Queensrÿche, 15 augustus in de Effenaar.

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22285
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » za aug 11, 2007 12:25 pm

Hij beledigt impliciet ook mensen, of is je dat nog niet opgevallen? Ik vind het nogal overkomen alsof hij flink uit de hoogte doet iig, als 'veteraan'. Misschien ligt dat aan mijn perceptie.

Maar goed, we gaan hier geen kleine jongetjes welles-nietes van maken. Queensrÿche doet me niks, dus ik ben hier maar weer eens opgerot.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Bericht door POS » zo aug 12, 2007 7:07 pm

toxic schreef:Veertig fucking euro? zijn ze nou helemaal van de pot gepleurt ?
Nou begrijp ik best dat die band een paar duiten kost, en dat ze de Heineken Music Hell niet meer kunnen vol krijgen is hun eigen schuld.
Ik was dus ook in de HMH en vond het een bedroefend slecht optreden dus geef ik de thuis blijvers die avond groot gelijk.
Als ik nu dan ook nog een keer luister naar die nieuwe live (?) schijf weet ik zeker dat ik thuis blijf. Wat een bedroefend slechte plaat is dat zeg....Tate die zijn zanglijnen zo draait dat ie nog net en net niet de zanglijnen haalt van vroeger al is het slechts met grote moeite.
Begrijp me niet verkeerd ook ik vind het een tegekke ( studio)band maar als het zo doorgaat is zelfs dynamo te groot voor ze ( vooral met deze prijzen).

Overdrijven is ook een vak. De show in de hmh was zeker niet geweldig, maar op een slecht optreden heb ik ze toch nooit kunnen betrappen. En noem mij eens 1 zanger met de toonhoogte van Geoff Tate die dat na ruim 20 jaar nog steeds uit zijn tenen kan persen. Ik bedoel Rob Halford hoor je ook niet meer zo gillen, Bruce Dickinson slaat de hoge noten ook reeds een tijdje over en verreweg de meeste zangers met hoge noten kunnen dit uberhaupt alleen in de studio waarmaken. Iets meer respect voor 1 vd beste live bands en zangers ooit.

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » zo aug 12, 2007 7:40 pm

Heb net die nieuwe plaat gehoord en ik vind het ook alles meevallen wat Geoff Tate neer weet te zetten. Natuurlijk zingt ie de echt hoge dingen niet meer, maar dat doet ie al jaren niet meer.

Maar ik vind dat ie enorm veel beter zingt dan op bijvoorbeeld Live Evolution.

Ik kijk er naar uit in de Effenaar!
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » zo aug 12, 2007 10:07 pm

[quote="POS"][..]



,. En noem mij eens 1 zanger met de toonhoogte van Geoff Tate die dat na ruim 20 jaar nog steeds uit zijn tenen kan persen.

Daniel van Pain of Salvation?( ok ,nog geen twintig jaar bezig)
James La Brie die elk jaar alleen maar beter gaat zingen.

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » ma aug 13, 2007 1:25 am

toxic schreef:
POS schreef:[..]



,. En noem mij eens 1 zanger met de toonhoogte van Geoff Tate die dat na ruim 20 jaar nog steeds uit zijn tenen kan persen.

Daniel van Pain of Salvation?( ok ,nog geen twintig jaar bezig)
James La Brie die elk jaar alleen maar beter gaat zingen.
Alsjeblieft zeg, laten we iemand als LaBrie alstublieft niet vergelijken met grootheden als Geoff Tate, Rob Halford en Bruce Dickinson... daarvoor heeft ie al teveel live-platen en shows verknald met zn gigantisch valse gezang...
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Bericht door POS » ma aug 13, 2007 9:11 am

LaBrie mag inderdaad de veters van Tate nog geeneens vastmaken.
En Gildelow van pain of salvation zingt uiteraard ook op een hele andere manier. Wel een geweldige zanger trouwens.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma aug 13, 2007 12:16 pm

David DeFeis - Virgin Steele en Eric Adams - Manowar, 'nuff said.

En ik vind het helaas teveel geld, ik zal desbetreffende avond de dvd Operation: Livecrime wel aanzetten
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » ma aug 13, 2007 10:50 pm

[quote="POS"]LaBrie mag inderdaad de veters van Tate nog geeneens vastmaken.


Daarvoor staat Tate ook in Paradiso en LaBrie in Ahoy (?)

