Het grote US Metal topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Sentinel

Bericht door Sentinel » di jun 19, 2007 10:19 pm

Lennert schreef:http://www.youtube.com/watch?v=gPv9dobo ... ed&search=

Hadden jullie deze Medieval Steel live clip al gezien?
Idd gave clip van een ongekend geweldige band, Medieval Steel heeft met hun EP HET epische meesterwerk afgeleverd imo.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Sentinel

Bericht door Sentinel » di jun 19, 2007 10:28 pm

Als US-fanaten zulle jullie ongetwijfeld EXXPLORER met het werkje "Symphonies of steel" kennen

Afbeelding

Afbeelding

Er is ook een metal blade press maar kan de foto even niet vinden.

Het nummer "Objection Overruled" is al een meesterwerk op zich, wereldplaat!!
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » di jun 19, 2007 10:43 pm

Indeed. Top albums! (vrij nietszeggende opmerking). Ik heb de band overigens leren kennen via het boekje van een Sacred Steel-album, de naam stond tussen een hele waslijst van favoriete bands van SS-zanger Gerrit.

Metal79

Bericht door Metal79 » wo jun 20, 2007 12:00 pm

Sentinel schreef:Als US-fanaten zulle jullie ongetwijfeld EXXPLORER met het werkje "Symphonies of steel" kennen

Afbeelding

Afbeelding

Er is ook een metal blade press maar kan de foto even niet vinden.

Het nummer "Objection Overruled" is al een meesterwerk op zich, wereldplaat!!
Van deze klassieke voorloper van de progressive-powermetal staan naar schatting vier of vijf verschillende versies (LP/CD) in de kast hier.
Welbeschouwd hetzelfde idiote release-/bootleg-/licentieverhaal als dat van Jag Panzers Ample destruction, eigenlijk.

De Heavy Metal Heroes-versie heeft vier bonustracks en is in een bruin 'kunstlederen' digipakhoesje gestoken.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » wo jun 20, 2007 12:38 pm

Ik ken de band, ik ken het album. Maar volgens mij heb ik m nooit gehoord.
Maar als ik m ooit eens tegenkom weet ik wel wat ik doen moet. 8)
It's the end of time

jeffrey

Bericht door jeffrey » wo jun 20, 2007 5:26 pm

Over US Metal gesproken, ik kom net dit nummertje tegen: http://www.youtube.com/watch?v=dfAmV0CmHhA Erg gaaf zeg, hoe is de rest van hun spul?
Allemaal even normaal doen tegen djent

Metal79

Bericht door Metal79 » wo jun 20, 2007 11:50 pm

jeffrey schreef:Over US Metal gesproken, ik kom net dit nummertje tegen: http://www.youtube.com/watch?v=dfAmV0CmHhA Erg gaaf zeg, hoe is de rest van hun spul?
Ik heb wat oud werk van hen in de kast staan, al jaren niet meer naar geluisterd. Er is wel wat Axemaster-materiaal net opnieuw uitgebracht.

Metal79

Bericht door Metal79 » do jun 21, 2007 9:45 am

Drie nieuwe nummers van Deadly Blessing zijn net gepost op hun MySpace: http://www.myspace.com/deadlyblessing

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » do jun 21, 2007 10:09 am

Metal79 schreef:Drie nieuwe nummers van Deadly Blessing zijn net gepost op hun MySpace: http://www.myspace.com/deadlyblessing
Thanks, dat moet gechecked worden.
It's the end of time

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do jun 21, 2007 12:31 pm

jeffrey schreef:Over US Metal gesproken, ik kom net dit nummertje tegen: http://www.youtube.com/watch?v=dfAmV0CmHhA Erg gaaf zeg, hoe is de rest van hun spul?
Toffe video, ik dacht eerst Axehammer te lezen. :P

Sentinel

Bericht door Sentinel » za jun 23, 2007 1:38 am

Deadly Blessing heb ik helaas live gemist :evil: perfecte band. Axemaster moet ik nog eens een luisterbeurt geven, komt dacht ik ook uit de Iron Works familie.

