Wacken 2007 (Teil Zwei)

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » ma aug 06, 2007 10:21 am

Was weer een gave editie van wacken.
Het begon allemaal wat minder omdat de reis 14 uur duurde en we woensdagnacht om 3uur aankwamen.

Donderdag heb ik weinig bands gezien. Sodom van een afstandje, maar dat viel tegen. In tegenstelling tot overkill, wat een gave show was dat.
Jammer dat hun wacken 2007 shirt was uitverkocht toen ik het wou kopen.

Vrijdag heb ik vooral genoten van Grave Digger. Jammer dat ze maar 1 gitarist hebben tegenwoordig, maar verder een lekker optreden en lekker meegezongen. Possessed voel zoals te verwachten best tegen, jammer dat ik daarvoor volbeat heb gemist.
Blind Guardian was ook vet. Jammer van de plaats die ik had, volgens stond in een dalletje ofzo, want ik kon over niemand heen kijken. Met mijn 1m 95 heb ik daar nooit problemen mee. Het optreden was verder erg gaaf en goede setlist. Vooral the bards song natuurlijk.
Iced earth was ook goed te doen. Alleen jammer van de nieuwe nummers die niet lekker uit de verf kamen.
Waarom geen desert rain, melancholy of question of heaven?

Zaterdag was ook een goede dag met municpal waste. Wat een gave show en pit was dat. Vooral die walls of death. Voor het eerst eens aan dat meegedaan, was best leuk. Rage met het orkest was ook wel leuk, alleen jammer dat ze niet een paar oude nummertjes speelden zonder orkest. Immortal was niet zo bijzonder. Maar haggard was die dag ook wel gaaf. Jammer dat dat ze maar een uurtje mochten en dat bij de klassieke stukken je cannibal corpse op de achtergrond hoorde.

Verder heb ik me niet heel erg gestoord en drukken en was de sfeer erg relaxt. Behalve zaterdagnacht toen er een erg groot vuur was gemaakt en die duitsers erg destructief werden. Het was 4 meter van me tent vandaan en ik was bang dat ze die uit de grond zouden rukken om die om op het vuur te gooien.

Ohja, en wikingerburgers, literpullen bier en halve meters vlees. Heb 2 van die pullen meegenomen naar huis.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma aug 06, 2007 11:11 am

Ik vond possessed voorzover je het zo kon noemen eigenlijk best gaaf, ok het overdreven getriggerde drumgeluid was nogal dominant, maar best gaaf. Verder hoeft een band live van mij absoluut niet zoals op CD te klinken, een onstrakheidje hier en daar hoor je overal wel.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » ma aug 06, 2007 11:44 am

groot verslag (op last fm) volgt nog, verder waren de hoogtepunten qua bands:

het bij ons geliefde SuidAkrA
Disillusion
Communic
In Flames
Iced Earth
Amorphis (helaas dankzij het vuur treedde hier overlapping op :()
Moonsorrow (soundchecken met "who let the dogs out, who who who" :D)
Enslaved

degelijk waren:
Swallow the Sun (iets meer enthousiasme had wel gemogen, maar past ook niet echt bij de muziek, en ja, een half uur SWTS = 3/4 nummers, waarvan ik ok nog 1 of 2 heb gemist denk ik :()
Therion
Samael
Heaven Shall Burn
Hatesphere
Haggard
Dimmu Borgir
Neaera

en BLind Guardian speelde op zich "wel ok" maar viel toch eigenlijk wat tegen.

andere + en - punten:
++ik heb _eigenlijk_ niet 1 slecht optreden gezien, zeer positief!
+Full Metal Poker, lache! :D
-7 uur in de file op woensdag, dat was langer dan vorig jaar op donderdag! (toen bijna 5 uren)
-de drukte, maar wat doe je er aan?
+positieve commentaar wederom op onze pruiken/mijn aloha krans :P veel leuke mensen ook ontmoet hierdoor, en enkele "oude bekenden" weeral gesproken
+de sfeer uiteraard: ongeevenaard
+metalmarket!
+eten en drinken/supermarkt/breakfast stands
-niet kunnen parkeren bij je tent, ja sommigen wel en sommigen niet, beetje vaag was dat. Gelukkig hoefden we niet TE ver te lopen en op vrijdag hebben we onze auto's alsnog gewoon naast de tent gezet toen de stewards het druke hadden op andere campings, maar onze maat had bijna ergens achteraan op site Z ofzo moeten staan terwijl wij op M stonden.
+sfeer int dorp, lekker terrassen op donderdag!

etc etc etc, nu lekker douchen voor de 3e keer en weer aant werk :(

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » ma aug 06, 2007 11:51 am

Sta op 't punt om naar Turkije te vertrekken, dus geen uitgebreid verslag van mij. Heb me enorm geammuseerd, de bands en 't weer waren goed, dus heb niks te klagen.

Hoogtepunten:
Iced Earth (al was de setlist van Graspop 2004, met bv. Pure Evil, Melancholy en Desert Rain, beter)
Destruction
Sacred Reich (wat een manier om de dag te beginnen!)
Amorphis
Immortal

Een paar bands hadden iets beter gekund (bv. Stratovarius, Sodom, Possessed, Blitzkrieg, Type 0 Negative, Swallow the Sun), maar grote teleurstellingen waren er niet bij.

Wat wel een klein beetje tegen viel:
Knobi (erg kleffe zooi dit jaar)
Terugreis van 13 uur
5 kilo aangekomen

Gebruikersavatar
Orphe
Berichten: 4610
Lid geworden op: do nov 11, 2004 4:01 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Orphe » ma aug 06, 2007 12:06 pm

Inmiddels wakker. Gisteren een terugreis gehad van 15 uur.

Geen lang verhaal.
Toppers;
Swallow the Sun
Sagh
Possessed
Amorphis
Immortal
Volbeat
Dimmu Borgir
In Flames
Enslaved
Napalm Death

Tegenvallers;
Secrets of the Moon (saaaaaaai)
Sodom. Begon leuk maar na 1.5 uur werd dat toch anders.
Hatesphere
Haven Shall Burn
Iced Earth.

De rest heb ik óf half gezien of niet gezien.

-Verder was de heenreis goed tot aan Itzehoe, toen het drama met de pendelbussen.
-De camping was ok. Wel ver lopen, beetje jammer.
-Lekker weer.
-Goed kunnen eten en drinken.
-Toiletten waren goed begaanbaar vond ik.
-De sfeer was supergoed.
-Ik heb nog een aantal geinige dingen gevonden. Nooit verkeerd.
-1349 niet gezien. Ik was helemaal naar de tering, en Unheilig bleeeeef maar doorspelen. Toen ik mijn tentje openritste begon 1349 pas te spelen. Helaas helaas.
-Bij het aanschaffen van nieuwe piercings nog flink gematst door de verkoper.

Al met al was Wacken weer erg geslaagd dit jaar.
"What is it with you and banging monsters"

MasthaX
Berichten: 53
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:59 pm
Locatie: Goirle
Contacteer:

Bericht door MasthaX » ma aug 06, 2007 12:22 pm

Goede ervaringen

Amorphis
Immortal
Dimmu Borgir
Cannibal Corpse
Posessed
Enslaved
Belphegor
1349
Secrets of the moon
Swallow the Sun
Sodom
Saxon

misschien mis ik hier nog het één en ander als ik daar op kom.

Sobiur
Berichten: 1150
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 6:06 pm
Locatie: Huizen

Bericht door Sobiur » ma aug 06, 2007 12:26 pm

Nou, ff snel de hoogtepunten hier vermelden, groter verslag volgt later.

