Electro, Techno, Dance, Drum&Bass, IDM, etc.

Voor alle andere bands
Gesloten
Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » ma sep 17, 2007 3:35 pm

Amibor schreef:Die lineup is wel superdik zeg, benieuwd hoe je t gehad hebt.
Wel, dat zal ik dan maar eens vertellen.

Rond een uur of 9 ging ik richting Rotterdam. De reis verliep volgens planning, totdat we bij het Zuidplein in R'dam aankwamen. Er waren pendelbussen geregeld, maar wat bleek: er was één kassa open, waar je 7,30 moest betalen voor een retourtje met de pendelbus. Afgezien van het feit dat ik de prijs wat aan de hoge kant vond, irriteerde ik me echt helemaal dood aan de wachtrij (er stond namelijk een stuk of 200 man te wachten). Na lang wachten waren we dan eindelijk op het festival. Daarna moesten we dus nog naar binnen, wat ook een tijdje duurde, maar al met al viel dit best mee.

We gingen meteen naar de Deathchant Area (een tent die overigens verbazingwekkend klein was), waar Technological Terror Crew bezig was. Deze act bestaat uit Hellfish, Skeeta en nog een DJ die er toevallig niet bij was en wiens naam ik kwijt was. De old-school UK was aardig om te horen, meer ook niet. Daarna kwam Tieum. Aangezien we alle vijf niet zulke fans zijn van deze Fransman, besloten we bij een andere tent te gaan kijken. Wij dachten dat het de Enzyme tent was, maar het bleek de early rave tent te zijn. Dit beviel ons niet echt, en we gingen verder kijken. Aangezien Tieum verrassend sterk bleek te draaien, zijn we weer naar de Deatchant tent gegaan. Na Tieum gingen we pas echt los, want toen was het tijd voor I:Gor live, vantevoren al een absolute held naar mijn mening, maar daarna nog veel meer. Wat was deze man goed bezig. Dit was losgaan tot en met. Na I:Gor was het de beurt aan Unexist. Hij heeft wat leuke releases uitgebracht, maar ik ben toch niet echt onder de indruk van zijn draaikunsten. Zijn skills staan buiten kijf, maar ik vind zijn stijl af en toe echt nergens op slaan. Hardcore met 300 bpm neem ik niet serieus. Dus gingen wij maar naar The Outside Agency kijken. Dit was erg lekker. Rustige industrial met veel gekraak en gepiep. Het viel op hoe weinig kaalkoppen er te vinden waren, wellicht was de muziek te moeilijk. Hierna hebben we nog wat merchandise gehaald en hebben we nog een klein stukje Neophyte gekeken. Na The Outside Agency begonnen zowel Hellfish als Ophidian. Ik besloot eerst een stukje Hellfish live te gaan kijken. Dit was ubervet, vooral door het Slayer sampletje wat hij gedurende een nummer gebruikte en het sampletje van Turbonegro - All My Friends Are Dead. Ik kwam er helaas pas laat achter dat Ophidian maar een half uurtje draaide, waardoor ik hem maar 10 minuutjes heb kunnen aanschouwen. Ik kwam gelukkig wel binnen bij één van mijn favoriete Ophidian nrs 'The Mine'. Na Ophidian was het de beurt aan Nosferatu. Hij was jarig, dus eerst ging de hele tent maar even een verjaardagsliedje zingen. Nosferatu draaide lekker. Een goede mix tussen mainstream hardcore en wat industrial hardcore. Ik heb me wel vermaakt. Na een tijdje ging ik weer even terug om weer een stuk Hellfish te kijken, en The DJ Producer te aanschouwen. Wat zo gaaf leek, werd een ontzettende tegenvaller. The DJ Producer heeft zoveel gave releases, en hij kan zo goed draaien, maar op A Nightmare Outdoor had ook hij het woordje 'terror' op de flyer te letterlijk genomen. Zijn set bestond voornamelijk uit terror, iets wat ik normaal heel gaaf vind, maar waar ik me niet op ingesteld had. Daarom ben ik maar even doorgegaan naar Nexes. Deze man draaide erg goed en hierop was het dus nog even goed losgaan. Nadat The DJ Producer klaar was, begon Bryan Fury met draaien. Ook hij draaide niet erg best. The Deathchant Area bleek meer terror te zijn dan UK hardcore, iets wat ik persoonlijk een beetje jammer vond.

