Thrash/Speed Metal X

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr sep 21, 2007 1:05 pm

Lennert schreef:17,99 voor de twee cd versie bij de Sounds in Rotterdam :)
Dat is wel duur. Als je wat meer zoekt of internet shopt, vind je m wrs wel voor 5 euro minder...
It's the end of time

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr sep 21, 2007 5:09 pm

Slayer en ANTHRAX zijn classic, maar ook Kreator en Sodom hebben series topplaten in de 80's en early 90's uitgebracht.

Ik vind Toxik, Artillery, Heathen, Forbidden etc etc ook allemaal goed maar je wordt er hier echt mee doodgegooid, er waren veel meer goede bands.

Er komt ook goede thrash buiten de bay area of de USA vandaan. tuurlijk kwamen er heel veel bands uit de US en ook veel hele goeie. Maar wat Ernst zgt Over Kill heeft ook louter zeer sterke platen uitgebracht in de 80's en die wkamen ook niet uit de Bay Area.

Persoonlijk vind ik het Wargasm debuut waanzinnig goed. Hallows Eve is ook absoluut favoriet. Uit Europa heb je Massacra, Sabbat, de eerste Xentrix is erg sterk, Holy Moses, Toxin, Deathrow, Vendetta etc etc.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr sep 21, 2007 5:16 pm

enforcer schreef:Persoonlijk vind ik het Wargasm debuut waanzinnig goed. Hallows Eve is ook absoluut favoriet. Uit Europa heb je Massacra, Sabbat, de eerste Xentrix is erg sterk, Holy Moses, Toxin, Deathrow, Vendetta etc etc.
Wargasm kun je wel aanraden, je hebt er alleen weinig aan. Al de andere bands die je noemt hebben inmiddels reissues gehad, maar Wargasm niet. Wat natuurlijk nergens op slaat met een geweldig album als Why Play Around in hun discografie...
It's the end of time

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » vr sep 21, 2007 5:41 pm

Lennert schreef:17,99 voor de twee cd versie bij de Sounds in Rotterdam :)
En wat Enforcer zegt. Ik denk dat je Hallows eve ontzettend kunt waarderen. Ik denk dat de history of terror-box (waarin de eerste drie platen plus extra's zitten) nog prima verkrijgbaar is. Ik zweer bij hun debuut, wat ik serieus een van de beste platen ooit vindt.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr sep 21, 2007 6:00 pm

Vandaag Forbidden - Twisted Into Form van aangeschaft, ik vind hem niet zo sterk als Forbidden Evil, maar nog steeds bovengemiddeld goed, vooral de zang is een stuk verbeterd ten opzichte van het debuut. Die gozer van de Sounds raadde me ook Realm aan, daar ga ik de volgende keer maar eens naar luisteren.

Oh ja, en Metal Church - The Dark nog maar aangeschaft, die moest toch uiteindelijk in mijn collectie komen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » vr sep 21, 2007 6:01 pm

enforcer schreef:Slayer en ANTHRAX zijn classic, maar ook Kreator en Sodom hebben series topplaten in de 80's en early 90's uitgebracht.

Ik vind Toxik, Artillery, Heathen, Forbidden etc etc ook allemaal goed maar je wordt er hier echt mee doodgegooid, er waren veel meer goede bands.

Er komt ook goede thrash buiten de bay area of de USA vandaan. tuurlijk kwamen er heel veel bands uit de US en ook veel hele goeie. Maar wat Ernst zgt Over Kill heeft ook louter zeer sterke platen uitgebracht in de 80's en die wkamen ook niet uit de Bay Area.

Persoonlijk vind ik het Wargasm debuut waanzinnig goed. Hallows Eve is ook absoluut favoriet. Uit Europa heb je Massacra, Sabbat, de eerste Xentrix is erg sterk, Holy Moses, Toxin, Deathrow, Vendetta etc etc.
En Coroner natuurlijk! Die hebben ook 5 erg gave albums uitgebracht. Een echte aanrader is trouwens Hellbastard - Natural Order lekkere rauwe thrash uit de UK met de nodige hardcore invloeden. Verder is een van mijn favoriete thrash bands momenteel Stone uit Finland, met name hun eerste 3 albums zijn erg tof.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr sep 21, 2007 6:15 pm

Destructor schreef:[..]


