Iced Earth in november 2007

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
jeffrey

Bericht door jeffrey » ma nov 05, 2007 4:26 pm

Lennert schreef:Turisas was inderdaad een aardige band. Enthousiaste leden, strak spel, alleen zo vernieuwend als een boterham met kaas. Waarom het 'battle metal' heet in plaats van 'viking/folk' is me een raadsel. Maar toch: zeker wel vermaakt.

Annihilator was erg strak en veel beter dan ik had verwacht, niet in de laatste plaats omdat Jeff Waters de helft zelf zong. Goeie setlist, strak spel en zelfs Dave Padden deed het zeer goed (ik ben geen fan van zijn zang). Emalaith heeft nog een plectrum gevangen van Jeff, daar ben ik nu de trotse eigenaar van :)

Iced Earth was goddelijk. Sterker nog, Tim overtrof Barlow in ieder opzicht in vergelijking met de eerste keer toen ik ze in 2001 of 2002 zag. Damn, wat een uithalen, vooral de halve minuut durende gil tijdens Iced Earth was werkelijk fenomenaal. De setlist was prima, al had ik liever iets anders dan Charge To Keep gehad. Echter, zowel het nieuwe materiaal als het oude klonken prima (The Hunter en Reckoning Day waren prachtig!) Goed geluid, enthousiaste bandleden (Tim is een goeie frontman) en een goedlachse Jon Schaffer maakten alles goed.

Minpunten blijven de pitretards achter ons tijdens Annihilator en 1 nummer Iced Earth. 'Ga dan niet naar een metalconcert loser!' - krijg de klere, echt. Als ik vooraan in het midden sta heb ik goed zicht en wil ik het concert helemaal kunnen opnemen. Dat gaat niet als de pubertjes achter je hun agressie weer kwijt moeten, 'omdat dat hoort bij een metalconcert'. Doe dat maar lekker ergens waar de mensen die komen om naar de band te luisteren geen last van je hebben, bij voorkeur achterin de zaal (wat nog leuk was geweest op de trappen). Schreeuwende mannelijke fans naast je die de aandacht van Jon Schaffer proberen te trekken door wild met hun armen te zwaaien en daarbij niet in de gaten hebben dat ze wel eens andere mensen kunnen raken zijn ook hinderlijk.

Maar goed, afgezien van die minpunten vond ik het een der gaafste concerten die ik ooit heb gezien. Mensen die blijven beweren dat sinds Barlow weg is, Iced Earth concerten geen sfeer meer hebben, dienen opnieuw te luisteren. Dit was gaaf. Punt.
Ja die pit was keivervelend daar in Hof ter Loo. Dan werd je weer twee meter naar voren geschoven, wat degene voor je weer in dank afnamen. Ook nog die vervelende gast die overal doorheen banjerde. Nog een peer gegeven op zijn rug als dank voor zijn asociale gedrag, maar dat merkte die niet eens zover weg was die. Hij zat ook nog met alles en iedereen ruzie te zoeken... beetje jammer weer. Mannetjes met zwaaiende armpjes heb ik genoeg genoeg gezien (incl. ik, je moet wat als er niet veel ruimte is om te headbangen), maar niemand dreunen zien krijgen verder.

En Owens was ziekelijk goed. Beste concert tot nu toe! Nog nooit zo goed vermaakt bij een concert. Ik ging volledig uit mijn plaat, met als gevolg dat ik vandaag nog steeds een ietwat gevoelige stembanden en nek heb.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma nov 05, 2007 10:57 pm

Flaw schreef:Ik stond helemaal vooraan en had er geen last van. Dat het irritant is is een feit. Toch vind ik dat als je er last van hebt, dan ga je maar ergens anders staan. Het was niet zo dat er nauwelijks nog bewegingsruimte was, integendeel. Bij Iced Earth vond ik het dus niet zo'n probleem, maar als het echt druk is bij een concert stoor ik me er ook wel aan.
Als ik vooraan sta, dan sta ik daar omdat ik van de band wil genieten. Wat heb je aan vooraan staan als je perse alleen maar op mensen in wil slaan? Los daarvan heeft Eru al gemeld dat het bij power metal gewoon vervreemdend (en irritant) werkt.

