Iced Earth

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » ma jul 23, 2007 7:21 pm

Ik luister net het nummer The Domino Decree. Goed mogelijk het beste nummer van de nieuwe plaat. Interessante en afwisselende compositie. Lekker vol en stevig. Oosterse leads vermengt met een hammond orgel!!1!!111
Zang gaat echter wel weer te veel de hoogte in (dat zeg IK ja!). Kom op zeg, nu is de grap er wel vanaf. Wellicht ga ik de zanglijnen beter vinden als ik het album wat beter ken.

Dus: Instrumentaal al fenomenaal!
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » di jul 24, 2007 11:53 am

'Framing Armageddon' bevalt me erg goed. Een typisch sfeervol conceptalbum met nummers die moeilijk los uit hun context kunnen worden geplaats, maar het blijven opzich wel redelijk 'concrete' nummers. Geen Manowar-Gods of War-praktijken waarbij sfeervolle interludes 70% van het album opvullen.

De nummers zijn redelijk gevarieerd. Rockers, rustige sfeernummers, semi-ballads en epics. Wat alle nummers gemeen hebben zijn groot opgezette koor-refreinen zoals we die eigenlijk nog niet echt kennen van Iced Earth. Denk hierbij aan Blind Guardians A Night At The Opera.
Instrumentaal is Iced Earth wat progressiever geworden en klinkt alles vooral bombastisch en episch, hoewel het album ook ongewoon harde thrashriffs voor IE begrippen bevat. Bij vlagen is dit het zwaarste Iced Earth-album. Owens zang domineerd het album helemaal en hij probeert dit maal niet Barlow te immiteren. Hij komt met gevarieerde zang en zingt af en toe in de sinistere stijl zoals hij dat bij Judas Priest deed (bij nummers als Cyberface bijvoorbeeld). Emotionele stukken weet de Ripper overtuigend neer te zetten.

Dit album is echt een groeiertje; hij moet bezinken. Het album is vooral sfeervol en episch, en afwisselend bombastisch, hard, heroisch, maar vaak ook mellow, nogal Pink Floyd achtig (vooral bij de nummers midden op het album).

Zelf ben ik een groot 'The Glorious Burden'-fan en ik kan na een paar luisterbeurten nog niet concluderen of Jon Schaffer zijn vorige album overtroffen heeft. Een meesterwerk als 'Gettysburg' is dan ook moeilijk te overtreffen vanuit mijn optiek. Maar al met al heeft Schaffer weer een album gemaakt dat fans van meerdere metalsubgenre's zal aanspreken, zoals Iced Earth vanouds ook deed.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di jul 24, 2007 12:01 pm

hm, klinkt als iets wat ik getypt zou kunnen hebben.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » di jul 24, 2007 12:44 pm

@ Eru I:
Interessant inkijkje in het nieuwe album. Voor mij is Night of the stormrider waarschijnlijk voor eeuwig het ultieme Iced Earth-album, maar merkwaardig genoeg kan ik - als een van de weinige in mijn metalvriendenkring - The glorious burden ook waarderen. Het nummer 'Waterloo' behoort tot het mooiste wat Schaffer tot dusver heeft gemaakt: de wijze waarop daarin de gitaarleads zijn verwerkt en de historisch correcte tekst vloeiend in de compositie is geïntegreerd vind ik geniaal.
Toch lijdt Schaffer, evenals zijn oude Blind Guardian-kameraden, m.i. aan een hang naar overdaad aan geluidssporen en bombast. Daarom ben ik heel benieuwd in hoeverre Framing Armaggeddon nog natuurlijk klinkt.

Gebruikersavatar
Emalaith
Berichten: 304
Lid geworden op: do jun 21, 2007 8:52 am
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door Emalaith » di jul 24, 2007 1:21 pm

Als ik het zo lees moet ik Flaming Armageddon ook maar alvast op mijn lijstje van nieuw aan te schaffen albums zetten. Wanneer komt de review?
Als cool metal een genre was, had Megadeth het uitgevonden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25601
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jul 24, 2007 1:48 pm

Eru Iluvatar schreef:'Framing Armageddon' bevalt me erg goed. Een typisch sfeervol conceptalbum met nummers die moeilijk los uit hun context kunnen worden geplaats, maar het blijven opzich wel redelijk 'concrete' nummers. Geen Manowar-Gods of War-praktijken waarbij sfeervolle interludes 70% van het album opvullen.

