Black Metal
Hoewel Countess toegegeven eerder was. Al is de gelijkenis met O'Faithagh nog het meest treffend op "Ad Maiorem..." en die is toevallig van hetzelfde bouwjaar als die plaat. Luister nog maar eens, dat klinkt echt idioot hetzelfde.
Laat ik Tuatha Na Gael trouwens hierbij eens opzetten, dat is ook weer even geleden. Blijft toch een culthit en een goed album, veel meer samenhang dan op hun latere werk.
Laat ik Tuatha Na Gael trouwens hierbij eens opzetten, dat is ook weer even geleden. Blijft toch een culthit en een goed album, veel meer samenhang dan op hun latere werk.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- multi/spazz
De laatste dagen ben ik nogal verslaafd geraakt aan het nieuwe album van Bilskirnir. Ben niet echt bekend met het oudere werk, maar afgaande op de kwaliteiten van Wotansvolk heb ik jarenlang lopen suffen. Het is pakkend, voornamelijk mid-tempo met een nogal episch, melodieus karakter. Vol met zweverige riffs die ik doorgaans associeer met Finse bands als Baptism of Horna (Envaatnags Eflos, voornamelijk).
http://coldoutsidelayswaste.blogspot.com/
- Blood&Ashes
De mensen die industrial black op prijs stellen, moeten zeker het eerste album van La Division Mentale, L'eXtase Des Fous, eens een luisterbeurt geven. Zeer eigenzinnige industrial black, met op zijn tijd wat noise-invloeden. 100% Franstalig, veel leuke en aparte samples, hele pakkende kippenvelnummers en een zeer vreemde sfeer. Het album is een tikkeltje idioot en gestoord, zoals ook het werk van Diapsiquir is, maar daar houdt de vergelijking op. Dit is vrij beheerst, het tempo ligt ook grotendeels lager dan bij bands als Aborym en Diabolicum, maar het is echt een dijk van een album.
De samples op hun MySpace zijn allemaal van hun nieuwe album, maar geven geen goed totaalbeeld. Dit album is daarvoor te gevarieerd.
http://www.myspace.com/ladivisionmentale
De samples op hun MySpace zijn allemaal van hun nieuwe album, maar geven geen goed totaalbeeld. Dit album is daarvoor te gevarieerd.
Laatst gewijzigd door Blood&Ashes op wo jul 18, 2007 11:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- the true Thorko
Zanger MRIIK aka Lord Naggaroth is Eymeric Germain van Devilish Era, Wolok, Krazumpath, etc.Blood&Ashes schreef:De mensen die industrial black op prijs stellen, moeten zeker het eerste album van La Division Mentale, L'eXtase De Fous, eens een luisterbeurt geven. Zeer eigenzinnige industrial black, met op zijn tijd wat noise-invloeden. 100% Franstalig, veel leuke en aparte samples, hele pakkende kippenvelnummers en een zeer vreemde sfeer. Het album is een tikkeltje idioot en gestoord, zoals ook het werk van Diapsiquir is, maar daar houdt de vergelijking op. Dit is vrij beheerst, het tempo ligt ook grotendeels lager dan bij bands als Aborym en Diabolicum, maar het is echt een dijk van een album.
Zeer sterke plaat die mij nu en dan doet denken aan Mjölnir (ger) en de latere Hades (nor).
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
- the true Thorko
Sla de nieuwe DsO maar over... wat een bloedeloze, impotente rommel. Van de-hak-op-de-tak, sfeerloos, voorspelbaar, uitgekauwd... Het mindere niveau van Kénose zag ik nog als een incident gezien het feit dat dit een tussendoortje was, maar het blijkt dat juist Si Monvmentvm een uitzondering is geweest. Het is nu weer terug naar de middelmaat van Inquisitors of Satan c.s.
Ik heb de schijf met moeite uit kunnen zitten...