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di aug 14, 2007 8:52 am

Pssst, Gerard Joling, Gordon en Rene Froger staan in uitverkochte Gelredomes en Arena's.

Wat is dat nu weer voor vergelijking?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Bericht door POS » di aug 14, 2007 9:08 am

toxic schreef:
POS schreef:LaBrie mag inderdaad de veters van Tate nog geeneens vastmaken.


Daarvoor staat Tate ook in Paradiso en LaBrie in Ahoy (?)
Hehe we hebben een winnaar voor wellicht 1 vd stomste opmerkingen ooit geplaatst.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » di aug 14, 2007 12:01 pm

Lennert schreef:Pssst, Gerard Joling, Gordon en Rene Froger staan in uitverkochte Gelredomes en Arena's.

Wat is dat nu weer voor vergelijking?
Dat vroeg ik me ook al af. Sinds wanneer is publiekskwantiteit de meetlat voor kwaliteit? :shock:

Labrie is nooit op het niveau geweest van QR's Tate, Tom Mallicoat (Lethal), Ski (Deadly Blessing), Rob Thorne (Sacred Oath), om maar 's een paar eredivisiezangers te noemen.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24907
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di aug 14, 2007 12:03 pm

men moet wel zeggen dat Tate er live soms ook serieus met de pet naar gooit en soms zeer matige vocale prestaties laat optekenen!

en populariteit en kwaliteit als synoniem gebruiken is even dom als zeggen dat marc dutroux een aanwinst voor de maatschappij is
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di aug 14, 2007 12:27 pm

Metal79 schreef:[..]


Dat vroeg ik me ook al af. Sinds wanneer is publiekskwantiteit de meetlat voor kwaliteit? :shock:
als je een groot publiek hebt doe je toch wel iets goed.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » di aug 14, 2007 12:50 pm

Tokus schreef:[..]


als je een groot publiek hebt doe je toch wel iets goed.
Daar twijfel ik niet aan, maar succes staat los van geboden kwaliteit.

Zeker; Tate heeft net als iedereen z'n matige dagen. Maar Labries stem is en blijft dunnetjes, ook met alle studiofoefjes van hedentendage. Live vond ik hem altijd de zwakke schakel in DT, zeker na When dream and day unite met Charlie Dominici als zanger. Al blijft Images en words een prachtalbum.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di aug 14, 2007 4:01 pm

Metal79 schreef:[..]


Daar twijfel ik niet aan, maar succes staat los van geboden kwaliteit.
nee, als je iets goed doet en succes hebt heb je bepaalde kwaliteit. Die hele simpele deuntjes van de Venga Boys lagen zo makkelijk in het gehoor, ook dat is kwaliteit. Alleen op een heel andere manier.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di aug 14, 2007 4:14 pm

Deze discussie begon met de suggestie dat LaBrie een betere zanger is dan Tate omdat Dream Theater in een grotere zaal speelt dan Queensrÿche. Dat argument vind ik echter niet kloppen, want volgens mij gaan weinig mensen naar een Dream Theater concert omdat ze LaBrie zo'n geweldige zanger vinden. De meeste fans van Dream Theater komen volgens mij voor dat gepiel op de gitaren, drums en keyboards, niet voor LaBrie. :wink: De mensen die nog naar concerten van Queensrÿche gaan, zijn waarschijnlijk voor een groot deel wel fans van Tate's stemgeluid. Persoonlijk vind ik LaBrie een goede zanger, maar Tate op zijn best is een van mijn absolute favorieten.

Maar ik ben het wel met je eens, Tonnie, dat succes in de regel gekoppeld is aan kwaliteit. Dream Theater is erg goed in wat ze doen, ook al is het mijn muziek niet. Dat Dream Theater tegenwoordig een stuk populairder is dan Queensrÿche ligt echter niet aan de zanger, maar aan de band als geheel en de kwaliteit van de recente albums.

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » di aug 14, 2007 7:17 pm

POS schreef:[..]


Hehe we hebben een winnaar voor wellicht 1 vd stomste opmerkingen ooit geplaatst.
dit is slechts een domme reactie op jouw veter strik verhaal....
i.d.d LaBrie was geen zanger van wereld formaat maar is dat ondertussen wel aan het worden vind ik...heb ze in Bonn gezien afgelopen juni en kon LaBrie niet op een foutje/valse noot betrappen...
Persoonlijk ga ik dus wel voor de HELE band naar concerten, het totale plaatje maakt het gewoon een wereld band.
Hoop dus ook snel dat het oktober is voor Antwerpen en Rotterdam en November is voor Barcelona en Madrid.