En Coroner natuurlijk! Die hebben ook 5 erg gave albums uitgebracht. Een echte aanrader is trouwens Hellbastard - Natural Order lekkere rauwe thrash uit de UK met de nodige hardcore invloeden. Verder is een van mijn favoriete thrash bands momenteel Stone uit Finland, met name hun eerste 3 albums zijn erg tof.
Ja Coroner is ook geweldig natuurlijk, ik vind Grinder uit Duitsland ook goed te verteren. en Sommige albums van Protector zijn wereldagressief. Tankard heeft ook weinig zwakke albums trouwens.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr sep 21, 2007 6:25 pm

Lennert schreef:Vandaag Forbidden - Twisted Into Form van aangeschaft, ik vind hem niet zo sterk als Forbidden Evil, maar nog steeds bovengemiddeld goed, vooral de zang is een stuk verbeterd ten opzichte van het debuut. Die gozer van de Sounds raadde me ook Realm aan, daar ga ik de volgende keer maar eens naar luisteren.

Oh ja, en Metal Church - The Dark nog maar aangeschaft, die moest toch uiteindelijk in mijn collectie komen.
TIF is een van mijn alltime favoriete albums, hij moet alleen even groeien. Ik vond het debut eerst ook beter.

En ik mis Vio-lence...
It's the end of time

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr sep 21, 2007 6:28 pm

Uhuh, maar ik besloot dat ik toch even voor de kwantiteit ging :P

Volgende week ga ik er wel even voor kijken, maar als ik mijn salaris op deze manier blijf uitgeven (8 cd's deze week) blijft er weinig van over.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr sep 21, 2007 6:33 pm

Lennert schreef:Uhuh, maar ik besloot dat ik toch even voor de kwantiteit ging :P

Volgende week ga ik er wel even voor kijken, maar als ik mijn salaris op deze manier blijf uitgeven (8 cd's deze week) blijft er weinig van over.
Kwantiteit? Heb je dan 2cd versies van TIF en The Dark?

Gelukkig zijn TIF en The Dark wat mij betreft nog essentieler dan het debut van Vio-lence.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma sep 24, 2007 12:39 pm

Nee, kwantiteit bedoelde ik meer qua verscheidenheid met bands. 1 2cd van 1 band of 2 cd's van 2 verschillende bands... ik ben geneigd voor het laatste te gaan :P

In ieder geval voor 5 euro Overkill - Relixiv aangeschaft. Misschien niet de juiste plaat om mee te beginnen, maar de prijs sprak me aan. Ik ben gemengd in ieder geval, de snelle nummers spreken me zeer aan, maar het mid-tempo werk is saai, daarnaast spreekt het 'Fuck You!'-gehalte (logisch bij een band met een nummer met die titel) me niet zo aan, mij iets teveel punk.

Ik zag een 3cd versie van Head Of The Deceiver van Flotsam And Jetsam en heb er ook een stukje van geluisterd, maar vond 17 euro alsnog teveel voor 2 dezelfde albums met andere productie en een slechte kwaliteitsdvd. Echter, vooral de heruitgave klonk uitstekend, deze band wil ik zeker (voor iets minder geld) uitchecken!

Annihilator begint steeds geliefder te worden, vooral Never, Neverland is genieten. Welke albums zijn er van deze band nog meer aan te raden? (Waar ik even bij moet vertellen dat de nummers die ik van All For You hoorde totaal NIET over de zang te spreken ben)

Oh ja, Forbidden - Forbidden Evil gaat officieel mijn lijst in van 'gaafste thrashalbum ooit', waarschijnlijk zal ik nog een hoop beteren horen, maar tot nu toe is het een grijsgedraaide favoriet!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma sep 24, 2007 1:01 pm

Lennert schreef:Nee, kwantiteit bedoelde ik meer qua verscheidenheid met bands. 1 2cd van 1 band of 2 cd's van 2 verschillende bands... ik ben geneigd voor het laatste te gaan :P

In ieder geval voor 5 euro Overkill - Relixiv aangeschaft. Misschien niet de juiste plaat om mee te beginnen, maar de prijs sprak me aan. Ik ben gemengd in ieder geval, de snelle nummers spreken me zeer aan, maar het mid-tempo werk is saai, daarnaast spreekt het 'Fuck You!'-gehalte (logisch bij een band met een nummer met die titel) me niet zo aan, mij iets teveel punk.

