Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » wo jul 04, 2007 10:11 pm

Meltdown schreef:[..]


Nou, dan ga je dat nu dus doen.
Ik loop achter met redactiewerk.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo jul 04, 2007 10:13 pm

K. schreef:[..]


Het erge is dat ik die CD al een maand of anderhalf hier had liggen en ik 'm vandaag voor het eerst op heb gezet.
Troost je hiermee, dat is nog niks vergeleken met de Bal-Sagoth CD die ik van Oak overgenomen had. Die lag hier ongeveer een jaar weg te rotten voor ik 'm opmerkte. :' )
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » wo jul 04, 2007 10:13 pm

Wie luistert er dan ook Bal-Sagoth?

:' )
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » wo jul 04, 2007 10:14 pm

Ik, als ik een foute bui heb.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » wo jul 04, 2007 10:38 pm

D. schreef:[..]

Luister eens naar Negative Plane als je dat nog niet gedaan hebt. Ik doe het nu voor het eerst na het voor ongeveer een jaar genegeerd te hebben en moet me echt inhouden om het niet direct aan te schaffen. Het doet me direct denken aan het al eerder door mij aangeprezen "LVX Occulta" van Martyrium (is daar ondertussen al naar geluisterd?) maar hoor verder wat vreemde invloeden. Iets dat me jaren '70 doom en duistere jaren '80 trad metal lijkt, verder wat oude Samael en Necromantia, moeilijk te plaatsen en onmogelijk uit te leggen. Gewoon luisteren, erg origineel en duister.
Ze komen trouwens uit Amerika, het album heet "Et In Saecula Saeculorum" en is ongeveer een jaar geleden door Ajna uitgebracht.
Luister naar deze man.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo jul 04, 2007 11:33 pm

Ik heb vandaag de laatste nieuwe album van het duitse Kapein binnen gekregen en ik moet zeggen dat ik deze rauwe black metal erg goed kan waarderen.

Meer mensen bekend met deze band?

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » wo jul 04, 2007 11:35 pm

Ik las "het duitse Kapitein" :' )

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » do jul 05, 2007 2:13 am

Rain Upon the Impure is idd een geweldige plaat, maar toch heb ik het meer voor Unlock The Shrine. Iets minder sfeervol (hoewel) maar er zitten ook enorm knallende stukken in (heel het nummer Summer Decapitation Ritual alleen al) die ik een beetje mis op Rain Upon The Impure.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » do jul 05, 2007 9:44 am

cataclysm child schreef:Rain Upon the Impure is idd een geweldige plaat, maar toch heb ik het meer voor Unlock The Shrine. Iets minder sfeervol (hoewel) maar er zitten ook enorm knallende stukken in (heel het nummer Summer Decapitation Ritual alleen al) die ik een beetje mis op Rain Upon The Impure.
Ik vind Unlock The Shrine ook beter, maar zeker niet minder sfeervol. Meer juist, door die korte, sfeervolle tracks, zoals bijvoorbeeld Subterranean Homicide Lamentation en Skeleton Coast. Rain Upon The Impure is weer op zijn eigen manier geniaal. Ook sfeervol, maar toch wat meer rechttoe rechtaan dan Unlock The Shrine.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » do jul 05, 2007 6:40 pm

Na die korte, sfeervolle tracks een keer of honderd gehoord te hebben ben ik ze maar over gaan slaan. In het begin vond ik ze ook geweldig, maar als ik nu nog naar Unlock the Shrine luister (en dat is nog vrij veel) is het eigenlijk alleen maar wachttijd. Ze zijn vrij simpel en ik weet precies hoe ze in elkaar zitten.
Unlock the Shrine geniet ook nog steeds mijn voorkeur, misschien wel omdat dat album na een belachelijke hoeveelheid luisterbeurten de afgelopen 2,5 jaar zo diep ingeprent staat dat er niets tussen kan komen.