Beste bands:
Cannibal Corpse
Iced Earth
Heaven Shall Burn [Erg leuk in 't publiek; grote circelpits, een wall of death, en een hoop crowdsurfen!]
Dimmu Borgir
Sodom
Immortal
Black Dahlia Murder

Helaas moeten missen:

Enslaved
Hatesphere
1349
Belphegor
Norther
Moonsorrow
Volbeat

+ en -

-De lange file (ongeveer 7 uur) op de heenweg. In totaal hebben we er dus 14 uur over moeten doen.
+De metalmarkt
-De W.E.T Stage; Als je aan de zijkant stond hoorde je de band van de Black of de True stage er doorheen.
+Het weer
+Het eten
-Wegens een erg druk tijdschema toch een aantal vette bands niet kunnen zien.
+Ontzettend goede sfeer.
Laatst gewijzigd door Sobiur op ma aug 06, 2007 12:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
RAISER -- Thrash Metal from Amsterdam
http://www.raiserband.nl
http://www.facebook.com/raiserband

Gebruikersavatar
Radium
Berichten: 681
Lid geworden op: ma feb 05, 2007 5:03 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Radium » ma aug 06, 2007 12:28 pm

Sobiur schreef: Heaven Shall Burn [Erg leuk in 't publiek; grote circelpits, een wall of death, en een hoop crowdsurfen!]
Vind je crowdsurfers leuk??? Ik heb er namelijk de grootst mogelijke stronthekel aan.
Be careful about reading health books. You may die of a misprint.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » ma aug 06, 2007 12:30 pm

Idd jah, vooral bij blind guardian. Is dat nou crowdsurf muziek? Laat me verdomme gewoon naar me favo band kijken zonder je dikke reet op me kop.
Bij bands destruction kan ik het wel negeren, maar bij rustige bands snap ik er niks van.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8434
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » ma aug 06, 2007 12:32 pm

tering wat was het weer gaaf. Zo blijkt wel weer dat alleen gave bands (Fields of Rock) niet het enige is wat een festival nodig heeft. Wat dat betreft mist een Fields of Rock toch echt de sfeer die er op Wacken wel in overvloed is.

De heenreis was echt een verschrikking, met 7 uur stilstaan op een stuk dat we op de terugweg in 5 minuten voorbij reden. Maar acheraf is het ook wel weer een mooi verhaal. Een hele snelweg vol met uitgestapte metalheads, met daartussen enkele zakenlui, moeders met kinderen en bejaarden. Maar iedereen wilde afslag Wacken nemen, terwijl er duidelijk borden stonden dat voor WOA de volgende afslag genomen moest worden. Toen we voorbij de afslag reden, waar iedereen muur en muurvast stond, waren we binnen 5 minuten op de camping. Volgens mij had het veel sneller gekunt als iedereen gewoon die borden had gevolgd.

Vetste band: Iced Earth (ondanks het vertrek van barlow had ik ze stiekem toch wel gemist, al die jaren).

meest tegenvallend: Rage. Vind het een vette band, maar met dat orkest vind ik het allemaal wat minder. Daar kwam bij dat het veeel te warm was (als je zoveel bier op hebt) en we met heel de groep een gigantisch inkak-moment hadden tijdens Rage. Dus niemand protesteerde op het voorstel om na een half uur naar de tent te gaan.

Volgend jaar wordt het uitgebreidt naar 100.000 man (dit jaar waren er meer dan 70.000) en van een local gehoord dat er al 80.000 kaarten gereserveerd waren. Al moeten ze toch wel het festivalterrein verleggen voor 30.000 man extra, want op het festivalterrein kon je je reet nu al niet keren bij de meeste bands. Van achter de geluidstoren stond het, zelfs bij kleinere vroege bands, al helemaal vol. Met, denk ik, als toppunt Blind Guardian. Stond iets voor de geluidstoren, maar kon me gewoon niet bewegen.

Maar binnenkort maar eens reserveren/bestellen voor volgend jaar.....

Gebruikersavatar
Kimzel
Berichten: 23576
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 7:24 am
Locatie: lobitch

Bericht door Kimzel » ma aug 06, 2007 12:39 pm

is dat zo druk ja

tering daar ga ik echt nooit heen dus

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » ma aug 06, 2007 12:43 pm

Eerst even de grootste min: nog erger beschadigde oren (daarom ook erg weinig bands meegekregen)
Voor de rest gelukkig alleen maar plussen (op onbenullig gedrag van anderen na). Leuke groep (heh Jeroen? :lol: ) en ook nog hele gave Braziliaanse thrashers ontmoet. Het reizen was erg leuk, en ging zelfs heel voorspoedig. Op de heenweg bij Itzehoe weggebracht door een heel aardig vrouwtje voor 4 euro per persoon, op de terugweg door een relaxte taxi-chaffeur. Totaal geen gezeur met pendelbussen gehad dus.
Aan bands vond ik Communic en Overkill, op de setlist na, geweldig, Dimmu Borgir eerlijk gezegd enorm indrukwekkend (met als hoogtepunt de zang van Vortex) en eindelijk ook mijn favouriete band Iced Earth gezien. Geweldig optreden, op wat foutjes, de korte duur en de saaie nieuwe nummers na. Tot slot was de metalmarkt perfect.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Sobiur
Berichten: 1150
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 6:06 pm
Locatie: Huizen

Bericht door Sobiur » ma aug 06, 2007 12:47 pm

Joris schreef:Met, denk ik, als toppunt Blind Guardian. Stond iets voor de geluidstoren, maar kon me gewoon niet bewegen.
Ooh, ik had alle ruimte tijdens Blind Guardian. We waren namelijk met wat gasten een enorm stro gevecht aan 't houden. Je kon dus gewoon alle kanten op rennen :) Was erg leuk, dat stro gevecht, met op de achtergrond Blind Guardian.
RAISER -- Thrash Metal from Amsterdam
http://www.raiserband.nl
http://www.facebook.com/raiserband

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8434
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » ma aug 06, 2007 12:50 pm

oja, nog vergeten:

waarom lopen er op wacken zoveel fucking bedelaars rond?

"heb je een slokje bier voor me?" "nee" "aaah, waarom niet, doe niet zo flauw" "NEE!" (dit gebeurd dagelijks minstens 5 keer).

"heb je een sigaret voor me?" Voor ik het in de gaten had gaf mijn vriendin zo'n kerel een sigaret. Terwijl die kerel vervolgens zonder ook maar iets (dank je wel) te zeggen, de sigaret in zijn zak duwde (Waarom???), en snel weg liep.

smerige spanjaard die zijn vieze zwarte vingers opeens in mijn zak friet wil stoppen.... "ik heb honger!" "flikker op met je vieze tengels!" Om vervolgens nog 5 keer een beweging naar mijn friet te maken. Had hem bijna op zijn bek geslagen...

Smekend op de knieen gaan om een trekje van een joint...

vragen om vuur, krijgen ze een aansteker, steken sigaret aan, lullen ze er wat omheen, en proberen dan de aansteker in hun zak te steken. "heej, mijn aansteker!"
"ach, wat zeur je nou man, het is maar een aansteker".

Of gewoon kansloos zeggen: "ik ben mijn geld verloren, heb je eer euro voor me..."

en allemaal te beledigd reageren als ze het niet krijgen, of fucking ondankbaar reageren als ze het wel een keer krijgen.

Volgend jaar zeik ik een beker vol, en dan kan het nog leuk worden om mensen een slok te geven....

MasthaX
Berichten: 53
Lid geworden op: ma sep 18, 2006 11:59 pm
Locatie: Goirle
Contacteer:

Bericht door MasthaX » ma aug 06, 2007 1:06 pm

Joris schreef:oja, nog vergeten:

waarom lopen er op wacken zoveel fucking bedelaars rond?

"heb je een slokje bier voor me?" "nee" "aaah, waarom niet, doe niet zo flauw" "NEE!" (dit gebeurd dagelijks minstens 5 keer).