De nummers zijn redelijk gevarieerd. Rockers, rustige sfeernummers, semi-ballads en epics. Wat alle nummers gemeen hebben zijn groot opgezette koor-refreinen zoals we die eigenlijk nog niet echt kennen van Iced Earth. Denk hierbij aan Blind Guardians A Night At The Opera.
Instrumentaal is Iced Earth wat progressiever geworden en klinkt alles vooral bombastisch en episch, hoewel het album ook ongewoon harde thrashriffs voor IE begrippen bevat. Bij vlagen is dit het zwaarste Iced Earth-album. Owens zang domineerd het album helemaal en hij probeert dit maal niet Barlow te immiteren. Hij komt met gevarieerde zang en zingt af en toe in de sinistere stijl zoals hij dat bij Judas Priest deed (bij nummers als Cyberface bijvoorbeeld). Emotionele stukken weet de Ripper overtuigend neer te zetten.

Dit album is echt een groeiertje; hij moet bezinken. Het album is vooral sfeervol en episch, en afwisselend bombastisch, hard, heroisch, maar vaak ook mellow, nogal Pink Floyd achtig (vooral bij de nummers midden op het album).

Zelf ben ik een groot 'The Glorious Burden'-fan en ik kan na een paar luisterbeurten nog niet concluderen of Jon Schaffer zijn vorige album overtroffen heeft. Een meesterwerk als 'Gettysburg' is dan ook moeilijk te overtreffen vanuit mijn optiek. Maar al met al heeft Schaffer weer een album gemaakt dat fans van meerdere metalsubgenre's zal aanspreken, zoals Iced Earth vanouds ook deed.
Kijk, dat is fijn om te horen, helemaal omdat ik The Glorious Burden ook erg lekker vond :)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » di jul 24, 2007 7:16 pm

IK ben nu ook zeer benieuwd, The Glorious Burden was mijn kennismaking met Iced Earth...ik kende de band niet, maar ik vond het hoesje zo mooi en interessant dat ik het luisterde...

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » do jul 26, 2007 10:22 pm

Klinkt erg veelbelovend die nieuwe IE, jammer dat ome Jon er de hele tijd doorheen zit te kwatsen ;)
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8426
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » vr jul 27, 2007 10:36 am

hoe is het met de drums?
ik vond op de single, met de wicked-trilogy opnieuw opgenomen, dat de bass-drum veel te getriggerd klonk. Zo'n irritant tikgeluid, ipv een volle bassdrum.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25601
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jul 27, 2007 11:28 am

Ik ben uberhaupt benieuwd naar het totaalgeluid van de productie
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » di aug 07, 2007 10:38 am

http://www.youtube.com/watch?v=ZcyEK-3xV4o

De video van Ten Thousand Strong. Geeft een goed beeld van het concept van het Framing Armageddon.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25601
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di aug 07, 2007 11:03 am

Behoorlijke clip en ik blijf het nummer lekker vinden.

Kan iemand overigens vertellen wat ze allemaal gespeeld hebben op Wacken?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » di aug 07, 2007 11:14 am

Ik doe een poging:

'Burning Times', 'Decleration Day', 'The Hunter', 'Vengeance Is Mine', 'Stormrider' (met Jon als zanger), 'Violate', 'My Own Savior', 'Then Thousand Strong', 'A Charge To Keep' (van 'Framing Armageddon') 'The Prophecy' (zonder de subtiele intro) 'Birth Of The Wicked', 'The Coming Curse', 'Iced Earth'.
Laatst gewijzigd door Eru Iluvatar op di aug 07, 2007 11:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » di aug 07, 2007 11:15 am

Edit nm, die van eri ilvulator is veel beter.

