Limbonic Art
Het luisteren naar In Abhorrance Dementia staat garant voor rillingen van onder tot boven. Mijn favoriet van deze band, alhoewel Moon In The Scorpio bij mij ook erg hoog scoort. Weinig andere bands kunnen de mystieke kracht van deze nummers evenaren.
Al hun albums hebben allemaal iets eigens dat me weet te boeien, alleen Ad Noctum faalt daar in. Alles behalve een slechte plaat, maar ik hoor er ook niets speciaals in.
Al hun albums hebben allemaal iets eigens dat me weet te boeien, alleen Ad Noctum faalt daar in. Alles behalve een slechte plaat, maar ik hoor er ook niets speciaals in.
From their torment springs its delight.
- HellcommandeR
- XnegativeX
- Contacteer:
Dat kan ik gewoon niet voorstellen.Zorya schreef:... alleen Ad Noctum faalt daar in.
Nummers als As the Bell of Immolation Calls, Pits of the Cold Beyond en The Yawning Abyss of Madness zijn zo onbeschrijvelijk mooi, zo onpijlbaar duister en zo ijzig koud. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je daar geen gevoel bij krijgt.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Er zijn genoeg bands onpijlbaar duister. Nogmaals, het is geen slecht album en ik kan het met plezier aanhoren, maar mijn probleem is waarschijnlijk dat ik em te veel vergelijk met de andere werken. Het mist een element dat me bij de andere albums zo weet te bekoren. Ik luister het, denk ''o, leuk'', en word er verder niet warm, maar al helemaal niet koud van.XnegativeX schreef:[..]
Dat kan ik gewoon niet voorstellen.
Nummers als As the Bell of Immolation Calls, Pits of the Cold Beyond en The Yawning Abyss of Madness zijn zo onbeschrijvelijk mooi, zo onpijlbaar duister en zo ijzig koud. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je daar geen gevoel bij krijgt.
From their torment springs its delight.
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Tracklist:
1. A Cosmic Funeral Of Memories
2. A Void Of Lifeless Dreams
3. Grace By Torments
4. Infernal Phantom Kingdom
5. Legacy Of Evil
6. Lycanthropic Tales
7. Nebulous Dawn
8. Seven Doors Of Death
9. Twilight Omen
10. Unleashed From Hell
Nieuw nummer te luisteren op:
http://www.myspace.com/limbonicart
- the true Thorko
Hmmm.... benieuwd hoe de volledige plaat gaat klinken - ben niet zo gecharmeerd van de vocalen.Tokus schreef:Nieuw nummer te luisteren op:
http://www.myspace.com/limbonicart
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
- zwarte krijser
- sugar daddy
Zo te zien moet ik me wat meer verdiepen in de oudere albums van Limbonic Art.
Ik luister vooral naar The Ultimate Death Worship om de tabs uit te zoeken en mee te spelen op de gitaar (nummers zoals Intersteller Overdrive spelen fijn).
En aangezien je bij dit album de gitaren duidelijker kan horen maakt het mij makkelijker om hiervoor de tabs uit te zoeken.
Ik luister vooral naar The Ultimate Death Worship om de tabs uit te zoeken en mee te spelen op de gitaar (nummers zoals Intersteller Overdrive spelen fijn).
En aangezien je bij dit album de gitaren duidelijker kan horen maakt het mij makkelijker om hiervoor de tabs uit te zoeken.
- Scream filled Silence
-
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik baalde er in de eerste instantie van dat Limbonic art weer bij elkaar was. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een erg goede band en vooral Ad noctum is ronduit geniaal. Maar ik ben bang dat we nu nooit meer wat van Sarcoma Inc gaan horen en dat vond ik toch ook echt stuiter gaaf.
Maar nu ik Legacy of evil zo zit te beluisteren moet ik toegeven dat ik best blij ben met de terugkeer van Limbonic art. Verdomme wat klinkt dit gaaf!!! Ik hoor zelfs wat Sarcoma invloeden. Het mag misschien niet zo'n monumentaal album zijn als Ad noctum maar Legacy of evil kon nog wel eens op een hele goede 2e plaats komen te staan.
Maar nu ik Legacy of evil zo zit te beluisteren moet ik toegeven dat ik best blij ben met de terugkeer van Limbonic art. Verdomme wat klinkt dit gaaf!!! Ik hoor zelfs wat Sarcoma invloeden. Het mag misschien niet zo'n monumentaal album zijn als Ad noctum maar Legacy of evil kon nog wel eens op een hele goede 2e plaats komen te staan.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Arghoslent
Ik heb daarnet mijn stem uitgebracht voor In Abhorrence Dementie. Dit album vind ik zo geniaal, alles klopt er aan, de zeer uitgewerkte bombastische composities welke bestaan uit vele lagen vind ik echt geweldig. Voor mij is dit HET album van L.A.
en als men dan ook dit nog verkondigt" In a world zo fundamentally weak, I see no beginning........................................ only the end !!
dan sta ik echt te stuiteren. Heb daarnet even het nieuwe album aangeklikt in het naar beneden haal programma. Mijn lijstje van nog aan teschaffen albums neemt nu wel erg grote vormen aan. En waarschijnlijk zal de nieuwe L.A. er ook wel instaan
HULDE !!
en als men dan ook dit nog verkondigt" In a world zo fundamentally weak, I see no beginning........................................ only the end !!
dan sta ik echt te stuiteren. Heb daarnet even het nieuwe album aangeklikt in het naar beneden haal programma. Mijn lijstje van nog aan teschaffen albums neemt nu wel erg grote vormen aan. En waarschijnlijk zal de nieuwe L.A. er ook wel instaan
HULDE !!