Denk dat ik dat inderdaad maar doe ja, zo op het eerste gehoor lijkt het alsof ze totaal niet weten welke kant ze met de nummers op willen waardoor het uiteindeljik niet veel meer is dan wat aanelkaar geplakte Voivod-riffs en rustige intermezzo's. Eigenlijk precies wat ik verwacht had na Kenose en hun nummer op Crushing the Holy Trinity... Saai.
Alleen de drums vind ik wel interessant, bruut, intens, chaotisch. Die mag ik wel.
Nee, ik ga mooi verder met Negative Plane, wat ik hier nog voor af heb gezet ook.
Het oudere materiaal (IoS, split met Clandestine Blaze bijv.) van DSO vind ik trouwens een stuk beter dan middelmatig. Het is wat standaard, maar wel van hoog niveau vind ik. Ik hoor het in ieder geval 100 keer liever dan hetgeen ze nu doen. SMRC blijft natuurlijk hun meesterwerk, waarschijnlijk voor altijd.
Alleen de drums vind ik wel interessant, bruut, intens, chaotisch. Die mag ik wel.
Nee, ik ga mooi verder met Negative Plane, wat ik hier nog voor af heb gezet ook.
Het oudere materiaal (IoS, split met Clandestine Blaze bijv.) van DSO vind ik trouwens een stuk beter dan middelmatig. Het is wat standaard, maar wel van hoog niveau vind ik. Ik hoor het in ieder geval 100 keer liever dan hetgeen ze nu doen. SMRC blijft natuurlijk hun meesterwerk, waarschijnlijk voor altijd.
- Blood&Ashes
- the true Thorko
- Blood&Ashes
Die is inderdaad heel erg gaaf, hij wist me behoorlijk te verrassen. Originele aanpak voor een industrial Black metalalbum. Die Noise stukjes zijn erg leuk verwerkt in het album en de afwisseling tussen industrial beuknummers en wat langzamere, melodieuzere nummers, vind ik ook erg geslaagd. En dan die samples en spoken-word stukken. Erg leuk. De Franse taal geeft het ook wat extra's.the true Thorko schreef:Ik vind het verre van 'chaotisch' of 'intens'...
Dan is die schijf van La Division Mentale veel beter...
- the true Thorko
- Blood&Ashes
Hier hetzelfde, maar niet alleen bij dat nummer. Ik heb het ook (en vooral) bij Illusions decharnées. Bij Discipline ook wel.the true Thorko schreef:'...le tout indivisible' is een prachtnummer. Na vier minuten komt die dragende, exotische riff erin - kippenvel.
Ik heb contact gezocht met CyPHeR voor een interview. Ook even gevraagd of ze nog in Nederland komen optreden. Ik wil dit live wel eens horen, eens zien of ze het over kunnen brengen, al lijkt me dat erg lastig.
- the true Thorko
- Blood&Ashes
- the true Thorko
-
Hmm... Ik vind hem zo op het eerste gehoor juist erg goed. Maar ik zie "Kenose" dan ook niet als het mindere niveau.the true Thorko schreef:Sla de nieuwe DsO maar over... wat een bloedeloze, impotente rommel. Van de-hak-op-de-tak, sfeerloos, voorspelbaar, uitgekauwd... Het mindere niveau van Kénose zag ik nog als een incident gezien het feit dat dit een tussendoortje was, maar het blijkt dat juist Si Monvmentvm een uitzondering is geweest. Het is nu weer terug naar de middelmaat van Inquisitors of Satan c.s.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]
kut dat die nieuwe Bilskirnir nog niet op vinyl uit is.
Ik ga er vanuit dat dat nog wel komt, dus ik wacht nog even met aanschaffen.
Heeft iemand trouwens al iets gehoort van de nieuwe absurd (zie metal-archives of the pagan front)
wanneer komt die uit? en bij welk label?(internet adres?)