Ik zag een 3cd versie van Head Of The Deceiver van Flotsam And Jetsam en heb er ook een stukje van geluisterd, maar vond 17 euro alsnog teveel voor 2 dezelfde albums met andere productie en een slechte kwaliteitsdvd. Echter, vooral de heruitgave klonk uitstekend, deze band wil ik zeker (voor iets minder geld) uitchecken!

Annihilator begint steeds geliefder te worden, vooral Never, Neverland is genieten. Welke albums zijn er van deze band nog meer aan te raden? (Waar ik even bij moet vertellen dat de nummers die ik van All For You hoorde totaal NIET over de zang te spreken ben)

Oh ja, Forbidden - Forbidden Evil gaat officieel mijn lijst in van 'gaafste thrashalbum ooit', waarschijnlijk zal ik nog een hoop beteren horen, maar tot nu toe is het een grijsgedraaide favoriet!
Je kunt wel voor verscheidenheid gaan, maar ga dan wel voor de juiste albums, niet Relixiv. De eerdere Overkill albums kosten mss 3 euro meer. Dan kun je toch beter voor de kwaliteit gaan.

Van Annihilator hoef je eigenlijk niet meer albums te kopen, ze halen nooit meer het oude niveau. Als je echt het latere werk wilt proberen kun je mss nog het beste gaan voor Criteria for a Black Widow.
It's the end of time

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » ma sep 24, 2007 1:07 pm

Lennert schreef:Nee, kwantiteit bedoelde ik meer qua verscheidenheid met bands. 1 2cd van 1 band of 2 cd's van 2 verschillende bands... ik ben geneigd voor het laatste te gaan :P

In ieder geval voor 5 euro Overkill - Relixiv aangeschaft. Misschien niet de juiste plaat om mee te beginnen, maar de prijs sprak me aan. Ik ben gemengd in ieder geval, de snelle nummers spreken me zeer aan, maar het mid-tempo werk is saai, daarnaast spreekt het 'Fuck You!'-gehalte (logisch bij een band met een nummer met die titel) me niet zo aan, mij iets teveel punk.

Ik zag een 3cd versie van Head Of The Deceiver van Flotsam And Jetsam en heb er ook een stukje van geluisterd, maar vond 17 euro alsnog teveel voor 2 dezelfde albums met andere productie en een slechte kwaliteitsdvd. Echter, vooral de heruitgave klonk uitstekend, deze band wil ik zeker (voor iets minder geld) uitchecken!

Annihilator begint steeds geliefder te worden, vooral Never, Neverland is genieten. Welke albums zijn er van deze band nog meer aan te raden? (Waar ik even bij moet vertellen dat de nummers die ik van All For You hoorde totaal NIET over de zang te spreken ben)

Oh ja, Forbidden - Forbidden Evil gaat officieel mijn lijst in van 'gaafste thrashalbum ooit', waarschijnlijk zal ik nog een hoop beteren horen, maar tot nu toe is het een grijsgedraaide favoriet!
Forbidden - Twisted... is echt een groeiplaat, maar ook ontzettend goed.

Beiden Realm platen zijn ook ontzettend goed. De tweede is even wennen, maar ook zeker niet slecht.

Verder wat Dragonforce zegt.