En deze discussie ( altijd leuk) is dus ontstaan omdat ik Tate gewoon niet meer zo goed vind als vroeger....ja ja altijd weer vroeger.
Ik vind Tate ook een zanger van wereld formaat vergeet dat niet maar veertig euro gaat me net te ver voor een avondje Queensryche aangezien mijn laatste ervaring in de HMH niet al te best was.
Daarvoor spaar ik mijn zuur verdiende euro's maar voor een reisje Dream Theater in Spanje.

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Bericht door POS » wo aug 15, 2007 9:51 am

toxic schreef:[..]


dit is slechts een domme reactie op jouw veter strik verhaal....
i.d.d LaBrie was geen zanger van wereld formaat maar is dat ondertussen wel aan het worden vind ik...heb ze in Bonn gezien afgelopen juni en kon LaBrie niet op een foutje/valse noot betrappen....
Nou mijn veter strik verhaal was gewoon mijn mening. Daar kan je het mee eens zijn of niet maar het blijft een mening. Je reactie erop was zoals je zelf al zegt gewoon dom. Zeg dan gewoon dat je het er niet mee eens bent.

Hoe dan ook heb ik gisteren weer aardig genoten van Queensryche in Amsterdam. Met een Tate die de hoge noten inderdaad regelmatig laat schieten maar ook nog genoeg noten wel zuiver zingt. Setlist kwam aardig overeen met wat hierboven staat.

Gebruikersavatar
Robster
Berichten: 27
Lid geworden op: do dec 07, 2006 11:12 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Robster » wo aug 15, 2007 1:49 pm

Vanavond van de partij in Eindhoven. Het is een beetje prijzig idd maar het is wel Queensrÿche die eindelijk hun hits weer eens komen spelen. Want de laatste keer in de HMH met die verschrikkelijke Tribe plaat was bedroevend slecht qua songkeuze.
Gas erop dènk ofnie... zuggetnie!

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » wo aug 15, 2007 2:27 pm

Robster schreef:Vanavond van de partij in Eindhoven. Het is een beetje prijzig idd maar het is wel Queensrÿche die eindelijk hun hits weer eens komen spelen. Want de laatste keer in de HMH met die verschrikkelijke Tribe plaat was bedroevend slecht qua songkeuze.
In Paradiso was het - ondanks de belachelijke prijs en de matige setlist zonder 'Queen of the Reich' - in ieder geval een plezant avondje. Tate goed bij stem (hij zong 'The lady wore black' een toontje lager, maar allez), de band op dreef (Rockenfield blonk uit) en een uitverkocht huis. Jammer dat het concert zo kort was; 'Silent lucidity' hebben we helaas niet meer gekregen.

Gebruikersavatar
Unseen
Berichten: 90
Lid geworden op: za dec 24, 2005 9:53 pm
Locatie: KakZeist
Contacteer:

Bericht door Unseen » wo aug 15, 2007 9:47 pm

Uiteindelijk een gaaf optreden, geluid en de songkeuze vond ik het eerste deel zwak. Gelukkig werden beiden later beter.

Wie verzint trouwens zo'n voorprogramma als Non Divine bij Queensryche, wat een aanfluiting :?
... and on that bomb shell we end tonight's show

[url=http://www.last.fm/user/LordFazer/?chartstyle=Bones][img]http://imagegen.last.fm/Bones/recenttracks/LordFazer.gif[/img][/url]

Rene
Berichten: 5386
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo aug 15, 2007 10:03 pm

Haha, iedereen klagen over de hoge prijs (terecht natuurlijk) en toch Paradiso uitverkopen. Die zal dus nooit meer omlaag gaan.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do aug 16, 2007 11:45 am

Wat was dat Non-Divine trouwens voor muziek? En hoe was Tate bij stem? Setlist anyone? :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24907
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do aug 16, 2007 11:50 am

setlist?

in hof ter lo waren ze vorig jaar ook bespotteiljk duur, ik geloof 32 euro, ik heb daar nog nooit zoveel betaald voor 1 band! echt superoverdreven
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » do aug 16, 2007 12:02 pm

Rene schreef:Haha, iedereen klagen over de hoge prijs (terecht natuurlijk) en toch Paradiso uitverkopen. Die zal dus nooit meer omlaag gaan.
Daar heb je waarschijnlijk gelijk in, maar ja: tegenwoordig betaal je voor een kroegbiertje ook een onbeschoft bedrag en de tenten zitten nog steeds vol. :shock: Wat mij betreft was dit QR-concert één keer, maar niet weer.

