Gamma Ray

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di sep 25, 2007 7:47 pm

De cover is inmiddels bekend:

Afbeelding

De cd komt uit via SPV/Steamhammer en wordt volgens Kai Hansen een stuk positiever dan het ietwat donkere Majesty.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di sep 25, 2007 7:56 pm

Ben er benieuwd naar!

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » di sep 25, 2007 8:03 pm

Ik heb zin in januari, eindelijk weer gamma ray in Nederland.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di sep 25, 2007 8:09 pm

Idd, ben erg benieuwd hoe ze live in een zaal zijn. Ik vond ze op Wacken best tof.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22679
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di sep 25, 2007 8:09 pm

Wederom een mooie cover! Daar kunnen zijn vrienden van Helloween nog wat van leren.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di sep 25, 2007 8:21 pm

Nu nog wachten op de muziek :wink:

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » di sep 25, 2007 9:22 pm

Rene schreef:
De cd komt uit via SPV/Steamhammer en wordt volgens Kai Hansen een stuk positiever dan het ietwat donkere Majesty.
Dat mag ik toch hopen want ik vond 'Majestic' toch wat tegenvallen in tegenstelling tot de albums daarvoor. De band maakte naar mijn mening een beetje uitgebluste indruk.

Mooi artwork trouwens.... :)
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di sep 25, 2007 9:27 pm

Rebellion666 schreef:[..]


Dat mag ik toch hopen want ik vond 'Majestic' toch wat tegenvallen in tegenstelling tot de albums daarvoor. De band maakte naar mijn mening een beetje uitgebluste indruk.

Mooi artwork trouwens.... :)
Hmm , ik vond juist dat ze weer nieuwe energie hadden gevonden en zeker niet uitgeblust.

Het album is dus het tweede deel van Land Of The Free. Weet iemand te vertellen waar het eerste deel precies over ging? Ik heb het verhaal eigenlijk nooit begrepen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » di sep 25, 2007 9:34 pm

Was het überhaubt wel een conceptalbum? Ik vraag het me af eigenlijk. De teksen per nummer zijn ook niet mega-optimistisch ondanks de happyondertoon van de muziek. Maar volgens mij zat er geen verhaal achter. Als het wel zo was dan is mij dat ook volledig ontgaan.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di sep 25, 2007 10:01 pm

Tja, ik kan het natuurlijk ook al die jaren mis hebben gehad. Maar ook al heb ik het verhaal nooit gekend, ik kon er wel redelijk een lijn vinden in de opéénvolgende nummers. Een volk dat genoeg had van tyrany (Rebbelion In Dreamland) en een held die vanuit het niets opkwam om dat volk te redden (Man On A Mission) en die dan het leven laat in die ballad waar Hansi Kurch op meezingt. En dan heb je nog de diverse intermezzo's die een conceptalbum zo kenmerkend maken.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » di sep 25, 2007 10:02 pm

Ik zal de laatste zijn die beweerd dat je liegt want ik weet het echt niet. Kun je Hansen het indertijd niet een keer vragen? :P
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di sep 25, 2007 10:31 pm

Alsof ik het 'zomaar' eventjes Kai Hansen kan vragen :P

Maar inderdaad, als een interview op stapel ligt, dan zal ik dat zeker vragen. Bij Helloween waren de Keeper-cd's ook geen concept-cd, maar daar kwam ook een derde vervolg op.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » wo sep 26, 2007 6:51 pm

De releasedatum is 19 november, volgens de frontpage van metalfan.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do sep 27, 2007 8:53 pm

Rene schreef:Tja, ik kan het natuurlijk ook al die jaren mis hebben gehad. Maar ook al heb ik het verhaal nooit gekend, ik kon er wel redelijk een lijn vinden in de opéénvolgende nummers. Een volk dat genoeg had van tyrany (Rebbelion In Dreamland) en een held die vanuit het niets opkwam om dat volk te redden (Man On A Mission) en die dan het leven laat in die ballad waar Hansi Kurch op meezingt. En dan heb je nog de diverse intermezzo's die een conceptalbum zo kenmerkend maken.
En The Savior die iedereen redt van The Evil Abyss Of The Void :P Tja, ik heb het nooit als een conceptalbum gezien, maar wel als een van de beste powermetal albums ooit. Ik kijk dan ook zeer positief uit naar een vervolg als het muzikaal in dezelfde lijn ligt. Het artwork is in ieder geval uitermate goed geslaagd!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do sep 27, 2007 8:55 pm

wordt ook tijd dat gamma ray nog eens met een echt goede plaat aan komt zetten

de laatste twee zijn absoluut geen klassiekers
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do sep 27, 2007 9:45 pm

http://www.youtube.com/watch?v=1bEa6_jT5HM

Space Eater blijft overigens wel een geniale clip, die gitaarsolo vooral :lol:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » vr sep 28, 2007 1:06 pm

'Powerplant' en 'No World Order' waren leuk, maar 'Majestic' viel me nogal tegen. Op het laatste album gingen weer terug naar typische Kai Hanssen Helloween-achtige composities, maar misten de nieuwe nummers de aanstekelijkheid die nummers als 'I Want Out', 'Future World', 'Valley of the Kings' en 'Heaven Or Hell'.