Al met al was het een leuk feest. De hoogtepunten waren Tieum, I:Gor, Hellfish en de gehele Enzyme tent. Tegenvallers waren The DJ Producer, Bryan Fury, het grote gehalte kutpubliek, de hoge prijzen voor een biertje en fris (€ 2,75) en het gekut met de pendelbussen. Wellicht voor herhaling vatbaar.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma sep 17, 2007 4:22 pm

ja, lijkt me toch vooral commerciele opzet..ondanks die paar goede alternatievere dj's

2.75 voor een pint is grote onzin..ik drink zelf enkel water op een feest en dat wil ik gratis, ofwel zelf meenemen of wel gratis krijgen

maar goed, ik wil alle grote commerciele feesten 1 keer gedaan hebben, om gewoon eens te zien
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11742
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » ma sep 17, 2007 8:48 pm

Wat ik me nou afvraag bij zo´n Nightmare Outdoor, staat echt iedereen daar te hakken, of wordt er meer gedanst a la breakcore, gewoon losgaan dus? Zeker dingen als I:gor, Hellfish en de industrial hier en daar, dan kan je toch ook perfect op losgaan zonder te hakken..
En dan ook meteen de vraag, hoeveel echte kaalkoppen zijn er nou procentueel op zo´n gig?
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » di sep 18, 2007 12:48 am

Amibor schreef:Wat ik me nou afvraag bij zo´n Nightmare Outdoor, staat echt iedereen daar te hakken, of wordt er meer gedanst a la breakcore, gewoon losgaan dus? Zeker dingen als I:gor, Hellfish en de industrial hier en daar, dan kan je toch ook perfect op losgaan zonder te hakken..
En dan ook meteen de vraag, hoeveel echte kaalkoppen zijn er nou procentueel op zo´n gig?
Op A Nightmare Outdoor staat het grootste deel van de mensen gewoon te hakken. De meeste mensen die naar de Deathchant Area kwamen, waren eigenlijk mensen die de muziek waarschijnlijk helemaal niet begrepen. Bij Tieum en Unexist ging bijvoorbeeld de hele zaal los, terwijl er maar enkele mensen waren die bij I:Gor losgingen. Waarschijnlijk waren deze op het woordje 'terror' afgekomen wat op de flyer stond. Je zag namelijk verrekte veel kaalkoppen met terrorshirtjes. Ikzelf kan perfect losgaan op deze muziek zonder te hakken. Dat moet ook eigenlijk wel, aangezien je op bijvoorbeeld I:Gor weinig tot niet kan hakken en indien je het wel doet ben je na een paar minuten al doodop.
Het percentage kaalkoppen lag erg hoog. Voornamelijk tuig ook, en dit was ook al te zien in de bussen. Ik geloof dat het standaard woordje in de trein kanker geweest moet zijn. Daarnaast is het blijkbaar stoer voor zulk soort mensen om te roken of te blowen in de trein. Ach, als zij zichzelf maar vermaken.

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » di sep 18, 2007 12:50 am

Edit: dubbelpost.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma sep 24, 2007 8:39 pm

ik heb me laatste tijd wat verdiept in turntabilsm en alternatieve (instrumentale) hiphop dj's

iemand als dj shadow vind ik te commercieel, maar DJ KRUSH en DJ SPOOKY vind ik erg aardig, zeker als ze wat flirten met idm, illbient en triphop

iemand die ook naar die soort elekronische chill muziek luistert?

