Decapitated

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Cathalised
Columnist
Contacteer:

Decapitated

Bericht door Cathalised » vr feb 16, 2007 6:15 pm

Ik kwam er zomaar achter dat deze polen nog geen eigen topic hadden...tsktsktsk.

Afbeelding

Covan (Adrian Kowanek) - Vocals
Vogg - Guitar
Vitek - Drums
Martin - Bass

Decapitated dus - alweer zo'n stel deathmetallers uit Polen. En alweer zo'n stel wat aangeeft waarom Polen vooraanstaand is op het gebied van death. Ze brengen hun technische rosmuziek sinds '96 ten gehore en hebben onderhand 4 fulllengths uitgebracht, waarbij de laatste een nieuwe zanger laat horen. En deze zanger heeft, voor mij althans, de muziek van Decapitated met z'n minder zware gegrunt wat toegankelijker gemaakt. De fans van de oude Decapitated, waar de zanger Sauron vanaf het eerste uur in meedraaide, zijn waarschijnlijk minder te spreken over de wissel met Covan, maar mijns inziens maakte het net dat kleine beetje verschil.

Desalniettemin, welke zanger er ook achter de microfoon staat, Decapitated is een bak zware, goedgepolijste, technische beukdeath waar menig stereo danwel trommelvlies heimelijk naar verlangt.

Albums

Winds Of Creation, 2000
Nihility, 2002
The Negation, 2004
Organic Hallucinosis, 2006

http://www.decapitatedband.net/
http://www.myspace.com/decapitatedofficial
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr feb 16, 2007 6:34 pm

Erg fijne band ja. Al moet ik zeggen dat Nihility mij compleet omver blies en al hun andere cd´s daar een beetje bij verbleken.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

phobia4
Contacteer:

Bericht door phobia4 » vr feb 16, 2007 6:52 pm

my favo death metalband. Ik vind alle cd's te gek. Veel mensen zitten idd op die nieuwe zanger te zeiken, maar ik vind hem erg goed.
Zondag spelen ze in sneek jammer dat ik er niet bij kan zijn.

Jesper

Bericht door Jesper » vr feb 16, 2007 8:09 pm

Winds Of Creation blaast een groot gedeelte van de DM scene omver.
En Nihility rost ook gigantisch. The Negation vind ik bagger en Organic Hallucinosis kan ik ook vrij weinig mee.
Heus.

MadTinus

Bericht door MadTinus » vr feb 16, 2007 8:48 pm

Weleens een stukje van Nihility gehoord, VEEL te getriggered geluid, super irritant. The Negation ook gehoord, onwijs monotone zang, werkelijk geen sprankje variatie in te horen. Verder ook niet boeiend.

Ik hoor graag een vette pot Death Metal, maar nee, deze band kan mij totaal niet boeien.

Over het algemeen vind ik hun albums zwaar overgeproduceerd, iets waar ik sowieso steeds meer een hekel aan begin te krijgen, hebben hun collega Polen Behemoth ook last van, vind ik daarom ook niet veel aan. Het is allemaal gewoon 'te', ze willen teveel.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Daeminion

Bericht door Daeminion » vr feb 16, 2007 10:07 pm

Dat is de kenmerk van de Poolse deathmetal, het trigger geluid en de bassdrums zo naar de voorgrond brengen. Min of meer door Vader populair gemaakt.

Winds Of Creation is een knaller, en blaast wat mij part Vader's Litany zelfs nog omver. Nihility klinkt ook goed, maar is het geluid ergens te iel. The Negation en Organic Hallucinosis ben ik nauwelijks bekend mee.

ouwe

Bericht door ouwe » vr feb 16, 2007 11:54 pm

WoC is goed en beukt

rest is troep

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za feb 17, 2007 11:35 am

Nihility en Winds Of Creation vind ik ook de beste. Al kan ik die laatste twee ook zeer goed aanhoren, hoor.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

vertigo

Bericht door vertigo » za feb 17, 2007 3:53 pm

fetuskiller schreef:Nihility en Winds Of Creation vind ik ook de beste. Al kan ik die laatste twee ook zeer goed aanhoren, hoor.
Helemaal mee eens. Aan techniek geen gebrek bij deze knakkers. Vergelijkbaar met hun Poolse collega's van Dies Irae en het Trauma van de laatste tijd. Wat mij betreft had die grunt wel wat dieper gemogen.
-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...