Maar goed, afgezien van het gezeik blijf ik erbij dat het optreden fenomenaal was, had het nooit verwacht, slechts gehoopt. De setlist heb ik niks op aan te merken, ik miste de oudjes niet in ieder geval.

En niemand gezien van MF, terwijl Jeffrey toch echt vlakbij moet hebben gestaan.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » di nov 06, 2007 5:15 pm

Johan schreef:Ik vond die Gettysburg nummers verre van ellende..

Ze hadden er alleen ook nog The Devil to Pay voor moeten spelen!
Het mooiste nummer van de triologie.

Maar wat ik niet helemaal kan opmaken uit de nummers, is Jon nu pro of contra het zuiden?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

metalboefje
Contacteer:

Bericht door metalboefje » di nov 06, 2007 5:30 pm

Johan schreef:
Iced Earth zelf vond ik ook geweldig. Redelijk veel nadruk op de laatste 2 albums en dat vind ik best. Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die Tim Owens vetter vindt dan Math Barlow.

Matt Barlow klonk ook goed... maar die is nu bijna 5 jaar uit de band... mensen moeten hem eens vergeten.... hij heeft Iced Earth verlaten om bij een kerkgemeenschap te gaan... eigen keus.... maar constant hoor je mensen over Matt praten dattie beter was.... nou echt niet! Tim Owens is ook de reden dat we nu nog steeds van Iced Earth kunnen genieten... anders had de donderdagavond een leuke avond geweest om 'dansen met sterren op het ijs' te kijken :?

Ik heb Iced Earth meerdere keren gezien... en Tim Owens is even goed... zo niet beter dan Matt Barlow.... dit is ook persoonlijke smaak... gezien dat Halford en Ralf Scheepers ook zeer hoog op mijn lijstje staan. :D

Iced Earth is ook qua stijl veranderd.... het gitaarspel is flitsender geworden... zeker op die nieuwe cd... het kostte even om eraan te wennen .... maar nu istie retevet! :twisted:
Heeding the Call, one and for all, never surrender, With glory we fall!!! - heavy metal -

Metalheank

Bericht door Metalheank » di nov 06, 2007 5:49 pm

metalboefje schreef:[..]

Matt Barlow klonk ook goed... maar die is nu bijna 5 jaar uit de band... mensen moeten hem eens vergeten.... hij heeft Iced Earth verlaten om bij een kerkgemeenschap te gaan... eigen keus....
Haha, hoe sommige verhalen een loop kunnen nemen :lol:
Hij is uit de band gezet vanwege gebrek aan motivatie met als oorzaak het rustiger aan te willen doen met muziek/ iets nuttigs doen met zijn leven (bij de politie gaan). Hij zingt nu bij Pyramaze. Dat je het even weet.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di nov 06, 2007 6:07 pm

ik vind dat de stijl eigenlijk sinds The Dark Saga niet echt meer veranderd is. Wellicht weer wat epischer en melodieuzer.

Maar men levert gewoon nog altijd een lekkere pot klassieke metal af.
Had hier op zich wel bij willen zijn, maar goed, helaas.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » di nov 06, 2007 6:10 pm

Metalheank schreef:[..]

Hij is uit de band gezet vanwege gebrek aan motivatie met als oorzaak het rustiger aan te willen doen met muziek/ iets nuttigs doen met zijn leven (bij de politie gaan). Hij zingt nu bij Pyramaze. Dat je het even weet.
dacht dat die gewoon geen inkomen kreeg in de tijd dat ze niet tourden of in de studio zaten. Toen Iced Earth te lang stil zat (Jon zijn rug, of Jon bezig met nummers schrijven, waar de rest van de band toch niet aan mee doet), moest die ander werk zoeken. Door dat andere werk was die niet meer 100% bezig met IE --> dus gebrek aan motivatie volgens Jon....