Gebruikersavatar
Antonio Montana
Berichten: 3219
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 8:49 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Antonio Montana » ma sep 24, 2007 1:43 pm

Lennert schreef: In ieder geval voor 5 euro Overkill - Relixiv aangeschaft. Misschien niet de juiste plaat om mee te beginnen, maar de prijs sprak me aan. Ik ben gemengd in ieder geval, de snelle nummers spreken me zeer aan, maar het mid-tempo werk is saai, daarnaast spreekt het 'Fuck You!'-gehalte (logisch bij een band met een nummer met die titel) me niet zo aan, mij iets teveel punk.
Van Overkill moet je Feel The Fire (ouderwetse Thrash) en Bloodletting (een zwaarder en moderner geluid) hebben!
Lennert schreef: Ik zag een 3cd versie van Head Of The Deceiver van Flotsam And Jetsam en heb er ook een stukje van geluisterd, maar vond 17 euro alsnog teveel voor 2 dezelfde albums met andere productie en een slechte kwaliteitsdvd. Echter, vooral de heruitgave klonk uitstekend, deze band wil ik zeker (voor iets minder geld) uitchecken!
Dat album heet 'Doomsday For The Deceiver' :wink: Het is samen met 'No Place For Disgrace' het beste wat de band gemaakt heeft. Eigenlijk is alleen het aller recentste materiaal van deze band bagger. Van Doomsday bestaat er uiteraard ook een 1 cd versie.
Lennert schreef: Annihilator begint steeds geliefder te worden, vooral Never, Neverland is genieten. Welke albums zijn er van deze band nog meer aan te raden?
Alice In Hell
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma sep 24, 2007 2:07 pm

Head Of The Deceiver is van Wizard, kleine vergissing, maar ik ga wel achter de normale versie aan :P

En Alice In Hell heb ik ook al, heb die 2cd versie waar Never, Neverland ook in zit.

Maar zijn die Overkill albums wat minder punky? De 'fuck you' attitude doet me gewoon helemaal niks.
Laatst gewijzigd door Lennert op ma sep 24, 2007 2:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » ma sep 24, 2007 2:11 pm

w.f.o van overkill is een aanrader, is ook goed voor je kwantiteit, bij de mediamarkt maar 4 euro. evenals wrecking live.

i hear black is anders dan t andere overkill materiaal maar ook goed imo

en natuurlijk feel the fire :)

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma sep 24, 2007 2:43 pm

Ga niet voor de moderne Overkill, "The Years of Decay" en "Feel The Fire" moet je hebben! Minder fuck you gehalte en FTF heeft ook de nodige heavy metal/maiden invloeden!
It's the end of time

Gebruikersavatar
Antonio Montana
Berichten: 3219
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 8:49 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Antonio Montana » ma sep 24, 2007 2:58 pm

Lennert schreef: Maar zijn die Overkill albums wat minder punky? De 'fuck you' attitude doet me gewoon helemaal niks.
Feel The Fire is ouderwetse Thrash met wat heavy invloeden. Bloodletting is wat zwaarder en heeft misschien ook wel een beetje die attitude, maar het is wel een verrekt goed album.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » ma sep 24, 2007 4:06 pm

valkyrian schreef:w.f.o van overkill is een aanrader, is ook goed voor je kwantiteit, bij de mediamarkt maar 4 euro. evenals wrecking live.

i hear black is anders dan t andere overkill materiaal maar ook goed imo

en natuurlijk feel the fire :)
Verdorie, waarom is jullie Mediamarkt zoveelk beter dan de onze? Waarom zijn alle Mediamarkten beter dan de onze?

En die liveplaat, is dat Wrecking Your Neck, of Wrecking Everything?
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » ma sep 24, 2007 4:12 pm

IROn schreef:[..]


Verdorie, waarom is jullie Mediamarkt zoveelk beter dan de onze? Waarom zijn alle Mediamarkten beter dan de onze?
Ik neem aan dat je die in Arnhem bedoelt? Die is inderdaad kut met peren, haha.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22269
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma sep 24, 2007 4:14 pm

Van het moderne werk van Overkill kan ik Necroshine wel aanraden. De titeltrack is een vaste waarde in hun liveset en voor de rest heeft de cd ook nog wel een paar toffe nummers. Natuurlijk haalt het het nooit bij de eerste 4 a 5. Maar toch is het zeer de moeite waard als je hem ziet liggen voor pak m beet 7 euro.

Van Overkill moet je gewoon sowieso de eerste 4 hebben, imo allemaal essentiële thrash.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » ma sep 24, 2007 4:16 pm

Hellhammer schreef:[..]