"heb je een sigaret voor me?" Voor ik het in de gaten had gaf mijn vriendin zo'n kerel een sigaret. Terwijl die kerel vervolgens zonder ook maar iets (dank je wel) te zeggen, de sigaret in zijn zak duwde (Waarom???), en snel weg liep.

smerige spanjaard die zijn vieze zwarte vingers opeens in mijn zak friet wil stoppen.... "ik heb honger!" "flikker op met je vieze tengels!" Om vervolgens nog 5 keer een beweging naar mijn friet te maken. Had hem bijna op zijn bek geslagen...

Smekend op de knieen gaan om een trekje van een joint...

vragen om vuur, krijgen ze een aansteker, steken sigaret aan, lullen ze er wat omheen, en proberen dan de aansteker in hun zak te steken. "heej, mijn aansteker!"
"ach, wat zeur je nou man, het is maar een aansteker".

Of gewoon kansloos zeggen: "ik ben mijn geld verloren, heb je eer euro voor me..."

en allemaal te beledigd reageren als ze het niet krijgen, of fucking ondankbaar reageren als ze het wel een keer krijgen.

Volgend jaar zeik ik een beker vol, en dan kan het nog leuk worden om mensen een slok te geven....
erg triest idd. Heb het ook meegemaakt. Een vriendin van me gaf zo'n gast ook een peuk.. terwijl er 10 meter verderop een peukenstand stond.

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » ma aug 06, 2007 1:15 pm

Joris schreef:oja, nog vergeten:

waarom lopen er op wacken zoveel fucking bedelaars rond?

"heb je een slokje bier voor me?" "nee" "aaah, waarom niet, doe niet zo flauw" "NEE!" (dit gebeurd dagelijks minstens 5 keer).

"heb je een sigaret voor me?" Voor ik het in de gaten had gaf mijn vriendin zo'n kerel een sigaret. Terwijl die kerel vervolgens zonder ook maar iets (dank je wel) te zeggen, de sigaret in zijn zak duwde (Waarom???), en snel weg liep.

smerige spanjaard die zijn vieze zwarte vingers opeens in mijn zak friet wil stoppen.... "ik heb honger!" "flikker op met je vieze tengels!" Om vervolgens nog 5 keer een beweging naar mijn friet te maken. Had hem bijna op zijn bek geslagen...

Smekend op de knieen gaan om een trekje van een joint...

vragen om vuur, krijgen ze een aansteker, steken sigaret aan, lullen ze er wat omheen, en proberen dan de aansteker in hun zak te steken. "heej, mijn aansteker!"
"ach, wat zeur je nou man, het is maar een aansteker".

Of gewoon kansloos zeggen: "ik ben mijn geld verloren, heb je eer euro voor me..."

en allemaal te beledigd reageren als ze het niet krijgen, of fucking ondankbaar reageren als ze het wel een keer krijgen.

Volgend jaar zeik ik een beker vol, en dan kan het nog leuk worden om mensen een slok te geven....
Dat is niet tof nee.
Op Metalcamp toen zo'n meisje die had heel toevallig haar geld verloren en de auto sleutels, of ze een dagje en nacht mocht blijven hangen. Dan zou ze dr vriendin wel terug vinden die ook sleutels van de auto had. Elke nacht erna had ze een zelfde verhaal, tegen een ander.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4076
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » ma aug 06, 2007 1:35 pm

Wacken was helemaal te gek, ik vond de line-up maar so so, maar de sfeer en gezelligheid maakten die dubbel en dwars goed.

Niet zo gek veel bands gezien, off the top of my head:

- Dimension Zero, vet hakken weer, lekker.
- Type O Negative, ondanks een totale wasted Steele, vond ik het toch erg gaaf, ik vond het spel helemaal niet slecht. Inderdaad wel jammer dat ze de set niet vol maakten.

De beste show vond ik met afstand In Flames, ik ben helemaal geen fan van hun latere albums, maar damn, wat spelen die lui strak en wat hadden ze een GEWELDIG geluid, echt het beste geluid dat ik ooit bij een festival optreden heb gehoord. Leuke verrassing voor mij persoonlijk was "Graveland" van mijn favoriete IF album The Jester Race. Werkelijk het héle veld stond vol, zelfs daarbuiten, voor de Biergarten stonden mensen te kijken. Ik wist dat het een populaire band was, maar ZO populair dat wist ik niet.

Cannibal Corpse was inderdaad ook intimiderend bruut, mijn god, wat een pletwals is dat toch, iedere keer weer. Die Corpsegrinder is toch ook een fenomeen, wat een bruutheid, wat een energie heeft die gast. Indrukwekkend.

De sfeer was fantastisch, kaarten voor volgend jaar binnenkort maar eens bestellen.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma aug 06, 2007 1:48 pm

Dat bedelen heb ik ook ervaren ja. Een meisje dat op de grond zit wil iets aan me vragen, ik ga even door m'n knieen om te luisteren... Of ze een slokje bier van me mag?! Ik wist niks beters dan die goedkope hoer uit te lachen. Jij met je HIV-bek in mijn bier? Kom nou. Sodemieter op.

En wat de sanitaire voorzieningen betreft: hulde! Niet moeten wachten, relatief relaxte douches en dixies die elke keer dat ik ze wilde gebruiken schoon aangetroffen werden door mij. Ofwel heel veel mazzel ofwel werden ze gewoon heel goed onderhouden. Aangenaam. Iig beter dan buikpijn. :P
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8434
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » ma aug 06, 2007 1:56 pm

KoenM schreef: En wat de sanitaire voorzieningen betreft: hulde! Niet moeten wachten, relatief relaxte douches en dixies die elke keer dat ik ze wilde gebruiken schoon aangetroffen werden door mij. Ofwel heel veel mazzel ofwel werden ze gewoon heel goed onderhouden. Aangenaam. Iig beter dan buikpijn. :P

geen plee van binnen gezien. Volgens mijn vriendin was het wel oke, ja. 1x gescheten, en toen ben ik fijn achter de tent, in het drukbezochte maisveld geweest. langs de hele rand tot iets van 20 meter het maisveld in lag ook overal plee-papier, stront en tampons. Dan was de plee misschien schoner... met wat meer privacy. hehehe, zat te schijten, komt er op 5 meter een vrouwtje voorbij lopen, Of ze zag me niet, of ze keek expres strak voor zich uit.... Verder hoor je ondertussen de hele tijd geritsel van alle kanten komen. Maar heb echt een aversie tegen festival-plees en al helemaal tegen dixies.....

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » ma aug 06, 2007 1:59 pm

Juist bij een festival waar de plees schoon waren :P
Perfect geregeld hoor.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » ma aug 06, 2007 2:04 pm

Tot mijn verbazing waren alle dixies die ik bezocht heb meer dan acceptabel schoon en was er elke keer wc-papier aanwezig. Meerdere malen heb ik gezien dat de dixies om de twee uur - in ieder geval s'ochtends - werden schoongemaakt. Mijn compliment aan de Wacken-organisatie, mensen die weten hoe ze een succesvol groots metalfestival moeten organiseren. In Nederland schijnen die kennis en vaardigheden daarvoor nodig nauwelijks aanwezig te zijn.

