30/11 The Black Crusade Tour (Met o.a Machine Head)

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11746
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » ma nov 26, 2007 11:57 pm

Machinehead en Arch Enemy voor 42.50 vind ik een beetje te gek. De rest is kut. Vooral Dragonforce. Brr.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Bericht door st. evil » di nov 27, 2007 2:46 pm

ik blijf het jammer vinden dat arch enemy niet wat later speelt, kan me nog herrinneren dat trivium bij arch enemy in het voorprogramma stond in het patronaat, mooie show was dat van arch enemy
nu is het helaas andersom.

ik ga toch vooral machine head en arch enemy, de rest van de bands is mooi mee genomen
Thrash till Death

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8435
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di nov 27, 2007 2:50 pm

23:59 i Amsterdam Bijlmer ArenA 7 Utrecht Centraal Intercity 3589 NS
00:16 i Utrecht Centraal 9a


00:23 Utrecht Centraal 19b Hertogenbosch ('s) Stoptrein 16091 NS
01:32 i Eindhoven 3
Toon tussenstations



oftewel, laatste trein om 23.59 uur. Dus dan zal het rond 23.30 uur uiterlijk afgelopen moeten zijn. zou toch best krap kunnen worden. Denk dat ik maar met auto ga als ik die geregeld krijg. Dan wil ik ook meteen een chauffeur geregeld krijen, want ik wil wel wat drinken bij zo'n concert.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8435
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di nov 27, 2007 2:52 pm

ow: verwachte eindtijd volgens HMH.nl is 23.00 uur.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di nov 27, 2007 2:58 pm

das wel vroeg. Het begint toch om 6 uur? Dat zou, inclusief ombouwen, op gemiddeld een uur per band komen. Dat lijkt me erg weinig.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8435
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di nov 27, 2007 3:07 pm

zo staat het op de site. leek mij ook. deuren open om 17.00 shadows fall om 18.00 uur.

maar gemiddeld een uur per band. Shadows fall en dragonforce beide een half uurtje, dus dan machine head en trivium anderhalf uurtje... kan wel kloppen, toch?

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Bericht door st. evil » di nov 27, 2007 3:12 pm

Joris schreef:zo staat het op de site. leek mij ook. deuren open om 17.00 shadows fall om 18.00 uur.

maar gemiddeld een uur per band. Shadows fall en dragonforce beide een half uurtje, dus dan machine head en trivium anderhalf uurtje... kan wel kloppen, toch?
vergeet je nu niet een bandje?
Thrash till Death

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8435
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di nov 27, 2007 3:16 pm

nee, maar die speelt dan gewoon een uur. :wink:

Gebruikersavatar
Flip
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 12:45 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Flip » di nov 27, 2007 6:16 pm

Ticketservice heeft mij ook bevestigd dat het 2300 is. Idd kort, maarja scheelt nu kan ik graties er heen.
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x2/redgothic.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8435
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » wo nov 28, 2007 1:57 pm

hmmm, net bericht gehad dat het in munchen nog niet is uitverkocht en ik eventueel aan de avondkassa een kaartje kan kopen.

Wellicht dat ik er maandag in munchen nog eens heen ga als het vrijdag ongelofelijk gaaf blijkt te zijn. 's avonds verder toch niets te doen, hier.

wel weer 38 pleuro.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Bericht door Krimhild » wo nov 28, 2007 2:58 pm

Joris schreef:Dragonforce is live gewoon geweldig (cd ervan heb ik pasgeleden na 2 weken weer doorverkocht, omdat ik het toch te eentonig vond worden en omdat ik niet van zulke zang houdt).
Oh, ik hoorde juist dat ze live echt zaad zijn.. We zullen zien.

