Gamma Ray

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Das Gesicht

Bericht door Das Gesicht » vr nov 02, 2007 6:06 pm

Dat vinden zie hier natuurlijk fantastisch dat jij dat kan :roll:

Edit: @ OldMhb dan he
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Old Mhb

Bericht door Old Mhb » vr nov 02, 2007 6:40 pm

Ach , kom. Ik had onder mijn andere naam als Old Motorheadbanger veel meer berichtjes. Ma ik ben het passwoord kwijt. En ik vind Gamma Ray echt een zeer goede band. Sorry hoor, was niet kwaad bedoelt.
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.

ketter

Bericht door ketter » vr nov 02, 2007 6:44 pm

Jawel, je bedoelde het wel kwaad. 1000 weesgegroetjes, en vlug.

Old Mhb

Bericht door Old Mhb » za nov 03, 2007 6:25 am

Hoe gaat dat nu ook alweer ?

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » za nov 03, 2007 6:25 pm

Heb de nieuwe cd een paar keer geluisterd en ik vind hem erg lekker, hier ga ik me nog wel een tijdje mee vermaken. Wel een aantal herkenningsmomenten van Iron Maiden en ik geloof een keer van Bruce Dickinson en Savatage, maar dat mag de pret niet drukken. Een top 10 notering in mijn jaarlijstje.

Johan

Bericht door Johan » di nov 06, 2007 1:31 pm

Is Land of the Free II dan ook al weer zo vroeg uitgelekt? Hij komt toch pas over 1,5 week ofzo uit?

Ik wacht braaf tot de Music Plus 'm voor me heeft besteld, meestal heb ik 'm dan een dag of 3 voor de release.

Komt er eigenlijk nog een speciale editie van dit album met enige bonuszooi?

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di nov 06, 2007 7:15 pm

Er komt wel een limited edition, maar of daar ook iets speciaals op staat, weet ik niet. Zolang het geen digipack wordt, vind ik het prima (al ziet de limited edition van de nieuwe Helloween er wel heel mooi uit).
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Old Mhb

Bericht door Old Mhb » di nov 06, 2007 9:19 pm

Land of the free 2 is al een tijdje gelekt. De schijf luistert erg lekker, net zoals de vorige 2.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » wo nov 07, 2007 1:14 pm

innuendo schreef:Er komt wel een limited edition, maar of daar ook iets speciaals op staat, weet ik niet. Zolang het geen digipack wordt, vind ik het prima (al ziet de limited edition van de nieuwe Helloween er wel heel mooi uit).
Ik ben ook niet echt gecharmeerd van digi's aangezien die dingen snel beschadigen. De digiversie van het nieuwe album van Helloween is inderdaad zeer fraai met waardevolle (goede) bonusnummers.

Ik ga ervan uit dat de limited edition van het nieuwe GR album wel wat bijzonder materiaal bevat anders zie ik de extra waarde van een limited edition niet in.
Old Mhb schreef:Land of the free 2 is al een tijdje gelekt. De schijf luistert erg lekker, net zoals de vorige 2.
Ik vind het (gelukkig) niet veel weg hebben van het album Majestic. Ik vind 'Majestic' het minste album uit de GR-catalogus.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Johan

Bericht door Johan » wo nov 07, 2007 1:40 pm

Ik vind die digipacks meestal wel mooi, maar onhandig (vaak eerst iets van karton eraf halen en dan nog het doosje daaronder openen) en inderdaad snel te beschadigen.

Ik kan me niet herinneren dat Gamma Ray al eerder een limited edition van een nieuw studioalbum uitbrengt (Nee, dus niet de remasters met bonustracks).

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo nov 07, 2007 11:07 pm

Rebellion666 schreef:[..]

Ik ga ervan uit dat de limited edition van het nieuwe GR album wel wat bijzonder materiaal bevat anders zie ik de extra waarde van een limited edition niet in.

