W.A.S.P.
- Dragonforce
Klopt, dat is een meesterwerk. Nu ik er over nadenk heeft WASP toch altijd wel kwaliteit afgeleverd, mijn favo blijft toch het debuut maar de rest is eveneens metal van de bovenste plank met de Crimson Idol op de tweede plek voor mij.Orklord schreef:Voor deze show reis ik Nederland wel door. de Crimson Idol is toch een van mijn van favo platen.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
Ik heb al een kaartje gekocht voor de Heavy Christmas Meeting in Oberhausen half december, waar naast Doro, Saxon, UDO en Primal Fear ook WASP zal zpelen. Ik hoop dat ze The Crimson Idol daar ook helemaal zullen spelen, al neem ik ook genoegen met een gewone greatest hits show.
Ik heb ze namelijk nog nooit live gezien.

- Dragonforce
Het debuut is bij mij meestal ook favoriet. Maar volgens mij heb die al bijna een jaar niet meer beluisterd.Sentinel schreef:[..]
Klopt, dat is een meesterwerk. Nu ik er over nadenk heeft WASP toch altijd wel kwaliteit afgeleverd, mijn favo blijft toch het debuut maar de rest is eveneens metal van de bovenste plank met de Crimson Idol op de tweede plek voor mij.

Gelukkig wel Headless Children en Crimson Idol.

Als ik even de kans krijg, ben ik ook waar het ook is in Nederland aanwezig. Zolang het maar niet te ver is en tegelijk tot een uur of 2/3 doorgaat.
It's the end of time
Er staan nog wat gaten in het tourschema die nog opgevuld gaan worden, dus grote kans dat Nederland er bij zit, dunkt me.Took schreef:zo te zien nog geen datum voor Nederland of Belgie
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
Gilbert schreef:Ik heb al een kaartje gekocht voor de Heavy Christmas Meeting in Oberhausen half december, waar naast Doro, Saxon, UDO en Primal Fear ook WASP zal zpelen. Ik hoop dat ze The Crimson Idol daar ook helemaal zullen spelen, al neem ik ook genoegen met een gewone greatest hits show.Ik heb ze namelijk nog nooit live gezien.
..... oh ja daar had ik ook wel heen gewild. Gaat het met de kinderen alleen niet worden. December zijn ze al hyper vanwege Sinterklaas/ kerst en einde van het jaar en ontiechelijk sjago omdat ze aan vakantie toe zijn .

http://www.myspace.com/metal_yrsa
- Dragonforce
- Der Schreckliche
- Contacteer:
Nieuwe cd op komst!

Global Music has set an October 12 release date (via Demolition Records) for "Babylon", the new album from U.S. rockers W.A.S.P. Themed around biblical visions of "The Four Horseman of the Apocalypse," the CD is described in a press release as "a metal masterpiece that will make fans both old and new craving for more."
The track listing for the album is as follows:
01. Crazy
02. Live To Die Another Day
03. Babylon's Burning
04. Burn
05. Into The Fire
06. Thunder Red
07. Seas Of Fire
08. Godless Run
09. Promised Land
W.A.S.P. will be touring extensively throughout Europe this autumn/winter in support of the new CD.

Bij mijn eerste luisterbeurt van Babylon kom ik er achter dat tenminste twee van de negen songs covers zijn (Burn van Deep Purple en Promised Land van Chuck Berry). De hoeveelheid nieuwe muziek op deze cd is dus weer aan de magere kant.
Al compenseert het dan wel dat ze met Burn een van mijn favoriete hard rock songs coveren. Dat nummer zou oorspronkelijk trouwens al op Dominator staan, dus waarschijnlijk hebben ze die cover al een paar jaar geleden opgenomen.

Via deze link kun je samples beluisteren van het nieuwe album. Zelf heb ik een promo-exemplaar van Babylon inmiddels al heel wat keren beluisterd, en het is weer een vertrouwd W.A.S.P. album geworden. Al vond ik de vorige beter en zal Blackie Lawless er weinig nieuwe fans mee winnen. Maar een nummer als Babylon's Rising zing je na een paar luisterbeurten gegarandeerd toch weer uit volle borst mee. 