Ik neem aan dat je die in Arnhem bedoelt? Die is inderdaad kut met peren, haha.
Exact, die ja. Na al die verhalen van iedereen was ik dolblij dat er een kwam, maar dat viel dus tegen.


Koen, hoe verschilt de 5e van de eerste vier, dat die minder essentieel zou zijn? Ik heb hem niet namelijk...
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22269
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma sep 24, 2007 4:34 pm

Mjah, op Horrorscope ging Overkill imo toch duidelijk net iets anders te werk. Wat experimenteler enzo. Kan ook aan de tijdsgeest liggen hoor. Ik weet het niet precies.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » ma sep 24, 2007 6:36 pm

Dat maakt Horrorscope niet minder goed. Daar waar Metallica, Megadeth, Exodus en Testament toegankelijkere, commerciëlere albums gingen maken. (de één wel geslaagd en de ander wat minder) bleef Overkill toch een stuk ontoegankelijker. Horrorscope is een album vol grillige, uitgesponnen stukken á la de laatste albums van Dark Angel en Heathen.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma sep 24, 2007 6:45 pm

IROn schreef:[..]


Exact, die ja. Na al die verhalen van iedereen was ik dolblij dat er een kwam, maar dat viel dus tegen.


Koen, hoe verschilt de 5e van de eerste vier, dat die minder essentieel zou zijn? Ik heb hem niet namelijk...

Die van Groningen is ook niet veel soeps hoor. Vandaag wilde ik er weer even heen en drie keer raden: juist, hij was dicht. Inventarisatiedag (wat 1x per jaar is). Bij de ingang stond dan wel een bak met formulieren, als je die invult en morgen terug komt krijg je 10% korting, da's dan wel weer netjes.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma sep 24, 2007 6:54 pm

Edwynn schreef:Dat maakt Horrorscope niet minder goed. Daar waar Metallica, Megadeth, Exodus en Testament toegankelijkere, commerciëlere albums gingen maken. (de één wel geslaagd en de ander wat minder) bleef Overkill toch een stuk ontoegankelijker. Horrorscope is een album vol grillige, uitgesponnen stukken á la de laatste albums van Dark Angel en Heathen.
Alleen zijn die albums van Dark Angel en Heathen een stuk beter. Daarnaast mist ie ook de ruwe energie van de vorige albums.
innuendo schreef:[..]



Die van Groningen is ook niet veel soeps hoor. Vandaag wilde ik er weer even heen en drie keer raden: juist, hij was dicht. Inventarisatiedag (wat 1x per jaar is). Bij de ingang stond dan wel een bak met formulieren, als je die invult en morgen terug komt krijg je 10% korting, da's dan wel weer netjes.
Dat is gewoon pech. Daar wordt de winkel niet minder om. Het enigste probleem wat ik met de Media Markt heb is dat elke keer als ik er een electronisch product koop, hoe betrouwbaar het merk ook is, het altijd binnen een jaar weer kapot is. Maar ik heb nog nooit een duidelijk verschil in aanbod gemerkt in de verschillende Media Markten waar ik kom.
It's the end of time

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma sep 24, 2007 6:57 pm

da's inderdaad gewoon pech, maar het aanbod van cd's is lang niet zo goed als in andere filialen. Wat natuurlijk ook met smaak te maken heeft enzo.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » ma sep 24, 2007 7:15 pm

Dragonforce schreef:Alleen zijn die albums van Dark Angel en Heathen een stuk beter. Daarnaast mist ie ook de ruwe energie van de vorige albums.
Kwestie van smaak, denk ik. De productie van Horrorscope is misschien niet best maar ik kan het album verder goed verteren.
Nummers als Blood Money, het titelnummer en Nice Day For A Funeral zijn niet zo ruw als het voorgaande werk maar combineren thrash met een grillige, donkere sfeer die je heerlijk doet wegzakken in sombere overpeinzingen.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma sep 24, 2007 11:05 pm

Zijn er hier mensen bekend met Merciless death? In mijn ogen toch wel een van de betere bands van de nieuwe thrashgolf. En wat een smerige stem heeft die zanger! Heerlijk.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » ma sep 24, 2007 11:36 pm

