Iced Earth

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do sep 06, 2007 8:55 pm

Ik heb goeie hoop in ieder geval! Ik dacht alleen dat hij in Europa pas op 10 september uit zou komen?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » do sep 06, 2007 9:49 pm

en de 10e is maandag. Weet je nu nog niet dat als een cd op maandag uitkomt, hij meestal de vrijdag ervoor al in de winkels ligt?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Amibor

Bericht door Amibor » do sep 06, 2007 9:50 pm

En 2 maanden ervoor al uitgelekt is :P
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do sep 06, 2007 9:55 pm

Tokus schreef:en de 10e is maandag. Weet je nu nog niet dat als een cd op maandag uitkomt, hij meestal de vrijdag ervoor al in de winkels ligt?
Om heel eerlijk te zijn... nee :P

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

Rene

Bericht door Rene » do sep 06, 2007 9:56 pm

Naar uitgelekte versies luisteren doe ik nog steeds niet. Ik blijf het veel leuker vinden om de muziek voor het eerst te horen als ik het complete pakketje daadwerkelijk in handen heb en er eerlijk voor betaald heb. Dat geeft zoveel meer meerwaarde aan de muziek voor mij.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Took
Contacteer:

Bericht door Took » do sep 06, 2007 11:11 pm

ach, de promoversie van deze nieuwe plaat heeft nog een extra bonus met extra vocals van Jon Schaffer.

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » zo sep 09, 2007 4:38 pm

Heb de nieuwe gisteren aangeschaft en hem vandaag een paar keer geluisterd. Ik vind hem goed, er zit een lekkere afwisseling tussen harde nummers en de wat rustigere nummers. Owens heeft mij met deze cd helemaal overtuigd, hij zingt er goed en zijn stem past goed bij de muziek. Ik kijk uit naar het tweede deel, maar tot die tijd deze maar lekker vaak draaien...

Rene

Bericht door Rene » zo sep 09, 2007 7:39 pm

Ook ik ben erg tevreden met het resultaat. Het album is boven verwachting goed geworden. Daar had ik wel op gehoopt maar eerlijk gezegd had ik niet gedacht dat Iced Earth met zo'n onderhoudende cd zou komen. Veel afwisseling, sterke riffs, een stel goede nummers en ijzersterke zang van Tim Owens. Alleen jammer van de nieuwe solo-gitarist, want zijn solo's vind ik maar saaie prut. Dan had ik veel liever Tim Mills gehad. Na zijn solo's gehoord te hebben op de nieuwe versie van de Something Wicked-trilogie, wilde ik daar wel meer van horen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

metalmachine

Bericht door metalmachine » ma sep 10, 2007 12:22 pm

ik vind het echt een geweldig album heb hem pas 1 keer geluisterd, maa rik moet zeggen wordt vna me stoel geblazen. Ik ben een van de weinige die the glorious burden het beste album vind van de band. Ik denk dat dit abum een perfecte brug is tussne the glorious burden en de oudere albums. Ook de stem van Tim Owens komt gewoon weer heerlijk uit op deze cd. Voor zeker in de top 5 van 2007.

Emalaith

Bericht door Emalaith » ma sep 10, 2007 8:36 pm

Rene schreef:Alleen jammer van de nieuwe solo-gitarist, want zijn solo's vind ik maar saaie prut. Dan had ik veel liever Tim Mills gehad. Na zijn solo's gehoord te hebben op de nieuwe versie van de Something Wicked-trilogie, wilde ik daar wel meer van horen.
Maar Iced Earth heeft het toch al nooit echt van de spetterende solo's moeten hebben. Jammer is het wel, natuurlijk.
Als cool metal een genre was, had Megadeth het uitgevonden.

Rene

Bericht door Rene » ma sep 10, 2007 9:07 pm

Emalaith schreef:[..]

Maar Iced Earth heeft het toch al nooit echt van de spetterende solo's moeten hebben. Jammer is het wel, natuurlijk.
Op The Glorious Burden klonk het met een ster-solist als Ralph Santola anders behoorlijk goed! En zoals ik al zei, de solo's op de nieuwe Wicked-trilogie smaakten ook naar meer. Maar eigenlijk mis ik ze op Framing Armageddon verder ook niet zo, hoor. Het spetterende riffwerk is al indrukwekkend genoeg.

Emalaith

Bericht door Emalaith » di sep 11, 2007 4:49 pm

Rene schreef:[..]Het spetterende riffwerk is al indrukwekkend genoeg.
Ik ben benieuwd! Ik ga hem nu voor het eerst opzetten.