Maar opzich heb ik wel vetrouwen in een terugkeer naar de Land of the Free-saga. Het zou erg mooi zijn als ze de hoge kwaliteit van de twee laatste Helloween-albums weten te overstijgen. Daar heeft een band als Gamma Ray wel de potentie voor in huis, dat hebben ze in het verleden wel laten zien met 'Heading For Tomorrow' en 'Land of the Free'.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » ma okt 01, 2007 4:32 pm

Eru Iluvatar schreef:'Powerplant' en 'No World Order' waren leuk, maar 'Majestic' viel me nogal tegen. Op het laatste album gingen weer terug naar typische Kai Hanssen Helloween-achtige composities, maar misten de nieuwe nummers de aanstekelijkheid die nummers als 'I Want Out', 'Future World', 'Valley of the Kings' en 'Heaven Or Hell'.

Maar opzich heb ik wel vetrouwen in een terugkeer naar de Land of the Free-saga. Het zou erg mooi zijn als ze de hoge kwaliteit van de twee laatste Helloween-albums weten te overstijgen. Daar heeft een band als Gamma Ray wel de potentie voor in huis, dat hebben ze in het verleden wel laten zien met 'Heading For Tomorrow' en 'Land of the Free'.
Noem je zomaar 2 keer hetzelfde nummer op.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma okt 01, 2007 9:58 pm

Uhuh, ik vroeg me in de auto ook net nog even af hoe het komt dat die twee zo op elkaar lijken.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma okt 01, 2007 10:12 pm

Tja, No World Order was dan ook eigenlijk een verkapte cover-cd :P
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma okt 01, 2007 10:18 pm

onzin, Majestic was juist een stuk vetter en harder dan No World Order.
De beste plaat sinds Somewhere out in Space.
Compositorisch gewoon vet en helemaal niets geen ouderwets gekeuvel.

Volwassen geluid
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma okt 01, 2007 10:31 pm

Ja, maar wat heeft dat met mijn vorige opmerking te maken?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » ma okt 01, 2007 10:34 pm

Bob schreef:[..]


Noem je zomaar 2 keer hetzelfde nummer op.
Bij de weg, volgens mij zag ik jou laatst op tv als bediende achter een bar in het Amsterdamse Tuschinski tijdens een programma over Nederlandse films met Jeroen Krabbé. Is dat juist?

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma okt 01, 2007 10:34 pm

Daar zat ik ook aan te denken :?

Overigens ben ik het inmiddels met Eru Iluvatar eens dat Heading For Tomorrow bij de absolute top behoort. Ik blijf erbij dat Freetime een slecht nummer is, maar vooral The Silence en het magistrale titelnummer behoren tot de beste nummers die Kai en co ooit hebben geschreven.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » ma okt 01, 2007 10:39 pm

'Freetime' vind ik een heerlijk in het gehoorliggend nummer.

Ik zat laatst naar de Scheepers-era Gamma Ray-platen te luisteren op mijn mp3speler (de digitale versies van de nummers heb ik gedownload van Internet) en het viel me op dat op die albums van bepaalde nummers de 'Blast From The Past'-versie staat met Kai Hansen op zang. Ik vraag me dan ook af of dit op de Gamma Ray-remasters ook het geval is, want dan weet ik of ik de remasters met Scheepers op zang wel of niet moet vermjiden en de originele versies maar moet aanschaffen.

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma okt 01, 2007 10:46 pm

Eru Iluvatar schreef:'Freetime' vind ik een heerlijk in het gehoorliggend nummer.

