Death Metal VII
- Hellhammer
Ookal is death metal zeker niet mijn favoriete genre, af en toe zit er eens een band tussen die zelfs mij kan bekoren. In dit geval zijn het twee bands: Ignivomous uit Australië en Dead Congregation uit Griekenland.
Ignivomous hebben een demo tape uit (die overigens inmiddels uitverkocht is), en zullen binnenkort hun LP op gaan nemen voor NWN!. Binnen nu en een paar maanden zullen er op NWN! ook een 7'' uitkomen met nieuwe nummers, en een 12'' met de demo en een extra track. Hier kan je wat muziek/info vinden: http://www.myspace.com/ignivomousmetal. Het lijkt wel enigzins op Incantation, maar dan gaver (nouja, dat vind ik dan).
Dead Congregation hebben een 10'' uit, en zijn klaar met de opnames voor hun debuut LP, ''Grave Of The Archangels'', die binnenkort (ook) uit zal komen op NWN!. Myspace: http://www.myspace.com/deadcongregation.
Ignivomous hebben een demo tape uit (die overigens inmiddels uitverkocht is), en zullen binnenkort hun LP op gaan nemen voor NWN!. Binnen nu en een paar maanden zullen er op NWN! ook een 7'' uitkomen met nieuwe nummers, en een 12'' met de demo en een extra track. Hier kan je wat muziek/info vinden: http://www.myspace.com/ignivomousmetal. Het lijkt wel enigzins op Incantation, maar dan gaver (nouja, dat vind ik dan).
Dead Congregation hebben een 10'' uit, en zijn klaar met de opnames voor hun debuut LP, ''Grave Of The Archangels'', die binnenkort (ook) uit zal komen op NWN!. Myspace: http://www.myspace.com/deadcongregation.
- fetuskiller
- Contacteer:
Ze weren de weg niet kwijt, ze zijn gewoon anders gaan klinken, zoals zoveel bands dat wel eens doen. Ik vind Clandestine de beste Entombed plaat, maar vooral Wolverine Blues luister ik eigenlijk vaker. En de laatste vier platen komen bij mij ook hoog in de Entombed lijst. Uprising, Mourning Star, Inferno en de nieuwe, stuk voor stuk favortiete platen van mij.Magic666 schreef:Ieder zijn smaak hè
Entombed was na Clandestine de weg kwijt! (let wel: IMHO)
eigenlijk vind ik , to ride, shoot straight..........
het gaafst, daar kwam de combinatie van death en rock en roll het beste naar buiten.
maar eigenlijk kan ik wel zeggen dat elke cd de moeite waard zelfs op het verguisde ''same difference '' staan goede nummers op.
het gaafst, daar kwam de combinatie van death en rock en roll het beste naar buiten.
maar eigenlijk kan ik wel zeggen dat elke cd de moeite waard zelfs op het verguisde ''same difference '' staan goede nummers op.
Laatst gewijzigd door DORSTIG op di jul 31, 2007 3:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die
Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.
Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.
- fetuskiller
- Contacteer:
Dat vind ik het minste Entombed album, maar er staan inderdaad wel leuke nummers op. To Ride... is ook briljant trouwens, die was ik vergeten te noemen.
01. Clandestine
02. Wolverine Blues
03. Mourning Star
04. Serpent Saints
05. Uprising
06. To Ride, Shoot Straight And Speak The Truth
07. Inferno
08. Left Hand Path
09. Same Differance
Dat is mijn top 9 van Entombed...
01. Clandestine
02. Wolverine Blues
03. Mourning Star
04. Serpent Saints
05. Uprising
06. To Ride, Shoot Straight And Speak The Truth
07. Inferno
08. Left Hand Path
09. Same Differance
Dat is mijn top 9 van Entombed...
en de ''when in sodom'' ep zeker op tien
maar ik ga van entombed geen top zoveel opnoemen want die is zo veranderlijk als het weer. alleen de eerste en de laatste plaats zijn al tijden onveranderd.
maar ik zeg het nog een keer check ff de band Laethora:
http://www.myspace.com/laethora

maar ik ga van entombed geen top zoveel opnoemen want die is zo veranderlijk als het weer. alleen de eerste en de laatste plaats zijn al tijden onveranderd.