Edwynn

Bericht door Edwynn » di sep 11, 2007 7:26 pm

Inmiddels heb ik het album ook in bezit. Hoewel mijn interesse in dit soort heavy metal een beetje tanende is, was mijn nieuwsgierigheid naar dit album toch wel groot geworden. Temeer omdat ik The Glorious Burden (cq. IE mét Tim Owens) toch ook erg goed verteren kan.

Erg bang was ik dat het album erg overgeproduceerd is. Dat is gelukkig niet bewaarheid. De produktie is top-notch, doch niet zo digitaalklinkend als veel andere moderne albums.

Qua stijl keert Iced Earth duidelijk weer terug naar de dagen van de eerste Something Wicked spruit. Met van die typische Iced Earth songstructuren die nog altijd niet voor de hand liggen. Ook is duistere sfeer van de vroegere albums weer terug.
In het verhaal verdiep ik mij andere keer wel...
Verder niets dan hulde!
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

Emalaith

Bericht door Emalaith » di sep 11, 2007 8:41 pm

Na het album één keer gehoord te hebben ben ik niet direct helemaal jubelend over Framing Armageddon, moet ik zeggen.

Catchy nummers zoals A charge to keep en Ten Thousand Strong vind ik geweldig. Ze liggen meteen makkelijk in het oor. De rest van het album moet nog een beetje inzinken bij me, maar ik ben er van overtuigd dat ik er met de tijd ook net zo enthousiast over zal zijn.

Ik gok zo maar dat The Domino Decree nog wel eens een van mijn favoriete nummers kan worden, mede dankzij Owens' uithaal aan het begin. When Stars collide is ook een bijzonder nummer, hoewel ik wel ergens vaag aan The Crowning of Atlantis en Ginnungagap van Therion moest denken door het koor en het tempo.

En nu dat ik the Setian Massacre voor een tweede keer langs hoor komen, valt mij een (zeer beknopte) solo opeens positief op.

Maar goed, met Waterloo en Gettysburg nog vers in het geheugen als zijnde bijzonder gave nummers, ben ik er nog niet over uit of Framing Armageddon The Glorious Burden gaat verbeteren. Muzikaal wel waarschijnlijk, maar ik weet niet of het nieuwe album me net zo gaat aanspreken.

Daarbij zweer ik eigenlijk nog steeds bij Night of the Stormrider, maar dat terzijde.

havenblaster

Bericht door havenblaster » di sep 11, 2007 9:41 pm

Eigenlijk moet je gewoon alle 3 alive in athens cd's hebben. Dan heb je toch wel alle vetste nummers.

De dvd is trouwens ook geniaal.

Maar oke ik koop de nieuwe wel eens een keer denk ik.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di sep 11, 2007 10:19 pm

Voorlopig zit ik bij nummer 8. Waar ik voorheen dacht dat 10000 strong gewoon een 'leuk nummer' zou zijn, vind ik hem hier wonderbaarlijk goed en krachtiger uitvallen dan ik me herinnerde. So far is het echt een 'album' album, en geen liedjes album. De productie is in ieder geval top en Owens klinkt vele malen beter en gevarieerder dan voorheen!

Benieuwd hoe de rest klinkt nu.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di sep 11, 2007 11:02 pm

Ok, op het einde wordt de draad dermate goed opgepakt met Infiltrate And Assimilate, The Domino Decree en Framing Armageddon dat ik me genoodzaakt voel dit album uit te roepen tot beste album na Burnt Offerings. Geen zoetzappige ballads a la Watching Over Me, I Died For You of When The Eagle Cries, maar wel een aantal sterke melancholische mid tempo nummers a la A Charge To Keep en When Stars Collide. Het zijn echter de eerder genoemde afsluiters die mijns insziens het album compleet naar andere hoogtes tillen.

Wonderbaarlijk, en ik weet zeker dat ik het album met wat meer luisterbeurten nog meer zal gaan waarderen!

Edwynn

Bericht door Edwynn » wo sep 12, 2007 8:27 am

Opvallend vind ik ook de Overture omdat het eigenlijk helemaal geen overture is. Ik verwachtte een bombastisch intro maar krijg een sinistere, Egyptisch aandoende inleiding totdat de boel uiteindelijk losbarst.

Verder vind ik alle catchy bruggetjes en refreintjes temidden van de wat minder voor de handliggende songstructuren erg goed gevonden. Het zijn echt hooks die je direct meezingt. En de ballades zijn inderdaad niet obligaat maar krachtige semiballades die goed in de sfeer passen.

