Dat kan.the true Thorko schreef:[..]
De band vindt deze context blijkbaar niet van belang...
Black Metal
Ik heb het laatst ook geluisterd en ik had juist de neiging het niet goed te vinden.Plaag schreef:Over samples tegenkomen gesproken:
http://www.myspace.com/egonoir
Wat vinden we daarvan? Ik heb meteen de neiging om dit EgoNoir uit Duitsland behoorlijk goed te vinden.
Aparte stem, trouwens.
- Blood&Ashes
Ik heb op aanraden van D. Myrkr maar weer eens geluisterd. Een knap staaltje Zweedse black. Myrkr speelt duistere, smerige black, met heerlijk rauwe, raspende vocalen. De muziek is voornamelijk mid-tempo met wat leuke melodieën. Niets wat we niet al eerder hebben gehoord, maar wel heel erg goed uitgevoerd. Alle instrumenten worden trouwens bespeeld door Gast, van Slidhr. Ik heb alleen nog de EP Offspring Of Gathered Foulness gehoord, dus over de rest kan ik nog niet oordelen, maar dit smaakt naar meer.
De onderstaande sample is afkomstig van de split met Nåstrond.
http://hem.bredband.net/malefic/sounds/myrkrsample1.mp3
De onderstaande sample is afkomstig van de split met Nåstrond.
http://hem.bredband.net/malefic/sounds/myrkrsample1.mp3
- Blood&Ashes
Die tip van je was erg goed! Die Rebirth Of Nefast demo is erg indrukwekkend! Ik zal er later eens uitgebreid op ingaan, als ik hem helemaal gehoord heb.Nynke schreef:Ik heb het laatst ook geluisterd en ik had juist de neiging het niet goed te vinden.
Sample: http://www.debemur-morti.com/samples/Rebirth_Of_Nefast-Flaming_the_Inner_Sanctum.mp3
Edit:
Uit het now playing topic:
Deze geniale (!) demo van dit Duitse duo kwam vorig jaar uit op Debemur Morti productions. Na één luisterbeurt kan ik al zeggen dat dit één van de beste black metaldemo's is die ik ooit heb gehoord. Drie nummers, met een totale speeltijd van 32 minuten.
Wat Rebirth Of Nefast op deze demo ten gehore brengt is een knap en mysterieus staaltje black metal. Langzame sfeerpassages met spookachtige stemmen, worden afgewisseld met explosies van kracht en agressie. Vaak zijn mysterieuze melodieën op de achtergrond hoorbaar en verschijnen er pakkende, melodieuze lijntjes. Het drumwerk is ook uitstekend, vooral op de momenten dat de drums de overhand krijgen. De vocalen zijn vaak een beetje weggedrukt, alsof ze door die deken van muziek heen moeten prikken, maar op andere momenten ook weer heel prominent aanwezig. Een prachtdemo!
- Blood&Ashes
Ik vond een sample van de nieuwe Nocternity 7"; Harps Of The Ancient Temples.
http://www.avantgardemusic.com/HTML/img/media/mp3/NOCTERNITY.mp3
Klinkt eigenlijk best goed. 't Is duisterder en wat smeriger dan ik me van het werk van Nocternity kan herinneren, maar die zweverige melodieën zijn nog steeds aanwezig. Alleen niet meer zo prominent.
Klinkt eigenlijk best goed. 't Is duisterder en wat smeriger dan ik me van het werk van Nocternity kan herinneren, maar die zweverige melodieën zijn nog steeds aanwezig. Alleen niet meer zo prominent.
Quote je niet de verkeerde? Hoor ik niet alle eer te krijgen?Blood&Ashes schreef:Nynke schreef:Ik heb het laatst ook geluisterd en ik had juist de neiging het niet goed te vinden.
Die tip van je was erg goed! Die Rebirth Of Nefast demo is erg indrukwekkend! Ik zal er later eens uitgebreid op ingaan, als ik hem helemaal gehoord heb.

Kop dicht, Thorko
- Blood&Ashes
En ik dan? Want ík gaf de aanzet waarna Nynke met die sample kwam. Ik vind het zo op het eerste gehoor erg veelbelovend, alleen de songwriting kan nog wel een stuk beter (het kan ook zijn dat ik er vaker naar moet luisteren). Verder is het natuurlijk niet voor niets een demo, deze gaat zeker aangeschaft worden.Blood&Ashes schreef:Ik kreeg de tip van Nynke, buiten dit forum om. Ik was al helemaal weer vergeten dat jij hem hier ook gepost had. Sorry.
Maar het was een goede tip, Plaag, hij is erg gaaf!
(Oud?) Nieuwtje; er staat een split tussen Slidhr en Rebirth of Nefast gepland.
- Blood&Ashes
Ook over het hoofd gezien. Waar zat ik met mijn gedachten, gisteren.D. schreef:En ik dan? Want ík gaf de aanzet waarna Nynke met die sample kwam.

