Dream Theater-Systematic Chaos

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » ma jun 18, 2007 12:28 am

Damien, son of Lucifer schreef:Het heeft ook voordelen: je kunt aan de arbeit en uiteindelijk een auto kopen :P. Of je zorgt dat je ergens een stoere functie met bijbehorende leasebak krijgt. Wat heb je gestudeerd, iets met redelijke arbeidsperspectieven?
Ik ben nu bijna klaar met mijn master Cultures of Arts, Science and Technology. Maar ik weet nog niet of ik voor een AIO-plek wil kijken aan de universiteit of dat ik maar eens ga kijken waar ik kan solliciteren...
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » ma jun 18, 2007 5:58 pm

de DT setlist op Fields of Rock was:
As I Am
Honor Thy Father
Constant Motion
the Dark Eternal Night
Endless Sacrifice
Panic Attack
Home
Pull Me Under

zoals gewoonlijk een verbluffend geniaal concert, kan niet wachten tot 9 oktober

(wat wel stom was trouwens is dat op het DT tour t-shirt geen Biddinghuizen staat maar Nijmegen... en de 9 oktober datum staat er ook nog niet op... ach ja)
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » di jun 19, 2007 3:19 pm

Zozo, heavy setje. Mogen ze in oktober ook wel opvoeren wat mij betreft, met wat meer nummers van het nieuwe album natuurlijk.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » wo jun 20, 2007 10:13 am

of misschien het hele Images & Words album>? net zoals in Italie en Duitsland?
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo jun 20, 2007 2:18 pm

king_pin schreef:
(wat wel stom was trouwens is dat op het DT tour t-shirt geen Biddinghuizen staat maar Nijmegen... en de 9 oktober datum staat er ook nog niet op... ach ja)
Wat die data betreft. 9 oktober is nog steeds niet officieel bevestigd, dat gaat komende donderdag pas gebeuren. Wat Nijmegen aangaat. Ik vermoed dat toen de bands gecontracteerd werden om te komen spelen de festivallocatie nog Nijmegen was. Zowel op shirts van Motorhead als Ozzy wordt ook Nijmegen vermeld.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo jun 20, 2007 2:24 pm

Damien, son of Lucifer schreef:Zozo, heavy setje. Mogen ze in oktober ook wel opvoeren wat mij betreft, met wat meer nummers van het nieuwe album natuurlijk.
Doen ze niet. De theorie van Portnoy is simpel. HIj stelt voor het optreden de setlist samen en houdt er ook rekening mee op wat voor gelegenheid ze spelen. Zijn filosofie is dat je op een metalfest met volbloed metalfans een logzware metalset moet spelen. Of die filosofie juist is kun je over twisten omdat ik denk dat de echte DT-fans het toch niet uitmaakt wat de band speelt en dat je het overige volk met een metalset incl. veel gepiel de tent uitjaagt. Dat gebeurde overigens ook wel al denk ik dat dat meer met Ozzy dan met de setlist te maken had.

Is het alleen mij opgevallen of liet de band tijdens 'Home' behoorlijk wat steekjes vallen??
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » wo jun 20, 2007 8:42 pm

het einde van 'Home' verliep inderdaad niet geheel vlekkeloos... maar ja

en de Portnoy theorie heeft hij zelf een beetje onderuit gehaald, zowel op de ToT als de 8V als de SC tour hebben ze de nummers As I Am en Endless Sacrifice gespeeld, Panick Attack en Home speelde ze vorige keer ook... en over Pull Me Under zal ik maar niet beginnen...
can't win them all right? dat haalt niet weg dat het een fantastisch optreden was!

wat die datum betreft, Mike Portnoy heeft de 9 Oktober datum inmiddels bevestigd
Laatst gewijzigd door king_pin op wo jun 20, 2007 8:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Hoofdbanger
Berichten: 871
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 8:09 pm