Mensen bekend met het album SIREN: No Place Like Home? Luisteren naar een nummer als "Terrible Swift Sword" is een natte droom voor iedere US-metal verzamelaar. De single versie van dit nummer is iets langzamer en rottiger maar net zo geniaal. De rest van het album is ook helemaal top, lekkere vage obscure US-metal met prima gitaarwerk en prachtige vocalen. De cover is klote, past totaal niet bij de muziek.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » za jun 23, 2007 10:26 am

Hmm Siren klinkt interessant, maar eens opzoeken.

Ondertussen heb ik wel wat van Culprit gevonden en damn dat is geniaal. Een nummer als Guilty as Charged is erg gaaf! Heerlijke muziek. Ik zie dat de cd in 2000 in rereleased, dus daar moet wel aan te komen zijn.

jeffrey

Bericht door jeffrey » za jun 23, 2007 7:36 pm

Metal79 schreef:[..]

Ik heb wat oud werk van hen in de kast staan, al jaren niet meer naar geluisterd. Er is wel wat Axemaster-materiaal net opnieuw uitgebracht.
Ok bedankt, zal der eens naar zoeken. :)

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 25, 2007 4:58 pm

die nieuwe Deadly Blessing nummers klinken erg goed. Productie is misschien niet optimaal maar wel old-school.

Goede zanger ook.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Sentinel

Bericht door Sentinel » ma jun 25, 2007 10:47 pm

Ik hoop echt dat ze nog eens gaan touren
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Sentinel

Bericht door Sentinel » di jun 26, 2007 9:40 pm

@ metal79

In dat top 10 topic noemde je de US band Matakopas. Dat is een flinke obscure band die niet veel mensen kennen denk ik. Ik vind hun "Coming out Ahead" LP echt zeer goed, goeie melodieuse US-metal met eigenlijk alles erop en eraan. Heb je die trouwens orgineel op LP?

Tevens noemde je de band Vaudeville (vauxdvhile) met het album To Dimension Logic. Ik heb ze wel eens gehoord, kan me het niet helemaal herinneren meer, volgens mij zeer de moeite waard, lastig te krijgen volgens mij.

Is die andere Atikka op Cult Metal Classics trouwens net zo goed als When Heroes Fall?
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » di jun 26, 2007 9:55 pm

Sentinel schreef:Tevens noemde je de band Vaudeville (vauxdvhile) met het album To Dimension Logic. Ik heb ze wel eens gehoord, kan me het niet helemaal herinneren meer, volgens mij zeer de moeite waard, lastig te krijgen volgens mij.
Vauxdvihl volgens het interne net. Ze blijken zelfs nog te bestaan.

Al de albums in z'n lijstje die ik niet ken zijn progressive metal.
It's the end of time

Metal79

Bericht door Metal79 » wo jun 27, 2007 8:43 pm

Dragonforce schreef:[..]
Vauxdvihl volgens het interne net. Ze blijken zelfs nog te bestaan.

Al de albums in z'n lijstje die ik niet ken zijn progressive metal.
De eerste persing (in mini-oplage) van To dimension logic heeft nog de traditionele spelling van Vaudeville; later is dat Vauxdvihl, de fonetische woordenboekweergave van het woord, geworden.
Er is overigens geen band die ook maar in de verste verte lijkt op deze Australische formatie. Het album is één aaneenschakeling van schitteringen en bevat daarnaast een van de mooiste ballades ooit door een metalband opgenomen: 'In search of forever'.

Metal79

Bericht door Metal79 » wo jun 27, 2007 8:57 pm

Sentinel schreef:@ metal79

In dat top 10 topic noemde je de US band Matakopas. Dat is een flinke obscure band die niet veel mensen kennen denk ik. Ik vind hun "Coming out Ahead" LP echt zeer goed, goeie melodieuse US-metal met eigenlijk alles erop en eraan. Heb je die trouwens orgineel op LP?

Tevens noemde je de band Vaudeville (vauxdvhile) met het album To Dimension Logic. Ik heb ze wel eens gehoord, kan me het niet helemaal herinneren meer, volgens mij zeer de moeite waard, lastig te krijgen volgens mij.

Is die andere Atikka op Cult Metal Classics trouwens net zo goed als When Heroes Fall?
Helaas is de oorspronkelijke LP van Matakopas alleen voor fantasieprijzen (heel soms) te koop. Ik heb de Hot Metal-bootleg.