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di nov 06, 2007 7:23 pm

Daar komt bij dat hij sinds 11 september de neiging voelde iets nuttigers voor zijn medemens te doen, hence de politie.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

Argarath

Bericht door Argarath » di nov 06, 2007 8:02 pm

Ik geloof gewoon helemaal niks van dat hele verhaal he. T was mij allemaal iets te toevallig. Ripper komt vrij bij Priest, Schaffer heeft keihard een boost nodig voor de band, want commercieel gezien ging het niet goed met IE... en ineens will Barlow bij de politie. Yeah right.

Ik ben fan van Tim, heb hem veel liever dan Barlow, maar van dat hele "officiële" verhaal heb ik nooit een flikker geloofd.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

metalboefje
Contacteer:

Bericht door metalboefje » di nov 06, 2007 8:07 pm

ohh, het laatste verhaal wat ik hoorde is dat hij sinds 11 september de druk niet meer aankon ofzoiets en daarna z'n haar d'raf en hij een kerkgemeenschap... stond volgens mij in de aardschok toen...

hij is nu inderdaad weer aan het zingen.... dat wel... maar dat hoorde ik pas recent eigenlijk :D
Heeding the Call, one and for all, never surrender, With glory we fall!!! - heavy metal -

Johan

Bericht door Johan » wo nov 07, 2007 1:57 pm

Barlow heeft The Glorious Burden nog ingezongen, maar er straalde weinig meer van uit, het klonk ongeïnspireerd. Daarom heeft Jon 'm laten gaan. Ik kan me niet voorstellen dat Barlow tegen zijn zin de band heeft verlaten. Hij ging de politie om iets te doen voor de medemens na 9/11. Ik geloof er niks van dat Jon Matt ontslagen heeft.

En @ E-J:

Ik denk niet dat Schaffer een kant kiest bij de Gettysburg trilogie. Al is het wel gezongen van uit het perspectief van de Unie (de zuidelijken). Zie bijvoorbeeld het begin van High Water Mark (General Lee, I must tell you straight, I believe this attack will fail).

Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo nov 07, 2007 1:58 pm

Argarath schreef:Ik geloof gewoon helemaal niks van dat hele verhaal he. T was mij allemaal iets te toevallig. Ripper komt vrij bij Priest,
ho ho, Ripper had The Glorious Burden al opgenomen voordat hij bij Priest weg was.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Johan

Bericht door Johan » wo nov 07, 2007 2:06 pm

Inderdaad, aanvankelijk als project.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » zo nov 11, 2007 10:16 pm

Verslag van de show in Tilburg:

http://www.metalfan.nl/concertreviews.php?id=347

anb

Bericht door anb » ma nov 12, 2007 9:12 am

Ongelooflijk wat een gezever weer over een pit, het publiek wordt steeds halfzachter (of te oud :? ).

Misschien is het wat om bij de organisatie te informeren, of er de volgende keer loge-plaatsen te regelen zijn.

Iced Earth

Bericht door Iced Earth » ma nov 12, 2007 12:19 pm

Weten we ook meteen hoe oud jij bent.

IROn

Bericht door IROn » ma nov 12, 2007 12:19 pm

Het ging mij niet zozeer om de pit zelf, maar vooral omdat dit gebeurt bij een nummer als Melancholy of een dergelijk rustig nummer... dan heb je het gewoon niet helemaal begrepen.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma nov 12, 2007 12:43 pm

anb schreef:Ongelooflijk wat een gezever weer over een pit, het publiek wordt steeds halfzachter (of te oud :? ).

Misschien is het wat om bij de organisatie te informeren, of er de volgende keer loge-plaatsen te regelen zijn.
Een pit ergens vooraan in de zaal waar mensen staan die willen genieten van de muziek is gewoonweg asociaal, helemaal als je bedenkt dat de pits steeds agressiever worden door de screamo kids.

anb

Bericht door anb » ma nov 12, 2007 1:18 pm

ik ben van 1970, dus al oud

Djaser

Bericht door Djaser » ma nov 12, 2007 5:53 pm

Johan schreef:Barlow heeft The Glorious Burden nog ingezongen, maar er straalde weinig meer van uit, het klonk ongeïnspireerd.
Je hebt Barlows versie gehoord? Kun je hem in dat geval even doorsturen want ik ben er nog altijd naar op zoek.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Johan

Bericht door Johan » ma nov 12, 2007 9:45 pm

Haha, nee helaas. Dit is alleen maar wat ik er van gelezen heb.

