Iced Earth in november 2007
idd. eerste deel van Turisas gemist. Binnengekomen net voor het nummer "one more".Took schreef:[..]
En vandaag begonnen de bands dus wel om het afgesproken tijdstip.
Was wederom erg gaaf. Stone wall vervangen door Phantasmagoria, en wat andere volgorde van de nummers.
Maar ben wel erg benieuwd waarom IE Waterloo heeft geschrapt (en niet eens vervangen voor een ander nummer).
Ik kwam om kwart over negen binnen en heb dus alleen Iced Earth gezien.
Vond het een gaaf optreden. Bij de nieuwe nummers vond ik de zang een beetje slecht overkomen. Verder had ik het idee dat Dracula niet helemaal uit de verf kwam. Maar ik heb ontzettend genoten was echt gaaf!
Nu last van mijn nekspieren...
Trouwens wie weet dat op een duur liep er een gozer rond met een zwart/wit pakje aan met een spijkerjack er overheen(laten we zeggen een jaren 80 rocker) is die gozer bekend ofzo liep een camera bij en iedereen wou hem beggroeten...
Vond het een gaaf optreden. Bij de nieuwe nummers vond ik de zang een beetje slecht overkomen. Verder had ik het idee dat Dracula niet helemaal uit de verf kwam. Maar ik heb ontzettend genoten was echt gaaf!
Nu last van mijn nekspieren...
Trouwens wie weet dat op een duur liep er een gozer rond met een zwart/wit pakje aan met een spijkerjack er overheen(laten we zeggen een jaren 80 rocker) is die gozer bekend ofzo liep een camera bij en iedereen wou hem beggroeten...
Trotse vader sinds 25/02/10.
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
Bril, witte schoenen.Ernst schreef:Je bedoelt toch niet de patchman he? Die heeft wel min of meer bekendheid in de Nederlandse metalscene ja....
Wie heeft er gisteren trouwens een framing Amageddon tourshirt gekocht?
Moet je eens naar de 2 laatste data kijken staat een drukfout op.
Staat 2 keer 17 november:
Moet je eens naar de 2 laatste data kijken staat een drukfout op.
Staat 2 keer 17 november:
moet het zijn...17 : Plymouth Pavilions, UK
18 : Bournemouth BIC, UK
-
- Contacteer:
ja dat is Marco, ach bekend, hij is wel een opvallende verschijning ja. Man Bijt Hond volgde hem een dag in de metalscene.Ernst-Jan schreef:[..]
Bril, witte schoenen.
Concert was leuk, vooral Annihilator dan. Iced Earth was goed maar ik kan niets met die muziek, te uitgesponnen en langdradig. Ik had het idee dat Ripper de hoge uithalen tegenwoordig ook uit zijn tenen moet halen, ik ben benieuwd hoe ie klinkt als ie net als Halford 60 is.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
- Antonio Montana
Erg gaaf optreden gisteren. Annihilator was erg goed en veel spectaculairder dan begin dit jaar voor Trivium. Ik miste wel The Fun Palace, maargoed, genoeg andere goede nummers. Ik ben zelf niet super bekend met Iced Earth, maar het beviel me erg goed. Vooral de oudere nummers en dat nummer van die themaplaat over de Amerikaanse burgeroorlog waren erg sterk. Ook leuk om Ripper Owens eens aan het werk te zien, al moest hij inderdaad de uithalen vaak uit z'n schoenen halen. Mooi avondje.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]
- Iced Earth
-
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Mijn patchjack maar even snel weer tevoorschijn halen in ieder geval.
En Koen's hoofd herken ik waarschijnlijk wel als ik het zie
En Koen's hoofd herken ik waarschijnlijk wel als ik het zie

Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Helaas had ik een deel van Annihilator gemist, maar wat daarna kwam was wel erg vet! Gaaf om W.T.Y.D. en Phantasmagoria eens live te horen!
Iced Earth zelf vond ik ook geweldig. Redelijk veel nadruk op de laatste 2 albums en dat vind ik best. Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die Tim Owens vetter vindt dan Math Barlow.
Vooral Declaration Day, Hold at all costs en High Water Mark waren geweldig vond ik.
Iced Earth zelf vond ik ook geweldig. Redelijk veel nadruk op de laatste 2 albums en dat vind ik best. Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die Tim Owens vetter vindt dan Math Barlow.
Vooral Declaration Day, Hold at all costs en High Water Mark waren geweldig vond ik.
Ja dat zei gisteren ook al tegen een vriend.
Trouwens de andere gitarist kwam me erg bekend voor, kan dat of is het onzin?
Trouwens de andere gitarist kwam me erg bekend voor, kan dat of is het onzin?
- Antonio Montana
- Eru Iluvatar
Een superstrak optreden van Iced Earth met een leuke setlist. Niets op aan te merken. Waar ik wel wat op aan te merken heb, was het irritante publiek vooraan in het midden. Een stelletje gefrustreerde, bezopen pubers die het leuk vonden om o.a. tijdens nummers als 'The Melancholy' te gaten pitten, met elleboogmoves, etc., geheel in de metalcore/screamo of wat dan ook stijl, bijzonder irritant. Vreselijk, van die jongeren die net uit de numetal/metalcore-scene komen en denken dat bij ieder''METOL!!!'-optreden pitten de regel is. Godverdomme zeg, de pit was niet bepaald groot - een man of twintig (max) - maar een stuk agressiever dan de pits die ik bijvoorbeeld bij thrashmetalconcerten van Anthrax, Testament, Sabbat of Sacred Reich heb gezien.
-
- Contacteer:
Ik stond er rechts van en baalde er ook goed van. Ik heb zowiezo nooit de fun er van gesnapt. Maar als ik er 3 rijen vanaf sta en rustig mijn biertje wil drinken is het wel klote als er af en toe iemand voorbij komt vliegen...Eru Iluvatar schreef: Waar ik wel wat op aan te merken heb, was het irritante publiek vooraan in het midden. Een stelletje gefrustreerde, bezopen pubers die het leuk vonden om o.a. tijdens nummers als 'The Melancholy' te gaten pitten, met elleboogmoves, etc., geheel in de metalcore/screamo of wat dan ook stijl, bijzonder irritant. Vreselijk, van die jongeren die net uit de numetal/metalcore-scene komen en denken dat bij ieder''METOL!!!'-optreden pitten de regel is. Godverdomme zeg, de pit was niet bepaald groot - een man of twintig (max) - maar een stuk agressiever dan de pits die ik bijvoorbeeld bij thrashmetalconcerten van Anthrax, Testament, Sabbat of Sacred Reich heb gezien.
Wie heeft nog meer gezien dat er aan het eind een crowdsurfer die van achter kwam best wel behoorlijk hard op zijn bek vlak achter het podium...
- metalboefje
- Contacteer:
wij stonden net voor de geluidsman, maar de pit was echt wel even heerschend zeker bij 'my own savior' enzo... het was geweldig om iced earth weer eens te zien na al die tijd.... de laatste keer was met de horrorshow-tour...
Heeding the Call, one and for all, never surrender, With glory we fall!!! - heavy metal -
