17-12 Therion, Sirenia en The Vision Bleak (Melkweg)

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

17-12 Therion, Sirenia en The Vision Bleak (Melkweg)

Bericht door Sorcha » zo jul 22, 2007 12:24 pm

Maandag 17 december treden deze drie bands op in de Melkweg in Amsterdam. Therion bestaat dan 20 jaar en dit zal gevierd worden met een grootse show. De tour heet de Theli-Adulruna Rediviva Tour, maar in onderstaande berichten staat al dat Adulruna Rediviva niet gespeeld zal worden, maar waarschijnlijk het album Theli in zijn geheel wel.

De site van Therion doet het overigens niet bij mij, meer mensen die hier last van hebben?

Deze twee berichten vond ik dan ook op een andere site:

THERION mainman Christofer Johnsson has posted the following message on the band's web site:

"It's not completely finished with all details yet, but as one of the promoters seems to have published the info already, we can reveal that in December we will celebrate 20 years of THERION by making a tour where we will:

* Perform the entire 'Theli' album
* Perform 'Adulruna Rediviva' and 'Wisdom of the Cage' from 'Gothic Kabbalah'
* Make a fan-chosen 'best-of' set 'Vovin' – 'Lemuria/Sirius B' for the rest of the evening
* Invite several special guests
* Make a stage show that will blow everyone away!
* 16 shows are planned.

"SIRENIA is confirmed to go with us (yes, we know what you guys want!). A second band you will also appreciate will be confirmed very soon. Reprinted 'Theli' merchandise is also gonna be available for the shows.

"There's more to it, but it's too early to reveal now. Stay tuned."

THERION recently announced the departure of vocalist Mats Levén (YNGWIE MALMSTEEN, KRUX, TREAT, AT VANCE) prior to the band's appearance at this year's Wacken Open Air festival in early August. His replacement in the group will be Thomas Vikström, who is best known to metal fans as the voice behind CANDLEMASS' "Chapter VI" album (1992).

THERION's latest studio album, the dual-disc "Gothic Kaballah", was released in North America on February 6 via Nuclear Blast Records.


en

THERION mainman Christofer Johnsson has posted the following message on the band's web site:

"I have some good and some sad news about the classical show. The good news is that the orchestra sounds amazing and the choir is also good. We really managed to take the next step from last time by using a younger and flexible orchestra that have an incredible motivation for the project and use in ear monitors for all of them with click track. It worked so well that they even asked to have what we play in their ears and now we play really nicely together. This time we also have clip on microphones for almost all instruments, so the sound will be a million times better. The sad news is that we will not be able to perform 'Adulruna Rediviva' as planned. Our agreed rehearsal time was shrunk from what I originally based my decision to add the song on and the score I sent (weeks ago) was not given to the choir to practice, so it really was too much rehearsal work left on this song in order to pull it off at all and even further to make it sound good. We tried the song, but didn't get further than half and the the choir (who had their notes for it this morning) was simply completely lost. We risked not only to make a bad version of it, but to totally fuck it up, so I had to take the (of course clearly very unpopular) decision to drop the song from the set list in order to ensure the over all quality of the project. Considering that I spent 10-12 hours a day in one week to make a score from this song and adapt it for live playing (including rewriting all keyboard parts for orchestra) it was a total knife in the heart for me. It's my fave THERION song and all the time work for nothing.... not fun at all. On top on this knowing that many fans was looking forward to this song really made it sad. But if we would have tried to do 'Adulruna', it would in best case have been bad and in worst case total disaster, so there was the only one possible responsible decision to make. Especially since we're recording a DVD with this event. Another sad thing is that I earlier dropped 'Flight Of The Lord Of Flies' and the intros to 'Wondrous World Of Punt' and 'Khlysti Evangelist' to free time to make 'Adulruna'. With the time wasted in vain on 'Adulruna' there was no time left to reinsert those pieces. So the the performance will be around 10 minutes shorter than last time because of this. But all in all I am still pleased. We sound excellent and playing-wise it's not one step better than what we achieved in Romania. Not two either, it's even better than that. So it will be a musical experience to remember and will be nice on the DVD that (in time) will be released with this event. Those of you who were there in Romania for the pioneer evening that was and saw how the seed was planted, will now be able to see the flower that has grown up from it."