De andere Attika-plaat op CMC vind ik ook erg goed, al is het een iets minder coherent geheel dan When heroes fall; deze heeft een zo mogelijk nog rauwer geluid. Ook wel logisch, want deze Amerikanen waren zwaar door de NWoBHM beïnvloed.

Sentinel

Bericht door Sentinel » wo jun 27, 2007 11:11 pm

Die Matakopas LP heb ik enkele jaren terug voor een habbekratz gekocht, zijn er enkele van opgedoken toen, nu is die weer zeer lastig te krijgen, hij wordt hier en daar verhandeld voor een exorbitant prijsje van 100 euro.

Van dat soort LP's zijn er werkelijk honderden, niet allemaal even geweldig natuurlijk. Een paar die even genoemd mogen worden, omdat ze werkelijk te gek zijn, zijn:

GRAVEN IMAGE: De hele discografie is heavy metal waar je gewoon kippevel van krijgt. Ik heb zelf de picture disc uit 1987. No Rest For The Wicked is een van de beste nummers ooit gemaakt, PUNT !!

SLAUTER XTROYES: Zie mijn avatar. Dat album is van een andere planeet, totaal NIET te vergelijken met iets anders, een album dat je kijk op muziek kan veranderen. Wat deze heren op dit meesterwerk hebben achtergelaten is niet met woorden te beschrijven, ongelofelijke obscure structuren zitten in elk nummer verweven, een TOTALE AANRADER. Dit is voor mij een van de beste onbekendste albums. Ik heb ergens op een forum gelezen dat het album "Winter Kill" op cd zal worden uitgebracht, dus even geduld. Ik ben in ieder geval nog eeuwig op zoek naar een orgineel. Albums als deze en bv "Black Death" van Brocas Helm zijn surrealistische meesterwerken die echt je wereld even op de kop weten te zetten

LORDS OF THE CRIMSON ALLIANCE: Het enige album wat dit vage heerschap ooit heeft gemaakt is van dezelfde orde als de boven genoemde meesterwerken. Wie van hoge vocalen houdt moet dit gewoon even checken, een beetje in het King Diamond straatje. De muziek is rasechte epische US power metal met een ruw randje. Toen ik hem voor het eerst hoorde werd ik omver geblazen door vooral het derde nummer "Swords of Zeus", wat een kraker. Zet dit nummer keihard op, trek een bier open en laat je meesleuren.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » wo jun 27, 2007 11:18 pm

Sentinel schreef:SLAUTER XTROYES: Zie mijn avatar. Dat album is van een andere planeet, totaal NIET te vergelijken met iets anders, een album dat je kijk op muziek kan veranderen. Wat deze heren op dit meesterwerk hebben achtergelaten is niet met woorden te beschrijven, ongelofelijke obscure structuren zitten in elk nummer verweven, een TOTALE AANRADER. Dit is voor mij een van de beste onbekendste albums. Ik heb ergens op een forum gelezen dat het album "Winter Kill" op cd zal worden uitgebracht, dus even geduld. Ik ben in ieder geval nog eeuwig op zoek naar een orgineel. Albums als deze en bv "Black Death" van Brocas Helm zijn surrealistische meesterwerken die echt je wereld even op de kop weten te zetten
Ik dacht dat Monster Records ofzo dat album al lang op CD hadden uitgebracht...
It's the end of time

Sentinel

Bericht door Sentinel » wo jun 27, 2007 11:31 pm

Dat 2e album van hun is door Monster Records op cd uitgebracht, was eerder niet gereleased. Het eerste album is momenteel alleen als orgineel te "krijgen" en als re-release LP. Die laatste is ook door Monster Records uitgebracht en gelimiteerd op 500, is nog hier en daar te krijgen. Nou dit album zal dus ook op cd gaan verschijnen...
Dat 2e album vind ik trouwens minder dan de eerste. Op het 2e album krijg je een totale overkill (bij mij trouwens) door alle vaagheid die over je heen wordt geknald wat afbreuk doet op het geheel.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Sentinel

Bericht door Sentinel » wo jun 27, 2007 11:48 pm

De eerste persing (in mini-oplage) van To dimension logic heeft nog de traditionele spelling van Vaudeville; later is dat Vauxdvihl, de fonetische woordenboekweergave van het woord, geworden.
Er is overigens geen band die ook maar in de verste verte lijkt op deze Australische formatie. Het album is één aaneenschakeling van schitteringen en bevat daarnaast een van de mooiste ballades ooit door een metalband opgenomen: 'In search of forever'.
Deze moet ik even goed in mijn achterhoofd houden
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Metal79

Bericht door Metal79 » do jun 28, 2007 12:02 am

Sentinel schreef:Die Matakopas LP heb ik enkele jaren terug voor een habbekratz gekocht, zijn er enkele van opgedoken toen, nu is die weer zeer lastig te krijgen, hij wordt hier en daar verhandeld voor een exorbitant prijsje van 100 euro.

