Magnum

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Magnum

Bericht door Kriestof » vr feb 23, 2007 4:12 pm

Vroeger:
Afbeelding

Nu:
Afbeelding

Zijn er hier liefhebbers van de oude hardrockband Magnum?
Ik vind vooral het debuut Kingdom Of Madness (1978) en het toch wel sublieme On A Storyteller's Night (1984) erg lekker.

Ze bestaan sinds een aantal jaar opnieuw en volgende maand ligt het nieuwe album in de winkels dat uitkomt bij SPV
Afbeelding

Ik ben te lui om nog verder over deze leuke band te vertellen dus je kijkt maar op http://en.wikipedia.org/wiki/Magnum_%28band%29 en http://www.youtube.com/results?search_q ... rch=Search
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo mar 14, 2007 4:43 pm

niemand? :? :shock:

ok dan!

ik had interview met hun zanger bob catley (teven soloartiest op frontier records)

http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=495

interview ging vooral over hun nieuwe cd:

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3435

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do mar 15, 2007 8:26 pm

kan toch niet dat niemand Magnum kent???

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do mar 15, 2007 8:31 pm

Ik heb Wings of Heaven op LP, maar ik luister er eigenlijk nooit naar. Ik zal hem binnenkort weer eens een kans geven.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » do mar 15, 2007 8:32 pm

Niet kennen is wat te zwaar uitgedrukt, het is meer het niet al te bekend zijn met hun werken, ik ken bijvoorbeeld alleen wat losse nummers. Ben wel van plan eens 1 van hun klassiekers aan te schaffen.
It's the end of time

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr mar 16, 2007 9:33 am

Orklord schreef:Ik heb Wings of Heaven op LP, maar ik luister er eigenlijk nooit naar. Ik zal hem binnenkort weer eens een kans geven.
tja, kun je beter een andere cd van internet plukken dan die LP

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr mar 16, 2007 3:42 pm

Welke cd raad je aan?

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr mar 16, 2007 4:02 pm

lees mijn eerste post gewoon eens aandachtig!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr mar 16, 2007 4:03 pm

ja al gezien en al opzoek :wink:

Edwynn

Bericht door Edwynn » vr mar 16, 2007 5:57 pm

Over het hoofd gezien, deze topic.

Magnum is wel een aardige hardrockband die altijd wel gedraaid kan worden. Beste elpees vind ik the Eleventh Hour en On A Storyteller's Night. Hun livealbum The Spirit draait hier ook nog wel eens zijn rondjes. Pas heb ik het wat recentere Brand New Morning gehoord en die vond ik ronduit zwak.
Laatst gewijzigd door Edwynn op vr mar 16, 2007 7:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr mar 16, 2007 6:04 pm

Edwynn schreef:Over het hoofd gezien, deze topic.

Magnum is wel een aardige hardrockband die altijd wel gedraaid kan worden. Best elpees vind ik the Eleventh Hour en On A Storyteller's Night. Hun livealbum The Spirit draait hier ook nog wel eens zijn rondjes. Pas heb ik het wat recentere Brand New Morning gehoord en die vond ik ronduit zwak.
de nieuwe is een stuk leuker

vengeancefan
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » ma mar 19, 2007 7:47 pm

ik vind het nieuwe album niet best
Teveel gezochte melodielijnen en een stem die niet meer als vroeger is (kan ook niet, maar,....)

Robster
Contacteer:

Bericht door Robster » di mar 20, 2007 12:53 pm

Ik vind de nieuwe plaat juist heel sterk. Zo horen we ze niet vaak meer, melodieus en lekker in het gehoor liggende AOR.

Kaarten zijn alweer gereserveerd voor de Biebob!
Gas erop dènk ofnie... zuggetnie!

hellish star

Bericht door hellish star » wo okt 24, 2007 9:55 pm

"On A Storyteller's Night " is inderdaad een topplaat... Favoriete nummer blijft echter "The spirit"
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Der Schreckliche
Contacteer:

Bericht door Der Schreckliche » wo okt 24, 2007 11:20 pm

Yep...én Soldier Of The Line!!
http://www.myspace.com/fireforcemetal

The world is full of kings and queens, who blind your eyes - then steal your dreams...it's heaven and hell!

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jan 08, 2010 5:19 pm

Grote schop omhoog.

