Vanmiddag kreeg ik een promo in m'n handen gedrukt. Het ging om het album North van de Zweedse band Logh. De band zit op Bad taste records die bij mij bekend zijn als een punk/hardcore label dus met dat idee stopte ik de promo dan ook in mijn cd-speler.
Nou, Logh heeft met hardcore en punk in z'n geheel niks van doen. Maar goed is het zeker! Na wat onderzoek te hebben gedaan naar deze band blijkt dat dit al het 4e album is voor Logh.
Op de vorige drie albums schijnen ze post-rock te hebben gemaakt maar op dit nieuwe album maken ze meer uiterst breekbare alternatieve pop.
Denk aan bands als Mercury Rev en de rustige nummers van Radiohead of Coldplay.
De melancholiek druipt er van af. Hypnotiserend accoustisch gitaarwerk, donkere piano stukjes, rauwe fluister zang en sterke songs.
Als je van heerlijke melancholieke en rustige muziek houdt die perfect past bij een regenachtige dag of een regenachtig humeur dan moet je dit zeker eens gaan proberen.
http://myspace.com/logh
Logh
- XnegativeX
- Contacteer:
Logh
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb gister ook even hun MySpace gechecked. Jammer dat hun gewone site under construction is! De muziek klinkt best goed. Het pianowerk vind ik een grote plus. Ik heb een zwak voor pianowerk. Het klinkt inderdaad vrij melancholisch dus ik heb er nog niet heel erg lang geluisterd. Maar van de 4 nummers op hun MySpace deden 'Saturday Nightmares', 'Forrest Eyes' en 'Dead To My Hometown' me het meest. 'A New Hope' bevat een andere sfeer naar mijn idee. Daar kan ik geen goede mening over vormen. Mocht ik iets van deze band tegenkomen zal ik zeker eens overwegen om het aan te schaffen.
"What is it with you and banging monsters"
- XnegativeX
- Contacteer:
- Scream filled Silence