maar ik zeg het nog een keer check ff de band Laethora:
http://www.myspace.com/laethora
Vooral ook even naar Verminous en Repugnant kijken dan. Twee bands die hier (voor zover ik weet, ik kom amper in het DM topic) zo'n beetje onopgemerkt voorbij zijn gegaan maar naar mijn mening toch de betere death metal platen van de laatste 5 jaar uitgebracht hebben.Hellhammer schreef:Ookal is death metal zeker niet mijn favoriete genre, af en toe zit er eens een band tussen die zelfs mij kan bekoren. In dit geval zijn het twee bands: Ignivomous uit Australië en Dead Congregation uit Griekenland.
Eigenlijk kwam ik hier melden dat het Warmarch album echt geweldig is. Ik heb hem net mogen ontvangen en heb hem nu pas twee maal gedraaid, maar het is nog beter dan ik verwacht had. Paulus Kressman van het nu dode Rites of thy Degringolade speelt hier gitaar en daar Warmarch ook aardig mee te vergelijken. Deze gaat hier nog heel wat rondjes maken verwacht ik zo.
Myspace hier, ook al is het nummer dat ze daar op geplaatst hebben naar mijn mening niet een van de betere.
Het album heet trouwens "The Declaration".
- cataclysm child
- fetuskiller
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
De nieuwe Nile is lekker trouwens, het is lang geleden dat een plaat van die gasten mij zo wist te boeien, sinds Amongst The Catacombs om precies te zijn.
Ithyphallic heeft gewoon wat meer ballen, ofzo. Vooral het drumgeluid vind ik vele malen beter dan voorheen, veel harder duidelijker en meer in-your-face. Sowieso vind ik de hele productie beter.
Ja, toch wel een erg aangenaam schijfje, dit Ithyphallic.
Ithyphallic heeft gewoon wat meer ballen, ofzo. Vooral het drumgeluid vind ik vele malen beter dan voorheen, veel harder duidelijker en meer in-your-face. Sowieso vind ik de hele productie beter.
- XnegativeX
- Contacteer:
Tijd dat ik weer een duit in het death metal zakje doe...
Vanmiddag eens wat nieuwe death metal platen geluisterd:
Blood red throne - Come Death
In de eerste instantie was ik zwaar teleurgesteld maar nadat ik wat langer aan het luisteren was trok die teleurstelling een beetje weg. Een beetje maar. Want, hoewel dit best lekker klinkt, klinkt het absoluut niet zo geweldig als Altered genesis. Altered genesis was sneller, bruter en technischer dan alles wat BRT tot die tijd had uitgebracht. En eigenlijk was het daarom misschien wel een a-typisch BRT album. De fans van de eerste 2 albums zullen met Come death wel erg in hun nopjes zijn. Er zijn weinig blastbeats te vinden op dit album en al met al is het weer typische, goed gespeelde old school death metal. Het riffwerk zit goed in elkaar en de songs zijn ook sterk. Ik mis alleen de ballen en de aparte passages (vooral het bass-werk) van Altered genesis.
Malevolent creation - Doomsday X
Na het horen van het nummer dat de heren op MySpace ten gehore brachten was ik ook hier teleurgesteld. Maar bij Malevolent creation sloeg deze teleurstelling al snel om in puur enthousiasme. Dit kon wel eens de beste Malevolent creation schijf ooit zijn! De Amerikanen gooien er de beuk in! Dave Culross raast op Hateplow achtige manier over de nummers. Het riffwerk is geweldig en de songs zijn bijna catchy te noemen. Dijk van een plaat!
Sarpanitum - Despoilment of origin
Toen ik de review van de Graaf op de Frontpage las werd ik direkt nieuwsgierig naar deze Engelse band. Deze gasten zijn beinvloed door Mesopotaamse mythologie en die sfeer leggen ze ook in hun muziek. Maar je moet wel goed opletten. Want Sarpanitum klinkt knap extreem. Dikke put rochel, heavy riffs en ultra snelle blasts. De drummer van Mithras verzorgt live de drums en ik wens hem daar veel succes bij want ik kan me bijna niet voorstellen dat deze britten op CD geen drumcomputer gebruiken. Maar als je eenmaal door die muur van geweld heen hebt gebeten dan merk je de onderhuidse sfeer die deze band met zich meer draagt. Checken die shizzle!