Re: W.A.S.P.
Kick, het duurt nog even, maar wel iets moois in het vooruitzicht:
Twenty Nine years ago today, on September 21st 1982, W.A.S.P. played their first show at the Troubadour in Los Angeles.
On September 21st 2012 W.A.S.P. will begin the '30 Years of Thunder' anniversary tour starting in the United Kingdom and continuing worldwide!
This World Tour will be the biggest spectacle W.A.S.P. have ever created. The two hour show will consist of three parts. A one hour set will contain songs from the first four albums. The second set will be a 25 minute shortened version of 'The Crimson Idol' complete with the movie accompaniment. A third set will consist of material from the new studio album, older material and everything in between. This show will see multiple video screens, pyrotechnics, and elements from the early W.A.S.P. shows (maybe even an exploding cod piece) and Blackie's moving microphone stand 'Elvis'!
The '30 Years of Thunder' World Tour... this promises to be the greatest W.A.S.P. show ever!
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
tof, maar dat komt niet naar Nederland voorspel ik.
Continuing worldwide, dus wie weet....
Al ga ik er ook nog wel voor naar Duitsland of België overigens.
Al ga ik er ook nog wel voor naar Duitsland of België overigens.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
weet iemand of de digipack releases van The Headless Children en Inside the Electric Circus op Snapper Classics officiële releases zijn?
Ik denk het niet. Waarschijnlijk heeft dat label de rechten gekocht van Capitol dat deze band destijds onder contract had en die albums uitbracht.
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.
Hmm, dan zijn ze in zekere zin dus wel officieel, maar zonder medeweten van de band.
- Dragonforce
http://www.waspnation.com/headless.html
Onderin staat de remaster van Snapper music genoemd. Ze zijn dus wel degelijk helemaal officieel.
Onderin staat de remaster van Snapper music genoemd. Ze zijn dus wel degelijk helemaal officieel.

Alleen staat daar een 1998 versie terwijl ik een 2003 versie heb. Maar goed dat zal wel niet zoveel uitmaken denk ik.
De laatste tijd weer eens wat albums beluisterd en het blijft een geweldige band. Ik merk dat de serieuze albums een stuk leuker vind dan de "pret"-albums. Niet dat die verkeerd zijn, maar meer voor af en toe.
the Crimson Idol blijft mijn favoriete WASP plaat, maar ook The neon god-Pt 1-The rise mag er zijn. K.F.D. vind ik trouwens ook tof, erg zwart, maar wel goed.
the Crimson Idol blijft mijn favoriete WASP plaat, maar ook The neon god-Pt 1-The rise mag er zijn. K.F.D. vind ik trouwens ook tof, erg zwart, maar wel goed.
Het heeft deze keer erg lang geduurd en we moeten nog even wachten, maar in augustus moet het vijftiende studio-album van W.A.S.P. dan toch in de winkel liggen. De cd heet Golgotha en wordt uitgebracht door Napalm Records.
Nice! Ik ben benieuwd.
Lekkere plaat. https://www.youtube.com/watch?v=yTRicqzveIE (foei, Mad Max gebruiken én lekken) en https://www.youtube.com/watch?v=3S03jsNAiXY
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Blackie has lost it, wat mij betreft. Die kerel is compleet de weg kwijt. Ongetwijfeld past hij nu prima in het plaatje waar de PMRC hem in de jaren tachtig maar al te graag in zag, maar gek genoeg zijn de huidige denkbeelden van de man veel gevaarlijker dan waar de band toen voor stond. Ongelofelijk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
valt mee hoor. Alleen op het titelnummer haalt hij Jezus erbij, verder is het me niet opgevallen (dus als het er in zit, is het niet echt storend).
- Jeroen
- Contacteer:
In de teksten misschien niet. Maar in de interviews die zo zoetjes aan binnendruppelen laat de man geen mogelijkheid onbenut om zijn apocalyptische zieleroerselen ten toon te spreiden. Een paar jaar geleden omschreef hij al op uiterst serieuze wijze Obama als de antichrist. Daar had het nog iets weg van een bevlieging. Maar dat blijkt niet het geval. Wat is dat toch met die bekeerde metalmuzikanten. Laten we hopen dat Lawless evenals Mustaine en Alice Cooper wat tot rust komt en wat minder stomme dingen gaat roepen.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Goed, onlangs The Crimson Idol en The Headless Children aangeschaft. Heb ik daarmee het beste ook al meteen binnen, of zijn er nog meer sterke albums die vergelijkbaar zijn?
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Jeroen
- Contacteer:
Dying For The World vind ik minstens zo goed. Dat was wat mij betreft een eenmalige opleving tussen degelijke doch niet al te opzienbarende platen. Al heeft een plaat als Unholy Terror ook zeker wel wat leuke momenten.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
The Crimson Idol is wel oprecht een van de beste conceptalbums die men eind jaren '80/begin jaren '90 in heavymetalland heeft uitgebracht. Emotioneler en rauwer dan een Streets en qua verhaal zoveel malen beter dan een Operation: Mindcrime. Potverdomme nog aan toe, dit zou nog wel eens een van de beste albums ooit kunnen zijn. Ik moet meer W.A.S.P. gaan ontdekken. Blackie Lawless heeft een erg fijn stemgeluid en de muziek heeft een hardrock vibe gecombineerd met wat theatralere Amerikaanse metal (Savatage, Virgin Steele) en klinkt zodoende gelikt, zonder de rauwheid compleet te verliezen. Helemaal wat ik op het moment wil horen.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Ik vind het debuut (heet ook gewoon WASP) ook erg gaaf, misschien wel de beste.
Steengoeie basale hardrock/heavy metal.
Steengoeie basale hardrock/heavy metal.
sabaton is mijn favoriete epic metal band