Onverhoopt ergens een kaart over, dus ik ben ook van de partij. En dragonforce maar een half uurtje? Das wel erg karig... Om vervolgens anderhalf uur tegen trivium aan staan kijken, joy.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8435
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » wo nov 28, 2007 4:10 pm

nee, op cd vind ik het gewoon na 2 nummers wel genoeg. Live pas 1x gezien op FoR. Ik hou wel van zulke gitaar shows. Gooien met gitaren, supersnel solo en battle werk, met mond en bovenhands spelen, etc.... De zang doet me live overigens ook niets. Maar puur het gitaargeweld dus... heersend !

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » wo nov 28, 2007 4:28 pm

Krimhild schreef:[..]

Oh, ik hoorde juist dat ze live echt zaad zijn.. We zullen zien.

Onverhoopt ergens een kaart over, dus ik ben ook van de partij. En dragonforce maar een half uurtje? Das wel erg karig... Om vervolgens anderhalf uur tegen trivium aan staan kijken, joy.
De keer dat ik Dragonforce zag hadden ze een amateuristische crew meegenomen.

Der was echt helemaal niets uit te halen, de drum ging over alle solo's heen en de zang was ook niet te horen.

Over Trivium heb ik niet veel beters te zeggen, die klonken wel goed maar kregen het publiek niet mee.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Bericht door st. evil » wo nov 28, 2007 4:35 pm

Het tijdsschema volgens de site van de HMH

18.15 - 18.40 uur Shadows Fall
18.55 - 19.25 uur Arch Enemy
19.40 - 20.20 uur Dragonforce
20.40 - 21.20 uur Trivium
21.50 uur Machine Head
23.00 uur einde concert, start afterparty


tering ik had er nog op gehoopt dat arch enemy tenminste nog na dragonforce mocht spelen en ook langer speeltijd zou krijgen, maar dit is echt triest
Thrash till Death

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8435
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » wo nov 28, 2007 5:34 pm

das best schraal ja. trivium zelfs minder dan een uur en machinehead net ietsje meer dan een uur.

Dat shadows fall gewoon om 18.00 uur begint, en ze wat sneller ombouwen.... had toch wel gerekend op minstens anderhalf uur machine head.

enne.... afterparty ?? al ga ik dan richting trein

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22285
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo nov 28, 2007 5:37 pm

Hehe, ben blij dat ik geen kaartje gekocht heb. Sowieso is 5 bands op 1 avond teveel. Arch Enemy een half uur... kom nou. Dat is gewoon triest voor een band met zo'n discografie.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo nov 28, 2007 10:51 pm

Arch Enemy op deze positie had ik eerlijk gezegd niet verwacht, erg jammer.

Ik ga er gewoon van uit dat Machine Head de avond hele goed gaat maken.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » wo nov 28, 2007 10:58 pm

Eens met Koen.
Ze hebben zojuist een geweldige plaat afgeleverd, en nu krijgen ze slechts 30 minuten voor een optreden. Daarnaast is dat ook niet bepaald bevordelijk voor de verkoop, waarin Machine Head en AE waarschijnlijk de meeste mensen trekken.

Machine Head voor het oudere volk, en AE met name voor het wat jongere publiek.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » wo nov 28, 2007 11:15 pm

denk toch dat trivium meer platen verkoopt dan AE heur, misschien dan niet bij bevoorordeelde online forumbezoekers maar wel bij het "gewone volk". Van al die AC/DC/metallica/maiden fans hier die nog allemaal cds kopen kent hooguit 1tje AE en ze kennen allemaal trivium (zie ook support slots natuulk)

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22285
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » do nov 29, 2007 1:37 am

Dat is zo.

Maar 5 bands op 1 avond is gewoon teveel. Veel mensen komen slechts voor 1 of 2 bands. Als die dan zo karig weinig spelen, voel je je gewoon bekocht. AE 30 minuten, dat zijn krap 7 nummers ---> 3 van de nieuwe plaat, Ravenous, We Will Rise, Nemesis en My Apocalypse. Niet vet he als je vooral voor hen komt.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » do nov 29, 2007 3:01 am

Nou zeker niet nee (laten die vier nummers ook nog eens nummers zijn die niet tot mijn favorieten behoren maar wellicht wel gespeeld worden), ik ben blij dat ik geen kaartje gekocht heb.

