Bericht
door Blood&Ashes » zo okt 28, 2007 11:05 am
Wat een fantastisch concert was dit!
Gheestenland heb ik niet veel van meegekregen, omdat ik achterin de zaal stond, maar dat vond ik niet zo'n ramp. Hoewel ze wel aardig leken te spelen, doet het me niet veel. Truppensturm daarentegen zette een hele leuke show neer. Lekker agressief en overdonderend. Funeral Procession deed het ook weer erg goed, maar speelde helaas geen nieuw materiaal, wat ik wel verwacht had. Vergeleken met hun optreden in Neuss, was dit de mindere show, maar dat kwam voornamelijk omdat het geluid in Leer niet echt geweldig was. Tijdens Graupel merkte je daar gelukkig niet veel van, door de geweldige show die deze band gaf. Bijzonder goed gespeeld en met veel enthousiasme en dat werd ook zeer gewaardeerd door het uitbundige publiek. Graupel's zanger was trouwens behoorlijk ziek, maar besloot toch door te spelen, waarna hij totaal kapot was, toen hij van het podium kwam. Zulke toewijding naar je publiek zou je vaker moeten zien. Prachtig!
Fijne zaal trouwens, daar in Leer. Mooi, oud, statig pand, rookverbod, prettige en vriendschappelijke sfeer en minder bezopen lui dan ik gewend ben. Zeker voor herhaling vatbaar, als er weer eens iets leuks speelt. De vuurspuwact van Funeral Procession en de bloedige taferelen bij de laatste drie bands, waren ook een leuke bijkomstigheid.
Nog meer mensen van hier op dit concert geweest? Er liepen er daar meerdere Nederlanders rond.