Gave avond! Helaas de Burger King moeten missen vanwege tegenwind, maar dat werd goedgemaakt door een (iets te kleine) pizza op Tilburg CS. Met wat begeleiding van enkele bekenden blijkt de weg naar de zaal eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, dat gaat me de volkgende keer zelf eindelijk eens lukken. Jammer van die kleine trieste marokkaantjes, het idee om een stoeptegel met daarop een lieveheersbeestje (Tegen zinloos geweld) op hun hoofd kapot te slaan vond ik persoonlijk aardig bedacht.
Turisas speelde erg gaaf, en inderdaad erg kort. Dus die headlinertour volgend jaar mag snel komen, goede zaak. Wel blijf ik erbij dat de nieuwe nummers niet dezelfde energie hebben als die van het debuut (De Boney M cover uitgezonderd, maar dat telt niet), dus ik was erg blij met One More. En ja, ík had wél een echt pint!
Annihilator was leuk, alleen het is gewoon duidelijk waarom deze band nooit het niveau van een Exodus of een Anthrax heeft gehaald, en dus ik het voorprogramma van bands als Teivium of IE moet blijven spelen om nog enigszins aan de bak te komen... paar erg gave nummers, degene die ik niet kende waren ook niet bijzonder genoeg om ze te leren kennen.
Iced Earth was echt de band van de avond voor mij. Geweldig spel, goede plek (voor de bassist, dus lekker hoorbaar) en gave nummers. De respons was duidelijk het grootst bij de oudjes, geen probleem natuurlijk maar wel opmerkelijk.
En netjes aan de tijd gehouden, iets over elven afgelopen. Dat zijn de betere tijdschema's. Jammer was dan wel weer die 25 minuten vertraging van de trein... oh well, nog een pizza dan maar.
Turisas speelde erg gaaf, en inderdaad erg kort. Dus die headlinertour volgend jaar mag snel komen, goede zaak. Wel blijf ik erbij dat de nieuwe nummers niet dezelfde energie hebben als die van het debuut (De Boney M cover uitgezonderd, maar dat telt niet), dus ik was erg blij met One More. En ja, ík had wél een echt pint!
Annihilator was leuk, alleen het is gewoon duidelijk waarom deze band nooit het niveau van een Exodus of een Anthrax heeft gehaald, en dus ik het voorprogramma van bands als Teivium of IE moet blijven spelen om nog enigszins aan de bak te komen... paar erg gave nummers, degene die ik niet kende waren ook niet bijzonder genoeg om ze te leren kennen.
Iced Earth was echt de band van de avond voor mij. Geweldig spel, goede plek (voor de bassist, dus lekker hoorbaar) en gave nummers. De respons was duidelijk het grootst bij de oudjes, geen probleem natuurlijk maar wel opmerkelijk.
En netjes aan de tijd gehouden, iets over elven afgelopen. Dat zijn de betere tijdschema's. Jammer was dan wel weer die 25 minuten vertraging van de trein... oh well, nog een pizza dan maar.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
- Iced Earth
He was jij die gast, ik stond een klein stukje daarachterIROn schreef:Turisas speelde erg gaaf, en inderdaad erg kort. Dus die headlinertour volgend jaar mag snel komen, goede zaak. Wel blijf ik erbij dat de nieuwe nummers niet dezelfde energie hebben als die van het debuut (De Boney M cover uitgezonderd, maar dat telt niet), dus ik was erg blij met One More. En ja, ík had wél een echt pint!