[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]

Emmaneul
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » ma feb 19, 2007 9:41 pm

The Negation heb ik vaak geluisterd. Gaaf album. punt uit.
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Death
Contacteer:

Bericht door Death » ma feb 19, 2007 10:06 pm

Erg gave band :)
Mijn favo's zijn toch Nihility en The Negation.
Laatste album zit goed in mekaar en klinkt gaaf,alleen vind in het toch jammer van de nieuwe zanger
http://www.facebook.com/pages/Sepiroth/180198742018859?ref=ts&fref=ts

Sister September

Bericht door Sister September » ma feb 19, 2007 11:25 pm

Ja, ik vond de vorige zanger ook beter. Het was gisteren trouwens wel erg gezellig in Sneek.

Antonio Montana

Bericht door Antonio Montana » vr nov 02, 2007 1:53 pm

DECAPITATED Drummer Dead At 23 - Nov. 2, 2007
Drummer Witold "Vitek" Kieltyka of the Polish extreme metal band DECAPITATED passed away in a Russian hospital from injuries sustained in a recent road collision. He was 23 years old.

Vitek and DECAPITATED singer Covan (real name: Adrian Kowanek) were hurt in an accident earlier in the week involving DECAPITATED's tour bus and a truck carrying wood in Gomel, on the Russia/Belarus border. Both musicians reportedly sustained serious head injuries in the collision, which is believed to have been the fault of the band's driver (although this has not yet been officially confirmed).

According to the Polish Internet portal Onet.pl, Vitek underwent trepanation, a form of surgery in which a hole is drilled or scraped into the skull, and was due to be transported to a hospital in Krakow, Poland for further treatment.

Covan's family released a statement yesterday (Thursday, November 1) that the vocalist's condition had improved. At the time, the vocalist was still said to be at a hospital in Novozybkov, Russia, where he and Vitek were taken following the accident.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

MadTinus

Bericht door MadTinus » vr nov 02, 2007 1:55 pm

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... emID=84001
DECAPITATED Drummer Dead At 23 - Nov. 2, 2007

Drummer Witold "Vitek" Kieltyka of the Polish extreme metal band DECAPITATED passed away in a Russian hospital from injuries sustained in a recent road collision. He was 23 years old.

Vitek and DECAPITATED singer Covan (real name: Adrian Kowanek) were hurt in an accident earlier in the week involving DECAPITATED's tour bus and a truck carrying wood in Gomel, on the Russia/Belarus border. Both musicians reportedly sustained serious head injuries in the collision, which is believed to have been the fault of the band's driver (although this has not yet been officially confirmed).

According to the Polish Internet portal Onet.pl, Vitek underwent trepanation, a form of surgery in which a hole is drilled or scraped into the skull, and was due to be transported to a hospital in Krakow, Poland for further treatment.

Covan's family released a statement yesterday (Thursday, November 1) that the vocalist's condition had improved. At the time, the vocalist was still said to be at a hospital in Novozybkov, Russia, where he and Vitek were taken following the accident.
Wow, dit is tragisch.. :/
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Cranial

Bericht door Cranial » vr nov 02, 2007 1:58 pm

jep... tragisch dit..
Tullepetoanum Metallius

Jesper

Bericht door Jesper » vr nov 02, 2007 2:55 pm

Om nog even te benadrukken: Winds of Creation is en blijft geniaal. Een van de beste DM cd's ooit.
Met als hoogtepunt het nummer Blessed.

Edit: Damn ik lees het slechte nieuws nu pas. Tragisch...
Heus.

Daeminion

Bericht door Daeminion » vr nov 02, 2007 6:30 pm

Het eerste wat in me opkwam was Cliff Burton, die was ook slechts 24 en behoorlijk getalenteerd.

Triest gebeuren dit.

zwarthorde

Bericht door zwarthorde » vr nov 02, 2007 6:47 pm

23 jaar ... :?