Heel, heel erg jammer dat ik Machine Head moet missen, en dan is het extra spijtig dat ze niet op FOR konden spelen. Maar goed, ik zie toch liever een 'eigen' show, want met ruim een uurtje is het ook erg jammer.

En zoals Koen al zei, vijf bands is teveel. Het is mij die 45 euro niet waard als ik SF en AE wil zien terwijl ze samen een uur op het podium staan. En dan staan Trivium en Dragonforce nota bene boven... erg jammer.

Maar even postitief eindigen. Iedereen die er wel naar toe gaat: heel veel plezier, zal ongetwijfeld een mooi avondje worden! PROOOOOOOST!
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Bericht door lampje » do nov 29, 2007 4:34 am

Dan kun je vrijdagavond in ieder geval nog naar Ermelo komen voor Satanklaas ! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8435
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » do nov 29, 2007 8:24 am

ik denk dat het wel mee zal vallen. Het zal zeker een erg gave avond worden. Met veel goede muziek. Van de 5 bands wil ik er ook 5 zien en vind ik er 4 op cd ook behoorlijk goed, dus in mijn geval is dat niet zo erg. dan wordt het sowieso niet saai.
Ik denk dat ik zaterdag wel pijn in mijn nek zal hebben. Heb er zin in iig.

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Bericht door st. evil » do nov 29, 2007 11:47 am

ja inderdaad, op een gegeven moment moet je gewoon stoppen met zeiken en het is van de positieve kant bekijken, het wordt gewoon lol, zelfs dragonforce (dat ik op cd niet vet vind) kan live leuk zijn
verder gewoon genieten van de muziek die ik wel goed vind en bier drinken
Thrash till Death

Gebruikersavatar
Flaw
Lult over cdtjes
Berichten: 2556
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 3:51 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Flaw » do nov 29, 2007 4:31 pm

Het is trouwens ausverkauft.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » do nov 29, 2007 11:07 pm

Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht, dat het zou gaan uitverkopen.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8435
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » vr nov 30, 2007 11:24 am

het is al in veel steden uitverkocht (geweest), dus zat er wel aan te komen.

Gebruikersavatar
Metalhead
Berichten: 908
Lid geworden op: zo jul 17, 2005 2:50 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Metalhead » vr nov 30, 2007 12:11 pm

En het is eigenlijk gewoon best wel een goede line up. Er zullen zat kids zijn die hierheen gaan. En in die HMH passen nou ook weer niet zoveel mensen.

Gebruikersavatar
Metal_heart
Berichten: 1435
Lid geworden op: ma nov 15, 2004 9:15 pm

Bericht door Metal_heart » vr nov 30, 2007 1:06 pm

jaaaa ik ben een van die kids... (van 27)

:)
[url=http://www.huubboel.nl][img]http://i12.photobucket.com/albums/a222/Wouter_devries/banner_gitaarnet.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8435
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » vr nov 30, 2007 1:57 pm

ingegelijks :D

ben toch liever een 27jarige kid, dan een 23jarige oude lul, toch? :wink:

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Bericht door Metall » za dec 01, 2007 10:06 am

Het was een zeer geslaagde avond en het geld zeker waard. Het optreden van Dragonforce vond ik er goed tussen passen: meer show en humor en wat vrolijker dan de rest. Ik snap niet dat veel mensen zo negatief zijn over Dragonforce.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » za dec 01, 2007 10:53 am

Ik heb gisteren alleen Dragonforce, Trivium en Machine Head gezien, kon vanwege werk niet eerder in A'dam zijn.

Dragonforce vind ik gewoon geen leuke band, dus daar heb ik erg weinig van gezien en Trivium begon me na een paar nummer ook te vervelen.