Hierbij nog wat foto's van de show in 013,
Turisas

Annihilator

Iced Earth

De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com
Turisas

Annihilator

Iced Earth

De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com
- metalboefje
- Contacteer:
vette foto's .... ik had nog wel wat filmpjes op mijn mobiel staan.... het was een goed concert... hopelijk duurt de tijd tot het volgende concert korter!!! de laatste keer was de horrorshowtour... veels te lang geleden...
Heeding the Call, one and for all, never surrender, With glory we fall!!! - heavy metal -
-
- Contacteer:
Gisteren op goed geluk naar Antwerpen gereden, en aangezien die Belgen toch allemaal te veel kaartjes bestellen (omdat ze ze niet vantevoren hoeven te betalen) gelukkig toch nog binnen gekomen. Iced Earth en Annihilator hadden exact dezelfde setlist en tussenpraatjes als donderdag, maar beide bands waren ook weer erg sterk. Turisas deze keer wel gezien, wel aardig maar niet meer dan dat.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Turisas was inderdaad een aardige band. Enthousiaste leden, strak spel, alleen zo vernieuwend als een boterham met kaas. Waarom het 'battle metal' heet in plaats van 'viking/folk' is me een raadsel. Maar toch: zeker wel vermaakt.
Annihilator was erg strak en veel beter dan ik had verwacht, niet in de laatste plaats omdat Jeff Waters de helft zelf zong. Goeie setlist, strak spel en zelfs Dave Padden deed het zeer goed (ik ben geen fan van zijn zang). Emalaith heeft nog een plectrum gevangen van Jeff, daar ben ik nu de trotse eigenaar van
Iced Earth was goddelijk. Sterker nog, Tim overtrof Barlow in ieder opzicht in vergelijking met de eerste keer toen ik ze in 2001 of 2002 zag. Damn, wat een uithalen, vooral de halve minuut durende gil tijdens Iced Earth was werkelijk fenomenaal. De setlist was prima, al had ik liever iets anders dan Charge To Keep gehad. Echter, zowel het nieuwe materiaal als het oude klonken prima (The Hunter en Reckoning Day waren prachtig!) Goed geluid, enthousiaste bandleden (Tim is een goeie frontman) en een goedlachse Jon Schaffer maakten alles goed.
Minpunten blijven de pitretards achter ons tijdens Annihilator en 1 nummer Iced Earth. 'Ga dan niet naar een metalconcert loser!' - krijg de klere, echt. Als ik vooraan in het midden sta heb ik goed zicht en wil ik het concert helemaal kunnen opnemen. Dat gaat niet als de pubertjes achter je hun agressie weer kwijt moeten, 'omdat dat hoort bij een metalconcert'. Doe dat maar lekker ergens waar de mensen die komen om naar de band te luisteren geen last van je hebben, bij voorkeur achterin de zaal (wat nog leuk was geweest op de trappen). Schreeuwende mannelijke fans naast je die de aandacht van Jon Schaffer proberen te trekken door wild met hun armen te zwaaien en daarbij niet in de gaten hebben dat ze wel eens andere mensen kunnen raken zijn ook hinderlijk.
Maar goed, afgezien van die minpunten vond ik het een der gaafste concerten die ik ooit heb gezien. Mensen die blijven beweren dat sinds Barlow weg is, Iced Earth concerten geen sfeer meer hebben, dienen opnieuw te luisteren. Dit was gaaf. Punt.
Annihilator was erg strak en veel beter dan ik had verwacht, niet in de laatste plaats omdat Jeff Waters de helft zelf zong. Goeie setlist, strak spel en zelfs Dave Padden deed het zeer goed (ik ben geen fan van zijn zang). Emalaith heeft nog een plectrum gevangen van Jeff, daar ben ik nu de trotse eigenaar van

Iced Earth was goddelijk. Sterker nog, Tim overtrof Barlow in ieder opzicht in vergelijking met de eerste keer toen ik ze in 2001 of 2002 zag. Damn, wat een uithalen, vooral de halve minuut durende gil tijdens Iced Earth was werkelijk fenomenaal. De setlist was prima, al had ik liever iets anders dan Charge To Keep gehad. Echter, zowel het nieuwe materiaal als het oude klonken prima (The Hunter en Reckoning Day waren prachtig!) Goed geluid, enthousiaste bandleden (Tim is een goeie frontman) en een goedlachse Jon Schaffer maakten alles goed.
Minpunten blijven de pitretards achter ons tijdens Annihilator en 1 nummer Iced Earth. 'Ga dan niet naar een metalconcert loser!' - krijg de klere, echt. Als ik vooraan in het midden sta heb ik goed zicht en wil ik het concert helemaal kunnen opnemen. Dat gaat niet als de pubertjes achter je hun agressie weer kwijt moeten, 'omdat dat hoort bij een metalconcert'. Doe dat maar lekker ergens waar de mensen die komen om naar de band te luisteren geen last van je hebben, bij voorkeur achterin de zaal (wat nog leuk was geweest op de trappen). Schreeuwende mannelijke fans naast je die de aandacht van Jon Schaffer proberen te trekken door wild met hun armen te zwaaien en daarbij niet in de gaten hebben dat ze wel eens andere mensen kunnen raken zijn ook hinderlijk.
Maar goed, afgezien van die minpunten vond ik het een der gaafste concerten die ik ooit heb gezien. Mensen die blijven beweren dat sinds Barlow weg is, Iced Earth concerten geen sfeer meer hebben, dienen opnieuw te luisteren. Dit was gaaf. Punt.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Crap, ik bedoel natuurlijk Declaration Day, Reckoning Day is van MegadethTook schreef:[..]
is dat een medley van The Reckoning en Declaration Day?