beste van al de albums die ik heb gecheckt in dit genre is:
http://en.wikipedia.org/wiki/Songs_of_a ... er_(album)
lekkere plaat die veel lezers van dit topic wel zal kunnen boeien
Laatst gewijzigd door Kriestof op ma sep 24, 2007 8:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » ma sep 24, 2007 8:43 pm

DJ Krush is geniaal! :)


DJ Shadow niet onderschatten trouwens, Endtroducing..... is geniaal. Alleen heeft hij dat niveau nooit meer gehaald.
Laatst gewijzigd door iscariah op ma sep 24, 2007 8:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma sep 24, 2007 8:44 pm

iscariah schreef:DJ Krush is geniaal! :)
welke cd's vind jij best

en wat vind je van dj spooky, en vooral dat ene album waarnaar ik hierboven verwees?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » ma sep 24, 2007 8:48 pm

Kriestof schreef:[..]


welke cd's vind jij best

en wat vind je van dj spooky, en vooral dat ene album waarnaar ik hierboven verwees?
DJ Spooky ben ik niet bekend mee, heb de naam al horen vallen maar nog niet gehoord.

Van DJ Krush:
Krush
Strictly Turntablized
Meiso
Jaku
Stepping Stones The Self-Remixed Best [2CD]

Zeer genietbaar. ^^

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di sep 25, 2007 5:20 pm

iscariah schreef:[..]
DJ Spooky ben ik niet bekend mee, heb de naam al horen vallen maar nog niet gehoord.

Van DJ Krush:
Krush
Strictly Turntablized
Meiso
Jaku
Stepping Stones The Self-Remixed Best [2CD]

Zeer genietbaar. ^^
ah, dan moet je ZEN van dj krush ook zeker luisteren, dat vind ik zijn beste van die drie die ik ken
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di sep 25, 2007 5:27 pm

een van de betere elektronica cd's die ik laatste weken heb gehoord is NY Muscle van DJ HELL

een combinatie van techno en electro en punky toestanden

echt wel een lekkere danceplaat
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » di sep 25, 2007 6:25 pm

Kriestof schreef:een van de betere elektronica cd's die ik laatste weken heb gehoord is NY Muscle van DJ HELL

een combinatie van techno en electro en punky toestanden

echt wel een lekkere danceplaat
Snappik!

DJ Hell draait volgende week zaterdag trouwens in Eindhoven.

http://www.effenaar.nl/event.php?e_id=790

Dikke kans dat ik daar wel bij ben!
Hoegaarden or die!

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di sep 25, 2007 7:24 pm

Poggwyd schreef:[..]


Snappik!

DJ Hell draait volgende week zaterdag trouwens in Eindhoven.

http://www.effenaar.nl/event.php?e_id=790

Dikke kans dat ik daar wel bij ben!
ik heb dit jaar het laatste kwartier van een set van hem gezien

ik stond namelijk in hogere sferen te wezen in de goa zaal, en kan niet overal zijn

maar voglende keer als ie langskomt in belgie, ben ik wel aanwezig
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » di sep 25, 2007 10:44 pm

Ik denk dat ik hier nog wel wat interessante info omtrent een feestje heb:

Deathchant vs Pacemaker · Official label tour

Line-up
Akira
Bryan Fury
Hellfish
Skeeta
Technological Terror Crew
Live: Dolphin
Live: I:gor

vrijdag 16 november 2007
23:00
Waterfront
Rotterdam

Muziekstijlen
industrial hardcore, tekno

Prijzen
Voorverkoop: € 12 ,50
Deurverkoop: € 15 ,-

voor meer info: http://partyflock.nl/party/101618:Death ... maker.html

Gebruikersavatar
Taart
Berichten: 1589
Lid geworden op: vr jul 30, 2004 8:32 pm
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Taart » wo sep 26, 2007 4:25 pm

Line up ziet er vet uit, en bij het waterfront ben ik zo. Denk dat ik wel aanwezig ben!

