Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Nynke
Contacteer:

Bericht door Nynke » wo dec 12, 2007 5:25 pm

Het is erg gaaf geworden inderdaad. Mis alleen een klein beetje de snellere razende stukken, zoals in Obliteration of all Beings op de 7" en een klein minpuntje is natuurlijk ook de geringe lengte.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » wo dec 12, 2007 5:30 pm

Oh ja? Dat was me niet zo opgevallen. Positief is wel weer dat je het in één ruk uit luistert. Het zit allemaal erg strak in elkaar.

Victor

Bericht door Victor » wo dec 12, 2007 6:19 pm

Blood&Ashes schreef:Vandaag heb ik Truppensturm's debuut binnengekregen. Echt een geweldig intens en agressief album. Veel meer nog dan hun 7".
Heb je een link naar een myspace of iets dergelijks van deze band? Ik kan namelijk niets van ze vinden, maar ben wel heel erg benieuwd naar deze band
Het was meer geluk dan mazzel

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » wo dec 12, 2007 7:04 pm

rotting corpse schreef:Heb je een link naar een myspace of iets dergelijks van deze band? Ik kan namelijk niets van ze vinden, maar ben wel heel erg benieuwd naar deze band
http://www.van-gbr.de/van_base/van_content.php?coID=59

Op "rotating" klikken voor een sample. Helemaal bovenaan.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » do dec 13, 2007 12:50 pm

Baldurs Tod schreef:Het s/t album van Inarborat komt 31 december uit, je kan hem al pre-orderen bij Ván.

Afbeelding
Ik heb hem inmiddels gehoord en hij is echt heerlijk. Het geluid is veel voller dan op de demo, waardoor de nummers ontzettend krachtig overkomen.

Pas je post trouwens eens aan. Door direct te linken naar een distro-item klopt je cover niet meer, omdat die nummers opschuiven. Je link is ook dood. ;)
Laatst gewijzigd door Blood&Ashes op do dec 13, 2007 3:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

nuberus

Bericht door nuberus » do dec 13, 2007 2:56 pm

Heb net van VAN de promo's van Inarborat en Truppensturm via de mail in .rar format gekregen. Zal ze 'ns aan inspectie onderwerpen.
En de man zal heersen.

Victor

Bericht door Victor » do dec 13, 2007 2:57 pm

Blood&Ashes schreef:[..]

http://www.van-gbr.de/van_base/van_content.php?coID=59

Op "rotating" klikken voor een sample. Helemaal bovenaan.
De tering :shock: Dit is echt heel erg gaaf!! :D
Het was meer geluk dan mazzel

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do dec 13, 2007 7:07 pm

Zeg dat wel! Dit klinkt echt geweldig!
Hier moet ik zeker wat van aanschaffen. Komt dat ding dit jaar nog uit?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Nynke
Contacteer:

Bericht door Nynke » do dec 13, 2007 7:57 pm

XnegativeX schreef:Zeg dat wel! Dit klinkt echt geweldig!
Hier moet ik zeker wat van aanschaffen. Komt dat ding dit jaar nog uit?
Het Truppensturm album is al uit. :)

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do dec 13, 2007 7:59 pm

Beterrrrr :D
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » do dec 13, 2007 8:17 pm

XnegativeX schreef:Zeg dat wel! Dit klinkt echt geweldig!
Wacht maar tot je het album hebt. Het is echt heel intensief geworden en de opbouw van de nummers is meestal opvallend goed, zeker gezien de korte duur van de nummers.

Nynke
Contacteer:

Bericht door Nynke » do dec 13, 2007 9:38 pm

Wacht maar tot je het album hebt. Het is echt heel intensief geworden en de opbouw van de nummers is meestal opvallend goed, zeker gezien de korte duur van de nummers.
Ja, intens is het zeker, het ademt ook wel wat van de sfeer die ze live weten neer te zetten uit. :)

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » do dec 13, 2007 10:03 pm

Ik ben ook erg benieuwd naar dat album van Truppensturm, mijn exemplaat is iig ook onderweg.

sammath
Contacteer:

Bericht door sammath » vr dec 14, 2007 8:00 am

heb m ook binnen die Truppensturm cd, geweldig vette cd is dat zeg,. hulde
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr dec 14, 2007 5:48 pm

kick je op heavy metal meets black metal?