Uitschieters kan ik nog steeds niet noemen, want op het moment dat ik denk nog in het derde nummer te zitten, blijkt de speler al bij het zevende nummer te zitten. Kortom, alle intro's sluiten goed aan bij de nummers.

metalmachine

Bericht door metalmachine » wo sep 12, 2007 2:06 pm

meest fijne nummers op dit moment vind ik motivation of man - setain of massacre, deze twee platen zoueden eigenlijk 1 moeten zijn maargoed, klinkt echt vet. ten thousand strong en order of the rose vind ik ook echt geweldig. iets tegenvallend nummer vind ik the clouding. misschien dat het nog wel komt hoor, maar ik vind hem naar 2 keer luisteren vrij saai. verder echt een top album 85/100 voor mij

havenblaster

Bericht door havenblaster » wo sep 12, 2007 2:16 pm

Staan er ook weer van die super gaye ballads tussen?

Jens

Bericht door Jens » wo sep 12, 2007 3:14 pm

havenblaster schreef:Staan er ook weer van die super gaye ballads tussen?
Had je zelf ook kunnen vinden:
Lennert schreef:Geen zoetzappige ballads a la Watching Over Me, I Died For You of When The Eagle Cries, maar wel een aantal sterke melancholische mid tempo nummers a la A Charge To Keep en When Stars Collide. H

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » wo sep 12, 2007 4:10 pm

Heb 'm net ook voor de eerste keer gehoord en ik ben nog niet meteen laaiend enthousiast. Het tempo ligt over het algemeen niet erg hoog en bij enkele nummers (Order of the Rose, When Stars Collide) is het nogal duidelijk te horen dat de tekst al lang af was toen de muziek erbij geschreven werd. Dat houdt in dat er tijdens de zang op instrumentaal vlak niet zo heel veel gebeurt. En ik denk dat een nummer als A Charge to Keep nou ook niet bepaald een van m'n favoriete IE nummers gaat worden. Verder hoeven de vele korte nummers voor 't verhaal (zelfde probleem als bij 't laatste Manowar album) voor mij niet echt. Tenslotte vallen de gitaarsolo's op, die zeker niet slecht zijn maar wel vrij on-Iced Earths klinken.
Aan de andere kant staan er toch wel weer een paar sterke nummers op: Ten Thousand Strong (misschien de uitschieter omdat ik 'm al zo vaak gehoord had), The Domino Decree (met de power die veel van de andere nummers op de plaat missen en met prog-achtige keyboards a la Dream Theater / Symphony X / Spock's Beard die je van Iced Earth niet gauw zou verwachten), Retribution Through the Ages (een meezinger die bij de coupletten sterk aan Prophecy laat denken), Framing Armageddon (met het typische ouderwetse thrashy geluid en Halfordiaanse uithalen tegen 't einde) vallen in positieve zin op. Verder zijn The Clouding (een lang en vrij nogal rustig nummer dat pas tegen het einde losbarst) en Something Wicked (dat inderdaad sterk aan dat album laat denken) ook niet verkeerd.
Nu maar eens zien of ik wat uitbundiger word als ik 'm een paar keer gehoord heb.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo sep 12, 2007 5:49 pm

Sorry dat ik jullie besprekingen over de nieuwe plaat even onderbreek. Ik ben er zelf inmiddels heel nieuwsgierig naar geworden.

Ik ben wel benieuwd naar het volgende. Ik heb sinds enkele jaren alweer Burnt offerings in de kast staan en nou heb ik gehoord dat er twee verschillende uitgaven in de omloop zijn, waarvan er dus schijnbaar 1 zeldzaam van is. Nou ben ik dus heel benieuwd welke.

Deze?

Afbeelding

of

Afbeelding
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Rene

Bericht door Rene » wo sep 12, 2007 6:13 pm

Zeldzaam is een groot woord, maar ik denk dat de cd met de tweede cover wordt bedoeld. Dat is gewoon de originele versie en de eerste is de her-uitgave die ook is verschenen in de Dark Genisis boxset. Ik weet eigenlijk niet of het origineel moeilijk te verkrijgen is. Eerlijk gezegd zie ik Burnt offerings sowieso vrijwel nooit in de cd-schappen.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo sep 12, 2007 6:25 pm

die onderste is de originele uitgave. Die bovenste is de nieuwe, dus de her-uitgave die ook in de Dark Genesis boxset zit. En die laatste is opnieuw gemixt en gemasterd, en dat is goed te horen. Soms is het wat beter, soms niet.