Gebruikersavatar
EmptySkies
Berichten: 1814
Lid geworden op: do mar 30, 2006 10:01 pm
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

Bericht door EmptySkies » ma aug 06, 2007 2:05 pm

ik heb eigenlijk geen bedel-ervaringen gehad.
Plee's waren schoon, dankzij de plee-negers.

hoogtepunt qua bands was voor mij echt Turbonegro. niemand gecheckt?
[url=http://www.myspace.com/concept02band]Concept 0.2 Myspace[/url]

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » ma aug 06, 2007 2:11 pm

MadTinus schreef: De beste show vond ik met afstand In Flames, ik ben helemaal geen fan van hun latere albums, maar damn, wat spelen die lui strak en wat hadden ze een GEWELDIG geluid, echt het beste geluid dat ik ooit bij een festival optreden heb gehoord. Leuke verrassing voor mij persoonlijk was "Graveland" van mijn favoriete IF album The Jester Race. Werkelijk het héle veld stond vol, zelfs daarbuiten, voor de Biergarten stonden mensen te kijken. Ik wist dat het een populaire band was, maar ZO populair dat wist ik niet.
Ik kreeg het idee dat Anders er zelf ook nogal stil van was. Maar het was een heel gaaf optreden inderdaad, vooral het laatste half uur (pakweg vanaf Come Clarity).

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » ma aug 06, 2007 2:15 pm

In Flames vond ik een aanvluiting. Ik ben dan ook geen fan van de band, maar hun oude materiaal kan ik wel waarderen, wat ook strak gespeeld werd. Maar algeheel kwam de band over als een Korn-kloon die tegenwoordig gedateerde jaren negentig nu-metal probeert te maken met een machtig irritante frontman met zijn vreselijk klinkende Amerikaans-Zweedse accent en zijn achterlijke, nep-opgezette emotionele speeches. En dan ook nog beweren dat één van hun oude albums simpelweg een klote album is. Typisch: het Metallica-syndroom heeft zich meester gemaakt over de Zweden.

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8451
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » ma aug 06, 2007 2:21 pm

Heeft nou niemand Sahg gezien?
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Aradia
Berichten: 2266
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 10:16 pm
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Aradia » ma aug 06, 2007 2:31 pm

Trouwens op de laatste avond ook nog erg gelachen. Onze groep zat 's nachts bij de tent met fakkels en we hadden een flink vuurtje gemaakt in de wegpleurbbq. Lampenolie, pleepapier alles ging erin. Op een gegeven moment 2 politieagenten bij onze tenten. Heel lulverhaal in het duits tot dat ze tot de conclusie kwamen dat we geen duits spraken. Staan een beetje lullig naar ons vuur te kijken...paar seconden stilte..."nice fire"....stilte...."oke bye!"

Was wel erg droog. Maargoed dat ze niet zagen dat er op de achtergrond volop brandbaar spul werd gezocht haha
"Toil without song is like a weary journey without an End."

http://www.last.fm/user/WandererSpirit

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » ma aug 06, 2007 2:33 pm

Duidelijk dat het grootste feest bij Municipal Waste was. Wat een show zette deze heren elke keer toch weer neer
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
Radium
Berichten: 681
Lid geworden op: ma feb 05, 2007 5:03 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Radium » ma aug 06, 2007 2:40 pm

AmnesJAn schreef:Heeft nou niemand Sahg gezien?
Ik heb er een groot deel van gezien. Was best leuk.
Be careful about reading health books. You may die of a misprint.

Gebruikersavatar
Skade
Berichten: 110
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 5:37 pm
Contacteer:

Bericht door Skade » ma aug 06, 2007 2:42 pm

Ja ik heb Sahg gezien. Erg mooie muziek, ook maar meteen een cd'tje aangeschaft.

Daarnaast waren hoogtepunten:
- Optredens van Saxon, Communic, Sabbat en Enslaved
- De gezelligheid van de groep
- het heerlijk rustig aan doen
- Het heel erg meevallen van het met de trein reizen.

Minder leuke dingen:
- Het tent podium. Die tent was echt te klein waardoor heel veel mensen buiten de tent stonden en daar hoor je dus alleen hetgeluid van het hoofdpodium.
- Tim Owens, tijdens de meeste nummers klonk het behoorlijk gaaf, maar zoals die nieuwste, verschrikkelijk, net een slap aftreksel van Judas Priest.

Benighted
Berichten: 92
Lid geworden op: do feb 09, 2006 4:52 pm

Bericht door Benighted » ma aug 06, 2007 2:42 pm

Was een erg mooi festival.

Hoogtepunten voor mij waren:

-Swallow the Sun, jammer van de korte speeltijd maar dat mocht de pret niet drukken.
-Enslaved die gewoon een geweldig optreden weg gaven (die ga ik nu ook zeker in het najaar maar aanschouwen als ze Nederland aandoen)
-Immortal, ik vond zelf dat ze goed speelden en heb wel gelachen om Abbath's humor. Drie nummers van Sons of Northern Darkness is misschien wat veel, maar toch een gaaf optreden.
- Gesprekken met onbekenden over volstrekt onzinnige dingen.

En verder Moonspell, Belphegor, Amorphis, Cannibal Corpse, Saxon, Possessed, allemaal goede optredens.
Maar veel meer gezien natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Benighted op ma aug 06, 2007 3:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma aug 06, 2007 2:47 pm

Weet iemand de setlist van Immortal? Ben benieuwd wat ze gespeeld hebben... Nog wat van At The Heart Of Winter?
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Radium
Berichten: 681
Lid geworden op: ma feb 05, 2007 5:03 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Radium » ma aug 06, 2007 2:50 pm

The Sun no longer rises
Sons of northern darkness
Tyrants
Withstand the fall of time
Unsilent storms in the north abyss
At the heart of winter
battles in the north
blashyrkh
Wrath from above
One by one

En ik vergeet vast nog iets, en de volgorde klopt niet.
Be careful about reading health books. You may die of a misprint.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma aug 06, 2007 2:51 pm

Oeh! Dat ziet er wel heel vet uit!
Geen ehh 'We're Back! Damned In Black!'?
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Radium
Berichten: 681
Lid geworden op: ma feb 05, 2007 5:03 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Radium » ma aug 06, 2007 2:54 pm

Nee, ze openden met The sun no longer rises (terwijl de zon nog scheen...)
Be careful about reading health books. You may die of a misprint.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma aug 06, 2007 2:55 pm

Ja. En het geluid was toen écht heel slecht.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Stillborn
Berichten: 758
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 12:44 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Stillborn » ma aug 06, 2007 2:58 pm

Wacken was weer geniaal! Gelukkig zat het weer mee, slechts een buitje donderdagmiddag, verder lekker zonnig en warm,
Het was duidelijk merkbaar dat het festival bijna anderhalf keer zo druk is als 2 jaar geleden: wil je een beetje vooraan staan bij een band moet je nu toch wel 3 kwartier van tevoren een plaatsje bemachtigen. Verder was het een geniale zet van de organisatie om bij de busafzetplaats al een kaartje/bandje stand te plaatsen, misschien 5 minuten in de rij gestaan! Verder was ook de partystage veel beter dan vorige jaren, weinig overlappend geluid en lekker rustig chillen als er geen band speelt.
Dixies waren er in overvloed en goed onderhouden, dus geen overstromende en heel erg meurende gevallen dit jaar.

Sodom was leuk om te zien, al moest je wel bekend zijn met het volledige repertoire om de weinig gespeelde thrashpareltjes goed op waarde te kunnen schatten. Leuk om Frank Blackfire eens te zien, toch wel een soort duitse thrashlegende in mijn ogen, en de nummers waar hij op meespeelde klonken een stuk strakker, hopelijk doen ze daar iets mee! Al met al een leuk feestje voor de Sodom fans.

Therion ook nog gezien. Niet helemaal mijn ding, maar best vermakelijk.

Daarna Sabbat! Daar keek ik erg naar uit, en viel zeker niet tegen. Redelijk goed geluid in de tent deze keer, ze hadden van mij wel wat meer nummers van Dreamweaver mogen spelen, maar aangezien de korte speeltijd niet zo vreemd dat ze voor de wat kortere nummers gingen. Zeer vet optreden!

