Gaat 'Opus Nocturne' beluisteren!Nynke schreef:Hoezo "het is dan ook Marduk"?
Die hebben naar mijn mening een aantal aardige albums zoals Nigthwing, Heaven Shall Burn..., Those Of The Unlight en het geniale Plague Angel, maar verder boeit het me niet zo.
Rom 5:12 vind ik ook wel oke, maar niet geweldig, lang niet zo goed als Plague Angel, zie het Marduktopic: http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... &start=150
Black Metal
[quote="KoenM"][..]
Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.
Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.
Met je snor!
Godver.[/quote]
Met je snor!
Godver.[/quote]
- Blood&Ashes
Fijn schijfje, niets nieuws onder de zon maar toch, fijn. Alle typerende Trelldom elementen zijn verder en beter uitgewerkt. De schijf is iets volwassener. Vooral 'Steg' kan mij bekoren. Ik vind het psychedelische lijntje daarin geniaal!Cranial schreef:heb op het moment de neue trelldom opstaan,bevalt ook erg goed..
[quote="KoenM"][..]
Met je snor!
Godver.[/quote]
Met je snor!
Godver.[/quote]
ik was zelf blij om te horen dat ze het gevoel niet kwijt waren na 9 jaar afwezigheid...maar inderdaad..niks nieuws,wel goed..V. schreef:[..]
Fijn schijfje, niets nieuws onder de zon maar toch, fijn. Alle typerende Trelldom elementen zijn verder en beter uitgewerkt. De schijf is iets volwassener. Vooral 'Steg' kan mij bekoren. Ik vind het psychedelische lijntje daarin geniaal!

Tullepetoanum Metallius
- Draconian
- Lult over cdtjes
Ik luister nu eens een sample van de band IXXI en het gelijknamige debuutalbum dat onlangs bij Total Holocaust Records verschenen is, en dat klinkt erg gaaf! Rauw, smerig en met een lekkere 'drive'. Met leden van Ondskapt, Zavorash en Lifelover. Mensen bekend mee?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Ik ken de muziek niet maar ik vind de thematiek wat infantiel. Nee, deze skipp ik; En dat doe ik niet vaak bij THR releases.Draconian schreef:Ik luister nu eens een sample van de band IXXI en het gelijknamige debuutalbum dat onlangs bij Total Holocaust Records verschenen is, en dat klinkt erg gaaf! Rauw, smerig en met een lekkere 'drive'. Met leden van Ondskapt, Zavorash en Lifelover. Mensen bekend mee?
[quote="KoenM"][..]
Met je snor!
Godver.[/quote]
Met je snor!
Godver.[/quote]
- Blood&Ashes
Ja, inderdaad. Het komt op mij ook niet zo overtuigend over als Zavorash.Nynke schreef:Ik heb een tijdje terug daar ook wat samples van gehoord, vond het niet verkeerd, maar ook niet geweldig geloof ik, wil wel eens het hele album horen, maar denk dat het vrij snel gaat vervelen, Zavorash vind ik beter.
- Draconian
- Lult over cdtjes
Wat voor thematiek zit er dan achter? 9/11?V. schreef:[..]
Ik ken de muziek niet maar ik vind de thematiek wat infantiel. Nee, deze skipp ik; En dat doe ik niet vaak bij THR releases.
- Draconian
- Lult over cdtjes
Achja, het is weer eens wat anders. De sample op de site van THR klinkt in ieder geval goed. Zavorash ken ik dan overigens weer niet, waarmee valt dat een beetje te vergelijken?
- Blood&Ashes
Ja, ik zou echt niet weten waar ik Zavorash mee zou moeten vergelijken. Ik heb mensen een vergelijking met Shining horen maken, maar dat vind ik eigenlijk behoorlijk vergezocht. Al hoor ik wel waar die vergelijking op gebaseerd is, aangezien er toch wat vergelijkbare elementen in de muziek zitten. Minimaal en heel sporadisch.V. schreef:Ik heb wel ergens een Zavorash CD liggen. Heeft een behoorlijk eigen sound en stijl als ik mij niet vergis.
Ik heb na die opmerking van jou de nieuwe Infernal War ook maar weer eens opgezet. Hij is toch een stuk leuker dan ik me kon herinneren, al blijf ik erbij dat ik dit niet keer op keer kan luisteren.
Voor de mensen die het niet kennen: Poolse black. Idioot snel, waanzinnig hard en vrijwel geen moment rust. Voor de afwisseling hoor je af en toe lekkere catchy gitaarsolo's en wat subtiele veranderingen in de muziek, die het geheel een apart tintje geven.
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3736
-
-
Ik heb In Odium Veritas van Zavorash en dat doet me sterk aan Mayhem ten tijde van Mysteriis denken.Blood&Ashes schreef:[..]
Ja, ik zou echt niet weten waar ik Zavorash mee zou moeten vergelijken. Ik heb mensen een vergelijking met Shining horen maken, maar dat vind ik eigenlijk behoorlijk vergezocht. Al hoor ik wel waar die vergelijking op gebaseerd is, aangezien er toch wat vergelijkbare elementen in de muziek zitten. Minimaal en heel sporadisch.
Utereg!