Vanmiddag eens wat nieuwe death metal platen geluisterd:
In de eerste instantie was ik zwaar teleurgesteld maar nadat ik wat langer aan het luisteren was trok die teleurstelling een beetje weg. Een beetje maar. Want, hoewel dit best lekker klinkt, klinkt het absoluut niet zo geweldig als Altered genesis. Altered genesis was sneller, bruter en technischer dan alles wat BRT tot die tijd had uitgebracht. En eigenlijk was het daarom misschien wel een a-typisch BRT album. De fans van de eerste 2 albums zullen met Come death wel erg in hun nopjes zijn. Er zijn weinig blastbeats te vinden op dit album en al met al is het weer typische, goed gespeelde old school death metal. Het riffwerk zit goed in elkaar en de songs zijn ook sterk. Ik mis alleen de ballen en de aparte passages (vooral het bass-werk) van Altered genesis.
Na het horen van het nummer dat de heren op MySpace ten gehore brachten was ik ook hier teleurgesteld. Maar bij Malevolent creation sloeg deze teleurstelling al snel om in puur enthousiasme. Dit kon wel eens de beste Malevolent creation schijf ooit zijn! De Amerikanen gooien er de beuk in! Dave Culross raast op Hateplow achtige manier over de nummers. Het riffwerk is geweldig en de songs zijn bijna catchy te noemen. Dijk van een plaat!
Toen ik de review van de Graaf op de Frontpage las werd ik direkt nieuwsgierig naar deze Engelse band. Deze gasten zijn beinvloed door Mesopotaamse mythologie en die sfeer leggen ze ook in hun muziek. Maar je moet wel goed opletten. Want Sarpanitum klinkt knap extreem. Dikke put rochel, heavy riffs en ultra snelle blasts. De drummer van Mithras verzorgt live de drums en ik wens hem daar veel succes bij want ik kan me bijna niet voorstellen dat deze britten op CD geen drumcomputer gebruiken. Maar als je eenmaal door die muur van geweld heen hebt gebeten dan merk je de onderhuidse sfeer die deze band met zich meer draagt. Checken die shizzle!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
deze kan ik dus achterwege laten. ik vond de eerste twee platen rond uit slecht en bij altered genesis kwam daar juist verandering in.
Dijk van een plaat!
ook ik vond het myspace nummer niet al te best maar waarschijnlijk gaat de nieuwe toch weer in de platenkast belanden.
idd een ontzettend goed album en ik ben het dan ook meer dan eens met de review van de graaf.
!
XnegativeX schreef:
ik las in een review dat het op de cd ook de drummer van Mithras is..
NOT MY FUCKING TEMPO
- cataclysm child
Idd, zeer sterke plaat.fetuskiller schreef:De nieuwe Nile is lekker trouwens, het is lang geleden dat een plaat van die gasten mij zo wist te boeien, sinds Amongst The Catacombs om precies te zijn.
Ik vind hem wel wat minder agressief dan Annihilation of the Wicked, maar heb wel de indruk dat er meer eenheid tussen de nummers zit.
En qua sfeergeluiden zit het nog steeds goed hoor

Faustian Spirit of the Earth
- XnegativeX
- Contacteer:
Dit is inderdaad erg lekker! Doet me hier en daar wat denken aan Decapitated en Lost soul. Datzelfde ultra-strakke beukwerk waar die Polen ook om bekend staan.vertigo schreef:Beste release voor 2007 tot nu toe vind ik Kronos - The Hellenic Terror. Frankrijk timmert prima aan de weg op het gebied van deathmetal.
Dit is hoe deathmetal moet klinken aldus mijn zieke geest...
