Fields Of Rock 2007 II

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
puking luke

Bericht door puking luke » wo jun 20, 2007 9:27 pm

Ernst schreef:http://www.youtube.com/watch?v=7xExDM0P2h0&NR=1

Er staan zo heel wat filmpjes van de Suicidal Tendencies en andere artiesten op Youtube.....erg vet zeg!
Damn het ziet er echt heel vet uit. Zonde dat ik dat heb moeten missen
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo jun 20, 2007 9:38 pm

goh, ik sta bij wat van die filmpjes er ook nog op zo te zien.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

bruteboerke

Bericht door bruteboerke » wo jun 20, 2007 10:53 pm

tevens foto's van vrijdag t/m maandag te vinden op www.partykiekjes.nl en www.partykiekjes.com t was weer een erg gezellig en duur feessie!!!op naar rock-a-field!!! veel plezier mocht je de plaatjes nog willen bekijken!!! :shock:

Elessar
Contacteer:

Bericht door Elessar » do jun 21, 2007 12:49 am

Jezus, wat een naam.

Je zou een site voor één of ander dorpsfeest verwachten.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

drdennuz

Bericht door drdennuz » do jun 21, 2007 12:56 am

Lennert schreef:Urgh, het hele idee dat Black Sabbath lieden, die alleen Black Sabbath liederen spelen, NIET mogen touren onder de naam Black Sabbath gaat er bij mij nog steeds moeilijk in. Maar zo'n tour zou ik ook met grote interesse aanzien in ieder geval.
Niet mogen is nooit het geval geweest, de rechten voor de naam Black sabbath liggen bij Tony Iommi. Alleen is het zo dat hij het verwarrend vond omdat Black Sabbath nog steeds gewoon bestaat met Ozzy Osbourne, en dat ze dus een verwachtingspatroon krijgen van BS met ozzy terwijl Dio er staat (wat mij aangenaam zou verassen maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn.)

Metall

Bericht door Metall » do jun 21, 2007 5:07 am

KoenM:
Zijn dreigende stem is gewoon een essentieel onderdeel van Black Sabbath. Met Dio is het absoluut niet slechter, maar het is een geheel andere band als je er naar luistert.
Ja, dat is ook zo. Punt is dat het concert van Ozzy soms een soort parodie werd. Terwijl Dio ingetogen en serieus bleef.

IROn

Bericht door IROn » vr jun 22, 2007 7:56 pm

Wel, een beetje laat, wat natuurlijk door mijn stage doordeweeks wam, maar dus alnog mijn bevindingen.

Nou, ik ben alleen de zaterdag geweest, maar het was een geslaagd dagje. Helaas waren we wel flink verlaat doordat de vriendin waarmee ik ging eerst nog rijles had, en we vervolgens in Zwolle onze aansluiting misten. We waren er dus rond een uur of twee.

Toen onze vrienden opgezocht en mee geweest naar Aiden, wat maar kut klonk. Tevens zagen ze er gay uit, maar dat gaven ze in elk geval openlijk toe (I see there are a lot of Metaleads here today… we want to thank you for watching this gay-ass band), dus humor hadden ze wel. Verder verre van mijn muziek.

Daarna kwam de eerste domper, ik wilde DDP gaan bekijken, maar die bleken verdorie al gespeel te hebben. Echt, als organisatie maak je met zulke acties echt geen vrienden, onaangekondigd en ongecommuniceerd dingen verschuiven. Zwaar minpunt van het festival. En omdat ik Fastway wegens te laat zijn ook al gemist had, was ik dus not amused.

Maar, dit verdween als sneeuw voor de zon door het schitterende optreden van Black Sabbath. Die mensen stonden me daar een show weg te geven, fenomenaal. Dio was fantastisch, en Iommi speelde ook de sterren van de hemel. Die gitaarsolo tijdens Heaven & Hell was meesterlijk en het optreden bezorgde me meerdere malen kippenvel. Prachtig, duidelijk het hoogtepunt van de dag.

Hierna naar Slayer wezen kijken, en na het matge optreden op Graspop twee jaar terug had ik er weinig verwachtingen van. Uiteindelijk bleek het toch een aardig optreden, met een afwisselende setlist. Wel mogen ze dat eeuwige Dead Skin Mask eens van de setlist halen, evenals de live nogal saaie Mandatory Suicide. Pluspunt waren de nummers van Show No Mercy, alleen weer geen Hell Awaits! Jammer jammer. Doch, lekker gepit en nummers als War Ensemble, Raining Blood en Angel of Death stonden natuurlijk nog steeds als een huis. Al met al een vermakelijk optreden.