Setlist was ongeveer gelijk aan die van het hier geposte concert in TX, minus 'Silent lucidity'.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » do aug 16, 2007 4:06 pm

Het optreden van Queensryche in de Effenaar te Eindhoven was werkelijk fenomenaal! De volledige 42,90 euro waard als je het mij vraagt. Geoff Tate was erg goed bij stem en deed ook regelmatig wat langere (niet al te hoge) uithalen. De rest van de band speelde superstrak, geluid was goed en de gitaarsolo's waren om te kwijlen. En dan de setlist: deze overtrof bijna mijn stoutste dromen - wat kwam er langs? Nou, zelf was ik vooral onder de indruk van de nummers die ze van de eerste EP en de eerste drie studioalbums speelden. 'The Lady Wore Black' kwam langs, 'The Whisper' (waar de band mee starte), 'Walk In The Shadows', 'Take Hold Of The Flame', 'Speak', 'The Needle Lies', 'The Eyes Of A Stranger'. Maar ik werd helemaal gek (ik kon mijn oren niet geloven) toen ik de eerste tonen van het magistrale - zeer ondergewaardeerde - 'N M 156' hoorde. Ik had nooit durfen dromen dat ze dit nummer zouden spelen. De uitvoerig was fantastisch en ik verkeerde bijna in complete extase. De tranen gleden over m'n wangen heen en de huiveringen vlogen over m'n rug. Als ik op dat moment een kogel door m'n rug zou krijgen en ik stervend ten aarde zou storten, zou ik met een dikke glimlach op m'n gezicht sterven, serieus. Toen de band daarna ook nog eens 'Screaming In Digital' speelde, verkeerde ik in soort van Nirvana/Walhalla/Paradijs - wat dan ook.
Schitterende ballads werden ook gespeeld, zoals 'Another Rainy Day (Without You) en 'Silent Luicidity'. Daarnaast werd van het Empire album de fantastische titeltrack zelf gespeeld. Van het laatste - Mindcrime - albums kregen we het snelle, aanstekelijke 'I'm American' en 'One Foot In Hell' te horen.
Qua publiek had dit publiek in de Effenaar de hoogste gemiddelde leeftijd van alle optredens die ik bezocht had - bijna allemaal veertigers - en waren er 4x zoveel kale koppen als mannen met lang haar. De massa reageerde zeer timide op het voorprogramma, met tijdens Queensryche zat de stemming er meer dan in. De band kreeg keer op keer een ongekend groot applaus van het publiek en hadden er zelf ook veel plezier in. Geoff Tate gaf in ieder geval aan dat dit een speciale avond voor hem was - hopelijk zegt hij dat niet bij ieder optreden.

Ik dacht dat voorlopig niks meer mijn beleving van de Wacken-optredens kon overtreffen; kennelijk toch wel. Queensryche is weer helemaal terug en ik hoop dat ze straks weer een meesterwerkje zullen uitbrengen.

Gebruikersavatar
Robster
Berichten: 27
Lid geworden op: do dec 07, 2006 11:12 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Robster » do aug 16, 2007 4:09 pm

Gisteren in de Effenaar was een geweldige show en vond zelfs dat Tate zeer zijn best deed voor de hoge noten. Okay, helemaal zoals vroeger haalt ie ze niet meer maar de beste man loopt inmiddels ook tegen de 50 dus dat vergeef ik hem. Met als absolute hoogtepunt 'Take hold of the flame".

Overigens wel Silent Lucidity gespeeld in Eindhoven.

Ook de rest van de band was in topvorm en de mannen hadden er duidelijk zin in. Het publiek was ook zeer enthousiast bij het scala aan hits dat Queensrÿche de zaal in slingerde.

Voorprogramma was een mooie gelegenheid om een shirtje en bier te halen en een leuk plaatsje te bemachtigen. Niet veel bijzonders naar mijn inzien maar daar zullen de meningen wel over verdeeld zijn.
Gas erop dènk ofnie... zuggetnie!

