Desaster
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- Parabellum
- the true Thorko
- Blood&Ashes
Ondanks die grappige uithalen op Angelwhore, vind ik hem eigenlijk best goed. Op Divine Blasphemies hoor ik dat niet, maar dat album vind ik eigenlijk nogal flauwtjes, vergeleken met Angelwhore.Parabellum schreef:De laatste twee albums zijn met een andere -imo slechtere- zanger opgenomen. Wat je echt is moet horen is Tyrants of the netherworld.
Klinkt het gek als ik zeg dat de zang op Divine Blasphemies me aan de zang op Enemy Of God van Kreator doet denken? Zo bekend ben ik niet met dat album, maar ik hoor wat overeenkomsten.
Als ze weer naar Nederland komen ga ik dat zeker doen. Lijkt me gaaf.Gr. Dracula schreef:Je moet Desaster eens live zien. Ga je helemaal plat!
Die band stampt je echt tot pulp.
- EmptySkies
- Contacteer:
Ja, extreem vet nummer. het album is ook erg goed. Teutonic Steel is ook een gaaf liedje.puist schreef:Inderdaad.
Occulto vind ik ook een betere zanger dan Sataniac.
Metalized Blood blijf ik het beste nummer vinden. Het gegil van Toto doet het hem bij mij.
[url=http://www.myspace.com/concept02band]Concept 0.2 Myspace[/url]
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb Satan's Soldiers Syndicate net een paar keer geluisterd en ik ben er weer helemaal verslaafd aan. Net zo verslaafd als ik toendertijd aan Divine Blasphemies was. Angelwhore wist mij om de een of andere reden een stukje minder te boeien. Maar dat zal eerder aan mij gelegen hebben dan aan het album zelf.
Satan's Soldiers Syndicate is volgens mij het meest agressieve album dat Desaster tot nu toe heeft uitgebracht. De thrashy riffs worden op hoge snelheid gespeeld en af en toe wordt er zelfs geblast. Maar het geniale van Desaster is, ook op dit album weer, dat alle nummers catchy en meezingbaar blijven.
Satan's Soldiers Syndicate is volgens mij het meest agressieve album dat Desaster tot nu toe heeft uitgebracht. De thrashy riffs worden op hoge snelheid gespeeld en af en toe wordt er zelfs geblast. Maar het geniale van Desaster is, ook op dit album weer, dat alle nummers catchy en meezingbaar blijven.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Blood&Ashes
Mee eens, maar wat vind je eigenlijk van de lengte van het album? Evenveel nummers als op Angelwhore, maar een kwartier minder speeltijd. Ik vond de nummers daarom op SSS wat minder goed opgebouwd. De gastzang op dit album, daar ben ik ook wel over te spreken.XnegativeX schreef:Satan's Soldiers Syndicate is volgens mij het meest agressieve album dat Desaster tot nu toe heeft uitgebracht. De thrashy riffs worden op hoge snelheid gespeeld en af en toe wordt er zelfs geblast. Maar het geniale van Desaster is, ook op dit album weer, dat alle nummers catchy en meezingbaar blijven.
Raar eigenlijk, dat Angelwhore je niet zo ligt. Ik vind ze toch vrij dicht bij elkaar liggen qua geluid.
- XnegativeX
- Contacteer:
- Arghoslent
Ik heb precies hetzelfde met Angelwhore, ik heb hem daarnet nog even gedraaid en ik weet nog goed toen die net uit kwam en ik hem op de draai tafel legde ik een soort van teleurgesteld was. Ik kon Divine Blasphemies maar niet uit me kop krijgen en Angelwhore was in mijn ogen echt geen waardige opvolger. Best gave nummers maar ik miste die enorme schop onder den kont zoals dat bij Divine wel was.XnegativeX schreef:Ik heb Satan's Soldiers Syndicate net een paar keer geluisterd en ik ben er weer helemaal verslaafd aan. Net zo verslaafd als ik toendertijd aan Divine Blasphemies was. Angelwhore wist mij om de een of andere reden een stukje minder te boeien. Maar dat zal eerder aan mij gelegen hebben dan aan het album zelf.
