Dat is gewoon een erg sterk schijfje.iscariah schreef:Ik moet toegeven dat ik die FINNGÁLKN CD op K.'s labeltje zeer genietbaar vind. Meer luisterbeurten nodig maar een zeer goede plaat.
Black Metal
[quote="KoenM"][..]
Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.
Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.
Met je snor!
Godver.[/quote]
Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.
Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.
Met je snor!
Godver.[/quote]
- Blood&Ashes
- Blood&Ashes
- Blood&Ashes
Zijn jullie trouwens bekend met Haemoth? Ze hebben niets nieuws uit en zijn ook niet bepaald een nieuwe band, maar ik heb er hier nog nooit iets over gehoord.
Lekkere ruige, Franse black, die me bij vlagen aan Antaeus doet denken. Hierrr een sample van hun laatste album, Vice, Suffering And Destruction. Meer op hun website: http://haemoth.neuf.fr/.
Lekkere ruige, Franse black, die me bij vlagen aan Antaeus doet denken. Hierrr een sample van hun laatste album, Vice, Suffering And Destruction. Meer op hun website: http://haemoth.neuf.fr/.
rolt hier ook nog binnen. Haemoth? Heb hier nog een lp "Satanik Terrorism" liggen, maar die klinkt toch echt als 13 in 1 dozijn.Blood&Ashes schreef:Zijn jullie trouwens bekend met Haemoth? Ze hebben niets nieuws uit en zijn ook niet bepaald een nieuwe band, maar ik heb er hier nog nooit iets over gehoord.
En de man zal heersen.
- Blood&Ashes
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Rammelt lekker dat Haemoth. Maar het kan niet tippen aan Antaeus vind ik. Zeker niet aan Blood libels. Daar is Haemoth te gewoontjes voor en Blood Libels te briljant.Blood&Ashes schreef:Zijn jullie trouwens bekend met Haemoth? Ze hebben niets nieuws uit en zijn ook niet bepaald een nieuwe band, maar ik heb er hier nog nooit iets over gehoord.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Blood&Ashes
Hehe, ja, het komt inderdaad niet bij Blood Libels in de buurt. Ik hoop dat Haemoth eens naar Nederland komt voor een optreden. Misschien lukt het Haemoth wat Antaeus niet is gelukt, want live stelden ze me toch teleur.
Naar dat Farsot begin ik nu toch weer nieuwsgierig te worden. Had het al gedownload, maar na wat doorgeskipt te hebben weer weg gedaan. Leek me niets voor mij, maar nu jij er Geist in hoort...
Naar dat Farsot begin ik nu toch weer nieuwsgierig te worden. Had het al gedownload, maar na wat doorgeskipt te hebben weer weg gedaan. Leek me niets voor mij, maar nu jij er Geist in hoort...
- Blood&Ashes
Dit soort black ligt me niet zo, dus ik vind het nogal teleurstellend. Het werd me al snel te saai en langdradig. Dan vind ik Rattenkönig toch een stuk leuker. Ik zal hem voor de zekerheid nogmaals luisteren, misschien dat hij gewoon niet aansloeg.nuberus schreef:Mutiilation - Sorrow Galaxies.....al beluisterd?
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik vond Majestas Leprosus en Rattenkönig beide erg goed. Maar met het nieuwe album heb ik ook wat problemen. Ik heb hem nog steeds op m'n harde schijf staan maar ik kan er niet toe komen om hem daadwerkelijk aan te schaffen. Ook ik ga dat ding nog een keer goed luisteren voordat ik een defenitief oordeel kan geven maar op dit moment vind ik hem nog wat teleurstellend.
Goed om te lezen trouwens dat ik niet de enige ben die Blood libels zo goed vindt. Ik hoor er verder namelijk nooit iemand over. Terwijl ik het een van de betere black metal platen van vorig jaar vond.
Goed om te lezen trouwens dat ik niet de enige ben die Blood libels zo goed vindt. Ik hoor er verder namelijk nooit iemand over. Terwijl ik het een van de betere black metal platen van vorig jaar vond.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Blood&Ashes
Valt toch wel mee? Toen hij net uit kwam, is er geloof ik redelijk positief over gepost. Terecht ook.
Ik ben nu Farsot aan het luisteren en heb hem bijna uit. Ik kan me wel vinden in die opmerking over Geist, het heeft er op momenten inderdaad iets van weg. Ja, het bevalt me wel. Of ik het leuk genoeg vind om aan te schaffen...wellicht, ik twijfel nog.
Ik ben nu Farsot aan het luisteren en heb hem bijna uit. Ik kan me wel vinden in die opmerking over Geist, het heeft er op momenten inderdaad iets van weg. Ja, het bevalt me wel. Of ik het leuk genoeg vind om aan te schaffen...wellicht, ik twijfel nog.
- Scream filled Silence
Dat vind ik juist niet. Op een of andere manier weet die vent voor mij de middelmaat te ontstijgen, zonder zich over te leveren aan experimentele poeha. Heel krachtige muziek. Ik ben verslaafd aan Hævn.Nynke schreef:Angantyr is naar mijn mening ook vrij gemiddeld, maar best aardig om eens in de de zoveel tijd te luisteren.
Kop dicht, Thorko
"Lad Asketid Begynde" is nog steeds de enige release van dat project, maar dat is wel een vet EP'tje, had zo op Angantyr's eerste album kunnen staan, waar ik het trouwens in het verleden ook meer dan eens over heb gehad. Dat album is vèr bovengemiddeld.
Moet Hævn nog in z'n totaliteit horen, hopelijk doet ie het beter dan Sejr.
