FATES WARNING & SUPPORT (US), za 10 november 2007
- sugar daddy
FATES WARNING & SUPPORT (US), za 10 november 2007
Kassa open: 19:30
Aanvang: 20:30
Voorverkoop: € 21
Avondkassa: € 24
Ticketservice: http://www.ticketmaster.nl/html/connect ... NT=FAT1011
Links: Fates Warning http://www.fateswarning.com/
Maar ook andere data, onder andere:
11/11 Frankfurt, Germany
11/12 Hamburg, Germany
11/14 Ludwigsburg, Germany
11/15 Cologne, Germany
11/16 Weert, Netherlands
11/17 Helendoorn, Netherlands
Ik ga kijken hoe de treinen rijden op de 10e naar Amstelveen, als dat goed uitkomt denk ik dat ik wel aanwezig ben.
Kassa open: 19:30
Aanvang: 20:30
Voorverkoop: € 21
Avondkassa: € 24
Ticketservice: http://www.ticketmaster.nl/html/connect ... NT=FAT1011
Links: Fates Warning http://www.fateswarning.com/
Maar ook andere data, onder andere:
11/11 Frankfurt, Germany
11/12 Hamburg, Germany
11/14 Ludwigsburg, Germany
11/15 Cologne, Germany
11/16 Weert, Netherlands
11/17 Helendoorn, Netherlands
Ik ga kijken hoe de treinen rijden op de 10e naar Amstelveen, als dat goed uitkomt denk ik dat ik wel aanwezig ben.
- The Horseman
Lijkt me leuk, een optreden van Fates Warning. Ik heb middels 'Perfect Symmetry' en 'Parallels' een tijd geleden kennis gemaakt met deze band en ze weten mij enorm te raken. Eens kijken of ik misschien bij één van deze shows aanwezig kan zijn. Ik zag overigens van de week hun meest recente plaat 'X' in de schappen voor weinig. Hoe zijn de meningen over dit album hier?
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
Beetje misleidende topic-titel, ik dacht de hele tijd dat 10 november de enige NL-datum was. Maar nu zie ik dat ze ook in Weert en Hellendoorn komen.
Ik ben er misschien wel bij in Hellendoorn, Pagan's Mind wil ik wel eens zien.
Ik ben er misschien wel bij in Hellendoorn, Pagan's Mind wil ik wel eens zien.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- Eru Iluvatar
Hm, het ziet er naar uit dat Pagan's Mind er niet bij is tijdens de Nederlandse shows.
Nov. 10 - Zoetermeer, Netherlands @ Boerderij
Nov. 11 - Frankfurt, Germany @ Batschkapp *
Nov. 12 - Hamburg, Germany @ Markthalle *
Nov. 14 - Ludwigsburg, Germany @ Rockfabrik *
Nov. 15 - Cologne, Germany @ Live Music Hall *
Nov. 16 - Weert, Netherlands @ De Bosuil
Nov. 17 - Hellendoorn, Netherlands @ De Lantaarn
Nov. 19 - Athens, Greece @ Gagarin 205
Nov. 21 - London, England @ Underworld **
Nov. 22 - Madrid, Spain @ Copernico
Nov. 23 - Barcelona, Spain @ KGB
* With PAGAN'S MIND
** With TO-MERA
Nov. 10 - Zoetermeer, Netherlands @ Boerderij
Nov. 11 - Frankfurt, Germany @ Batschkapp *
Nov. 12 - Hamburg, Germany @ Markthalle *
Nov. 14 - Ludwigsburg, Germany @ Rockfabrik *
Nov. 15 - Cologne, Germany @ Live Music Hall *
Nov. 16 - Weert, Netherlands @ De Bosuil
Nov. 17 - Hellendoorn, Netherlands @ De Lantaarn
Nov. 19 - Athens, Greece @ Gagarin 205
Nov. 21 - London, England @ Underworld **
Nov. 22 - Madrid, Spain @ Copernico
Nov. 23 - Barcelona, Spain @ KGB
* With PAGAN'S MIND
** With TO-MERA
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- Eru Iluvatar
En volgens de site van Fates Warning speelt Pagan's Mind niet in Nederland:
Special Guests, Pagan's Mind, will be supporting Fates for the Germany shows. To-Mera will be the Special Guest supporting Fates in London.
Wat zou hier aan de hand zijn?
Special Guests, Pagan's Mind, will be supporting Fates for the Germany shows. To-Mera will be the Special Guest supporting Fates in London.
Wat zou hier aan de hand zijn?
- metalboefje
- Contacteer:
ja zo'n geintje is nogal kut... we hebben het eerder meegemaakt met een concert van saxon in Druten...
daar zou eerst Dream evil, metalium en Saxon spelen... maar metalium kwam toch niet...
Dream evil en saxon waren ook niet verkeerd... maar als metalium één van je favorietjes is...
daar zou eerst Dream evil, metalium en Saxon spelen... maar metalium kwam toch niet...
Dream evil en saxon waren ook niet verkeerd... maar als metalium één van je favorietjes is...
