Lizzy Borden

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Saxon 747

Lizzy Borden

Bericht door Saxon 747 » ma mei 02, 2005 10:44 am

Lizzy Borden, een hele gave heavy metal band uit de jaren 80, die hier zeker wel bekend moet zijn.

Helaas kom je via www.lizzyborden.com op Lizzy's nieuwe band Starwood uit, maar goed, als je daar dan toch bent kan je het net zo goed uitchecken, het is een soort moderne glamrock, je moet er van houden.

Maargoed, we zijn hier om over Lizzy Borden te praten;

Na dat de Mötley Crue in '83 supersterren waren geworden, kwamen er in Los Angeles een scheitlading aan theatrale (schrijf ik dit goed?) Heavy Metal bands. Zo ook Lizzy Borden, een update van Alice Cooper met wat Maiden achtige riffjes. Net als bij Cooper deelde de zanger zijn naam met de naam van de band. Aan het einde van de jaren 80 ging de band mee met de veranderingen in de hard rock en ging verder als de hard rock band Diamond Dogs. Later kwam de band weer bijeen voor het laatste album, Deal with the Devil, een heerlijke plaat, overigens. De band Starwood is in feite Lizzy Borden in een nieuw jasje.

Over de muziek, zoals gewoonlijk heb ik moeite met muziek in een hokje plaatsen, maar Lizzy Borden komt voor mij nog het dichts bij Queensrÿche in de buurt, qua zang, maar ook qua muziek, ik zie het als een minder serieuze Queensrÿche, maar wat boeit het ook, uitchecken die hap!

Discografie:
Demo '83 Demo, 1983
Give 'em the axe EP, 1984
Love you to pieces Full-length, 1985
The Murderess Metal Road Show Live album, 1986
Menace to Society Full-length, 1986
Terror Rising EP, 1987
Me against the world/Den of thieves Single, 1987
Visual Lies Full-length, 1987
Master of disguise Full-length, 1989
Master of disguise Full-length, 1989
Best Of Lizzy Borden Best of/Compilation, 1994
Deal With The Devil Full-length, 2000

Afbeelding
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » ma mei 02, 2005 10:50 am

En ja, ik heb die bio van Internet overgetypt.

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Edwynn

Bericht door Edwynn » ma jun 27, 2005 8:07 pm

Ik schop deze even omhoog, want ik ben momenteel helemaal in de ban van deze shockrocker.
Ik ben alleen nog in het bezit van Deal With The Devil, Love You To Pieces en Give 'Em The Axe/Terror Rising
En met name de eerstgenoemde titels wisselen elkaar onophoudelijk af in mijn auto. Wat een heerlijke meeblèrplaten zijn dat toch!
De fijnproever zal dit clichématige amerikaanse powermetal vinden, maar die heeft nog niet geluisterd naar knallers als Council For The Cauldron en Rod Of Iron! Hulde!
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma jun 27, 2005 8:07 pm

ik heb alleen best of cd, zou hem nog wel eens live willen zien
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Edwynn

Bericht door Edwynn » ma jun 27, 2005 8:12 pm

Kristof schreef:ik heb alleen best of cd, zou hem nog wel eens live willen zien
Als hij nog de grens overmag met zijn bijl. Hehe

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » ma jun 27, 2005 8:19 pm

Edwynn schreef:Ik schop deze even omhoog, want ik ben momenteel helemaal in de ban van deze shockrocker.
Ik ben alleen nog in het bezit van Deal With The Devil, Love You To Pieces en Give 'Em The Axe/Terror Rising
En met name de eerstgenoemde titels wisselen elkaar onophoudelijk af in mijn auto. Wat een heerlijke meeblèrplaten zijn dat toch!
De fijnproever zal dit clichématige amerikaanse powermetal vinden, maar die heeft nog niet geluisterd naar knallers als Council For The Cauldron en Rod Of Iron! Hulde!
Inderdaad, Deal with the Devil is erg gaaf, nog eens gekregen van een maat, die dacht dat het blek was, hahaha.

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » di sep 13, 2005 12:44 am

Welk album van lizzy borden is goed om mee te beginnen?
Ik heb dit album beluisterd
Afbeelding

En het klonk wel gaaf.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » di sep 13, 2005 7:18 am

Heb er nooit echt veel aan gevonden eerlijk gezegd heb wel de meeste van hun CD's....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Der Schreckliche
Contacteer:

Bericht door Der Schreckliche » di sep 13, 2005 4:47 pm

Love You To Pieces is een prachtplaat!
http://www.myspace.com/fireforcemetal

The world is full of kings and queens, who blind your eyes - then steal your dreams...it's heaven and hell!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma jul 02, 2007 8:26 pm

*rotschop omhoog.