Bericht door Hoofdbanger » wo jun 20, 2007 8:43 pm

Rebellion666 schreef:[..]Doen ze niet. De theorie van Portnoy is simpel. HIj stelt voor het optreden de setlist samen en houdt er ook rekening mee op wat voor gelegenheid ze spelen. Zijn filosofie is dat je op een metalfest met volbloed metalfans een logzware metalset moet spelen.
Bovendien checkt hij altijd de setlist van de vorige keer dat ze in een bepaald land speelden na, om te zorgen dat de volgende setlist daar compleet anders is.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za jun 23, 2007 1:17 pm

Dit was trouwens de album top 10 van 9 juni:

1 (1) Michael Buble - Call Me Irresponsible
2 (--) Dream Theater - Systematic Chaos
3 (3) Gerard Joling - Maak me Gek
4 (--) Bruce Springsteen - Live in Dublin
5 (--) Barbara Streisand - Live in Concert
6 (--) Paul McCartney - Memory Almost Full
7 (2) Tiësto - Elements of Life
8 (4) Linkin Park - Minutes to Midnight
9 (12) Jeckyll & Hyde - The Album
10 (--) Tokio Hotel - Scream


Dat hebben ze dus goed gedaan.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Bericht door scorpion » za jun 23, 2007 1:21 pm

als ik de rest van de lijst zie vraag ik me af of ze daar wel zo trots op moeten zijn :roll:

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23042
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » za jun 23, 2007 2:26 pm

Juist wel, Sherlokc.
Als je ineens boven populaire artiesten als Tiesto en Gerard Joling staat, ben je niet verkeerd bezig.
Nu is het wel zo dat de meeste DT-fans het album waarschijnlijk meteen kopen zodra ie uit is, en dat ze volgende week uit die top10 zijn verdwenen, maar het gaat om het idee.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » za jun 23, 2007 2:27 pm

Rene schreef:Dit was trouwens de album top 10 van 9 juni:

1 (1) Michael Buble - Call Me Irresponsible
2 (--) Dream Theater - Systematic Chaos
3 (3) Gerard Joling - Maak me Gek
4 (--) Bruce Springsteen - Live in Dublin
5 (--) Barbara Streisand - Live in Concert
6 (--) Paul McCartney - Memory Almost Full
7 (2) Tiësto - Elements of Life
8 (4) Linkin Park - Minutes to Midnight
9 (12) Jeckyll & Hyde - The Album
10 (--) Tokio Hotel - Scream


Dat hebben ze dus goed gedaan.
Gaaf! :D
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za jun 23, 2007 5:30 pm

dako schreef:Juist wel, Sherlokc.
Als je ineens boven populaire artiesten als Tiesto en Gerard Joling staat, ben je niet verkeerd bezig.
Nu is het wel zo dat de meeste DT-fans het album waarschijnlijk meteen kopen zodra ie uit is, en dat ze volgende week uit die top10 zijn verdwenen, maar het gaat om het idee.
Deze lijst was dus van twee weken terug. De week daarop waren ze alweer gekelderd, maar toch nog naar een respectabele 12e plaats. Het zal best zo zijn dat de meeste fans het album meteen kopen, maar als ze op de tweede plek eindigen, betekent dat wel dat ze erg veel fans hebben in Nederland.

Ze kwamen ook hoger binnen dan Tokyo Hotel, een bandje dat op het moment door TMF erg gehyped wordt. Dat is natuurlijk ook wel humor :P
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » zo jun 24, 2007 8:11 am

agh maiden knalt ook meestal de top10 binnen na 1 week en is dan de volgende weken niet meer te vinden, gewoon omdat de fans van deze bands het album meteen kopen
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » zo jun 24, 2007 5:55 pm

Volgens mij kwam A Matter of Life and Death niet in de top 10 binnen (Als iemand zin heeft om in een oud Maiden-topic te gaan graven om dat te bevestigen, be my guest). Zou dat dan betekenen dat Dream Theater meer fans heeft in Nederland dan Iron Maiden :P ?
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » zo jun 24, 2007 6:57 pm

Misschien downloaden de DT fans minder, weet jij veel.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » ma jun 25, 2007 6:44 pm