Heeding the Call, one and for all, never surrender, With glory we fall!!! - heavy metal -
- Eru Iluvatar
Ik kijk erg uit naar de optredens morgenavond in Hellendoorn. Vooral van Pagan's Mind heb ik grote verwachtingen; deze band vind ik namelijk één van de meest veelbelovende jonge progmetalband - die zich in het verleden ook al bewezen heeft met topplaten als Celestial Entrance en Enigmatic Calling.
Met post-Parallels Fates Warning was ik tot voor kort nog niet bekend en heb me er voor de gelegenheid maar eens in verdiept. Het viel me zeker niet tegen! Vooral albums als Disconnected en A Pleasant Shade Of Grey mogen er zeker zijn en laten een progmetalgeluid dat eigenlijk stukken progressiever en moderner klinkt dan veel nieuwere progmetalbands, die toch duidelijk de mosterd vooral bij Dream Theater vandaan hebben gehaald (een band die natuurlijk ook beinvloed is door FW), ook Pagan's Mind valt hier deels onder.
Met post-Parallels Fates Warning was ik tot voor kort nog niet bekend en heb me er voor de gelegenheid maar eens in verdiept. Het viel me zeker niet tegen! Vooral albums als Disconnected en A Pleasant Shade Of Grey mogen er zeker zijn en laten een progmetalgeluid dat eigenlijk stukken progressiever en moderner klinkt dan veel nieuwere progmetalbands, die toch duidelijk de mosterd vooral bij Dream Theater vandaan hebben gehaald (een band die natuurlijk ook beinvloed is door FW), ook Pagan's Mind valt hier deels onder.
Ik kom ook meer voor Pagan's Mind, puur omdat ik daar wel cd's van heb en van fates Warning niet. Celestial Entrance vind ik geweldig, maar de nieuwe God's Equation valt me wat tegen. Iets te gewoontjes vergeleken met het eerdere werk, maar misschien moet het groeien. Ik kijk in ieder geval uit naar de zangprestaties van de zanger, want zingen kan die zanger!
- Eru Iluvatar
Jazeker, Nils K. Rue is een zanger van wereldformaat en de cover van Pagan's Mind van King Diamonds 'At The Graves' is dan ook werkelijk fantastisch. Ook de laatste Eidolon-plaat heeft hij zeer verrijkt met zijn stemgeluid.
God's Equation krijgt nogal wisselende recensies; sommige erg negatief, andere spreken dan weer van 'het beste Pagan's Mind album' en 'de plaat van het jaar'. Ik vind het nogal een gevarieerde plaat qua kwaliteit van de nummers. De eerste helft klinkt nogal voorspelbaar, maar de nummers op de tweede helft bevatten progressieve elementen die ik nog nooit eerder heb gehoord op Pagan's Mind albums. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld het nummer 'Alien Kamikaze', dat voor Pagan's Minds doen ongewoon, bijna thrashachtig vel klinkt en tevens zeer modern.
God's Equation krijgt nogal wisselende recensies; sommige erg negatief, andere spreken dan weer van 'het beste Pagan's Mind album' en 'de plaat van het jaar'. Ik vind het nogal een gevarieerde plaat qua kwaliteit van de nummers. De eerste helft klinkt nogal voorspelbaar, maar de nummers op de tweede helft bevatten progressieve elementen die ik nog nooit eerder heb gehoord op Pagan's Mind albums. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld het nummer 'Alien Kamikaze', dat voor Pagan's Minds doen ongewoon, bijna thrashachtig vel klinkt en tevens zeer modern.
Ik heb zwaar genoten van Pagan's Mind en dan vooral van zanger Nils K. Rue. Hij zong gewoon precies zoals op cd. Zeer indrukwekkend! Bij de uitgang van de Lantaarn heb ik hem daar nog even voor gecomplimenteerd, dat vond ik wel op zijn plaats. De rest van de band was ook lekker op dreef en men speelde strak door de set heen.
Tja, Fates Warning... ik ken het repertoire van de band niet. Ze speelden ook tegen perfectie aan, maar ik genoot net iets minder omdat ik geen enkel nummer kende. Omdat het zo enorm progressief was, gingen de nummers eigenlijk als een waas langs mij heen.
Ik had het voorrecht om een drumvel van Pagan's Mind's te vangen met handtekening en al. Leuk souvenier en ik heb me daar de rest van de avond prima mee vermaakt
Tja, Fates Warning... ik ken het repertoire van de band niet. Ze speelden ook tegen perfectie aan, maar ik genoot net iets minder omdat ik geen enkel nummer kende. Omdat het zo enorm progressief was, gingen de nummers eigenlijk als een waas langs mij heen.
Ik had het voorrecht om een drumvel van Pagan's Mind's te vangen met handtekening en al. Leuk souvenier en ik heb me daar de rest van de avond prima mee vermaakt

Haha, er vlogen wel meer drumvellen de zaal in, dus jij was degene die voor me stond ermee te zwaaien. Floor Jansen en Joost van der Broek waren er ook bij. (wat is dat mens lang zeg!)
