Thrash / Speed metal XI
- hellish star
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Gisteren twee re-releases van het tweede en derde album van Believer aangeschaft. Gave shit zeg.
Goede technische nummers, leuke orkestrale effecten. De zang vind ik persoonlijk wat minder, maar de muziek is dik in orde. Hier en daar wat Sadus-achtige structuren (ten tijde van A Vision of Misery) en de nodige gave solo's.
Goede technische nummers, leuke orkestrale effecten. De zang vind ik persoonlijk wat minder, maar de muziek is dik in orde. Hier en daar wat Sadus-achtige structuren (ten tijde van A Vision of Misery) en de nodige gave solo's.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Believer is een interessante band inderdaad. Een band met een origineel geluid en qua stijl zijn ze ook niet gemakkelijk in een hokje te plaatsen.
Mij valt vooral op hoe goed een nummer als Like A Song in hun totaalgeluid past (Op Sanity Obscure). Zeker als je bedenkt dat ik eigenlijk helemaal niet van covers houd.
Het derde album ken ik overigens niet. Hoe is die in verhouding tot de eerste twee?
Mij valt vooral op hoe goed een nummer als Like A Song in hun totaalgeluid past (Op Sanity Obscure). Zeker als je bedenkt dat ik eigenlijk helemaal niet van covers houd.
Het derde album ken ik overigens niet. Hoe is die in verhouding tot de eerste twee?
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
- Marcel Hubregtse
- Contacteer:
Met hun derde album bedoel je Dimensions neem ik aan?Edwynn schreef:Believer is een interessante band inderdaad. Een band met een origineel geluid en qua stijl zijn ze ook niet gemakkelijk in een hokje te plaatsen.
Dimensions is iets technischer dan Sanity Obscure en heeft orkestrale delen erin, erg gaaf.
Believer's eersteling Extraction From Mortality heb ik nooit wat aan gevonden, en ngo steeds niet trouwens.
Destijds net na Sanity Obscure gaven die gasten ook erg strakke optredens, ben benieuwd hoe dat tegenwoordig is.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.
Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996
Dawn Crosby (R.I.P.)
- Das Gesicht
Ken je King's-Evil al?....dat is met enkele leden van Ritual Carnage.enforcer schreef:Ik vind RITUAL CARNAGE wel vet uit Japan, toch missen de meeste Japanse bands wat IMO. Tis technisch allemaal dik OK maar mist beleving ofzo.
Muzikaal klinkt het wat meer catchy en wat ik ook fijn vind is dat de productie van hun enige album(Deletion of Humanoise) niet zo digitaal klinkt als sommige RC platen.
Samples: http://www.k4.dion.ne.jp/~k-e/music-english.html
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p
Tegenwoordig is dat wel zo (op Gorgon, Metalucifer, Magnesium etc na), maar vroeger hadden de meeste Japanse bands sfeer genoeg, je herkent ze ook uit duizenden. Sabbat is het beste voorbeeld; brute analoge thrash met een vet duistere sfeer met hier en daar een passende hysterische zang. Jurassic Jade, Sacrifice en Zadkiel uit Japan zijn eveneens retegave thrashbands die totaal niet onder doen voor andere thrash bands uit de rest van de wereld.enforcer schreef:Ik vind RITUAL CARNAGE wel vet uit Japan, toch missen de meeste Japanse bands wat IMO. Tis technisch allemaal dik OK maar mist beleving ofzo.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
- XnegativeX
- Contacteer:
Voor de fans van Razor:
http://www.myspace.com/maniactilthedeath
http://www.myspace.com/maniactilthedeath
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Lone Starr
Razor met Slayer-solo's... ach ja waarom niet. Eerste nummer klinkt ok. Maar ben benieuwd hoeveel mensen dit liever luisteren dan de echte Razor. Hebben dit soort thrash-bandjes wel bestaansrecht als ze maar zo minimaal afwijken van hun klassieke voorbeelden?
Voor mij blijft het niet lang boeiend iig.
Hoe denken jullie hierover en waarom? En dan doel ik meer op discussie dan op "ja, check ook Violator!!111!1"-reacties.
Hoe denken jullie hierover en waarom? En dan doel ik meer op discussie dan op "ja, check ook Violator!!111!1"-reacties.
"Do is die Bahnhof!!"