Helaas geen melancholy, question of heaven of desert rain.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » di aug 07, 2007 11:19 am

The Prophecy toch ook? Ik heb het niet precies bijgehouden.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25601
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di aug 07, 2007 11:21 am

Eru Iluvatar schreef:Ik doe een poging:

'Burning Times', 'Decleration Day', 'The Hunter', 'Vengeance Is Mine', 'Stormrider' (met Jon als zanger), 'Violate', 'My Own Savior', 'Then Thousand Strong', 'A Charge To Keep' (van 'Framing Armageddon') 'Birth Of The Wicked', 'The Coming Curse', 'Iced Earth'.
Hmm, lijken me in ieder geval wel nummers waar Owens weinig moeite mee heeft. Toevallig is The Hunter een van mijn persoonlijke favorieten dus dat komt mooi uit :)

En dat ze geen oude nummers spelen, ach, ik verwachtte eigenlijk niet veel anders.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » di aug 07, 2007 11:22 am

Edit: Ze speelden 'The Prophecy' wel, maar zonder de mooie, subtiele intro. Owens begon simpelweg opeens 'I see clearly now...etc' te zingen. Misschien heiligschennis voor velen, maar op deze manier kwam het wel over als een plotselinge verassing.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di aug 07, 2007 11:26 am

Eru Iluvatar schreef:Edit: Ze speelden 'The Prophecy' wel, maar zonder de mooie, subtiele intro. Owens begon simpelweg opeens 'I see clearly now...etc' te zingen. Misschien heiligschennis voor velen, maar op deze manier kwam het wel over als een plotselinge verassing.

in de nieuwe uitvoering dus?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » di aug 07, 2007 11:28 am

Nee, want als ik het goed heb, zit de intro van 'The Prophecy' wel op de 'Overture To The Wicked' EP, al dan wel een vreemde vervormde versie van de originele intro. Live speelden ze die ook niet. Tim begon gewoon plotseling te zingen, geen aankodiging, intro, niets.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8426
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di aug 07, 2007 12:17 pm

het was deels in de nieuwe uitvoering deels in de oude....

het gave riffwerk van de oude zat er wel weer gewoon in, maar tijdens het vroegere cleane stuk ("a quest for centuries, awaits the prophecy..... the child will set us free, reclaim it rightfully..." ofzoiets) net voor the prophecy losbarst dus werd nu met zo'n wat sneller ratel-riffje gespeeld...

Maar het stuk wat erna komt, dat gave riffje dus, werd nu wel weer gewoon gespeeld, en volgens mij mist die op de nieuwe versie....

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8426
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di aug 07, 2007 5:07 pm

hier overigens filmpje (goede kwaliteit) van a Charge to keep, op wacken...
http://www.youtube.com/watch?v=yeSyBBqxGL0

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » di aug 07, 2007 5:10 pm

Ik moet zeggen dat die nieuwe nummers live supergoed uit de verf komen, stukken beter dan op album.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8426
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di aug 07, 2007 5:13 pm

mwa, vond dat Charge to keep eigenlijk wat te langzaam voor live. Was ook blij toen die weer voorbij was....

Gebruikersavatar
Emalaith
Berichten: 304
Lid geworden op: do jun 21, 2007 8:52 am
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door Emalaith » di aug 07, 2007 6:27 pm

Aargh... dat rotte "Hello, this is Jon Shaffer from Iced Earth..." haalt zoals de bedoeling ongetwijfeld was het luister plezier al snel weg.

Maar het album klinkt goed genoeg, in ieder geval wat intstrumentaal betreft. Dat wordt aanschaffen tegen die tijd.
Als cool metal een genre was, had Megadeth het uitgevonden.

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » wo aug 08, 2007 6:14 pm

Vond de show op Wacken erg gaaf, ondanks dat er toch weer wat typische IE ellende was. De helft van de set was de sologitaar niet te horen. Dat was echt ontzettend jammer. Daarnaast vind ik de band zo statisch, hoewel dit met Tim Owens wel verbeterd is, wat dat betreft vond ik Barlow echt een drama.

Feit is wel dat Tim zn stem kwijtraakte aan het eind van de set, op een gegeven moment kreeg hij iets toegestopt van een roadie, ik denk een fishermans friend ofzo. Hij haalde de hoogtes nog wel, maar zonder zn volume. Dat was ook wel jammer. Toch was het erg gaaf, en de nieuwe plaat is echt wel erg goed. Met name de nieuwe single vond ik live echt heerlijk.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25601
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo aug 08, 2007 6:49 pm

Toen ik ze met Barlow zag was het anders best een beweeglijk optreden, de voorste rij moest in ieder geval bukken als hij headbangde :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » wo aug 08, 2007 7:17 pm

Daar hebben ze nu geen last meer van denk ik...