Daarna Dragonforce overgeslagen om wat te eten en wat patches en een zonnebril op de festivalmark aan te schaffen, en op naar Iron Maiden. Daar kwamen we echter te laat aan om een goede plek te hebben, dus we stonden behoorlijk ver weg. Wat dat betreft vind ik zulke grootschalige concerten toch steeds minder leuk. Als je vooraan staat is het gaaf, maar achteraan bij de ouwe lullen (Niets daartegen overigens, maar hier waren ze wel heel erg non-actief.) is de sfeer toch een stuk minder.

Het optreden zelf was erg sterk, met Children of the Damned helaas als enige verassing. 5 nummers van NOTB was de deal toch, waarom niet gewoon The Prisoner erbij gooien dan. Na dit optreden kan ik toch concluderen dat de nummers van het nieuwe album het gewoon bij lange na niet halen bij de rest. Jammer dus, dan had ik liever wat extra nummers van de vorige twee albums gehoord. Ook zonde dat de toegift exact hetzelfde was als eind vorig jaar in Den Bosch, dat kwam het verrassingselement zeker niet ten goede.

Maar wat klaag ik ook, Maiden was gewoon gaaf, punt. Volgende keer sta ik weer verder vooraan.

Al met al dus een heerlijke festivaldag gehad met goed weer, maar wat een kutorganisatie is het toch ook. Alle redenen zijn al wel genoemd, en voor deze prijs ga ik er dus ook zeker niet meer heen, tenzij het weer mijn enige kans op Maiden is zoals deze keer.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Took
Contacteer:

Bericht door Took » vr jun 22, 2007 11:43 pm

het was veel werk, maar ons verslag is af:

http://www.metalfan.nl/concertreviews.php?id=326

grote dank aan Edo, Gilbert en Rene.

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » zo jun 24, 2007 2:34 pm

Volgens Mojo waren er beide dagen slechts zo'n 15.000 bezoekers (op zondag wat meer dan op zaterdag), terwijl er op de vorige edities in Nijmegen met respectievelijk Metallica en Rammstein meer dan 40.000 waren. Zie nou wel dat Iron Maiden en Ozzy Osbourne geen grote publiekstrekkers zijn, de line-up te weinig verschilt van Graspop en/of de kaartprijs veel te hoog was.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen er momenteel op Graspop rondlopen en of FOR een vervolg krijgt. De winnaars van de Grunt Zo Hard Je Kunt wedstrijd hebben een ticket voor FOR 2008 gekregen, dus blijkbaar is het wel de bedoeling dat er volgend jaar weer een (meerdaags?) FOR komt.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » zo jun 24, 2007 3:03 pm

Gilbert schreef:Zie nou wel dat Iron Maiden en Ozzy Osbourne geen grote publiekstrekkers zijn,
maar dat was toch al lang bekend? Maiden en Ozzy spelen de Ahoy vol, Metallica en Rammstein het Gelredome. De verhoudingen liggen dan ongeveer gelijk als je het op Fields Of Rock projecteert.

Rene

Bericht door Rene » zo jun 24, 2007 4:47 pm

Ik ben blij dat er geen 40.000 bezoekers waren. Zulke drukte haat ik. Nu kon je gelukkig vrij rondlopen.

Maar ja, ik heb begrepen dat er 20.000 kaartjes verkocht moesten worden om uit de kosten te komen. Dus ik ben benieuwd wat er volgend jaar gaat gebeuren. Persoonlijk kies dan maar eens een keertje voor Graspop. Dan heb je toch meer waar voor je geld.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Cathalised
Columnist
Contacteer:

Bericht door Cathalised » zo jun 24, 2007 5:07 pm

Rene schreef:Ik ben blij dat er geen 40.000 bezoekers waren. Zulke drukte haat ik. Nu kon je gelukkig vrij rondlopen.
Exact. Vrije bewegingsruimte was er meer dan genoeg; een wereld van verschil met FoR 2 jaar terug, toen je je kont niet kon keren van de drukte.

Ik vraag me af wat er gebeurt zou zijn als het er wel 40.000 waren geweest...dan waren de gevolgen van de missers van de organisatie niet te overzien geweest (WC's en de late opening van de ingang, bijvoorbeeld)
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » zo jun 24, 2007 8:11 pm

Cathalised schreef:Zo, ik heb toch maar een mailtje naar de organisatie de deur uit gedaan. Of het helpt betwijfel ik, maar ik kan het altijd proberen.
Goedendag,

Mijn naam is Greg Cathalina, ik ben 21 jaar oud, kom uit Rotterdam en afgelopen weekend bezocht ik, samen met een groep van 3 vrienden, het festival Fields of Rock van vrijdag tot en met maandag.