Damien, son of Lucifer schreef:Volgens mij kwam A Matter of Life and Death niet in de top 10 binnen (Als iemand zin heeft om in een oud Maiden-topic te gaan graven om dat te bevestigen, be my guest). Zou dat dan betekenen dat Dream Theater meer fans heeft in Nederland dan Iron Maiden :P ?
En terecht

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » ma jun 25, 2007 6:44 pm

Damien, son of Lucifer schreef:Volgens mij kwam A Matter of Life and Death niet in de top 10 binnen (Als iemand zin heeft om in een oud Maiden-topic te gaan graven om dat te bevestigen, be my guest). Zou dat dan betekenen dat Dream Theater meer fans heeft in Nederland dan Iron Maiden :P ?
En terecht

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » vr jun 29, 2007 1:44 am

vandaag mn kaartje gehaald.
wel mooi dat het 'vrije staan of zitplaatzen' keuze is btw
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za jul 14, 2007 12:12 pm

Videoclip van Constant Motion is eindelijk af:

http://youtube.com/watch?v=atbViys8dFE
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » za jul 14, 2007 12:40 pm

king_pin schreef:vandaag mn kaartje gehaald.
wel mooi dat het 'vrije staan of zitplaatzen' keuze is btw
Das altijd bij arena-plaatsen in 'Ahoy. Achterin het arena-gedeelte staat nl. een tribune.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » zo nov 11, 2007 12:00 pm

Ik kom er maar niet doorheen. Dit is de eerste Dream Theater plaat waar ik gewoonweg niets mee kan. En begrijp me niet verkeerd, ik ben geen DT hater. Ik heb vrijwel alle reguliere albums en twee DVD’s. Score vind ik bijvoorbeeld onwijs goed. Met hun een na laatste album Octavarium heb ik een haat-liefde verhouding, die cd kan ik soms opzetten en mijzelf erin verliezen, maar op andere momenten vind ik het een schaamteloos samenraapsel van bands. De balans neigt naar het positieve.

Systematic Chaos is zielloos, en bij vlagen belachelijk. Nu heb ik DT nooit geluisterd vanwege de lyrics, maar SC slaat echt alles. Ze zijn grofweg op te delen in drie thema’s: de drankproblemen van drummer Mike Portnoy (gaat hij daar na 4 albums eens mee ophouden), de politiek getinte ‘anti terror’ rijmversjes van James LaBrie en (nieuw!) de duistere, gotische vampierenverhalen van gitarist John Petrucci. Laatstgenoemde slaan als een lul op een drumstel. De muziek van DT leent zich absoluut niet voor duistere verhaallijnen waarbij bloedstollende creaturen elkaar te lijf gaan. Gooi deze drie totaal verschillen de stijlen op één cd en het is volslagen belachelijk. Goed, ik ga hier verder geen punt van maken want, zoals ik al zei, luister ik niet naar Dream Theater vanwege de bijzonder boeiende teksten.

Want ja, de instrumentale beheersing is elke muziekkenner wel bekend. Ik ga me dan ook niet mengen in de idiote discussie dat Dream Theater geen emotie kan opwekken omdat ze zich focussen op ultratechnisch spel. Daarmee kun je ook emoties oproepen, en dat hebben ze in het verleden ook wel gedaan (net zoals ze zich lieten overhalen om solo’s van 5 minuten zo uit te kauwen dat de spanningsboog verdween als sneeuw voor de zon). Maar ik heb het niet weten te vinden op Systematic Chaos. Het voelt kaal en zielloos, ik kan zelfs geen drive van de muzikanten waarnemen. Die ene keer dat er een catchy refrein langs komt (zoals in The Dark Eternal Night), afgewisseld met instrumentale krachtpatserij prijs ik mezelf gelukkig dat ik nog íets positiefs kan melden. Dat kan ik niet over draken van nummers als Forsaken en Constant Motion, waarop ze de Plagiaat Award van 2007 wel heel erg graag willen winnen. Wie bij de openingszinnen van Constant Motion niet aan Metallica denkt, heeft nog nooit Metallica gehoord. En nog een hele zwik andere bekende pop en rock acts van het vorige decennium.