dan is Satan's Host - Satanic Grimoire: A Greater Black Magick (re-release) misschien wel wat voor jou

review:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=4257
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » vr dec 14, 2007 5:56 pm

Hehe, die band weer. Klinkt goed inderdaad, maar ik wist niet goed wat ik ermee aan moest toen ik de promo van die vorige re-release kreeg.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr dec 14, 2007 5:59 pm

Blood&Ashes schreef:Hehe, die band weer. Klinkt goed inderdaad, maar ik wist niet goed wat ik ermee aan moest toen ik de promo van die vorige re-release kreeg.
ja, zag net dat je er ook een cd van hebt besproken

goede band, maar begrijp dat het niet volledig je ding is
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma dec 17, 2007 3:36 pm

Weet er iemand een sample van Kaosritual's album Svøpt Morgenrød online te staan? Ben wel benieuwd, maar kan er nergens iets van vinden.

D.

Bericht door D. » ma dec 17, 2007 3:45 pm

Blood&Ashes schreef:Weet er iemand een sample van Kaosritual's album Svøpt Morgenrød online te staan? Ben wel benieuwd, maar kan er nergens iets van vinden.
http://www.bloodchalice.org/kaosritual01.mp3

Erg vet.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma dec 17, 2007 3:49 pm

Niet slecht. Is het geluid op cd/lp net zo schel als op die sample?

D.

Bericht door D. » ma dec 17, 2007 4:01 pm

Geen idee, hij is hier helaas nog niet in huis. Even wachten tot de financiële situatie weer wat opgeklaard is.

K.

Bericht door K. » ma dec 17, 2007 5:26 pm

Volgens mij hebben wij vorige week vijftien van die LP's gehad. Moet 'm zelf ook nog in z'n volledigheid horen, ben wel erg benieuwd moet ik zeggen.

Meltdown

Bericht door Meltdown » di dec 18, 2007 6:50 pm

Klinkt goed, mooi geluid ook.

Die Mare EP die ik van jou kreeg is trouwens ook niet in verkeerde aarde gevallen, best een aardig plaatje, brak als de tyfus en ongepolijst maar doet me bij vlagen erg aan Nightside-era Emperor denken, of eerder nog hun s/t EP. Ja, hier hou ik wel van, in de gaten houden die band.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » di dec 18, 2007 9:06 pm

http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=600

Kletspraatje met twee Absentia Lunae-leden. Vrij zweverig zwetsverhaal, bij sommige vragen. :P

sammath
Contacteer:

Bericht door sammath » wo dec 19, 2007 3:48 pm

http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... =292173132

aanrader, haha, fucking hell wat een ellende...
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com

iscariah

Bericht door iscariah » wo dec 19, 2007 4:32 pm

Atilla is fucking GRIMM.

Afbeelding

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » wo dec 19, 2007 6:28 pm

http://www.wearworx.com/attila.html

een linkje met nog een aantal outfitten van de beste man

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » wo dec 19, 2007 6:28 pm

Tering, dan breng je een geweldig album als Ordo ad Chao uit en dan verpest je het op zo'n manier...

edit: sommige van die andere outfits zien er wél weer erg gaaf uit!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo dec 19, 2007 8:30 pm

Ik zie ook inderdaad de link niet tussen de muziek en de outfits van deze beste man (kijk het maakt mij niks uit wat iemand aantrekt op een podium, maar het lijkt me dat je als band toch wel een bepaald idee/sfeer wilt creeren, en al hele maal als je met een album als Ordo Ad Chao komt).

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » do dec 20, 2007 1:48 am

Maakt imo helemaal niet uit wat hij aan heeft op een podium. Hij weet de mensen wel te verrassen en dat is toch positief :P
Faustian Spirit of the Earth

NvE
Contacteer:

Bericht door NvE » do dec 20, 2007 4:15 pm

Als je als band serieus genomen wilt worden zou ik toch niet in een konijnenpak de buhne op gaan. Of je dan wel behangen met spikes en lagen verf op je gezicht serieus genomen wordt betwijfel ik ook... Maar een konijnenpak? Wat is de gedachte daarachter???
don't mistake lack of talent for genius

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » do dec 20, 2007 7:20 pm

Dimas schreef:http://www.wearworx.com/attila.html

een linkje met nog een aantal outfitten van de beste man
Op zich zou dat eerste (dat boomachtig iets) dan weer wel bij de show/album passen, ziet er wel geinig uit zo.

