Ik juich het toe!Hellfire's Dominion schreef:Hiernonimus: Leuk toch, beetje variatie

Ik juich het toe!Hellfire's Dominion schreef:Hiernonimus: Leuk toch, beetje variatie
2. Het gaat om normale studio albums. Geen live-albums, boxsets, singles, of verzamel-albums. Re-releases tellen ook niet!Nakur schreef:[..]Dat is ook mijn nummer één als je geen live albums uit 1971 mag meetellen (die overigens wel dit jaar uit kwam)
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Dit moet 'em zijn:MadTinus schreef:Geen top 10, maar een top 5:
1. Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet
2. Paradise Lost - In Requiem
3. Shining - V: Halmstad
4. Blackfield - Blackfield II
5. Audrey Horne - Le Fol
Daar stem ik mee in samen met Pagan Altar en Hirax.hellish star schreef:
Beste optreden: LETHAL - KIT festival
twee reissues(ZA en Cross, die tellen natuurlijk niet), een 7" single, een EP en een compilatie. Geen enkele full-length uit 2007 die aan je aanspreekt?Sentinel schreef:[..]
Daar stem ik mee in samen met Pagan Altar en Hirax.
Qua CD's en Platen:
1. ZIONS ABYSS: Tales
2. PORTRAIT: Into The Nothingness
3. AMULANCE: The Rage within
4. CROSS: Metal from Above
5. HIRAX: Assassins Of War
Top 5 dan maar, kom niet verder nu
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me totaal niet verdiept heb in wat er dit jaar is uitgekomenDragonforce schreef:[..]
twee reissues(ZA en Cross, die tellen natuurlijk niet), een 7" single, een EP en een compilatie. Geen enkele full-length uit 2007 die aan je aanspreekt?
Voledig aan me voorbij gegaan, schande! Is het wat? Instrumentaaltje zoals Plight and Premonition?Nakur schreef:16. David Sylvian – When LoudWeather Bufeted Naoshima
Bij bijna iedereen heeft oud spul hogere prioriteit, maar een of twee albums moet toch wel kunnen(Stygian Shore!). Ik mis trouwens ook Triarchy en de Burner 7" in je lijst.Sentinel schreef:[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me totaal niet verdiept heb in wat er dit jaar is uitgekomenEr zal zeker wel een waardevolle full-lenght zijn die me aanspreekt, maar oud spul heeft bij mij een hogere prioriteit
Da's ook allemaal oud spul opnieuw uitgebrachtDragonforce schreef:[..]
Bij bijna iedereen heeft oud spul hogere prioriteit, maar een of twee albums moet toch wel kunnen(Stygian Shore!). Ik mis trouwens ook Triarchy en de Burner 7" in je lijst.
Die Burner 7" en Stygian Shore LP zijn nog nooit eerder uitgebracht dus dat zijn gewoon 2007 releases. Triarchy is geen reissue, maar een compilatie(Dus een nieuwe release). En er staan ook een paar niet eerder gereleasde nummers op.Sentinel schreef:[..]
Da's ook allemaal oud spul opnieuw uitgebrachtDie Burner 7" is helemaal te gek net als die Stychian Shore LP en de Triarchy LP, die was ik idd vergeten. Er zijn er nog wel meer (zoals KAT:666 en Sarcasm: Crematory) maar dat zijn allemaal ouwe releases die dit jaar officieel opnieuw zijn uitgebracht. Misschien dat de nieuwe Candlemass in het rijtje thuishoort, maar als ik Candlemass wil horen zet ik meestal de eerste 3 platen op. Alle nieuwe bands interesseren me gewoon niet en alle ouwe bands die iets nieuws uitbrengen halen meestal het niveau van hun beginwerken gewoon niet (op bands als Manilla Road en Pentagram na dan).
Als je trouwens die Burner 7" te gek vind (is ook te gek) dan moet je de dit jaar uitgebrachte Mercy 7" (op NWN) eens checken. Komt ongeveer uit dezelfde periode als Burner. Die is nog beter als de Burner 7". Die hoort eigenlijk ook in m'n top 5 thuis.Dragonforce schreef:[..]
Die Burner 7" en Stygian Shore LP zijn nog nooit eerder uitgebracht dus dat zijn gewoon 2007 releases. Triarchy is geen reissue, maar een compilatie(Dus een nieuwe release). En er staan ook een paar niet eerder gereleasde nummers op.
