25-08 Elsrock Open Air Rijssen

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jul 15, 2007 8:10 pm

Dat ligt natuurlijk geheel aan de hoeveelheid paddo's die je hebt geslikt voordat je bij mij binnen komt.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8458
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » zo jul 15, 2007 8:33 pm

Afbeelding
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Nouk
Berichten: 114
Lid geworden op: zo okt 16, 2005 4:18 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Nouk » ma jul 16, 2007 9:07 am

MMayo schreef:[..]


- Parkeren is perfect, klein stukje lopen maar goed te doen.
- Eten is perfect, vorig jaar vers belegde broodjes of gewoon een vette hap, veel keuze voor een festival.
- Drinken was prima, gewoon fris, bier en wijn en ik geloof een mixje
- Toiletten, vorig jaar dixies dacht ik.. waren er voldoende en er was pleepapier en het was niet te smerig.
Thanks!!

Dat zijn goede berichten :)

Gebruikersavatar
vertigo
Berichten: 2190
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 2:59 am
Locatie: Almelo

Bericht door vertigo » vr jul 20, 2007 6:33 pm

Waar is het deathmetalgebeuren? :evil:
-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...



[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]

the witch
Berichten: 477
Lid geworden op: wo jul 20, 2005 3:25 pm
Locatie: Fort
Contacteer:

Bericht door the witch » za jul 21, 2007 1:08 pm

vertigo schreef:Waar is het deathmetalgebeuren? :evil:
Daarvoor kun je een week later naar occultfest! :finger:
see you at occultfest!!!

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » ma aug 13, 2007 1:01 pm

Terrein gaat open om 10.30 uur.
Het programma is als volgt.

11.15 - 11.35 uur Dialogue
11.55 - 12.20 uur One Bullet Left
12.40 - 13.05 uur Demia
13.25 - 13.50 uur Thessera
14.10 - 14.35 uur Non-Divine
14.55 - 15.30 uur Chiraw
15.50 - 16.30 uur Autumn
16.50 - 17.30 uur Hatesphere
17.50 - 18.30 uur Mnemic
18.50 - 19.40 uur Dream Evil
20.00 - 21.00 uur Scar Symmetry
21.30 - 23.00 uur Nevermore

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » ma aug 13, 2007 8:54 pm

rond 4en aanwezig dus, morgen ff 3 kaartjes halen :>

Gebruikersavatar
Orphe
Berichten: 4610
Lid geworden op: do nov 11, 2004 4:01 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Orphe » ma aug 13, 2007 10:35 pm

Toch wel elsrock dit jaar. Ik heb me even gruwelijk verkeken op de datum :lol:
Laatst gewijzigd door Orphe op wo aug 15, 2007 7:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"What is it with you and banging monsters"

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 13, 2007 11:01 pm

Zou het trouwens verstand zijn om een kaartje te reserveren of is er groot kans dat ik gewoon bij de kassa terecht kan.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

the witch
Berichten: 477
Lid geworden op: wo jul 20, 2005 3:25 pm
Locatie: Fort
Contacteer:

Bericht door the witch » di aug 14, 2007 4:04 pm

XnegativeX schreef:Zou het trouwens verstand zijn om een kaartje te reserveren of is er groot kans dat ik gewoon bij de kassa terecht kan.
nou zal wel niet uitverkocht zijn denk ik.
see you at occultfest!!!

Gebruikersavatar
havenblaster
Berichten: 546
Lid geworden op: di mar 15, 2005 2:55 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door havenblaster » di aug 14, 2007 4:17 pm

vertigo schreef:Waar is het deathmetalgebeuren? :evil:

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » wo aug 15, 2007 1:37 pm

3 kaartjes binnen

Gebruikersavatar
EmptySkies
Berichten: 1814
Lid geworden op: do mar 30, 2006 10:01 pm
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

Bericht door EmptySkies » wo aug 15, 2007 3:13 pm

Goh, Scar Symmetry staat erg hoog op de bill0rz. Ik had Hatesphere hoger verwacht.
[url=http://www.myspace.com/concept02band]Concept 0.2 Myspace[/url]

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di aug 21, 2007 8:09 pm

Mnemic heeft afgezegd wegens ziekte van de zanger. De organisatie zoekt naar een vervanger, aldus de website van Elsrock.

