31/08 + 01/09 Opblaaspop festival: a.o. Pandemia, After All.
- emillio
- Contacteer:
31/08 + 01/09 Opblaaspop festival: a.o. Pandemia, After All.
31/08 + 01/09 Festival Opblaaspop: A fair weekend of rock ‘n’ roll
FRI. 31/08:
AFTER ALL
(BE - a delightful allowance of powerful heavy thrash metal, which is somewhere situated between Annihilator and Megadeth with a flavor of Slayer, but all played in a fitting modern way)
REASON TO KILL
(NL - brutal kick-ass metal - think of Killswitch Engage meets Hatebreed)
THE DIFFERENCE
(BE - doom-touched progressive heavy metal)
APOCRYPH (tbc)
(BE - your typical anti-hangover death metal combo w/ (ex-)members of Serial Butcher and In-Quest)
SAT. 01/09:
FORCEFEED
(NL - groove metal - think of American Head Charge meets Stone Sour meets Slipknot)
PANDEMIA
(CZ - after 6,5 years these death metal Godz are finally back in Sas)
LA-VENTURA
(NL - gothic metal w/ (ex-)members of Badly Preserved and Orphanage)
LONG TIME DEAD
(UK - louder heavier fuckin' thrash metal)
GWYLLION
(BE - progressive goth-touched metal)
THE MASSA-CRISTA
(NL - the ultimate stoner rock experience)
REMAINS
(NL - new breed old school death metal in vein of early Gorefest and Pestilence)
NOVASTRIKE
(NL - alternative rock)
SOMA
(UK - where stoner meets southern rock)
CRACK JENNY'S TEA CUP
(BE - a beautiful balance of fast, melodic hardcore with screaming vocals)
LAST STAR DOWN
(BE - modern eclectical and emotional mid-tempo hardcore, with modest influences)
Place to be:
Jeffrey's
Noordweststraat 3-5
SAS VAN GENT (NL)
Doors open: tba
Entrance: tba
More info @ www.festivalopblaaspop.nl
FRI. 31/08:
AFTER ALL
(BE - a delightful allowance of powerful heavy thrash metal, which is somewhere situated between Annihilator and Megadeth with a flavor of Slayer, but all played in a fitting modern way)
REASON TO KILL
(NL - brutal kick-ass metal - think of Killswitch Engage meets Hatebreed)
THE DIFFERENCE
(BE - doom-touched progressive heavy metal)
APOCRYPH (tbc)
(BE - your typical anti-hangover death metal combo w/ (ex-)members of Serial Butcher and In-Quest)
SAT. 01/09:
FORCEFEED
(NL - groove metal - think of American Head Charge meets Stone Sour meets Slipknot)
PANDEMIA
(CZ - after 6,5 years these death metal Godz are finally back in Sas)
LA-VENTURA
(NL - gothic metal w/ (ex-)members of Badly Preserved and Orphanage)
LONG TIME DEAD
(UK - louder heavier fuckin' thrash metal)
GWYLLION
(BE - progressive goth-touched metal)
THE MASSA-CRISTA
(NL - the ultimate stoner rock experience)
REMAINS
(NL - new breed old school death metal in vein of early Gorefest and Pestilence)
NOVASTRIKE
(NL - alternative rock)
SOMA
(UK - where stoner meets southern rock)
CRACK JENNY'S TEA CUP
(BE - a beautiful balance of fast, melodic hardcore with screaming vocals)
LAST STAR DOWN
(BE - modern eclectical and emotional mid-tempo hardcore, with modest influences)
Place to be:
Jeffrey's
Noordweststraat 3-5
SAS VAN GENT (NL)
Doors open: tba
Entrance: tba
More info @ www.festivalopblaaspop.nl
www.musketeerofdeath.nl
-
Ook niet onbelangrijk, de tijden dat je binnenkan en de prijzen,
De vrijdag zullen de deuren open gaan om 19:30 en zal de inkom 5 euro bedragen, de zaterdag gaan we om 13:30 open en ben je 7 euro kwijt, een combi voor bijde dagen is ook mogenlijk en zal je 10 euro kosten, met dank aan Emillio om het progamma hierboven al neer te pennen zodat ik dat niet meer hoef te doen, hoppa!
Rock on!