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » vr nov 02, 2007 7:50 pm

Godverdomme, toch wel ff slikken dit !!
Natuurlijk veel en veel te jong. En heel erg voor de nabestaanden.

Ik had verwacht na het horen van dat ongeluk, "Oh das een paar dagen of weken herstel en dan gaan ze weer touren en zie ik ze straks gewoon in 013". Nee, dit is dan toch ff anders dan verwacht.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Sister September

Bericht door Sister September » vr nov 02, 2007 8:09 pm

Ja, ik had eerst ook niet verwacht dat het zo ernstig was. Echt heel erg, ik hoorde dat hij net getrouwd is en een kindje van nog geen jaar heeft.
Nog niet zo lang geleden hebben we ze nog gezien en gesproken in Sneek, superaardige gasten.

phobia4
Contacteer:

Bericht door phobia4 » vr nov 02, 2007 8:44 pm

Godverdomme zeg, wat tragisch. Geweldige drummer was ie........

Victor

Bericht door Victor » vr nov 02, 2007 9:55 pm

Godver!! 23 is veel te vroeg :(
Het was meer geluk dan mazzel

BeautevilDeath

Bericht door BeautevilDeath » za nov 03, 2007 9:58 am

Afbeelding
Jammer

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » za nov 03, 2007 10:17 am

Erg zonde.

Cathalised
Columnist
Contacteer:

Bericht door Cathalised » za nov 03, 2007 12:35 pm

Jeuzes. Fucked up, dat is het.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma mar 09, 2009 11:35 am

Nieuws!
Guitarist Waclaw "Vogg" Kieltyka of the Polish extreme metallers DECAPITATED — whose brother, DECAPITATED drummer Witold "Vitek" Kieltyka, died on November 2, 2007 in a Russian hospital from injuries sustained in a road collision — has issued the following update

"I was thinking about that for a long time and it's really hard decision for me, but I have decided to continue this band and keep DECAPITATED alive. I know it will be not the same anymore but I want to try, and I'm sure Witek and Covan [DECAPITATED singer Adrian Kowanek, who was also hurt in the accident] will support me and will be happy about that.

"So I want to say that: If anybody from drummers and vocalists feel that they can continue what Witek and Covan did and put all power, energy and live time for this band, contact me at decapitatedband@gmail.com.

"Everyone who is interested, please prepare these tracks — 'Day 69', 'Post Organic', 'Invisible Control' and 'Long Desired Dementia' — and send it as audiovideo format."

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » ma mar 09, 2009 11:47 am

Ik dacht dat Vogg lekker druk bezig met Vader was.

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » ma mar 09, 2009 7:59 pm

Das wel goed nieuws !!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma mar 09, 2009 8:02 pm

Dimas schreef:Ik dacht dat Vogg lekker druk bezig met Vader was.
Hij zit nu alleen even bij Vader als live muzikant :wink:

GimmeGore

Bericht door GimmeGore » ma mar 09, 2009 8:32 pm

Is Covan gestopt of niet meer in staat om muziek te maken?

Wel vet dat ze toch terugkomen! Maar vind maar eens een drummer zo getalenteerd als Vitek, ten tijde van Winds of Creation was hij pas 15...
Remember me as you pass by
As you are now so once was I -
As I am now so you will be
Prepare for death and follow me.

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » wo nov 18, 2009 10:41 pm

Van de myspace van de band :
Wacek “Vogg” Kieltyka, guitarist & founding member of the Polish death metal band DECAPITATED, has issued the following statement:

"It’s time to come back! After a two-year break, DECAPITATED is coming back with new members. The official new line-up for DECAPITATED will be announced at the end of December.

“As you all know, the decision to continue the band was really, really hard for me, but everything I do now is to keep DECAPITATED alive. [Vocalist] Covan’s situation has not improved much and he is still in bed and unable to function on his own. He still fights to recover as we speak and we are all still 100% behind him and hope for the best. It has been the hardest thing for me to move on without [brother & drummer] Vitek by my side, but he would have wanted me to continue with the band.