Ik zat laatst naar de Scheepers-era Gamma Ray-platen te luisteren op mijn mp3speler (de digitale versies van de nummers heb ik gedownload van Internet) en het viel me op dat op die albums van bepaalde nummers de 'Blast From The Past'-versie staat met Kai Hansen op zang. Ik vraag me dan ook af of dit op de Gamma Ray-remasters ook het geval is, want dan weet ik of ik de remasters met Scheepers op zang wel of niet moet vermjiden en de originele versies maar moet aanschaffen.
De remasters zijn gewoon met Ralf op zang. Ik heb namelijk Heading For Tomorow en dat zijn niet de nummers die opnieuw opgenomen waren voor Blast From The Past.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma okt 01, 2007 10:47 pm

Voor zover mijn kennis rijkt staan alleen op Blast From The Past heropgenomen versies met Kai Hansen op zang, de heruitgaven van de oude albums hebben gewoon Ralf op zang dacht ik.

Ik heb helaas geen enkele heruitgave, had Victim Of Changes best wel eens in Gamma Ray versie willen horen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » ma okt 01, 2007 10:55 pm

Eru Iluvatar schreef:[..]


Bij de weg, volgens mij zag ik jou laatst op tv als bediende achter een bar in het Amsterdamse Tuschinski tijdens een programma over Nederlandse films met Jeroen Krabbé. Is dat juist?
Damn, je bent al de derde. Heb 't zelf nog niet eens gezien, de opname was ook in april ofzo.

En dat was in Pathé Arena. :wink:

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » di okt 02, 2007 3:35 pm

Vraagje @ de fanaten. Waar halen jullie info van Gamma Ray vandaan? Die homepage van hun is knudde met een rietje. Heel sumier verschijnt er ooit wat nieuws maar daar is het dan ook snel mee gedaan. Iemand suggesties?
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » di okt 02, 2007 6:32 pm


Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di okt 02, 2007 6:36 pm

Ik zie daar anders bijna alleen maar Helloween en Primal Fear tussenstaan :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » di okt 02, 2007 6:46 pm

Hoe lang is je neus? Artikel 5 en 6.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di okt 02, 2007 7:15 pm

Bijna alleen maar, niet alleen maar ;)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » za okt 20, 2007 9:36 pm

Ik heb net voor het eerst 'Land of the Free Part II' in zijn geheel geluisterd en ik moet zeggen dat ik op het eerste gehoor best gecharmeerd ben van het album. Het klinkt mij een stuk beter in de oren dan voorganger 'Majesty'.

Ohja, Gamma Ray heeft de intro van Maidens 'Flash of the Blade' en de 'build-up' na het intermezzo van 'Rime of the Ancient Mariner' in twee nummers van het album verwerkt. Typisch. Opzich grappig, van die herkenningsmomenten, maar het maakt het allemaal net wat meer Duits, net wat minder serieus, wat niet nodig was geweest. Gamma Ray kan best zonder deze odes. Enerzijds vind ik het altijd wel leuk, maar anderzijds word ik er ook wel een beetje flauw van, al die verwijzingen.

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo okt 24, 2007 9:46 pm

-edit-
Laatst gewijzigd door Rene op wo okt 24, 2007 9:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo okt 24, 2007 9:46 pm

Eru Iluvatar schreef: Ohja, Gamma Ray heeft de intro van Maidens 'Flash of the Blade' en de 'build-up' na het intermezzo van 'Rime of the Ancient Mariner' in twee nummers van het album verwerkt. Typisch. Opzich grappig, van die herkenningsmomenten, maar het maakt het allemaal net wat meer Duits, net wat minder serieus, wat niet nodig was geweest. Gamma Ray kan best zonder deze odes. Enerzijds vind ik het altijd wel leuk, maar anderzijds word ik er ook wel een beetje flauw van, al die verwijzingen.
Ook ben ik een stuk van Maiden's To Tame A Land tegengekomen (in hetzelfde nummer als waar Flash Of The Blade in voorkomt). En ik herkende Accept's melodie van Balls To The Walls ook nog eens. Een feest van herkening dus weer op de nieuwe plaat :P

Ik ben trouwens nog niet zo enthousiast als jij over Land Of The Free 2.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » wo okt 24, 2007 10:28 pm

Trouwens, het nummer 'Empress' van het nieuwe album is in feite een regelrechte ode aan Accepts 'Princess Of The Night', waarin de riff van dit laatste nummer en het refrein - met andere tekst natuurlijk - af en toe te horen zijn.

Het nummer 'Rain' vertoont tijgens de bridge halverwege het nummer een melodie die zeer sterk doet denken aan de melodie van Helloweens 'A Million To One'. Het volgende nummer, 'Leaving Hell' bevat ook weer een melodie die aan een ander nummer doet denken, namelijk aan Gamma Ray's eigen 'Heaven Or Hell'.