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]
Sommige bands komen er goed mee weg doordat hun muziek kwalitatief gewoon ontzettend goed is. Daar draait het wat mij betreft om. Maar als een band een slecht aftreksel is van een andere band dan zet ik meestal liever iets van die andere band op.Lone Starr schreef:Razor met Slayer-solo's... ach ja waarom niet. Eerste nummer klinkt ok. Maar ben benieuwd hoeveel mensen dit liever luisteren dan de echte Razor. Hebben dit soort thrash-bandjes wel bestaansrecht als ze maar zo minimaal afwijken van hun klassieke voorbeelden?
Het is echter wel lastig om aan te geven waar die scheidslijn ligt. Als je muziek op originaliteit gaat beoordelen dan kun je een heleboel muziek afschrijven...
- Strijdkreet
Ik heb zojuis maar Coroner - No more color besteld.(Wat overigens echt een briljante schijf is)
Wat kan ik nog meer proberen van deze heren ?
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."
- XnegativeX
- Contacteer:
Je kunt als thrash band zijnde ook niet teveel afwijken van de gezette standaard want dan haken alle thrash fans ineens af. Op dit moment lijkt het wel alsof alleen de oude helden nog bestaansrecht hebben binnen het genre.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Mwah, op wat voor een bands doel je dan? Bands als bijvoorbeeld Carnal Forge en the Haunted vind ik eigenlijk niks en dat is voornamelijk, omdat ik niet veel met de vocalen kan.
nieuwe bands die in de oude stijl spelen, ik vind het niet erg, als het goed klinkt vind ik het best en dan heb ik dat liever dan bijvoorbeeld zo een nieuwe Exodus plaat en ik sta best open voor nieuwe dingen, wat ik alleen jammer vind is dat het vaak alleen de vocalen betreft.
nieuwe bands die in de oude stijl spelen, ik vind het niet erg, als het goed klinkt vind ik het best en dan heb ik dat liever dan bijvoorbeeld zo een nieuwe Exodus plaat en ik sta best open voor nieuwe dingen, wat ik alleen jammer vind is dat het vaak alleen de vocalen betreft.
- XnegativeX
- Contacteer:
Toch wijken de vocalen op het debuut album van The Haunted weinig af van het soort vocalen waar Slayer om bekend staat. Gewoon keihard schreeuwen dus.
Carnal forge gaat wat dat betreft meer richting Kreator qua vocalen. Maar in dat "straatje" ga ik VEEL liever voor Hypnosia.
Carnal forge gaat wat dat betreft meer richting Kreator qua vocalen. Maar in dat "straatje" ga ik VEEL liever voor Hypnosia.
Alles, al ligt Punishment for Decadence het meest in het straatje van No More Color, R.I.P. is wat primitiever. Mental Vortex vind ik het beste album, goed uitgebalanceerd met relatief rustige doch knallende riffs. Grin kent een boel industrial invloeden, en een paar van de beste gitaarsolo's ooit opgenomen, maar die is OOP.Strijdkreet schreef:Ik heb zojuis maar Coroner - No more color besteld.(Wat overigens echt een briljante schijf is)
"Maya subjects you..."
-
vreemd,dat Coroner steeds in het thrashoekje wordt gezet.Ik vind er niets aan(maar ja:Smaken etc...),en heb ze nochtans voldoende de kans gegeven.Ik weet niet waarom,maar ik mis iets.En ik hou wel van bands die een beetje techniek niet schuwen,maar ik heb bij Coroner de indruk dat ze teveel willen.
rock'till you drop
- Lone Starr
Ik vind Coroner een van de weinige bands die technische thrash maken waarbij de techniek in dienst staat van de songs en niet zomaar wat aangeriedeld wordt. Ik vind Coroner echt goede riffs hebben, mijn favoriet zo uit mijn hoofd is de openingsrif van reborn through hate na de piano intro.
Waarom zou het volgens jou geen thrash zijn dan? Ik hoor er zeker de thrash essentie in terug. Het is ook zeker geen heavy/power/death/doom.
Waarom zou het volgens jou geen thrash zijn dan? Ik hoor er zeker de thrash essentie in terug. Het is ook zeker geen heavy/power/death/doom.
"Do is die Bahnhof!!"
Mijn favorite nummer van Coroner is ongetwijfeld 'Masked Jackal'. Wel vind ik dat er nogal eens overdreven wordt gepraat over de kwaliteiten van de band. Het is een thrash band en bij dat genre gaat het mij vooral om energie....ik zoek dat liever in de crossover-achtige hoek....Coroner vind ik eigenlijk meer een luisterband, iets wat ik niet noodzakelijkerwijs zoek in thrash. Desalniettemin, een origineel geluid!
-
Reborn through hate is dan ook het enige nummer wat ik kan smaken...Ik weet niet waarom,maar imo missen ze iets om echt als Thrash te worden beschouwd...echt snelle nummers?Op thrash moet je je nek breken,en dat gevoel mis ik een beetje.Lone Starr schreef:Ik vind Coroner een van de weinige bands die technische thrash maken waarbij de techniek in dienst staat van de songs en niet zomaar wat aangeriedeld wordt. Ik vind Coroner echt goede riffs hebben, mijn favoriet zo uit mijn hoofd is de openingsrif van reborn through hate na de piano intro.
rock'till you drop
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Dit jaar is in dat opzicht goed gegaan met mijn thrashontwikkeling. Mijn lijst van dit jaar is:
Agent Steel: Omega Conspiracy, Alienigma
Annihilator: Alice In Hell, Never, Neverland, Set The World On Fire, King Of The Kill, Refresh The Demon, Remains, In Command (Live 1989-1990), Criteria For A Black Widow, Carnival Diablos, Waking The Fury, Double Live Annhilation, Schizo Deluxe
Forbidden: Forbidden Evil, Twisted Into Form
Heathen: Breaking The Silence, Victim Of Deception
Megadeth: So Far, So Good... So What?, Hidden Treasures, Cryptic Writings, Risk, The World Needs A Hero, The System Has Failed, United Abominations
Metal Church: The Dark
Nuclear Assault: Game Over/The Plague
Goed, niet al deze albums zijn natuurlijk thrash en ik had van Megadeth en Metal Church al meerdere albums, maar het is in ieder geval een begin
Annihilator: Alice In Hell, Never, Neverland, Set The World On Fire, King Of The Kill, Refresh The Demon, Remains, In Command (Live 1989-1990), Criteria For A Black Widow, Carnival Diablos, Waking The Fury, Double Live Annhilation, Schizo Deluxe
Megadeth: So Far, So Good... So What?, Hidden Treasures, Cryptic Writings, Risk, The World Needs A Hero, The System Has Failed, United Abominations
Goed, niet al deze albums zijn natuurlijk thrash en ik had van Megadeth en Metal Church al meerdere albums, maar het is in ieder geval een begin
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Destructor
Ik zou me nu maar eens wagen aan de Britse Sabbat. Hun eerste twee albums zijn ronduit geniaal te noemen en onlangs opnieuw uitgebracht.Lennert schreef:Dit jaar is in dat opzicht goed gegaan met mijn thrashontwikkeling. Mijn lijst van dit jaar is:
Voorts zijn de Toxik albums en de oudere Agent Steel albums denk ik ook wel wat voor je.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
- Dragonforce
Johan schreef:En waarom van Megadeth geen Rust in Peace, Peace Sells.., Countdown to Extinction, Killing is my Business of Youthanasia?
Beter lezen jij.Lennert schreef:en ik had van Megadeth en Metal Church al meerdere albums
Aan het lijstje aanraders voeg ik "Znowhite - Act Of God" toe.
It's the end of time
- Metalheank
Toxik, Anthrax, Testament.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
- Eru Iluvatar
- Strijdkreet
- Municipal Beeste
dan toch zeker niét hun 'no stranger to danger', crap ik kreeg die plaat vorige week voor niets van een maat maar ie kan me voorlopig niet bekoren! Ik wist dat ze wat glam-stuff gemaakt hebben en 'k had op basis van de hoes al genoeg moeten weten haha, nu een gegeven paard...Eru Iluvatar schreef: Laaz Rockit
[url=http://www.schizo1.com]PSYCHOTHRASH[/url]
- Dragonforce
Bijna alle relatief bekende thrash bands hebben wel zo'n misplaatst album.Municipal Beeste schreef:[..]
dan toch zeker niét hun 'no stranger to danger', crap ik kreeg die plaat vorige week voor niets van een maat maar ie kan me voorlopig niet bekoren! Ik wist dat ze wat glam-stuff gemaakt hebben en 'k had op basis van de hoes al genoeg moeten weten haha, nu een gegeven paard...