“Finally, I have found some great musicians who can continue the work of Vitek and Covan. At the beginning of April, DECAPITATED will start to play our first reunion shows. We will visit the biggest cities in Australia and play some of the biggest summer festivals in Europe. Don’t worry, we won’t forget about the U.K.! After this, the band will concentrate on the making of a new album! I would like to thank all the people who have supported us all this time."

Tuska
Eén hoofdletter is genoeg
Contacteer:

Bericht door Tuska » wo nov 18, 2009 11:29 pm

DIT IS BIZARRRRRRR!!!
Ik had een Decapitated CDtje aangezet tijdens het douchen net, en toen dacht ik 'ah, als ik weer thuis ben zal ik eens kijken of er een Decapitated-topic is, kan ik eens vragen hoe dat tegenwoordig zit met die lui, of er al vooruitgang is etc. (dan hoefde ik het zelf niet op te zoeken : P).

EN JA HOOR!
Dat verzin je toch niet. Dit is echt supertelepatischeengezooi.

En naja, ik ben toch wel blij dat het weer door gaat. Het zal en kan niet hetzelfde zijn, maar de muziek die onder de naam Decapitated gebracht wordt moet zeker nog voortbestaan. Geweldige band, en ik ga er van uit dat ze het wel weer waar kunnen maken.
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!

~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » wo nov 18, 2009 11:33 pm

Neurotic Deathfest lijkt me wel een mooie gelegenheid voor een kennismaking met de nieuwe Decapitated ?! :D

SatanicA
Contacteer:

Bericht door SatanicA » do nov 19, 2009 6:13 am

Goed nieuws..
Ben zeer nieuwschierig naar de "comeback"
LIFE SUCKS!! AND THEN YOU DIE !!

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » di feb 09, 2010 10:26 am

Heb ze gisteren voor 't eerst in de nieuwe samenstelling gezien, en het was VET! Volgens mij waren er nogal wat Poolse kennissen aanwezig, want er werd wel behoorlijk wat afgejankt in het publiek. Het laatste stukje helaas gemist door een ongelukje in de pit, maar voor de rest een memorabele avond. Ik ben alvast benieuwd naar een nieuw album.

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » di feb 09, 2010 8:30 pm

Waar zag je ze dan ?

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » wo feb 10, 2010 11:33 am

Islington Academy in Londen.

Cathalised
Columnist
Contacteer:

Bericht door Cathalised » wo feb 10, 2010 11:49 am

En er zijn (nochthans best goeie) beelden van!

Orklord
Contacteer:

Re: Decapitated

Bericht door Orklord » wo mei 11, 2011 10:41 pm

Polish technical death metal band DECAPITATED will release their fifth studio album, "Carnival Is Forever", in North America and Poland on July 12 via Nuclear Blast Records. The CD's cover art was created by Lukasz Jaszak and can be seen below.

Commented DECAPITATED guitarist Waclaw "Vogg" Kieltyka: "[The album cover is] very intriguing and quite strange for a metal album but surely staying in memory. A vital thing is that it's a photo. We did not want any computer graphics this time or anything artificial or plastic. The same regards the production of the album. We had actually been thinking about getting a painting for the cover but unfortunately we couldn't do it. Maybe next time."

The follow-up to 2006's "Organic Hallucinosis", "Carnival Is Forever" was recorded at Radio Gdansk Studio in Poland with producer Wacek Kieltyka and engineer Malta Arkadiusz Malczewski. Drums were tracked with Daniel Bergstrand (BEHEMOTH, MESHUGGAH, DIMMU BORGIR, KEEP OF KALESSIN, DEFLESHED), who also handled mixing duties.

Regarding the album title, Vogg previously said: "Carnival: war, rape, lies, pathology, evil displayed through certain events and situations of the latest years in the world. Is Forever — I guess it doesn't need explaining. Both in the text and the title, there is bitter irony. The author of the title and all lyrics is Jarek Szubrycht (Lex Occulta, author of "No Mercy", the world’s first biography of thrash metal legends SLAYER."

DECAPITATED's new album will be released through Nuclear Blast Records in all territories except the band's home country where the group will make the CD available via its own label.