De tape van Rebirth Of Nefast is inmiddels in bestelling, dus die split zal ik ook wel aanschaffen. Ik ben erg benieuwd naar ander werk van deze band.Ik vind het zo op het eerste gehoor erg veelbelovend, alleen de songwriting kan nog wel een stuk beter (het kan ook zijn dat ik er vaker naar moet luisteren). Verder is het natuurlijk niet voor niets een demo, deze gaat zeker aangeschaft worden.
(Oud?) Nieuwtje; er staat een split tussen Slidhr en Rebirth of Nefast gepland.
Weet ik niet, in ieder geval niet op Debemur Morti.Cranial schreef:[..]
jup,ook hier is de demo besteld,op welk label komt die 7'' uit dan??
Edit; waar is er gezegd dat het om een 7" gaat?
Laatst gewijzigd door D. op ma jun 18, 2007 5:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Blood&Ashes
- Lord Leuber
- Contacteer:
Volgens mij is dat een iets oudere track, nl. The Iron Age, van de Morrigan split 7".Blood&Ashes schreef:Ik vond een sample van de nieuwe Nocternity 7"; Harps Of The Ancient Temples.
Wel een goed nummer, nog steeds.
Necromantia schijnt in november van dit jaar een nieuw album uit brengen, hoop dat het in de lijn van IV: Malice gaat klinken, vind dat een geweldig, zeer afwisselend album.
"Black Metal pioneers NECROMANTIA started back in 1989 and are considered as one of the most respected black metal bands worldwide. Dockyard 1 is proud to add this band to our roster!
NECROMANTIA were pioneers of the Second Wave of Black Metal along with DARKTHRONE, EMPEROR, SAMAEL, ENSLAVED, IMPALED NAZARENE, ROTTING CHRIST, BURZUM e.t.c. Their unique music style and dedication in the Black Arts established them as one of the leading bands from Europe along with their countrymates ROTTING CHRIST. It has been a long time since the last album, but now NECROMANTIA are preparing their new opus, out in November 2007!
The band states about the album:
"The working title is : "The Sound of Lucifer Storming Heaven" and be
prepared for a mix of harsh black metal, dark orchestrations and
ritualistic parts the NECROMANTIA way!
YOU HAVE BEEN WARNED!" aldus de site van hun label: http://www.dockyard1.com/necromantia/default.asp
"Black Metal pioneers NECROMANTIA started back in 1989 and are considered as one of the most respected black metal bands worldwide. Dockyard 1 is proud to add this band to our roster!
NECROMANTIA were pioneers of the Second Wave of Black Metal along with DARKTHRONE, EMPEROR, SAMAEL, ENSLAVED, IMPALED NAZARENE, ROTTING CHRIST, BURZUM e.t.c. Their unique music style and dedication in the Black Arts established them as one of the leading bands from Europe along with their countrymates ROTTING CHRIST. It has been a long time since the last album, but now NECROMANTIA are preparing their new opus, out in November 2007!
The band states about the album:
"The working title is : "The Sound of Lucifer Storming Heaven" and be
prepared for a mix of harsh black metal, dark orchestrations and
ritualistic parts the NECROMANTIA way!
YOU HAVE BEEN WARNED!" aldus de site van hun label: http://www.dockyard1.com/necromantia/default.asp
Laatst gewijzigd door Nynke op ma jun 18, 2007 8:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Blood&Ashes
- Blood&Ashes
flikker jij nou eens op bloederige asbak ! blijkbaar is het moeilijk,anders vraag ik het niet,maar je bent blijkbaar teveel bezig met elitair zijn dan om iemand te helpen... 

Laatst gewijzigd door Cranial op ma jun 18, 2007 9:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Tullepetoanum Metallius
- Blood&Ashes
En jij moet niet overal de mongool uithangen, niet met iedereen meelopen en zelf eens dingen uitzoeken. Heeft niets met elitair zijn te maken.Cranial schreef:flikker jij nou eens op bloederige asbak ! blijkbaar is het moeilijk,anders vraag ik het niet,maar je bent blijkbaar teveel bezig met elitair zijn dan om iemand te helpen...
dit heeft niks met meelopen te maken,maar eerder om jou die me elke keer lijkt te moeten hebben,heb je geen broertje om te treiteren?ik luister wat ik wil..wat is dat nou weer voor dwaze opmerking? alleen omdat ik wat vraag? waarom mag een ander wel iets nieuws ontdekken,maar op het moment dat je mijn naam ziet staan,je weer moet replyen met van die domme kut opmerkingen? ga alsjeblieft wat nuttigs doen zeg...
Tullepetoanum Metallius
- Blood&Ashes
Ja, je luistert alles wat je wilt. Eerst death en grind en nu noem je jezelf weer een 'blekkie'. Wanneer ga je voor de power en heavy metal? Volgende week?Cranial schreef:dit heeft niks met meelopen te maken,maar eerder om jou die me elke keer lijkt te moeten hebben,heb je geen broertje om te treiteren?ik luister wat ik wil..wat is dat nou weer voor dwaze opmerking? alleen omdat ik wat vraag? waarom mag een ander wel iets nieuws ontdekken,maar op het moment dat je mijn naam ziet staan,je weer moet replyen met van die domme kut opmerkingen? ga alsjeblieft wat nuttigs doen zeg...