-Chris
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]

[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo sep 26, 2007 9:00 pm

http://www.myspace.com/byzar

byzar is toch wel een van de beste illbient acts die ik ontdekt heb
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo sep 26, 2007 9:42 pm

deze avond heb ik gewijd aan de dubstep...iets dat in de hipste londense tenten heel vaak wordt gedraaid de laatste jaren

bekendste artiesten heb ik beluisterd: skream, benga, loefah, maryanne hobs en digital mystikz

wel leuk voor een avondje in te verdiepen
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Taart
Berichten: 1589
Lid geworden op: vr jul 30, 2004 8:32 pm
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Taart » vr sep 28, 2007 7:46 am

Dubstep is wel meer waard dan een avondje, vind ik.

Skream is een erg toffe act, evenals Loefah. Je bent zelf toch wel een essentieele dubstep artiest vergeten: Vex'd. Zij horen voor mij toch wel tot de top van de dubstep scene in engeland.
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]

[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr sep 28, 2007 5:28 pm

Taart schreef:Dubstep is wel meer waard dan een avondje, vind ik.

Skream is een erg toffe act, evenals Loefah. Je bent zelf toch wel een essentieele dubstep artiest vergeten: Vex'd. Zij horen voor mij toch wel tot de top van de dubstep scene in engeland.
ah vex'd heb ik ook die avond beluisterd

ik heb trouwens skream al eens live gezien, maar was toen doodmoe, en heb op dissonant festival ook hele rits dubstep dj's aanhoord

in november komen er wat engelse dubstep dj's naar antwerpen, zal eens kijkje gaan nemen dan
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Doodskreet
Berichten: 967
Lid geworden op: di dec 13, 2005 5:24 pm
Locatie: Wierden
Contacteer:

Bericht door Doodskreet » vr sep 28, 2007 6:34 pm

Fuck! Sabrepulse is vet, chiptunes versus breakbeats.

Lekkere zooi, ben verslaafd!

Heb sowieso wel een chiptunes bui deze week.
“Play your gloom axe Stephen O’Malley
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.”

[img]http://img232.imageshack.us/img232/7098/sunnoanimatedsig6vvst6.gif[/img]

Gebruikersavatar
Taart
Berichten: 1589
Lid geworden op: vr jul 30, 2004 8:32 pm
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Taart » vr sep 28, 2007 9:30 pm

Haha, ik weet nog dat toen ik bij jou langsging op oud en nieuw dat ik je over Sabrepulse vertelde en dat je toen zei dat het gay klonk. :P Mooi hoe mensen toch veranderen.
[url]http://www.recordnerd.com/lists/Nasgrath/[/url]
[url]http://www.myspace.com/christianjuntunen[/url]

[url=http://www.last.fm/user/Nasgrath/?chartstyle=SilverWeekly][img]http://imagegen.last.fm/SilverWeekly/artists/Nasgrath.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » vr sep 28, 2007 9:49 pm

Kriestof schreef:http://www.myspace.com/byzar

byzar is toch wel een van de beste illbient acts die ik ontdekt heb
Erg vetjes idd,
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo sep 30, 2007 8:17 pm

ben terug van mijn neef

heb in totaal meer dan 71 uur nieuwe idm, breakcore, drum and bass, ninja tune en techno muziek! meeste van bekende namen

heb ik de komende maanden weer genoeg te ontdekken :)
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11742
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » ma okt 01, 2007 11:53 pm

Op de zaterdag waarschijnlijk van de partij, klinkt erg goed dit, en maar weer 9 euro.

Afbeelding
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di okt 02, 2007 6:23 pm

aha, dan zie je wellicht mij ook nog rondlopen :d
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di okt 02, 2007 6:40 pm

volgende elektronische albums heb ik de laatste twee weken vaak beluisterd

bonobo - days to come: lekker super chill!, kan het relaxter?

dr lectroluc - infected: onze belgische vriend met het groene masker laat op infected zijn favoriete electro deuntjes horen, inclusief een super gave remix van depeche mode

dr spooky - al zijn albums door elkaar: super chille illbient

dj hell - ny muscle: electro, techno en alternatieve punk, deze duitser klnikt super aanstekelijk

venetian snares - cavalcade of......., blijft een van zijn leukere platen

goose - bring it on songs lijken te veel op elkaar, maar voor een debuut is dit erg goed, rock meets electro


welke goede albums hebben jullie laatste tijd gedraaid?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11742
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di okt 02, 2007 8:37 pm

#Kotai & Mo - Elektro

Zeer aanstekelijke minimal techno, heeft veel weg van Trentemoller, maar is zelfs nog iets minimaler. Heerlijk.