Van dat soort LP's zijn er werkelijk honderden, niet allemaal even geweldig natuurlijk. Een paar die even genoemd mogen worden, omdat ze werkelijk te gek zijn, zijn:

GRAVEN IMAGE: De hele discografie is heavy metal waar je gewoon kippevel van krijgt. Ik heb zelf de picture disc uit 1987. No Rest For The Wicked is een van de beste nummers ooit gemaakt, PUNT !!

SLAUTER XTROYES: Zie mijn avatar. Dat album is van een andere planeet, totaal NIET te vergelijken met iets anders, een album dat je kijk op muziek kan veranderen. Wat deze heren op dit meesterwerk hebben achtergelaten is niet met woorden te beschrijven, ongelofelijke obscure structuren zitten in elk nummer verweven, een TOTALE AANRADER. Dit is voor mij een van de beste onbekendste albums. Ik heb ergens op een forum gelezen dat het album "Winter Kill" op cd zal worden uitgebracht, dus even geduld. Ik ben in ieder geval nog eeuwig op zoek naar een orgineel. Albums als deze en bv "Black Death" van Brocas Helm zijn surrealistische meesterwerken die echt je wereld even op de kop weten te zetten

LORDS OF THE CRIMSON ALLIANCE: Het enige album wat dit vage heerschap ooit heeft gemaakt is van dezelfde orde als de boven genoemde meesterwerken. Wie van hoge vocalen houdt moet dit gewoon even checken, een beetje in het King Diamond straatje. De muziek is rasechte epische US power metal met een ruw randje. Toen ik hem voor het eerst hoorde werd ik omver geblazen door vooral het derde nummer "Swords of Zeus", wat een kraker. Zet dit nummer keihard op, trek een bier open en laat je meesleuren.

Megamazzel met de Matakopas-LP, Sentinel!

Van Slauter Xstroyes heb ik Free the beast (de cd op Monster, dat tegenwoordig Rockadelic heet).
Van Winterkill (met SX-leden) heb ik dan weer A feast for a beggar.
De eerste Spirit Web (ook SX-familie) staat in mijn top 100 en is een must. Zanger Scott Huffman is een van die onbezongen helden.

Rob van Graven Image heeft CD-Rs met People in hell want ice water in omloop gebracht. Hij schijnt aan nieuwe nummers te sleutelen, maar beloven is één ding...

Die LotCA krijg ik maar niet te pakken, maar ik houd mijn ogen open.

Obscure US-metalplaten zijn er ook in stapels, ja. Handig zijn de drie US-metalnaslagwerkjes van Iron Pages Verlag. Natuurlijk volstrekt incompleet (vooral omdat er sinds verschijnen weer bergen vergeten materiaal is opgedoken), maar essential reading voor de freak.

jeffrey

Bericht door jeffrey » do jun 28, 2007 8:20 am

Megamazzel met de Matakopas-LP, Sentinel!

Van Slauter Xstroyes heb ik Free the beast (de cd op Monster, dat tegenwoordig Rockadelic heet).
Van Winterkill (met SX-leden) heb ik dan weer A feast for a beggar.
De eerste Spirit Web (ook SX-familie) staat in mijn top 100 en is een must. Zanger Scott Huffman is een van die onbezongen helden.

Rob van Graven Image heeft CD-Rs met People in hell want ice water in omloop gebracht. Hij schijnt aan nieuwe nummers te sleutelen, maar beloven is één ding...

Die LotCA krijg ik maar niet te pakken, maar ik houd mijn ogen open.