Redelijke band. Al met al ben ik niet zo kapot van deze hele 'retro-thrashgolf', gezien bijna al deze bands bij lange na niet het niveau hebben van de oude bands en zeker ook niet zo aanstekelijk zijn. Uitzonderingen vormen Municipal Waste, Dr. Livingdead en het door Ernst aan mij bekend gemaakte Oppression. Deze laatste band is een talentrijke Zweedse thrashband die aanstekelijke nummers schrijven met relatief zeer goede zang en die doen denken aan Forbidden, Heathen en Vio-lence, dus niet de zoveelste rauwe Teutoonse of Sepultura-achtige thrashkloon. Helaas heeft Oppression nog geen volwaardig studio-album uitgebracht.

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » di sep 25, 2007 12:58 am

innuendo schreef:Zijn er hier mensen bekend met Merciless death? In mijn ogen toch wel een van de betere bands van de nieuwe thrashgolf. En wat een smerige stem heeft die zanger! Heerlijk.
het enige gave aan merciless death vind ik de artwork. verder vind ik het een 13 in een dozijn band wat al 100 x eerder is gedaan maar 90 x daarvan beter. dat kun je over heel veel meer bands zeggen, maar daar zit een stuk onbegrip bij dat juist deze band het lijkt te moeten gaan maken. die band opzich natuurlijk gegund, maar het lijkt meer een trend gevoelig iets.

ook jammer dat veel van deze retro-thrashbands allemaal meer thrash alla oudere kreator maken en dat er binnen die groep bands weinig diversiteit lijkt te zijn.

trouwens zag dat dr livingdead werd genoemd. dat vind ik nou een hele leuke band. niet persee erg goed, maar de humor en de instelling van de band samen met leuke muziek maakt een goede combi. laats nog een shirtje en een demotje deze kant op laten komen. voor liefhebbers van onder andere MW wel een aanrader
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di sep 25, 2007 10:28 am

Tjah de nieuwe golf. Bands als Municipal Waste en Evile luister ik erg graag (ik heb die nieuwe van Evile echter nog niet gehoord). Maar het grootste nadeel van de " nieuwe" bands vind ik dat zoals DefenderofSteel al aangaf, ze allemaal " ruig" alla Kreator proberen te klinken en ik het liefst zou zien dat er wat meer diversiteit was. Ik wil cleane of hoge zang horen! Niet dat rauwe zang erg is, maar er is nu weinig keuze zeg maar.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » di sep 25, 2007 5:06 pm

Dragonforce schreef:Ga niet voor de moderne Overkill, "The Years of Decay" en "Feel The Fire" moet je hebben! Minder fuck you gehalte en FTF heeft ook de nodige heavy metal/maiden invloeden!
Persoonlijk zou ik The Years Of Decay laten liggen, daar staan maar een paar echt vette nummers op en veel rommel. Koop dan Feel The Fire, Under The Influence of Taking Over van OverKill.

Plus Horrorscope, een van mijn favoriete albums ooit.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » di sep 25, 2007 5:30 pm

Lone Starr schreef:[..]


Persoonlijk zou ik The Years Of Decay laten liggen, daar staan maar een paar echt vette nummers op en veel rommel.
Daar ben ik het niet mee eens, hij staat als een huis, juist door de variatie blijft hij de volle speeltijd gaaf.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di sep 25, 2007 5:56 pm

Lone Starr schreef:[..]


Persoonlijk zou ik The Years Of Decay laten liggen, daar staan maar een paar echt vette nummers op en veel rommel. Koop dan Feel The Fire, Under The Influence of Taking Over van OverKill.

Plus Horrorscope, een van mijn favoriete albums ooit.
Je bedoelt TYOD waar je Horrorscope bedoelt en anders om.

Skullcrusher!!!
It's the end of time

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » di sep 25, 2007 8:51 pm

Dragonforce schreef:[..]
Je bedoelt TYOD waar je Horrorscope bedoelt en anders om.