#Venetian Snares - Higgens Ultra Low Glue Funk Hits 1972-2006

Echt een plaat van Snares die ik een beetje vergeten ben, hij heeft dan ook in 7 jaar een behoorlijke indrukwekkende discografie op poten gezet. En dit is me er weer een hoor, breakcore tot op het bot, met bij deze platen veel funk en jungle erin. Veel tracks dragen hier een beetje de sfeer van zijn superhit ´Einstein-Rosenbridge´, en maken deze plaat dus tot een waar feest.

#Otto Von Schirach - Spine serpents from Sperm Island

De nieuwe van Otto, en je krijgt wat verwacht, en mix van gore IDM, ranzige breaks, samples, gabberkicks, dikke metalriffs en een hoop onzin. Zo klinken de ingewanden van breakcore. Een typische Von Schirach dus, alleen voor de liefhebber.

#Luke Vibert - Yoseph

Inmiddels alweer helemaal stuk gedraaid deze, heerlijke electro/acid. Zijn stijl hangt ergens tussen Autechre en Drexciya, en heeft een heerlijk warm en toch complex geluid. Aanradertje.

#Abfahrt Hinwil - Links Bergen Rechts Seen

Erg gaaf IDM-project van Chris Cunningham, jawel, de videokunstenaar van oa Aphex Twin en Bjork. Dit moet ie vaker doen, het klinkt geweldig.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » di okt 02, 2007 10:50 pm

Hellfish & Producer - Bastard Sonz Of Rave

UK Hardcore. Veel vage breaks, vette samples, drum 'n bass, breakcore en snelheid!

Ophidian - Blackbox

Lekkere mix van industrial hardcore en mainstream hardcore. Inclusief de klassieker Butterfly V.I.P.

DJ Promo - Never Compromise

Een 2 CD met op de eerste cd eigen nummers van Promo en op de tweede cd nummers gemaakt met andere artiesten. CD 1 verveeld me tegenwoordig een beetje, CD 2 blijft erg gaaf. Er staan nummers op van Promo met o.a. Vince, Daisy, The DJ Producer, Lenny Dee, Catscan en de Promo RMX van G-shock's Demons.

Beter Kom Je Niet mixed by Unexist & Hellfish

CD 1 is gemixed door Unexist, en is dus keihard raggen geblazen. Hierop staan tracks van o.a. Delta 9, S.R.B. en natuurlijk Unexist. CD 2 is, zoals bekend van Hellfish, meer UK hardcore gericht. Hoogtepunten op dit album zijn Kokaine van Justice en de nummers van I:Gor, mijn favoriete DJ.

Dark Negative Antisocial : D.N.A. Records

Een 2 CD met enkel artiesten van D.N.A. Records. Wie staan er zoal op? Onder andere Negative A, E-Noid, Krad Evitagen, Slavefriese, D-Xtreme vs Nocternal en Darkcontroller maken hun opwachting. Wat kan je verwachten? Duistere sferen, veel afwisseling tussen snelle en trage nummers en veel gekraak en gepiep. Hier hou ik van!
Laatst gewijzigd door Jepster op vr nov 02, 2007 3:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11742
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » wo okt 03, 2007 1:28 am

Ja, die Ophidian heeft hier ook menig rondje gedraaid, geweldig album.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo okt 03, 2007 6:05 pm

net wat filmpjes van DJ Kentaro uit Japan gezien, die kerel heeft niet voor niets ooit contract met ninja tune gescoord

check dit:
http://www.youtube.com/watch?v=vPutHJ4q ... ed&search=

supercoole turntabilsm
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 7470
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 12:10 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Alwin » wo okt 03, 2007 6:43 pm

Haha, cool :D .