Machine Head gaf zoals altijd weer een erg sterke show weg, alleen wel erg kort naar mijn idee. En ik vind toch dat die nieuwe nummers iets te langdradig zijn. Verder prima optreden.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Bericht door Krimhild » za dec 01, 2007 11:07 am

Dragonforce was echt geniaal! Tijdens de solo van het eerste nummer heb ik 5 minuten in een deuk gelegen, teveel strakke broeken, te snel, te hoog, te maf. Jammer dat ze Disciples of Babylon niet speelden, dat vind ik toch wel hun gaafste nummer maarja je kan niet alles hebben. De intro was wel gaaf, lekker machinehead in de zeik nemen ^^

De rest van de bands waren niet echt m'n ding. Arch Enemy kan wel leuk zijn, maar ze speelden nogal kort (en wij kwamen wat later binnen) dus ik kon er niet echt voor warm lopen. Viel me wel op dat je zowaar melodietjes kon horen, dat was vorige keren wel anders. Bij Trivium om friet gegaan. Machinehead was dan weer w'el gaaf! Vooraan geplet als een malle, maar achteraan lekker van het optreden kunnen genieten.


@ Metall; Nou, veel mensen vinden ze gewoon gay. TE vrolijk en TE strakke broeken. En dat is ook zo, maar ik vind dat gewoon grappig en gaaf terwijl andere mensen powermetal waarschijnlijk gewoon niet kunnen waarderen. Jammer dan!
Ik ben hier gewoon.

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Laus » za dec 01, 2007 2:02 pm

zo, inmiddels ontkatert.

Twas echt te gaaf gister. Shadows Fall gemist dankzij die slome k**garderobe.

Arch Enemy was goed, zo had ik ze in tijden niet meer gehoord. Eindelijk weer inspiratie enzo. Ben benieuwd naar een volgend werkje.

De drakenvriendjes waren weer heerlijk virtuoos. Blijft echt knap en geweldig en gewoon een absolute liveband. Heerlijk van staan genieten.

Trivium moest duidelijk de eerste 2 nummers even warm worden. Daarna een heerlijk strakke show. Tis echt net ome James die zanger zeg. Lekker degelijk.

En Machine Head.... echt, die eerlijkheid, oprechts heid....het komt uit z'n kleine teen. Ontzettend goed. Ook die nummers van The Blackening...heerlijke CD, echt een groeiplaat. Komt er heerlijk uit. In de pit was alles gladder dan een ijsbaan en ik ben wel 10x op mijn plaat gegaan. Maar het was het waard...inclusief het missen van de laatste trein.


Nu nog een package met Scar Symmetry en Killswitch en Children of Bodom en het jaar is compleet :p

Oja...minpunt:
Amsterdam...wat een absolute godvergeten kutstad met een kudtvolk is dat zeg. Stelletje op geld beluste wannabe's. Blegh...het enige positieve is dat alle toeristen er heen gaan zodat wij er geen last van hebben.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4076
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » za dec 01, 2007 2:06 pm

Hier nog iemand die Dragonforce nog nooit gezien had en wie het ook helemaal niet aansprak (ben niet echt een powermetal fan), maar damn, was me dat ff lachen zeg! Mwahaha, heb me echt kapot gelachen, wat een gave show geven die lui. Ik zat achterin op de tribune, had een goed uitzicht. Het is zó over the top allemaal, dat het weer (meer dan) leuk wordt. Het begon inderdaad al met het intro :lol: en dan de show, flitsende gitaar solo orgies, die toetsenist stond echt als een spastische debiel te springen en te dansen achter zijn keyboard, geweldig! Die gitaristen speelden de ene flitsende solo na de andere en hadden ook nog allerlei coole moves in huis. Later in het optreden wisselden de bassist en een gitarist midden in een nummer van instrument en gaf de bassist ook nog ff wat ultra snelle solo's weg. Ik zal er nooit een CD van kopen en het optreden had ook niet veel langer moeten duren, maar als je de kans hebt ze live te zien, ga kijken! Je lacht je kapot (wel je gevoel voor humor aanzetten!) Ik snap echt niet hoe je over deze band kunt mekkeren, het ligt er allemaal zó ultradik bovenop, als je daar de humor niet van in kunt zien, ligt het echt aan jezelf!

Verder Shadows Fall gemist, Arch Enemy gezien, raar waarom zij maar zó kort mochten spelen, ze hebben maar 4 hele nummers gespeeld, 4! :/ Daarna zoals gezegd Dragonforce, daarna Trivium, wat me toch een beetje tegenviel, vond er geen reet aan eigenlijk. Ik heb ze vorig jaar als support van Maiden gezien, toen vond ik het best OK, dus ik had wel verwacht dat er na weer een jaar non-stop touren wel duidelijk vooruitgang te horen zou zijn en ze een stuk beter zouden klinken, maar dat viel dus tegen. Vond het saai en het miste power.

Machine Head was zonder enige twijfel de terechte headliner van de avond, vanaf de eerste seconde stond het geluid als een huis. Erg goed optreden, goede (maar voorspelbare) set en inderdaad wel wat kort. De show schreeuwde om een toegift en ik had zeker de indruk dat de band daar ook best voor te porren was, maar het zal wel met de curfew te maken hebben gehad dat ze niet terugkwamen.

Al met al een gave avond gehad!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8435
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » za dec 01, 2007 4:00 pm

supergaaf. Tot machine head, that is.

Moest net voor machine head met vriendin naar EHBO, had iets verrekt in d'r heup, ofzo. Daardoor helft van Machinehead gemist (waar ik voor kwam) en vanaf "jesus wept" nog wat gezien, vanaf bovenste tribune, wat toch wel erg ver weg was. Behoorlijk kut dus. Schijteinde van een verder erg gave avond...
Reden dus om maandag nog eens te gaan, en machinehead wel goed bekijken.

Gebruikersavatar
Flip
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 12:45 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Flip » za dec 01, 2007 5:11 pm

Opzich best naar me zin gehad maar.

-Prijzen achterlijk hoog
-Te kort speelduur van de beginnende bands
-Geluid was soms behoorlijk slecht.

zal iig geen 2e x 45 pleuro neerleggen
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x2/redgothic.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4076
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » za dec 01, 2007 5:23 pm

De merch prijzen bedoel je dan zeker, die waren idd, zoals te verwachten, belachelijk. Blijf me verbazen dat ze er geen shirt minder (behalve die van mij dan) om lijken te verkopen, ik zag hele hordes in van die shirts rondlopen.

Bierprijzen vond ik best redelijk, bij dat soort grote evenementen betaal je je normaal helemaal scheel. Maar hier 2 euro voor een (klein) biertje (3 euro voor een grote) en ze komen het nog bij je brengen ook. Garderobe gratis, vond het dus best te doen.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8435
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » za dec 01, 2007 6:07 pm

shirts waren idd belachelijk duur.
Mijn vriendin ging naar de wc, kwam terug: "doe je ogen eens dicht, ik heb een verrassing voor je". Had ze een machine head shirt gekocht.

Heel ondankbaar, maar heb het haar terug laten brengen, omdat ik het belachelijk duur vond. Ze kreeg gelukkig geld terug. Daarbij vond ik hem ook niet eens mooi (dat shirt met die wolvenkop erop).