- Eru Iluvatar
In Tilburg, in 013 werd er tijdens het optreden van Iced Earth voortdurend gepit, tijdens alle nummers, zelfs tijdens 'A Charge To Keep' en 'The Melancholy'. Echt een stukje heiligschennis. Ik vond het zelf allemaal nogal vervreemdend overkomen. Optredens van powermetalbands trekken tegenwoordig ook een behoorlijk groot mainstreampubliek die denken dat 'pitten' één van de fundamenten is van een verplichte gedragscode bij concerten van alle metalsubgenre's ('Het is toch METOL?). Hoe populairder de band, hoe meer publiek, hoe meer tuig een band aantrekt. Deze pits bij powermetaloptredens (ook bij Blind Guardian, HammerFall, Helloween, King Diamond en Jon Oliva's Pain) zijn ook nog eens behoorlijk agressief; hardcore-tekkelmoves komen er aan te pas, naast ellebogengedouw en karatetrappen. Dit zijn zeker niet de gebrouderlijke, relatief onschuldige moshpits zoals we die zien bij menig Thrash Metal concert (denk aan Anthrax in Tilburg, 2005). Omdat de meeste mensen die op powermetaloptredens afkomen dit agressieve gedrag niet gewend zijn, komt het ook nog wel eens bijna tot serieuze opstootjes (zoals bij optredens van King Diamond, Helloween en Jon Oliva's Pain en ook laatst bij Iced Earth) tussen deze agressieve uitlokkers en mensen die hier niet van gediend zijn.Lennert schreef:
Maar goed, het is allemaal mijn eigen schuld dat het gepit en het gegooi met bier (het leek wel een Normaal-optreden!) afbreuk deden aan mijn Iced Earth live-ervaring in 013. Ik had kunnen weten dat als je tegenwoordig niet meer fatsoenlijk rustig vooraan kunt staan bij Power Metal optredens in Nederland (in Duitsland bij Wacken stond ik ook vooraan bij BG en IE en daar werd dus niet of nauwelijks gepit - behalve eventjes door een paar Nederlandse pubertjes, dezelfde als in 013). Mijn lesje heb ik wel geleerd: de volgende keer ga ik bij een groot powermetaloptreden maar gewoon achteraan bij de ouwelullen staan.
- KoenM
- Contacteer:
@Eru: idd. Ik ben ook lekker vanachteren gaan staan met een gezellige groep in Antwerpen. Geen last van die karate kids en kon gewoon bier halen in minder dan een minuut tijd. (sowieso tijdens de Gettysburg nrs wel interessant voor mij, wat een ellende
)
Doe mij maar beetje op het gemakje headbangen en bier drinken ipv continu alert te moeten zijn voor van die kiddo's die bijna gaan huilen als je er wat van zegt of ze zelf even beet pakt. Dan is genieten van het concert er ook niet meer bij. En in een zaal zie je het toch wel goed.

Doe mij maar beetje op het gemakje headbangen en bier drinken ipv continu alert te moeten zijn voor van die kiddo's die bijna gaan huilen als je er wat van zegt of ze zelf even beet pakt. Dan is genieten van het concert er ook niet meer bij. En in een zaal zie je het toch wel goed.
- Flaw
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik stond helemaal vooraan en had er geen last van. Dat het irritant is is een feit. Toch vind ik dat als je er last van hebt, dan ga je maar ergens anders staan. Het was niet zo dat er nauwelijks nog bewegingsruimte was, integendeel. Bij Iced Earth vond ik het dus niet zo'n probleem, maar als het echt druk is bij een concert stoor ik me er ook wel aan.