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » wo okt 03, 2007 7:02 pm

Kriestof schreef:ben terug van mijn neef

heb in totaal meer dan 71 uur nieuwe idm, breakcore, drum and bass, ninja tune en techno muziek! meeste van bekende namen

heb ik de komende maanden weer genoeg te ontdekken :)
Gheh gister een zelfde hoeveelheid aan dezelfde soort muziek van een maat gekregen, en idd daar ben je even zoet mee :D
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo okt 03, 2007 7:09 pm

Scream filled Silence schreef:[..]


Gheh gister een zelfde hoeveelheid aan dezelfde soort muziek van een maat gekregen, en idd daar ben je even zoet mee :D
het erge is dat ik al die zooi over drie weken al beluister hebt en dat ik het over zes weken van buiten ken

soms denk ik dazt mijn hersenen nog eens gaan ontploffen door heoveelehid deuntjes die er in opgeslagen zijn
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » wo okt 03, 2007 7:27 pm

Kriestof schreef:[..]


het erge is dat ik al die zooi over drie weken al beluister hebt en dat ik het over zes weken van buiten ken

soms denk ik dazt mijn hersenen nog eens gaan ontploffen door heoveelehid deuntjes die er in opgeslagen zijn
Tering zeg, dat haal ik no way, veel van die shit skip ik ook zo doorheen.
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » wo okt 03, 2007 7:34 pm

Luister nu een plaat van Kryptic Minds & Leon Switch, redelijke vette D&B
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo okt 03, 2007 8:11 pm

heb vandaag nog drie electronica albums geluisterd

dj kentaro - solid steel: beter dan andere ninja tune records mixalbums want dj kentaro scratcht en verbouwt er tenminste lekker op los, dus beter dan de dj food mix platen

ladytron - black & white: wel aardig, maar mij te soft, pure electroPOP

otto von shirarch - Chopped Zombie Fungus een verzamelplaat met drie EP's van onze otto..zitten wel boeiende stukken tussen
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do okt 04, 2007 12:54 pm

vanmorgen nog twee platen beluisterd, twee commerciele trance albums, het moet niet altijd moeilijk zijn :)

rank 1 - best-of selection, deze nederlandse trance dj's hebben naast echt zeikerige songs, ook best wat leuke, maar wel foute, deuntjes gemaakt...je kent ze wellicht van airwave

paul van dyk - global een verzamel cd van deze trance dj met songs die hij rond 2003 veel draaide...best zomers
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do okt 04, 2007 6:01 pm

elke Fransman die ik sprak op Dour begon over Le Peuple de l'herbe

dus heb maar paar cd's van hen geleend uit de bib, heb net het debuut beluisterd

Afbeelding

en het is toch wel stoere muziek, mix van (franse) rap, drum and bass, chill muziek en een vleugje electro soms...en daar dan nog wat blaasinstrumenten bovenop..erg afwisselend

http://www.myspace.com/lepeuple
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr okt 05, 2007 8:22 pm

vandaag ook nog wat geluisterd:

anthony rother - popkiller, een beetje een saaie electro plaat, vind ik zijn nieuwere deuntjes beter

photek - modus operandi, what the fuck, dit is vrij briljant, een beetje een mix van drum and bass, lounge muziek en idm! heb zijn andere albums ook, die zijn voor morgen, nog fans van photek hier? wel niet echt simpel materiaal

wat wel simpel is, is wat ik nu luister, een mix van richie hawtin..lekkere minimal techno
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Doodskreet
Berichten: 967
Lid geworden op: di dec 13, 2005 5:24 pm
Locatie: Wierden
Contacteer:

Bericht door Doodskreet » vr okt 05, 2007 9:24 pm

Zijn er overigens nog meer MF leden die een account hebben op Partyflock?