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » wo aug 08, 2007 11:11 pm

Argarath schreef:
Feit is wel dat Tim zn stem kwijtraakte aan het eind van de set, op een gegeven moment kreeg hij iets toegestopt van een roadie, ik denk een fishermans friend ofzo. Hij haalde de hoogtes nog wel, maar zonder zn volume. Dat was ook wel jammer. Toch was het erg gaaf, en de nieuwe plaat is echt wel erg goed. Met name de nieuwe single vond ik live echt heerlijk.
Bij nummer 2 (Declaration Day) raakte hij duidelijk buiten adem, maar dat had wel weer zijn charme. De scream op Iced Earth was wel afgrijselijk, en een deel van het publiek was nog onder de indruk ook :lol:

Zie: http://www.youtube.com/watch?v=1rlcUDHkYCE
Desondanks wel 1 van de hoogtepunten van de set 8)


O ja, de nieuwe clip trouwens:
http://www.youtube.com/watch?v=8I26y4CdNas
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25601
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di aug 21, 2007 7:14 pm

http://myspace.com/icedearth

Dat nieuwe nummer klinkt erg goed moet ik zeggen, beetje Blind Guardian achtig, maar wel lekker zwaar en een prachtige performance van Ripper.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » di aug 21, 2007 11:34 pm

Dat BG achtige komt waarschijnlijk door de leads, die meebewegen met de zanglijnen... ik snap wat je bedoelt namelijk.

EDIT: Nummer inmiddels geluisterd, klinkt zeker niet slecht, maar ik kan het begrijpen als mensen dit voor Iced Earth begrippen ondermaats vinden. Op zichzelf staat het sterk, in verhouding met een Coming Curse (ik noem maar wat) zwaar ondermaats.

Of in elk geval, anders.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo aug 22, 2007 12:09 am

IROn schreef: in verhouding met een Coming Curse (ik noem maar wat) zwaar ondermaats.
ongeveer alles is in verhouding met The Coming Curse ondermaats.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Gandalf
Berichten: 390
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 11:05 am
Locatie: Groningen

Bericht door Gandalf » wo aug 22, 2007 1:00 am

Ik moet zeggen dat de vocalen van Tim Owens mij steeds beter gaan bevallen. Toen ik overture of the wicked voor het eerst hoorde was ik zwaar teleurgesteld. Maar inmiddels de mcd aangeschaft (daarvoor alleen als mp3) en meerdere malen beluistert. Het klinkt anders als met Matt Barlow als zanger maar toch wel gaaf. En ook het nieuwe album klinkt erg goed (twee keer gehoord als advance met elke paar minuten de stem van Jon Schaffer er doorheen).
[url=http://www.last.fm/user/Siepje/?chartstyle=grayboxfive][img]http://imagegen.last.fm/grayboxfive/artists/5/Siepje.gif[/img][/url]

Nevyn
Berichten: 6475
Lid geworden op: di dec 18, 2001 7:54 pm
Locatie: dordrecht

Bericht door Nevyn » wo aug 22, 2007 7:36 pm

1 ding is zeker, het nieuwe album blaast het vorige keihard weg hehe.
die videoclip is echt te slecht trouwens, zonde.

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » do aug 23, 2007 10:34 am

Nevyn schreef:1 ding is zeker, het nieuwe album blaast het vorige keihard weg hehe.
die videoclip is echt te slecht trouwens, zonde.
Die video clip past perfect bij wat door moet gaan als een comic verhaal.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Nevyn
Berichten: 6475
Lid geworden op: di dec 18, 2001 7:54 pm
Locatie: dordrecht

Bericht door Nevyn » do aug 23, 2007 5:59 pm

had het dan geheel geanimeerd, niet die vage hybride achtige zooi wat ze er nu van gemaakt hebben.
het kan aan mij liggen maar ik vind het echt helemaal nergens op lijken.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » do aug 30, 2007 8:51 pm

Wat was eigenlijk de setlist op Wacken?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22241
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » do aug 30, 2007 8:55 pm

Pff, ff uit m'n hoofd:

Burning times (opener)
My Own Savior
The Hunter
Stormrider
Something Wicked trilogie


Meer weet ik niet meer eigenlijk.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » do aug 30, 2007 8:57 pm

Burning times (opener)
My Own Savior
The Hunter
Stormrider
Something Wicked trilogie

+:

Decleration Day
Vengeance Is Mine
Ten Thousand Strong
A Charge To Keep
Iced Earth

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » do aug 30, 2007 9:06 pm

Eru Iluvatar schreef:Burning times (opener)
My Own Savior
The Hunter
Stormrider
Something Wicked trilogie

+:

Decleration Day
Vengeance Is Mine
Ten Thousand Strong
A Charge To Keep
Iced Earth
Ok hoe lang traden ze op 1 uur?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
havenblaster
Berichten: 546
Lid geworden op: di mar 15, 2005 2:55 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door havenblaster » do aug 30, 2007 9:26 pm

Ik heb niet eens alles gezien, hoe langer ik bleef staan hoe meer ik mij aan die zang ging ergeren. Best erg voor iemand met bijna alle IE cd's.

Erger was misschien nog wel dat ik toen wegliep ineens ton mijn knie in de modder stond :p

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » do aug 30, 2007 9:28 pm

er stond 1 uur en 15 mins voor

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22241
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » do aug 30, 2007 9:29 pm

havenblaster schreef:Ik heb niet eens alles gezien, hoe langer ik bleef staan hoe meer ik mij aan die zang ging ergeren. Best erg voor iemand met bijna alle IE cd's.

Erger was misschien nog wel dat ik toen wegliep ineens ton mijn knie in de modder stond :p
Haha, dat hadden ik en een paar mensen ook. Ik had een lange broek en kisten. Maar een meisje bij ons een kort rokje. :' )
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
havenblaster
Berichten: 546
Lid geworden op: di mar 15, 2005 2:55 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door havenblaster » do aug 30, 2007 9:33 pm

Ik een korte broek. Mijn been heb ik maar ff schoongemaakt met 100 servetjes van een turk :p

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22241
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » do aug 30, 2007 9:35 pm

Van die karige shoarma zeker. Dat meisje had verder ook alleen maar een topje aan. Het gebeurde vlak voor Dimmu Borgir en Dimmu Borgir was de band waar ze voor naar Wacken gekomen was vooral.

pwnd :' )
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
havenblaster
Berichten: 546
Lid geworden op: di mar 15, 2005 2:55 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door havenblaster » do aug 30, 2007 9:40 pm

haha keihard geowned door de blubber.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo sep 05, 2007 9:11 am

Review van Framing Armageddon - Something Wicked part 1:

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3964
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22241
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo sep 05, 2007 10:09 am

Maakt me toch stiekem weer een beetje benieuwd. :)
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8426
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » do sep 06, 2007 5:58 am

ja, heb hier en daar wat gehoord van het album en het kwam op mij niet over als sneller/agressiever dan Glorious Burden.
Door review ben ik wel nog benieuwder om het allemaal in zijn geheel te horen. Hopelijk kan ik hem 12 september hier in Vancouver oppikken...
schijnt hier een megagrote cd-zaak te zitten (nog niet geweest) waar de meeste cd's een dollar of 15 kosten. Een canadese dollar is ongeveer 75 cent..... zou mooie deal zijn.

Hier overigens nog een leuke link. Er is nog geen Pyramaze topic, dus post ik hem maar hier. Iig een hoop antwoorden op vragen van fans door Matt Barlow.


http://www.ultimatemetal.com/forum/pyra ... -matt.html

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » do sep 06, 2007 6:30 pm

Ik denk dat ik die nieuwe toch maar een kans ga geven. Ten Thousand Strong vond ik nogal kut, maar dat andere nummer op de myspace klinkt dan weer behoorlijk tof.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do sep 06, 2007 8:42 pm

Morgen moet ie wel verkrijgbaar zijn in de winkel. Ik ben benieuwd. Ik was niet zo kapot van The Glorious Burden, maar een slechte cd vind ik het ook zeker niet. In principe geef ik Iced Earth nog een laatste kans, maar als ik alleen maar goede reviews lees, zal het wel loslopen allemaal.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gesloten