Metallinos
Berichten: 19
Lid geworden op: za jan 08, 2005 4:07 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Metallinos » ma jul 23, 2007 8:35 pm

Je haalt nu volgens mij twee berichten door elkaar. Het tweede stukje heeft betrekking op een eenmalige show die al geweest is met volledig orkest. Met de aankomende tour zullen ze vast niet een heel orkest mee laten touren en zullen ze vast gewoon dat ene nummer spelen.

Gebruikersavatar
Pantalaimon
Berichten: 985
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 10:57 pm

Bericht door Pantalaimon » ma jul 23, 2007 11:34 pm

klinkt goed!

wordt een druk maandje bij de melkweg! Gogol Bordello, Apocalyptica, Sonata Arctica, Therion..... wie vergeet ik nog?
"We do not inherit the earth from our ancestors; We borrow it from our children"

Sister September
Berichten: 1286
Lid geworden op: do feb 10, 2005 9:53 pm

Bericht door Sister September » di jul 24, 2007 8:22 pm

Heb je eindelijk iets aan dat stomme lidmaatschap. Ik ga alleen naar Apocalyptica en Therion.

Gebruikersavatar
Pantalaimon
Berichten: 985
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 10:57 pm

Bericht door Pantalaimon » di jul 24, 2007 9:11 pm

Tip: koop altijd je lidmaatschap van te voren, kan je zo langs die lange rijen lopen :)

En inderdaad, nu kan ik hem voor meerdere keren gebruiken.
"We do not inherit the earth from our ancestors; We borrow it from our children"

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24883
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo jul 25, 2007 11:21 am

ik heb Therion net iets te vaak gezien én het is elke keer omgeveer hetzelfde..dus ik sla het eens over, of ze moeten echt theli volledig gaan spelen, dan denk ik er nog eens over na
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

manowarrior
Berichten: 69
Lid geworden op: do jan 25, 2007 2:18 pm

Re: 17-12 Therion, Sirenia en The Vision Bleak (Melkweg)

Bericht door manowarrior » do jul 26, 2007 10:17 am

[quote="Sorcha"]Maandag 17 december treden deze drie bands op in de Melkweg in Amsterdam. Therion bestaat dan 20 jaar en dit zal gevierd worden met een grootse show. De tour heet de Theli-Adulruna Rediviva Tour, maar in onderstaande berichten staat al dat Adulruna Rediviva niet gespeeld zal worden, maar waarschijnlijk het album Theli in zijn geheel wel.

De site van Therion doet het overigens niet bij mij, meer mensen die hier last van hebben?


quote]
Heb hetzelfde probleem om Therion's site te bekijken :(

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » do jul 26, 2007 8:04 pm

Even over nadenken maar ik wil wellicht wel gaan.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Stevevaifan
Berichten: 937
Lid geworden op: ma dec 26, 2005 11:00 pm
Locatie: Westervoort

Bericht door Stevevaifan » vr jul 27, 2007 7:13 pm

Vision Bleak is erg goed ...hebben net een nieuwe cd uit
Modern Composers Refuse To Die
http://www.last.fm/user/fanofzappa/

Sister September
Berichten: 1286
Lid geworden op: do feb 10, 2005 9:53 pm

Bericht door Sister September » ma nov 05, 2007 7:27 pm

Monika is uit Sirenia gestapt vanwege muzikale meningsverschillen. Sirenia gaat daarom niet meer met Therion op tournee.