Rene
Berichten: 5386
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di aug 21, 2007 9:35 pm

Ze mogen One Bullet left wel op hun plek zetten. Dan heb ik eindelijk eens de kans om ze te zien. Ik heb ze al 2x moeten missen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

the witch
Berichten: 477
Lid geworden op: wo jul 20, 2005 3:25 pm
Locatie: Fort
Contacteer:

Bericht door the witch » wo aug 22, 2007 10:11 am

Rene schreef:Ze mogen One Bullet left wel op hun plek zetten. Dan heb ik eindelijk eens de kans om ze te zien. Ik heb ze al 2x moeten missen.
En anders kun je OBL volgende week ook zien op Occultfest!
see you at occultfest!!!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo aug 22, 2007 10:29 am

die band wordt ook overal geboekt. Zeker heel goedkoop, omdat ze geen bier mogen? ;)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » do aug 23, 2007 11:08 am

zijn er al namen "in de wandelgangen" gevallen? :P ik wilde mnemic eigenlijk wel graag eens zien, ben benieuwd wat er nu komt. Ik weet niet precies hoe zoiets werkt, maar ik zou zeggen, zit Gorefest niet EN op hetzelfde platenlabel en die zijn logistiek gezien ook nog eens redelijk haalbaar (+ ik hoop natuurlijk een beetje :P)

ben in ieder geval benieuwd

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Bericht door bloeding » do aug 23, 2007 12:08 pm

Tokus schreef:die band wordt ook overal geboekt. Zeker heel goedkoop, omdat ze geen bier mogen? ;)

hehehe.zo zou het wel moeten zijn ja.
heb onlangs begrepen dat ze niet goedkoop zijn in vergelijking met andere bands van dit kalobier,tis gewoon een soort van mediahype. al moet ik toegeven dat ze een leuk potje muziek spelen.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8201
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » vr aug 24, 2007 10:39 am

Is het al uitverkocht?
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Lantaarn
Berichten: 87
Lid geworden op: do sep 08, 2005 8:06 pm

Bericht door Lantaarn » vr aug 24, 2007 3:18 pm

Geen vervanging voor Mnemic, een aantal bands zal wat langer spelen. Het schema voor morgen:

10.30 Terrein open
11.15 - 11.40 Dialoque
12.05 - 12.30 One Bullet Left
12.55 - 13.20 Demia
13.45 - 14.10 Thessera
14.35 - 15.00 Non Divine
15.25 - 16.00 Chiraw
16.25 - 17.10 Autumn
17.35 - 18.20 Hatesphere
18.45 - 19.35 Dream Evil
20.00 - 21.00 Scar Symmetry
21.30 - 23.00 Nevermore
23.00 Einde

24 graden, zonnig en droog!

Er zijn nog kaarten aan de dagkassa verkrijgbaar.

Voor de liefhebbers: after party in de rockbar van Lucky & Co, gratis bus van festival terrein naar Lucky om 23.30 en gratis entree op vertoon van Elsrock ticket/bandje.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » vr aug 24, 2007 9:15 pm

Blijkbaar is het optreden van Nevermore in Helmond vanavond niet doorgegaan, maar ze zullen morgen gelukkig wel op Elsrock spelen. De zanger had namelijk een ontstoken kies, die inmiddels is verwijderd.

Rene
Berichten: 5386
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » vr aug 24, 2007 10:32 pm

Nu maar hopen dat hij er op Elsrock geen last meer van heeft.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za aug 25, 2007 9:26 am

Ik heb d'r zin in! Je ziet me daar straks wel rondwandelen met m'n ICP shirt aan 8)
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8441
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » za aug 25, 2007 9:50 am

Gilbert schreef:Blijkbaar is het optreden van Nevermore in Helmond vanavond niet doorgegaan, maar ze zullen morgen gelukkig wel op Elsrock spelen. De zanger had namelijk een ontstoken kies, die inmiddels is verwijderd.
TWEE!!??? ontstoken kiezen....

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » zo aug 26, 2007 1:23 am

Dubbelpost. :?
Laatst gewijzigd door Gilbert op zo aug 26, 2007 1:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » zo aug 26, 2007 1:27 am

Volgens Blabbermouth is het zelfs twee getrokken verstandskiezen en een wortelkanaalbehandeling. :P Warrel Dane hield in het begin van het optreden regelmatig zijn hand tegen zijn wang, maar verder was er weinig te merken van eventueel ongemak. Nevermore gaf een uitstekend optreden weg en Dane was prima bij stem.

Persoonlijk vond ik Dream Evil echter het hoogtepunt van de dag. Wat een gave en humoristische show! Met de overige bands heb ik me grotendeels ook goed vermaakt, al kon Hatesphere me niet en Scar Symmetry me maar even boeien.

Rene
Berichten: 5386
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » zo aug 26, 2007 12:33 pm

Erg leuk festival en heb me erg goed vermaakt. Maar de terugreis was een ramp!!! Er was een pendelbusje die ons heenbracht en die zou er s'avonds ook staan. Niks gezien! Maar goed, dan heb je altijd nog de bus, want lijn 91 zou volgens schema rijden en dan konden we mooi de laatste trein naar Zwolle nemen. Maar ook geen normale bus voorbij zien komen!