Moet Hævn nog in z'n totaliteit horen, hopelijk doet ie het beter dan Sejr.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- Scream filled Silence
-
De split is zeker de moeite waard, maar ik vind de nummers wel wat minder dan de nummers die op "Haevn" staan. Die kan je zonder twijfel aanschaffen. De kant van Nasheim vind ik overigens wel een stuk beter, wat een geweldig nummer is dat zeg. "Haevn" is tevens het enige album van Angantyr wat me in zijn volledigheid kan boeien. Op de eerste twee full-lengths staan een aantal erg goede nummers, maar in zijn geheel kan ik mijn aandacht er niet volledig meer bijhouden.sanguis schreef:Hoe is dat materiaal vergeleken met de split met Nasheim. Die heb ik sinds korte tijd in huis en ik moet zeggen dat het Angantyr gedeelte behoorlijk goed klinkt.
Maar Make A Change...Kill Yourself vind ik persoonlijk het beste project van Ynleborgaz... beide full-lengths zijn echt een must voor depressieve black metal liefhebbers.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]
Ja, dat laatste ben ik met je eens. Maar dat jij Angantyr niet goed vindt kan ik me nauwelijks voorstellen. Ik zal het je binnenkort eens indoctrineren.nuberus schreef:geen Angantyr geen Haemoth. Niet mijn bands.
Eerder benieuwd naar nieuws van Funeral Procession, godver wat een schijf blijft dat toch.
En neem geen platen mee hierheen, want dat is zinloos. Wel bier, wijn.
Kop dicht, Thorko
Sample van nieuw Nibdem nummer:
Nibdem - Black Dessert
http://home.planet.nl/~mook0013/blackdessertsample.mp3
Nibdem - Black Dessert
- Blood&Ashes
In grote lijnen sluit ik me aan bij de mening van Baldurs Tod, over die split, maar het openingsnummer is een zeer positieve uitschieter. Als Hævn zo had geklonken, dan was dat album voor mij een stuk interessanter geweest. Bij Angantyr heb ik eigenlijk een beetje hetzelfde gevoel als bij Endstille. Het klinkt allemaal erg lekker, naar écht tot je doordringen doet het niet. Het blijft niet hangen, maar zakt snel weg.sanguis schreef:Hoe is dat materiaal vergeleken met de split met Nasheim. Die heb ik sinds korte tijd in huis en ik moet zeggen dat het Angantyr gedeelte behoorlijk goed klinkt.
Mag ik je erop wijzen dat dit zoiets als 'Zwart Toetje' betekent?NIBDEM schreef:Sample van nieuw Nibdem nummer:
Nibdem - Black Dessert
Hêhêh, vishandel Berekoek.
-
- Draconian
- Lult over cdtjes
Zo, vandaag voor het eerst eens kennis gemaakt met Sear Bliss. En dat is best een aangename kennismaking moet ik zeggen. Het album Forsaken Symphony stond tot mijn schaamte al een tijdje stof te happen, maar moest er vandaag toch aan geloven.
Melodieuze, goed in het gehoor liggende black metal met volwassen composities kun je verwachten. Met blaasinstumenten nog wel. En het moet gezegd worden, die instrumenten worden eigenlijk vooral ter ondersteuning gebruikt, maar voegen meteen een geheel eigen dimensie aan de muziek toe, waardoor het allemaal lekker triomfantelijk klinkt.
Zijn de andere albums ook aan te raden?
Melodieuze, goed in het gehoor liggende black metal met volwassen composities kun je verwachten. Met blaasinstumenten nog wel. En het moet gezegd worden, die instrumenten worden eigenlijk vooral ter ondersteuning gebruikt, maar voegen meteen een geheel eigen dimensie aan de muziek toe, waardoor het allemaal lekker triomfantelijk klinkt.
Zijn de andere albums ook aan te raden?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- XnegativeX
- Contacteer:
- Draconian
- Lult over cdtjes
Hmm ok, ik las juist vooral op dat laatste album veel goede reacties.
Nou ja, eerst Forsaken Symphony maar eens de aandacht geven die het verdient voordat ik me meteen op nieuwe albums ga storten
Nou ja, eerst Forsaken Symphony maar eens de aandacht geven die het verdient voordat ik me meteen op nieuwe albums ga storten

We're particles in motion, we can't accept we've no control
- Blood&Ashes
-
Het s/t album van Inarborat komt 31 december uit, je kan hem al pre-orderen bij Ván.

This is about moors, brooks and ghost lights; about embittered quiet emptiness, loss and solitude, silence and wordless wisdom in all phenomena.
Started out in late 2006 by Miserere and Alboin, Inarborat immediately gathered the sum of an archaic rehearsal atmosphere upon a demo recording, which had been released as the "Wisdom Sans Words" demo in October 2007. Even before Inarborat got enforced by C. and signed to our label Ván, they started working on the self titled debut album, also featuring all demo tracks in re-arranged and re-recorded versions. "Inarborat" is stone and wood, cord and freedom, the end and a new beginning. As an album having been heavily inspired by the traditional atmospheric black metal of the 90s, it utilizes harsh and cold guitar tunes, storming snd thundering drums and carefully used synthesizers to wrest you into a 50 minutes lasting ivory tower dream. This is momotonous and varying, melodic and fightening. But first of all it's black metal and emotion.
Tracklist:
1. Introduction
2. Aus Staub und Trümmern
3. Moorlichter
4. The Brook Lies Silent
5. Chöre in der Leere
6. Schwingenbruch
7. That Dwells Within (The Montain)
8. Wisdom Sans Words
Laatst gewijzigd door Baldurs Tod op do dec 13, 2007 2:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]
- Blood&Ashes