Kingdom Come & Dokken
Kingdom Come & Dokken
Ik ga zaterdag naar Kingdom Come en Dokken die bezig zijn met hun double headliner tour "Defenders of Rock". Ze spelen in Hardenberg (Podium).
Ik zag dit concert niet in de agenda staan, even toevoegen?
Ik zag dit concert niet in de agenda staan, even toevoegen?
I drink therefore I am
Dat concert staat wel in de concertagenda hoor. Het kan zijn dat een collega het vandaag heeft toegevoegd, maar volgens mij stond hij al lange tijd in de agenda. Als Hardenberg dichterbij zou zijn (of ze bv. in Zoetermeer zouden spelen), zou ik er wel heen gaan, maar voor deze bands rijd ik niet naar de andere kant van het land. 

Toevallig heb ik vandaag besloten heen te gaan. Ik ken Dokken niet zo goed, maar luister nu naar de cd Tooth & Nail. En dit smaakt naar meer! Dat gaat wel een mooi avondje worden, dacht ik zo.
Gilbert, jongen, voor Kamelot reed je ook dat k*teind
Gilbert, jongen, voor Kamelot reed je ook dat k*teind

[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- Dragonforce
Je bedoelt of de band nog wat waard is? Geen idee, ik weet eigenlijk niet wat hun live-reputatie in de huidige line-up is. Maar er zijn toch nog zat bands die geweldige optredens kunnen gegevens die alweer 20 jaar meegaan?Dragonforce schreef:[..]
Dat album is dacht ik al weer zo'n 20 jaar oud. Zouden ze nog wel wat waard zijn?
Wanneer is dit trouwens?
Laatst gewijzigd door Rene op do okt 04, 2007 9:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- Dragonforce
Jammer, had ik dit eerder geweten dan was ik mss wel aanwezig geweest. Qua afstand is het voor mij makkelijk te doen.Orklord schreef:Aankomende zaterdag.
Ja. En tuurlijk zijn er nog zat bands die nog geweldig zijn, maar er zijn er ook meer dan genoeg die meer dan waardeloos zijn...Rene schreef:Je bedoelt of de band nog wat waard is? Geen idee, ik weet eigenlijk niet wat hun live-reputatie in de huidige line-up is. Maar er zijn toch nog zat bands die geweldige optredens kunnen gegevens die alweer 20 jaar meegaan?
It's the end of time
Het was weer een lekker avondje hardrock gisteravond. Het was lang niet zo stampvol als vorige week tijdens Kamelot, maar toch was het een aardige opkomst. Toch leken de optredens van Kingdome Come en Dokken maar niet op gang te komen, mede door het tamme publiek. De zangers van de bands toonden meerdere keren hun verbazing over hoe rustig het publiek was. Ik denk eerlijk gezegd dat men ook niet speciaal voor de bands zelf is gekomen, maar gewoon voor een avondje rock. Lekker armpjes over elkaar en genieten, want muzikaal was het meer dan in orde.
Kingdome Come speelde een lekkere set, hoewel er van mij wel iets meer steviger spul gespeeld had mogen worden. Lenny Wolf was zeer goed bij stem en is een sympatieke frontman die het optreden vooral in zijn eigen wereldje leek te beleven. Tijdens het laatste nummer Do You Like It mocht er een jonge fan op het podium en kreeg zelfs een gitaar om de nek en speelde toch maar eventjes de riff van dat nummer. Zeker een ontroerend moment.
Dokken was degelijk. De band speelde goed en de meeste hits kwamen wel voorbij. Gitarist Jon Levin zit alweer een paar jaartjes bij de band en kan de gitaarpartijen van dhr. Lynch zeker goed aan. Maar wat een arrogante kop trekt hij erbij. Er komt geen spatje plezier vanaf, alleen maar zo'n blik van 'kijk mij eens een potje gitaarspelen'. Wat zou het gaaf zijn als Reb Beach nog bij de band speelde, dacht ik meerdere malen. Don Dokken is ook niet meer wat ie geweest is. Echt vitaal ziet hij er niet meer uit en zijn zang was ook niet echt 100%. Het publiek bespelen lukt nog wel aardig en hij kreeg soms nog wel eens de lachers op zijn handen. Zoals ik zei was de setlist zoals het moest zijn (Paris Is Burning! Heaven Falls Down!), maar de band verzaakte het om in de toegift Tooth & Nail te spelen!
Kingdome Come speelde een lekkere set, hoewel er van mij wel iets meer steviger spul gespeeld had mogen worden. Lenny Wolf was zeer goed bij stem en is een sympatieke frontman die het optreden vooral in zijn eigen wereldje leek te beleven. Tijdens het laatste nummer Do You Like It mocht er een jonge fan op het podium en kreeg zelfs een gitaar om de nek en speelde toch maar eventjes de riff van dat nummer. Zeker een ontroerend moment.
Dokken was degelijk. De band speelde goed en de meeste hits kwamen wel voorbij. Gitarist Jon Levin zit alweer een paar jaartjes bij de band en kan de gitaarpartijen van dhr. Lynch zeker goed aan. Maar wat een arrogante kop trekt hij erbij. Er komt geen spatje plezier vanaf, alleen maar zo'n blik van 'kijk mij eens een potje gitaarspelen'. Wat zou het gaaf zijn als Reb Beach nog bij de band speelde, dacht ik meerdere malen. Don Dokken is ook niet meer wat ie geweest is. Echt vitaal ziet hij er niet meer uit en zijn zang was ook niet echt 100%. Het publiek bespelen lukt nog wel aardig en hij kreeg soms nog wel eens de lachers op zijn handen. Zoals ik zei was de setlist zoals het moest zijn (Paris Is Burning! Heaven Falls Down!), maar de band verzaakte het om in de toegift Tooth & Nail te spelen!