Ik ga er vanuit dat dat nog wel komt, dus ik wacht nog even met aanschaffen.
Heeft iemand trouwens al iets gehoort van de nieuwe absurd (zie metal-archives of the pagan front)
wanneer komt die uit? en bij welk label?(internet adres?)
http://www.Lafawijn-records.tk
Ja die nieuwe heb ik niet eens uit kunnen zitten maar ik vind Inquisitors en Infernal Battles geen middelmaat hoor. In vergelijking met een magnum opus als SMRS lijkt het misschien ondermaats maar die platen/demo's rossen veel hedendaagse bekende bands er nog uit.the true Thorko schreef:Sla de nieuwe DsO maar over... wat een bloedeloze, impotente rommel. Van de-hak-op-de-tak, sfeerloos, voorspelbaar, uitgekauwd... Het mindere niveau van Kénose zag ik nog als een incident gezien het feit dat dit een tussendoortje was, maar het blijkt dat juist Si Monvmentvm een uitzondering is geweest. Het is nu weer terug naar de middelmaat van Inquisitors of Satan c.s.
Check die demo die ik luister, verkrijgbaar bij Ahdistuksenaiho uit Finland. Gruwelijk geniaal gaaf!
Swords & Leather!!!
[img]http://img123.imageshack.us/img123/1086/repugnant7kn.jpg[/img]
[img]http://img123.imageshack.us/img123/1086/repugnant7kn.jpg[/img]
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik vind het nieuwe album van Deathspell omega juist geweldig. Voor mij overtreft dit album Si Monumentum Requires, Circumspice compleet.
Deathspell omega ontstijgt op dit album de black metal scene een beetje door ook wat postcore-achtige invloeden door de muziek te gooien.
Een beetje zoals Blut aus nord die de stap van The Mystical Beast Of Rebellion naar The Work Which Transforms God maakte. Maar bij Deathspell omega blijft de nadruk duidelijk op de black metal kant van de zaak liggen.
Het album klinkt extreem (lekker veel blast partijen) en donker. Ik vind het geweldig!
Deathspell omega ontstijgt op dit album de black metal scene een beetje door ook wat postcore-achtige invloeden door de muziek te gooien.
Een beetje zoals Blut aus nord die de stap van The Mystical Beast Of Rebellion naar The Work Which Transforms God maakte. Maar bij Deathspell omega blijft de nadruk duidelijk op de black metal kant van de zaak liggen.
Het album klinkt extreem (lekker veel blast partijen) en donker. Ik vind het geweldig!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Blood&Ashes
Geen optredens, helaas, maar wel nieuw materiaal in de toekomst.Blood&Ashes schreef:Ik heb contact gezocht met CyPHeR voor een interview. Ook even gevraagd of ze nog in Nederland komen optreden. Ik wil dit live wel eens horen, eens zien of ze het over kunnen brengen, al lijkt me dat erg lastig.
Interview: http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=553
Review: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3839
- Blood&Ashes
Kan je uitleggen waar je die postcore-achtige invloeden hoort?XnegativeX schreef:Deathspell omega ontstijgt op dit album de black metal scene een beetje door ook wat postcore-achtige invloeden door de muziek te gooien.
Overigens ben ik het met je eens dat het een geweldig album is, maar vooralsnog vind ik hem niet beter dan Si..., en dat gaat, vermoed ik, ook niet gebeuren.
Postcore is bands die begonnen zijn als Hardcore/... of uit die scene komen die langzaam zijn geevolueerd naar atmosferischere, psychedelischere, maar daarom niet minder harde, muziek.Meltdown schreef:Oh, alsjeblieft zeg, postcore? Wat moet ik me daar nou weer bij voorstellen? "Black Metal ontstijgen met postcore invloeden" nog wel, toe maar. Zo kun je alles wel omdraaien in iets positiefs.