Iedereen stond maar te wachten op een rit naar het station die maar niet kwam. Echt waardeloos! Je zou bijna denken dat gemeente Rijssen ons metalheads expres zo in de kou liet staan. Uiteindelijk zijn we maar naar het staion gaan lopen en konden we nog een trein naar Wierden nemen en van daaruit maar een taxi naar Zwolle, godverdomme.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo aug 26, 2007 12:34 pm

Ik vond het een erg geslaagde dag gisteren. Ik heb het echt super naar m'n zin gehad.

Wij kwamen pas tijdens Non-Divine binnen wandelen (op ons dooie gemakje) wat jammer was omdat ik later hoorde dat Thessera erg vet zou zijn geweest. Volgende keer beter dus.

Non-Divine
Best lekkere muziek. Niet helemaal mijn ding maar ik kon erg goed naar luisteren en de band had er duidelijk zin in.

Chiraw
Deze jongens deden het ook erg goed. Ze wisten mij zo vroeg op de dag al lekker aan het headbangen te krijgen.

Autumn
Tijd om wat te eten. Sorry mensen maar dit is mijn ding gewoon totaal niet.

Hatesphere
Wij hadden begrepen dat elke band langer zou spelen door het uitvallen van Mnemic. Dit was duidelijk niet het geval en daardoor hebben wij het grootste gedeelte van de Hatesphere set moeten missen. Wat erg jammer was want de nummers die ik nog heb kunnen meepikken, een stuk of 3, klonken erg lekker. Goeie live-band!

Dream Evil
Wat kan het toch mooi zijn als je weinig van een band verwacht je toch weet te verbazen. Ik heb de hele set staan headbangen of met m'n vuist in de lucht refreinen mee staan zingen die ik niet kende. Er kwam bij mij dus niet veel meer uit dan: "Oooooohhhhooooohooooo!!!" Maar gaaf was het wel 8)

Scar Symmetry
Erg fijne band die het live beter deed dan ik had verwacht. Vooral de cleane zang kwam erg goed uit de verft.

Nevermore
Tsja, de beste man had 2 kiezen laten trekken ofzo. Dus dat kan niet veel worden toch? FOUT! Fuck wat een goeie show! Ik heb vandaag geen strot meer over en mijn nek ligt aan puin maar dat was het waard!

Dusch, de muziek was goed, de sfeer was goed, het weer was goed (iets te warm zelfs). Uiterst geslaagd dagje dus.

Het enige "minpunt" vond ik de lage opkomst. Gemiste kans.

Ik heb trouwens helemaal geen MF-ers gespot. Kan dat kloppen?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » zo aug 26, 2007 4:11 pm

Het was een geweldige dag gister. Dream Evil was fantastisch en zijn ook erg aardige lui. Jammer dat ze niet langer wouden spelen, terwijl ze dat wel mochten van de organisatie. Sta nog met de zanger, gitarist en bassist op de foto. Vond het leuk dat ze over het terrein liepen na afloop.

Het hoogtepunt voor mij was Nevermore. Godver, wat een gave show, mijn nek is nu ernstig gevoelig maar dat was het wel waard.

Gebruikersavatar
Orphe
Berichten: 4610
Lid geworden op: do nov 11, 2004 4:01 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Orphe » zo aug 26, 2007 6:56 pm

Ik heb uiteindelijk toch besloten niet te gaan. Mnemic had gecancelled, en de meeste bands lagen me verder niet en om alleen voor Scar Symmetry zoveel geld te betalen vond ik gewoon jammer geld. Volgend jaar (hopelijk) weer een nieuwe kans!
"What is it with you and banging monsters"

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25360
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma aug 27, 2007 12:42 am

XnegativeX schreef:Ik vond het een erg geslaagde dag gisteren. Ik heb het echt super naar m'n zin gehad.

Wij kwamen pas tijdens Non-Divine binnen wandelen (op ons dooie gemakje) wat jammer was omdat ik later hoorde dat Thessera erg vet zou zijn geweest. Volgende keer beter dus.

Non-Divine
Best lekkere muziek. Niet helemaal mijn ding maar ik kon erg goed naar luisteren en de band had er duidelijk zin in.

Chiraw
Deze jongens deden het ook erg goed. Ze wisten mij zo vroeg op de dag al lekker aan het headbangen te krijgen.

Autumn
Tijd om wat te eten. Sorry mensen maar dit is mijn ding gewoon totaal niet.