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- fetuskiller
- Contacteer:
Mag ik jullie dan nog even weizen op het feit dat het Russische Abominable Putridity twee nieuwe nummers op hun myspace gezet hebben. De twee songs zullen op hun nieuwe album komen, wat later dit jaar via Lacerated Enemy zal verschijnen. De band speeld een zeer lekkere pot TX slamdeath in het straatje van Condemned en Devourment. Ik ben zeer benieuwd naar het nieuwe album, maar als ik deze twee nummers zo hoor, hoef ik me geen zorgen te maken. Wat een bruutheid!
- Audiophile
Ik wil even Fatal Recoil onder de aandacht brengen. Deze band speelt brute Deathcore die zeker de moeite waard is. Laatste album van deze heren duurt een beetje te kort maar is zeker de moeite waard.
http://www.myspace.com/fatalrecoil
http://www.myspace.com/fatalrecoil
[quote="Black No. 1"][..]
Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]
Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]
- Hellhammer
Repugnant ken ik ja. Geniale band. Verminous zal ik binnenkort eens uitchecken.D. schreef:[..]
Vooral ook even naar Verminous en Repugnant kijken dan. Twee bands die hier (voor zover ik weet, ik kom amper in het DM topic) zo'n beetje onopgemerkt voorbij zijn gegaan maar naar mijn mening toch de betere death metal platen van de laatste 5 jaar uitgebracht hebben.
De nieuwe Impiety is trouwens ook moddervet, stukken beter dan Paramount Evil.
Ja? En die vind ik al niet misselijk. Heel benieuwd.Hellhammer schreef:[..]
Repugnant ken ik ja. Geniale band. Verminous zal ik binnenkort eens uitchecken.
De nieuwe Impiety is trouwens ook moddervet, stukken beter dan Paramount Evil.
Op de lijst van te beluisteren/aan te schaffen zooi ermee.
Kop dicht, Thorko
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Ja, dat is een mooi album geworden.rotting corpse schreef:Heeft iemand het debuut van Sickening Horror al gehoord? Dat is zeker een aanrader!!
En elke keer als je `m luistert klint 'ie weer anders. De eerste keer luisteren werd ik weggeblazen, de tweede keer verrast door de progressieve tint van de muziek, de derde keer had ik het idee dat het album helemaal niet zo snel was als dat ik dacht dat 'ie was, maar des te complexer...etc.
Kortom, hier ben ik nog wel even zoet mee.
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
"Beneath The Folds Of Flesh" is één van m`n favo DM-cd`s. "Revealed And Worhipped" vind ik ook nog wel goed. De nieuwe Insision heb ik deels gehoord en dat vond ik best een afknapper. Erg kut, maar zo gaat dat met veel brute Zweedse bands.Sobiur schreef:Ik luister ineens weer ontzettend veel naar Insision. Wat vinden jullie van deze Death band?
Verder heb ik ooit eens een nacht op het station van Hengelo moeten doorbrengen omdat ik per se Insision wilde afkijken in de Metropool en m`n laatste trein heb gemist.
Ja, je kan best stellen dat ik het een leuke band vind/vond.
Wat ik van 't nieuwe album heb gehoord vond ik juist goed. Wat vind je dan minder aan het nieuwe album?
Laatst gewijzigd door Sobiur op wo aug 15, 2007 6:07 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Ik heb inzake de nieuwe Insision al eens dit stukje gepost:
----------------------------------------------------------------------------
Zojuist heb ik het eerste officiëel uitgelekte nummer van Insisions nieuwe album "Ikon" gehoord.
Ik ben in tweestrijd, inzake mijn mening over dit nummer. Heel vervelend. Aan de ene kant hoor ik een behoorlijk goed deathmetalnummer waar ik opzich best blij van kan worden, maar aan de andere kant hoor ik duidelijk dat één van mijn favoriete DM-bands toch koers is gaan zetten richting de oorden waarvan ik hoopte dat de band er weg zou blijven, namelijk het typische Zweedse DM-geluid, die zogeheten "Stockholm-sound". Daar is opzich niets mis mee en bands als Kaamos en Dismember kunnen mij daar nog altijd mee vermaken. Maar Insision was voor mij juist een Zweedse parel omdat de band zich een stempelloos geluid had aangemeten. Goed, vleugjes Zweden hoorde je er wel in terug maar voor de rest was Insision gewoon een retevette, compromisloze en extreme band die de zaakjes dik voor elkaar had.