Nu begrijp dat het nieuwe album uit is, ik ben hartstikke benieuwd die zal ik is ergens op de kop tikken. Blijft een geniale band en vooral live zijn ze gaaf. Jammer dat de laatste keer dat ik ze gezien heb in de baroeg er wel geteld een man of 15 waren.
- Arghoslent
zo zo, ik heb even mijn naar beneden laad programma aan gezet.
Maar nu doet mijn nek pijn, die nieuwe Desaster is ehhhhm ja
Gaaf is een understatement. De eerste drie nummers van het album blazen heel die Angelwhore er gruwelijk uit. Spelen het allemaal net wat furieuzer. Deze ga ik opzeker even kopen !!
aangenaam verrast !!
Gaaf is een understatement. De eerste drie nummers van het album blazen heel die Angelwhore er gruwelijk uit. Spelen het allemaal net wat furieuzer. Deze ga ik opzeker even kopen !!
aangenaam verrast !!
Dat stemt hoopvol, ik heb bij Angelwhore namelijk precies hetzelfde gevoel als jij.Arghoslent schreef:zo zo, ik heb even mijn naar beneden laad programma aan gezet.
aangenaam verrast !!
- Arghoslent
- Arghoslent
- Blood&Ashes
Interview met Desaster online: http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=575
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Potverdorie, waarom vertelt niemand mij toch over bepaalde bands, moet ik alles dan zelf uitzoeken?
Anyhow, vandaag Desaster gecheckt, weer op mijn stoel gekropen, nummer nogmaals aangezet, wederom eraf geblazen. Twee woorden:
BRUUT en MEER!
Anyhow, vandaag Desaster gecheckt, weer op mijn stoel gekropen, nummer nogmaals aangezet, wederom eraf geblazen. Twee woorden:
BRUUT en MEER!
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
- cataclysm child
persoonlijk zijn: Divine Blasphemies en Hellfire's Dominion mijn favorieten.
Op Divine Blasphemies doet mille van kreator de gast volcalen op het nummer Nighthawk
Ik zie hun cd's vaak genoeg voor 10 euro liggen bij concerten etc...
Bij hun nieuwe platen vind ik ook wat cataclysm child zei : De eerste paar nummers zijn knallers de rest meer vullers
Op Divine Blasphemies doet mille van kreator de gast volcalen op het nummer Nighthawk
Ik zie hun cd's vaak genoeg voor 10 euro liggen bij concerten etc...
Bij hun nieuwe platen vind ik ook wat cataclysm child zei : De eerste paar nummers zijn knallers de rest meer vullers
[img]http://img340.imageshack.us/img340/8326/catlq1.jpg[/img]
"For a man to truly understand rejection, he must first be ignored by a cat."
"For a man to truly understand rejection, he must first be ignored by a cat."
- cataclysm child
Re: Desaster
Dat werd tijdDESASTER To Release 'The Arts Of Destruction' In February - Jan. 9, 2012
German black/thrash commando DESASTER has finished recording its new album, "The Arts Of Destruction", for a February 28 release (one day earlier internationally) via Metal Blade Records.
A landing page that includes "The Arts Of Destruction" pre-order links as well as the brand new song "Queens Of Sodomy" can be found at this location.
Comments the band: "'The Arts Of Destruction' … 100% Desaster 100% Metal 100% Hell 100% Non-commercial! We still spit on trends, hail the cult of metal and send a big FUCK YOU to all who don't believe in metal music! We don't want to say so much about the album… only… pure metal, full of darkness and blasphemy, no compromise, no innovation… In our eyes our best sounding and most brutal album so far! Check it out and create your own view. Bang or be banged!"
"The Arts Of Destruction" track listing:
01. Intro
02. The Arts Of Destruction
03. Lacerate With Hands OfDoom
04. Splendour Of The Idols
05. Phantom Funeral
06. Queens Of Sodomy
07. At Hell's Horizon
08. Troops Of Heathens – Graves Of Saints
08. Possessed And Defiled
09. Beyond Your Grace
10. Outro
There will be a limited first edition available, including a bonus DVD.
23 years going and still strong, DESASTER has released six studio albums so far.