Gebruikersavatar
Flaw
Lult over cdtjes
Berichten: 2556
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 3:51 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Flaw » ma nov 05, 2007 7:50 pm

da's toch wel heel erg balen. ik vind 'nine destinies and a downfall' een van de beste platen van het jaar. nu kunnen ze wéér op zoek naar een nieuwe zangeres.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sorcha » ma nov 05, 2007 8:02 pm

Metallinos schreef:Je haalt nu volgens mij twee berichten door elkaar. Het tweede stukje heeft betrekking op een eenmalige show die al geweest is met volledig orkest. Met de aankomende tour zullen ze vast niet een heel orkest mee laten touren en zullen ze vast gewoon dat ene nummer spelen.
Potver wat een late reactie, maar hoezo gaat dat tweede stukje dan over een eenmalige show die al is geweest? Heb ik iets gemist of niet goed gelezen?

En jammer dat die zangeres uit Sirenia is gestapt. Had tijdens MFVF al het idee dat alles niet lekker liep tussen de bandleden onderling. Nu maar hopen dat er nog een leuke vervanger voor Sirenia in de plaats komt :)

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma nov 05, 2007 8:12 pm

Sister September schreef:Monika is uit Sirenia gestapt vanwege muzikale meningsverschillen. Sirenia gaat daarom niet meer met Therion op tournee.
eh, dat Sirenia niet meeging op tour was toch al bekend voor het Female Metal Voices festival, waar Sirenia wel optrad?


edit: o ja ik lees het nu ook op hun site.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Sister September
Berichten: 1286
Lid geworden op: do feb 10, 2005 9:53 pm

Bericht door Sister September » ma nov 05, 2007 10:53 pm

Took schreef:[..]
eh, dat Sirenia niet meeging op tour was toch al bekend voor het Female Metal Voices festival, waar Sirenia wel optrad?
edit: o ja ik lees het nu ook op hun site.
O dat wist ik niet en het stond ook nog niet in dit topic, vandaar. Ik vind het trouwens toch een saaie band, alleen jammer dat ik Jonathan (drummer) nu niet zie. Nu hij niet meer in Trail of Tears zit zie ik hem niet zo vaak meer.

Metallinos
Berichten: 19
Lid geworden op: za jan 08, 2005 4:07 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Metallinos » di nov 06, 2007 6:58 pm

Sorcha schreef:[..]


Potver wat een late reactie, maar hoezo gaat dat tweede stukje dan over een eenmalige show die al is geweest? Heb ik iets gemist of niet goed gelezen?

En jammer dat die zangeres uit Sirenia is gestapt. Had tijdens MFVF al het idee dat alles niet lekker liep tussen de bandleden onderling. Nu maar hopen dat er nog een leuke vervanger voor Sirenia in de plaats komt :)
http://www.megatherion.com/News/254.xhtml

"About the classical show tomorrow" is titel van het berichtje en er wordt verwezen naar een speciaal optreden die ze in Hongarije hadden, zoals die ze in Roemenie eens hadden : http://www.youtube.com/watch?v=swjEc9pji04

De klassieke show in Hongarije is deze: http://www.youtube.com/watch?v=oKLqWGQe1HU

Speciale eenmalige optredens met heel orkest dus die los staan van hun normale tours. Helaas, zou ze weleens met heel orkest live willen zien.

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Bericht door Anyone, Anywhere » di nov 06, 2007 7:35 pm

Hoe het ook zij, mijn kaartje plofte vrijdag op de deurmat en ik kijk er erg naar uit :)
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » di nov 06, 2007 8:12 pm

komt er ook een vervanger voor Sirenia ja? en zo ja, welke? ^^ ik ken sirenia niet of nauwelijks dus het zou me wel over de streep kunnen halen als er nu een band bij komt die ik WEL ken