Damien, son of Lucifer

Bericht door Damien, son of Lucifer » wo sep 12, 2007 6:35 pm

Maarre, geen van beide is zeldzaam. De geremasterde versie kun je bij elke webwinkel krijgen, en de originele is voor een paar euro te vinden op eBay.
[b]DAUDR!![/b]

Asitis
Contacteer:

Bericht door Asitis » do sep 13, 2007 9:20 am

havenblaster schreef:Eigenlijk moet je gewoon alle 3 alive in athens cd's hebben. Dan heb je toch wel alle vetste nummers.

De dvd is trouwens ook geniaal.

Maar oke ik koop de nieuwe wel eens een keer denk ik.
Ja, ik kocht laatst de dvd, maar daar staat A Question Of Heaven niet op!
Staat ie wel op de cd?
[url=http://www.last.fm/user/Forlornson/?chartstyle=Bones][img]http://imagegen.last.fm/Bones/recenttracks/4/Forlornson.gif[/img][/url]
En ik ben een eikel die MSN smileys te pas en onpas gebruikt.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do sep 13, 2007 9:32 am

Nee, tijdens dat nummer werden de banden verwisseld.

Ik begin steeds lyrischer te worden over Framing Armageddon zoals ik al had verwacht. Het is grappig dat het net is zoals bij The Reincarnation Of Benjamin Breeg, wat ik als zelfstandig nummer leuk vond, maar niet meer dan dat, dat Ten Thousand Strong op het album zo goed thuis lijkt te horen, dat het een van mijn favorieten is geworden.

Hell yeah, ik ben benieuwd welke nummers ze live spelen. Ik hoop toch echt het meest op Framing Armageddon zelf, dat moet toch wel een van hun meest heavy nummers ooit zijn.

Edwynn

Bericht door Edwynn » do sep 13, 2007 9:37 am

Asitis schreef:[..]

Ja, ik kocht laatst de dvd, maar daar staat A Question Of Heaven niet op!
Staat ie wel op de cd?
Ja, wel op de cd. Althans op mijn exemplaar. Op Lennert's exemplaar werden de banden verwisseld. (?)

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do sep 13, 2007 9:39 am

Ah fuck, ik moet beter leren lezen.

Edwynn

Bericht door Edwynn » do sep 13, 2007 9:44 am

Lennert schreef:Ah fuck, ik moet beter leren lezen.
:)

Over die nieuwe nog even:
Afgelopen avond/nacht heb ik niets anders meer gedraaid. Ik ben er helemaal wicked van.
Komt nou in 2008 de opvolger al? Dat las ik in Aardschok.

En hoe klinkt trouwens die opnieuw opgenomen versie van de oorspronkelijke versie. Voegt dat wat toe aan het origineel of kan ik dat overslaan?

Took
Contacteer:

Bericht door Took » do sep 13, 2007 9:53 am

Edwynn schreef:[..]

En hoe klinkt trouwens die opnieuw opgenomen versie van de oorspronkelijke versie. Voegt dat wat toe aan het origineel of kan ik dat overslaan?
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3664

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » do sep 13, 2007 10:33 am

Ik heb hem nu ook dagen achter elkaar geluisterd en ik ben echt weg van het album. Net als Lennert zei, dit is het beste Iced Earth album na Burnt Offerings. Framing Armageddon is mijn favoriete nummer en dat komt vooral door Owens' uithalen op het laatst. Het album is vrij 'hard' en redelijk snel en dat bevalt me wel.

Alleen als op de tweede cd de hel pas echt losbarst in het verhaal, dan vraag ik me af hoe snel en hard die cd dan gaat worden, of zal het gewoon meer van hetzelfde zijn?

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do sep 13, 2007 10:35 am

Ik ben ook benieuwd ja, als het allemaal thrashy is a la Framing Armageddon dan verwacht ik een nieuwe klassieker.

Het verhaal is overigens zeer gaaf, het kostte me 3 leesbeurten om het goed te bevatten, maar nu begrijp ik het eindelijk.

IROn

Bericht door IROn » do sep 13, 2007 10:59 am

Ja, kan iemand me een soort proloog geven van de eerste trilogie? Ik heb de nummers wel geluisterd, maar een echt goed beeld heb ik nog niet.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Edwynn

Bericht door Edwynn » do sep 13, 2007 11:21 am

De eerste trilogie is niet meer dan een zeer beknopte versie van het concept van Framing Armageddon en zijn in 2008 te verschijnen opvolger.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » do sep 13, 2007 11:32 am

ik heb me nog niet echt verdiept in het verhaal van de nieuwe cd, om eerlijk te zijn. Ik had eigenlijk verwacht dat de oude trilogie een soort voorloper was op dit verhaal, maar dat is dus niet zo?