Ik beluister nu hun album Love you to Pieces en dat blijft toch een heerlijke plaat. Ook heb ik de EP Terror Rising net even rondjes laten draaien en ik daar staan ook een aantal lekkere nummers op. Met de rest ben ik niet bekend.

dako

Bericht door dako » ma jul 02, 2007 8:30 pm

Menace to Society hangt hier aan de muur.
Maande geleden gekocht, ooit vast wel 's gedraaid, maar niet echt blijven hangen.
Ik zal 'm er eens ingooien.

[edit]
De eerste kant van de plaat is zowat klaar, en ik moet zeggen dat ik hier niet onverdeeld lyrisch over ben. Muzikaal zit het allemaal goed in elkaar, en ik heb al een paar keer een gitaarloopje gehoord waarbij ik dacht 'fuck, stoer!', maar ik knap een beetje af op de zang. Het klinkt, zeker in de coupletten, allemaal wat schriel en iellig. In de refreinen wordt het dan gemaskeerd door meerdere zanglijnen te gebruiken, maar het schrielle blijft hoorbaar. Meer dan mij lief is.

Misschien is het mijn stomme fout, maar ik dacht bij deze band altijd aan de zoveelste glamrockband. Niet echt, dus. Ik mis de catchy, bijna popperige melodietjes van die bands. Aan de andere kant, het echt rossende werk van Iron Maiden (ook genoemd in de openingspost, geloof ik) vind ik ook niet echt terug.
Beetje tussen wal en schip, zeg maar.

Maar goed, dit is natuurlijk gebaseerd op een half album. Kan nog alle kanten op.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

samson
zonder Gert

Bericht door samson » di jul 03, 2007 12:34 am

Ik heb daar nog een patch van die ik al eens gekregen heb van iemand. Wie hem hebben wil moet het maar melden.
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. It's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor … and surviving

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di jul 03, 2007 9:23 am

dako schreef: De eerste kant van de plaat is zowat klaar, en ik moet zeggen dat ik hier niet onverdeeld lyrisch over ben. Muzikaal zit het allemaal goed in elkaar, en ik heb al een paar keer een gitaarloopje gehoord waarbij ik dacht 'fuck, stoer!', maar ik knap een beetje af op de zang. Het klinkt, zeker in de coupletten, allemaal wat schriel en iellig. In de refreinen wordt het dan gemaskeerd door meerdere zanglijnen te gebruiken, maar het schrielle blijft hoorbaar. Meer dan mij lief is.

Misschien is het mijn stomme fout, maar ik dacht bij deze band altijd aan de zoveelste glamrockband. Niet echt, dus. Ik mis de catchy, bijna popperige melodietjes van die bands. Aan de andere kant, het echt rossende werk van Iron Maiden (ook genoemd in de openingspost, geloof ik) vind ik ook niet echt terug.
Beetje tussen wal en schip, zeg maar.

Maar goed, dit is natuurlijk gebaseerd op een half album. Kan nog alle kanten op.
Hmm, ik moet zeggen ik ben niet bekend met die plaat, maar het debuut, "Love you to Pieces", laat zeker de Iron Maiden achtige riffs horen, echt schriel vind ik de vocalen daar ook niet, maar ik moet zeggen dat de zang niet overal even goed is.
samson schreef:Ik heb daar nog een patch van die ik al eens gekregen heb van iemand. Wie hem hebben wil moet het maar melden.
Heb je daar toevallig een foto van?

Metal79

Bericht door Metal79 » di jul 03, 2007 12:20 pm

Love you to pieces is eigenlijk een klassiek US-metal-album met toppers als 'Rod of iron', 'Council for the cauldron', 'Godiva', 'Psychopath' en meer moois.
De horrorshowkermis van Lizzy en Co. deed me daarentegen nooit iets. Beetje kleutergedoe eigenlijk.

Het album Master of disguise is overigens net door Metal Blade opnieuw uitgebracht in een fraaie Special Edition met bonusmateriaal.

Edwynn

Bericht door Edwynn » za okt 20, 2007 4:31 pm

Op 2 november verschijnt het nieuwe album die de titel Appointment With Death meekrijgt.

Op het album zullen verschillende gastgitaristen (o.a. George Lynch en Dave Meniketti) een solo inspelen.

Het titelnummer klinkt alvast lekker vertrouwd en is te beluisteren op hun Myspace:

http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... D=59297323
Laatst gewijzigd door Edwynn op za okt 20, 2007 6:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » za okt 20, 2007 4:51 pm

Klinkt lekker, ik ben wel benieuwd naar dat album.

hellish star

Bericht door hellish star » zo okt 21, 2007 1:44 pm

Orklord schreef:Klinkt lekker, ik ben wel benieuwd naar dat album.
ik ook...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Der Schreckliche
Contacteer:

Bericht door Der Schreckliche » zo okt 21, 2007 11:59 pm

hellish star schreef:[..]
ik ook...
Idem...
http://www.myspace.com/fireforcemetal

The world is full of kings and queens, who blind your eyes - then steal your dreams...it's heaven and hell!

