Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
-
Metal79
Bericht
door Metal79 » vr jul 20, 2007 10:56 am
Sentinel schreef:@ metal79: kun je die artikels ook hier posten? Ik heb ze allebei gemist

Helaas gaat dat niet; copyright ligt bij mijn opdrachtgever.
En natuurlijk zijn we bekend met Amulance. De NRR-rerelease van het oorspronkelijke album is helaas een aanfluiting (zoals alle NRR-rereleases). Flutboekje, flutgeluid (mijn cd is ook nog 's defect, lijkt wel een Unisound-bootleg), nul bonustracks. Ramsjwerk om er nog een keer voor nop wat centjes uit te trekken, maar ik verwacht van dat label ook niets anders.
De Stormspell-release van de demo's (fraai boekje + patch!) is een must.
-
Sentinel
Bericht
door Sentinel » vr jul 20, 2007 12:09 pm
Metal79 schreef:[..]
Helaas gaat dat niet; copyright ligt bij mijn opdrachtgever.
En natuurlijk zijn we bekend met Amulance. De NRR-rerelease van het oorspronkelijke album is helaas een aanfluiting (zoals alle NRR-rereleases). Flutboekje, flutgeluid (mijn cd is ook nog 's defect, lijkt wel een Unisound-bootleg), nul bonustracks. Ramsjwerk om er nog een keer voor nop wat centjes uit te trekken, maar ik verwacht van dat label ook niets anders.
De Stormspell-release van de demo's (fraai boekje + patch!) is een must.
Zit er ook zo'n kartonnen ding om die cd? Als dat zo is, verwondert het me niet dat het een aanfluiting is, want dat zijn die vervloekte Griekse bootlegs waar er schijnbaar een miljard van zijn.
Maar de legale NRR-rereleases zijn idd te sober, maar de cd's zelf daarentegen zijn van een gedegen kwaliteit.
Lijkt een beetje op de OLD metal cd's van Fowley, die zijn ook zo karig als maar wat.
Bovenstaande is een van de honderden redenen waarom ik het merendeel nog steeds op vinyl zoek.
Die Stormspell release ga ik binnenkort op de Wacken markt soldaat slaan, bedankt voor de info.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
-
Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
-
Contacteer:
Bericht
door Jeroen » za jul 21, 2007 8:12 pm
dat Seventh Calling schijfje is trouwens ook best te doen. Op geen enkel moment bijzonder, maar wel lekker log en behoorlijk donker.
Een stukje fijner dan de hedendaagse Helloween klonen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
-
Sentinel
Bericht
door Sentinel » wo jul 25, 2007 10:35 pm
Iedereen kent natuurlijk de grote Slayer met meesterwerken als "Show No Mercy", "Haunting the Chapel", "Hell Awaits" etc. Er bestond nog een Slayer die later SA Slayer is gaan heten. Deze band heeft onder de naam Slayer een EP uitgebracht genaamd "Prepare To Die". US metal met een NWOBHM sausje, dus niet thrash georienteerd zoals hun grote naamgenoten. De muziek is met ontzettend veel passie in elkaar gezet en dat is ook te horen. Dit is een eigen beheer ding en dus verstoken van bemoeials die zeggen hoe het moet klinken. Persoonlijk vind ik deze EP zo goed dat ik jaren terug naar een orgineel ben gaan zoeken en na lang kutten uiteindelijk in een "mint" toestand heb gevonden. Hun latere LP heb ik nog steeds niet gecheckt, vooral door het feit dat ie veel slechter als de EP schijnt te zijn. Het kan zijn dat dit op cd (geen bootleg) is uitgebracht,
Mensen bekend met deze band?
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
-
Lennert
- Lult over cdtjes
-
Contacteer:
Bericht
door Lennert » wo jul 25, 2007 11:46 pm
Ze zijn een stuk beter dan de Slayer waar iedereen op mf mee wegloopt, al heb ik die ep slechts 1 keer lang geleden gehoord ja.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.
-
Metal79
Bericht
door Metal79 » do jul 26, 2007 12:31 am
De S.A. Slayer uit - natuurlijk - San Antonio. De legendarische Texas-metalscene in de jaren tachtig heeft zoveel moois voortgebracht dat door zo weinig mensen op waarde wordt geschat. Er bestaat ook een bootleg van het enige concert waar de beide Slayers optraden.
-
Sentinel
Bericht
door Sentinel » do jul 26, 2007 1:42 pm
Metal79 schreef:Er bestaat ook een bootleg van het enige concert waar de beide Slayers optraden.
Da's deze:

LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
-
Metal79
Bericht
door Metal79 » do jul 26, 2007 1:48 pm
Sentinel schreef:[..]
Da's deze:

Ik wist 't wel!
All bow unto the mighty Sentinel!
-
Jeroen
-
Contacteer:
Bericht
door Jeroen » do jul 26, 2007 2:06 pm
ik vind die EP van S.A. Slayer eigenlijk niet heel bijzonder.
Vrij doordeweekse matige heavy metal met tegenvallende zang en nogal rommelig spel.
Nee, veel indruk heeft dit niet gemaakt.
-
Sentinel
Bericht
door Sentinel » do jul 26, 2007 3:34 pm
Jeroen schreef:ik vind die EP van S.A. Slayer eigenlijk niet heel bijzonder.
Vrij doordeweekse matige heavy metal met tegenvallende zang en nogal rommelig spel.
Nee, veel indruk heeft dit niet gemaakt.
Ieder heeft zijn eigen smaak maar matig, tegenvallende zang en rommelig spel zijn naar mijn mening zeer zeker niet de kenmerken van deze voortreffelijke EP. De productie is ietwat rommelig, maar zoals bij vele cultacts uit de 80's US-scene voegt dit een essentieel deel toe aan de muziek, namelijk POWER. Dit soort schijven ademen metal uit, er zit gevoel in de muziek wat ik van veel moderne bands totaal niet kan zeggen. Deze schijf kan niet tippen aan de beginwerken van de andere Slayer, maar bezit wel genoeg kaliber om voor altijd in het hart gedragen te worden door mensen die deze muziekstijl "worshippen", inclusief mij..
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
-
Zagato
Bericht
door Zagato » do jul 26, 2007 4:40 pm
Metal79 schreef:De S.A. Slayer uit - natuurlijk - San Antonio. De legendarische Texas-metalscene in de jaren tachtig heeft zoveel moois voortgebracht dat door zo weinig mensen op waarde wordt geschat. Er bestaat ook een bootleg van het enige concert waar de beide Slayers optraden.
En niet te vergeten dat een aantal leden later in andere gave bands opdoken, met name Ron Jarzombek (Watchtower!!!) Maar volgens mij ook Sacred Reich....
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]
-
Jeroen
-
Contacteer:
Bericht
door Jeroen » do jul 26, 2007 4:46 pm
Ieder heeft zijn eigen smaak maar matig, tegenvallende zang en rommelig spel zijn naar mijn mening zeer zeker niet de kenmerken van deze voortreffelijke EP. De productie is ietwat rommelig, maar zoals bij vele cultacts uit de 80's US-scene voegt dit een essentieel deel toe aan de muziek, namelijk POWER. Dit soort schijven ademen metal uit, er zit gevoel in de muziek wat ik van veel moderne bands totaal niet kan zeggen. Deze schijf kan niet tippen aan de beginwerken van de andere Slayer, maar bezit wel genoeg kaliber om voor altijd in het hart gedragen te worden door mensen die deze muziekstijl "worshippen", inclusief mij..
welja, ik vind dat er nogal een verschil zit tussen rommelig en krachtig. Maar goed, zoals je zegt. Ieder z'n smaak.
Bestaat er overigens ook niet een uitgave van Reborn Classics van deze EP met o.a spul van Savage Grace en nog een band? (Dat Savage Grace spul vind ik vele malen beter)
-
Sentinel
Bericht
door Sentinel » do jul 26, 2007 9:28 pm
Jeroen schreef:[..]
welja, ik vind dat er nogal een verschil zit tussen rommelig en krachtig. Maar goed, zoals je zegt. Ieder z'n smaak.
Bestaat er overigens ook niet een uitgave van Reborn Classics van deze EP met o.a spul van Savage Grace en nog een band? (Dat Savage Grace spul vind ik vele malen beter)
Er is idd. een Reborn Classic boot in omloop met de EP's van SA Slayer, Savage Grace en Stormtrooper.
Stormtrooper heb ik volgens mij eens eerder de revue laten passeren.
Savage Grace is moeilijk te toppen. Deze EP van hun bevat het onsterfelijke nummer "Curse The Night".
Een andere band die wel in het rijtje past is Ruthless met hun pracht EP: "Metal Without Mercy", van hetzelfde kaliber als bovengenoemde EP's. De US heeft vroeger flink wat goeie EP'tjes de wereld in geblazen.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
-
Metal79
Bericht
door Metal79 » vr aug 10, 2007 2:49 pm
De laatste tijd luister ik regelmatig naar From the fjords van de US-band Legend; niet de christelijke rockers, maar een obscuur powertrio dat slechts deze LP opnam in 1979. De gitarist, Kevin Nugent (familie?), overleed in 1983.
De cd is een Hellas-bootleg helaas, maar voor liefhebbers van progachtige, epische hardrock met een warm jaren zeventig-geluid en een zeer rap roffelende drummer kan het toch een lonende investering zijn.
-
Sentinel
Bericht
door Sentinel » za aug 11, 2007 1:00 pm
Metal79 schreef:De laatste tijd luister ik regelmatig naar From the fjords van de US-band Legend; niet de christelijke rockers, maar een obscuur powertrio dat slechts deze LP opnam in 1979. De gitarist, Kevin Nugent (familie?), overleed in 1983.
De cd is een Hellas-bootleg helaas, maar voor liefhebbers van progachtige, epische hardrock met een warm jaren zeventig-geluid en een zeer rap roffelende drummer kan het toch een lonende investering zijn.
Inderdaad een fantastisch album, heel eigenzinnige muziek met hier en daar een beetje jazz-achtige structuren. Als je deze band goed vind moet je eens Ashbury: Endless Skies proberen, eveneens prachtige epische hardrock/metal; is volgens mij pas opnieuw uitgebracht op cd via Rockadrome.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
-
Eru Iluvatar
Bericht
door Eru Iluvatar » za aug 11, 2007 1:00 pm
Na aanleiding van Sentinels avatar heb ik SLAUTER XSTROYES debuutalbum 'Winter Kill' uit 1985 gecheckt en ik vind het werkelijk schitterende US Metal in z'n wat vroegere vorm, met wel een geluid dat zijn tijd vooruit. Ik hoor er wat Helstar in de terug, maar ook wat technische dingetjes die me aan Watchtower doen denken (wiens debuutalbum als ik het goed heb ook uit 1985 stamt).
Er schijnt een reissue te zijn van deze prachtige plaat. Zou iemand mij kunnen vertellen of deze zeer zeldzaam en prijzig is of dat dat wel enigzins meevalt?
-
Sentinel
Bericht
door Sentinel » za aug 11, 2007 1:05 pm
Eru Iluvatar schreef:Na aanleiding van Sentinels avatar heb ik SLAUTER XSTROYES debuutalbum 'Winter Kill' uit 1985 gecheckt en ik vind het werkelijk schitterende US Metal in z'n wat vroegere vorm, met wel een geluid dat zijn tijd vooruit. Ik hoor er wat Helstar in de terug, maar ook wat technische dingetjes die me aan Watchtower doen denken (wiens debuutalbum als ik het goed heb ook uit 1985 stamt).
Er schijnt een reissue te zijn van deze prachtige plaat. Zou iemand mij kunnen vertellen of deze zeer zeldzaam en prijzig is of dat dat wel enigzins meevalt?
Geweldig album. Op dit moment is er alleen maar een LP-reissue van Monster Records. Op
www.rockadrome.com kun je hem kopen voor een goeie prijs. Ik zie net dat er ook al een cd is uitgekomen van dit godenalbum. Er is ook een orgineel te koop daar, moet je die prijs eens checken.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
-
Metal79
Bericht
door Metal79 » za aug 11, 2007 1:57 pm
Inderdaad een fantastisch album, heel eigenzinnige muziek met hier en daar een beetje jazz-achtige structuren. Als je deze band goed vind moet je eens Ashbury: Endless Skies proberen, eveneens prachtige epische hardrock/metal; is volgens mij pas opnieuw uitgebracht op cd via Rockadrome.
Klopt en staat op de ellenlange boodschappenlijst. Er bestaat ook een Griekse bootleg van.
-
Orklord
-
Contacteer:
Bericht
door Orklord » za aug 11, 2007 11:05 pm
Zo ik heb even wat dingen neergeladen van de laatste pagina, maar ik begin even met Jag Panzer, aangezien ik naar KIT gaan er eens even wat van opgezocht en waarom heeft niemand eerder dit aan mij verwezen!

