Billy Talent

Voor alle andere bands
Plaats reactie
XnegativeX
Contacteer:

Billy Talent

Bericht door XnegativeX » vr aug 31, 2007 8:13 pm

Sinds een paar dagen ben ik helemaal verslaafd aan het album II van Billy Talent. Dit album blijkt al sinds vorig jaar uit te zijn maar op de een of andere manier heb ik het nu pas ontdekt. Ik heb er ook nog nooit echt iemand over gehoord. Wat raar is want dit is toch wel erg goed.

Billy Talent maakt punkrock van de bovenste plank. Een beetje in het straatje van The Offspring en Bad religion met een zanger die wel wat wegheeft van de zanger van Jane's Addiction.

De muziek is niet echt origineel (hoewel het ook niet echt klinkt als een andere band) of super technisch. Nee, Billy Talent valt vooral op door de pure passie waarmee de muziek gespeeld wordt en waarmee de teksten gebracht worden.

Elk nummer is op zichzelf staand, catchy en energiek. De zanger geeft precies de juiste emotie neer bij de teksten. Deze gasten houden duidelijk van de muziek die ze maken en staan ook achter hetgeen ze brengen (of het nou muziek is of teksten). En dat straalt er echt vanaf.

Gaaf bandje dus!
http://www.myspace.com/billytalent
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za sep 01, 2007 3:25 pm

Niemand?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

ketter

Bericht door ketter » za sep 01, 2007 3:34 pm

Ik ken het en ik vind het echt drie keer niks. Om me even zacht uit te drukken.

Flaw
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Flaw » za sep 01, 2007 3:37 pm

Heb een oudere cd van ze, maar ik kan er niet aan wennen. Misschien binnenkort weer eens opzetten.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za sep 01, 2007 3:44 pm

@Flaw: Hun eerste cd schijnt ook stukken minder te zijn dan hun tweede. Ik ken zelf alleen hun tweede.

@Ketter: Lekker makkelijk. Vertel even waarom je het niks vindt of reageer gewoon niet.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za sep 01, 2007 10:20 pm

dit is een band die ik werkelijk vreselijk vind, maar ik echt niets mee kan, en dat gebeurt zelden
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Antonio Montana

Bericht door Antonio Montana » za sep 01, 2007 10:22 pm

Echt tien keer niks inderdaad.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Confessor
Contacteer:

Bericht door Confessor » za sep 01, 2007 11:18 pm

Mijn dochter van 13 attendeerde me op deze band, dat zegt wel genoeg dacht ik zo...
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/adje6sic6.jpeg[/img]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo sep 02, 2007 12:33 pm

:lol: Volgens mij heb ik, door Billy Talent en de nieuwe Atreyu te komen, wel even een heel sterk staaltje van wansmaak laten zien.

Toch blijf ik er bij dat Billy Talent gewoon een sterke band is. En ik begrijp niet echt wat er precies tegen deze band is.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo sep 02, 2007 1:19 pm

XnegativeX schreef::lol: Volgens mij heb ik, door Billy Talent en de nieuwe Atreyu te komen, wel even een heel sterk staaltje van wansmaak laten zien.

Toch blijf ik er bij dat Billy Talent gewoon een sterke band is. En ik begrijp niet echt wat er precies tegen deze band is.
ik vind de songs gewoon zo vreselijk irritant

gaat niet eens over de uitvoering, of het feit of het commercieel is (wat mij nooit uitmaakt), of de productie of weet ik veel wat

vind de songs en refreinen gewoon 'bah'
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Destructor

Bericht door Destructor » zo sep 02, 2007 5:27 pm

Gave band inderdaad, lekkere energieke catchy nummers. Ik moet er alleen niet te lang naar luisteren, dan begint de stem van de zanger namelijk te irriteren.

Plaats reactie