Alhoewel ik het het desbetreffende weekend goed naar m'n zin heb gehad kwam dit niet door de organisatie. Een aantal punten van kritiek:

1) Het geschuif in het tijdschema op de zaterdag
Ik kwam voor de Dublin Death Patrol op de zaterdag, en toen we met de groep een half uur na Fastway om kwart voor 4 (een half uur voordat DDP op hetzelfde podium als Fastway, de Rage Stage, zou optreden) even naar de Mean Stage liepen om van een afstand wat van Machine Head te kunnen meepikken moest ik tot mijn afgrijzen concluderen dat de Dublin Death Patrol bezig was op de Mean Stage. Ik haastte mezelf naar voren, en kon nog net het laatste nummer meepikken. DDP was een uurder eerder begonnen dan aangegeven, op een ánder podium. Ik was woest, en ben er nog altijd niet blij over. Er is namelijk geen reden die het kan rechtvaardigen dat er zulke rigoreuze veranderingen worden aangebracht in het tijdschema zonder dat er adequate middelen zijn om dit naar het aanwezige publiek te kunnen communiceren.

2) De ingang en openingstijd van het terrein
De ingang was in tweeën gesplitst; links voor de dagkaarten, rechts voor de weekendtickets. Dit was echter enkel aangegeven door een klein spandoek boven de ingang zelf, wat door velen over het hoofd werd gezien. Dit resulteerde in mensen die de weekendingang inliepen met dagtickets, en teruggestuurt werden, wat de vloeiende doorloop van de enorme massa alleen maar frustreerde. Voor volgend jaar pleit ik dan ook voor een duidelijk aangegeven splitsing, ver voor de ingang, bijvoorkeur door een hek met borden aan het begin.
De hekken gingen bovendien pas om 12 uur open, en dat is ronduit onacceptabel als de eerste band om half 1 speelt en er een massa van duizenden mensen voor de hekken staat te wachten. Als een direct gevolg hiervan hebben mensen beginnende bands als de Black Label Society moeten missen.

3) De geringe hoeveelheid WC's
Er stonden vaak enorme rijen voor de WC's, op zowel de camping als het terrein zelf. De reden was makkelijk te achterhalen; er waren er simpelweg te weinig. Dat spreekt ook voor zich als 1 klein WC complex op zowel het terrein als de camping een massapubliek van meer dan 10000 mensen moet bedienen. Dit had als direct gevolg dat mensen soms een kwartier moesten uittrekken enkel om 'even naar de WC te gaan'.

4) De muntjesprijs
De prijs van de muntjes, en de daaruit voortvloeiende voedsel en drankprijzen, was te hoog. EUR 1.50 is de normale, gangbare prijs voor 1 muntje, maar EUR 2.20 is ziekelijk hoog, gezien de hoge toegangsprijs. Verder stond er ook nog in het programmaboekje dat men 1 muntje kreeg voor 5 bekers; bij de Clean Up stands bleek echter dat men er 10 moest inleveren. Op deze manier wordt het publiek ontmoedigd om de bekers in te leveren en rijst de kwestie of het hier geen simpele geldklopperij betreft.

5) De pendelbussen
De pendelbussen waren te gering in aantal, en ze waren te duur. Mensen die meer dan 130 euro betaald hebben voor een weekendticket verwachten dat er op z'n minst een gratis pendeldienst beschikbaar is. En áls er dan betaald moet worden, dan moeten er meer dan afdoende bussen beschikbaar zijn. Dit was herlaas ook niet het geval; bussen zaten zeer snel vol, en moesten vaak een groep achterlaten.

Waren er dan geen positieve dingen? Jawel.

1) De indeling van het terrein.
Alles lag niet te ver uiteen, en toch was er genoeg ruimte om je te bewegen. Ook op de camping was er genoeg ruimte. Niets op aan te merken.

2) Het overgietsysteem aan de ingang
Perfect als je bier meeneemt van de camping. Een systeem wat zeker mag blijven.

3) De indeling van het veld voor de Mean Stage
Er waren deze keer geen moeilijkheden als 2 jaar terug in Nijmegen, maar 1 simpel hek wat dezelfde taak nog beter vervulde. Hulde.

Ik hoop dat mijn stem gehoord wordt; de mensen die het festival bezoeken moeten gezien worden als mensen die van de muziek willen genieten, en niet als wandelende geldzakken. Het is bovendien ook een feit dat mensen wegbleven door de hoge toegangsprijs.

Naar alle waarschijnlijkheid zal ik met dezelfde groep volgende jaar weer Fields of Rock aandoen, maar ik hoop plechtig dat er dan vorderingen gemaakt zijn, er geleerd is van de fouten, en de chaos van dit weekend beperkt blijft.