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Bericht door Anyone, Anywhere » di nov 06, 2007 8:52 pm

r1Co schreef:komt er ook een vervanger voor Sirenia ja? en zo ja, welke? ^^ ik ken sirenia niet of nauwelijks dus het zou me wel over de streep kunnen halen als er nu een band bij komt die ik WEL ken
Ik begreep op de Therion-site dat ze geen vervanger meer gaan regelen, omdat het programma al avondvullend genoeg zou zijn. Therion speelt naar verwachting een set van 2,5 uur, en er wordt gesproken over nogal wat decors, aankleding en bijzondere gastoptredens dus de band is van mening dat het zo dan maar even genoeg moet zijn.
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sorcha » do nov 08, 2007 12:32 pm

Metallinos schreef:[..]

http://www.megatherion.com/News/254.xhtml

"About the classical show tomorrow" is titel van het berichtje en er wordt verwezen naar een speciaal optreden die ze in Hongarije hadden, zoals die ze in Roemenie eens hadden : http://www.youtube.com/watch?v=swjEc9pji04

De klassieke show in Hongarije is deze: http://www.youtube.com/watch?v=oKLqWGQe1HU

Speciale eenmalige optredens met heel orkest dus die los staan van hun normale tours. Helaas, zou ze weleens met heel orkest live willen zien.
De site van Therion doet het hier helaas nog steeds niet, maar gezien de clip klopt het helemaal. Geweldig die nummers met dat orkest erbij! Jammer dat de kwaliteit niet zo best is van alle nummers, maar even goed jammer om zoiets gemist te hebben.

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » ma dec 03, 2007 8:51 pm

Ik weet niet of het al uitverkocht is ofzo, maar wegens onvoorziene financiele toestanden en werk kan ik hier niet aanwezig zijn, ik heb echter wel een kaartje over dus als iemand interesse heeft graag een PM. Je kan em krijgen voor de gewone prijs, paar duizend euro erboven op leggen mag natuurlijk ook :). Ik ben niet zo'n fan van online dingen regelen dus woon je in de buurt van Friesland/Leeuwarden in plaats van versturen enzo dan heb je een streepje voor (tenzij je 14/15 december bij Riverside (Helmond) bent of 9 december bij Apocalyptica (groningen), daar kan ik het kaartje ook mee naar toe nemen.

Graag pm dus bij interesse!

edit, mailen naar ricoz0r@hotmail.com mag ook trouwens :P

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » wo dec 12, 2007 9:20 pm

omdat het dichter bijkomt toch maar even een bump. de 2 kaartjes voor het Riverside concert zijn ons trouwens al uit handen genomen. Voor dit concert hebben we dus nog 1 over

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Bericht door Anyone, Anywhere » zo dec 16, 2007 4:42 pm

Gaat er nog iemand hier, buiten mijn persoontje?
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sorcha » zo dec 16, 2007 5:07 pm

Ook aanwezig! Heb er al heel veel zin in. Ken iemand die gister is geweest in Antwerpen en daar hebben ze een set van 2,5 uur gespeeld met veel verrassingen en een gastoptreden van Messiah. Geen idee wie dat is, maar daar komen we morgen wel achter ;)

Ernst
Berichten: 5026
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » zo dec 16, 2007 5:11 pm

Sorcha schreef:Ook aanwezig! Heb er al heel veel zin in. Ken iemand die gister is geweest in Antwerpen en daar hebben ze een set van 2,5 uur gespeeld met veel verrassingen en een gastoptreden van Messiah. Geen idee wie dat is, maar daar komen we morgen wel achter ;)
Dat is de oude zanger van Candlemass.

StraightHate
Berichten: 4263
Lid geworden op: vr feb 14, 2003 10:18 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Bericht door StraightHate » zo dec 16, 2007 5:19 pm

Gisteren in Hof Ter Lo was zeer geslaagd.

Gebruikersavatar
Dieter
Berichten: 89
Lid geworden op: ma okt 08, 2007 12:42 pm
Locatie: Arendonk (B)
Contacteer:

Bericht door Dieter » zo dec 16, 2007 5:37 pm

zeer goed optreden gisteren
en ook een leuke show :lol:

Sister September
Berichten: 1286
Lid geworden op: do feb 10, 2005 9:53 pm

Bericht door Sister September » zo dec 16, 2007 6:47 pm

Ik ga morgen ook.