Na altijd geroepen te hebben dat Epitome of Illusions het betste LA album is, begint ie toch naar een tweede plek te zakken. Ik begin steeds meer te neigen naar Moon in the Scorpio als beste van Limbonic Art.
Wanneer komt Legacy of Evil ook alweer uit, want ik heb besloten dat ik hem niet eerst ga downloaden maar netjes wacht tot ik een exemplaar in mijn handen heb.
Wanneer komt Legacy of Evil ook alweer uit, want ik heb besloten dat ik hem niet eerst ga downloaden maar netjes wacht tot ik een exemplaar in mijn handen heb.
Heb alleen Ad Noctum en Ultimate Death Worship van Limbonic Art, en vind die laatste toch wel beter.
dit is een beetje zo'n band die op cd maar matig klinkt, hoewel ze me live ongelooflijk gaaf lijken, weet iemand of ze misschien gaan touren na de release van het nieuw album?
dit is een beetje zo'n band die op cd maar matig klinkt, hoewel ze me live ongelooflijk gaaf lijken, weet iemand of ze misschien gaan touren na de release van het nieuw album?
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S
-
- Contacteer:
Ik denk eerder dat ze juist op cd wel strak klinken, maar dat het live niet goed uit de verf komt. Door de vele details is het risico groot dat het geluid verzand in een brei.kneuz schreef:Heb alleen Ad Noctum en Ultimate Death Worship van Limbonic Art, en vind die laatste toch wel beter.
not all those who wander are lost!
Hoe kun je dat nou zeggen. Limbonic Art heeft op cd alleen maar pareltjes uitgebracht. En nu weer overigens. Maar het is uiteraard wel behoorlijke gelaagde BM, je kunt het niet in 1 luisterbeurt doorgronden, maar als het je eenmaal te pakken heeft, dan heeft het je ook flink te pakken.kneuz schreef: dit is een beetje zo'n band die op cd maar matig klinkt
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
- Arghoslent
precies, het zijn stuk voor stuk platen die zich niet na 1 keer draaien bloot geven. Daarvoor zijn de nummers gewoon te uitgewerkt echter zonder dat er aan agressie word ingeleverd.Amibor schreef:[..]
Hoe kun je dat nou zeggen. Limbonic Art heeft op cd alleen maar pareltjes uitgebracht. En nu weer overigens. Maar het is uiteraard wel behoorlijke gelaagde BM, je kunt het niet in 1 luisterbeurt doorgronden, maar als het je eenmaal te pakken heeft, dan heeft het je ook flink te pakken.
- Hub de Gallier
- Contacteer:
hm, misschien zou ik ze beide dan maar es wat vaker moeten draaien. want je hebt wel gelijk wat betreft het feit dat sommige cd's in het begin maar matig klinken, maar op een gegeven moment waanzinnig goed worden.Amibor schreef:Hoe kun je dat nou zeggen. Limbonic Art heeft op cd alleen maar pareltjes uitgebracht. En nu weer overigens. Maar het is uiteraard wel behoorlijke gelaagde BM, je kunt het niet in 1 luisterbeurt doorgronden, maar als het je eenmaal te pakken heeft, dan heeft het je ook flink te pakken.
Hub schreef:Ze gaan helemaal niet live spelen.
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S
- Arghoslent
- CALIBANaan
- Contacteer:
Ik deel de mening en voeg kippenvel toe.
Ze verleren het nooit. Super.
Als het goed is blijft Sarcoma inc. gewoon bestaan net zo als dimension F3h blijft bestaan. Dat las ik ergens in een interview met Daemon.Dus weest niet getreurd.
Ze verleren het nooit. Super.
XnegativeX schreef:Ik baalde er in de eerste instantie van dat Limbonic art weer bij elkaar was. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een erg goede band en vooral Ad noctum is ronduit geniaal. Maar ik ben bang dat we nu nooit meer wat van Sarcoma Inc gaan horen en dat vond ik toch ook echt stuiter gaaf.
Als het goed is blijft Sarcoma inc. gewoon bestaan net zo als dimension F3h blijft bestaan. Dat las ik ergens in een interview met Daemon.Dus weest niet getreurd.
Gelegenheids Satanist
Hmm, dat valt wel mee hoor. De muziek van L.A. heeft weliswaar vele lagen maar qua gitaarspel gebeurt er niet zo heel veel denderends. Het zijn vooral de vele samples, keyboards e.d. die het zo'n bont geheel maken. En aangezien ze live met samples werkten viel die brei ook wel mee.mardukfan schreef:[..]
Ik denk eerder dat ze juist op cd wel strak klinken, maar dat het live niet goed uit de verf komt. Door de vele details is het risico groot dat het geluid verzand in een brei.
Kijk maar eens op youtube, daar staan een aantal live opnamens die best goed klinken.
Een favoriet album kiezen vind ik erg moeilijk, maar "Moon in the Scorpio" en "In Abhorrence Dementia" heb ik zeker het vaakst gedraaid.
don't mistake lack of talent for genius
- Hub de Gallier
- Contacteer:
- CALIBANaan
- Contacteer:
- cataclysm child
- cataclysm child
- Draconian
- Lult over cdtjes
Re: Limbonic Art
Ferme update: er komt een nieuw album!
Limbonic Art - Phantasmagoria