Blutengel

Bericht door Blutengel » do dec 20, 2007 7:38 pm

iscariah schreef:Atilla is fucking GRIMM.

Afbeelding
Atilla met de prei...

Hra-tsa-tsa, ia ripi-dapi dilla
Barits tad dillan deh lando.
Aba rippadta parip parii
Ba ribi, ribi, ribiriz den teahlando.

Moet wel kicken klinken op Mayhems wijze, hihi

(dit meesterlijk grapje kán bij het onzinnig gezeik forum horen, but hey, it's almost christm-ass :lol: )

http://finland.keesblom.com/finfo/loituma/loituma.html

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do dec 20, 2007 9:04 pm

De laatste tijd weer veel fijne "nieuwe" black metal gehoord.

In de eerste plaats Mortuus en Corpus Christii.
Voor de meesten hier vast al wel bekend maar voor mij 2 zeer aangename verrassingen. Potverdomme jongens wat een fijne bands! Vooral Corpus christii speelt hun black metal precies zoals ik die graag hoor. Duister, verwrongen en dus erg sfeervol maar ook vol agressie en haat. De snelheid blijft er altijd lekker in. Mortuus is wat minder recht toe recht aan en haalt de spannings boog wat strakker aan. Het meerendeel van het materiaal is mid-tempo met zo'n heel af en toe een uitbarsting van geweld.

Wat mij ook erg beviel was Black dementia. Een band met leden van Horned almighty, Taake en Exmortem in de gelederen. En het mooie is, ze klinken als geen een van die 3 bands. Mij deed het vooral aan een wat agressievere en rauwere Naglfar (dus niet Nagelfar) denken. Agressieve, licht melodieuse en snelle black metal dus.

Gaan we verder met Belenos. Een Franse band die mij in het verleden niet echt wist te overtuigen met hun heidense black metal. Maar het nieuwe album brengt daar verandering in. Deze melodieuse black doet mij af en toe zelfs een beetje aan Diabolical masquerade denken. Ok, zo geniaal is het niet maar af en toe komt die naam gewoon bij me op. Belenos bestrijkt het complete spektrum van bloedsnel en agressief tot traag en episch.

Locust mortis. Lugubere black uit Italie die een mix brengt tussen Watain en Mayhem ten tijde van DMDS. Ook duikt hier en daar wat Ondskapt op.

Obscurus Advocam. Franse black met leden van Glorior belli. Klinkt goed alleen jammer dat het zoveel lijkt op Glorior belli. Al doet dit soms ook een beetje denken aan bands als Nachtmystium.

Necronoclast. Een nieuw bandje op Moribund. Deze Brit (eenmansband) zegt beinvloed te zijn door o.a. Katatonia, Mayhem, Watain en My Dying Bride. Ikzelf hoor er een kruising van Xasthur en Leviathan in. Alleen jammer van die drumcomputer.

Sjodogg. Dit bevalt mij erg goed! Deze band bestaat uit leden van Enthral (wie kent ze nog?), Crest of darkness en The Legion. Sjodogg klinkt redelijk modern en progressief. 2 hele vieze woorden in de black metal maar ik moet zeggen dat het bij Sjodogg erg goed werkt. Een beetje Deathspell omega, een beetje Mayhem en een beetje Enthrall. Moeilijk uit te leggen, gewoon luisteren.

En via Sjodogg kom ik bij de nieuwe Crest of darkness uit. Maar daar ben ik zelf nog niet helemaal over uit. Zo op de oppervlakte klinkt het lekker. Hier en daar doet het me zelfs aan Absu denken. Maar het klinkt tegelijkertijd ook redelijk ondiep. Nog even wat luisterbeurten gunnen dus.

Zo, gespreksstof genoeg lijkt me. Tijd om het weer over muziek te hebben i.p.v. over de rare pakjes van Attila.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » vr dec 21, 2007 11:40 am

XnegativeX schreef:De laatste tijd weer veel fijne "nieuwe" black metal gehoord.