"The Arts Of Destruction" is the follow-up to 2007's "Satan's Soldiers Syndicate", which received critical acclaim and was supported with club shows and festival gigs all over the planet.
Faustian Spirit of the Earth
- cataclysm child
Mooi werk inderdaad! Alleen de titel van de plaat doet me wat on-Desaster aan, maar het gaat natuurlijk om de muziek.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Lekker nummer. Sowieso een band waarvan ik nog eens cd's van aan moet schaffen. Muzikaal misschien niet innovatief, maar die rauwe agressie en frisheid hoor ik tegenwoordig niet zoveel meer. Overigens is dit wel een band die ik live een stuk gaver vindt, dan op cd..Lekker energiek
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Desaster is een band waar ik nooit aandacht aan gegeven heb, totdat Cataclysm Child mij attent maakte op hun werk. Ik loop nu de laatste dagen met mijn ballen uit mijn broek omdat ze er door Desaster zijn uitgerost. Godver wat zijn die platen goed!
- Jeroen
- Contacteer:
Een stel langharige mannen heeft jou de ballen uit de broek doen springen?
Hun muziek toch
- Jeroen
- Contacteer:
Belgen en begrijpend lezen, het blijft een listige combi
hier al besteld, Nog steeds een van mijn favoriete bands allertijden en een zwaar ondergewaardeerde band in de scene, en dat terwijl alles van deze heren goed tot zeer goed te pruimen is en de live optredens je de ballen uit de broek rossen !!
IK KAN NU AL NIET WACHTEN, HOPELIJK EEN TOUR?!
IK KAN NU AL NIET WACHTEN, HOPELIJK EEN TOUR?!
Tullepetoanum Metallius
- XnegativeX
- Contacteer:
The art of destruction is intussen al een tijdje uit en ik heb hem al meerder malen geluisterd intussen.
Het eerste dat me opviel is dat dit nieuwe album weer meer black metal gericht is. En daarom ook meer aan hun eerste 3 albums. In de eerste instantie vond ik dat jammer wat ik ben een grote fan van de bloedsnelle thrasy Divine blasphemies en Satan's soldiers syndicate. Maar gelukkig viel het kwartje snel en bleken de Duitsers ook op dit album het gaspedaal ferm ingedrukt te houden.
Na het intro blazen ze je volledig weg met The art of destruction en het eerste rustpuntje volgt pas met Phantom funeral. Een mid-tempo nummer waar de voorliefde voor Bathory de kop duidelijk opsteekt. De geest van Bathory is sowieso sterk aanwezig op dit album, maar in de mid-tempo nummers komt dit het beste naar voren.
Toch heb ik dit album minder hoog aangeschreven staan dan Divine blasphemies en Satan's soldiers syndicate. Dit is vooral omdat The art of destruction met de 2 laatste nummers (het outro niet meegerekend) uitgaat als een nachtkaars. Possessed and Defiled is een acht en een halve minuut durende ode aan Bathory. Episch en slepend maar ook saai. En het daaropvolgende Beyond your grace is een beetje in niemendalletje in vergelijking met knallers als Queens of sodomy en Troops of heathens, graves of saints.
Nou ja, nummer 3 in mijn Desaster top 10 is nog steeds niet slecht.
Het eerste dat me opviel is dat dit nieuwe album weer meer black metal gericht is. En daarom ook meer aan hun eerste 3 albums. In de eerste instantie vond ik dat jammer wat ik ben een grote fan van de bloedsnelle thrasy Divine blasphemies en Satan's soldiers syndicate. Maar gelukkig viel het kwartje snel en bleken de Duitsers ook op dit album het gaspedaal ferm ingedrukt te houden.
Na het intro blazen ze je volledig weg met The art of destruction en het eerste rustpuntje volgt pas met Phantom funeral. Een mid-tempo nummer waar de voorliefde voor Bathory de kop duidelijk opsteekt. De geest van Bathory is sowieso sterk aanwezig op dit album, maar in de mid-tempo nummers komt dit het beste naar voren.