Obscure US-metalplaten zijn er ook in stapels, ja. Handig zijn de drie US-metalnaslagwerkjes van Iron Pages Verlag. Natuurlijk volstrekt incompleet (vooral omdat er sinds verschijnen weer bergen vergeten materiaal is opgedoken), maar essential reading voor de freak.
Lords of the Crimson Alliance kan ik voor je uploaden. Ik krijg hem orgineel ook niet te pakken :(. Maar het is een van mijn favourieten, Epic Metal ten top. Apart en zeer orgineel. Ik had er ooit nog een topic over geopend waar uiteraard met veel enthousiasme op werd gereageerd (welke overigens niet meer te vinden is :P).

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » do jun 28, 2007 12:04 pm

Famed vocalist James Rivera, fresh from fronting VICIOUS RUMORS at the Bang Your Head!!! festival - which took place June 22nd - 23rd at Messegelände in Balingen, Germany - has inked a four album deal for Texas metallers HELSTAR, through AFM.

In addition to the music, the band will be making several European festival stops in 2008. 8)
:P
It's the end of time

Metal79

Bericht door Metal79 » do jun 28, 2007 1:27 pm

Dragonforce schreef:
Famed vocalist James Rivera, fresh from fronting VICIOUS RUMORS at the Bang Your Head!!! festival - which took place June 22nd - 23rd at Messegelände in Balingen, Germany - has inked a four album deal for Texas metallers HELSTAR, through AFM.

In addition to the music, the band will be making several European festival stops in 2008. 8)
:P
Ja, ik las het gisteren ook al. Mooi - een van mijn absolute faves in de US-metalscene - maar ik heb er gemengde gevoelens bij. Het wordt een Best of-album met oude krakers opnieuw opgenomen plus vooralsnog slechts twee verse composities. Ik zie van die nog-eens-opnemen-strategie zelden het nut (Testaments First strike still deadly uitgezonderd). Maak dat een EP met vijf of zes nieuwe nummers.

Affijn, het zal desalniettemin een plezier zijn om een nieuwe Helstar-plaat te kunnen opzetten en op KIT X volgend jaar april de klassieker Remnants of war in z'n geheel live te horen. Benieuwd of ze de intensiteit van de Europese Distant thunder-tour '88/'89 kunnen evenaren nu Barragan en Trevino weer de gitaren voor hun rekening nemen.

Sentinel

Bericht door Sentinel » do jun 28, 2007 9:32 pm

Da's goed nieuws, en daarna lekker toeren samen met Deadly Blessing, haha.

Ik kan LORDS OF CRIMSON ALLIANCE ook wel uploaden, kan hem rechtstreeks van het vinyl rippen, hij is keihard OUT OF PRINT dus dan mag het, laat maar weten :wink: Deze mag gewoon niet ongehoord blijven.

Wat ik ook wel een lekker bandje vind is SACRED OATH met A Crystal Vision, zit van alles in, Maiden, Mercyful Fate en noem maar op. Ik heb dat nieuwe ding van hun nog niet gehoord, is het wat? Ben in het algemeen geen fan van reunie albums maar er moeten uitzonderingen zijn.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Metal79

Bericht door Metal79 » do jun 28, 2007 9:56 pm

Sentinel schreef:Da's goed nieuws, en daarna lekker toeren samen met Deadly Blessing, haha.

Ik kan LORDS OF CRIMSON ALLIANCE ook wel uploaden, kan hem rechtstreeks van het vinyl rippen, hij is keihard OUT OF PRINT dus dan mag het, laat maar weten :wink: Deze mag gewoon niet ongehoord blijven.

Wat ik ook wel een lekker bandje vind is SACRED OATH met A Crystal Vision, zit van alles in, Maiden, Mercyful Fate en noem maar op. Ik heb dat nieuwe ding van hun nog niet gehoord, is het wat? Ben in het algemeen geen fan van reunie albums maar er moeten uitzonderingen zijn.
Alvast veel dank Sentinel en Jeffrey voor het upload-aanbod (tof), maar ik doe niet aan downloaden. Is ook goed zo, want ik heb zo al te veel platen waar ik niet of hoogst zelden aan toekom.

De nieuwe Sacred Oath. Wel, het is een goede terugkeer van Rob Thorne geworden, met puike nummers als 'Battle cry', 'Words upon the stone', 'Queen of the night' en 'Prophecy'. Er staan ook twee mindere tracks op, maar allez: albums met deze pure US-metalklankkleur zijn dungezaaid.