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » do jul 05, 2007 7:01 pm

Nummer 5 van Rain Upon The Impure is echt kankervet, maar dan ook echt kankervet.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » do jul 05, 2007 7:50 pm

En die solo rond de 11.00 maakt het helemaal af. Veruit het beste moment van het album.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » do jul 05, 2007 7:57 pm

Dat is zeker gaaf, ja. Maar Thy Virginal Maladour vind ik misschien nog wat beter zelfs.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do jul 05, 2007 10:58 pm

K. schreef:Nummer 5 van Rain Upon The Impure is echt kankervet, maar dan ook echt kankervet.
Inderdaad helemaal geweldig. Hij is niet zo "voor-de-hand-liggend" geniaal als Unlock The Shrine maar hij vergt wat meer luisterbeurten. En hoe vaker je hem luistert hoe meer van het ware juweel boven komt drijven.

Even iets van een heel ander kaliber...
De nieuwe Darkened Nocturne Slaughtercult, Hora Nocturna, klinkt ook echt super vet! Heerlijke, bloedagressieve black metal. Aanrader.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » vr jul 06, 2007 2:13 am

Blood&Ashes schreef:[..]


Ik vind Unlock The Shrine ook beter, maar zeker niet minder sfeervol. Meer juist, door die korte, sfeervolle tracks, zoals bijvoorbeeld Subterranean Homicide Lamentation en Skeleton Coast. Rain Upon The Impure is weer op zijn eigen manier geniaal. Ook sfeervol, maar toch wat meer rechttoe rechtaan dan Unlock The Shrine.
Klopt, ik had het dan ook enkel over de metaltracks.

Maar die samples vind ik ook geweldig, zeker en vast Procession of Pawns 8)
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jul 06, 2007 10:50 am

iscariah schreef:[..]
Luister naar deze man.
Dat heb ik gedaan. Maar dat Negative Plane is mijn ding totaal niet. Dan zet ik toch veel liever IV: Malice van Necromantia op. Ook "off-beat" black metal maar met veel meer sfeer en ook veel samenhangender.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » vr jul 06, 2007 5:22 pm

Hmm, dat chaotische vind ik juist een pluspunt aan het album, vooral dat aspect is wat me de band met Martyrium doet vergelijken. Ik verwacht dat het album na meerdere luisterbeurten alleen maar beter wordt, want zo'n album is het volgens mij. We zullen zien, hij is al onderweg.

De nieuwe DNS is ongetwijfeld weer oerdegelijk. De twee eerdere albums heb ik hier ook in de kast staan en nummer drie komt er zeker naast, maar niet nu.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » za jul 07, 2007 9:07 pm

Ik heb vandaag de Urfaust/The Ruins Of Beverast split binnengekregen en dat is een erg gave release geworden, zowel de Urfaust kant als die van The Ruins Of Beverast.
De Urfaust kant klinkt als een rijkgevulde muur van geluid met heerlijk emotionele zang. Heel erg Urfaust eigenlijk; het is precies wat je verwacht na het luisteren van het andere materiaal. Aan een vergelijking waag ik me even niet, want daarvoor zitten het andere werk niet goed genoeg in mijn hoofd.
The Moselle Enigma is de titel van het nummer wat The Ruins Of Beverast aan de split heeft bijgedragen. Hier heb ik heel erg naar uitgekeken en ik ben zeer tevreden met wat ik hoor. Kerkgezang gevolgd door ook weer een muur van geluid. Het doet me nog het meeste denken aan de manier van spelen op Rain Upon The Impure, maar ik hoor toch ook duidelijk wat elementen die je hoort op Unlock The Shrine. Heel erg gaaf weer, maar niet iets wat ik na twee luisterbeurten al goed genoeg gehoord heb. Weer een uitdaging. :)

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » za jul 07, 2007 9:54 pm

Het kwartje/20 eurocentmuntstuk is gevallen bij mij. De nieuwe Mayhem is een groeiertje, maar als je hem eenmaal vat is het echt een vette plaat, met wall of water als hoogtepunt.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » zo jul 08, 2007 2:06 am

Idd een schitterende plaat. Ik vind niet dat er een nummer opstaat dat het echt kan maken, maar het geheel is gewoon moordend !
Faustian Spirit of the Earth

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » zo jul 08, 2007 10:29 am

Countess nieuws:
COUNTESS "Blazing Flames Of War" (WRATH041)
A new year, a new COUNTESS album one might say but this year is different. Orlok has come full circle and has melded the roaring Black Metal insanity of COUNTESS' days of yore with the more traditional Heavy Metal leanings of later works. Presented in a near flawless production the pounding "Scarlet Witch Queen" and the much faster "Winter Solstice" are sound proof that this new album easily surpasses already acclaimed predecessors such as "Spawn Of Steel" and "Holocaust Of The God Believers" as well as ancient classics like "Ad Maiorem Sathanae Gloriam" and "The Book Of The Heretic". To be released in August 2007 CE.