Bij Blind Guardian werd duidelijk hoe druk het dit jaar was, ruim op tijd aanwezig maar een goed plaatsje bemachtigen zat er niet in. Het optreden zelf was weer prima, goede sfeer en "traveler in time" was een leuke verrassing.

Tijdens het wachten op Iced Earth heb ik Dimmu Borgir even op het scherm gevolgd, dat nieuwe album doet me echt helemaal niets maar krakertjes als "Mourning Palace" en "Spellbound" doen het bij mij altijd wel.
Iced Earth viel me erg mee. Dit was de eerste keer dat ik ze zag, en hoewel ik even moest wennen aan Owens zijn stem kon ik er best mee leven hoe hij de Barlow nummers ten gehore bracht. Het geluid was mager, met name van de sologitarist, maar strak was het wel. De nieuwe nummers klinken echt nergens naar, maar op het moment dat Schaefer "stormrider" inzet is alles vergeven. Al met al een schrale troost voor het geintje dat ze in 2003 flikten (laatste show met Barlow ooit, en cancellen), maar toch best vermakelijk.

Zaterdag ochtend lekker wakker worden met Sacred Reich. Beste optreden van wacken '07! Veel variatie in de nummers, relatief veel van "The American Way, en vette publieksreacties vooraan het podium. Phil was verrassend goed bij stem, en het geluid zelf was ook prima in orde.

Daarna Moonspell, ik kende ze niet maar de best vermakelijke black metal klonk niet verkeerd.

Vervolgens Dimension Zero op de party stage. Lekker geluid, prima setlist en de nieuwe nummers die ze speelden beloven veel goeds! Toch wel jammer dat Jesper Strömblad laat zien dat ie nog steeds prima riffs kan schrijven, maar met In Flames met bagger aan komt zetten.

Immortal was prima te doen, extreem goed geluid voor een black metal band, al zullen de blekkies daar waarschijnlijk anders over denken. Lekker veel nummers van Sons of Northern Darkness, en een uberdroge presentatie van Abbath: niets semi-emotioneel reuniepraatje, gewoon knallen!

Tot slot Cannibal Corpse. Wat een geluid hadden ze deze keer, heerlijk. Geweldige afsluiter nu ze eindelijk Hammer Smashed Face mochten spelen, super.

+ Knobi
+ Beter bier dan voorgaande jaren
+ Vers belegde broodjes 's ochtends
+ Geen enkel tegenvallend optreden
+ Tamelijk schone dixies

- Extreem koud 's nachts
- Erg druk
- Net iets te ver lopen naar de tent
- Dronken duitsers die denken je bier te kunnen jatten, en gaan schelden als je ze tegenhoudt

Al met al weer een prima wacken, al is de kenmerkende wacken-sfeer er wel een beetje op achteruit gegaan.
"Maya subjects you..."

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4076
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » ma aug 06, 2007 3:00 pm

Eru Iluvatar schreef:In Flames vond ik een aanvluiting. Ik ben dan ook geen fan van de band, maar hun oude materiaal kan ik wel waarderen, wat ook strak gespeeld werd. Maar algeheel kwam de band over als een Korn-kloon die tegenwoordig gedateerde jaren negentig nu-metal probeert te maken met een machtig irritante frontman met zijn vreselijk klinkende Amerikaans-Zweedse accent en zijn achterlijke, nep-opgezette emotionele speeches. En dan ook nog beweren dat één van hun oude albums simpelweg een klote album is. Typisch: het Metallica-syndroom heeft zich meester gemaakt over de Zweden.
Ik hou er ook niet van als bands hun oude materiaal, waarvan ze weten dat heeeeel veel fans (mijzelf incluis) dat nog steeds heel gaaf vinden en waar ze ook een groot deel van hun fanschare aan te danken hebben, gaan lopen afzeiken. Ook vind ik hun albums na Whoracle weinig aan en vind ik Friden een zeer matige zanger en lijkt hij inderdaad een soort Jonathan Davis kloon, zowel visueel als hoe 'ie zingt.

Maar dan nog, wat je er ook van vind, ze speelden ongelooflijk goed, het geluid was werkelijk fenomenaal en de reactie van het publiek was indrukwekkend. Ik kon niet anders dan ervan onder de indruk zijn. En een aanfluiting slaat natuurlijk helemaal nergens op. De kwaliteit en professionaliteit (maar ook de spelvreugde) spatte er werkelijk vanaf.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8434
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » ma aug 06, 2007 3:10 pm

Stillborn schreef: - Extreem koud 's nachts
- Erg druk
- Net iets te ver lopen naar de tent
- Dronken duitsers die denken je bier te kunnen jatten, en gaan schelden als je ze tegenhoudt
Die kou snachts was juist relaxed. 's nachts koelbox open, smorgens deksel erop en je had weer een hele tijd ijskoud bier....
De afstand was wel minder vooral als je snachts helemaal kapot terug naar je tent wou en nog een klein half uur moest lopen. Maar uiteindelijk heb ik niet heel vaak die afstand gelopen. Elke dag 1x heen en terug, en alleen zaterdag tussendoor nog een keer bij de tent geweest.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » ma aug 06, 2007 3:10 pm

Kampvuurtje zaterdagnacht:

Afbeelding

Afbeelding

Dat was 4m van mijn tent vandaan, die uiteindelijk dus helemaal onder de as zat.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » ma aug 06, 2007 3:47 pm

Wacken was dit jaar voor mij wederom 1 groot feest, de typische Wackensfeer vol gelijkgestemden en vollidioten, nagenoeg perfecte organisatie, het brede aanbod aan alles wat ik interessant vind en als kers op de Duitse taart het uitstekende weer maakten het voor mij wederom wirklich geniaal en ik ga de komende jaren ook zeker weer terug.

Chronologisch overzichtje:
Dinsdagavond om half 12 vertrokken en flink door kunnen blazen op de Duitse autobahn, en na de nodige pitstops en een bezoekje aan Hamburg Rock City om half 7 s'ochtends op het WOA terrein aangekomen. Daar hoorden we nog net bij die batch met mensen die hun auto niet bij de tent mochten zetten, dus vanaf 't parkeerterreint op en neer naar camping F banjerend stond de boel pas om half 9 ofzo. Wel nog ff tot half 12 bier zitten drinken met de buren, af en toe eens een etmaaltje+ op blijven sterkt de mens.
S'avonds BBQ+ chillen en ff over het festival terrein geblazen, de dag klassiek afgesloten in de metal karaoke bar.

Donnerstag: Smiddags ff naar Wacken zelf en wat rondbanjeren in die prettige sfeer die je aldaar tegemoet komt plus was overbodige troep ingeslagen. S'avonds wederom BBQ en vervolgens een pogingkje Tyr gedaan maar daar was t echt zo druk dat er geen beginnen aan was. Dus maar via Sodom (die ik op zich best ok vond) richting Hatesphere gegaan.
Op zich wel een ok bandje maar niet helemaal mijn ding. Vervolgens in de cocktailbar daar op de gok wat cocktails gekocht en achterovergeslagen, met een half oor naar Overkill luisterend.
Was wel een ok achtergrondmuziekje, de dag klassiek afgesloten in de metal karaoke bar.

Vr+Za zoals gewoonlijk de hele dag op het festivalterrein geweest.
Vr gezien
Volbeat-Gravedigger-Enslaved-Blind Guardian-Belphegor-Dimmu Borgir-Kampfar, de dag klassiek afgesloten in de metal karaoke bar.

Za: Heaven Shall Burn, Type, Immortal, In Flames, Subway to Sally, de dag klassiek afgesloten in de metal karaoke bar.