dit is gaaf! Iig tot nu toe ken ik alleen het debuut, maar ik weet genoeg als ik dit in de winkel zie liggen gaat het mee.
Zo nu maar weer even verder genieten, Warfare!!
-
Metal79
Bericht
door Metal79 » zo aug 12, 2007 10:30 am
Orklord schreef:Zo ik heb even wat dingen neergeladen van de laatste pagina, maar ik begin even met Jag Panzer, aangezien ik naar KIT gaan er eens even wat van opgezocht en waarom heeft niemand eerder dit aan mij verwezen!

dit is gaaf! Iig tot nu toe ken ik alleen het debuut, maar ik weet genoeg als ik dit in de winkel zie liggen gaat het mee.
Absoluut ook beluisteren:
Chain of command. Klassieker! Daarop zingt niet Harry 'The Tyrant' Conklin, maar Bob Parduba, die als 'special guest' ook bij het KIT-optreden zal zijn. Van deze plaat bestaan trouwens meerdere bootlegs, maar je moet de officiële re-release hebben.
-
Metalheank
Bericht
door Metalheank » zo aug 12, 2007 12:46 pm
Orklord schreef:Zo ik heb even wat dingen neergeladen van de laatste pagina, maar ik begin even met Jag Panzer, aangezien ik naar KIT gaan er eens even wat van opgezocht en waarom heeft niemand eerder dit aan mij verwezen!

Inderdaad Chain of command checken! Andere aanraders zijn het powermetalalbum Mechanized Warfare, het progressieve Casting The Stones en het epische Thane To The Throne.
-
Jens
Bericht
door Jens » zo aug 12, 2007 4:23 pm
Eru Iluvatar schreef:Na aanleiding van Sentinels avatar heb ik SLAUTER XSTROYES debuutalbum 'Winter Kill' uit 1985 gecheckt
Waar heb je die gevonden?
-
Orklord
-
Contacteer:
Bericht
door Orklord » zo aug 12, 2007 6:52 pm
Ik ga maar even achter al die Jag Panzer dingen aan
Op het moment staat Savage Grace - Master of Disguise op en dat is me toch ook een gave plaat. Best rauw en het rammt er toch ook zeker op los, niks gelikt en clean, gewoon lekker smerig en de stem van de zanger is gaaf!
-
Sentinel
Bericht
door Sentinel » zo aug 12, 2007 10:14 pm
Orklord schreef:Ik ga maar even achter al die Jag Panzer dingen aan
Op het moment staat Savage Grace - Master of Disguise op en dat is me toch ook een gave plaat. Best rauw en het rammt er toch ook zeker op los, niks gelikt en clean, gewoon lekker smerig en de stem van de zanger is gaaf!
Een van de beste albums uit de US. "Into The Fire" is echt niet van deze wereld.
In Jag Panzer moet ik me eens wat meer gaan verdiepen. Ik ken alleen hun eerste EP en LP. Wil wel goed voorbereid op KIT staan
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
-
Sentinel
Bericht
door Sentinel » do aug 16, 2007 10:56 pm
Check deze band eens:
http://www.myspace.com/emeraldsteel
US-metal met een progressief randje inclusief keyboards die goed worden ingezet en naar mijn mening een welkome toevoeging geven aan het geheel.
Ik vind vooral het nummer "Getting Free" super. Ik denk dat vooral Metal79 hiermee goed uit de voeten kan.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
-
Metal79
Bericht
door Metal79 » vr aug 17, 2007 8:43 am
Sentinel schreef:Check deze band eens:
http://www.myspace.com/emeraldsteel
US-metal met een progressief randje inclusief keyboards die goed worden ingezet en naar mijn mening een welkome toevoeging geven aan het geheel.
Ik vind vooral het nummer "Getting Free" super. Ik denk dat vooral Metal79 hiermee goed uit de voeten kan.
Die band ken ik in elk geval. Eens even gaan zoeken, want volgens mij heb ik daar een bootleg van.
-
D.
Bericht
door D. » zo aug 19, 2007 3:02 pm
Omdat ik het zelf niet echt in het epic metal genre vind passen:
De laatste anderhalve week heb ik ontzettend veel naar Into Battle en Black Death van Brocas Helm geluisterd. Nu vraag ik me af of Defender of the Crown net zo goed is? Ik ben wat sceptisch omdat er zo veel tijd tussen de platen zit. Het kán wel goed, als je bijvoorbeeld naar Manilla Road kijkt, maar vaak zijn zulk soort reunie albums toch een stuk minder van kwaliteit.
Ik moet ook zeggen dat ik de Helm's Deep demo die als bonus op de Black Death CD staat een stuk minder vind dan de twee albums en de eerste demo, maar ook tussen die demo en het laatste album zit 15 jaar dus ik ga er vanuit dat die niet representatief is voor Defender of the Crown...
-
jeffrey
Bericht
door jeffrey » zo aug 19, 2007 8:46 pm
Hij is beter dan Into Battle naar mijn mening. Retegoede plaat. De nummers zijn sterker en de bas is op sommige momenten meer dan geniaal. Die demo ken ik overigens niet.
Pssst, het past uitstekend in het Epic Metaltopic