Toch moet ik zeggen dat ik me kostelijk vermaak met 'Land of the Free Part II'. Dit album is misschien voor mij wel Gamma Ray's beste sinds de originele Land of the Free en komt op mijn powermetalladder van dit jaar wellicht wel op nr. 1 te staan, boven 'Hell Destroyer' en 'Framing Armageddon'.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » wo okt 24, 2007 10:48 pm

Ik neem aan dat je hier "Princess of the Dawn" bedoelt? "Princess of the Night" is van Saxon...

Of heeft Accept stiekem ook zo'n nummer?
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo okt 24, 2007 10:53 pm

Ben ik overigens de enige die Time To Break Free het enige matige nummer op heel Land Of The Free vind?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo okt 24, 2007 11:10 pm

Vind ik één van de leukste nummers juist. Lekker vrolijk en een zingende Michael Kiske die me op dat nummer meer bevalt dan op de Keeper-cd's van Helloween.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo okt 24, 2007 11:20 pm

Het zal wel aan mij liggen. Ondanks het optimistische karakter van het gehele album vind ik het nummer gewoon te blij, de hele epische sfeer ontbreekt. Dat hoeft normaal gesproken niet erg te zijn, maar op het verder perfecte album vind ik het gewoon niet horen :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » wo okt 24, 2007 11:24 pm

IROn schreef:Ik neem aan dat je hier "Princess of the Dawn" bedoelt? "Princess of the Night" is van Saxon...

Of heeft Accept stiekem ook zo'n nummer?
Je hebt helemaal gelijk. Ik haal die twee altijd door elkaar en ik zat al te twijfelen welke het moest zijn, maar ik was op dat moment te lui om het na te checken. Vandaar.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » do okt 25, 2007 10:17 am

Lennert schreef:Ben ik overigens de enige die Time To Break Free het enige matige nummer op heel Land Of The Free vind?
Ik vind het juist één van de leukste nummers van dat album...
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » vr okt 26, 2007 10:29 pm

Er zit in het nummer Oppertunity (van de nieuwe cd) halverwege gewoon een heel stuk van Iron Maiden's The Clairvoyant in verwerkt, namelijk de intro en het eerste couplet. Niet normaal meer, zeg! Dat jatten begint een beetje vervelend te worden.

Maar aanstekelijk album, dat wel.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » vr nov 02, 2007 3:53 pm

Rene schreef:Er zit in het nummer Oppertunity (van de nieuwe cd) halverwege gewoon een heel stuk van Iron Maiden's The Clairvoyant in verwerkt, namelijk de intro en het eerste couplet. Niet normaal meer, zeg! Dat jatten begint een beetje vervelend te worden.

Maar aanstekelijk album, dat wel.
Luister maar eens naar het nummer 'To Mother Earth'. In dat nummer zit bijna letterlijk een stukje zanglijn van Helloweens 'How Many Tears' verwerkt.

BTW... De nieuwe clip 'Into The Storm' is te zien en te beluisteren op: http://www.gamma-ray.com/news.php?ID=82 ... 0d4cd1a6d6
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6804
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr nov 02, 2007 4:11 pm

innuendo schreef:Wederom een mooie cover! Daar kunnen zijn vrienden van Helloween nog wat van leren.
Die kerel op de cover lijkt anders wel iets op de 'Keeper' van Helloween.

Ik heb het volledige album nog niet gehoord, maar er zit ook een nummer in waar Out of the Darkness van het laatste Maiden album heel veel op lijkt.

Old Mhb
Berichten: 378
Lid geworden op: za dec 30, 2006 7:31 am
Locatie: Lokeren

Bericht door Old Mhb » vr nov 02, 2007 5:51 pm

heel goe
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22679
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » vr nov 02, 2007 5:52 pm

zidde gij!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Old Mhb
Berichten: 378
Lid geworden op: za dec 30, 2006 7:31 am
Locatie: Lokeren

Bericht door Old Mhb » vr nov 02, 2007 5:53 pm

exelent zeer goed en nu zit ik aan 50 berichten die ik nodig heb om op de andere fora te kunnen
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.

Gebruikersavatar
Hecatomb
Berichten: 4791
Lid geworden op: zo jul 25, 2004 11:54 pm
Locatie: Her en der.

Bericht door Hecatomb » vr nov 02, 2007 6:06 pm

Old Mhb schreef:exelent zeer goed en nu zit ik aan 50 berichten die ik nodig heb om op de andere fora te kunnen
Forse forumban, wat mij betreft.

Excuus voor vervuiling van Gamma Ray topic.
[Voorheen Necrophagist]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]

Plaats reactie