Overigens vond ik Type leuk om te zien. Het hoort nu toch wel algemeen bekend te zijn dat de kwaliteit van de optredens varieert en dat je nooit precies weet wat je krijgt. Overigens was het zeker niet slecht en de setlist beviel me ook wel, die grappen van Steele, dat moet ie zelf maar weten.
Immortal was weer grappig en ik weet me altijd uitstekend te vermaken bij deze band. Ze speelden redelijk veel oudjes maar ik had Mountains of Might na Blaskhyrk verwacht, nu was het opeens eerder klaar dan verwacht en een beetje een gek einde.

Verder vond ik alles wel aardig perfect maar een iets uitgebreider scala aan nummers in de karaoke tent zou zeker geen kwaad kunnen.

Zondag om 3 uur richting NL vertrokken en over Enske teruggekomen aangezien in DE file scheen te staan, en met wat riante pauzes waren we alsnog voor 11 uur thuis dus wat dat betreft ook zeker geen klachten.

Gebruikersavatar
NvE
Berichten: 444
Lid geworden op: wo feb 22, 2006 6:38 pm
Locatie: Baarlo
Contacteer:

Bericht door NvE » ma aug 06, 2007 4:17 pm

Voorspoedige heenreis gehad 5-6 uurtjes in de auto gezeten, terugweg daarentegen was best wel een hel maar dat kwam vooral door de warmte...

Toen ik op de camping 2 trekjes nam van mijn vers gedraaide joint stonden er al zo'n 10 engelsen voor m'n tent. En toen werd me door mijn medecampeerders meteen duidelijk gemaakt dat het linke boel was wat ik gedaan had. Namelijk weed meenemen naar wacken. Maar ja, dan heb ik dus geluk gehad want de auto is niet gecontroleerd.

De eerste dag ook al bijna een sterfgeval meegemaakt. Een zwitser lag passed out bij z'n tent, niet zo bijzonder op zich maar hij reageerde nergens meer op. Dus zijn een aantal mensen toch maar de ehbo gaan waarschuwen die eigenlijk nogal wat onverschillig reageerde van "komen jullie ons hier nu voor halen?". Nou de vriendin van die kerel heeft ons de dag erna toch echt zwaar bedankt want hij was laterna in coma geraakt en is er op wacken achtergekomen dat hij suikerziekte had......

Tja, en voor de rest was het druk maar ik vond het nou ook weer niet te druk. Je moet bij sommige dingen gewoon een beetje logisch nadenken. 's Morgens wil namelijk iedereen zich douchen (om een uur of 1-2 's nachts had ik op een gegeven moment alle douches voor mij alleen), en als je perse niet op een dixie wil zitten, ja dan moet je schijt maar ophouden.

Het weer dinsdag was nog wat regenachtig maar vanaf woensdag tot zaterdag was het echt perfect. Wel verstandig om een hoofdeksel te dragen. Het terrein was idd op sommige plaatsen een verraderlijke blubberpoel. Ben er zelf ook nog m'n schoenen in kwijtgeraakt.

Het eten en drinken was over het algemneen ook goed geregeld. 0,5 kg spareribs heersen de pan uit. Fraciskaner Weissbier ook. Mensen achter de Beck's bier stand zijn zo dom als het achtereind van een varken. (staan met z'n allen te tappen in plaats van mensen te bedienen, vervolgens vraag je om ein bier lopen ze weer doodleuk weg om cola te gaan schenken, komen ze weer terug vraag je nochmaals om een biertje komen ze terug met een cola... en ga zo maar door).

Qua bands waren mijn hoogtepunten Immortal (geluid was in het begin behoorlijk kut maar dat draaide goed bij), Dimmu Borgir, Volbeat, Secrets of the Moon, 1349 (wat een vette show!!!), Iced Earth, Enslaved, Sodom, Destruction, Rose Tattoo, Cannibal Corpse (idd een beetje standaard aankondigen die ik bij eerdere optredens dit jaar ook gehoord heb maar muzikaal was het dik in orde dus ff flink staan te helikopteren) en bij Type O Negative heb ik een beetje een dubbel gevoel. Ik vond ze niet zo slecht als op Graspop maar superdenderend was het idd ook niet. Wel grappig. Maar als ik mr. Steele hoor zeggen in een recent interview dat ze liever lange shows doen omdat ze dan beter tot hun recht komen dan korte 50 minute sets, krab ik toch wel ff achter m'n oren. Want op wacken kregen ze best veel tijd en vervolgens verdwijnen ze na zowat elk nummer voor een paar minuten en houden ze er zo'n kwartier eerder mee op.

De Wacken Firefighters waren ook erg grappig om te zien. Ideale zuipmuziek ook.

Alles samenvattend ik een erg goed gevoel over aan mijn eerste Wacken Open Air. Werkelijk een true metal festival.
don't mistake lack of talent for genius

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » ma aug 06, 2007 4:20 pm

Ook voor mij was Wacken zeer geslaagd, zelfs 11 uur file valt mee als je lekker weer, goede muziek en gezellige mensen om je heen hebt. Vuurdoop voor mij wat betreft de lange reis, maar het ging allemaal lekker.

Qua goede bands wil ik Saxon, Destruction en Sacred Reich noemen. Tevens was Iced Earth ook erg sterk, en aangezien ik geen Barlow-purist ben heb ik dus over Owens ook weinig te klagen.

En verder was het gewoon een ontzettend gezellige boel, met lamheid (Iets te weinig, ik moest rijden, dan mis je twee dagen bier drinken), laag-niveau humor en zatte duitsers.

Tevens vond ik het eten op het festivalterrein allemaal erg goed! Brtatwursten, pizza's, Lamacun, en de spareribs waren al helemaal geweldig.

Top dus, hoe lang nog tot de volgende editie?
Laatst gewijzigd door IROn op ma aug 06, 2007 10:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » ma aug 06, 2007 4:31 pm

Mijn verslag van Wacken

Woensdag aangekomen en 10 uur in de file gestaan waardoor we in het donker om 12 uur ’s nachts de tent konden opzetten. Ook was het echt te druk. We moesten meer dan een half uur lopen om bij onze tenten te komen.

Donderdag
Begon erg goed met Blitzkrieg. Op CD vind ik het niet zo speciaal, maar live viel me het echt ontzettend mee, gaaf optreden.
Hiernaar Sodom gezien, dit is echt niet mijn ding en het verveelde me nogal.
Over Kill was de band waar ik op donderdag het meeste naar uitkeek. Was een aardig optreden, alleen behoorlijk wat fouten en de “standaard” nummers kwamen voorbij.
Heb ze wel eens beter live gezien.

Vrijdag
Als eerste naar Possessed geweest. Dit viel me echt heel erg tegen en het geluid was ook bagger, dus vrij snel terug naar de tent geweest om daar relaxt een biertje te drinken. Het was nogal gezellig, waardoor de tijd sneller ging dan verwachten, helaas Sabbat daardoor gemist. Gelukkig dat ik ze op KIT nog heb kunnen zien.
De laatste band die ik nog gezien heb was Blind Guardian. Ik vond het een hele goede show en vind ze 1 van de beste live bands. Zeker een hoogtepunt van Wacken.

Zaterdag
Vroeg opgestaan om Sacred Reich te gaan kijken, want hier keek ik naar uit! Ze stelden me niks teleur. Hele gave show en al mijn favorieten werden gespeelt.
Destruction was ook zeker leuk om weer eens te zien. Niet de beste show die ooit gezien he, maar was vermakelijk.
Immortal ook nog gekeken en die vielen me niks tegen. Niet echt mijn muziek, maar ze weten wel sfeer neer te zetten.
Na een half uur naar de tent gelopen waar Municipal Waste zou komen spelen. Wat een show en energie! Heb ze de afgelopen tijd vaker gezien, maar dit was echt het beste dat ik van ze gezien heb. Super!