.
Allemaal even normaal doen tegen djent
-
D.
Bericht
door D. » zo aug 19, 2007 9:08 pm
jeffrey schreef:
Pssst, het past uitstekend in het Epic Metaltopic

.
Als jij het zegt... Toch krijg ik er niet echt een groots/episch gevoel bij, zeker niet bij Black Death maar misschien ligt dat aan mijn op dit gebied ietwat onervaren oren. Of zeur ik gewoon...
Bedankt voor je aanbevling in ieder geval.
-
jeffrey
Bericht
door jeffrey » zo aug 19, 2007 9:25 pm
D. schreef:[..]
Als jij het zegt... Toch krijg ik er niet echt een groots/episch gevoel bij, zeker niet bij Black Death maar misschien ligt dat aan mijn op dit gebied ietwat onervaren oren. Of zeur ik gewoon...
Bedankt voor je aanbevling in ieder geval.
Hahah is goed ieder zijn eigen indeling eigenlijk ook :p;). Graag gedaan iig.
-
D.
Bericht
door D. » zo aug 19, 2007 9:58 pm
Ik zie nu trouwens dat nummers van die Helm's Deep demo ook op Defender of the Crown staan, waarschijnlijk heropgenomen dan.
Drink and Drive, Blood Machine, Juggernaut en Helm's Deep. Van de demo vind ik Blood Machine en Helm's Deep erg gaaf maar de andere drie nummers die erop staan niet zo met als dieptepunt Drink and Drive, die vind ik ronduit slecht.
-
jeffrey
Bericht
door jeffrey » zo aug 19, 2007 10:10 pm
Ik denk dat die plaat je zeker zal bevallen. Zelf vind ik Juggernaut ook een midner nummertje, maar de rest is erg gaaf. Nummers als Cry of the Banshee, Drink the Blood of the Priest, Children of the Nova Dawn, Ghost Story, Never Kissed Goodbay en Timeof the Dark op hetzelfde niveau als Blood Machine en Helm's Deep. Ik denk dat deze plaat je wel zal bevallen.
-
Sentinel
Bericht
door Sentinel » ma aug 20, 2007 9:26 am
Defenders of The Crown kun je inderdaad zonder aarzelen aanschaffen, "Brocas Helm-metal" van het hoogste niveau, Helms Deep, Time Of The Dark etc zijn geweldig.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
-
Jens
Bericht
door Jens » ma aug 20, 2007 8:52 pm
Blasfemie of niet, ik vind Defender de beste BH plaat !
-
Lennert
- Lult over cdtjes
-
Contacteer:
Bericht
door Lennert » ma sep 17, 2007 10:32 pm
Onlangs bij de Saturn voor 5 euro Xiled To Infinity van Seven Witches gekocht en ik moet zeggen dat ik maar matig enthousiast ben. Ik vind het allemaal maar weinig afwisselend, niet bijster interessante zang en vooral teveel Judas Priest invloeden. Dat nummer Voice Of Jacob wat Jeroen me ooit stuurde klonk dan toch een stuk beter.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
-
Jeroen
-
Contacteer:
Bericht
door Jeroen » ma sep 17, 2007 10:40 pm
het wordt dan ook pas echt leuk vanaf Passage to the Other Side.
De eerste drie albums zijn op z´n best redelijk te noemen.
Vrij simpele heavy metal.
Al ga ik me de laatste tijd wel steeds meer irriteren aan Jack Frost. Wat kan die sufkut hoog van de toren blazen zeg.
Met z´n genuil over magical sferen in de studio bij de opnames van het super standaard debuut.