Jens

Bericht door Jens » do sep 13, 2007 11:35 am

Shit, trefwoorden als "thrashy" en "niet overgeproduced" prikkelen mijn nieuwsgierigheid serieus.

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » do sep 13, 2007 12:07 pm

Jens schreef:Shit, trefwoorden als "thrashy" en "niet overgeproduced" prikkelen mijn nieuwsgierigheid serieus.
Ja ben ook zeer benieuwd maar als ik het zo lees hoor ik tot nu toe weinig negatieve klanken...
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Took
Contacteer:

Bericht door Took » do sep 13, 2007 12:32 pm

alleen de vocal harmonies worden een beetje teveel gebruikt (elk refrein....). Dat is op den duur wat storend, maar afgezien daarvan is het een prachtplaat.

Edwynn

Bericht door Edwynn » do sep 13, 2007 3:03 pm

Tokus schreef:ik heb me nog niet echt verdiept in het verhaal van de nieuwe cd, om eerlijk te zijn. Ik had eigenlijk verwacht dat de oude trilogie een soort voorloper was op dit verhaal, maar dat is dus niet zo?
Nee, John Schaffer stelt letterlijk in Aardschok dat Framing Armageddon en het volgende album een uitgewerkte versie is van de oorspronkelijke trilogie.

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » do sep 13, 2007 3:37 pm

Edwynn schreef:[..]
Ja, wel op de cd. Althans op mijn exemplaar. Op Lennert's exemplaar werden de banden verwisseld. (?)
Hij had gewoon niet goed gelezen of zich wat onduidelijk uitgedrukt. Die nummers staan wel op de CD maar niet op de DVD omdat op dat moment de banden van de camera verwisseld werden. Jammer inderdaad... tegenwoordig wordt alles vanuit zo veel punten opgenomen dat een probleem met een camera uiteindelijk nauwelijks op zou vallen.

Edwynn

Bericht door Edwynn » do sep 13, 2007 4:02 pm

MetalTuupLimburg schreef:Hij had gewoon niet goed gelezen of zich wat onduidelijk uitgedrukt.
Het was niet zo serieus bedoeld, hoor.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do sep 13, 2007 7:47 pm

Het concept voor zover ik het kan opmaken moet iets als volgt zijn:

De mensen komen vanuit de ruimte op de planeet Aarde, waar het ras van de Setians (de ware door God geschapen wezens) wonen. De mensheid wil macht en begint met het uitroeien van deze Setians, die The Clouding oproepen, waardoor de mensheid zijn geheugen verliest. Als ze bijkomen zien ze alleen elkaar en vormen ze snel een gemeenschap. De Setians blijven met Ten Thousand Strong over en besluiten verdeling te zaaien onder de mensheid door middel van religie. Dit komt neer op verschillende profeten (jezus, mozes en mohammed), omdat de mensheid als verenigde macht te sterk zou zijn voor de overgebleven Setians, die zich onder de mensheid verschuilen en wachten op de geboorte van Set Abominae, die de vernietiging van de mensheid zal voltrekken.

Althans, dat denk ik.

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » do sep 13, 2007 8:28 pm

Ik moet me er ook nog eens wat beter in gaan verdiepen. Maar is het een concept dat door Jon is verzonnen of is het gebaseerd op een stripverhal of iets dergelijks?

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do sep 13, 2007 8:37 pm

Concept van Jon voor zover ik weet, ik vind het verhaal in ieder geval behoorlijk gaaf, stukken beter dan de gemiddelde 'concepten' van acts als Rhapsody.

Edwynn

Bericht door Edwynn » do sep 13, 2007 8:39 pm

Het verhaal is het geesteskindje van Jon Schaffer inderdaad. Het lijkt me wel geïnspireerd door The Omen vemengd met Egyptische mythologie en Science Fiction (Stargate?).

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do sep 13, 2007 8:42 pm

Stargate zat ik ook al aan te denken inderdaad.

En ik kwam vandaag tot de conclusie dat die snoeiharde eindriff op Framing Armageddon verdraaid veel lijkt op de riff van Dethrone Tyranny van Gamma Ray :P

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » do sep 13, 2007 10:17 pm

Ik heb de cd vandaag in mijn handen gehad, maar jammer dat het een weer een digipack is. Ik wacht wel op de jewelcase..
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Metalheank

Bericht door Metalheank » do sep 13, 2007 10:19 pm

Ja gadverdamme. Dat is toch niet de limited edition? (bestaat die trouwens?)
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gesloten