Verder ook nog naar de Metal Market geweest. Ik heb wel weer wat leuke dingen weten te vinden. Wat me nogal irriteerde daar waren de bootlegs. Allemaal zeldzame thrash CD’s precies nagemaakt, zelfs de labels en serienummers kloppen precies.
Maar als je dan de onderkant van de CD bekijkt weet je wel weer hoe laat het is. Hier zou een keer maatregelen tegen genomen moeten worden, want er zullen veel mensen genaaid mee worden.

Zondag om 6 uur opgestaan en om 8 uur naar huis gereden om alle files te voorkomen en dat was gelukt. Mooi om 12:30 weer thuis gekomen.

+ Blind Guardian, Sacred Reich, MW.
+ Sfeer
+ Het weer
+ Auto bij de tent
- Possessed
- Drukte en files
- Bootlegs op de metalmarket

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » ma aug 06, 2007 4:35 pm

[quote="IROn"] quote]

Grappig dat we je nog tegenkwamen op de heenweg hehe.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » ma aug 06, 2007 5:19 pm

WTF, waren jullie die zwaaiende lui? Bij die soort van autoband op de weg, na het inhalen?

Ik heb je nog wel zien lopen, net voor Blind Guardian zag ik een Toxikshirt langsschieten, maar je was te snel weg om je aan te spreken.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » ma aug 06, 2007 5:24 pm

IROn schreef:WTF, waren jullie die zwaaiende lui? Bij die soort van autoband op de weg, na het inhalen?

Ik heb je nog wel zien lopen, net voor Blind Guardian zag ik een Toxikshirt langsschieten, maar je was te snel weg om je aan te spreken.
Hahaha.. Ja, dat was ik, zat achterom te kijken en ineens een autoband op de weg. Ik heb je helemaal niet meer gezien op het festival zelf, zoals ik bijna niemand ben tegengekomen.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » ma aug 06, 2007 6:16 pm

Deze editie van Wacken Open Air was de eerste voor mij en het heeft mij bijzonder goed bevallen. Door de selectie van bands die er speelden en de algehele sfeer was dit voor mij werkelijk een ‘Metal Mekka / Metal Walhalla’. Hier een verslag van de optredens die ik compleet van begin tot einde gevolgd heb, te beginnen met de beste optredens.

1. SABBAT speelde simpelweg het beste metalconcert wat ik ooit in mijn leven heb gezien (voetnoot: ik bezoek echter pas sinds 2005 metalconcerten). De band speelde net zo strak als in hun begindagen en afgaande op de filmpjes op YouTube een stuk strakker dan op Keep It True dit voorjaar. Walkyier was gedreven en charismatisch als altijd en mende het over-enthousiaste publiek als een bezetene ('Louder!', 'Schnell, Schnell!, CHARGE !!!'! Heerlijk om de vermoeide en soms angstige gezichten van de securityguards te zien, die zelfs versterking nodig hadden om het heerlijk uitbundige publiek (waaronder ik zelf - mooie positie vooraan het hek) te controleren. Setlist was prima - alle nummers luidkeels meegezongen. Ik miste alleen het nummer 'Best Of Enemies'. Met dit optreden wisten de Engelse Pagan-Thrashers (zo mag ik ze wel noemen denk ik gezien hun magistrale teksten) zichzelf te bombarderen tot één van mijn favoriete thrashmetalbands. Na dit optreden was ik kapot. Heerlijk!

2. ICED EARTH. Met deze band heb ik een bijzondere band. Het is namelijk één van de eerste drie heavy metalbands die ik in 2002 leerde kennen en mijn ‘toegangskaartje’ tot het muziekgenre. De band heeft voor mij een nostalgische waarde en daarnaast is het gewoon één van m’n favoriete bands. De albums met Owens kan ik erg goed waarderen, gezien hij één van mijn favoriete zangers is. Gezien het feit dat ik Iced Earth nooit live heb gezien – ik zou ze in 2004 in Hardenberg gaan zien; iedereen weet wat toen gebeurde – was ik erg gespannen. Het was echt bijna onwerkelijk om deze magistrale show zes meter van het hek vandaan, midden in het publiek vooraan te aanschouwen. De huiveringen raasden over m’n rug. De setlist was fantastisch, de nieuwe nummers klonken véél beter dan op album en het hoogtepunt, de Something Wicked-trilogie werd uitstekend vertolkt door Owens, helaas zonder de subtiele intro van de ‘Prophecy’. En dan afsluiten met ‘Iced Earth’ (het beste ‘bandnummer’ wat er is, zelfs ‘Metal Church’ kan hier niet tegenop), waarbij Owens vertolking dichter in de buurt komt bij het origineel met Gene Adams op zang dan zijn voorganger Mathhew Barlow. En Jon himself bij ‘Stormrider’ op zang was ook een hoogtepunt. Schitterend, kippevel opwekkend optreden dat mij zeer lang bij zou blijven.

3. SACRED REICH was fantastisch! Na Sabbat en Iced Earth mijn favoriete optreden van Wacken. Erg geslaagd optreden met een band die in mijn oren strakker speelden dan in hun begindagen. Sacred Reich kwam een stuk professioneler over op Wacken 2007 dan op Dynamo Open Air 1989 - gezien de DVD en Phil Rind was erg goed bij stem; hij klonk beter dan op op het 'Ignorance'-album. De setlist was ook prima en bevatte in mijn oren simpelweg hun beste nummers, hoewel ze van mij het nummer 'Sacred Reich' wel mochten spelen. Dit zal erger wel te beladen zijn geweest tijdens een optreden in Duitsland, gezien de tekst van het nummer.

4. BLIND GUARDIAN. Dit was de derde keer dat ik mijn favoriete heavymetalband live heb gezien en om eerlijk te bekennen waren de twee voorgaande shows die ik van de band heb gezien – Rijssen en Tilburg in 2006 – beter. Maar ondanks dat zette Blind Guardian een magische show neer en het Duitse publiek was ongelovelijk enthousiast (BG verdient de bijnaam ‘Crowdsurf Guardian’ – het ging hier dan ook om de headliner van het festival. Viel me echter tegen dat maar relatief weinig mensen met de intro van ‘Traveller In Time’ konden meezingen. Wel leuk dat dit nummer werd gespeeld, maar ik miste wel ‘Lost In The Twilight Hall’, van hetzelfde album als het vorig genoemde nummer. Het was ook fijn om eindelijk eens wat meer nummers van ‘A Twist In The Myth’ te horen. ‘Otherland’ kwam goed uit de verf, maar ‘And This Will Never And’ werd wat minder fel gespeeld en gezongen dan de albumversie die behoorlijk ‘thrashy’ klinkt. Op een of andere manier viel de show me enigszins tegen; in de zin dat ik er meer van verwacht had. Hansi kwam nogal nonchalant, vrij suf over, als je headliner van het grootste metalfestival ter wereld bent mag je wel wat meer je best doen qua podiumpresentatie als je het mij vraagt. De lichtshow en de digitale achtergronden waren echter sfeervol en vormden een waardevolle toevoeging aan het optreden. Toch had ik erg zitten hopen om een Demons And Wizards-nummertje met Jon S., maar dat moest helaas uitblijven. Jammer. Het publiek zou waarschijnlijk helemaal euforisch geraken, gemiste kans.

5. OVERKILLs optreden was voor mij de eerste, schitterende live-ervaring met de band, (de eerste thrashmetalband die ik uberhaupt kende en daadwerkelijk goed vond, dus een grote nostalgische waarde) met een heerlijke setlist die niet te veel in het verleden bleef hangen. Luidkeels meezitten brullen natuurlijk met nummers als 'In Union We Stand' (in mijn oren een heerlijke US Power Metal-anthem) en het publiek was heerlijk enthousiast, maar zou teleurgesteld worden doordat het optreden van de New Yorks thrashers werd ingekort door de Wacken-organisatie. Wegens technische problemen begon de band een half uur later - half twaalf in plaats van elf uur - maar mochten ogenschijnlijk tot mijn zeer grote teleurstelling niet hun setlist afmaken. Ik had graag nog nummers als 'Powersurge' en 'Bastard Nation' gehoord.