En z´n opmerking over hoe 'anders' en 'origineel' het wel niet is om Xiled in plaats van Exiled te gebruiken. Wat een blaaskaak.
En natuurlijk is er weer zoiets 'unieks' te traceren als dat Jackie net het nummer Passage to the Other Side zat te schrijven toen z'n broer stierf.
Ja, die nieuwe dvd is heel persoonlijk geworden, Jack. Met z'n gehaaste geleuter en het feit dat ie een duidelijk van tevoren interview krijgt door de bevriende studio eigenaar.
America , America, Thank You, My God..etc.
Hij kan leuk gitaarspelen, maar op het gebied van spraakvaardigheden is hij diep onder nul gezakt.
Hit the road Jack!
Laatst gewijzigd door
Jeroen op ma sep 17, 2007 10:46 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Lennert
- Lult over cdtjes
-
Contacteer:
Bericht
door Lennert » ma sep 17, 2007 10:42 pm
Die standaard Priest riffjes gaan me afgezien daarvan ook behoorlijk snel vervelen. Ik wil toch iets meer melodie in mijn metal horen dan dat, toch maar eens kijken of Passage To The Other Side ook nog ergens goedkoop te vinden is.
-
Jeroen
-
Contacteer:
Bericht
door Jeroen » ma sep 17, 2007 10:49 pm
" We're taking back the Metal"
Die Wade toch. Die tekst zal wel door Frost geschreven zijn.
Bah wat een lulkop zeg. Met z'n brede bek en z'n 'ik moet poepen' uitdrukking.
Een kerel die zichzelf bovendien ziet als een bovengemiddeld songwriter. Welja, om eerlijk te zijn, het is dat meneer Frost altijd zulke goede zangers weet te strikken, maar die composities zijn gewoon behoorlijk standaard.
-
Lennert
- Lult over cdtjes
-
Contacteer:
Bericht
door Lennert » vr sep 21, 2007 6:02 pm
Veel mensen zullen het overigens niet met me eens zijn, maar vandaag heb ik tegelijkertijd met Forbidden Burning Star van Helstar aangeschaft. Nu was ik iets vroeger klaar met een bepaald college, maar na het album geluisterd te hebben heb ik het meteen na afloop geruild voor Metal Church - The Dark. De zang was goed, de solo's ook, maar er leek totaal geen pit in de nummers te zitten en dat was iets waar ik echt zin in had.
-
Dragonforce
Bericht
door Dragonforce » vr sep 21, 2007 6:29 pm
Lennert schreef:Veel mensen zullen het overigens niet met me eens zijn, maar vandaag heb ik tegelijkertijd met Forbidden Burning Star van Helstar aangeschaft. Nu was ik iets vroeger klaar met een bepaald college, maar na het album geluisterd te hebben heb ik het meteen na afloop geruild voor Metal Church - The Dark. De zang was goed, de solo's ook, maar er leek totaal geen pit in de nummers te zitten en dat was iets waar ik echt zin in had.
Goede omschrijving.
De 3 albums na het debut hebben dezelfde geweldige zang en solos maar 100 maal de pit. Dus zodra je een van die ziet liggen, aanschaffen.
It's the end of time
-
Lennert
- Lult over cdtjes
-
Contacteer:
Bericht
door Lennert » vr sep 21, 2007 6:30 pm
Serieus? Ik dacht aan de review op metalfan en op metal-archives te zien dat dit
het us-metal album ooit moest zijn