Hatesphere
Wij hadden begrepen dat elke band langer zou spelen door het uitvallen van Mnemic. Dit was duidelijk niet het geval en daardoor hebben wij het grootste gedeelte van de Hatesphere set moeten missen. Wat erg jammer was want de nummers die ik nog heb kunnen meepikken, een stuk of 3, klonken erg lekker. Goeie live-band!

Dream Evil
Wat kan het toch mooi zijn als je weinig van een band verwacht je toch weet te verbazen. Ik heb de hele set staan headbangen of met m'n vuist in de lucht refreinen mee staan zingen die ik niet kende. Er kwam bij mij dus niet veel meer uit dan: "Oooooohhhhooooohooooo!!!" Maar gaaf was het wel 8)

Scar Symmetry
Erg fijne band die het live beter deed dan ik had verwacht. Vooral de cleane zang kwam erg goed uit de verft.

Nevermore
Tsja, de beste man had 2 kiezen laten trekken ofzo. Dus dat kan niet veel worden toch? FOUT! Fuck wat een goeie show! Ik heb vandaag geen strot meer over en mijn nek ligt aan puin maar dat was het waard!

Dusch, de muziek was goed, de sfeer was goed, het weer was goed (iets te warm zelfs). Uiterst geslaagd dagje dus.

Het enige "minpunt" vond ik de lage opkomst. Gemiste kans.

Ik heb trouwens helemaal geen MF-ers gespot. Kan dat kloppen?
Natuurlijk niet.
Ik (Sadus shirt) en Kees (Eru Illuvator in patchjas) zaten breeduit de lullen achter de Metalzone stand.
Het viel me pas te laat op dat jij het was, al had ik het vermoeden al wel.
Al was ik niet echt in een bui om iemand maar even aan te spreken met de vraag.

"Goh, zeg, ja, ehm, nou, tja, hmpf, jij, ehm, nou, bent, toch XNegativeX?"

Maar ach, ik zie je nog wel eens in de Metalzone.

Elsrock was leuk. Vond Dream Evil de band van de dag en vond ook de andere bands best te pruimen. Dit met uitzondering van het rommelige Demia en Autumn.
Nevermore had ik heel wat meer van verwacht. Dankzij de beul die Dane onder handen heeft genomen kwam het geheel wat sfeerloos en minder maniakaal over dan zoals het hoort.
Echter wel strak spel en een uitmuntende Loomis.

De stemming zat er eigenlijk wel goed in de hele dag.
Afbeelding
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » ma aug 27, 2007 10:05 am

vond het wel een lache gezellig festivalletje, soort van cooling down zo 2,3 weken na Wacken :) Helaas waren we wat later dan verwacht door onstandigheden en daardoor konden we nog net een halve Hatesphere set mee pikken, daarna was Dream Evil gewldig en Scar Symmetry beter dan verwacht. Tot slot was Nevermore absoluut geweldig.

de opkomst was helaas wel een beetje laag, aan de andere kant is het ook wel eens fijn om gewoon zonder moeite bij elke band vooraan te komen. Met wat fatsoenlijke bands komen we volgend jaar zeker weer

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » ma aug 27, 2007 6:48 pm

De opkomst was wel erg laag, ik had hoger verwacht, ze moesten 1000 man hebben om het quitte te spelen en anders werd het volgend jaar erg moeilijk...

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » ma aug 27, 2007 7:18 pm

Iron Maiden schreef:De opkomst was wel erg laag, ik had hoger verwacht, ze moesten 1000 man hebben om het quitte te spelen en anders werd het volgend jaar erg moeilijk...
Dat zal wle gelukt zijn toch? ben er niet geweest maar met zo'n bill lijkt me 1000 wel te halen..
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » ma aug 27, 2007 7:49 pm

Ernst-Jan schreef:[..]


Dat zal wle gelukt zijn toch? ben er niet geweest maar met zo'n bill lijkt me 1000 wel te halen..
Nee dat is niet gelukt, geloof dat de schatting rond de 700 bleef steken

Gebruikersavatar
Eus
Berichten: 274
Lid geworden op: di mei 25, 2004 9:35 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Eus » ma aug 27, 2007 10:30 pm

Hey,

Zojuist nog wat foto's geplaats op mijn website http://www.metal-experience.com.

Photos --> Festivals --> Elsrock 2007

Nevermore
Afbeelding

Scar Symmetry
Afbeelding

Dream Evil
Afbeelding

Hatesphere
Afbeelding

Non-Divine
Afbeelding

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » di aug 28, 2007 10:24 am

hmm, wij hadden wel een kaartje met #1000nogwat, maar ik weet ook niet precies hoe zoiets gaat

Plaats reactie