6. COMMUNIC. Deze Scandinavische band speelt een zeer technische, progressieve hybride vorm van thrash en powermetal maakt in de oude US Metal traditie - met een modern, hedendaags geluid, heerlijk. Jammer dat zo weinig oldschoolfans daar oor voor hebben, echt een gemist. Het optreden van Communic was fantastisch met een erg enthousiaste, ontwapende frontman - wiens eerste gekochte metalalbum overigens 'Refuge Denied' van Sanctuary was, wat je terug hoort in de muziek van Communic. Qua muziek lijkt Communic misschien nog wel meer op Sanctuary dan de opvolg-band van deze klassieke US Metal band, Nevermore.

7. BLITZKRIEG. De Britse NWOBHM-legende onder leiding van zanger Brain Ross had de eer om Wacken te openen en dat deden ze met verve. De band zette een goede show neer en de muziek klonk zeker niet gedateerd. Ik had alleen gehoopt dat de band nog twee Satan-klassiekers zouden spelen, namelijk ‘Trial By Fire’ en ‘Blades of Steel’, zoals ze vorig jaar deden op Dokk’em Open Air, jammer, want die nummers zouden de band net wat origineler maakten, gezien de band soms nogal aan leentje buur doet bij Iron Maiden en Black Sabbath voor hun nieuwere nummers.

8. MUNICIPAL WASTE. Dit was de tweede keer dat ik deze Amerikaanse Crossover-act heb gezien (de eerste keer was dit voorjaar in Deventer). De band speelde zeer strak en zette een leuke, feestelijke show neer. De soort Crossover die de band speelt ligt heel erg in de stijl van bands als S.O.D., Wehrmacht en Lawnower Deth, evenals het hele imago van de band. De cd-covers, de gave (witte) shirts ruiken allemaal naar ‘oldskool’, maar het hele uiterlijke gebeuren vind ik eigenlijk beter dan de muziek van de band zelf. Het gitaargeluid van de band en de zang van de zanger komen helaas op mij (ik wilde dat het anders was) te ‘puberaal’ over en doen me teveel denken aan schools punkbands die op soundtracks van films als ‘American Pie’ staan. Qua riffs en overgangen doet de band het soms bijna Anthrax-stijl goed, maar de meeste composities op de albums zijn in mijn oren net niet gelikt genoeg. De band heeft het voor mij nét niet. Ik vind het heel goed dat de band probeert het oldschoolgevoel terug te krijgen, maar een kritische objectieve blik is noodzakelijk.

Verder heb ik sporadisch nog wat andere bands gezien. GRAVE DIGGER viel me zeer tegen; de band maakte fouten, geluid viel tegen. Even ‘Exacalibur’ aangehoord en er toen vandoor gegaan. De Duitsers schenen het echter massaal wel leuk te vinden. Tijdens het wachten voor de True Metal Stage op Iced Earth heb ik nog wat meegekregen van DIMMU BORGIR en dat viel me eigenlijk helemaal niet tegen. Volgens mij heeft deze muziek niet echt bijzonder veel meer te doen met ‘blackmetal’. CANNIBAL CORPSE klonk vanaf een grote afstand best wel behoorlijk technisch en aanstekelijk voor een deathmetalband. Echt een verademing na In Flames. Op de camping heb ik nog wat meegekregen van SUBWAY TO SALLY, wat mij eigenlijk zeer sfeervol en schitterend episch in de oren klonk.

De Metal Market was ook fantastisch. Eindelijk mijn metalalbumcollectie een serieuze injectie kunnen geven. Er was een zeer groot aanbod op deze markt, maar men moest wel, zoals !slayer! al aangaf door de vele bootlegs heenkijken. Zelf ben ik er één keer ingetrapt door een bootlegversie van Powermad – Absolute Power te kopen (die er precies – tot de productie aan toe – hetzelfde uitzag als het origineel. Het enige verschil waren vier extra nummers van EP. De bootleg had echter wel een barcode, wat bij mijn weten de meeste bootlegs niet hebben. Wellicht een Japanse bootleg las ik op Internet)

Verder baalde ik verschrikkelijk dat ik geen rood Sabbat – History of a Time to Come-shirt heb kunnen scoren. Ik zag verscheidene mensen met zo’n shirt rondlopen. Volgens Walkyier waren ze te koop op het festival, maar ik heb ze nergens kunnen vinden. Echt een tegenvaller, gezien ik – door de voorkeur aan een bepaalde stijl en een stukje onderscheidend individualisme – bijzonder gesteld ben op niet-zwarte metalshirts.


Al met al een fantastisch festival met een prima organisatie – op de lijn/shuttebus-vervoer na. WC’s waren schoon, gevarieerd aanbod aan voedsel en drank, goede sfeer, vriendelijk personeel, etc.. Die Duitsers weten wel hoe het moet. Ik had echt een vakantiegevoel die paar dagen Nederland kan nog wat leren. Ik was behoorlijk chagerijnig toen ik weer in Nederland kwam, waar de bekrompen metalvooroordelen ons alweer om de oren vlogen.

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » ma aug 06, 2007 6:32 pm

Dit was godverdomme een zeer geslaagd Wacken moet ik zeggen.

Goed weer: ben weer eens bruin geworden (kan natuurlijk ook de modder zijn).

Lekker druk oftewel focking druk, dit was de drukste editie die ik me kan herinneren, maar wel ontzettend gezellig druk, ik hou er wel van.

Ontzettend goeie sfeer overal (altijd al geweest).

Hadden voor de eerste keer een ijskast meegenomen op gas die het zeer goed deed, altijd koud bier dus.

De bands die ik wou zien hebben me niet teleurgesteld, zelfs Possessed was verdomme super, alhoewel het geluid niet helemaal optimaal was, maar goed. Sodom, Immortal, Sacred Reich, etc, allemaal goed tot uitstekend.

Was ook wel grappig om te zien dat er mensen 2 uur in de rij stonden voor de ingang van de supermarkt terwijl je aan de zijkant er zo in kon.

Volgend jaar maar weer
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8434
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » ma aug 06, 2007 6:46 pm

Die file had trouwens nog een supermooi voordeel.....

Het domste ongeluk/schadegeval ooit gezien: Op een gegeven moment waren steeds meer mensen het beu om de auto elke keer te starten om vervolgens 2 meter te rijden, dus gingen mensen de auto duwen.

Een auto vol met italiaanse duitsers (duits kenteken, spraken italiaans) werd ook niet gestart. De heren stapten uit en begonnen met 3 man sterk achter tegen de auto te duwen. Auto ging steeds meer naar links en uiteindelijk stuurloos de vangrail in, ondanks verwoede pogingen om hem nog tegen te houden. Ik dacht nog: "wat een sukkels, uitstappen om te duwen en niemand laten sturen".... ik had ongelijk, er zat een vrouw achter het stuur..... hahaha, priceless.


uiteraard snap ik dat, als je de auto niet start de stuurbekrachtiging niet werkt en het moeilijk sturen is, maar het is eigenlijk leuker om dat er niet bij te vermelden. Natuurlijk had iemand die na kon denken en de vangrail op zich af zag komen, gewoon op de rem geduwd.

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 7470
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 12:10 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Alwin » ma aug 06, 2007 6:59 pm

Radium schreef:The Sun no longer rises
Sons of northern darkness
Tyrants
Withstand the fall of time
Unsilent storms in the north abyss
At the heart of winter
battles in the north
blashyrkh
Wrath from above
One by one

En ik vergeet vast nog iets, en de volgorde klopt niet.
Oh, sappig hoor :) .

Plaats reactie