Met een titel als Systematic Chaos verwacht ik meer een hypertechnische en gestoorde plaat waarbij je toch een fijne onderliggende structuur weet te ontwaren. Het is niet het geval. Natuurlijk zullen duizenden bands dit niveau van samenspelen niet bereiken. Het is erg knap, maar op SC bereiken ze er niets mee. De cd zal in de kast blijven liggen en ik ben teleurgesteld dat ik er amper van kan genieten.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Bericht door metalmachine » zo nov 11, 2007 12:13 pm

Gewoon een keer live gaan kijken, zoals laatst in ahoy. Hebben ze een mooi scherm met beelden, geweldig geluid. Live hoor je pas hoe goed dit album is!

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door Sander » zo nov 11, 2007 12:21 pm

In de MediaMarkt hier kost hij maar 5,99 nu, weet niet of dat landelijk is.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22245
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo nov 11, 2007 1:36 pm

Dream Theater platen dalen altijd heel snel in prijs. Weet nog wel dat een half jaar na uitkomen ToT ook maar 7 euro meer kostte in de meeste winkels. :)
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25603
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma nov 12, 2007 12:52 pm

Damien, son of Lucifer schreef:Volgens mij kwam A Matter of Life and Death niet in de top 10 binnen (Als iemand zin heeft om in een oud Maiden-topic te gaan graven om dat te bevestigen, be my guest). Zou dat dan betekenen dat Dream Theater meer fans heeft in Nederland dan Iron Maiden :P ?
Om even te reageren op een oud bericht: A Matter Of Life And Death kwam binnen op 7 in Nederland ;)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » ma nov 12, 2007 1:44 pm

om even te reageren op een minder oud bericht: Systematic Chaos kwam binnen op 2 in Nederland ;)
maar dat wisten we al...
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6796
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma nov 12, 2007 3:42 pm

En ik vind het wel een goed album. Wat kan mij het verrekken dat er geen echt vast concept op het album is qua lyrics of dat ze weer veel invloeden van andere bands verwerken. Het is niet zo dat ze geen eigen geluid hebben. Verre van zelfs.

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » ma nov 12, 2007 5:37 pm

Als diehard DT fan staat SC op nummer 1 in mijn jaarlijstje! Ik vind het een geweldig album, de teksten alleen het 'minst volwassen' sinds hun eerste album (dat betekend niet dat het slechte teksten, maar kom op John Petrucci, ga over iets serieuzere onderwerpen schrijven dan vampiers en monsters (forsaken en the dark eternal night)
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Stevevaifan
Berichten: 937
Lid geworden op: ma dec 26, 2005 11:00 pm
Locatie: Westervoort

Bericht door Stevevaifan » ma nov 12, 2007 10:03 pm

Vind DT ondertussen een beetje voorspelbaar te worden ...
Modern Composers Refuse To Die
http://www.last.fm/user/fanofzappa/

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo nov 14, 2007 7:47 pm

king_pin schreef:Als diehard DT fan staat SC op nummer 1 in mijn jaarlijstje! Ik vind het een geweldig album, de teksten alleen het 'minst volwassen' sinds hun eerste album (dat betekend niet dat het slechte teksten, maar kom op John Petrucci, ga over iets serieuzere onderwerpen schrijven dan vampiers en monsters (forsaken en the dark eternal night)
Over mijn top 10 moet ik nog even nadenken maar SC zal bij mij in ieder geval ook bovenaan de lijst prijken. Het is een typisch DT album geworden met sterke songs en toch weer een aantal verrassende elementen.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Bericht door metalmachine » vr nov 16, 2007 11:39 am

ik ben echt diehard DT fan hoor, ik vind SC echt een wereld album. ik denk echter niet dat ik hem op 1 zet. Ik vind dat Dark Tranquillity en Finntroll hun beste album hebben gemaakt in de geschidenis van deze bands, daarnaast zijn cds van Alcest en Iced ook giga sterk.

Ik denk dat SC wel in de overal top 3 komt hoor, tis een van de weinige echt grote metal bands die dit jaar een album hebben uitgebracht.

Plaats reactie