NASD is een behoorlijk apart schijfje, ja. Toch eens goed voor gaan zitten want ik geen benul van wat ik er eigenlijk van vind; En ook maar half hoe ie klinkt.
[quote="KoenM"][..]
Met je snor!
Godver.[/quote]
Met je snor!
Godver.[/quote]
- the true Thorko
Ik heb hier nu 'Vrondor I: Epitaph of Mass Destruction' van 'Thronum Vrondor' voor jet eerst rondjes draaien en dit is toch wel een heel gaaf schijfje, zeg. De 'Paragon Impure' invloeden zijn duidelijk te horen en daar is, natuurlijk, niets mis mee.
De muziek is iets epischer en de productie/het geluid is iets minder vol dan dat van Paragon Impure. Maar zowel in de zang(lijnen) als in de rest vd muziek hoor in overeenkomsten.
@Plaag: Kan jij mij uitleggen wat jij zo tof aan dat 'Ego Noir' vindt? Mij kan het niet overtuigen.
De muziek is iets epischer en de productie/het geluid is iets minder vol dan dat van Paragon Impure. Maar zowel in de zang(lijnen) als in de rest vd muziek hoor in overeenkomsten.
@Plaag: Kan jij mij uitleggen wat jij zo tof aan dat 'Ego Noir' vindt? Mij kan het niet overtuigen.
[quote="KoenM"][..]
Met je snor!
Godver.[/quote]
Met je snor!
Godver.[/quote]
-
Nee, dat kan ik niet. Ik zal nog eens moeten luisteren en misschien vraag ik me dan wel af wat me in godsnaam bezielde. Toen had ik een bui tijdens welke dat soort muziek getolereerd werd. Nu misschien niet.V. schreef: @Plaag: Kan jij mij uitleggen wat jij zo tof aan dat 'Ego Noir' vindt? Mij kan het niet overtuigen.
Kop dicht, Thorko
Ik vond vanochtend o.a. 'Echoes in Eterinity' van 'Armagedda' op mijn deurmat. Dit is een verzamelschijfje met wat werk van demo's, EP's, live nummertjes, twee covers en twee unreleased track's. Zoals iedereen weet is oude Armagedda vet en dit dus ook. Heerlijke black zoals het behoort te zijn.
[quote="KoenM"][..]
Met je snor!
Godver.[/quote]
Met je snor!
Godver.[/quote]
- Scream filled Silence
- the true Thorko
Hmmm... de nieuwe Peste Noire 'Folkfuck Folie' tamelijk over-the-top. Losjes ingezongen - bijna nonchalant. Rauw en minder complex dan voorheen... nog maar eens luisteren.
EDIT: Heeft hier en daar wel wat weg van Necromantia ttv Crossing the Fiery Path...
EDIT: Heeft hier en daar wel wat weg van Necromantia ttv Crossing the Fiery Path...
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
-
- Blood&Ashes
Dat valt denk ik wel mee. Ik heb het album nog niet gehoord, maar afgaande op de nummers van de Lorraine rehearsal, zal ik het snel oppikken. Net als het vorige album trouwens, die hoefde ook totaal niet te groeien. Ze stoppen heel veel leuks in hun muziek, maar het is toch niet bepaald moeilijk te doorgronden. Beetje opletten, dan kom je er wel.scorpion schreef:Ik vind het wel een groeialbum, de eerste keer dat ik het luisterde vond ik het niks, maar ik ben nu helemaal enthousiast.
- the true Thorko
- Blood&Ashes
'Nog kan herinneren'?Blood&Ashes schreef:Is iemand bekend met het werk van Nåstrond? Ik wil eens één van de volledige albums uitproberen. Is daar nog iets van aan te raden, of valt het tegen? Hun werk op de split met is Myrkr behoorlijk slecht, maar wat ik me van de split met Nocternity nog kan herinneren, is dat het me wel beviel.
Heb je die split niet in huis dan?
Kop dicht, Thorko
-
-
- the true Thorko
De grote Striborg-hype gaat een beetje aan me voorbij, vreemd genoeg. Ik moet er nog altijd een keer naar luisteren, want ik kan me niet herinneren dat ik er ooit iets van heb gehoord.
Maar nu iedereen ernaar luistert hoeft het van mij niet meer. Het zal wel kut zijn.
Overigens kan ik de blekkies hier Hacavitz - Katun zeer warm aanbevelen. Dat album is namelijk niet gecomponeerd, maar gesmeed. Deze black/death is zo verwoestend, met geen pen te beschrijven. Ik zie Katun als een ijkpunt, een mijlpaal. Zo goed.
('Heb je Plaag weer met zijn Hacavitz.'
EN TERECHT!)
Maar nu iedereen ernaar luistert hoeft het van mij niet meer. Het zal wel kut zijn.
Overigens kan ik de blekkies hier Hacavitz - Katun zeer warm aanbevelen. Dat album is namelijk niet gecomponeerd, maar gesmeed. Deze black/death is zo verwoestend, met geen pen te beschrijven. Ik zie Katun als een ijkpunt, een mijlpaal. Zo goed.
('Heb je Plaag weer met zijn Hacavitz.'
EN TERECHT!)
Kop dicht, Thorko
-
- Blood&Ashes
- the true Thorko