Ik vond Pagan's Mind echt veel interessanter om naar te kijken en te luisteren live. De gitarist was wel lekker poserig bezig, maar hij was echt mega goed, dus het mag! Fates Warning is op cd dan weer leuker, als achtergrond muziekje... Live zijn ze minder boeiend, ik heb zelfs een paar keer heus gegaapt
Ik vond Pagan's Mind echt veel interessanter om naar te kijken en te luisteren live. De gitarist was wel lekker poserig bezig, maar hij was echt mega goed, dus het mag! Fates Warning is op cd dan weer leuker, als achtergrond muziekje... Live zijn ze minder boeiend, ik heb zelfs een paar keer heus gegaapt

- Eru Iluvatar
Pagan's Mind was live erg indrukwekkend en het repetoire van de band kwam live veel zwaarder uit de verf dan op de studioalbums - dat gold overigens ook voor Fates Warning.
Het publiek reageerde in de eerste instantie nogal matig op deze ultra-strak spelende band (het geluid stond in het begin overigens ondragelijk gehoorstoornis-oplopend hard), wat kant duiden op het niet bekend zijn met de bandmaar later sloeg het enthousiasme van de band over op het publiek. Na afloop van de twee optredens gingen de examplaren van Pagan's Mind nieuwste album, 'God's Equation' dan ook als hete broodjes over de toonbank. Zanger Nils K. Rue was fantastisch en eigenlijk wel de zanger van de avond, hoewel Ray Alder op de 'zachtere' zang een streepje voor heeft. Hoogtepunt van de setlist van Pagan's Mind waren voor mij het thrash-achtige 'Alien Kamikaze', een nummer die niet in hun reguliere setlist stond, maar wel mijn favoriete nummers is van het nieuwste album van de band. Mijn avond was toen al meer dan geslaagd. Afsluiter 'Through Osiris Eyes' was ook een nummer van wereldformaat.
Pagan's Mind was fenomenaal, maar Fates Warning overtrof dit nog een keer. Deze band speelde fantastisch, hebben een zeer integere uitstraling en weten mij ook echt in mijn hart te treffen met hun emotionele nummers, dankzij de geniale composities en de schitterende zang van Ray Alder, die erg goed bij stem was - hij heeft wel een gigantische rook-praatstem. Hoogepunten waren voor mij het zestien-minuten durende 'Still Remains' van het Disconnected album, de meezinger 'Eleventh Hour', 'Silent Cries' en niet te vergeten de verassing van de avond: 'Eye To Eye' (die niet op hun reguliere setlist stond). Ik hoop dat deze gigantisch ondergewaardeerde 'founding father' van de progmetal snel een nieuw album uitbrengt en weer eens wat meer aandacht krijgt in plaats van steeds maar het overgewaardeerde Dream Theater.
Het publiek reageerde in de eerste instantie nogal matig op deze ultra-strak spelende band (het geluid stond in het begin overigens ondragelijk gehoorstoornis-oplopend hard), wat kant duiden op het niet bekend zijn met de bandmaar later sloeg het enthousiasme van de band over op het publiek. Na afloop van de twee optredens gingen de examplaren van Pagan's Mind nieuwste album, 'God's Equation' dan ook als hete broodjes over de toonbank. Zanger Nils K. Rue was fantastisch en eigenlijk wel de zanger van de avond, hoewel Ray Alder op de 'zachtere' zang een streepje voor heeft. Hoogtepunt van de setlist van Pagan's Mind waren voor mij het thrash-achtige 'Alien Kamikaze', een nummer die niet in hun reguliere setlist stond, maar wel mijn favoriete nummers is van het nieuwste album van de band. Mijn avond was toen al meer dan geslaagd. Afsluiter 'Through Osiris Eyes' was ook een nummer van wereldformaat.
Pagan's Mind was fenomenaal, maar Fates Warning overtrof dit nog een keer. Deze band speelde fantastisch, hebben een zeer integere uitstraling en weten mij ook echt in mijn hart te treffen met hun emotionele nummers, dankzij de geniale composities en de schitterende zang van Ray Alder, die erg goed bij stem was - hij heeft wel een gigantische rook-praatstem. Hoogepunten waren voor mij het zestien-minuten durende 'Still Remains' van het Disconnected album, de meezinger 'Eleventh Hour', 'Silent Cries' en niet te vergeten de verassing van de avond: 'Eye To Eye' (die niet op hun reguliere setlist stond). Ik hoop dat deze gigantisch ondergewaardeerde 'founding father' van de progmetal snel een nieuw album uitbrengt en weer eens wat meer aandacht krijgt in plaats van steeds maar het overgewaardeerde Dream Theater.
- sugar daddy
Nee ik ben uiteindelijk niet meer gegaan, het kwam gewoon niet goed uit.Rene schreef:Morgen ben ik te vinden in Hellendoorn. Pagan's Mind zal er gelukkig wel bij zijn.
En is de topicstarter al in Zoetermeer geweest?
Als ik de bevindingen zo lees vind ik het wel jammer. Als ze volgende keer in Nederland of Belgie zijn ga ik het nog een keer proberen.
-