Gebruikersavatar
Pantalaimon
Berichten: 985
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 10:57 pm

Bericht door Pantalaimon » zo dec 16, 2007 7:29 pm

Ik neem morgen denk ik toch ook maar een kijkje :P
"We do not inherit the earth from our ancestors; We borrow it from our children"

Stormbier
Berichten: 310
Lid geworden op: zo okt 05, 2003 8:29 pm
Locatie: Weups

Bericht door Stormbier » zo dec 16, 2007 8:51 pm

Ik ben er morgen ook. Heb vooral zin in The Vision Bleak! Op Wacken 2007 waren ze supervet, jammer alleen dat ze overdag speelden in de tent, das niet echt horror. Hopelijk hebben ze nu een show die wat beter uit de verf komt.
Therion natuurlijk ook zin in!

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » zo dec 16, 2007 10:18 pm

kaartje verkocht \o/

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » ma dec 17, 2007 1:43 am

Dieter schreef:zeer goed optreden gisteren
en ook een leuke show :lol:
Idd, ronduit geniaal was het. Ik vind het zelfs het beste optreden dat ik ooit heb mogen aanschouwen 8)
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Pantalaimon
Berichten: 985
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 10:57 pm

Bericht door Pantalaimon » ma dec 17, 2007 5:30 pm

cataclysm child schreef:[..]


Idd, ronduit geniaal was het. Ik vind het zelfs het beste optreden dat ik ooit heb mogen aanschouwen 8)
je maakt me wel nieuwschierig :P
"We do not inherit the earth from our ancestors; We borrow it from our children"

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » di dec 18, 2007 1:47 am

Tja, de band speelde met zoveel plezier en het was gewoon een aaneenschakeling van muzikale hoogtepunten en een steengoede show vol enthousiasme en sfeer.
Faustian Spirit of the Earth

Stormbier
Berichten: 310
Lid geworden op: zo okt 05, 2003 8:29 pm
Locatie: Weups

Bericht door Stormbier » di dec 18, 2007 8:35 pm

Ik vond 't gisteravond in de Melkweg ook een geweldig feest! The Vision Bleak roste behoorlijk hard met lekker stevige nummers zoals Demon of the Mire, Carpathia, The Grand Devilry en Ktulu ('Can you say K'tulu?'). Jammer dat er slechts zo'n beetje 3 mensen (waaronder ikzelf) uit hun dak gingen, de rest van het publiek kon het niet zo waarderen geloof ik. Ik sprak echter ook 2 mensen die zondag vanuit Kaatsheuvel naar Antwerpen waren gereden en maandag naar Amsterdam, alléén voor TVB! Daarna gingen ze weer naar huis.
Therion was ook een flink schouwspel! Het decor was al mooi, met de achtergrond en het kerkorgel. De opkomst van de bandleden met die 2 grieten aan de ketting! De 2 zangers die zich volledig ubergay gedroegen, echt super! Lekker vaak de draak met zichzelf steken, en een vette show ervan maken! De zangeres zat vooral de eerste paar nummers naar zo'n beetje iedereen voorin de zaal te lonken, zo verlekkerd zat ze te kijken! De toetsenist (die verdomd veel op Boris van GameKings leek) zat het hele concert met een big smile het publiek in te grijnzen!
Wat Cataclysm zegt: de band speelde met zoveel plezier, en het publiek was ook vreselijk enthousiast, dat versterkte elkaar goed. En bijna alleen maar de echt prettige nummers. Vooral Ginnungagap vond ik gaaf.

't Viel me wel op dat er zo weinig mensen waren. Kon zonder moeite helemaal vooraan staan.