Progarchives.com is een fantastische site. Ik heb Magnum hier onder het kopje 'prog related' opgevangen met de nummers Kingdom Of Madness, Sacred Hour en All England's Eyes en heb meteen het live album The Spirit op cd en On A Storyteller's Night op LP opgepikt en ben zeer tevreden. Uitstekende zang, mooie melodieen en afwisselend catchy en bombastisch. Het mag dan wel wat gedateerd klinken, ik zie het geenszins als een probleem. Binnenkort Vigilante maar eens aanschaffen, die titelsong daarvan is werkelijk waar een pareltje!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr jan 08, 2010 7:11 pm

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1D4IM56S ... re=related[/youtube]

Voor de mensen die het nog niet kennen, ze klinken nu nog steeds goed.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » vr jan 08, 2010 7:35 pm

Hmmm, toch een beetje gek dat een hardrockformatie als Magnum wel in de ProgArchives staat, maar niet in de Metal Archives. Daar waar Metal Archives veel te streng is, daar slepen ze op ProgArchives onder de noemer "prog related" soms de gekste bands er met de haren bij.

Al is bij Magnum het predikaat "prog related" wel terecht en verdient een album als On A Storyteller's Night natuurlijk alle aandacht die het kan krijgen. Die plaat heb ik al te lang niet meer gehoord, en ander materiaal evenmin, dus ik moet binnenkort maar weer eens wat albums van ze opzoeken en gaan beluisteren.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » za jan 09, 2010 2:17 am

Mmm, ik vind Magnum persoonlijk niet metal genoeg om op Metal Archives genoemd te worden, ik twijfel er zelfs aan of ze in dit subforum genoemd moeten worden en niet naar non-metal verplaatst moeten worden :P

Das Gesicht

Bericht door Das Gesicht » za jan 09, 2010 12:06 pm

Achja bij MA zijn het toch een stel kieskeurige true kvlt metal zeikerds.
Zo staat de Micheal Schenker group er niet in, een band als Triumph ook niet maar dan wel Rush bijvoorbeeld.
Nou vind ik Rush een geniale band, maar waarom Rush meer metal zou zijn dan die andere bands zie ik dan weer effe niet.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » za jan 09, 2010 12:19 pm

Das Gesicht schreef:Achja bij MA zijn het toch een stel kieskeurige true kvlt metal zeikerds.
Zo staat de Micheal Schenker group er niet in, een band als Triumph ook niet maar dan wel Rush bijvoorbeeld.
Nou vind ik Rush een geniale band, maar waarom Rush meer metal zou zijn dan die andere bands zie ik dan weer effe niet.
MSG en Triumph zijn een stuk minder metal dan Rush. Niet dat Rush metal is, maar de vroege albums hebben toch meerdere stevige nummers erop met metalachtige riffs.

Vergelijk bijvoorbeeld ook eens het eerste UFO album met de albums met Schenker, dat album is veel steviger maar ook nog steeds heavy rock dan metal.

Het is natuurlijk wel vreemd dat Sir Lord Baltimore, Jerusalem, Lucifer's Friend, Rush e.d. er wel op staan maar een band als Uriah Heep niet. De eerste 3 UH albums doen qua metalheid echt niet veel onder voor die bands. Bird of Prey doet zeker niet onder voor nummers als Primitive Man en Kingdom Come.
It's the end of time

Edwynn

Bericht door Edwynn » za jan 09, 2010 12:28 pm

Moet je de reacties eens zien als er hier op de Frontpage een album van Journey of Foreigner besproken wordt.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » za jan 09, 2010 12:36 pm

Edwynn schreef:Moet je de reacties eens zien als er hier op de Frontpage een album van Journey of Foreigner besproken wordt.
Bij de album reviews van Journey zie ik alleen maar positieve reacties.
It's the end of time

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » za jan 09, 2010 1:31 pm

Dragonforce schreef:[..]
MSG en Triumph zijn een stuk minder metal dan Rush. Niet dat Rush metal is, maar de vroege albums hebben toch meerdere stevige nummers erop met metalachtige riffs.

Vergelijk bijvoorbeeld ook eens het eerste UFO album met de albums met Schenker, dat album is veel steviger maar ook nog steeds heavy rock dan metal.

Het is natuurlijk wel vreemd dat Sir Lord Baltimore, Jerusalem, Lucifer's Friend, Rush e.d. er wel op staan maar een band als Uriah Heep niet. De eerste 3 UH albums doen qua metalheid echt niet veel onder voor die bands. Bird of Prey doet zeker niet onder voor nummers als Primitive Man en Kingdom Come.
Triumph heeft wat mij betreft ook genoeg zware nummers met metalachtige riffs.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » za jan 09, 2010 1:50 pm

Lennert schreef:[..]