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma dec 31, 2007 12:03 pm

review van de nieuwe cd

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=4296

beste pure heavy metal cd van 2007?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Edwynn

Bericht door Edwynn » ma dec 31, 2007 5:14 pm

Ik moet hem nog binnenkrijgen. Titelnummer belooft in ieder geval weer veel goeds. Aan Lizzy Borden kun je je, denk ik, nooit een buil vallen.

lizzyborden80s

Bericht door lizzyborden80s » za jan 05, 2008 11:39 pm

heel gaaf nummer maar het is jammer dat alex nelson er niet meer is :(
rip

yesferro
Contacteer:

Bericht door yesferro » di jan 08, 2008 3:46 am

Ik luisterde net naar hun laatste album (mijn eerste lizzy borden), lang niet slecht maar ietsje te 80's voor een 2007 album. Ik vind dat de zang wat meer ballen nodig heeft, een andere productie zou wonderen gedaan hebben.
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

michielmetro
Contacteer:

Bericht door michielmetro » do dec 04, 2008 2:54 pm

Afbeelding
www.metropool.nl

Jens

Bericht door Jens » wo dec 10, 2008 5:57 pm

Wie twijfelt, optreden in Gent was geweldig. Enthousiaste strakke band.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo dec 10, 2008 8:01 pm

Hehe, was vermakelijk. Ben het echter wel tijdig afgestapt. Geluid stond kneiterhard en het stond er bláuw van de rook.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Jens

Bericht door Jens » do dec 11, 2008 2:24 am

Ik had godzijdank oordopjes op zak. Hielp het geluid ook mooi op de goede weg.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do dec 11, 2008 8:13 am

Ik had mijn oordoppen niet bij, mocht een paar van die cheapo dingen die een maat van me bij had.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do dec 11, 2008 10:10 am

American metal!!!

Yeah ik heb er wel zin in. :) Maar weer eens het debuut opgezet. Straks de "nieuwe" maar eens beluisteren.

Sentinel

Bericht door Sentinel » do dec 11, 2008 1:32 pm

Retegave band, vooral het debuut is een regelrechte knaller. Martyr is ook meer dan de moeite waard. Is dit de Zwitserse Emerald of die oer Hollandse band?
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do dec 11, 2008 1:48 pm

de Hollandse volgens mij.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » do dec 11, 2008 2:47 pm

Die doen het ook nog goed live. Tijd geleden nog in Tilburg gezien. Helaas werden ze vrij snel afgekapt.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr dec 12, 2008 3:44 pm

Hell is for Heroes!! Ik heb er zin in!

Heeft alleen iemand misschien een crash plek over?

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » zo jan 11, 2009 12:28 pm

Lizzy Borden-gitarist Ira Black zit in de gevangenis en heeft het daar niet echt naar zijn zin:
Current LIZZY BORDEN guitarist Ira Black, who has previously played with METAL CHURCH, VICIOUS RUMORS and HEATHEN, has gone on a hunger strike at the Los Angeles County Jail because he claims that veganism is not being recognized by the facility as "valid and sincere."

Ira was taken into custody the morning of January 3, 2009 on a misdemeanor charge (he apparently had a warrant out for his arrest for an unpaid fine) and is being held on $65,000 bail.

Black's fiancée says that the guitarist "has been in the system for over a week now and has had to survive on a miniscule diet. Ira has been a vegan for 15 years and it seems none of the local correctional facilities will accommodate any inmate with a vegetarian or vegan diet. They will give inmates with medical problems or religious beliefs a different meal, but there is no concern for the vegetarians/vegans.

"He feels very strongly about this and has gone on a 'hunger strike' until his release later this month to show how serious this should be taken. The situation has been escalating hour by hour. He is now being mistreated by the guards and was forced to take off a sign he was wearing that said 'hunger strike.' He is also being coerced by deputies to 'just go with the system' and eat the food that is provided. He is being threatened and is worried he will be punished in unknown ways just for requesting a meal of vegetables and/or fruit.

"Ira spoke to a chaplain at the jail, and they both feel like this is an issue which needs to be made public and dealt with. Ira stated: 'If I can just get the word out so that people will start calling the jail, there can be some changes made. I want people to know how legitimate and sincere veganism and vegetarianism is and this is a serious human-rights issue, I'm not just trying to manipulate the system.'

"Ira has also contacted other musicians, local media and PETA regarding this issue."

For more information about Ira's arrest, search for his name on The Los Angeles County Sheriff's Department Inmate Information Center.

dako

Bericht door dako » zo jan 11, 2009 1:49 pm

Tering, dat laat ie z'n vlees toch gewoon liggen. Zeikerd.
Een gevangenis is godverredomme geen hotel.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Plaats reactie