Thorne zingt nog beter dan vroeger, warmer en zeer toonvast (met hier en daar weer fantastische stembuigingen). Klonk A crystal vision sterk naar Mercyful Fate circa Don't break the oath, Darkness visible klinkt simpelweg naar Sacred Oath.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » do jun 28, 2007 10:04 pm

Hehe, ik dacht dat Darkness Visible volgende maand pas uitkwam. :lol:
Snel maar eens naar uitkijken.
It's the end of time

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do jun 28, 2007 10:48 pm

Mensen die bekend zijn met Attila?

Amerikaanse band met wat demo's en één full length uit de jaren 80. Rolling Thunder.

Ruwe US speed/heavy metal met een Saxoniaans randje. Best te doen, lekker rauw vooral.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Strijdkreet

Bericht door Strijdkreet » vr jun 29, 2007 1:11 pm

Jeroen schreef:Mensen die bekend zijn met Attila?

Amerikaanse band met wat demo's en één full length uit de jaren 80. Rolling Thunder.

Ruwe US speed/heavy metal met een Saxoniaans randje. Best te doen, lekker rauw vooral.
Die rolling thunder heb ik hier op lp liggen.
Doet me niet veel eerlijk gezegd :P
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » za jun 30, 2007 6:31 pm

Naar aanleiding van de hoge positie die het album 'As Darkness Reigns' (1993) van ORACLE had in de Album Top 100 van Metal79, heb ik het album maar eens gedownload - werd tijd ook, want van naam kende ik Oracle al een tijdje, maar nooit daadwerkelijk uitgecheckt - en ik moet zeggen dat dit één van de beste, gevarieerde metalalbums is die ik ooit heb gehoord.
De muziek is redelijk progressief, lange nummers die van het begin tot het einde aanstekelijk blijven klinken, fantastisch gitaarwerk en een zanger met een typische US Metal topstem en klinkt als een kruising tussen Ronnie James Dio en Geoff Tate.

Kan mij verteld worden of 'As Darkness Reigns' van ORACLE een rariteit is en praktisch onmogelijk om buiten kanalen als Ebay om te vinden of duikt het album weleens op bij metalbeurzen?

Metal79

Bericht door Metal79 » za jun 30, 2007 7:13 pm

Eru Iluvatar schreef:Naar aanleiding van de hoge positie die het album 'As Darkness Reigns' (1993) van ORACLE had in de Album Top 100 van Metal79, heb ik het album maar eens gedownload - werd tijd ook, want van naam kende ik Oracle al een tijdje, maar nooit daadwerkelijk uitgecheckt - en ik moet zeggen dat dit één van de beste, gevarieerde metalalbums is die ik ooit heb gehoord.
De muziek is redelijk progressief, lange nummers die van het begin tot het einde aanstekelijk blijven klinken, fantastisch gitaarwerk en een zanger met een typische US Metal topstem en klinkt als een kruising tussen Ronnie James Dio en Geoff Tate.

Kan mij verteld worden of 'As Darkness Reigns' van ORACLE een rariteit is en praktisch onmogelijk om buiten kanalen als Ebay om te vinden of duikt het album weleens op bij metalbeurzen?
1- Het album is vrij makkelijk te krijgen, dus leg vooral geen fantasieprijs neer. In feite is deze cd trouwens niets anders dan de demo op cd geperst.
2- William Wren zong het fantastische Man vs. machine-album van Mystic-Force in.
3- Een tijd terug had ik nog contact met drummer Brent Smedley, broer van Kent en ex-ruggengraat van Oracle. Helaas verwaterde het contact weer (Amerikanen...). Brent nam de drummerpositie waar in Tempest Reign (te horen op de EP/CD-R Calm before the storm en de net uitgebrachte lange cd Catastrophic). Nu zit hij inmiddels in Iced Earth.
Laatst gewijzigd door Metal79 op za jun 30, 2007 11:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Sentinel