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » do aug 16, 2007 4:27 pm

Queensryche was echt fantastisch gister, goeie set, perfecte performance, Tate die echt goed bij stem was... echt sinds jaren dat ik weer ns n traantje moest wegpinken tijdens een concert. Fantastisch.

Non-Divine... tja... beetje grunge-achtige muziek. Valse gitaarsolo's, bij vlagen onstrak, maar vooral saai... de jongens deden gerust hun best, maar ik vond het ten eerste geen band die bij QR als support past, ten tweede was het gewoon niet van het niveau dat je verwacht. Gemiste kans.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » do aug 16, 2007 5:12 pm

Eru Iluvatar schreef:Het optreden van Queensryche in de Effenaar te Eindhoven was werkelijk fenomenaal! De volledige 42,90 euro waard als je het mij vraagt. Geoff Tate was erg goed bij stem en deed ook regelmatig wat langere (niet al te hoge) uithalen. De rest van de band speelde superstrak, geluid was goed en de gitaarsolo's waren om te kwijlen. En dan de setlist: deze overtrof bijna mijn stoutste dromen - wat kwam er langs? Nou, zelf was ik vooral onder de indruk van de nummers die ze van de eerste EP en de eerste drie studioalbums speelden. 'The Lady Wore Black' kwam langs, 'The Whisper' (waar de band mee starte), 'Walk In The Shadows', 'Take Hold Of The Flame', 'Speak', 'The Needle Lies', 'The Eyes Of A Stranger'. Maar ik werd helemaal gek (ik kon mijn oren niet geloven) toen ik de eerste tonen van het magistrale - zeer ondergewaardeerde - 'N M 156' hoorde. Ik had nooit durfen dromen dat ze dit nummer zouden spelen. De uitvoerig was fantastisch en ik verkeerde bijna in complete extase. De tranen gleden over m'n wangen heen en de huiveringen vlogen over m'n rug. Als ik op dat moment een kogel door m'n rug zou krijgen en ik stervend ten aarde zou storten, zou ik met een dikke glimlach op m'n gezicht sterven, serieus. Toen de band daarna ook nog eens 'Screaming In Digital' speelde, verkeerde ik in soort van Nirvana/Walhalla/Paradijs - wat dan ook.
Schitterende ballads werden ook gespeeld, zoals 'Another Rainy Day (Without You) en 'Silent Luicidity'. Daarnaast werd van het Empire album de fantastische titeltrack zelf gespeeld. Van het laatste - Mindcrime - albums kregen we het snelle, aanstekelijke 'I'm American' en 'One Foot In Hell' te horen.
Qua publiek had dit publiek in de Effenaar de hoogste gemiddelde leeftijd van alle optredens die ik bezocht had - bijna allemaal veertigers - en waren er 4x zoveel kale koppen als mannen met lang haar. De massa reageerde zeer timide op het voorprogramma, met tijdens Queensryche zat de stemming er meer dan in. De band kreeg keer op keer een ongekend groot applaus van het publiek en hadden er zelf ook veel plezier in. Geoff Tate gaf in ieder geval aan dat dit een speciale avond voor hem was - hopelijk zegt hij dat niet bij ieder optreden.

Ik dacht dat voorlopig niks meer mijn beleving van de Wacken-optredens kon overtreffen; kennelijk toch wel. Queensryche is weer helemaal terug en ik hoop dat ze straks weer een meesterwerkje zullen uitbrengen.
Een heeeel andere QR-avond dan 24 uur eerder in Amsterdam dus.
Waarom verbaast me dat nou niet echt...?

Non-Divine moest ik wegens onverwachte werkobstakels laten passeren, maar zo te lezen heb ik niets gemist. Waarom nemen QR een band als Lanfear of Silent Edge niet mee op tour? Dat past toch veel beter?

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » do aug 16, 2007 5:37 pm

Opzich was de muziek van Non-Divine niet slecht. Ik kan veel beter begrijpen waarom deze band de Aardschok Metalbash heeft gewonnen een paar jaar geleden dan Chiraw afgelopen jaar.

De muziek is redelijk origineel. Luide Grunge-refreinen wat betreft de vocalen en instrumentaal is het behoorlijk zwaar op een moderne manier, doet af en toe denken aan Nevermore met hier en daar een paar zeer subtiele Queensryche-elementen. De band had wat dat betreft gewoon uit Seatlle kunnen komen.