Aan dit ene nummer van "Ikon" te oordelen levert Insision behoorlijk wat van die violente compromisloosheid in en gaat in zee met stukken technischer spel, een ritmischer geluid, meer ballans in de nummers ( dit nummer iig) en de kenmerkende Zweedse riffs. Het extreme ebt toch wel beetje bij beetje weg. Die geweldige furie van knuppelend geweld maakt plaats voor een solide geluid waar alles (te) op zijn plaats lijkt te nestelen waardoor de voorspelbaarheid sneaky dichterbij kruipt.
Het is net of je in plaats van een dolle wolf, waar je hard voor moet waken, waar je voor wegrent als je `m aan de horizon ziet draven, waar je angst, ontzag en bewondering voor koestert, een gemoedelijke bruine beer ziet komen. En je blijft staan, je vindt hem leuk en als hij mazzel heeft steek je `m nog een toffee toe.
Kortom, dit nummer is net een weerzien met een oude bekende. Hallo Zweedse herkenbaarheid.
Nou, het zal mij benieuwen wat de rest van het album doet. Ik sla de tissues echter alvast maar in. Mochten ze wonder boven wonder niet nodig blijken te zijn, dan veeg ik m`n reet er wel mee af als de katten met de laatste rol pleepapier gaan jongleren.
----------------------------------------------------------------------------
Zojuist heb ik het eerste officiëel uitgelekte nummer van Insisions nieuwe album "Ikon" gehoord.
Ik ben in tweestrijd, inzake mijn mening over dit nummer. Heel vervelend. Aan de ene kant hoor ik een behoorlijk goed deathmetalnummer waar ik opzich best blij van kan worden, maar aan de andere kant hoor ik duidelijk dat één van mijn favoriete DM-bands toch koers is gaan zetten richting de oorden waarvan ik hoopte dat de band er weg zou blijven, namelijk het typische Zweedse DM-geluid, die zogeheten "Stockholm-sound". Daar is opzich niets mis mee en bands als Kaamos en Dismember kunnen mij daar nog altijd mee vermaken. Maar Insision was voor mij juist een Zweedse parel omdat de band zich een stempelloos geluid had aangemeten. Goed, vleugjes Zweden hoorde je er wel in terug maar voor de rest was Insision gewoon een retevette, compromisloze en extreme band die de zaakjes dik voor elkaar had.
Aan dit ene nummer van "Ikon" te oordelen levert Insision behoorlijk wat van die violente compromisloosheid in en gaat in zee met stukken technischer spel, een ritmischer geluid, meer ballans in de nummers ( dit nummer iig) en de kenmerkende Zweedse riffs. Het extreme ebt toch wel beetje bij beetje weg. Die geweldige furie van knuppelend geweld maakt plaats voor een solide geluid waar alles (te) op zijn plaats lijkt te nestelen waardoor de voorspelbaarheid sneaky dichterbij kruipt.
Het is net of je in plaats van een dolle wolf, waar je hard voor moet waken, waar je voor wegrent als je `m aan de horizon ziet draven, waar je angst, ontzag en bewondering voor koestert, een gemoedelijke bruine beer ziet komen. En je blijft staan, je vindt hem leuk en als hij mazzel heeft steek je `m nog een toffee toe.
Kortom, dit nummer is net een weerzien met een oude bekende. Hallo Zweedse herkenbaarheid.
Nou, het zal mij benieuwen wat de rest van het album doet. Ik sla de tissues echter alvast maar in. Mochten ze wonder boven wonder niet nodig blijken te zijn, dan veeg ik m`n reet er wel mee af als de katten met de laatste rol pleepapier gaan jongleren.
http://www.myspace.com/cemeteryurn
Nieuwe band Cemetery Urn van Damon Bloodstorm (Bestial Warlust, Abominator, Kutabare) en Andrew Gillon.
Dit gaat echt een knaller worden.
Nieuwe band Cemetery Urn van Damon Bloodstorm (Bestial Warlust, Abominator, Kutabare) en Andrew Gillon.