Grootste voorbeeld: Neurosis.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
jup, Iscariah snapt dat
Iscariah begrijpt de essentie
Iscariah heeft het in de smiezen
Iscariah weet van wanten
Iscariah doorgrondt de boel
Iscariah is alwetend..
K. modus/
Pretentieus kereltje
Iscariah weet van wanten
Iscariah is alwetend..
K. modus/
Pretentieus kereltje
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Sample van Blut Aus Nord - Odinist:
http://www.myspace.com/thesupremeabstract
Voor de fans van Mystical Beast Of Rebellion en The Work Which Transforms is er goed nieuws, hehe.
Kan niet wachten op deze plaat!
Staan in de planning volgens de myspace
- Odinist
-Memoria Vetusta II "Dialogue With The Stars"
-What Once Was
-Thematic Emanation Of Archetypal Multiplicity ("Lighteater")
Voor de fans van Mystical Beast Of Rebellion en The Work Which Transforms is er goed nieuws, hehe.
Kan niet wachten op deze plaat!
Staan in de planning volgens de myspace
- Odinist
-Memoria Vetusta II "Dialogue With The Stars"
-What Once Was
-Thematic Emanation Of Archetypal Multiplicity ("Lighteater")
- XnegativeX
- Contacteer:
Wat bedoel je hier nou weer mee?Meltdown schreef:Zo kun je alles wel omdraaien in iets positiefs.
Ik zal mezelf in ieder geval even proberen te verklaren.
Sommige riffs die Deathspell omega ten gehore brengt op hun nieuwe album zijn nou niet bepaald standaard black metal riffs. En af en toe, vooral in de tragere passages doen ze me hier en daar denken aan bands als Neurosis. En tjsa, de muziek van Neurosis wordt nu eenmaal postcore genoemd. Daar kan ik ook niks aan doen. Dus DsO heeft in mijn ogen wat postcore invloeden op hun nieuwe album.
Het spijt me als ik jou daarmee op de pik trap maar het is wel zo.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
WTF?! Dit is nogal onverwacht. Dit lijkt totaal niet op de muziek die ze de laatste tijd hebben uitgebracht. Ik vind het eigenlijk ook niet lijken op The Mystical beast of rebellion of The Work which transforms god. Het gaat meer richting Memoria Vetusta. Ik zou het bijna vicking metal gaan noemen.iscariah schreef:Sample van Blut Aus Nord - Odinist:
Erg intrigerende en vernieuwende vicking metal...dat wel.
Ik ben ook erg benieuwd hoe de rest van dit album gaat klinken.
- Draconian
- Lult over cdtjes
Een dezer dagen vond ik het album Desert Northern Hell van Tsjuder op mijn deurmat en ik moet zeggen dat dit een érg sterk album is. Dit soort genadeloos agressieve, opgefokte black metal bevalt mij sowieso het beste. Hoe klinken de eerste twee albums van Tsjuder eigenlijk? En heeft iemand nog wat aanraders op dit gebied (denk aan Tsjuder, maar ook aan een band als Thunderbolt)?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Krypt, dat is zeg maar het vervolg op Tsjuder. Er is momenteel een EP met 2 nummers uit en in de zomer gaat deze band hun eerste full-lenght opnemen.Draconian schreef:Een dezer dagen vond ik het album Desert Northern Hell van Tsjuder op mijn deurmat en ik moet zeggen dat dit een érg sterk album is. Dit soort genadeloos agressieve, opgefokte black metal bevalt mij sowieso het beste. Hoe klinken de eerste twee albums van Tsjuder eigenlijk? En heeft iemand nog wat aanraders op dit gebied (denk aan Tsjuder, maar ook aan een band als Thunderbolt)?
Industrial Viking Metal ^^XnegativeX schreef:[..]
WTF?! Dit is nogal onverwacht. Dit lijkt totaal niet op de muziek die ze de laatste tijd hebben uitgebracht. Ik vind het eigenlijk ook niet lijken op The Mystical beast of rebellion of The Work which transforms god. Het gaat meer richting Memoria Vetusta. Ik zou het bijna vicking metal gaan noemen.