Locust mortis. Lugubere black uit Italie die een mix brengt tussen Watain en Mayhem ten tijde van DMDS. Ook duikt hier en daar wat Ondskapt op.

Obscurus Advocam. Franse black met leden van Glorior belli. Klinkt goed alleen jammer dat het zoveel lijkt op Glorior belli. Al doet dit soms ook een beetje denken aan bands als Nachtmystium.

Necronoclast. Een nieuw bandje op Moribund. Deze Brit (eenmansband) zegt beinvloed te zijn door o.a. Katatonia, Mayhem, Watain en My Dying Bride. Ikzelf hoor er een kruising van Xasthur en Leviathan in. Alleen jammer van die drumcomputer.

Sjodogg. Dit bevalt mij erg goed! Deze band bestaat uit leden van Enthral (wie kent ze nog?), Crest of darkness en The Legion. Sjodogg klinkt redelijk modern en progressief. 2 hele vieze woorden in de black metal maar ik moet zeggen dat het bij Sjodogg erg goed werkt. Een beetje Deathspell omega, een beetje Mayhem en een beetje Enthrall. Moeilijk uit te leggen, gewoon luisteren.
Naar deze albums ben ik wel erg benieuwd moet ik zeggen:

Ook een fijn bandje: Lutomysl.

Hier staan twee recensies:

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=4269
en

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=4272

Blutengel

Bericht door Blutengel » vr dec 21, 2007 3:26 pm

sammath schreef:http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... =292173132

aanrader, haha, fucking hell wat een ellende...
MOOOOOOOOOOOOOOOOOOI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:oops:

Baldurs Tod

Bericht door Baldurs Tod » vr dec 21, 2007 5:23 pm

De nieuwe Belenos wist mij nog niet echt te overtuigen... Het is weer geen slecht album, maar na één album heb ik de band eigenlijk wel weer gehoord. Persoonlijk vind ik "Notre Amour Eternel" uit 1998 het best, toffe riffs, stukje rauwer.
XnegativeX schreef:Locust mortis. Lugubere black uit Italie die een mix brengt tussen Watain en Mayhem ten tijde van DMDS. Ook duikt hier en daar wat Ondskapt op.
Ik had hier eens wat samples gepost van VOUST die ik goed kon waarderen. Het gehele album valt gelukkig niet tegen nu ik hem gehoord heb. Iemand bekend met het debuutalbum?
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » vr dec 21, 2007 7:37 pm

Sample van Locus Mortis klinkt inderdaad prima!

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » za dec 22, 2007 4:04 pm

Ik zit al een paar dagen aan het album Spectre van Portugese black metal project Onirik. De eerste keer dat ik het hoorde dacht ik dit is drie keer niks, maar nu ik het wat vaker gehoord heb, moet ik zeggen dat deze ijskoude minimalistische onoriginele black metal me toch best goed kan bekoren. Meer mensen bekend met dit heerschap?

Baldurs Tod

Bericht door Baldurs Tod » zo dec 23, 2007 3:09 pm

Anti's "The Insignificance of Life" net beluisterd... Typische depressieve black metal; vrij traag en herhalend, maar bevat genoeg elementen om het geheel interessant te houden. Aanrader...

Gisteren de compilatie van de laatste twee Mgla EP's gehoord. Ik kende deze band nog niet, maar dit is vet. Niet erg speciaal, maar wel prima uitgevoerd.

Ook leuk is de split tussen Niroth en Wodensthrone, beide uit Engeland. Het Niroth nummer is echt een grote stap vooruit vergeleken met het oudere werk. Wodensthrone zit meer in de pagan black metal hoek. Twee uitstekende nummers. Ook leuk uit Engeland is de demo van Winterfylleth. Zie de links voor muziek [Niroth nummer van de split; "The Flame In My Hand", Wodensthrone; "A Tribute To Our Glorious Days"].
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo dec 26, 2007 6:13 pm

Baldurs Tod schreef:Het s/t album van Inarborat komt 31 december uit, je kan hem al pre-orderen bij Ván.

Afbeelding
This is about moors, brooks and ghost lights; about embittered quiet emptiness, loss and solitude, silence and wordless wisdom in all phenomena.

