Helaas kom je via www.lizzyborden.com op Lizzy's nieuwe band Starwood uit, maar goed, als je daar dan toch bent kan je het net zo goed uitchecken, het is een soort moderne glamrock, je moet er van houden.
Maargoed, we zijn hier om over Lizzy Borden te praten;
Na dat de Mötley Crue in '83 supersterren waren geworden, kwamen er in Los Angeles een scheitlading aan theatrale (schrijf ik dit goed?) Heavy Metal bands. Zo ook Lizzy Borden, een update van Alice Cooper met wat Maiden achtige riffjes. Net als bij Cooper deelde de zanger zijn naam met de naam van de band. Aan het einde van de jaren 80 ging de band mee met de veranderingen in de hard rock en ging verder als de hard rock band Diamond Dogs. Later kwam de band weer bijeen voor het laatste album, Deal with the Devil, een heerlijke plaat, overigens. De band Starwood is in feite Lizzy Borden in een nieuw jasje.
Over de muziek, zoals gewoonlijk heb ik moeite met muziek in een hokje plaatsen, maar Lizzy Borden komt voor mij nog het dichts bij Queensrÿche in de buurt, qua zang, maar ook qua muziek, ik zie het als een minder serieuze Queensrÿche, maar wat boeit het ook, uitchecken die hap!
Discografie:
Demo '83 Demo, 1983
Give 'em the axe EP, 1984
Love you to pieces Full-length, 1985
The Murderess Metal Road Show Live album, 1986
Menace to Society Full-length, 1986
Terror Rising EP, 1987
Me against the world/Den of thieves Single, 1987
Visual Lies Full-length, 1987
Master of disguise Full-length, 1989
Master of disguise Full-length, 1989
Best Of Lizzy Borden Best of/Compilation, 1994