De first editions van de laatste platen van King Diamond en Iced Earth waren ook digipacks. Zonder extra's, maar wel gelimiteerd. Het zal me weinig verbazen als dat met de nieuwe van Gamma Ray ook het geval is.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » wo nov 07, 2007 11:23 pm

innuendo schreef:[..]

De first editions van de laatste platen van King Diamond en Iced Earth waren ook digipacks. Zonder extra's, maar wel gelimiteerd. Het zal me weinig verbazen als dat met de nieuwe van Gamma Ray ook het geval is.
Dan zal ik die limited edition lekker een limited edition laten en mooi in de schappen laten staan. Voor een paar euro minder heb je hetzelfde album maar dan in een uitstekend functionerend omhulsel.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo nov 07, 2007 11:34 pm

Voor mij hetzelfde verhaal. De twee uit mijn voorbeeld heb ik niet voor niets laten liggen.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do nov 08, 2007 10:50 am

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=4172

Review van deel 2 van Rene

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=4169

Retroreview van deel 1 van mij
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do nov 08, 2007 10:57 am

ik ben benieuwd

de laatste twee gamma ray platen waren tegenvallend, zeker na land of the free en het erg leuke powerplant
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do nov 08, 2007 11:00 am

Ik blijf No World Order ondanks het jatwerk nog steeds erg goed vinden, imo beter dan Somewhere Out In Space waar ik een kwart gewoon helemaal niks van vind.

Majestic heb ik nog steeds niet aangeschaft...

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » do nov 08, 2007 3:22 pm

Lennert schreef:http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=4172

Review van deel 2 van Rene

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=4169

Retroreview van deel 1 van mij
Ik sluit me volledig aan bij de review van Rene. Ik ervaar het album ook zo en heeft even de tijd nodig voordat het album helemaal op je ingewerkt is. Los van het feit dat GR weer het nodige jatwerk toegevoegd heeft (dat doen ze al zolang ze bestaan) vind ik dat juist niet erg storend. Beter goed gejat dan slecht verzonnen is mijn credo.

Wat die retro-reviews betreft. Stop daar eens mee. Het is een meest stomzinnige bezigheid om over een oud album een stukkie te schrijven. Het mist totaal alle objectiviteit omdat het ding misschien al duizenden rondjes heeft gedraaid in de cd-speler. Een album en de kwaltiteit van de stukken daarop beoordeel je na de eerste luisterbeurten. Daarmee wil ik aangeven of het (extreem hoge) cijfer er ook had gestaan als dit album in 2007 het levenslicht had gezien??? Denk het niet. Ik denk ook dat je dat de reviewer GR een beetje tekort doet door te opperen dat LotF nooit overtroffen is. Powerplant vind ik zéker wel de overtreffende trap.

Johan

Bericht door Johan » vr nov 09, 2007 1:58 pm

Het is toch prima om retroreviews te maken? Niet iedereen maakt het bewust mee als er een metalalbum uitkomt. Zeker met oudere platen. Driekwart van de muziek die ik luister is niet recentelijk gereleased. Zo'n recencies zijn dus minstens zo belangrijk als recencies van nieuw werk, die ook nog eens vaak veel veranderlijk zijn, aangezien je vaak pas na een jaar of langer weet of een album gewoon goed is of een klassieker wordt.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr nov 09, 2007 2:02 pm

Inderdaad. Retro reviews zijn behoorlijk interessant voor de mensen die nu op zoek zijn naar wat oudere albums. Meestal vind je alleen van nieuwe cd's recensies, wat erg jammer is.

Objectiviteit is natuurlijk wel een pré.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » vr nov 09, 2007 2:07 pm

Ik denk dat objectiviteit beter vertegenwoordigd is in een retro review, dan in een bespreking over een nieuwe plaat. Ik bedoel: hoe vaak zie je wel niet dat mensen lovend zijn over een nieuwe plaat, maar een jaar later zeggen dat het eigenlijk wel tegenvalt. Ik hecht meer waarde aan een lange termijnwaardering.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr nov 09, 2007 3:53 pm

Rebellion666 schreef:[..]