En echt, vragen of iemand anders voor je bij wil houden wanneer iets uitkomt blijft diep triest. Hoe je het ook wendt of keert.
En dat is het laatste wat ik erover kwijt wil, anders staat dit topic weer vol met onzin.
ik heb toevallig een erg brede smaak,mensen die me kennen zullen dat beamen. omdat jij toevallig een ''truie'' blekkie bent en niks anders luistert betekent nog niet dat ik daarmee moet zitten...hou gewoon lekker op met triest zitten doen,dan zijn we allebei weer gelukkig !
overigens dacht ik dat D. het binnen afzienbare tijd ging posten, en ik wou hem daarvoor bedanken,want ik kan het echt niet vinden...waarom jij daar een probleem van maakt is mij een raadsel,maar het zal me allemaal een worst zijn. ik ga er niks meer over kwijt laten en ik hoop dat je voortaan gewoon normaal kan doen zonder de BM purist uit te hangen.
ik weet dat je het laatste woord nog wil dus..
overigens dacht ik dat D. het binnen afzienbare tijd ging posten, en ik wou hem daarvoor bedanken,want ik kan het echt niet vinden...waarom jij daar een probleem van maakt is mij een raadsel,maar het zal me allemaal een worst zijn. ik ga er niks meer over kwijt laten en ik hoop dat je voortaan gewoon normaal kan doen zonder de BM purist uit te hangen.
ik weet dat je het laatste woord nog wil dus..
Tullepetoanum Metallius
Al iets gehoord over die nieuwe demo van Terdo-... Nee, laat maar hangen.Blood&Ashes schreef:[..]
Ja, je luistert alles wat je wilt. Eerst death en grind en nu noem je jezelf weer een 'blekkie'. Wanneer ga je voor de power en heavy metal? Volgende week?![]()
En echt, vragen of iemand anders voor je bij wil houden wanneer iets uitkomt blijft diep triest. Hoe je het ook wendt of keert.
En dat is het laatste wat ik erover kwijt wil, anders staat dit topic weer vol met onzin.

Hêhêh, vishandel Berekoek.
- the true Thorko
- the true Thorko
http://www.armani.nl/index.htmlK. schreef:[..]
"When......does....the hurting......stop........?"
Ben je er in no-time weer bovenop... :' )
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
- the true Thorko
Wat zal je moeder trots op je zijn... :' )K. schreef:Ik heb liever een nieuwe Trannysurprise.com aflevering...
EDIT:
"Timmy ran into this girl in the street and was itching to get in her pants. Luckily, she didnt speak much english but Bulldog managed to convince to take us to her house. Then the real suprise.. "
...(s)he has a SMALL DICK?!?!!?!?!
Wat voor fukkin' verrassing is dát? :' )
I'm not sick... I'm evil!
Hoezo "het is dan ook Marduk"?
Die hebben naar mijn mening een aantal aardige albums zoals Nigthwing, Heaven Shall Burn..., Those Of The Unlight en het geniale Plague Angel, maar verder boeit het me niet zo.
Rom 5:12 vind ik ook wel oke, maar niet geweldig, lang niet zo goed als Plague Angel, zie het Marduktopic: http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... &start=150
Die hebben naar mijn mening een aantal aardige albums zoals Nigthwing, Heaven Shall Burn..., Those Of The Unlight en het geniale Plague Angel, maar verder boeit het me niet zo.
Rom 5:12 vind ik ook wel oke, maar niet geweldig, lang niet zo goed als Plague Angel, zie het Marduktopic: http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... &start=150
-
Ik luister nu weer eens naar de demo van Sworn "Night Supremacy". Erg vette melodieuze black metal uit Noorwegen, met o.a. de zanger van Myrkgrav (ook een enorm goed project, maar meer pagan metal gericht) en uitstekende riffs... Het heeft (aardig) wat weg van Windir. Het debuutalbum komt in juli uit en heet "The Alleviation", en die bevat tevens de laatste twee nummers van de demo. Ga ik zeker in de gaten houden, het zou weleens een van de betere albums van het jaar kunnen worden.
Oja, www.myspace.com/swornband voor twee nummers.
Oja, www.myspace.com/swornband voor twee nummers.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]