar de albums waar je ze mee vergelijkt ken ik wel degelijk en luister ik erg graag, ware pareltjes!
-
Orklord
-
Contacteer:
Bericht
door Orklord » do mei 24, 2007 8:51 am
Klinkt zeker wel interessant!
-
Dragonforce
Bericht
door Dragonforce » do mei 24, 2007 10:27 am
18 euro, is te doen. Ik noteer m in ieder geval. De LP versie is helaas al uitverkocht.
It's the end of time
-
Metal79
Bericht
door Metal79 » do mei 24, 2007 10:43 am
*Sorry, stereopost*
Laatst gewijzigd door
Metal79 op do mei 24, 2007 10:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Metal79
Bericht
door Metal79 » do mei 24, 2007 10:44 am
Dragonforce schreef:18 euro, is te doen. Ik noteer m in ieder geval. De LP versie is helaas al uitverkocht.
Dit soort zaken bestel ik sinds jaar en dag meestal bij distro Underground Power van US-metalkenner Helmut Müller in Duitsland. Hij heeft veel obscuur spul, eigen beheer-werk, import en limited edition-vinyl. Bij een stuk of drie cd's loont het qua porto al de moeite. Bovendien is het een toffe gast, die normale prijzen hanteert (12 à 13 euro voor een cd, minder voor EP's en dergelijke).
Voor de actuele lijst:
helle.mueller@freenet.de
Myspace:
http://www.myspace.com/undergroundpower
Mocht(en) je/jullie op HOA zijn, daar is hij ook aan te treffen; wanneer je tijdig een mail stuurt, neemt hij je bestelling gewoon mee.
-
jeffrey
Bericht
door jeffrey » do mei 24, 2007 11:01 am
Heb die gast gelijk een mail gestuurd. Kan ik weer mooi vakantiewerkcentjes uit gaan geven

.
Allemaal even normaal doen tegen djent
-
Metal79
Bericht
door Metal79 » do mei 24, 2007 11:04 am
jeffrey schreef:Heb die gast gelijk een mail gestuurd. Kan ik weer mooi vakantiewerkcentjes uit gaan geven

.
Helmut antwoordt vaak in de avonduren, drukbezet man.

-
jeffrey
Bericht
door jeffrey » do mei 24, 2007 11:29 am
Ok. Das eigenlijk ook wel mooi, aangezien ik moet leren. En anders ga ik die lijst toch uitpluizen :p.
Allemaal even normaal doen tegen djent
-
Sentinel
Bericht
door Sentinel » vr jun 15, 2007 6:54 pm
Zo, gisteren is de LP gearriveerd en heb hem al aan 3 luisterbeurten onderworpen en ja hoor, aan al mijn extreem hoge verwachtingen wordt voldaan en meer: dit is werkelijk na Brocas Helm "Defender Of The Crown" het beste wat in het nieuwe millenium het levenslicht (weer) ziet, re-release of niet. Dit is net zo geniaal als bv "Awaken the Guardian" of "Programmed". De zanger is helemaal top, high pitched zoals het moet, en dan die GITAAR, WAT EEN EMOTIE, er zit idd een behoorlijke portie dramatiek in de nummers verweven wat ze naar mijn mening een eigen identiteit geeft. Ik moet hem vaker luisteren om het geheel te zien maar ik kan nu al vertellen dat de nummers "Sorrow on the Horizon" en "Son of Sam" regelrechtige US klassiekers zijn die niet onderdoen aan andere geniale US-bands. Trouwens hier en daar doet me de plaat denken aan een ander ongekend meesterwerk "Heir Apparent: Graceful Inheritance", vooral in sommige gitaarstukjes. Dit is genialiteit ten top en ben verdomme blij dat ik hem op plaat heb, opschieten geblazen voor US-fans want deze is streng gelimiteerd op 330 stuks.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
-
Sentinel
Bericht
door Sentinel » vr jun 15, 2007 7:00 pm
Ik wordt niet vaak omver geblazen door een nieuwe plaat, maar deze heeft me toch alle 4 de hoeken van de kamer laten zien. En dan te bedenken dat dit op een tape werd uitgebracht. Deze band is echt totaal "overlooked" toen. Nee, de commerciele labelfaggets van toen moesten iets nieuws en makkelijks hebben en dat werd grunge, einde US-metal RIP.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
-
Kriestof
- Commander Kansloos
-
Contacteer:
Bericht
door Kriestof » vr jun 15, 2007 7:01 pm
omschrijving klinkt boeiend
binnenkort dus ook eens checken
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
-
Sentinel
Bericht
door Sentinel » vr jun 15, 2007 7:05 pm
...hij is ook op cd uitgekomen, volgens mij gelimiteerd op 1000 stuks. Op het net is ie makkelijk te vinden.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
-
Metal79
Bericht
door Metal79 » vr jun 15, 2007 7:17 pm
Fijn dat de tip gewaardeerd wordt.
Klassieker.
Punt.
-
Kriestof
- Commander Kansloos
-
Contacteer:
Bericht
door Kriestof » vr jun 15, 2007 7:25 pm
als je nog tips hebt, keep them coming!
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
-
Metal79
Bericht
door Metal79 » za jun 16, 2007 12:20 pm
Kriestof schreef:als je nog tips hebt, keep them coming!
Tuurlijk en gaarne. Maar alles op z'n tijd.

-
Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
-
Contacteer:
Bericht
door Jeroen » do mei 14, 2009 4:54 pm
dikke kick, jawel!
Heb dit cdtje gisteren binnen gekregen en ik ben onder de indruk. Inderdaad prachtige US metal met fabelachtige vocalen. Qua stijl precies tussen Lethal en de 'Chain Of Command' cd van Jag Panzer in. Machtige riffs, bloedmooie solo's en wonderschoon zangwerk. Hulde voor Steel Legacy dat ze deze parel uit Canada op een geslaagde wijze opnieuw hebben uitgebracht. Laat je niet afschrikken door het uitgerekte hoesje (was oorspronkelijk slechts op tape uitgebracht), de muziek maakt alles dubbel en dwars goed. Ideaal voor de liefhebbers van Lethal, Heir Apparent, Screamer en de ouwe Queensrÿche.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
-
Sentinel
Bericht
door Sentinel » za mei 16, 2009 4:18 pm
De hoes is idd. een stuk minder. De band scheen het zo te willen. De muziek blijft flink kicke, vanavond maar nog eens op de speler gooien

LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
-
hellish star
Bericht
door hellish star » zo mei 17, 2009 10:37 am
Heb die al een tijdje op CD liggen, inderdaad puike CD
http://www.myspace.com/hellishstar
http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm