Gezocht: Gitaar leraar!

Wil je wat verkopen, of zoek je juist een plaat?
Of zoek je bandleden? Hier kan je het vragen.
Plaats reactie
Noekie-
Contacteer:

Gezocht: Gitaar leraar!

Bericht door Noekie- » zo nov 25, 2007 10:38 am

Ik wil graag gitaar leren spelen en ik heb dan ook inmiddels al een tijdje een gitaar staan, maar ik kan er helemaal niets mee... :?

Is er iemand die in Nijmegen woont, goed gitaar kan spelen en het mij wil leren? :D
I'm not myself, I'm a replica of me..

Bastiaan
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » zo nov 25, 2007 3:18 pm

Helaas, maar als je er ruim een uur treinreizen voor over het ben je welkom (Zwolle). Verder weet ik zo niemand in Nijmegen
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Noekie-
Contacteer:

Bericht door Noekie- » zo nov 25, 2007 9:02 pm

Mja dat is wat ver voor een gitaarles :? Als ik wanhopig word om gitaar te leren spelen en er is niemand dichterbij dan hou ik je in gedachten ;)

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » zo nov 25, 2007 10:02 pm

google doet wonderen:
http://www.gitaarlesharbers.nl/
Heerlijk Helder Taalloeder

Noekie-
Contacteer:

Bericht door Noekie- » ma nov 26, 2007 12:20 am

Is een optie ja, maar ik vnd t leuker om t te leren van een metalhead, leer ik tenminste goede muziek te spelen ;)

Bastiaan
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » ma nov 26, 2007 1:24 am

Al aan tablatuur gedacht? Er zijn zoveel goede gitaristen die nooit een les gehad hebben.

Bovendien zijn er veel bands die op internet (hallo youtube) uitleggen hoe en wat ze precies spelen, stap voor stap.

Akkoorden kan je sowieso van het net plukken. Of je koopt zo'n simpel gitaarblaadje voor beginners. En start dan met... ik noem maar wat simpels... nirvana, wat top40rock of... (ja hier komt ie) nothing else matters of weet ik het.

Een aanrader zolang je nog geen leraar gevonden hebt.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Hjalmar

Bericht door Hjalmar » ma nov 26, 2007 3:58 pm

Zorg dat je een oneindige trailversie van Guitar Pro krijgt.
Download wat tabs die je leuk vindt van www.gprotab.net

Om te zorgen dat je went aan het idee dat een gitaar minimaal 6 snaren heeft kan je oefeningen doen, bijvoorbeeld simpele pentatonische toonladders, dan leer je de afstand tussen de snaren, anders zou je alleen maar op één snaar blijven pielen.

Begin gewoon vooraan, met de chords, en kijk naar filmpjes op internet zodat je ziet hoe ze die pakken. Fout aangeleerde manieren kosten veel moeite om te herstellen. Er zijn technieken die tijd en energie kosten om te leren, (alternate picking, bends, vibrato e.d) en enkel met doorzettingsvermogen lukt je dat. Een leraar is voor de meeste enkel een gids.

Je kan best zelf gitaar leren spelen, het is echt niet zo moeilijk. Een leraar is natuurlijk leuk, maar daar betaal je ook voor. En een goede leraar vindt je niet op forums als deze.

ketter

Bericht door ketter » ma nov 26, 2007 5:12 pm

Voor de basis zou ik zeker een leraar pakken, dan ben je snel op gang. Daarna kan je het zelf wel uitzoeken.

Ik was ook begonnen zonder leraar, maar dat werkte niet. Met leraar leer je echt een stuk sneller.

Noekie-
Contacteer:

Bericht door Noekie- » ma nov 26, 2007 7:18 pm

Tnx voor de tips allemaal !!!

Ik heb ook een dvd gitaar spelen voor dummies ofzo, maar ik kan dr geen fluit van :P Heb ook een boekje vor beginners, maar volgens mij heb ik te korte armen of vingers ofzo :shock: Kmoet dr maar es voor gaan zitten en gaan proberen en oefenen, eens kijken of er op een dag een melodietje uit komt ;) vader jacob ofzo :P (die kon ik ooit spelen! Mn zwager had t me geleerd haha, maar dat is 10 jaar geleden :P)

vertigo

Bericht door vertigo » di nov 27, 2007 11:50 am

Herfstval schreef:Akkoorden kan je sowieso van het net plukken. Of je koopt zo'n simpel gitaarblaadje voor beginners. En start dan met... ik noem maar wat simpels... nirvana, wat top40rock of... (ja hier komt ie) nothing else matters of weet ik het.

Een aanrader zolang je nog geen leraar gevonden hebt.
Je bedoelt vast de eerste 10 seconden van Nothing Else Matters... :lol: :lol:
-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...

[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]

havenblaster

Bericht door havenblaster » di nov 27, 2007 9:54 pm

Bart schreef:Voor de basis zou ik zeker een leraar pakken, dan ben je snel op gang. Daarna kan je het zelf wel uitzoeken.

Ik was ook begonnen zonder leraar, maar dat werkte niet. Met leraar leer je echt een stuk sneller.
+9213407124

Plaats reactie