Bericht door Sentinel » za jun 30, 2007 11:24 pm

Die Oracle ken ik alleen van naam, die hoes is al lekker brilliant, zal helaas waarschijnlijk niet op LP te krijgen zijn, moet ik bij de volgende beurs zien te scoren (mijn wantlist rijst weer eens de pan uit :D ).
Ik heb trouwens ooit een Oracle op LP gehad uit 1989; een Engelse band wiens debuut alleen in Spanje in omloop is gebracht. Ik vond er persoonlijk niks aan, de hoes is dan wel weer een dikke 10/10; melodieuse metal die mij te soft in de oren klinkt; heb hem dan ook geruild toendertijd voor een Avalon (Can) LP

Die Atilla heb ik op LP, niet echt bijzonder een beetje "caught in the middle".
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Strijdkreet

Bericht door Strijdkreet » ma jul 02, 2007 7:23 pm

Hmm jullie maken me benieuwd.
Even kijken of ik het oracle album kan vinden ergens.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma jul 02, 2007 9:22 pm

Wat balen zeg dat ik niet naar de aankomende KIT kan. Die eerste plaat van Leatherwolf is echt geniaal en ik ben wel benieuwd hoe ze live zijn.

Metal79

Bericht door Metal79 » wo jul 04, 2007 1:45 pm

Orklord schreef:Wat balen zeg dat ik niet naar de aankomende KIT kan. Die eerste plaat van Leatherwolf is echt geniaal en ik ben wel benieuwd hoe ze live zijn.
KIT IX was al op de dag van de eerste kaartverkoop binnen een paar uur uitverkocht.

Beetje off topic, maar toch ook weer niet: misschien zouden er eens mensen die goede contacten met clubs en boekers in NL hebben (of zelf boeken) contact met KIT-man Oliver Weinsheimer contact op moeten nemen.
Hij organiseert in Bayern en Franken ook regelmatig andere concerten met geweldige bands die vaak exclusief daar spelen. Dus waarom bijvoorbeeld zo'n geweldige doompackage (Warning/The Lamp Of Thoth/Candlemass) niet ook hier ergens laten optreden? Nu staat Candlemass in Lucky te Rijssen geboekt en gaan die andere twee bands weer richting huis zonder hier ook wat mensen blij te maken. Zeer jammer.

Sentinel

Bericht door Sentinel » za jul 14, 2007 12:44 pm

Ik zit nu voor het eerst naar Screamer "Target Earth" te luisteren en dit is verdorie van een ontzettend hoog niveau, ouwe Queensryche alom, dit is echt te gek.

Heb ook Cerebus "Too late to pray" eens op de draaitafel gegooid en die is ook niet misselijk, het epische "Distant eyes" is werkelijk geniaal evenals de rest eigenlijk.

Beide bands zijn toendertijd verschenen via New Renaissance Records en het bewijst maar weer eens dat dit label echte kwaliteit afleverde. Fuck is alleen dat ze niet genoeg tijd en energie in hun bands staken voor bv tours ed zodat veel bands over de kop gingen.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Metalheank

Bericht door Metalheank » ma jul 16, 2007 9:17 pm

http://www.myspace.com/unearthed

Er staan 2 nieuwe nummers op de myspace, binnenkort komt er een album van ze uit. Ik vind het toch echt een leuke band. De Iced Earth achtergrond is natuurlijk de kern van de band, maar toch vind ik ze een eigen geluid neerzetten. Geen geweldige nummers, maar wel een prima sfeer.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Metal79

Bericht door Metal79 » wo jul 18, 2007 3:50 pm

Sentinel schreef:Ik zit nu voor het eerst naar Screamer "Target Earth" te luisteren en dit is verdorie van een ontzettend hoog niveau, ouwe Queensryche alom, dit is echt te gek.
I won't say I told you so, but I did tell you so. :twisted:

Nieuwe Screamer-cd is overigens in aanbouw, MET oorspronkelijke zanger Bill Carter achter het gilstokje.

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » wo jul 18, 2007 5:14 pm

Hij organiseert in Bayern en Franken ook regelmatig andere concerten met geweldige bands die vaak exclusief daar spelen. Dus waarom bijvoorbeeld zo'n geweldige doompackage (Warning/The Lamp Of Thoth/Candlemass) niet ook hier ergens laten optreden? Nu staat Candlemass in Lucky te Rijssen geboekt en gaan die andere twee bands weer richting huis zonder hier ook wat mensen blij te maken. Zeer jammer.
Klopt ja. Ik zou er een moord voor doen om daar bij te kunnen zijn. Warning is gewoon één van dé beste doom bands, en The Lamp Of Thoth heeft de potentie om één van de betere doom bands te worden.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jul 18, 2007 7:51 pm

Metal79, was jij het die Agent Steel aanhaalde in een stuk in de tv-gids van deze week? :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Sentinel

Bericht door Sentinel » wo jul 18, 2007 8:34 pm

Even een ander bandje uit de "New Renaissance Records-stal": AMULANCE.