Skullcrusher!!!
Skullcrusher is juist een van de nummers waar ik me het meest aan erger :lol:
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22269
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo sep 26, 2007 9:02 am

Ik moet ook met Dragonforce meegaan, TYOD vind ik een ijzersterke plaat die geen minuut gaat vervelen, misschien wel beter dan Under the Influence.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do sep 27, 2007 7:33 pm

Afbeelding

de nieuwe NB is zeker niet verrassend, maar wel oerdegelijk en lekkere makkelijke songs
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do sep 27, 2007 7:57 pm

Lone Starr schreef:[..]


Persoonlijk zou ik The Years Of Decay laten liggen, daar staan maar een paar echt vette nummers op en veel rommel. Koop dan Feel The Fire, Under The Influence of Taking Over van OverKill.

Plus Horrorscope, een van mijn favoriete albums ooit.
HUH? dat is juist mijn favo Over KIll album by far....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » do sep 27, 2007 8:36 pm

Alleen Elimination, Nothing to Die For en E.N.D. vind ik echt vet. De rest vind ik niet veel aan. En om voor 3 songs een album te kopen vind ik wat ver gaan, tenzij hij ergens voor 3 euro ofzo ligt. Maar ja, mijn mening dan he. :wink:
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do sep 27, 2007 10:08 pm

Ik vind alle ouwe Over Kill albums tot 1991 dubbel en dwars hun centen waard. daarna wordt het wel ras minder, maar een album als "Killbox 13" was toch ook wel weer ok.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do sep 27, 2007 11:12 pm

Kriestof schreef:Afbeelding

de nieuwe NB is zeker niet verrassend, maar wel oerdegelijk en lekkere makkelijke songs

Mooi artwork, maar de band interesseert me dan weer geen hol.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » za sep 29, 2007 2:14 pm

Zijn jullie hier bekent met het amerikaanse Meltdown?
Het retro gehalte vind ik dan weer wat te overdreven maar slecht klinkt het zeker niet. Vooral de zang is lekker wild.


http://www.myspace.com/meltd
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » za sep 29, 2007 2:32 pm

Wie kwam er hier aanzetten met Amulance? Damn dat is best een gave band. Soms doen het me een beetje aan de eerste 2 platen van Maiden denken.

http://www.myspace.com/amulance

Gebruikersavatar
Antonio Montana
Berichten: 3219
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 8:49 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Antonio Montana » za sep 29, 2007 2:54 pm

Even een beetje zelfreclame:

In de nieuwe editie van het blad Gitarist (nr.199), een special over de grote vier van de Thrash (Metallica, Slayer, Megadeth, Anthrax) en daarbij een twee pagina groot interview met Alex Skolnick (Testament).
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » zo sep 30, 2007 1:45 am

Gaaf! Alex Skolnick is een van mijn favoriete gitaristen, naast Testament is ook zijn jazz werk erg goed te pruimen.

Gebruikersavatar
Antonio Montana
Berichten: 3219
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 8:49 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Antonio Montana » zo sep 30, 2007 10:34 am

Ah, dan zal je het interview wel leuk vinden om te lezen, want het gaat ook over zijn jazz werk. Ik had makkelijk 10 pagina's over die man kunnen schrijven.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo sep 30, 2007 12:39 pm

Wat voor Jazz heeft de man gemaakt? Lijkt me wel interessant om dat eens te horen.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Antonio Montana
Berichten: 3219
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 8:49 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Antonio Montana » zo sep 30, 2007 1:31 pm

Heel veel jazz. De belangrijkste reden dat hij in 1992 Testament verliet, was om jazz te gaan spelen. Belangrijkste project: Alex Skolnick Trio, waar hij overigens ook jazz versies van metal klassiekers mee speelt.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo okt 03, 2007 6:08 pm

Antonio Montana schreef:Heel veel jazz. De belangrijkste reden dat hij in 1992 Testament verliet, was om jazz te gaan spelen. Belangrijkste project: Alex Skolnick Trio, waar hij overigens ook jazz versies van metal klassiekers mee speelt.
daar ging ik normaal gezien vorige week heen, maar concert werd afgelast

jammer, want met zijn trio speelt hij ook metalklassiekers in jazz jasje


review nieuwe nocturnal breed
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=4041
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gesloten