8 EUR - PREORDER NOW - 8 EUR - JETZT VORBESTELLEN
Met MP3's.

Gebruikersavatar
Radium
Berichten: 681
Lid geworden op: ma feb 05, 2007 5:03 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Radium » zo jul 08, 2007 10:59 am

Gaaf!
Be careful about reading health books. You may die of a misprint.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » zo jul 08, 2007 3:22 pm

Countess... Mweh, ik weet niet hoe de vroegere albums van Orlok zijn, maar z'n huidige jaarmix (vanaf Heilig Vuur) die standaard rond de zomer verschijnt vind ik om eerlijk te zijn geen kloot aan. Saaie, voortkabbelende muziek, vooral door de zouteloze productie die steeds weer klinkt alsof meneer zijn gitaar rechtstreeks in z'n pc'tje geplugd heeft. Doffe drumcomputer eronder en het Fruityloops-feestje is compleet.

Ik moet wel zeggen dat dat tweede nummer al wat boeiender klinkt dan ik gewend ben, beetje Blood Fire Death-achtig, maar nog steeds allesbehalve bijzonder en wederom geteisterd door dat walgelijk schone gitaargeluid en zang die veel te laag in de mix ligt om iets toe te voegen, nog zo'n terugkerend element waar ik me steeds aan stoor. Als daarbij soms gemikt wordt op een Filosofem-effect is het voor mij geen geslaagde poging.

Maar blijkbaar mis ik zelf toch echt iets essentieels, want zodra ik op bijvoorbeeld Metalarchives de Countess-pagina bekijk zie ik ieder album rijkelijk door non-Nederlanders beloond worden met cijfers in de 90, terwijl ik zelf mét toegevoegd chauvinisme nog steeds niet kan zeggen dat ik er warm of koud van wordt. Ach ja...
Hêhêh, vishandel Berekoek.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » zo jul 08, 2007 4:25 pm

Fruityloops? Pardon? Een beetje respect voor Count Yamaha is wel op zijn plaats...
De oudere Countess albums verschillen vrij veel van wat hij tegenwoordig uitbrengt, maar bevallen mij minstens zo goed. Het typische Countess gevoel is op alle albums aanwezig.
De zang voor dit album is veel minder vervormd dan op de laatste paar albums en leunt wat meer tegen de stijl van de eerdere albums aan, naar mijn mening een verbetering. Ik kijk alvast erg naar het nieuwe Countess album uit zoals ik dat elk jaar zo rond de lente/zomer doe.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » zo jul 08, 2007 4:37 pm

D. schreef:Fruityloops? Pardon? Een beetje respect voor Count Yamaha is wel op zijn plaats...
Waarom? Ik vind het gewoon voor geen meter klinken.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » zo jul 08, 2007 5:55 pm

Meltdown schreef:[..]


Waarom? Ik vind het gewoon voor geen meter klinken.
Gewoon, omdat dat hoort.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » zo jul 08, 2007 6:05 pm

Count Yamaha... :' )
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » zo jul 08, 2007 6:12 pm

Graaf Roland van Hier tot Ginder.
D. schreef:[..]

Gewoon, omdat dat hoort.
Neen.
Laatst gewijzigd door Meltdown op zo jul 08, 2007 6:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » zo jul 08, 2007 6:13 pm

Meltdown schreef:Graaf Roland van Hier tot Ginder.
Count Nord klinkt dan weer wel grim ende kvlt...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.


Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » zo jul 08, 2007 6:36 pm

M'n favoriete Countess album blijft toch "The Shining Swords of Hate". Die stoffige productie past perfect, iets wat op een album als Heilig Vuur totaal ontbreekt. De productie van Heilig Vuur was echt te helder, sloot totaal niet aan en het album deed me helemaal niks.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » zo jul 08, 2007 7:33 pm

In ieder geval een stukje interessanter. Het meeste spul is even goed niet denderend, maar de ontzettend slechte drumcomputer geeft er wel een apart tintje aan, de bijna overdreven simpelheid maakt het meedeinbaar, vooral op die eerste twee nummers (even opgezocht, komen van Return of the Horned One). Niet een kwaliteit die ik normaal gesproken in Black Metal zoek, maar het heeft wel iets.

Wat me wel bevalt zijn The Priest Must Die, doet me denken aan het oude Graveland, en Totenkopf van The Shining Swords of Hate, wat gewoon zo vaag is dat ik er nog niet uit ben of ik het goed moet vinden of niet. Het voordeel van de twijfel, hierbij. Daar ga ik in ieder geval nog eens achter proberen te komen, en ook Ad Maiorem Sathanae Gloriam moet ik aan de hand van dat ene nummer (die 'ballad' lijkt me niet representatief) nader beluisteren.

Wat me overal opvalt is Orlok's zang, die voor de verandering niet weggemoffeld of vervormd is en dan meteen behoorlijk goed blijkt te klinken, lekker felle strot, wat je dan nog aanzet om er een muur van distortion overheen te smijten... Misschien dat waardeloze accent? Maar daar kijk ik voor het gemak wel overheen*.
M'n favoriete band zal het absoluut niet worden, maar zo te horen is het een en ander nog wel de moeite waard. Bedankt in ieder geval!

* Hoewel? Sjie was so bjoetievol! :' )
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » zo jul 08, 2007 7:58 pm

Countess...mwa, op zich heeft de band een paar erg goede nummers maar over het algemeen kan ik een album niet uitzitten, het gaat me vrij snel vervelen. Bij goede nummers denk aan een "Blood Wedding" of een "Te Vuur En Te Zwaard".
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » ma jul 09, 2007 11:00 am

K. schreef:M'n favoriete Countess album blijft toch "The Shining Swords of Hate". Die stoffige productie past perfect, iets wat op een album als Heilig Vuur totaal ontbreekt. De productie van Heilig Vuur was echt te helder, sloot totaal niet aan en het album deed me helemaal niks.
Ik vind beide albums erg goed. Favoriet van het latere werk blijft echter Spawn of Steel. The Shining Swords of Hate is wat mij betreft echter wel een album dat je niet te vaak moet draaien.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » ma jul 09, 2007 12:21 pm

Heeft iemand de nieuwe Glorior Belli inmiddels al gehoord? Hij is al een tijdje uit. Manifesting The Raging Beast klinkt heel erg anders dan hun vorige album, Ô Laudate Dominus. De nummers klinken alsof er beter over nagedacht is, ze zijn beter uitgewerkt en klinken een stuk 'volwassener'. Nadeeltje is alleen dat de felheid die Ô Laudate Dominus kenmerkte, weg is. Dit is veel meer beheerst. Ik ben er nog niet over uit wat ik hiervan moet vinden, aan de ene kant erg goed, aan de andere kant mis ik iets. Voor de mensen die Ô Laudate Dominus een Deathspell Omega-ripp off vinden (haha), wees gerust, die vergelijking zal je niet meer leggen op basis van Manifesting The Raging Beast.

Hier een sample:
Severed From The Self

Meer op hun MySpace.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » ma jul 09, 2007 12:24 pm

I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » ma jul 09, 2007 5:30 pm

Blood&Ashes schreef:Ik heb vandaag de Urfaust/The Ruins Of Beverast split binnengekregen en dat is een erg gave release geworden, zowel de Urfaust kant als die van The Ruins Of Beverast.
De Urfaust kant klinkt als een rijkgevulde muur van geluid met heerlijk emotionele zang. Heel erg Urfaust eigenlijk; het is precies wat je verwacht na het luisteren van het andere materiaal. Aan een vergelijking waag ik me even niet, want daarvoor zitten het andere werk niet goed genoeg in mijn hoofd.
The Moselle Enigma is de titel van het nummer wat The Ruins Of Beverast aan de split heeft bijgedragen. Hier heb ik heel erg naar uitgekeken en ik ben zeer tevreden met wat ik hoor. Kerkgezang gevolgd door ook weer een muur van geluid. Het doet me nog het meeste denken aan de manier van spelen op Rain Upon The Impure, maar ik hoor toch ook duidelijk wat elementen die je hoort op Unlock The Shrine. Heel erg gaaf weer, maar niet iets wat ik na twee luisterbeurten al goed genoeg gehoord heb. Weer een uitdaging. :)
Waar had je hem besteld?
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » ma jul 09, 2007 10:42 pm