Vind het toch wel een handige site, er staan veel events op en je ziet sterren in verschillende kleuren erbij het op bijv. een van je favoriete locaties of met een van je favoriete artiesten is.
“Play your gloom axe Stephen O’Malley
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.”

[img]http://img232.imageshack.us/img232/7098/sunnoanimatedsig6vvst6.gif[/img]

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door Ekibyougami » vr okt 05, 2007 9:28 pm

Kriestof schreef:elke Fransman die ik sprak op Dour begon over Le Peuple de l'herbe
Ah, die zijn wel chill ja :D

Ben momenteel Bong-Ra aan het draaien (Stereohype Heroin Hooker). Iemand daar mee bekend?
Hoe dan ook; Breakcore uit Utrecht, met invloeden uit de Jazz, Metal en nog wat dingetjes. Lekker opgefokt ^-^
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Gebruikersavatar
Doodskreet
Berichten: 967
Lid geworden op: di dec 13, 2005 5:24 pm
Locatie: Wierden
Contacteer:

Bericht door Doodskreet » vr okt 05, 2007 9:59 pm

Doh, bekijk de voorgaande paginas. Een van de meest besproken artiesten in deze topic.

En lol, heb je de beschrijving ervan toevalig van TED? :lol:
“Play your gloom axe Stephen O’Malley
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.”

[img]http://img232.imageshack.us/img232/7098/sunnoanimatedsig6vvst6.gif[/img]

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door Ekibyougami » za okt 06, 2007 12:45 am

Whut?
En nee, de vorige pagina's niet gelezen, misschien wel moeten doen...
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door Ekibyougami » za okt 06, 2007 12:46 am

-Edittus- Vaag internet...
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Gebruikersavatar
Doodskreet
Berichten: 967
Lid geworden op: di dec 13, 2005 5:24 pm
Locatie: Wierden
Contacteer:

Bericht door Doodskreet » za okt 06, 2007 12:51 am

Och, de beschrijving die je ervoor had stond like vrijwel hetzelfde in zon knoestig gratis tijdschrijft.

En zo treffend vind ik de beschrijving ook niet echt.

Feit blijft dat Bong-Ra vet is.
“Play your gloom axe Stephen O’Malley
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.”

[img]http://img232.imageshack.us/img232/7098/sunnoanimatedsig6vvst6.gif[/img]

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door Ekibyougami » za okt 06, 2007 12:58 am

Weten we dat ook weer ;)
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za okt 06, 2007 9:09 am

Bong-Ra was een van de beste breakcore dj's die ik live zag dit jaar, hou wel van zijn stijltje, jammer genoeg nog maar 1 keer live gezien

maar Venetian Snares op Dour was absoluut het hoogtepunt, wat een dj set was dat, en wat een opbouw in zijn set (hardcore op het einde! stampen!) + supersfeertje
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za okt 06, 2007 11:57 am

laten we het hier toch even hebben over de grote Jeff Mills, dat toch wel de meest interessante techno producer ooit is
Afbeelding

heb twee interessante video's gevonden op youtube

jeff mills en & Montpelier Philharmonic Orchestra, techno met een klassiek orkest! je ziet een van de bekendste melodietjes van mills vertolkt worden..het is een fragment van de dvd (is ook uit op cd)

http://www.youtube.com/watch?v=STpOak4iAJY

en dan video (eerste deel van een 50 mniuten durende mix) waarbij je jeff achter zijn drie platendraaiers ziet staan
http://www.youtube.com/watch?v=7bLanIfR13A

interessant, toch?

als ik deze zomer jeff mills niet live had gezien (dat was echt WOW), had ik wellicht nooit echt geinteresseerd geraakt in het techno wereldje

reacties?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » za okt 06, 2007 12:07 pm

Ghehe Kriestof... dit is wel echt helemaal jouw topic geworden nietwaar?

Vet trouwens dat filmpje van Jeff Mills met een orkest,
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za okt 06, 2007 12:43 pm

ja, ik ben beetje verslaafd geworden aan nieuwe elektronische muziek te ontdekken
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gesloten