De vrijdag zullen de deuren open gaan om 19:30 en zal de inkom 5 euro bedragen, de zaterdag gaan we om 13:30 open en ben je 7 euro kwijt, een combi voor bijde dagen is ook mogenlijk en zal je 10 euro kosten, met dank aan Emillio om het progamma hierboven al neer te pennen zodat ik dat niet meer hoef te doen, hoppa!
Rock on!
- emillio
- Contacteer:
Het tijdschema
Vrijdag 31 Aug
After All 00:00- 01:00
Reason to Kill 22:45-23:30
The Difference 21:30-22:15
Apocryph 20:15-21:00
Zaterdag 1 September
Forcefeed 23:50-01:00
Pandemia 22:50-23:30
La Ventura 21:50-22:30
Long Time Dead 20:50-21:30
Gwyllion 19:50-20:30
The Massachrista 18:55-19:25
Remains 18:05-18:30
Soma 17:15-17:45
Novastrike 16:20-16:50
Crack Yenny’s Tea Cup 15:25-15:55
Last star down 14:30-15:00
Vrijdag 31 Aug
After All 00:00- 01:00
Reason to Kill 22:45-23:30
The Difference 21:30-22:15
Apocryph 20:15-21:00
Zaterdag 1 September
Forcefeed 23:50-01:00
Pandemia 22:50-23:30
La Ventura 21:50-22:30
Long Time Dead 20:50-21:30
Gwyllion 19:50-20:30
The Massachrista 18:55-19:25
Remains 18:05-18:30
Soma 17:15-17:45
Novastrike 16:20-16:50
Crack Yenny’s Tea Cup 15:25-15:55
Last star down 14:30-15:00
Laatst gewijzigd door emillio op di aug 28, 2007 5:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
www.musketeerofdeath.nl
-
-
Ik ben nog eens gaan myspacen om het geheugen wat op te frissen.
En die vrijdag he, die gaat, zooooooooo verdomde hard heerschen.
Straks of morgen nog eens kijken wat er zaterdag ook alweer allemaal opstaat.
EDIT:
Die zaterdag, ik weet het niet eigenlijk.
Ik wil in ieder geval Gwyllion wel eens zien. Long Time Dead lijkt me ook wel ontspannen.
De rest skip ik misshcien door de combinatie feestje + boeit me geen hol.
En die vrijdag he, die gaat, zooooooooo verdomde hard heerschen.
Straks of morgen nog eens kijken wat er zaterdag ook alweer allemaal opstaat.
EDIT:
Die zaterdag, ik weet het niet eigenlijk.
Ik wil in ieder geval Gwyllion wel eens zien. Long Time Dead lijkt me ook wel ontspannen.
De rest skip ik misshcien door de combinatie feestje + boeit me geen hol.
Pandemia is met La Ventura geswitched las ik net op Knaart, dus dat ga ik inderdaad zeker doen (wat ik zojuist al op Knaart poste)KoenM schreef:Pandemia zeker gaan kijken hoor, knul!
En vond je Remains niet leuk vorige keer?
Remains, was in principe goed.
Echter als ik door een bandlid benaderd wordt
"wil je een demo kopen?"
en ik heb zoiets van", ach, ik wacht liever op een albumpje (lijkt me dat ze dat moeten kunnen halen toch!), en meld iets als "nee dank je"
en krijg vervolgens "jezus man sukkel" te horen. Dan heb je het bij mij verziekt.
Beetje karige houding dan weer.
Hmm, geen idee hoe die verhouding band-organisator normaal ligt.KoenM schreef:
Als organisator moest ik ook 5 euri lappen. (voor de demo he, niet voor de band)
Maar het lijkt me dat als je geeft ze toch de kans om te spelen, promoten en verkopen geeft en waarschijnlijk nog iets om te komen ook, er toch wel een schraal demotje af moet kunnen.
Rare jongens die Remainen.
- emillio
- Contacteer:
Even kort verslagje:
Vanwege late toekomst (dag ervoor in Leeuwarden) eerste bands gemist.
Soma - classic hardrock met ballen - hadden duidelijk nog wat last van dag ervoor. Maar zeker degelijke set met pakkende sound. Gewoon lekker om op te bangen en de eerste biertjes van de dag naar binnen te schuiven.
Remains - wederom vette old school death metal show - jammer van de lage interesse factor van het niet echt grote opgekomen publiek. Zat de band ook duidelijk dwars, wat hun podiumpresence een beetje naar beneden haalde. Voor de rest muzikaal dik in orde.
The Massacrista - zwaar, lomp, stoer - oftwel zoals stoner behoort te zijn. Ideaal met een lekker biertje erbij.