Even een vraagje aan de mensen die de Amesoeurs 10" hebben:

Staan alledrie de tracks op één kant met een lege B-kant of zijn ze onderverdeeld? Het lijkt me namelijk echt een release die op vinyl het beste tot zijn recht komt, maar met slechts drie nummers zou een 1-2 (nummers per zijde) of 2-1 balans de 'flow' nogal verstoren, heb ik het idee, vooral aangezien zowel het eerste als laatste nummer geen erg lange speelduur hebben. Heb je dus sowieso één kant met maar een beetje muziek.

Hoe zit het dus? Anders hou ik het wel bij de MCD.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Pred
Berichten: 29
Lid geworden op: do aug 10, 2006 9:47 pm
Locatie: België

Bericht door Pred » di jul 10, 2007 12:30 am

Volgens mij is de B-kant inderdaad leeg, maar 100% zeker ben ik daar niet van, ik vind het niet dadelijk terug.
Ik heb 'm pas besteld maar moet 'm nog betalen en aankrijgen, als ik die 10" binnenheb zal ik het laten weten ;)

http://www.cultmetal.com/view.pl?album_id=3129

hierop te zien lijkt het er wel op dat er op de A-kant 3 tracks staan

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » di jul 10, 2007 1:24 pm

Mayhem Documentary:

The first part (out of five) of the sequel to the acclaimed Norwegian/Swedish documentary "Cult of Aggression", focusing on the Norwegian black metal pioneers MAYHEM, has been posted on the band's official web site, for stream and download. Entitled "Pure Fucking Mayhem", the new documentary was financed by the film's director, Stefan Rydehed, and "will be shown at film festivals around the globe", according to Rydehed. "If any company wants to release it, they can contact me; otherwise it will be released through the Internet".

According to the director, "Pure Fucking Mayhem" covers MAYHEM's history from the early days to the present day and it is a totally new documentary. Included in the film is a brand new interview with singer Attila Csihar, conducted on February 4th, 2007 at the infamous SHINING gig in Halmstad, Sweden. "With the documentary there will also be a soundtrack for it - black metal songs played on piano", Rydehed says.

The original film, "Cult of Aggression", was released in 2002 and received its world premiere in 2004 at the Oslo Filmfestival, where it was shown twice.

"The first documentary about MAYHEM, 'Cult of Aggression', was about their history - mainly about their music, but, of course, if a band has such a bloody history as MAYHEM, you can't [leave] that out of the documentary", Rydehed previously states. "'Cult of Aggression' was mainly with Manheim and Necrobutcher but had a few parts about Dead when I used a voice-over and some folks who lived in Kråkstad when the band had their rehearsal / living place there. The new version of [the film], which will be totally new except Manheim's part, will still focus about the music, events, albums, members and session members and people who have been involved in the scene. So it will be a pretty huge documentary. Still underground!"

link naar eerste deel:
http://www.thetruemayhem.com/downloads/pfm1.htm
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » di jul 10, 2007 7:32 pm

Welk album van Morrigan kan men mij hier aanraden. Ik zit zelf te twijfelen tussen Celts en The Damned.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » di jul 10, 2007 8:00 pm

Ik vind "The Damned" in ieder geval erg goed, vergeleken met wat ik van "Celts" gehoord heb bevat het wel een hoop minder Bathory invloeden. Tja, het ligt eraan wat je zelf het meest bevalt. Ik zou zeggen vergelijk DIT (The Damned) met DIT of DIT (Celts) en bekijk wat je beter vind klinken.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » di jul 10, 2007 8:11 pm

Ik ken The Damned nog niet, maar Celts is een fantastisch album, maar vergelijk inderdaad eens wat nummers van beide albums.