Hebben een lekkere rauwe schijf in de late jaren 80 uitgebracht die luistert naar de naam "Feel The Pain". Ik draai deze nog regelmatig.

Hoe is "The Aftermath and The Rage Within" schijf? Tis een collectie van hun eerste demo plus nog wat en die demo schijnt beter dan de LP te zijn, is dat zo? Is dit ook op LP uitgebracht?
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Metalheank

Bericht door Metalheank » wo jul 18, 2007 8:51 pm

Lennert schreef:Metal79, was jij het die Agent Steel aanhaalde in een stuk in de tv-gids van deze week? :P
Alweer!?

@Metal79: Nogmaals bedankt voor dat geniale stuk over Headbanger's Journey _0_
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Metal79

Bericht door Metal79 » wo jul 18, 2007 11:42 pm

Lennert schreef:Metal79, was jij het die Agent Steel aanhaalde in een stuk in de tv-gids van deze week? :P
'Guilty as charged'. :twisted:
Beetje suf was wel dat ik '144,000 gone' tot '44,000 gone' had gedevalueerd, terwijl ik dat nummer en de hele LP toch echt van buiten ken. Maar ik ben dan ook behoorlijk overwerkt (sinds oktober 2006 alleen maar doorgejakkerd). Ik beloof beterschap; foutjes komen zelden voor, jammer dat deze meteen 100,000 zielen verschil maakte. :cry:

Trouwens, er bestaat een interview van een Duitse journalist met John Cyriis dat een paar jaar terug is gemaakt. Zeer vage toestand; JC bleek in Japan te vertoeven, al geloof ik er tot op de dag van vandaag niks van.

@ Metalheank: niets te danken. Het is zeldzaam dat zoiets kan in de NL-media, maar ik ben alert. Tip: schrijf de VPRO Gids een e-mail dat je het okee vond en meer metal wilt. Dat is de enige manier om redacties wakker te schudden. Wie weet wordt je inzending nog geplaatst ook.

Metalheank

Bericht door Metalheank » do jul 19, 2007 12:17 am

Verrek, ik heb daar destijds serieus aan zitten denken. Misschien doe ik het nog wel. Echt de enige keer dat ik tegen een goed metal-artikel aan ben gelopen in de grotere media, waar een fan zelfs nog iets mee opschoot. Siert de VPRO ook wederom.

Dat Cyriis interview staat zeker niet online?

Metal79

Bericht door Metal79 » do jul 19, 2007 11:48 am

Metalheank schreef:Verrek, ik heb daar destijds serieus aan zitten denken. Misschien doe ik het nog wel. Echt de enige keer dat ik tegen een goed metal-artikel aan ben gelopen in de grotere media, waar een fan zelfs nog iets mee opschoot. Siert de VPRO ook wederom.

Dat Cyriis interview staat zeker niet online?
Nee, helaas. Wel is het anderhalf/twee pagina's lang. Het stond ooit in Heavy, maar voor het juiste nummer zou ik m'n papierbergje weer moeten doorspitten.

Sentinel

Bericht door Sentinel » do jul 19, 2007 10:03 pm

@ metal79: kun je die artikels ook hier posten? Ik heb ze allebei gemist :cry:
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Sentinel

Bericht door Sentinel » do jul 19, 2007 10:04 pm

Sentinel schreef:Even een ander bandje uit de "New Renaissance Records-stal": AMULANCE.

Hebben een lekkere rauwe schijf in de late jaren 80 uitgebracht die luistert naar de naam "Feel The Pain". Ik draai deze nog regelmatig.

Hoe is "The Aftermath and The Rage Within" schijf? Tis een collectie van hun eerste demo plus nog wat en die demo schijnt beter dan de LP te zijn, is dat zo? Is dit ook op LP uitgebracht?
Niemand bekend met deze band?
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gesloten