Dit gaat echt een knaller worden.
- Blood&Ashes
Eind september komt de nieuwe Portal uit!
To be released late September, “Outre” sees Portal take their adhering style of surreal demented bizarre death metal (although Portal really transcend such a term these days, especially in this day in age where most bands that pass as “death metal” present a feeble display, far from what true horrifying death metal should encompass) and take it to a much more disturbing paradigm, than was found on the band’s monumental “Seepia” observation.
Blabla...
Sample: Black Houses
To be released late September, “Outre” sees Portal take their adhering style of surreal demented bizarre death metal (although Portal really transcend such a term these days, especially in this day in age where most bands that pass as “death metal” present a feeble display, far from what true horrifying death metal should encompass) and take it to a much more disturbing paradigm, than was found on the band’s monumental “Seepia” observation.
Blabla...
Sample: Black Houses
- Blood&Ashes
Kijk, dit vind ik nou leuk:
http://www.myspace.com/bloodfreakband
Kwam ik toevallig tegen.
Precies het soort old school gedoe wat ik al die jaren al zocht.
http://www.myspace.com/bloodfreakband
Kwam ik toevallig tegen.
Precies het soort old school gedoe wat ik al die jaren al zocht.
Kop dicht, Thorko
als je dat goed vind kan ik je andere bands van razorback records ook wel aanraden.
probeer dan eerst maar eens ghoul en gruesome stuff relish
edit: en frightmare
probeer dan eerst maar eens ghoul en gruesome stuff relish
edit: en frightmare
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Mooi niet dat die pagia het doet. Maar aan de reactie van Cranial te zien heeft 'ie het wel gedaan.
De reinste discriminatie.
Blood Freak is idd wel geinig. Ik word op een één of andere manier altijd een beetje hyperactief van dat soort muziek. Old school DM heeft zo z`n charmes.
- Blood&Ashes
Nu wel weer. Mocht het om de één of andere reden niet bij jou werken en je wilt die sample toch horen, roep dan maar, dan stuur ik hem door. Ik heb hem ook gedownload.Gr. Dracula schreef:Mooi niet dat die pagia het doet. Maar aan de reactie van Cranial te zien heeft 'ie het wel gedaan.
De reinste discriminatie.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Thamx mate, maar hij doet `t!Blood&Ashes schreef:[..]
Nu wel weer. Mocht het om de één of andere reden niet bij jou werken en je wilt die sample toch horen, roep dan maar, dan stuur ik hem door. Ik heb hem ook gedownload.
Ja, het klinkt weer heel evil allemaal. Een lekker chaotische blender vol zwart teer, M&M`s en ontkalkte botten.
Ik moet eerst altijd een beetje wennen aan Portal, zo ook aan dit nummer. Maar uiteindelijk weet ik nu al dat ik het toch wel weer gaaf ga vinden, of dingen moeten heel raar lopen. Sowieso heb ik zin om de hele cd te horen, zo`n complex nummer klinkt in z`n eentje altijd zo eenzaam en uit een verband gerukt.
Lees ik net op Metalstorm.Vocalist/guitarist Martin Schirenc from Austrian long-running Death Metal outfit Pungent Stench, has posted the following message on the band's forum:
"Dear boys and girls!
You probably have noticed that I didn't post any updates on our forthcoming album for the last four weeks and now I have a sad announcement to make:
Due to band internal disputes, both personal and business related, we came to the point where it's impossible to continue making music together.
All upcoming shows have been cancelled and there won't be any further live activities in the future, at least not with the current line-up.
This wasn't an easy decision and, speaking strictly for me, I wish we could have worked things out. Unfortunately, we couldn't come to a compromise settlement. However, I'll do everything in my power to release this album, since I believe it's too good to be trashed and mostly because we owe it to you, our loyal fans! I will also continue making music together with El Gore, who had a big bearing on the new album and is a great musician and friend. I hope you understand my position and I would be pleased to see you at a show of my future musical projects, because I ain't done rockin', yet!
Thank you for your abiding support and sympathy, but the time has come for me to move on and break new ground.