Met vriendelijke groet,

Greg Cathalina
Zeker nog niks terug gehoord?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Cathalised
Columnist
Contacteer:

Bericht door Cathalised » zo jun 24, 2007 8:31 pm

Nop. Was te verwachten.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

ha

Bericht door ha » zo jun 24, 2007 8:59 pm

Afbeelding

En de fik op de camping

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » zo jun 24, 2007 9:12 pm

Cathalised schreef:Nop. Was te verwachten.
Ach je hebt hem nog maar deze week verstuurd dus in dat opzicht.. meestal moet je minimaal 2 weken wachten op een reactie.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

manowarrior

Bericht door manowarrior » zo jun 24, 2007 9:50 pm

Gilbert schreef:Volgens Mojo waren er beide dagen slechts zo'n 15.000 bezoekers (op zondag wat meer dan op zaterdag), terwijl er op de vorige edities in Nijmegen met respectievelijk Metallica en Rammstein meer dan 40.000 waren. Zie nou wel dat Iron Maiden en Ozzy Osbourne geen grote publiekstrekkers zijn, de line-up te weinig verschilt van Graspop en/of de kaartprijs veel te hoog was.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen er momenteel op Graspop rondlopen en of FOR een vervolg krijgt.
Volgens Belgische teletekst waren over de 3 dagen meer dan 100.000 bezoekers

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » zo jun 24, 2007 10:59 pm

100.000 waren er niet, hoor.
Gelukkig niet, ik vond deze editie vele malen relaxeder als de 2 voorgaande en dat kwam vooral omdat het veel minder massaal was.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

metalmachine

Bericht door metalmachine » wo jun 27, 2007 11:46 am

ja idd, ik was er 4 jaa rgeleden ook bij met metallica nog. Toen heb ik zeker een uur in de rij gestaan voor munten, wat een drama. Kennis van mij kocht voor veel geld munten en ging ze voor in de rij verkopen, Zo druk!!!. dit jaar was het gellukig wat beter te doen. Alleen die ingang was onbegrijpelijk klein. Op dance feesten zijn er meestal 3 ingangen met elk 30 poortjes. hier waren 10 rijen in totaal belachelijk gewoon. Verder was het zeker goed georganiseerd. Het terrein leent zich er ook goed voor dit soort evenementen

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo jun 27, 2007 11:56 am

yowannuzz schreef:100.000 waren er niet, hoor.
Gelukkig niet, ik vond deze editie vele malen relaxeder als de 2 voorgaande en dat kwam vooral omdat het veel minder massaal was.
Volgens de mailing van Graspop, waren er 100.000 bezoeker met dagkaarten meegerekend.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » wo jun 27, 2007 12:50 pm

metalmachine schreef:Op dance feesten zijn er meestal 3 ingangen met elk 30 poortjes. hier waren 10 rijen in totaal belachelijk gewoon. Verder was het zeker goed georganiseerd. Het terrein leent zich er ook goed voor dit soort evenementen

Ja maar laat dance-types maar eens te lang wachten... dan krijg je rellen.

metalmachine

Bericht door metalmachine » wo jun 27, 2007 2:50 pm

zullen ''dance types'' vast ook wel over metal types zeggen denk je niet?

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » wo jun 27, 2007 3:11 pm

hehehe.
nee want alle metaltypes zijn altijd stoned en daardoor veel te lam om te rellen, natuurlijk.

Is het niet gewoon zo dat er op zo'n dancefeest gewoon veel meer lui komen?

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » wo jun 27, 2007 3:34 pm

Tokus schreef:wat was dat trouwens bij Knor, die 2e drumkit? En dan nog een andere gast ide ook op wat liep te rammen?

Het leek er erg op dat die 2 drummers (Jordison van slipknot, met sik, en dus nog een ander) beide hetzelfde drumden. Was die linkse dan de nieuwe drummer, die nog moest worden ingewerkt? Alleen neemt Korn dat iets teveel op zoals in het bedrijfsleven, dat ze alles mee moeten doen?
Is dat niet Terry Bozzio?
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » wo jun 27, 2007 7:33 pm

sanguis schreef:[..]

Volgens de mailing van Graspop, waren er 100.000 bezoeker met dagkaarten meegerekend.
100.000 man met dagkaarten? Dat kan echt niet kloppen.

Het zit zo: een dag 30.000 bezoekers en twee dagen 35.000, dus dan kom je in totaal op 100.000. Maar dan worden de mensen met weekend tickets drie keer gerekend. Zover ik weet waren dat 15.000 man, dus dan kom je op 70.000 'unieke' bezoekers.

Antonio Montana

Bericht door Antonio Montana » vr jul 27, 2007 2:05 pm

Weet er iemand hier wie er op Fields Of Rock drumde bij Suicidal Tendencies? Ron Brunner was er namelijk niet bij. Iemand?
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Plaats reactie