DECAPITATED's lineup includes Waclaw "Vogg" Kieltyka on guitar, Kerim "Krimh" Lechner (THORNS OF IVY, TONE INTIMACY) on drums, Rafal Piotrowski (KETHA, FORGOTTEN SOULS) on lead vocals, and Filip "Heinrich" Halucha (VESENIA, ROOTWATER, UNSUN, MASACHIST) on bass.

Afbeelding
Ben zeer benieuwd.

Seventh King of Edom

Bericht door Seventh King of Edom » wo mei 11, 2011 10:50 pm

Alleen de cover.....

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » do mei 12, 2011 6:24 am

Kijk, dat is ook echt een album waar ik enorm naar uit kijk! Ik hoop dat ze echt een beetje terug grijpen naar The Negation en Nihility... Al past die nieuwe track die ze op NDF speelde meer in het straatje van het meest recente album.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Dufniall
Contacteer:

Bericht door Dufniall » do jul 14, 2011 2:59 pm

Damn, dat is een lekker plaatje geworden. Carnival Is Forever en A View From The Hole sprongen er zo na een eerste luisterbeurt wel bovenuit, maar sowieso klinkt ie over de hele lengte goed.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma aug 01, 2011 7:55 pm

De nieuwe plaat is best een aardige plaat geworden. In het straatje van het voorgaande album.
Ik moet wel zeggen dat ik even aan de zang moet wennen. Ik had toch liever een wat diepere grunt gehad.

Tho
Contacteer:

Bericht door Tho » ma aug 01, 2011 7:58 pm

Helemaal mee eens! Behalve de zang. Die vind ik enorm goed. Een diepe grunt vind ik niet echt bij deze muziek passen. Deze kerel is lekker verstaanbaar en klinkt reuze agressief. Net zoals die dude van Meshuggah. Geen grunt, maar rete agressief

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma aug 01, 2011 7:59 pm

Ik doel ook niet op een onverstaanbare grunt, maar ik had er liever zo één gehad als ze in het begin hadden, nu doet het mij wat denken aan oude Sepultura.
Maar goed, alsnog een lekker plaatje.

Crises

Bericht door Crises » di aug 02, 2011 12:40 am

Ehm, ja... Ik vind de nieuwe vooral heel voorspelbaar en qua structuren doet ie minder complex aan dan de vorige. Het is nog steeds strak, maar ik word er niet echt heel opgewonden van.
De zang van Rafal Piotrowskikan me niet echt boeien en vooral de drums... Daar mist echt een heleboel.

De plaat klinkt wel agressiever, maar de snelheid is weg.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Cathalised
Columnist
Contacteer:

Bericht door Cathalised » wo aug 03, 2011 11:04 am

Ik vind 'm vet, die nieuwe. Homo Sum, 404 en The Knife zijn uitschieters, maar over de breedte gezien vind 'm sowieso erg goed.

Tho
Contacteer:

Bericht door Tho » wo aug 03, 2011 1:51 pm

Crises, wat mis je aan de drums dan??? Ik vind hem ook behoorlijk up-tempo. Ook de structuren zijn minstens zo complex als op Organic Hallucinosis.

Crises

Bericht door Crises » wo aug 03, 2011 2:38 pm

Ik heb bijzonder kritisch naar beide platen geluisterd om het verschil te kunnen duiden, maar het is mijn perceptie.
Zeker de drums klinken niet zo spannend en minder gevarieerd en ook het slaggitaarwerk lijkt iets minder complex. Let wel: lijken.

Misschien luister ik naar dingen die nog meer op snelheid zijn geënt, maar ik zie in het merendeel van de nummers een lager tempo dan in de voorgaande platen. Ik vind het een kwalitatief goede en degelijke plaat. Ik had alleen na Organic Hallucinosis meer verwacht. Het is allemaal meer standaard en tam geworden. Het gemis van Witold in het creatieve proces blijkt toch groter te zijn dan je zou willen.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Tho
Contacteer:

Bericht door Tho » wo aug 03, 2011 3:03 pm

Organic heeft mij nooit écht gepakt. Deze plaat echter wel. Zo zie je maar weer ;)

Plaats reactie