Gwyllion - door eten en vele bekenden helaas weinig van meegemaakt. Paar songs die ik gehoord heb waren wederom een streling voor het oor (en oog). Strak spel, goed geluid en goede podiumact.
Long Time Dead - zoals hun beschrijving zegt louder heavier motherfuckin' metal. Beste show van de 3 dagen. Straks, bruut, pakken en smeu-ig tot de laatste riff. Mannen hadden er duidelijk zin in en gingen er voor de volle 100% voor.
Pandemia - death metal op z'n tjechisch - oftwel compromieloos en brutal as fuck. Geweldige acte-de-presence, ondanks dat ze jaren geleden in de Vlaanderen stukske beter waren.
La-Ventura - wederom iets waar wij Zeeuwen trots op mogen zijn. Een klasse-band met geweldige muzikanten, een dijk van een frontvrouw met een goede strot en gewoon vettigheid ten top. Wellicht binnenkort het beste export-product uit onze provincie.
Forcefeed - Deze crazy motherfuckers weten het volk als geen ander te bespelen en laat er daarna ook geen spaan van heel. Hun stijl is zwaar downtuned, catchy en vooral rockend.
Als met al was de zaterdag een geslaagd dagje, ondanks wellicht wat magere opkomst. Maar toch vanaf uurtje of 8 was het gezellig druk. Bier smaakt weer goed, de bands zoniet beter.
Op naar de volgende.......... laat de eerste namen maar weer komen.
P.S.: Kan BN De Stem volgende keer niet gewoon een foto-reportage plaatsen ipv een zwaar ondermaatste review neer te kalken. Duidelijk is dat de reviewer in kwestie tot aan Gwyllion aanwezig was. (Ja Patricia, Soma speelde NA Novastrike) - wat er daarna volgt geeft ook niet echt veel weer van de bands, maar soit.
Soma - classic hardrock met ballen - hadden duidelijk nog wat last van dag ervoor. Maar zeker degelijke set met pakkende sound. Gewoon lekker om op te bangen en de eerste biertjes van de dag naar binnen te schuiven.
Remains - wederom vette old school death metal show - jammer van de lage interesse factor van het niet echt grote opgekomen publiek. Zat de band ook duidelijk dwars, wat hun podiumpresence een beetje naar beneden haalde. Voor de rest muzikaal dik in orde.
The Massacrista - zwaar, lomp, stoer - oftwel zoals stoner behoort te zijn. Ideaal met een lekker biertje erbij.
Gwyllion - door eten en vele bekenden helaas weinig van meegemaakt. Paar songs die ik gehoord heb waren wederom een streling voor het oor (en oog). Strak spel, goed geluid en goede podiumact.
Long Time Dead - zoals hun beschrijving zegt louder heavier motherfuckin' metal. Beste show van de 3 dagen. Straks, bruut, pakken en smeu-ig tot de laatste riff. Mannen hadden er duidelijk zin in en gingen er voor de volle 100% voor.
Pandemia - death metal op z'n tjechisch - oftwel compromieloos en brutal as fuck. Geweldige acte-de-presence, ondanks dat ze jaren geleden in de Vlaanderen stukske beter waren.
La-Ventura - wederom iets waar wij Zeeuwen trots op mogen zijn. Een klasse-band met geweldige muzikanten, een dijk van een frontvrouw met een goede strot en gewoon vettigheid ten top. Wellicht binnenkort het beste export-product uit onze provincie.
Forcefeed - Deze crazy motherfuckers weten het volk als geen ander te bespelen en laat er daarna ook geen spaan van heel. Hun stijl is zwaar downtuned, catchy en vooral rockend.
Als met al was de zaterdag een geslaagd dagje, ondanks wellicht wat magere opkomst. Maar toch vanaf uurtje of 8 was het gezellig druk. Bier smaakt weer goed, de bands zoniet beter.
P.S.: Kan BN De Stem volgende keer niet gewoon een foto-reportage plaatsen ipv een zwaar ondermaatste review neer te kalken. Duidelijk is dat de reviewer in kwestie tot aan Gwyllion aanwezig was. (Ja Patricia, Soma speelde NA Novastrike) - wat er daarna volgt geeft ook niet echt veel weer van de bands, maar soit.
www.musketeerofdeath.nl
Linker gitaar van longtime dead was me toch een kankerherrie zeg ik je, bwoh.