Triumph heeft wat mij betreft ook genoeg zware nummers met metalachtige riffs.
Staan me niet bij. Ik ken ook lang niet het hele repertoire van deze band. Noem eens wat van die nummers, dan ga ik ze eens opzoeken.
It's the end of time

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » za jan 09, 2010 1:53 pm

Allied Forces is een bijzonder up-tempo naar heavy metal neigend hardrock nummer. Saxon zou er geen problemen mee hebben gehad iig. Ordinary man heeft halverwege ook een protospeed metal riff.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » za jan 09, 2010 2:48 pm

Lennert schreef:Allied Forces is een bijzonder up-tempo naar heavy metal neigend hardrock nummer. Saxon zou er geen problemen mee hebben gehad iig. Ordinary man heeft halverwege ook een protospeed metal riff.
Allied Forces is muzikaal gewoon stevige hard rock, qua intensiteit komt het dichterbij, maar dat alleen telt niet. Dit is geen Strong Arm Of The Law. Dan komen die riffs in Ordinary Man dichterbij, maar ja, met een riff in een nummer of twee per plaat kom je nog niet in de buurt van Rush, laat staan bij Metal Archives.
It's the end of time

Das Gesicht

Bericht door Das Gesicht » za jan 09, 2010 3:27 pm

Dubbel
Laatst gewijzigd door Das Gesicht op za jan 09, 2010 3:34 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Das Gesicht

Bericht door Das Gesicht » za jan 09, 2010 3:29 pm

Achja dat is echt maar hoe je er tegen aankijkt en wat je nou precies als metalriffs ziet, The devils blood valt eigenlijk ook buiten de boot als je het puur op riffs zou beoordelen.
Ik vind Triumph zeker een heavy metal band.

Maar over Magnum ik heb dat "storyteller's"album geluisterd en ik weet niet meteen wat ik er van moet vinden.
Als ik het luister krijg ik het gevoel alsof het van die jaren tachtig inspirational-montage-music is en ik er nog een gast bij moet zien die aan het trainen is.

Metalen Ed

Bericht door Metalen Ed » za jan 09, 2010 5:57 pm

Een aanrader voor een Magnum cd is The Last Dance een dubbel live cd.

De nieuwere cd's ken ik niet, maar een aantal oudere cd's van voor de live dubbel cd mag ik graag naar luisteren.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » za jan 09, 2010 6:07 pm

Das Gesicht schreef:Achja dat is echt maar hoe je er tegen aankijkt en wat je nou precies als metalriffs ziet, The devils blood valt eigenlijk ook buiten de boot als je het puur op riffs zou beoordelen.
Ik vind Triumph zeker een heavy metal band.
Triumph een heavy metal band noemen gaat wel erg ver. Dan kun je Thin Lizzy bijna als thrash metal zien (En nee Thin Lizzy vind ik geen heavy metal band, maar de laatste 3 platen zijn wel voor een behoorlijk deel heavy metal).

The Devil's Blood zou je mss op looks nog enigzins metal kunnen vinden, maar ik kan er voor de rest weinig metal uithalen. Gewoon Psych Rock. Live stelt het helemaal niets voor, ik had een stevige psych band verwacht, maar daar klinken ze nog poppier/zachter.
It's the end of time

Das Gesicht

Bericht door Das Gesicht » za jan 09, 2010 6:22 pm

De platen die ik van Triumph heb (Triumph, Just a Game en Allied forces) zijn over het algemeen ruiger dan Thin Lizzy hoor.
Snellere en hardere riffs, meer nadruk op flitsend snel solowerk en teksten zo banaal als weet ik wat........dat vind ik toch wel heavy metal hoor.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » za jan 09, 2010 6:29 pm

Das Gesicht schreef:De platen die ik van Triumph heb (Triumph, Just a Game en Allied forces) zijn over het algemeen ruiger dan Thin Lizzy hoor.
Snellere en hardere riffs, meer nadruk op flitsend snel solowerk en teksten zo banaal als weet ik wat........dat vind ik toch wel heavy metal hoor.
Ik heb de Allied Forces en Progression Of Power (samples en nummers filmpjes) beluisterd en het is wel ruig en snel, maar het is pure hard rock. Thin Lizzy is wat subtieler maar ze hebben wel stevigere riffs en een van de eerste heavy metal drummers. Ben je ook bekend met Thunder And Lighting?

http://www.youtube.com/watch?v=KV11V2pgeRo
It's the end of time

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » za jan 09, 2010 6:43 pm

Net alsof het verschil tussen hard rock en heavy metal zo kant en klaar is. Er is een grote overlap tussen beide muziekstijlen. Wat ik bedoelde was dat als Magnum als "prog related" in ProgArchives staat, dat de band dan ook gerust als "metal gerelateerd" in Metal Archives mag staan. Hetzelfde geldt wat mij betreft voor de andere bands die jullie noemen. Daarbij heeft Thin Lizzy met nummers als Emerald en Warriors mede aan de basis gestaan van de NWOBHM, dus als dat geen heavy metal is...