Toch heb ik dit album minder hoog aangeschreven staan dan Divine blasphemies en Satan's soldiers syndicate. Dit is vooral omdat The art of destruction met de 2 laatste nummers (het outro niet meegerekend) uitgaat als een nachtkaars. Possessed and Defiled is een acht en een halve minuut durende ode aan Bathory. Episch en slepend maar ook saai. En het daaropvolgende Beyond your grace is een beetje in niemendalletje in vergelijking met knallers als Queens of sodomy en Troops of heathens, graves of saints.
Nou ja, nummer 3 in mijn Desaster top 10 is nog steeds niet slecht.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- cataclysm child
Mijn persoonlijke favoriet blijft Tyrants of the Netherworld, wat een wereldplaat. Maar erg nipt gevolgd door Satan's Soldiers Syndicate. De nieuwe is ook weer prima, al weet ik nog niet goed hoe ik hem moet beoordelen tegenover hun andere platen.
Nou, omdat Desaster hier altijd gruwelijk onbesproken blijft, een harde kick, want er zit weer een nieuwe aan te komen:
The Oath of an Iron Ritual
1. Intro (The Oath)
2. Proclamation in Shadows
3. End of Tyranny
4. The Cleric's Arcanum
5. Haunting Siren
6. Damnatio ad Bestias
7. Conquer & Contaminate
8. The Denial
9. The Oath of an Iron Ritual
10. At the Eclipse of Blades
Schitterend artwork mijns insziens, ik ben benieuwd. 8 april komt ie uit, op de dag dat ze net over de grens in Nazi Deutschland spelen, op de Black 'n' Thrash Inferno in Essen (wie zie ik daar?).
In dat kader, en het feit dat ik hem vorige week op vinyl voor mijn verjaardag kreeg, draait de voorlaatste plaat weer geregeld rondjes hier. Ik vind de afwisseling van hard raggen en de tragere nummers erg prettig, maar ik hoop wel dat de nieuwe weer met iets meer slopende thrashriffs komt.
The Oath of an Iron Ritual
1. Intro (The Oath)
2. Proclamation in Shadows
3. End of Tyranny
4. The Cleric's Arcanum
5. Haunting Siren
6. Damnatio ad Bestias
7. Conquer & Contaminate
8. The Denial
9. The Oath of an Iron Ritual
10. At the Eclipse of Blades
Schitterend artwork mijns insziens, ik ben benieuwd. 8 april komt ie uit, op de dag dat ze net over de grens in Nazi Deutschland spelen, op de Black 'n' Thrash Inferno in Essen (wie zie ik daar?).
In dat kader, en het feit dat ik hem vorige week op vinyl voor mijn verjaardag kreeg, draait de voorlaatste plaat weer geregeld rondjes hier. Ik vind de afwisseling van hard raggen en de tragere nummers erg prettig, maar ik hoop wel dat de nieuwe weer met iets meer slopende thrashriffs komt.
Allemaal even normaal doen tegen djent
- Jeroen
- Contacteer:
Gebeurt wel vaker. Denk bijvoorbeeld aan Morbid Angel - Blessed Are The Sick en Hexenhaus - A Tribute To Insanity. Is een bekend kunstwerk.
Of Sky Lark en Messiah's Kiss.
Of Sky Lark en Messiah's Kiss.
- cataclysm child
Dat is behoorlijk goed gelukt imo. Wat een lekkere plaat is The Oath of an Iron Ritual geworden! Vanaf het openingsnummer Proclamation in Shadows weet je al meteen dat het goed zit. En vooral het tweede deel van de plaat is erg sterk. Ook de 3 langere nummers vervelen totaal niet. In vergelijking met The Arts of Destruction klinkt dit toch wel een stuk ruiger en minder voorspelbaar.IROn schreef: In dat kader, en het feit dat ik hem vorige week op vinyl voor mijn verjaardag kreeg, draait de voorlaatste plaat weer geregeld rondjes hier. Ik vind de afwisseling van hard raggen en de tragere nummers erg prettig, maar ik hoop wel dat de nieuwe weer met iets meer slopende thrashriffs komt.
Klopt, ik ben ook tevreden. Plaat wordt tegen het einde inderdaad beter, en wat de single/videoclipkeuze is Damnatio ad Bestias een uitstekende keuze geweest. Blijft lekker hangen.