Maar verder wel een stoere band. Heb me er goed mee vermaakt.
Pandemia vond ik trouwens maar kut met peren.
Ik was die ontbrekende 2e gitaar nog sneller beu dan die zanger. Zodoende na 3 nummers afgekakt.
OF minder soleren, OF een gitarist erbij, maar dit was niks.
Verder was de vrijdag ook erg gaaf.
Eerste band misschien wat herhaaldelijk, maar verder, puik feest!
EDIT:
Sterker nog, ik vond de vrijdag gewoon gaver.
Maargoed, ik was er zaterdag pas vanaf halverwege The Massacrista.
Die had ik eigenlijk helemaal moeten zien. Stoere stonerdeluxe.
Maar verder wel een stoere band. Heb me er goed mee vermaakt.
Pandemia vond ik trouwens maar kut met peren.
Ik was die ontbrekende 2e gitaar nog sneller beu dan die zanger. Zodoende na 3 nummers afgekakt.
OF minder soleren, OF een gitarist erbij, maar dit was niks.
Verder was de vrijdag ook erg gaaf.
Eerste band misschien wat herhaaldelijk, maar verder, puik feest!
EDIT:
Sterker nog, ik vond de vrijdag gewoon gaver.
Maargoed, ik was er zaterdag pas vanaf halverwege The Massacrista.
Die had ik eigenlijk helemaal moeten zien. Stoere stonerdeluxe.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ik heb vroeger eens gemaild naar De Stem over hun zeer ondermaatse en belachelijke recensiesemillio schreef:Even kort verslagje:
kreeg ik van die kerel van zeeland terug, dat ik het niet zo serieus moest nemen
en van iemand van hoofdredacteurs kreeg ik nadat ik wat recensies van mezelf had doorgestuurd, meteen aanbieding om langs te komen in hoofdkantoor van Breda om te zien wat we voor elkaar konden betekenen
maar wegens tijdsgebrek heb ik dan toen maar zo gelaten
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- KoenM
- Contacteer:
Hehe, ja. Het is me wat met BN De Stem. Heb vroeger ook nog eens beargumenteerd van mijn tak gemaakt omdat eoa knulletje het nodig vond in zijn artikel anti-semitisme en satanisme te vernoemen in een recensie over Metal-core te Hoek waar oa Polluted speelde.
Het ventje was 17 jaar en gereformeerd. En dat sturen ze naar een metalavond.
Het ventje was 17 jaar en gereformeerd. En dat sturen ze naar een metalavond.

-
HAHAHAHAHAAlwin schreef:[..]
Remains, was in principe goed.
Echter als ik door een bandlid benaderd wordt
"wil je een demo kopen?"
en ik heb zoiets van", ach, ik wacht liever op een albumpje (lijkt me dat ze dat moeten kunnen halen toch!), en meld iets als "nee dank je"
en krijg vervolgens "jezus man sukkel" te horen. Dan heb je het bij mij verziekt.
Beetje karige houding dan weer.
Ja onze zanger heeft nu eenmaal zo'n houding/humor, of je 't nu snapt of niet..
Maargoed, niet dat we er wakker van liggen...
Ik vind 't wel grappig opzich

Jammer
HEHEHEHEBeautevilDeath schreef:[..]
HAHAHAHAHA
Ja onze zanger heeft nu eenmaal zo'n houding/humor, of je 't nu snapt of niet..
Maargoed, niet dat we er wakker van liggen...
Ik vind 't wel grappig opzich
Ik vond het maar een beetje een houding/humor van niks.
En meer mensen lijken dat te hebben als ik zo hoor over de opkomst van zaterdag. + Fora.
Maargoed, niet dat ik er wakker van zal liggen.
Ik vind 't wel grappig opzich.
Ja van die verkoop krijgen we tenminste nog geld binnen, aangezien Koen ons niet eens het volledige bedrag kon betalen. Hij mag van geluk spreken dat we er mee akkoord gegaan zijn.Alwin schreef:[..]
Hmm, geen idee hoe die verhouding band-organisator normaal ligt.
Maar het lijkt me dat als je geeft ze toch de kans om te spelen, promoten en verkopen geeft en waarschijnlijk nog iets om te komen ook, er toch wel een schraal demotje af moet kunnen.
Rare jongens die Remainen.
Wat een gezeik.
PS: Alwin, niet meteen gaan huilen hoor als iemand wat tegen je zegt.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v225/CplGeelhoed/vfsig.jpg[/img]