Das Gesicht

Bericht door Das Gesicht » za jan 09, 2010 6:49 pm

Kende het nummer niet, maar het klinkt erg NWOBHM dus ik snap hoe je Thin Lizzy sneller als metal zou classificeren, maar de lijn tussen hard rock en heavy metal vind ik erg vaag.
Ik vind Triumph gewoon hard genoeg om metal te zijn vooral vergeleken met bands als Sabbath, Rush en Lucifers Friend.

Verder is dit natuurlijk een loze discussie aangezien wat mensen "metal" vinden behoorlijk subjectief is.

@dragonforce

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » za jan 09, 2010 6:50 pm

Gilbert schreef:Net alsof het verschil tussen hard rock en heavy metal zo kant en klaar is. Er is een grote overlap tussen beide muziekstijlen. Wat ik bedoelde was dat als Magnum als "prog related" in ProgArchives staat, dat de band dan ook gerust als "metal gerelateerd" in Metal Archives mag staan. Hetzelfde geldt wat mij betreft voor de andere bands die jullie noemen. Daarbij heeft Thin Lizzy met nummers als Emerald en Warriors mede aan de basis gestaan van de NWOBHM, dus als dat geen heavy metal is...
Ja, maar metal archives doet niet aan metal-gerelateerd. Volgens hun is van alle bands die op de site staan minstens een album voor een meerendeel metal.

Er is inderdaad ook wel een overlap, maar wat mij betreft vallen Triumph en Magnum daar nog buiten. De nummers die Lennert noemt komen wel een eind in die richting, maar voordat ze op een lijstje metal gerelateerd horen moeten ze wel meer dan 2/3 van dat soort nummers per album hebben.
It's the end of time

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » za jan 09, 2010 7:03 pm

Ik weet dat Metal Archives niet aan metal-gerelateerd doet. Dat vind ik dus juist erg jammer, want hoe meer (harde) bands in de Archives staan, hoe informatiever hij zou worden. Daarbij zijn de regels die ze bij Metal Archives opstellen onduidelijk en houden de beheerders zich er zelf helemaal niet aan. Want zoals anderen al opmerkten, dat Rush er wel in staat (en bijvoorbeeld Uriah Heep niet), dat slaat gewoon helemaal nergens op. Uiteindelijk zijn het gewoon de persoonlijke voorkeuren van de beheerders die bepalen of een twijfelgeval er wel of niet inkomt.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » za jan 09, 2010 7:22 pm

Het verbaasde mij al dat Deep Purple wel op die site stond aangegeven, omdat ik hen even belangrijk voor de ontwikkeling van de metal vind als Black Sabbath, maar waarom er geen Led Zeppelin en Uriah Heep tussen staan is me nog steeds een raadsel.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » za jan 09, 2010 7:28 pm

Ik vind metal-archives soms sowieso een raadsel. genre omschrijvingen die soms totaal niet kloppen. Rare ambient bands die echt totaal niets met metal te maken hebben.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di feb 09, 2010 11:10 pm

Zo, Vigilante aangeschaft en in vergelijking met het sublieme On A Storyteller's Night is het een kleine tegenvaller. Geen slechte plaat, maar wat minder symfonisch en iets meer AOR. Goed, met nummers als Need A Lot Of Love en Vigilante doe ik niet moeilijk en luister ik gewoon door, maar ik hoop dat de volgende aanschaf iets meer van de mystiek van OASN heeft.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Re: Magnum

Bericht door Lennert » wo nov 17, 2010 5:12 pm

Omdat ik Magnum vorig jaar rond de herfst/winter periode begin te leren kennen kreeg ik nu het vroegere donker wordt ineens weer een neiging deze band weer eens aandachtig te gaan beluisteren. Wings Of Heaven voor 5,99 gekocht en hij klinkt voorlopig erg goed! Ik ben nog net geen kraker als How Far Jerusalem tegengekomen, maar ik geloof dat dit album toch wel eens zou kunnen wedijveren met On A Storyteller's Night als favoriet!

Orklord
Contacteer:

Re: Magnum

Bericht door Orklord » wo mei 18, 2011 9:05 am

Heeft iemand de nieuwe plaat al gehoord? Naar aanleiding van het geweldige zang werk van Bob Catley, heb ik de nieuwe plaat van Magnum eens een kans gegeven. Dat is mij zeker niet verkeerd bevallen. Heerlijke hard rock met een uitstekende zanger. Erg lekker plaatje.

Plaats reactie