-
Dragonforce
Bericht
door Dragonforce » vr sep 21, 2007 6:38 pm
Lennert schreef:Serieus? Ik dacht aan de review op metalfan en op metal-archives te zien dat dit
het us-metal album ooit moest zijn

Nee hoor, volgens mij vinden de meeste Helstar fans ook de 3 opvolgers beter. Ik ben het wat betreft het ontbreken van de pit helemaal met je eens.
Op metal archives hebben Remnants Of War (93%) en Nosferatu (92%) ook hogere cijfers dan het debut. Nosferatu is wat technischer dan de andere albums en is gedeeltelijk een concept album, dus kun het beste bij ROW beginnen.
En eind dit jaar komt het nieuwe album uit.

It's the end of time
-
innuendo
- Lult over cdtjes
Bericht
door innuendo » vr sep 21, 2007 6:40 pm
Burning star viel me in het begin tegen, maar nu kan ik er prima naar luisteren. Geen topper wat mij betreft en soms kan ik me flink irriteren aan de uithalen van James Riviera.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
-
Sentinel
Bericht
door Sentinel » vr sep 21, 2007 10:21 pm
Jeetje, ik heb "Burning Star" 2 keer op vinyl met 2 verschillende voorkanten en op cd, zo goed vind ik hem. "remnants of War" blijft mijn favoriet gevolgd door "Burning Star". Luister bv naar de beginsolo van "Into the Unkown", wat een pracht en praal om maar te zwijgen over "Run With the Pack".
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
-
Metalheank
Bericht
door Metalheank » vr sep 21, 2007 10:25 pm
Eerlijk gezegd vind ik hem ook niks. Qua stijl een gave band maar alleen Distant Thunder vind ik optimaal.
-
Lone Starr
Bericht
door Lone Starr » za sep 22, 2007 2:48 am
Dragonforce schreef:[..]
Nee hoor, volgens mij vinden de meeste Helstar fans ook de 3 opvolgers beter. Ik ben het wat betreft het ontbreken van de pit helemaal met je eens.
Op metal archives hebben Remnants Of War (93%) en Nosferatu (92%) ook hogere cijfers dan het debut. Nosferatu is wat technischer dan de andere albums en is gedeeltelijk een concept album, dus kun het beste bij ROW beginnen.
En eind dit jaar komt het nieuwe album uit.

Persoonlijk vind ik ROW een butt-album, 1x geluisterd en niet Helstar waardig.Burning Star is wel redelijk te pruimen, Run With The Pack en Burning Star zijn toch wel aardige nummers. Echt knallen is het met de albums A Distant Thunder en Nosferatu, echt mega-albums vind ik. Snel, melodisch, technisch (vooral Nosferatu) en natuurlijk super zang.
"Do is die Bahnhof!!"
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]
-
innuendo
- Lult over cdtjes
Bericht
door innuendo » za sep 22, 2007 10:48 am
Nosferatu is een mooie plaat, maar ik mis daar juist de bezieling. muzikaal klinkt het uitstekend, maar ik krijg juist daardoor het gevoel dat de heren van Helstar meer bezig waren met laten zien hoe goed ze wel niet zijn met hun instrumenten zijn, dan goede songs schrijven. Oftewel, doe mij maar Burning star. Mooie cover heeft die ook trouwens!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
-
Sentinel
Bericht
door Sentinel » za sep 22, 2007 12:35 pm
Lone Starr schreef:[..]
Persoonlijk vind ik ROW een butt-album, 1x geluisterd en niet Helstar waardig.

Wat is er niet Helstar waardig aan? Dit is IMO het beste wat James Rivera ooit heeft gedaan.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
-
Jeroen
-
Contacteer:
Bericht
door Jeroen » za sep 22, 2007 1:17 pm
qua zanglijnen vind ik het debuut toch een stuk beter. Zelfs de productie is beter.
Burning Star is toch wel samen met Nosferatu mijn favoriete Helstar plaat
-
Jens
Bericht
door Jens » za sep 22, 2007 2:15 pm
Burning Star is gaaf, maar bij mij staat hij toch ook onder de volgende drie.