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » do aug 16, 2007 5:46 pm

Eru Iluvatar schreef:Opzich was de muziek van Non-Divine niet slecht. Ik kan veel beter begrijpen waarom deze band de Aardschok Metalbash heeft gewonnen een paar jaar geleden dan Chiraw afgelopen jaar.

De muziek is redelijk origineel. Luide Grunge-refreinen wat betreft de vocalen en instrumentaal is het behoorlijk zwaar op een moderne manier, doet af en toe denken aan Nevermore met hier en daar een paar zeer subtiele Queensryche-elementen. De band had wat dat betreft gewoon uit Seatlle kunnen komen.
Ik vind je Queensryche review wel redelijk aardig, maar bovenstaande snap ik echt niet. Nevermore?? Queensryche?? Dat van dat grunge klopt, maar dat houdt t wel bij op. Geen interessante melodieen, sommige solo's waren echt heel erg vals, ze deden mij eerder aan een stevige versie van Pearl Jam denken dan aan Nevermore. Maar waar Pearl Jam dan nog enigzins interessante afwisseling tussen de nummers heeft, miste ik dat gister volledig bij Non Divine. Dat was ook duidelijk te merken aan het publiek, dat na het 3e of 4e nummer het behoorlijk beu was.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » do aug 16, 2007 5:56 pm

De één hoort andere elementen in bepaalde muziek dan de ander. Als ik nog eens naar de muziek van Non-Divine zou luisteren, kom ik wellicht tot een andere conclusie.
Wat betreft het punt van variatie in de nummers ben ik het volledig met je eens. De zeer matige reactie van het publiek lag in mijn ogen niet zo zeer aan de band, maar aan het publiek zelf; ik ben er van overtuigd dat deze band het beter zou hebben gedaan voor een jonger publiek dan voor een publiek met een gemiddelde leeftijd van 35-40 jaar. Ik ben daarom ook benieuwd wat voor reactie de band op Elsrock te Rijssen zal krijgen.

Al met al vind ik het voor Nederlandse begrippen een aardige band; in een metalscene waarin niet-'clean' zingende beginnende bands veruit dominant zijn, is deze band een welkome afwisseling.

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Bericht door POS » do aug 16, 2007 8:20 pm

Mmmm The needle lies, nm 156, silent lucidity en speak ? die songs had ik erg graag ook in Amsterdam gehoord. Zeer jammer.

Weet iemand welke songs ze wel in A'dam maar niet in Eindhoven speelden ?

Gebruikersavatar
attematic
Berichten: 81
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:25 am

Bericht door attematic » do aug 23, 2007 9:07 am

Eru Iluvatar schreef:..., 'Speak', 'The Needle Lies', 'The Eyes Of A Stranger'. Maar ik werd helemaal gek (ik kon mijn oren niet geloven) toen ik de eerste tonen van het magistrale - zeer ondergewaardeerde - 'N M 156' hoorde.... Toen de band daarna ook nog eens 'Screaming In Digital' speelde, verkeerde ik in soort van Nirvana/Walhalla/Paradijs - wat dan ook. ..'Silent Luicidity'. Daarnaast werd van het Empire album de fantastische titeltrack zelf gespeeld. Van het laatste - Mindcrime - albums kregen we het snelle, aanstekelijke 'I'm American' en 'One Foot In Hell' te horen.
Dat ziet er nog beter uit dan in Amsterdam en dat was al geniaal. Maar 2 keer bijna 45 euro voor QR vond ik echt teveel!

Setlist A'dam:
The Whisper
Damaged
Breaking The Silence
I'm American
When the rain comes
Bridge
Until there was you
The lady wore black
The right side of my mind
The Hands
Another rainy night (without you)
I don't believe in love
Eyes of a stranger
Empire
--
Walk in the shadows
Take hold of the flame
Jet city woman
Wat te zeuren? Jammer.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma sep 17, 2007 4:36 pm

Ze vonden het zo leuk in Nederland, dat ze weer een medium-sized club aandoen.



vrijdag 14 december

exclusive show in holland

Queensryche

lucky Rijssen

tickets 39 euro

doors open 19.30
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Rene
Berichten: 5386
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma sep 17, 2007 6:28 pm

Gaaf, daar ben ik dan wel bij.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Plaats reactie