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4076
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » za dec 01, 2007 6:11 pm

Haha, idd dat Wolves shirt vond ik ook lelijk, er zaten verder wel coole shirts bij.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » za dec 01, 2007 7:40 pm

Wat moest je er voor neer leggen dan?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8435
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » zo dec 02, 2007 12:23 pm

weet niet precies hoe duur dat shirt was, maar rond de 30 pleuro volgens mij.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4076
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » zo dec 02, 2007 12:35 pm

30 euro voor de meeste shirts ja. Een tanktop (hempje) voor de girls was 35 euro (!). Een hooded sweater was 60 of 65 euro.......
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Metalhead
Berichten: 908
Lid geworden op: zo jul 17, 2005 2:50 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Metalhead » zo dec 02, 2007 12:36 pm

detering. Dat wordt ook allemaal steeds duurder.

Ligt het aan mij of wordt vooral bij de grotere shows de merchandise zo duur?

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » zo dec 02, 2007 12:58 pm

HMH = duur, plus dan hebben ze volgens mij ook nog een curfew. Ik had echt het idee dat Machine Head nog wel een toegift wilde geven. Maar het mocht de pret niet drukken verder. Eindelijk weer es in de pit gestaan en helemaal kapot gebeukt. Shirt was zondag nog steeds nat van ut zweet :P

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » zo dec 02, 2007 1:10 pm

Als ik de reacties lees zijn alle bezoekers weer vreselijk hard genaaid met alle prijzen; ticket, merchandise en bier (2 euro, pleur op man !!).
En hebben alle bands (vooral AE) veel te korte speeltijd gehad.

Blij dat ik er niet in ben getrapt.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4076
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » zo dec 02, 2007 1:39 pm

yowannuzz schreef:Als ik de reacties lees zijn alle bezoekers weer vreselijk hard genaaid met alle prijzen; ticket, merchandise en bier (2 euro, pleur op man !!).
En hebben alle bands (vooral AE) veel te korte speeltijd gehad.

Blij dat ik er niet in ben getrapt.
Tickets waren idd erg duur (maar goed, ik kon dus gratis), merch ook (maar niemand is verplicht dat te kopen) en ik weet niet waar jij uit gaat, maar hier in Utrecht betaal je in iedere kroeg 2 euro voor een biertje en in sommige gevallen al 2,20. 2 euro is dus niks uitzonderlijks.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » zo dec 02, 2007 1:45 pm

Ik ga niet echt vaak de kroeg meer in, maar als ik hier in Bergen op Zoom uit ga betaal ik zo tussen de 1,50 en 1,70 euro voor een flesje Jupiler. En bij het gemiddelde concert betaal ik ook niet veel meer dan 1,80 euro. Dan vind ik 2 euro (nota bene bijna 5 gulden) vreselijk veel centjes voor een klein (!) biertje.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Antonio Montana
Berichten: 3219
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 8:49 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Antonio Montana » zo dec 02, 2007 1:56 pm

Mmm, hier in Den Haag is het bier in de kroegen bijna altijd 2,20. Bij concerten toch ook gewoon meestal 2,00?
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Gebruikersavatar
CO2
Berichten: 103
Lid geworden op: do okt 18, 2007 10:34 am

Bericht door CO2 » zo dec 02, 2007 2:18 pm

yowannuzz schreef:Ik ga niet echt vaak de kroeg meer in, maar als ik hier in Bergen op Zoom uit ga betaal ik zo tussen de 1,50 en 1,70 euro voor een flesje Jupiler. En bij het gemiddelde concert betaal ik ook niet veel meer dan 1,80 euro. Dan vind ik 2 euro (nota bene bijna 5 gulden) vreselijk veel centjes voor een klein (!) biertje.
In de kroeg waar ik meestal kom kost het 2.10. Afgelopen donderdag moest ik zelfs ergens 4.20 betalen voor een biertje (halve liter, maar dan nog).
En dat is dan in Gorinchem, in grotere steden zal het nog wel meer zijn.

Bij concerten is het meestal wel iets minder, ongeveer 1.70 denk ik.

1.50 is in ieder geval goedkoop (al is dat relatief), al weet ik niet precies wat je onder klein verstaat.

Plaats reactie