Ik sluit me volledig aan bij de review van Rene. Ik ervaar het album ook zo en heeft even de tijd nodig voordat het album helemaal op je ingewerkt is. Los van het feit dat GR weer het nodige jatwerk toegevoegd heeft (dat doen ze al zolang ze bestaan) vind ik dat juist niet erg storend. Beter goed gejat dan slecht verzonnen is mijn credo.

Wat die retro-reviews betreft. Stop daar eens mee. Het is een meest stomzinnige bezigheid om over een oud album een stukkie te schrijven. Het mist totaal alle objectiviteit omdat het ding misschien al duizenden rondjes heeft gedraaid in de cd-speler. Een album en de kwaltiteit van de stukken daarop beoordeel je na de eerste luisterbeurten. Daarmee wil ik aangeven of het (extreem hoge) cijfer er ook had gestaan als dit album in 2007 het levenslicht had gezien??? Denk het niet. Ik denk ook dat je dat de reviewer GR een beetje tekort doet door te opperen dat LotF nooit overtroffen is. Powerplant vind ik zéker wel de overtreffende trap.
Ik denk dat je hier het punt van een retroreview toch mist, namelijk om mensen die nog relatief nieuw zijn in de metalscene het belang van bepaalde platen te laten inzien.

En objectiviteit? Leg mij eens uit wat dat is? Als ik een objectieve review wil, waarbij de emoties van de schrijver niet meetellen, zou ik dan niet beter een computer kunnen inschakelen? Daarnaast, des te langer het geleden is dat ik de plaat voor het eerst hoorde, des te meer en uitgebreider ik er iets over kan zeggen. Platen die net uitkomen hebben van mijn kant pas na een jaar een echt 'objectieve' review, omdat de emoties die men bij zo'n plaat voelt nu eenmaal vooral in het begin vaak veranderen. Ik was helemaal lijp van de nieuwe Doomsword, maar omdat ik wat later was met reviewen viel hij me na enkele maanden gewoon tegen. Als ik de review meteen had gemaakt, had er vrij weinig van geklopt voor later.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr nov 09, 2007 3:56 pm

En btw, Powerplant overtreft mijns insziens Land Of The Free niet, daarvoor is Heavy Metal Universe te slecht.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr nov 09, 2007 4:07 pm

Objectiviteit bestaat misschien niet in de perfecte vorm, maar je kan het zeker nastreven.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr nov 09, 2007 4:12 pm

Dan mag de definitie van 'objectiviteit' eerst eens goed worden vastgesteld voordat we die term uberhaupt gebruiken. Een review is een mening, geen boven de persoonlijke ervaring staande esthetische waarheidsnorm.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr nov 09, 2007 4:15 pm

klopt, maar dan nog moet je in een recensie jezelf wel enigszins kunnen verplaatsen in de leek. Het is de bedoeling een algemeen beeld te geven met hier en daar wat inside informatie.

Ik kan een stofzuigerblack plaat bijvoorbeeld best goed vinden, maar 99 anderen niet. Dan moet je de tussenweg zien te vinden.
Dat is net als bij een leuke thrash plaat die wel bol staat van het jatwerk, dat je ook datzelfde jatwerk moet benoemen. Dat snoept punten af van een uiteindelijke beoordeling.
Je moet muziek niet alleen beoordelen op persoonlijke smaak, maar dat lijkt me behoorlijk duidelijk in het geval van recensiewerk.

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » vr nov 09, 2007 5:01 pm

Rebellion666 schreef:Een album en de kwaltiteit van de stukken daarop beoordeel je na de eerste luisterbeurten.
Totale flauwekul. Dan laat je je oordeel ontzettend afhangen van de stemming waarin je tijdens die eerste luisterbeurten toevallig was. Dat is dus juist heel subjectief. Misschien heb je net een hoop power metal albums beluisterd, ruzie met je vriend of vriendin en is je huisdier overleden, en denk je na 3 keer de nieuwe Gamma Ray beluisterd te hebben: "bah, weer zo'n voorspelbaar power metal album, wat een kutplaat". Ben je dan objectief?