Yours,
Martin Schirenc (el cochino)"
Er is vast wel iemand die dit kut vindt.
Kop dicht, Thorko
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Afijn, ook hier wil ik even mijn ontembare enthousiasme spuien over het nieuwe album van Headhunter DC, "God`s Spreading Cancer..." spuien.
Ik weet het, de titel is een beetje low-budget en wellicht voor velen weinig uitnodigend, TOCH kan ik deze band van harte aanbevelen, op het ogenblik misschien wel meer dan welke band dan ook.
Met "God`s Spreading Cancer..." leverd Headhunter DC echt een dijk van een plaat af: een spare-rib onder de vleessoorten, kortom, het type waar je wild van wordt, van gaat grommen en je bovenlip optrekken, het haalt het beest in je boven.
Headhunter DC komt uit Brazilië en maakt super antichristelijke brute death met een heel dun doch scherp randje black en de nodige old school invloeden. Het is geweldig hoe deze band crushende death produceert, voorzien van een inktzwart geluid, vurige solo`s en volgepompt met tomeloze haat. Die haat druipt van iedere noot en wordt met zo`n een overtuiging gebracht dat je er klein en nietig van wordt.
Met name het titelnummer van "God`s Spreading Cancer..." is echt fenomenaal. Supermokerende death wordt afgewisseld met rauwe invallen, een koor en die wordt op z`n beurt afgelost door onheilspellende aanzwellingen van diepe stemmen waarna de hemel in de hel verdwijnt.
Nu moet ik zeggen dat het niet zozeer die religiehaat is die mij aanspreekt, maar de manier waarop de muziek is uigevoerd, en, nog sterker, de manier waarop de band ieder nummer vol negatieve emotie, afkeer en woede farceert.
Geweldige variatie, kwaliteit, inhoud en uitvoering.
Dit soort albums maken het leven mooier dan mooi.
http://www.myspace.com/headhunterdc
Ik weet het, de titel is een beetje low-budget en wellicht voor velen weinig uitnodigend, TOCH kan ik deze band van harte aanbevelen, op het ogenblik misschien wel meer dan welke band dan ook.
Met "God`s Spreading Cancer..." leverd Headhunter DC echt een dijk van een plaat af: een spare-rib onder de vleessoorten, kortom, het type waar je wild van wordt, van gaat grommen en je bovenlip optrekken, het haalt het beest in je boven.
Headhunter DC komt uit Brazilië en maakt super antichristelijke brute death met een heel dun doch scherp randje black en de nodige old school invloeden. Het is geweldig hoe deze band crushende death produceert, voorzien van een inktzwart geluid, vurige solo`s en volgepompt met tomeloze haat. Die haat druipt van iedere noot en wordt met zo`n een overtuiging gebracht dat je er klein en nietig van wordt.
Met name het titelnummer van "God`s Spreading Cancer..." is echt fenomenaal. Supermokerende death wordt afgewisseld met rauwe invallen, een koor en die wordt op z`n beurt afgelost door onheilspellende aanzwellingen van diepe stemmen waarna de hemel in de hel verdwijnt.
Nu moet ik zeggen dat het niet zozeer die religiehaat is die mij aanspreekt, maar de manier waarop de muziek is uigevoerd, en, nog sterker, de manier waarop de band ieder nummer vol negatieve emotie, afkeer en woede farceert.
Geweldige variatie, kwaliteit, inhoud en uitvoering.
Dit soort albums maken het leven mooier dan mooi.
http://www.myspace.com/headhunterdc
- Blood&Ashes
Alfa Eridano Akhernar brengt morgen hun tweede full length Aberrant Hate Icon uit. Op de Europese release is het nog iets langer wachten. De Franse distro Legion of Death zal als eerste het album in Europa verspreiden.
http://legionofdeath.cjb.net/
Samples zijn te vinden op hun website en MySpace:
- http://www.aztecwarmetal.tk/
- http://www.myspace.com/alfaeridanoakhernar
http://legionofdeath.cjb.net/
Samples zijn te vinden op hun website en MySpace:
- http://www.aztecwarmetal.tk/
- http://www.myspace.com/alfaeridanoakhernar