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » do jul 12, 2007 11:52 pm

Blood&Ashes schreef:Ik heb vandaag de Urfaust/The Ruins Of Beverast split binnengekregen en dat is een erg gave release geworden, zowel de Urfaust kant als die van The Ruins Of Beverast.
De Urfaust kant klinkt als een rijkgevulde muur van geluid met heerlijk emotionele zang. Heel erg Urfaust eigenlijk; het is precies wat je verwacht na het luisteren van het andere materiaal. Aan een vergelijking waag ik me even niet, want daarvoor zitten het andere werk niet goed genoeg in mijn hoofd.
The Moselle Enigma is de titel van het nummer wat The Ruins Of Beverast aan de split heeft bijgedragen. Hier heb ik heel erg naar uitgekeken en ik ben zeer tevreden met wat ik hoor. Kerkgezang gevolgd door ook weer een muur van geluid. Het doet me nog het meeste denken aan de manier van spelen op Rain Upon The Impure, maar ik hoor toch ook duidelijk wat elementen die je hoort op Unlock The Shrine. Heel erg gaaf weer, maar niet iets wat ik na twee luisterbeurten al goed genoeg gehoord heb. Weer een uitdaging. :)
Waar heb je die vandaan; En waar heb je die nieuwe 'Gloroir'Belli' vandaan?
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Manannán
Berichten: 683
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 1:55 pm
Locatie: Arnheim

Bericht door Manannán » vr jul 13, 2007 8:53 am

Blood&Ashes schreef: Voor de mensen die Ô Laudate Dominus een Deathspell Omega-ripp off vinden (haha), wees gerust, die vergelijking zal je niet meer leggen op basis van Manifesting The Raging Beast.

Hier een sample:
Severed From The Self

Meer op hun MySpace.
`

Nee we leggen nu de vergelijking met een derderangs Watain haha!
Swords & Leather!!!

[img]http://img123.imageshack.us/img123/1086/repugnant7kn.jpg[/img]

Manannán
Berichten: 683
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 1:55 pm
Locatie: Arnheim

Bericht door Manannán » vr jul 13, 2007 9:05 am

Geniale band, supervette strot, samen met Bestial Summoning, Funeral Winds, Apator en Exmortes het kvltigste dat ooit van Nederlandse bodem opgeborreld is, oh, en natuurlijk Heretic ook niet vergeten!

Dat doet me trouwens denken aan het deprimerende feit dat Thomas van Heretic mij een keer drie Countess shirts had opgestuurd maar die waren nooit aangekomen omdat hij er Osama Bin Laden op had gezet, aaaargh!
Swords & Leather!!!

[img]http://img123.imageshack.us/img123/1086/repugnant7kn.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » vr jul 13, 2007 12:46 pm

Manannán schreef:[..]
Dat doet me trouwens denken aan het deprimerende feit dat Thomas van Heretic mij een keer drie Countess shirts had opgestuurd maar die waren nooit aangekomen omdat hij er Osama Bin Laden op had gezet, aaaargh!
Whaha, fuck! Nog klappen verkocht? :lol:
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Manannán
Berichten: 683
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 1:55 pm
Locatie: Arnheim

Bericht door Manannán » vr jul 13, 2007 12:49 pm

Nee haha, maar was wel deprimerend haha! Ik had er ook niet voor betaald, hij stuurde ze zomaar op. Dat maakt het eigenlijk nog ondraaglijker bijna, ik zie die shirts nooit ergens!
Swords & Leather!!!

[img]http://img123.imageshack.us/img123/1086/repugnant7kn.jpg[/img]

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » vr jul 13, 2007 12:57 pm

Manannán schreef:[..]
Dat doet me trouwens denken aan het deprimerende feit dat Thomas van Heretic mij een keer drie Countess shirts had opgestuurd maar die waren nooit aangekomen omdat hij er Osama Bin Laden op had gezet, aaaargh!
:lol:²
Geniaal.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » vr jul 13, 2007 1:07 pm

Echt, te erg... :' )

Nu weet ik trouwens waar die strot van Orlok me aan doet denken. Keith O'Fathaigh van Cruachan en dan met name op hun eerste album, sprekend.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gesloten