Misschien dat als je een maand later in een positieve stemming bent, je er opnieuw naar luistert en denkt: "Verdorie, wat een heerlijk vrolijke muziek, dit is voor mij het album van het jaar." Bovendien kun je pas beoordelen of een cd echt 'tijdloos' of 'invloedrijk' is als hij al lange tijd uit is. Ik denk daarom dat een gemiddelde retro recensie 'objectiever' is dan de recensie van een album dat nog uit moet komen of net uit is. Sowieso is een 'objectieve' recensie net zo'n illusie als 'objectieve' wetenschap.

Als je niks met de retro recensies kunt, dan lees je ze gewoon niet. Als je het niet met een retro review eens bent, dan heb je op metalfan.nl de mogelijkheid om je eigen mening over het album er bij te schrijven. Als ik een retro review schrijf, krijg ik daar veel meer (veelal positieve) reacties op dan wanneer ik een nieuwe cd bespreek, dus ga ik zelf gewoon lekker door met regelmatig retro reviews schrijven en ik hoop dat Lennert dat ook zal doen. :P

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr nov 09, 2007 5:05 pm

my thoughts exactly (ja makkelijk ik weet het)

Johan

Bericht door Johan » za nov 10, 2007 9:10 pm

@Lennert:

Vind je HM Universe zo slecht?

Ik vind m wel lekker aanstekelijk, en live doet ie het ook goed. Ok, de lyrics gaan nergens over, maar zo waardeloos is het nummer toch niet?

Ik kan wel mindere nummers van Powerplant noemen. (IMO Hand of Fate en It's a Sin).

Bob

Bericht door Bob » za nov 10, 2007 9:43 pm

Gilbert schreef:[..]
Als ik een retro review schrijf, krijg ik daar veel meer (veelal positieve) reacties op dan wanneer ik een nieuwe cd bespreek
Het verschil is dat een retro-review vrijwel altijd over een klassieker gaat, of in ieder geval over een goed album. En daarmee stoot je natuurlijk een boel minder fanboys voor het hoofd.

Ik heb namelijk nog maar weinig retro-reviews gezien met een 78/100 of iets dergelijks als beoordeling.

Johan

Bericht door Johan » za nov 10, 2007 10:20 pm

Dan check The Metal Observer maar eens.

Edwynn

Bericht door Edwynn » zo nov 11, 2007 9:59 am

Bob schreef:[..]

Het verschil is dat een retro-review vrijwel altijd over een klassieker gaat, of in ieder geval over een goed album. En daarmee stoot je natuurlijk een boel minder fanboys voor het hoofd.

Ik heb namelijk nog maar weinig retro-reviews gezien met een 78/100 of iets dergelijks als beoordeling.
Het zou natuurlijk nuttig kunnen zijn wanneer we opnieuw kijken naar albums die destijds niet opvielen of hun tijd ver vooruit waren. Voortschrijdend inzicht, zeg maar. Andersom is het natuurlijk aardig om je bij klassiekers af te vragen in het huidige tijdsbeeld waarom het juist klassiekers zijn.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma nov 19, 2007 8:34 am

Zo, ik had hem vrijdag al gevonden in Arnhem en ben nu voor de derde keer aan het luisteren.

Het moet toch gezegd worden dat Kai Hansens stem hier enigszins tegenvalt in vergelijking me de voorgaande albums, vooral in het begin klinkt het wat vlakjes. Gelukkig dat dit al snel sterk begint te verbeteren. Het jatwerk hindert me in ieder geval niet en het gesoleer mag zeker het sterkste tot nu toe op een Gamma Ray album genoemd worden. Productie is wederom perfect (had niks anders verwacht) en de nummers sluiten perfect aan bij de eerste Land Of The Free.