Started out in late 2006 by Miserere and Alboin, Inarborat immediately gathered the sum of an archaic rehearsal atmosphere upon a demo recording, which had been released as the "Wisdom Sans Words" demo in October 2007. Even before Inarborat got enforced by C. and signed to our label Ván, they started working on the self titled debut album, also featuring all demo tracks in re-arranged and re-recorded versions. "Inarborat" is stone and wood, cord and freedom, the end and a new beginning. As an album having been heavily inspired by the traditional atmospheric black metal of the 90s, it utilizes harsh and cold guitar tunes, storming snd thundering drums and carefully used synthesizers to wrest you into a 50 minutes lasting ivory tower dream. This is momotonous and varying, melodic and fightening. But first of all it's black metal and emotion.

Tracklist:
1. Introduction
2. Aus Staub und Trümmern
3. Moorlichter
4. The Brook Lies Silent
5. Chöre in der Leere
6. Schwingenbruch
7. That Dwells Within (The Montain)
8. Wisdom Sans Words
Ik ben hem nu voor de eerste keer aan het beluisteren en ik moet zeggen dat het erg goed klinkt, dit wordt een aanschaf als ie verkrijgbaar is.

NIBDEM

Bericht door NIBDEM » wo dec 26, 2007 6:42 pm

XnegativeX schreef: Obscurus Advocam. Franse black met leden van Glorior belli. Klinkt goed alleen jammer dat het zoveel lijkt op Glorior belli. Al doet dit soms ook een beetje denken aan bands als Nachtmystium.
Ik vind het beter als Glorior Belli, het heeft het er er zeker wat van weg inderdaad.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » wo dec 26, 2007 6:56 pm

sanguis schreef:Ik ben hem nu voor de eerste keer aan het beluisteren en ik moet zeggen dat het erg goed klinkt, dit wordt een aanschaf als ie verkrijgbaar is.
Duurt mogelijk nog één à twee weken voordat hij uitkomt, in verband met een foute persing of iets dergelijks.

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo dec 26, 2007 11:13 pm

Duurt mogelijk nog één à twee weken voordat hij uitkomt, in verband met een foute persing of iets dergelijks.
Ah kijk eens aan, is er eigenlijk al iets bekend van de distributie in Nederland, of zal ie vooralsnog alleen verkrijgbaar zijn bij Van?

the_dying

Bericht door the_dying » do dec 27, 2007 1:00 am

NIBDEM schreef:[..]

Ik vind het beter als Glorior Belli, het heeft het er er zeker wat van weg inderdaad.
Komaan Geert! Glorior Belli heeft dit jaar de beste black metal cd afgeleverd! En zoals hier ergen sgeschreven; gevolgd door Corpus Christii. Verder ben ik momenteel erg weg van Nachtmystium.
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » do dec 27, 2007 12:09 pm

sanguis schreef:Ah kijk eens aan, is er eigenlijk al iets bekend van de distributie in Nederland, of zal ie vooralsnog alleen verkrijgbaar zijn bij Van?
Geen idee eigenlijk. Ik neem aan dat hij wel bij de distro's komt te liggen die Ván-spul verkopen. Aurora Infernalis, Heidens Hart en Melaskhole ofzo. Anders bestel je hem toch gewoon bij Ván? Het is nog steeds mogelijk een pre-order te plaatsen.

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » do dec 27, 2007 5:27 pm

Geen idee eigenlijk. Ik neem aan dat hij wel bij de distro's komt te liggen die Ván-spul verkopen. Aurora Infernalis, Heidens Hart en Melaskhole ofzo. Anders bestel je hem toch gewoon bij Ván? Het is nog steeds mogelijk een pre-order te plaatsen.
Inderdaad, net mail gehad van Sveinn, LSP gaat hem btw ook verkopen.

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » vr dec 28, 2007 8:12 pm

Ik heb ook maar gelijk een pre-order geplaatst.

nuberus

Bericht door nuberus » za dec 29, 2007 10:56 pm

Ego Noir hoor ik net een nummer van...dit vind ik toch vrij goed en origineel, is de rest van het album dat ook?

Doet me trouwens we wat aan Mayhem denken.
En de man zal heersen.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do jan 03, 2008 1:07 pm

Mensen, ga Sjodogg luisteren. Fucking geweldig!
http://www.myspace.com/sjodogg

Gesloten