It's the end of time
Dit (laatste deel van het) jaar zijn ondermeer toegevoegd aan mijn thrash collectie:
Sabbat - history of a time to come
Slayer - show no mercy
Toxik - think this
anthrax - state of euphoria
vio-lence - eternal nightmare
en nog enkele Duitse thrash albums (kreator, tankard), maar vorig jaar ging het toch sneller dan dit jaar in ieder geval
Sabbat - history of a time to come
Slayer - show no mercy
Toxik - think this
anthrax - state of euphoria
vio-lence - eternal nightmare
en nog enkele Duitse thrash albums (kreator, tankard), maar vorig jaar ging het toch sneller dan dit jaar in ieder geval
Thrash till Death
- hellish star
Met name de eerste!Edwynn schreef:[..]
Ik zou me nu maar eens wagen aan de Britse Sabbat. Hun eerste twee albums zijn ronduit geniaal te noemen en onlangs opnieuw uitgebracht.
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]
Superband !! Hun ultra zeldzame EP is rasechte thrash/US-metal van het hoogste kaliber. Helaas is deze niet opnieuw uitgebracht, naar ik meen wilde de band niet meewerken of zoiets. De CD uit 2004 is eveneens super, de rauwe randjes zijn natuurlijk weggewerkt maar het geheel komt ondanks dat toch lekker knallend over. Zeker een aanrader deze band.hellish star schreef:Een aanrader: TYRANT'S REIGN
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
Ja, Znowhite is goed. Thrash met een brute vrouwenstrot: DETENTE. Reunited maar helaas zonder Dawn Crosby (RIP), ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken; zangeres van Hellion zou de plaats innemen (ook een goeie band Hellion).Moby Rick schreef:[..]
Goed album inderdaad, thrash met een vrouw en een neger
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
Ann Boleyn, inderdaad:Sentinel schreef:[..]
Ja, Znowhite is goed. Thrash met een brute vrouwenstrot: DETENTE. Reunited maar helaas zonder Dawn Crosby (RIP), ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken; zangeres van Hellion zou de plaats innemen (ook een goeie band Hellion).
http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... D=62756218
a fool with a tool is still a fool
- Parabellum
Ik heb ze in 2005 (of was het 2004...) gezien op HOA en toen hebben ze een aantal nieuwe nummers gespeeld die ze zogezegd direct daarna gingen opnemen voor een nieuwe CD. Voor zover ik weet zijn die nog steeds niet uitgebracht. Ze waren ook wel van mindere kwaliteit dan hun oude nummers.Sentinel schreef:[..]Superband !! Hun ultra zeldzame EP is rasechte thrash/US-metal van het hoogste kaliber. Helaas is deze niet opnieuw uitgebracht, naar ik meen wilde de band niet meewerken of zoiets. De CD uit 2004 is eveneens super, de rauwe randjes zijn natuurlijk weggewerkt maar het geheel komt ondanks dat toch lekker knallend over. Zeker een aanrader deze band.
Ze hebben die EP ook gebootlegd als picture disc. Die heb ik hier thuis liggen, de originele is me net wat te duur.
- Marcel Hubregtse
- Contacteer:
- hellish star
Inderdaad, een vette plaat. Jammer dat velen deze zelfs geen kans willen geven.... Ondanks het feit dat het re-recordings zijn is het dik de moeite. Afgaand op de nieuwe songs ziet de toekomst voor deze metalgoden er, op muzikaal vlak althans, schitterend uit. Hopelijk krijgt de band eindelijk eens het verdiende respect van de metalliefhebbers en "bekende" (maar meestal geen betere) metal media.... Vanuit de 'underground' hebben ze steeds het vereiste respect gekregen me dunkt....Marcel Hubregtse schreef:Eindelijk Helstar - Sins Of The Past,
wat een godvergeten heerlijke vette schijf is dat toch. Nu knalt het allemaal echt, en die nieuwe nummers passen er naadloos bij.
http://www.myspace.com/hellishstar
http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm
http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm
Orgineel is idd. duur. Staat in lijstjes voor een luttele 300 euro. Best wel vaag daar deze plaat in een oplage van 5000 stuks is verschenen. In underground kringen een idioot hoge oplage; vraag me af waar die allemaal zijn; ik heb er in elk geval nog geenParabellum schreef:[..]