Die ken ik ja, de Zweedse Mercy. Maar dat is eigenlijk ook een reissue. Ik heb ze al als bonustracks op een andere release van hun.Sentinel schreef:[..]
Als je trouwens die Burner 7" te gek vind (is ook te gek) dan moet je de dit jaar uitgebrachte Mercy 7" (op NWN) eens checken. Komt ongeveer uit dezelfde periode als Burner. Die is nog beter als de Burner 7". Die hoort eigenlijk ook in m'n top 5 thuis.
ZIONS ABYSS: inderdaad schitterendSentinel schreef:[..]
Daar stem ik mee in samen met Pagan Altar en Hirax.
Qua CD's en Platen:
1. ZIONS ABYSS: Tales
2. PORTRAIT: Into The Nothingness
3. AMULANCE: The Rage within
4. CROSS: Metal from Above
5. HIRAX: Assassins Of War
Top 5 dan maar, kom niet verder nu
Ik dacht dat ToM alleen een 7" uit hadden...Hellhammer schreef:[..]
Is die beter dan de demo? Die vond ik al behoorlijk sterk namelijk.
Overigens wacht ik nog met het inzenden van m'n lijst tot ik de LP's van Nocturnal Graves en Tales Of Medusa heb gehoord. Er kan nog wat veranderen....
Ze hebben ook een handjevol demo tapes uit, en sinds kort dus een LP.Dragonforce schreef:[..]
Ik dacht dat ToM alleen een 7" uit hadden...
Ik wist niet dat die Aeon Spoke van dit jaar was, dacht dat die al een paar jaar oud was. Maar die Mekong Delta komt waarschijnlijk ook wel in mijn lijstje, geen topplaat maar hij heeft zo z'n momenten wel.Zagato schreef:Veel te veel gemist dit jaar, maar dit is mijn eerste poging tot een top 10:
1-Dream Theater/Systematic Chaos
2-The End/Elementary
3-Redemption/The Origins of Ruin
4-Neurosis/Given to the Rising
5-Rush/Snakes & Arrows
6-Sadist/Sadist
7-Aeon Spoke/Aeon Spoke
8-Mekong Delta/Lurking Fear
9-Scariot/Momentum Shift
10-Beirut/The Flying Cup Club
Waarbij gezegd moet worden dat Beirut absoluut geen metal is en om die reden niet in de lijst thuishoort.
Nee, dat klopt maar Rush heeft nog een zekere verwantschap met metal, Beirut absoluut niet...Dragonforce schreef:[..]
Snakes & Arrows is toch ook geen metal...
Je persoonlijke top 10 hoef toch ook niet 100% metal te zijn? Je stuurt gewoon de top 5 in voor de metalfan lijst.Zagato schreef:[..]
Nee, dat klopt maar Rush heeft nog een zekere verwantschap met metal, Beirut absoluut niet...
....en anders kom ik niet verder dan een top 5 of zo.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Deze vind ik op zich wel opvallend, Zeker omdat het niet zijn sterkste album is.yowannuzz schreef:
4) Devin Townsend - Ziltoid, the Omniscient
Zowel de wat heavier SYL-dingen als de rustigere, atmosferische Devin Townsend Band-achtige dingen komen op dit album voorbij. Dit zorgt er voor dat het een goede dwarsdoorsnede geeft van het werk van de beste man. Ook nog verpakt in goede nummers zorgt er voor dat ik een hoge notering in deze lijst zeker wel verdient vind.DORSTIG schreef:[..]
Deze vind ik op zich wel opvallend, Zeker omdat het niet zijn sterkste album is.
Maar toch, een lijstje waar ik me wel in kan vinden.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Je dacht dat album moet dit jaar hoger scoren in de top 10?Metalhead schreef:6. Mastodon - Blood Mountain
Wat zitten we toch weer goed op één lijn.Nynke schreef:1.Truppensturm - Fields Of Devastation
2.Shining - V - Halmstad
3.Abigor - Fractal Possession
4.Peste Noire - Folkfuck Folie
5.Genocide - Apocalyptic Visions
6.Necros Christos - Triune Impurity Rites
7.Deathspell Omega - Fas - Ite, Maledicti, In Ignem Aeternum
8.La Division Mentale - L'eXtase De Fous
9.Svartsyn - Timeless Reign
10.Verdunkeln - Einblick In Den Qualenfall
Het aankomende Inarborat album zal er waarschijnlijk nog verandering in brengen.