Djaser

Bericht door Djaser » ma nov 12, 2007 10:04 pm

Ja sorry hoor maar als Jon zoiets zegt is dat geen cent waard. Ik geloof er dan ook helemaal niets van er zullen ongetwijfeld andere redenen zijn geweest.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Sabre70

Bericht door Sabre70 » di nov 13, 2007 8:53 pm

Was echt een toppertje... We misten Turisas door de file's bij Utrecht, maar waren net op tijd voor Annihilator. We stonden op de ring en vond het geluid erg tegenvallen. Eerst dacht ik dat het aan Annihilator lag, de gitaren kwamen niet echt boven de drums uit (miste het echte gevoel)...volgende keer weer gewoon vooraan. Zag later filmpje terug op youtube, daar klonk het beter. Na 2 nummers Iced Earth zijn we naar beneden gegaan en vooraan gekropen.....Dat was echt heftig !!! Lekker strakke nummers en Owens was goed bij stem. Als finishing touch nog een drumstick als souvenier mee van Brett Smedley en een cool shirt van 'Ten Thousend Strong'....volgende keer zeker weer, maar eerst naar Dropkick Murphy's in maart. Metal Rules :twisted:

Johan

Bericht door Johan » wo nov 14, 2007 1:57 pm

Een beetje vreemd verband in je laatste zin, maar goed. Het was inderdaad vet.

Sabre70

Bericht door Sabre70 » wo nov 14, 2007 7:59 pm

Hoezo ??? Volgende keer absoluut weer naar Iced Earth. Maar eerst komende feestje wordt bij de Murphy's.....is dan wel geen metal, maar altijd wel 'erguh fun' :P :wink:

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » wo nov 14, 2007 10:24 pm

Maart duurt nog wel een hele tijd, er zijn vast nog wel meer interessante concerten in de tussentijd.

Argarath

Bericht door Argarath » do nov 15, 2007 5:32 pm

Took schreef:[..]

ho ho, Ripper had The Glorious Burden al opgenomen voordat hij bij Priest weg was.
Klopt, maar iedereen wist toen toch allang dat Halford terug zou komen of niet dan.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » do nov 15, 2007 7:00 pm

Argarath schreef:[..]

Klopt, maar iedereen wist toen toch allang dat Halford terug zou komen of niet dan.
Dat Halford terug ging komen was al jaren duidelijk, maar op dat moment was het dus echt nog niet ter sprake dat dat zo snel al zou gebeuren.

Argarath

Bericht door Argarath » vr nov 16, 2007 10:54 am

Took schreef:[..]

Dat Halford terug ging komen was al jaren duidelijk, maar op dat moment was het dus echt nog niet ter sprake dat dat zo snel al zou gebeuren.
Echt wel ;)

Rene

Bericht door Rene » vr nov 16, 2007 10:51 pm

Jullie concertgangers hebben het goed gedaan, volgens drummer Brent Smedley's tourdairy:

The next show was in Tilburg, Holland at a place simply called 013. This was an extremely nice venue with spacious dressing rooms, great catering, and even a free foosball table in the backstage area. This was definitely one of the best crowds on the tour so far. It was a massive hall and was packed to the back and on all the balconies. This show was another great one for the band.

I must say that the people in Hollandare some of the nicest in Europe. We were able to visit with some of them after the show and were thankful for their hospitality. There were some nice statues and a gothic cathedral within walking distance of the club, I was very grateful for the chance to get some pictures of these things as well of some great shots of the crowd. The show was another absolutely amazing onewith the crowd simply eating up every note and begging for more.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Plaats reactie