Empress en When The World zijn voorlopig favorieten, maar echt slechte nummers ben ik nog niet tegengekomen. Ik ben behoorlijk enthousiast in ieder geval, zou wel eens een top 3 album kunnen worden!

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » ma nov 19, 2007 11:33 am

Lennert schreef:Zo, ik had hem vrijdag al gevonden in Arnhem en ben nu voor de derde keer aan het luisteren.

Het moet toch gezegd worden dat Kai Hansens stem hier enigszins tegenvalt in vergelijking me de voorgaande albums, vooral in het begin klinkt het wat vlakjes. Gelukkig dat dit al snel sterk begint te verbeteren. Het jatwerk hindert me in ieder geval niet en het gesoleer mag zeker het sterkste tot nu toe op een Gamma Ray album genoemd worden. Productie is wederom perfect (had niks anders verwacht) en de nummers sluiten perfect aan bij de eerste Land Of The Free.

Empress en When The World zijn voorlopig favorieten, maar echt slechte nummers ben ik nog niet tegengekomen. Ik ben behoorlijk enthousiast in ieder geval, zou wel eens een top 3 album kunnen worden!
Ik vind het eigenlijk een beter album dan GWTD van Helloween. Het kllinkt allemaal wat spontaner. Wat de zang van Hansen betreft ben ik het met je eens, ik heb het de voorbijgaande albums ook wel eens beter gehoord met als hoogtepunt Powerplant.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma nov 19, 2007 10:12 pm

http://www.youtube.com/watch?v=vNtgf5U-9PE

De nieuwste clip van Into The Storm.

Johan

Bericht door Johan » di nov 20, 2007 9:44 am

Zijn er dan meerdere versies van? (zoniet, dan heb ik 'm al gezien).

Persoonlijk moet ik nog steeds wennen aan de nieuwe Gamma Ray. Vooral die Flash of the Blade rip-off is niet netjes, maar wel lekker klinkend. Insurrection bevalt me tot nu toe het beste, en ook Empress, Rain en Real World klinken goed. To Mother Earth doet me nog het minste.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di nov 20, 2007 10:01 am

Waar horen jullie Flash Of The Blade dan? Ik heb Road To Hell van Bruce Dickinson gehoord, Out Of The Shadows en The Clairvoyant van Maiden, Princess of the Dawn van Accept en How Many Tears van Helloween, maar geen Flash Of The Blade.

En ik kon gisteren een lach niet onderdrukken toen ik Kai Hansen 'And where the fuck is my superman outfit?' op Rain hoorde zingen.

Johan

Bericht door Johan » di nov 20, 2007 10:07 am

Lennert schreef:Waar horen jullie Flash Of The Blade dan? Ik heb Road To Hell van Bruce Dickinson gehoord, Out Of The Shadows en The Clairvoyant van Maiden, Princess of the Dawn van Accept en How Many Tears van Helloween, maar geen Flash Of The Blade.

En ik kon gisteren een lach niet onderdrukken toen ik Kai Hansen 'And where the fuck is my superman outfit?' op Rain hoorde zingen.
De openingsriff van When the World is bijna hetzelfde als de openingsriff van Flash of the Blade.

Edit: hier staan er een paar op een rij, al klopt niet alles. Zo heeft die maker het over the Rhyme of the Ancient Mariner i.p.v. The Clairvoyant.

http://www.youtube.com/watch?v=rnvmGvY-Qsw

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » di nov 20, 2007 12:51 pm

Wat een raar filmpje. Had die kerel tijd over ofzo? Beetje onzinnig naar mijn mening maar goed. Gamma Ray jat er vanaf hun eerste noot lustig op los en dat zullen ze tot de laatste noot (ooit) blijven doen. Ik stoor me er niet echt aan.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di nov 20, 2007 1:45 pm

Ik vind een aantal behoorlijk ver gezocht in ieder geval, op het gebied van Eagle Fly Free. Flash Of The Blade hoor ik er nog steeds niet echt in. Wat mij opvalt is dat niemand Leaving Hell vergelijkt met The Road To Hell van Bruce Dickinson.