Ik heb ze in 2005 (of was het 2004...) gezien op HOA en toen hebben ze een aantal nieuwe nummers gespeeld die ze zogezegd direct daarna gingen opnemen voor een nieuwe CD. Voor zover ik weet zijn die nog steeds niet uitgebracht. Ze waren ook wel van mindere kwaliteit dan hun oude nummers.
Ze hebben die EP ook gebootlegd als picture disc. Die heb ik hier thuis liggen, de originele is me net wat te duur.

LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
Een album wat je zeer zeker eens moet proberen is Holy Terror: Mind Wars. Het is een van de beste thrash albums en de productie is zeer goed. Als je "Twisted Into Form" geweldig vind, moet je deze ZEER ZEKER niet links laten liggen. Het klinkt niet als "Twisted Into Form", maar het is even bijzonder; geen doorgaanse thrash, maar thrash met een eigen identiteit en bovenal ZEER vakkundig in elkaar gezet. Dit album kun je over 100 jaar nog steeds draaien. Is volgens mij niet lastig te vinden.Lennert schreef:Dit jaar is in dat opzicht goed gegaan met mijn thrashontwikkeling. Mijn lijst van dit jaar is:
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
- Parabellum
Waren het er geen 500? Zou alvast veel logischer zijn voor de prijs. Ik heb trouwens over een weekje een plaat voor je liggen waarvan er 1000 van zijn en waar je al een tijdje naar zocht. Scream for mercy Sten!Sentinel schreef:[..]Orgineel is idd. duur. Staat in lijstjes voor een luttele 300 euro. Best wel vaag daar deze plaat in een oplage van 5000 stuks is verschenen. In underground kringen een idioot hoge oplage; vraag me af waar die allemaal zijn; ik heb er in elk geval nog geen

Parabellum schreef:[..]
Waren het er geen 500? Zou alvast veel logischer zijn voor de prijs. Ik heb trouwens over een weekje een plaat voor je liggen waarvan er 1000 van zijn en waar je al een tijdje naar zocht. Scream for mercy Sten!
"Scream For Mercy"

500 zou idd. een stuk logischer zijn, maar ik ben er bijna zeker van dat het er 5000 zijn. Misschien zijn er weer een duizendtal naar de haaien gegaan of wil niemand 'm verkopen (omdat ie zo goed is), ik probeer in ieder geval dat ding via trades te krijgen.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
- Marcel Hubregtse
- Contacteer:
Klopt, helaas, zou ik willen zeggen.Zagato schreef:[..]
Eens, maar ja Dawn lustte wel erg graag een borreltje
Maar ik ben toch benieuwd hoe Détente reunie gaat klinken.
Steve is er in ieder gevalk nog steeds bij betrokken, en dankzij hem was er dit jaar natuurlijk de re-release van Recognize No Authority.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.
Dawn Crosby (R.I.P.)
Dawn Crosby (R.I.P.)
- Lone Starr
Vergelijkbaar zijn ze idd totaal niet maar misschien trekt het feit dat ex-Agent Steel gitarist Kurt Colfelt erin meespeelt Lennert over de streep. Vooral The Immortal Wastelands is een meesterwerkje met mooie cleane gitaarsolo's en Iron Maiden-achtige galopriffjes.Sentinel schreef:[..]
Een album wat je zeer zeker eens moet proberen is Holy Terror: Mind Wars. Het is een van de beste thrash albums en de productie is zeer goed. Als je "Twisted Into Form" geweldig vind, moet je deze ZEER ZEKER niet links laten liggen. Het klinkt niet als "Twisted Into Form", maar het is even bijzonder; geen doorgaanse thrash, maar thrash met een eigen identiteit en bovenal ZEER vakkundig in elkaar gezet. Dit album kun je over 100 jaar nog steeds draaien. Is volgens mij niet lastig te vinden.
Voor het snellere werk op de cd zit je met Debt Of Pain wel goed want dit is een bewerking van Agent Steels "Back To Reign", op dubbele snelheid gespeeld met alternatieve lyrics en refreinen.
Cd is best wel een aanrader ja

"Do is die Bahnhof!!"