Sister September
Berichten: 1286
Lid geworden op: do feb 10, 2005 9:53 pm

Bericht door Sister September » di dec 18, 2007 8:59 pm

Stormbier schreef:Ik vond 't gisteravond in de Melkweg ook een geweldig feest! The Vision Bleak roste behoorlijk hard met lekker stevige nummers zoals Demon of the Mire, Carpathia, The Grand Devilry en Ktulu ('Can you say K'tulu?'). Jammer dat er slechts zo'n beetje 3 mensen (waaronder ikzelf) uit hun dak gingen, de rest van het publiek kon het niet zo waarderen geloof ik. Ik sprak echter ook 2 mensen die zondag vanuit Kaatsheuvel naar Antwerpen waren gereden en maandag naar Amsterdam, alléén voor TVB! Daarna gingen ze weer naar huis.
Therion was ook een flink schouwspel! Het decor was al mooi, met de achtergrond en het kerkorgel. De opkomst van de bandleden met die 2 grieten aan de ketting! De 2 zangers die zich volledig ubergay gedroegen, echt super! Lekker vaak de draak met zichzelf steken, en een vette show ervan maken! De zangeres zat vooral de eerste paar nummers naar zo'n beetje iedereen voorin de zaal te lonken, zo verlekkerd zat ze te kijken! De toetsenist (die verdomd veel op Boris van GameKings leek) zat het hele concert met een big smile het publiek in te grijnzen!
Wat Cataclysm zegt: de band speelde met zoveel plezier, en het publiek was ook vreselijk enthousiast, dat versterkte elkaar goed. En bijna alleen maar de echt prettige nummers. Vooral Ginnungagap vond ik gaaf.

't Viel me wel op dat er zo weinig mensen waren. Kon zonder moeite helemaal vooraan staan.
Helemaal mee eens. Jammer dat The Vision Bleak zo kort speelde!

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Bericht door Anyone, Anywhere » di dec 18, 2007 9:35 pm

Ook niks aan toe te voegen, heb me uitstekend vermaakt! Ik was nog in goed gezelschap ook, dus ik heb een prima avond gehad :)
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » di dec 18, 2007 10:06 pm

Optreden was inderdaad erg goed. Toch jammer dat ze bij de solo's nogal wat steekjes lieten vallen.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Bericht door Anyone, Anywhere » di dec 18, 2007 10:54 pm

De solo's vind ik toch altijd wel een zwak punt bij Therion. Heel knap wat Kristian Niemann allemaal kan, maar hij racet zichzelf nogal eens voorbij ja. En er zit vaak zo weinig lijn in zijn solo's.

Waar waren overigens de special guests?
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sorcha » di dec 18, 2007 11:31 pm

Dat kondigde Snowy nog aan emt 'the special guest who isn't there'. ;)

The Vision Bleak speelde echt belachelijk kort, maar Therion was gewoon gaaf. Langer verslag volgt nog!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » wo dec 19, 2007 1:45 am

In Antwerpen was Messiah nog de special guest, maar hij zou alleen nog terugkeren voor het optreden in Parijs.

En zoals Stormbier zegt: Ginnungagap was het hoogte punt van de show voor mij. Was dat in Amsterdam ook de afsluiter van het eerste deel?
Faustian Spirit of the Earth

Stormbier
Berichten: 310
Lid geworden op: zo okt 05, 2003 8:29 pm
Locatie: Weups

Bericht door Stormbier » wo dec 19, 2007 6:22 pm

@Cataclysm: dat was inderdaad de afsluiter van het eerste deel.

Hier een aantal van de foto's van het optreden. Ben nog aan het uitzoeken hoe ik quicktimefilmpjes van 200 Mb kan converteren tot Youtube formaat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » wo dec 19, 2007 6:23 pm

Probeer www.virtualdub.org voor de filmpjes.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Stormbier
Berichten: 310
Lid geworden op: zo okt 05, 2003 8:29 pm
Locatie: Weups

Bericht door Stormbier » wo dec 19, 2007 9:18 pm

Hier vast het eerste filmpje (vision bleak):

http://nl.youtube.com/watch?v=MiWqPxAX6Hg

Plaats reactie