Johan

Bericht door Johan » di nov 20, 2007 1:49 pm

Dat zal wel zijn omdat ik het origineel niet ken. :wink:

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » di nov 20, 2007 8:55 pm

Lennert schreef:Ik vind een aantal behoorlijk ver gezocht in ieder geval, op het gebied van Eagle Fly Free. Flash Of The Blade hoor ik er nog steeds niet echt in. Wat mij opvalt is dat niemand Leaving Hell vergelijkt met The Road To Hell van Bruce Dickinson.
Road to Hell heb ik wel herkend, al twijfelde ik wel een beetje. In From the Ashes herken ik op een gegeven moment Savatage, als ze dat 'woohooohoo' doen. Het lijkt op een van de nummers van The Wake of Magellan als ik het goed heb...

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di nov 20, 2007 8:57 pm

de halve soleersectie van The Lon. of the long distance runner zit ook in het tweede nummer, na de eerste solopartij.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di nov 20, 2007 9:04 pm

Exact.

En toch irriteert het me nergens, ik blijf het album per luisterbeurt beter en beter gaan vinden.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di nov 20, 2007 9:07 pm

Het album bevalt mij ook weer prima. Erg gaaf juist om te merken dat mijn ervaring toeneemt op het gebied van metal kennen en herkennen. Dat is niet arrogant bedoeld, maar toen ik voor het eerst No World Order hoorde, had ik dat totaal niet in de gaten dat er allerlei klassiekers werden vereerd.

Nu juist wel, dus ik vind het extra leuk puzzeltje naast het feit dat de luistervaring weer uiterst plezant is.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di nov 20, 2007 9:21 pm

Hoe gaat Kai Hansen uberhaupt om met kritiek dat hij zoveel zou jatten? Is het intentioneel of zegt hij zelf dat het (yeah right) per ongeluk is?

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di nov 20, 2007 9:23 pm

haha, ik kan me niet voorstellen dat er bij hem opeens soortgelijke ideeen op komen zetten, terwijl hij zo'n beetje elke cd in het genre verslinden zal.

Het is het Iron Savior verhaal. Hij maakt naast een pot geweldige heavy metal ook dankbaar gebruik van het medium om zijn liefde voor bepaalde bands over te brengen.
Natuurlijk is dat intentioneel.

Johan

Bericht door Johan » wo nov 21, 2007 1:52 pm

Ik hoor ook nog These Colours don't run in een nummer, Leaving Hell geloof ik. (Dat whohoohoohooo gedeelte).

Wat zit er allemaal in No World Order dan? Alleen de solo van New World Order herken ik als bijna dezelfde solo van Hansen op I Want Out.

Bob

Bericht door Bob » do nov 22, 2007 5:35 pm

Heaven And Hell is haast een 1 op 1 kopie van I Want Out.

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » do nov 22, 2007 10:02 pm

Johan schreef:
Wat zit er allemaal in No World Order dan? Alleen de solo van New World Order herken ik als bijna dezelfde solo van Hansen op I Want Out.
Je hoort toch zo dat 'New World Order' bijna hetzelfde klinkt als Priests 'Hell Bent For Leather'? Zelfs bijna het hele nummer door. En over Judas Priest gesproken: 'Solid's intro komt zeer overeen met die van Priests 'Rapid Fire'. Tenslotte bevat 'Eagle' een stukje van Maidens 'Charlotte The Harlotte'-melodie als intermezzo.

Johan

Bericht door Johan » vr nov 23, 2007 3:39 pm

Ik zal er op letten de volgende keer dat ik Priest en No World Order luister.

Zou die dvd van Gamma Ray ooit nog uitkomen? Het begint voor een dvd al Chinese Democracy achtige toestanden te worden.

Plaats reactie