Erg intrigerende en vernieuwende vicking metal...dat wel.
Ik ben ook erg benieuwd hoe de rest van dit album gaat klinken.
Hehe, tering, kneus!Jeroen schreef:jup, Iscariah snapt dat
Iscariah weet van wanten
Iscariah is alwetend..
K. modus/
Pretentieus kereltje
Iscariah post gewoon een zinnige bijdrage. Als het niet kan bevatten ga dan aub terug naar de peut0rrspeelzaal.
[quote="KoenM"][..]
Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.
Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.
Met je snor!
Godver.[/quote]
Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.
Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.
Met je snor!
Godver.[/quote]
- Jeroen
- Contacteer:
jup,
V. snapt dat
V. begrijpt de essentie
V. heeft het in de smiezen
V. weet van wanten
V. doorgrondt de boel
V. is alwetend..
K. modus/
Pretentieus kereltje
altijd weer vermakelijk om te zien wat een humorloze kwartels hier onder de bm fanaten rondlopen.
V. snapt dat
V. begrijpt de essentie
V. weet van wanten
V. doorgrondt de boel
V. is alwetend..
K. modus/
Pretentieus kereltje
altijd weer vermakelijk om te zien wat een humorloze kwartels hier onder de bm fanaten rondlopen.
- the true Thorko
bedanktBlood&Ashes schreef:[..]
Geen optredens, helaas, maar wel nieuw materiaal in de toekomst.
Interview: http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=553
Review: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3839
Jeroen schreef:jup,
V. snapt dat
V. begrijpt de essentie
V. weet van wanten
V. doorgrondt de boel
V. is alwetend..
K. modus/
Pretentieus kereltje
Gelukkig heb jij bergen humor, schuddebuikje.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
- the true Thorko
- Jeroen
- Contacteer:
en zo is dat.
Nu even on-topic.
Vanochtend heb ik me vergapen aan de duistere schoonheden van de eerste plaat van Verdunkeln. Een ruwe reis door krakende schimmige landschappen waarbij ijzige riffs en helse zangpartijen niets van de luisteraar over laten. Een unieke band, eveneens op de tweede plaat.
Nu even on-topic.
Vanochtend heb ik me vergapen aan de duistere schoonheden van de eerste plaat van Verdunkeln. Een ruwe reis door krakende schimmige landschappen waarbij ijzige riffs en helse zangpartijen niets van de luisteraar over laten. Een unieke band, eveneens op de tweede plaat.
- the true Thorko
- XnegativeX
- Contacteer:
Is de naam Avichi hier al gevallen? Ik ben wel benieuwd wat de bevindingen over deze band zijn. Ik las een zeer positieve review op Vampire-magazine. De persoon die het stukje heeft geschreven noemde deze band in dezelfde adem als Ruins of Beverast en Krohm, Deathspell Omega. Mijn aandacht heb je dan onmiddelijk.
Het Amerikaanse Avichi is het project van ex-Nachtmystium lid Aamonael dat zojuist het debuut The Divine Tragedy heeft uitgebracht.
Na 1 luisterbeurt hoor ik zeker iets veelbelovends maar ik vind de muziek nog veel te monotoon. Daar kan ik nog niet echt doorheen bijten.
Wat is jullie mening?
http://www.myspace.com/197814583
Het Amerikaanse Avichi is het project van ex-Nachtmystium lid Aamonael dat zojuist het debuut The Divine Tragedy heeft uitgebracht.
Na 1 luisterbeurt hoor ik zeker iets veelbelovends maar ik vind de muziek nog veel te monotoon. Daar kan ik nog niet echt doorheen bijten.
Wat is jullie mening?
http://www.myspace.com/197814583
- EmptySkies
- Contacteer: